سهم کودها و آفت‌کش‌های زیستی در کشاورزی افزایش می‌یابد
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،کودهای زیستی به مواد جامد، مایع و یا نیمه جامدی اطلاق می شود که حاوی یک یا چند گونه

خرید ژئوممبران 

میکروارگانیسم خاص است که از راه تامین بخشی از یک عنصر مورد نیاز گیاه و یا تولید مواد محرک رشد در بستر مناسب به رشد بهتر گیاه کمک می کند و به زیست بوم طبیعت هم آسیبی نمی‌زند.

این نوع از کودهای زیستی می تواند ناجی زمین باشد و انسان و طبیعت را از گزند آلودگی‌های محیطی مصون بدارد. بر همین اساس و با توجه به اهمیت استفاده از این مواد طبیعی و سازگار با محیط زیست، با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری 3 پروژه در زمینه تولید کود و آفت کش‌های زیستی اجرایی می‌شود.

«حمایت از تولید نهاده‌های زیست فناورانه کشاورزی (کود زیستی)»، «حمایت از تولید نهاده‌های زیست‌فناورانه کشاورزی (سموم زیستی) و «توسعه تولید کود بر پایه اسید هیومیک، اسیدهای آمینه و سایر کودهای آلی، محرک های رشد و محرک های زیستی» به همت شرکت‌های دانش‌بنیان و با حمایت ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حال اجرا است.

در دنیا استفاده از کودها و آفت‌کش‌های زیستی جایگاه ویژه‌ای در کشاورزی دارد؛ اما در ایران به دلایلی مختلفی چون عدم باور و اطمینان بهره برداران کشاورزی به اثر بخشی کودها و آفت کش های زیستی و عدم آگاهی از منافع اقتصادی و زیست محیطی استفاده از این محصولات و غیره مانع از بیشتر شدن سهم این مواد زیستی در کشاورزی کشور شده است.

اما امید است با ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به این حوزه و حمایت‌های بخش دولتی بتوانیم به این روند صعودی ادامه دهیم و به زودی آن باشیم که سهم کودها و آفت کش های زیستی از کشاورزی کشور بیشتر می‌شود.

انتهای پیام/

 

منبع فارس نیوز

 




:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 مهر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: