نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد پاکمهر ظهر چهار شنبه در شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی خراسان شمالی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: باید سرمایه گذاران در خراسان شمالی حمایت شوند و نباید تفکر رقابت بخش دولتی و خصوصی مطرح شود.

شرکت های تولید کننده ورق ژئوممبران

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در استان سرمایه گذار را رقیب دولت می‌دانیم لذا در نهایت با سخت گیری های متعدد آن را فراری می‌دهیم و این جزو نقاط ضعف مسئولان است.

وی با تاکید بر پتانسیل بالا سرمایه گذاری در استان، افزود: برخی سرمایه گذاران خراسان شمالی را سرزمین بکر برای سرمایه گذاری عنوان کرده‌اند.

پاکمهر تصریح کرد: کمک به تولید در خراسان شمالی باید برمبنای کشاورزی، محصولات باغی، دامپروری و صنایع دستی باشد.

ورق پلاستیکی استخر

نماینده بجنورد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه پایین استان در شاخص‌های اقتصادی، گفت: مجلس شورای اسلامی در قوانین به فکر حمایت از سرمایه گذاران است.

وی افزود: دولت حق رقابت با شرکت‌های خصوصی دانش بنیان را ندارد و با قوانین وضع شده از این اقدام منع شده است.

پاکمهر بیان کرد: مجلس برای حمایت از صاحبان فکر و افراد خلاق در بودجه سال آینده حمایت‌هایی قرار داده است.

استخر ذخیره ی کشاورزی

نماینده بجنورد در مجلس با اشاره به معافیت‌های مالیاتی تولیدکنندگان طبق بودجه ۱۴۰۱، خاطرنشان کرد: در بودجه سال آینده اتفاقات مثبتی اتفاق افتاده است که تشکیل صندوق عدالت در استان‌ها یک نمونه آن خواهد بود.

وی در ادامه به نبود گذرگاه مرزی در استان اشاره داشت و افزود: عدم بازگشایی گذرگاه از سوی طرف مقابل است زیرا وزارت خارجه و استانداران گذشته پیگیری‌های متعددی را داشتند اما طرف مقابل همکاری نمی‌کند.

پاکمهر در انتها گفت: خواهرخواندگی خراسان شمالی و یکی از استان‌های قزاقستان باعث افزایش سطح روابط خواهد شد.

کد خبر 5404032

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 218
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالحسین اکبری از فعالیت تعداد ۱۲ واحد گلخانه‌ای در شهرستان خبر داد و گفت: تولید محصولات کشاورزی به صورت کشت گلخانه‌ای در تمام طول سال انجام می‌گیرد و این محصولات تولیدی نیز از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

بام سبز

وی تصریح کرد: در شهرستان بهار در حال حاضر ۴ هکتار گلخانه وجود دارد که در این واحدها انواع سبزی و صیفی‌جات و گل و گیاهان زینتی تولید می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار بیان کرد: با توجه به روند رو به رشد توسعه گلخانه‌ها، تولید محصولات گلخانه‌ای با توسعه واحدهای در حال ساخت افزایش خواهد داشت و عمده محصولات تولید شده شامل خیار، گوجه فرنگی و گیاهان زینتی است.

پوشش استخر

وی با اشاره به اینکه شهرستان بهار یکی از مهمترین قطب‌های کشاورزی محسوب می‌شود که می‌توان برای برون رفت از بحران کم‌آبی و بحران خشکسالی و توسعه کشاورزی پایدار و مدرن، کشت‌های گلخانه‌ای را توسعه داد، عنوان کرد: از ابتدای سال جاری نیز توسعه حدود ۲ هکتار دیگر آغاز شده که در مرحله ساخت و آماده سازی است.

اکبری تصریح کرد: احداث شهرک گلخانه‌ای نیز در دستور کار این مدیریت قرار دارد و به صورت جدی در حال پیگیری است.

این مسئول، در بخشی از سخنان خود به اقدامات مدیریت جهاد کشاورزی بهار در رابطه با سرما زدگی گلخانه‌ها اشاره و افزود: در خصوص پیشگیری از خسارت سرمازدگی به سازه و محصولات گلخانه‌ای توزیع اطلاعیه از طریق شبکه ترویج، شبکه‌های اجتماعی و تماس تلفنی با گلخانه داران اطلاع رسانی صورت گرفته است.

روف گاردن

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار تصریح کرد: با توجه به اهمیت کشت‌های گلخانه‌ای از نظر صرفه جوئی در مصرف آب و افزایش عملکرد محصولات تولیدی ترویج کشت‌های گلخانه‌ای از راه‌های مختلف و اعطای تسهیلات بانکی با نرخ ۱۴ درصد صورت گرفته است.

کد خبر 5404053

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 187
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست ویژه شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی و منابع طبیعی و قرارگاه صیانت از بیت المال استان البرز با موضوع اجرای دستور ویژه رئیس قوه قضائیه در خصوص آزادسازی بستر و حریم رودخانه کرج برگزار شد.

روف گاردن

حسین فاضلی هریکندی در این جلسه با اشاره به دستورات رئیس قوه قضائیه در خصوص مقابله با ساخت و سازها و تغییر کاربری‌های غیرمجاز که در نشست شورای عالی قضائی مطرح و در جلسه شورای عالی حفظ حقوق بیت المال مورد تاکید قرار گرفت، گفت: حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ای در این نشست‌ها ضمن تقدیر از عملکرد پیشگیرانه دادگستری کل استان در مقابله با تغییر کاربری‌های غیرمجاز از طریق ایجاد سامانه رصد برخط تغییرکاربری با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان، به دادستان کل کشور و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه مأموریت داد تا نسبت به بررسی طرح دادگستری استان البرز اقدام کنند.

وی با اشاره به دستور رئیس قوه قضائیه برای شروع جدی مقابله با تصرف حریم و بستر رودخانه‌ها از رودخانه کرج، گفت: امروز کمتر از ۴۸ ساعت پس از این دستور، نشست ویژه قرارگاه با دعوت از دستگاه‌های عضو تشکیل شد تا نسبت به عملیاتی شدن آزادسازی حریم و بستر این رودخانه اقدام شود.

علل تشکیل قرارگاه صیانت از بیت المال

رئیس کل دادگستری استان البرز در ادامه با تبیین علل تشکیل قرارگاه صیانت از بیت المال و مقابله با تغییر کاربری‌های در استان البرز برای اولین بار در کشور یادآور شد: اراضی ملی و منابع طبیعی و زمین‌های کشاورزی اعم از زراعی و باغ‌های استان البرز در معرض سوءاستفاده قرار داشته و با توجه به قرارگیری در نزدیکی پایتخت و شرایط مساعد آب و هوایی، در معرض تغییر کاربری‌های گسترده بود و اقدامات معمول برای مقابله با این موج فزاینده، بازدارندگی لازم را نداشته است.

وی متذکر شد: قرارگاه با محوریت پنجگانه مقابله با تغییر کاربری‌های غیرمجاز، مقابله با تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی، حفر چاه‌های غیرمجاز، آزادسازی حریم و بستر رودخانه‌ها و پیشگیری و مقابله با جرایم علیه محیط زیست از نخستین روزهای سال ۱۳۹۹ فعالیت خود را آغاز کرد.

ژئوگرید

آزادسازی ۶۹۷۴ هکتار در ۹ ماه

رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی و منابع طبیعی استان البرز در ادامه به دستاوردهای «قرارگاه صیانت از بیت المال و مقابله با تغییر کاربری‌های غیرمجاز استان» اشاره کرد و گفت: با اقدامات انجام شده با اینکه در فاصله سال‌های ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۸ حدود ۳۱۹۷ هکتار آزادسازی شده بود ولی به تنهایی در سال ۱۳۹۹، حدود ۳۸۷۳ هکتار آزادسازی شد که ۲۱ درصد بیشتر از مجموع پنج سال پیش از آن است.

وی ادامه داد: در ۹ ماهه امسال نیز ۶۹۷۴ هکتار آزادسازی و از تغییرکاربری جلوگیری شده که با ارزش نزدیک به ۷۶ هزار میلیارد تومان، ۸۰ درصد بیش از اراضی آزادسازی شده سال ۱۳۹۹ است.

رفع تصرف بیش از ۸۲۸ هکتار

فاضلی هریکندی در ادامه برخی از دستاوردهای قرارگاه در حوزه‌های پنجگانه را برشمرد و تصریح کرد: در حوزه اراضی ملی و منابع طبیعی نیز در حالی که در سال ۹۹ میزان رفع تصرف ۷۲ هکتار بوده است این مقدار در ۹ ماهه امسال به ۸۲۸ هکتار رسیده است؛ در زمینه چاه‌های غیرمجاز نیز ۴۹۹ حلقه چاه غیرمجاز پلمب شده است؛ در سال ۹۹ جمعاً ۱۳ هکتار از حریم و بستر رودخانه‌های آتشگاه کرج و ولیان، کردان، باغبانکلا و کوشک زر ساوجبلاغ رفع تصرف شد که در ۹ ماهه امسال به ۸ هکتار رسیده است.

رئیس کل دادگستری استان البرز تصریح کرد: در زمینه محیط زیست نیز، صدها اقدام در این حوزه انجام شده است که در ۹ ماهه امسال می‌توان به ۱۰۲۳ مورد پایش و شناسایی عوامل آلاینده آب، هوا و خاک اشاره کرد؛ همچنین صدور اخطاریه‌های زیست محیطی رفع آلایندگی به تعداد ۴۱۰ مورد و تشکیل پرونده قضائی برای واحدهایی که آلاینده محیط زیست بودند ۲۶ مورد انجام شده است.

راه اندازی سامانه هوشمند رصد تغییر کاربری‌ها با ظرفیت‌های استانی

لندفیل

 

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم استان البرز تصریح کرد: با توجه به راه اندازی سامانه هوشمند رصد و پایش تغییر کاربری‌ها در استان به نام «کشت یار» که توسط یکی از شرکت‌های دانش بیان استان انجام شده، برای اولین بار امکان پایش اقدامات به صورت برخط برای متولیان این حوزه وجود دارد.

شناسایی ۴۰۰ متصرف بستر رودخانه کرج

ژئوگرید

نماینده عالی قوه قضائیه در استان البرز با اشاره به نگاه جدی رئیس قوه قضائیه در خصوص آزادسازی حریم و بستر رودخانه کرج و تاکید وی در جلسه شورای عالی حفظ حقوق بیت المال مبنی بر شروع آزادسازی بستر و حریم رودخانه‌های کشور از رودخانه کرج، در ادامه به مسائل و مشکلات موجود در حریم و بستر رودخانه کرج اشاره کرد و افزود: در مدت مسئولیت در دادگستری کل استان در خصوص بناهای جدید در حاشیه رودخانه کرج مقابله جدی صورت گرفته و اماکن فعلی دارای قدمتی به اندازه جاده چالوس است و از قبل وجود داشته است که با پیگیری‌های قرارگاه، نیاز بود که ابتدا طرح ساماندهی این رودخانه جهت شناسایی املاک واقع در بستر و حریم انجام شود که با مشارکت دستگاه‌های متولی انجام و هم اکنون بیش از ۴۰۰ متصرف حقیقی و حقوقی با حدود ۶۷۵ بنا و مستحدثاتی که تمام یا بخشی از آن در بستر یا حریم قرار دارد، شناسایی شده که از این میان حدود ۱۶ متصرف از دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی دارای ۱۹ بنا و مستحدثات در حریم و بستر هستند.

وی یادآور شد: اخطاریه به کلیه اماکن برای آزادسازی بستر رودخانه صادر شده است که با توجه به نیاز به عزم و حمایت از اجرای طرح در سطح ملی، با دستور رئیس قوه قضائیه این مسیر اکنون همواره شده و حسب دستور رئیس قوه قضائیه اولین اقدام نیز از بنای متعلق به قوه قضائیه آغاز خواهد شد.

وی در ادامه متذکر شد: بنای مربوط به قوه قضائیه که بنای کوچک و قدیمی است و بخشی از آن در بستر رودخانه کرج واقع شده است مربوط به دوران پیش از انقلاب است که به همان شکل به قوه قضائیه منتقل شده اما با توجه به پیشگام بودن قوه قضائیه در آزادسازی بستر رودخانه کرج، این بنا نخستین بنایی است که بر روی بستر رودخانه کرج تخریب می‌شود.

ایجاد کمیته آزادسازی رودخانه کرج

رئیس کل دادگستری استان البرز از ایجاد کمیته ویژه آزادسازی رودخانه کرج خبر داد و بیان کرد: این کمیته با حضور نمایندگان دارای اختیارات ویژه دستگاه‌ها جلسات خود را برگزار خواهد کرد تا اقدامات سرعت بیشتری بگیرد و تصمیمات این کمیته، به منزله تصمیمات قرارگاه خواهد بود.

ژئوسنتتیک

این نشست با حضور رئیس کل دادگستری استان، رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب کرج، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، معاون قضائی و دبیر شورای تحول قضائی دادگستری کل استان، معاون سیاسی و امنیتی استاندار البرز، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار البرز، معاون استاندار و فرماندار ویژه کرج، مدیران کل و نمایندگان دستگاه‌های عضو «قرارگاه صیانت از بیت المال و مقابله با تغییر کاربری‌» برگزار شد.

کد خبر 5404206

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 161
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

خبرگزاری مهر، گروه جامعه؛ «تهران در روز هوای پاک آلوده است» تیتری بود که امروز ۲۹ دی ماه در شبکه‌های مجازی و سایت‌های خبری منتشر شد. تیتر بیان گر همه چیز است.

پوشش استخر

 

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، تهرانی‌ها از ابتدای سال تنها ۳ روز هوای پاک داشته اند، این درحالی است که در مقایسه با سال گذشته تهران نشین ها ۱۵ روز هوای پاک را تجربه کرده اند.

گویا قرار است با روی کار آمدن تکنولوژی‌های جدید و دوست دار محیط زیست، در پایتخت هر سال روزهای پاک کمتری نسبت به سال گذشته داشته باشیم و زمانی که همه دنیا به سمت استفاده از ناوگان حمل و نقل برقی رفتند ما همچنان اندر خم حمل و نقل عمومی با سوخت‌های بنزینی و گازوئیلی باشیم.

کدام شهرها آلوده‌ترین شهرهای کشور هستند؟

بر اساس آخرین آماری که بخش دیده‌بانی آلودگی هوای شرکت سوئیسی «آی‌کیو اِیر»، در سال ۲۰۱۸ اعلام کرده است، اولین شهر ایرانی، اندیمشک خوزستان است که با میانگین ۲/ ۳۹ میکروگرم ذرات کمتر از ۵/ ۲ میکرون در یک متر مکعب هوا، در جایگاه ۲۳۰ آلوده‌ترین شهرهای جهان در ۲۰۱۸ قرار گرفته است. مشهد با میانگین ۶/ ۳۰ و اصفهان با میانگین ۶/ ۲۷ نیز به ترتیب دومین و سومین شهر آلوده ایران در ۲۰۱۸ بودند. بر خلاف تصورات، تهران اما با میانگین ۱/ ۲۶ میکروگرمی، در رده چهارم آلوده‌ترین شهرهای ایران قرار دارد.

سال‌هاست که طی تحقیقات و بررسی‌های علمی متعددی که صورت گرفته منشأ آلودگی هوا در تهران و سایر کلانشهرها تقریباً مشخص شده و این موضوع چیز پنهانی نیست. نگاهی به تاریخ قانونگذاری ایران در این زمینه نشان می‌دهد که موضوع آلودگی هوا تلویحاً از سال ۱۳۲۸ مورد توجه قانونگذار بوده و صریحاً هم در بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری (اصلاحیه سال ۱۳۴۵) مسئولیت شهرداری‌ها در این زمینه کاملاً مشخص شده است. بعد از انقلاب هم توجه ویژه ای در اصل ۵۰ قانون اساسی کشور به این موضوع شده است، قانونی که به صورت انحصاری و دقیق به موضوع آلودگی هوا پرداخته است.

«موتورهای برقی»؛ درمانگر آلودگی هوای کلانشهرها/حال بد هوای تهران

سرانجام قانون هوای پاک چه شد؟

قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا مصوب ۱۳۷۴ با وجود برخی توفیقات جزئی در اجرای آن به دلیل پاره‌ای از ایرادات موجود در سال ۱۳۹۶ جای خود را به قانون هوای پاک داد. نگاهی کوتاه به قانون هوای پاک نشان می‌دهد که این قانون علاوه بر مزیت‌های متعدد حقوقی و نوآوری‌هایی که در نگاه به مسئله آلودگی هوا نسبت به قانون قبل دارد، مهمترین نقطه قوت و اتکای آن شفافیت آن در تعیین وظایف نهادهای مسئول است.

مکلف شدن وزارت کشور به افزایش سالانه ۵ درصد ناوگان حمل و نقل عمومی در شهرها و کلانشهرها با اولویت شهرهای بزرگ، تعیین استاندارد برای حامل‌های انرژی و مکلف شدن وزارت نفت به عرضه سوخت تولیدی کشور از جمله بنزین، نفت سفید و نفت کوره، مطابق استانداردهای ملی حداکثر سه سال پس از لازم الاجرا شدن قانون هوای پاک، عرضه کند، مکلف شدن وزارت راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی برای ایجاد کمربند سبز شهرها و روستاهای تحت تأثیر گرد و غبار، مکلف شدن سازمان محیط زیست در جلوگیری از انتشار امواج غیرمجاز رادیویی با ایجاد مرکز پایش، واریز درآمد حاصل از لایحه هوای پاک به حساب خزانه داری کل کشور و هزینه کرد آن صرفاً جهت مقابله با منابع آلوده کننده هوا، مکلف شدن وزارت نیرو نسبت به توسعه، تولید و عرضه انرژی‌های تجدید پذیر و پاک به نحوی که حداقل ۳۰ درصد افزایش سالانه ظرفیت برق کشور از انرژی‌های تجدید پذیر تأمین شود، مکلف شدن سازمان جنگل‌ها و مراتع به مهار سالانه حداقل ۳۰۰ هزار هکتار از کانون‌های تولید گردوغبار، مکلف شدن وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی به ایجاد حریم سبز در بزرگراه‌ها و کمربند سبز در شهرها و روستاها، مکلف شدن وزارت صمت و سازمان محیط زیست برای انتقال واحدهای تولیدی و صنعتی آلاینده به خارج از مناطق مسکونی توسط، مکلف شدن خودروسازان و واردکنندگان به ارائه ضمانت دو ساله پیمایش برای خودروها جهت تعویض قطعات آسیب دیده کنترل آلودگی خودروها، ممنوعیت سوزاندن بقایای گیاهی اراضی زراعی و انباشت پسماند بیمارستانی و صنعتی در فضای باز توسط شهرداری‌ها، مکلف شدن وزارت جهاد کشاورزی به عملیات بیابان زدایی در مناطق بحرانی و زیست بوم‌های حساس و مکلف شدن شهرداری‌ها به گسترش سیستم حمل و نقل عمومی، مسیرهای دوچرخه سواری و پیاده روی برای مردم از جمله مهمترین تکالیفی است که در این قانون برای ۱۶ نهاد مسئول تعیین شده است.

روف گاردن

موضوع ورود جدی نهادهای نظارتی زمانی اهمیت و اولویت پیدا می‌کند که ما بدانیم طبق آخرین آمار رسمی اعلام شده، سالانه بیش از حدود ۱۰ هزار نفر در کشور و بیش از ۴ هزار نفر در تهران بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند. درواقع اگر این نهادها به وظایف خود عمل کرده‌اند که چه بهتر، ولی اگر عمل نکرده‌اند، ضمن برخورد قضائی لازم باید عنوان کرد که عامل آلودگی هوای تهران و کلانشهرها مازوت نیست، بلکه ناکارآمدی و بی مسئولیتی است!

بخش‌هایی از قانون هوای پاک که مربوط به حمل و نقل عمومی می‌شود اجرا نشده است

در واقع نهادهای مسئول نظارتی چون قوه قضائیه، سازمان بازرسی کل کشور، دیوان عدالت اداری، کمیسیون اصل نود، فراکسیون محیط زیست مجلس و … نیز باید ضمن انجام بررسی‌های لازم، مشخص کنند که چه دستگاه‌هایی به انجام وظایف خود اقدام کرده و یا کوتاهی کرده‌اند تا طبق اصل مسئولیت مدنی دولت، همه این نهادها پاسخگوی عملکرد خود باشند.

اصغر جهانگیر معاون اجتماعی قوه قضائیه در گفت و گو با یکی از رسانه‌ها درباره تداوم آلودگی هوا و اجرا نشدن قانون هوای پاک گفت: دادستانی کل کشور و سازمان بازرسی این موضوع را پیگیری و دستگاه‌هایی که به وظایف و تکالیف قانونی خود عمل نکردند را شناسایی می‌کنند.

وی با اشاره به تصویب این قانون در سال ۱۳۹۶، افزود: در این قانون پیش‌بینی شده که از تردد خودروهای فرسوده جلوگیری شود و اکنون نیروی انتظامی خودروهایی را که شرایط قانونی نداشته باشند جریمه می‌کند در واقع بخشی از این قانون که به ضرر مردم است در حال اجرا است اما از طرف دیگر در قانون هوای پاک پیش‌بینی شده تا ظرف پنج سال ناوگان ترابری عمومی و خصوصی از جمله تاکسی‌ها با تسهیلاتی که دولت در اختیار بخش خصوصی و عمومی می‌گذارد، نوسازی شود اما این بخش قانون اجرا نشده و تسهیلات به ناوگان عمومی کشور اختصاص داده نشده یا اگر هم تخصیص داده شده در حد پیش‌بینی در قانون نیست.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه خاطرنشان کرد: مدت زمان در نظر گرفته شده در قانون در ماه‌های آینده و منتهی به سال ۱۴۰۱ تمام می‌شود در حالی که بخش زیادی از این قانون هنوز اجرا نشده و دستگاه‌های مختلف از جمله دستگاه‌های دولتی به وظیفه خود عمل نکردند و متأسفانه همچنان شاهد هستیم که یک قانون خوب بدون اجرا باقی مانده است.

«موتورهای برقی»؛ درمانگر آلودگی هوای کلانشهرها/حال بد هوای تهران

سهم دستگاه‌ها در اجرای قانون هوای پاک چند درصد است؟

بر اساس آمار در سال گذشته وزارت کشور ۳۲ درصد, وزارت نیرو ۲۵ درصد, سازمان استاندارد ۲۷ درصد, وزارت صمت ۳۶ درصد و سازمان برنامه و بودجه صفر درصد از وظایف خود را در قبال قانون هوای پاک انجام داده‌اند.

داستان ترک فعل‌ها و آلودگی هوا

آیت‌الله رئیسی، رئیس وقت قوه قضائیه در واکنش به گزارش رئیس سازمان بازرسی و گزارش دادستان کل کشور در این زمینه گفت: هوای پاک و محیط زیست از حقوق عامه است و آلودگی هوا از معضلاتی است که کشورمان هر چند وقت یک بار در یک استان یا به صورت سراسری درگیر آن می‌شود.

بیشترین سهم آلودگی هوا در حوزه ترافیک شهری مربوط به کدام بخش است؟

ژئوسنتتیک

در حوزه ترافیک شهری بیشترین سهم آلودگی به گمان عمومی بر دوش کارخانه‌های صنعتی است اما باید بدانید که با پیشرفت علم دیگر کارخانجات صنعتی با مکانیزه شدن و استفاده از سوخت پاک (برق) دیگر سهم اندکی در آلودگی هوا دارند و بیشترین سهم در این مبحث بر دوش اتوبوس‌ها، کامیون‌ها، اتومبیل‌ها و موتور سیکلت ها است که باز به دلیل عدم حضور گسترده کامیون‌ها در شهر و به کار گیری اتوبوس‌های برقی و مترو می‌توان گفت بالاترین سهم متعلق به موتور سیکلت ها ست.

شهرداری‌ها و استفاده از موتور برقی

درست یک سال پیش مهدی جمالی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اقدامات دولت برای فرهنگ سازی در حوزه استفاده از موتورهای برقی اظهار داشت: در این راستا جلساتی را با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری داشته‌ایم و قرارمان بر این است که نه تنها در خصوص موتورهای برقی، بلکه برای جا انداختن فرهنگ اتوبوس‌های برقی هم گام برداریم. با شهرداری تهران صحبت کرده‌ایم و قرار شد در قسمت اول اتوبوس‌های برقی را تحویل بگیریم و ان‌شاءالله فرهنگ استفاده از موتور و اتوبوس برقی را ابتدا در تهران و سپس در کشور جا بیندازیم.

جمالی نژاد گفت: درست است که اولویت ما اتوبوس‌های برقی است اما به جد پیگیر هستیم و فکر می‌کنیم در همین دولت بتوانیم اتفاقات خوبی را در بحث موتورسیکلت‌های برقی رقم بزنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا وام موتورسیکلت‌های برقی هنوز همان سه میلیون تومان است، تصریح کرد: وامی که دولت در قالب تبصره ۱۸ برای خرید این موتورسیکلت‌ها در نظر گرفته بود در ابتدا سه میلیون بود اما الان به ۸ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

«موتورهای برقی»؛ درمانگر آلودگی هوای کلانشهرها/حال بد هوای تهران

ورق پلاستیک

 

به گفته رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور سال گذشته برای شهرداری تهران ۴۰ هزار موتورسیکلت برقی تأمین اعتبار شده بود که متأسفانه شهرداری هیچ اقدامی در این راستا نکرده بود.

وی تأکید کرد: همان طور که گفتم شهرداری تهران هیچ عملکردی در این حوزه نداشته و می‌توان گفت که عملکرد این مجموعه صفر است و عملاً از این فرصتی که در اختیارشان قرار داده شد، هیچ استفاده‌ای نکردند.

ورود ۳۰۰ هزار موتور برقی به تهران

اکنون علیرضا زاکانی شهردار تهران هنگام ارائه لایحه بودجه گفت: باید به سمت استفاده از موتورسیکلت برقی برویم، با دولت در این باره صحبت کردیم و قرار شد تا ۳۰۰ هزار موتور در شهر را به سمت برقی شدن سوق دهیم.

مهم‌ترین ویژگی موتورهای برقی، آلوده نبودن آن‌ها از یکسو و از سوی دیگر سرعت محدود آن‌ها است. سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت در این باره اظهار کرد: در حال حاضر در نصف تصادفات تهران، پای موتورها در میان است. چرا با وجود واردات و تولید موتورهای برقی، از این موتورسیکلت‌ها استفاده نمی‌کنیم؟ موتورهایی که هم تولید آلودگی ندارند و هم به دلیل سرعت پایین‌تر، ایمنی بیشتری دارند.

موتورهای برقی درمان مقطعی یا دائمی؟

از مهم‌ترین مزیت‌های این موتورها این است که آلودگی کمی ایجاد می‌کنند، مزیت دیگر آن‌ها این است که لرزش بسیار پایینی دارند، چون آن مکانیزم رفت و برگشتی موتور حذف شده است. بحث ارزان بودن موتورهای برقی نیز مطرح است که پول انرژی کمتری می‌دهیم و به صرفه‌تر است.

ایراد اصلی در موتورهای برقی بالا بودن هزینه تعمیر آن است. مشکل دیگر مسئله برد است، اگر برد را بالا ببریم، حجم باتری را باید افزایش دهیم که باعث افزایش قیمت و مصرف انرژی بیشتر می‌شود. نسبت ذخیره سازی باتری حدود ۱۰ درصد است که سیکلی ایجاد می‌کند که برای جاهایی مثل تهران که ترافیک و شیب روی زیاد است، مناسب نیست و باعث افزایش شدید مصرف انرژی می‌شود. مشکل دیگر این است که جایگاه سوخت برق در کشور وجود ندارد و اقدامات صورت گرفته توسط برخی شرکت‌ها فقط نمایشی است.

«موتورهای برقی»؛ درمانگر آلودگی هوای کلانشهرها/حال بد هوای تهران

لزوم هم افزایی دستگاه‌ها برای واردات آسان موتور برقی

روف گاردن

 

وارد شدن یک موتور برقی نیازمند این است که گمرک، سازمان استاندارد، پلیس راهور و وزارت صمت همکاری درست و بدون وقفه‌ای داشته باشند، اکنون که وضعیت هوا روز به روز بدتر می‌شود و قیمت خودروها هم بیشتر از توان مالی اغلب افراد است چه بهتر که بتوان با ورود آسان موتورهای برقی کمکی به بهتر شدن وضعیت آلودگی هوا داشته باشیم.

برخی از تولیدکنندگان موتور سیکلت های برقی مدعی هستند که وزارت صمت، سازمان استاندارد، گمرک و پلیس همکاری لازم را با تولیدکنندگان ندارند به گونه‌ای که برای صدور مجوزهای قانونی روزها و ماه‌ها تولیدکنندگان را معطل می‌کنند.

این برخورد با تولیدکنندگان داخلی آن هم در سال تولید ملی و آن هم در خصوص وسیله‌ای که براساس بررسی‌های کارشناسی در افزایش کیفیت زندگی ساکنین شهرهای بزرگ و آلوده نقش ایفا کند عجیب تلقی می‌شود که ضرورت همکاری این نهادها با تولیدکنندگان را بیش از پیش نشان می‌دهد.

تنفس در هوای پاک یک رؤیا باقی می‌ماند؟

طرح‌هایی همچون سه شنبه‌های بدون خودرو هم زورش به کاهش آلودگی هوا نرسید، بیان ترک فعل‌های دستگاه‌های موظف در قانون هوای پاک در حد حرف باقی ماند و اعلام جرمی علیه دستگاه کم کار عنوان نشد، در سال ۱۳۷۴، بحران آلودگی هوا در کلانشهرها موجب شد تا مسئولان ستاد اجرایی کاهش آلودگی هوا به منظور ایجاد حساسیت در مورد آثار زیانبار آلودگی هوا بین اقشار مختلف جامعه، روز ۲۹ دی ماه را به عنوان «روز ملی هوا پاک» نامگذاری کنند.

حال بعد از گذشت ۲۶ سال از این نامگذاری، روز ملی هوای پاک همچنان در حد نام و نشان باقی مانده و مردم شهرهای مختلف همچنان در آرزوی تجربه تنفس پیاپی در روزهای پاک هستند، اکنون امیدواریم که با تغییر رویکرد شهرداری‌ها و استفاده از موتورهای برقی و همچنین جایگزین کردن موتورهای برقی به جای موتورهای قدیمی در ناوگان‌های پلیسی و اورژانسی بتوانیم به روزهایی که هوا پیاپی پاک است نزدیک شویم.

کد خبر 5403792

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 173
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالحسین اکبری از فعالیت تعداد ۱۲ واحد گلخانه‌ای در شهرستان خبر داد و گفت: تولید محصولات کشاورزی به صورت کشت گلخانه‌ای در تمام طول سال انجام می‌گیرد و این محصولات تولیدی نیز از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

ورق پلاستیکی

وی تصریح کرد: در شهرستان بهار در حال حاضر ۴ هکتار گلخانه وجود دارد که در این واحدها انواع سبزی و صیفی‌جات و گل و گیاهان زینتی تولید می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار بیان کرد: با توجه به روند رو به رشد توسعه گلخانه‌ها، تولید محصولات گلخانه‌ای با توسعه واحدهای در حال ساخت افزایش خواهد داشت و عمده محصولات تولید شده شامل خیار، گوجه فرنگی و گیاهان زینتی است.

پوشش استخر

 

وی با اشاره به اینکه شهرستان بهار یکی از مهمترین قطب‌های کشاورزی محسوب می‌شود که می‌توان برای برون رفت از بحران کم‌آبی و بحران خشکسالی و توسعه کشاورزی پایدار و مدرن، کشت‌های گلخانه‌ای را توسعه داد، عنوان کرد: از ابتدای سال جاری نیز توسعه حدود ۲ هکتار دیگر آغاز شده که در مرحله ساخت و آماده سازی است.

اکبری تصریح کرد: احداث شهرک گلخانه‌ای نیز در دستور کار این مدیریت قرار دارد و به صورت جدی در حال پیگیری است.

این مسئول، در بخشی از سخنان خود به اقدامات مدیریت جهاد کشاورزی بهار در رابطه با سرما زدگی گلخانه‌ها اشاره و افزود: در خصوص پیشگیری از خسارت سرمازدگی به سازه و محصولات گلخانه‌ای توزیع اطلاعیه از طریق شبکه ترویج، شبکه‌های اجتماعی و تماس تلفنی با گلخانه داران اطلاع رسانی صورت گرفته است.

روف گاردن

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار تصریح کرد: با توجه به اهمیت کشت‌های گلخانه‌ای از نظر صرفه جوئی در مصرف آب و افزایش عملکرد محصولات تولیدی ترویج کشت‌های گلخانه‌ای از راه‌های مختلف و اعطای تسهیلات بانکی با نرخ ۱۴ درصد صورت گرفته است.

کد خبر 5404053

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 203
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، اسفندیار حسنی مقدم شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه توسعه کشت محصولات گلخانه‌ای یکی از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی است، اظهار داشت: سطح زیر کشت گلخانه‌ای استان ۷۲ هکتار است که از این میزان ۴۹ هکتار به کشت صیفی و سبزیجات شامل گوجه، خیار و فلفل دلمه‌ای اختصاص دارد.

geomembrane

 

وی افزود: از این سطح سالانه ۱۰ هزار تن محصول برداشت می‌شود که حداقل ۱۰ برابر تولید در فضای آزاد است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۲۲ هکتار نیز به کشت گل و گیاهان زینتی اختصاص پیدا کرده و سالانه حدود ۱۰ میلیون شاخه گل بریده برداشت می‌شود.

حسنی مقدم با اشاره به اینکه یک و نیم هکتار گلخانه نیز به کشت گیاهان دارویی به ویژه آلوئه ورا اختصاص دارد که سالانه ۸۰ تن محصول از این سطح برداشت می‌شود، گفت: تولید حداقل ۱۰ برابری، کاهش مصرف آب، اشتغال و توجیه اقتصادی از مزایای کشت گلخانه‌ای است.

ورق پلاستیکی

وی با بیان اینکه ۱۲ شهرک گلخانه‌ای با مساحت ۴۳۰ هکتار هم آماده واگذاری به سرمایه‌گذار و هلدینگ‌های اقتصادی است، افزود: امیدوارم در سال‌های پیش رو شاهد جهش در تولیدات گلخانه‌ای استان باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه سازمان جهاد کشاورزی آماده ارائه مجوز به متقاضیان کشت گلخانه‌ای است، گفت: پرداخت تسهیلات با نرخ کم و دوره بازپرداخت طولانی را هم داریم، البته اکنون با محدودیت منابع مالی مواجه هستیم اما رفع مشکل را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

پوشش استخر

حسنی مقدم در خصوص بازاریابی و صادرات محصولات گلخانه‌ای نیز گفت: با توجه به کیفیت و استانداردهای لازم بقایای سموم و کود شیمیایی محصولات گلخانه‌ای استان بازار هدف خارج از کشور است و در این خصوص مشکلی نداریم.

کد خبر 5404299

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 219
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، علی اسماعیل زاده شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه جشنواره پسته در رفسنجان گفت: هم اکنون رفسنجان قطب اول تولید پسته در ایران و از مهمترین مراکز تولید این محصول در جهان محسوب می‌شود.

لندفیل

وی با تاکید بر اینکه باید تمام تلاش مسئولان برای حفظ این پتانسیل اقتصادی عظیم باشد گفت: در صورت صدمه زدن به این صنعت بخش قابل توجهی از درآمد غیر نفتی از بین می‌رود و هزاران نفر بیکار می‌شوند.

اسماعیل زاده با اشاره به خشکسالی و تغییرات اقلیمی گسترده در استان کرمان طی سال‌های اخیر گفت: این مشکلات موجب مهاجرت پسته از کرمان و رفسنجان به سمت استان‌های دیگر به خصوص در شمال غرب و شمال شرق کشور می‌شد و این امر در صورت ادامه بی توجهی در خصوص آبیاری باغ‌های رفسنجان اجتناب ناپذیر است.

geomembrane

وی گفت: هم اکنون نیز شاهد سیر افزایشی توجه به کشت پسته در استان‌های دیگر هستیم که در کنار خشکسالی و کم آبی در کرمان روی می‌دهد.

رئیس پژوهشکده پسته ایران بیان کرد: در کشور ۲۸ استان در حال تولید پسته هستند و ۵۲۰ هزار هکتار باغ پسته در سراسر کشور فعال می‌باشد که بخش قابل توجهی از نیاز بازار جهانی را تأمین می‌کند.

ورق پلاستیکی

 

وی پسته را یک محصول صادرات محور دانست و افزود: باید با برنامه ریزی و تولید بازارهای جهانی پسته حفظ شود و به رقبای خارجی اجازه تصاحب بازارهای سنتی را ندهیم.

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 198
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری مهر، کاظم موسوی خسارت وارده به بیش از ۱۲ هزار هکتار از مزارع دیم شهرستان را جدی برشمرد و اظهار کرد: بر اساس ارزیابی‌های اولیه کشت در مزارع دیم تا ۷۰ درصد کاهش داشته است.

پلاستیک استخر

او افزود: به بخشی از باغات فیروزآباد نیز در سال جاری بر اثر کاهش و تأخیر در بارش‌ها معادل ۲۰ الی ۳۰ درصد خسارت وارد شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد با بیان اینکه ۷۰ درصد هزینه نگهداری و پرورش دام مربوط به تغذیه آن می‌شود، عنوان کرد: بخش زیادی از افزایش کنونی هزینه تولید در حوزه دامپروری ناشی از گرانی و بالارفتن نرخ نهاده‌های دامی است.

موسوی افزود: تشدید پدیده خشکسالی در سال‌های اخیر و کاهش حجم علوفه مراتع در سال جاری نیز مزید بر علت شده است.

لندفیل

او گفت: در شرایط خشکسالی یکی از راهبردهای دامداران حذف دام‌های مازاد و دام‌های فاقد بازده اقتصادی است که منجر به ایجاد وضعیت بحرانی در بخش دام شهرستان شده است.

مدیر جهاد کشاورزی فیروزآباد اضافه کرد: بحران آب در شهرستان جدی است و کشاورزان باید برنامه کشت خود را متناسب با آب موجود برنامه ریزی کنند.

geomembrane

 

موسوی با بیان اینکه بیمه کشاورزی راهکار حفاظتی از کشاورزان در برابر حوادث غیرمترقبه و جبران کننده بخشی از خسارات وارده احتمالی است، به کشاورزان توصیه کرد: برای بیمه کردن محصولات کشاورزی خود به منظور بهره مندی از خدمات بیمه‌ای و حمایت در مواقع بحران و حوادث اقدام کنند.

کد خبر 5396228

 

منبع مهرنیوز.

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 211
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان، با عنایت به تاکید ریاست جمهور و بنا بر مصوبه ستاد تنظیم بازار به منظور حمایت از حقوق مردم و کنترل قیمت‌ها، کالاها و خدمات زیر بر اساس نظر کارشناسی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و تصویب ستاد تنظیم بازار انجام می‌شود.

آب بندی استخر

 

این گزارش حاکی است، بنا بر تصمیمات متخذه و با عنایت به ضرورت و نقش حاکمیت در کنترل بازار و حسب تاکیدات ریاست جمهور و با رویکرد در حمایت از مصرف کنندگان هر گونه تغییر قیمت اقلام منتخب از طرف دستگاه های قانونی قیمت‌گذاری، پس از ارائه مستندات و مدارک مربوطه و انجام محاسبات کارشناسی توسط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و طرح و تصویب در ستاد تنظیم بازار صورت خواهد گرفت.

اقلام منتخب اعلامی به شرح زیر باشد:

پلاستیک استخر

 

لبنیات پرمصرف (ماست ساده، شیرکم چرب، پنیر یواف)، شیرخام، حبوبات، گوشت مرغ، گوشت قرمز، تخم مرغ، قند و شکر، کودهای شیمیایی پایه، روغن خام و تصفیه شده خوراکی، دانه‌های روغنی، نهاده‌های دام و طیور (کنجاله، چو، ذرت)، گندم، آرد، نان، برنج، رب گوجه فرنگی، کنسرو، تن ماهی، دارو و مکمل‌های دام و طیور (متخب وزارت جهاد کشاورزی)، ماکارونی (رشته‌ای ساده) دارو و تجهیزات پزشکی (منتخب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی)، انواع خودرو (منتخب کمیته خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت)، انواع شوینده (منتخب وزارت صنعت، معدن و تجارت)، یخچال، یخچال و فریزر، تلویزیون، ماشین لباسشویی، کاغذ مطبوعات، چاپ و تحریر، روغن موتور، لاستیک خودرو، انواع پوشک و دستمال کاغذی، خدمات پزشکی، درمانی، تشخیصی و آزمایشگاهی، حمل و نقل بار و مسافر درون و برون شهری (اعم از هوایی، ریلی و جاده‌ای) و عوارض جاده‌ای و خدمات بندری.

لندفیل

ضوابط عمومی قیمت گذاری مصوب هیات تعیین و تثبیت قیمت‌ها در پورتال این سازمان موجود بوده و کلیه واحدهای مرتبط باید در تعیین قیمت اقلام خود نسبت به رعایت آن اقدام کند.

کد خبر 5396184

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 185
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، هشتمین نمایشگاه تخصصی نهاده‌های کشاورزی تهران (AGRICULTECH ۲۰۲۲) از ۲۸ دی‌ماه الی ۱ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ به مدت ۴ روز از ساعت ۱۴:۰۰ تا ۲۰:۰۰ برگزار خواهد شد.

حوضچه پرورش ماهی

 

شعار نمایشگاه امسال برگرفته از شعار سال ۱۴۰۰ و در راستای سیاست‌های راهبردی کشور «رونق کشاورزی، توسعه پایدار» انتخاب شده است.

این نمایشگاه‌ پس از هفت دوره برگزاری موفق و همچنین پس از یک سال وقفه به علت شیوع بیماری کرونا، باهدف رونق بیشتر کشاورزی ایران و آشنایی چهار و نیم میلیون کشاورز با برترین و متنوع‌ترین نهاده‌های کشاورزی (سم، کود و بذر) برگزار خواهد شد.

آب بندی استخر

هدف از برگزاری این نمایشگاه عرضه کالاهای مورد استفاده در کشاورزی، در عین تبادل اطلاعات، آموزش، انتخاب و کاربرد صحیح نهاده‌ها و احتراز از عوارض استفاده نادرست کود و سم است. با توجه به چالش‌های آب و هوایی و خشکسالی‌هایی که مدت‌هاست گریبان‌گیر کشور شده است حتی کاهش استفاده از یک قطره آب هم ضروری است. همچنین، با عنایت به اینکه استفاده به‌جا و اصولی از سموم و کودهای استاندارد مستقیماً در حفظ سلامت بیش از هشتاد میلیون ایرانی مؤثر است؛ نیازمند همفکری و مشارکت کشاورزان و تامین کننده‌های این صنعت است.

کاربرد صحیح آفت‌کش‌ها و کودهای کشاورزی و استفاده از بذور مناسب نقش تعیین‌کننده‌ای در افزایش تولیدات کشاورزی دارد. به‌عبارت دیگر سالانه میلیون‌ها تن از محصولات کشاورزی در نتیجه هجوم آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز و نیز استفاده بی‌رویه از نهاده‌های کشاورزی از بین می‌رود. همچنین کاربرد نادرست سموم و کودهای کشاورزی می‌تواند اثرات نامطلوبی در سلامت جامعه داشته باشد.

پلاستیک استخر

بنابراین، بهبود سلامت جامعه در گرو امنیت غذایی مردم است و میسر شدن آن در گرو دگرگون‌سازی شیوه‌های سنتی و کم‌بازده کشاورزی و تبدیل‌شان به روش‌های مدرن و کاربرد نهاده‌های سالم در کشاورزی ایران است.

 

کد خبر 5396279

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 185
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها- مریم ساحلی: اهمیت بهره‌مند شدن انسان‌ها از محصولات غذایی سالم در همه جوامع امری انکارناپذیر است. بی تردید برگشت محصولات کشاورزی صادراتی ایران از کشورهای مقصد که اخیراً رخ داده، موضوعی است که بر اهمیت این امر تاکید دارد. از این رو انتظار می‌رود در استان‌هایی چون گیلان که بخشی مهم از اقتصادش به کشاورزی وابسته است، این موضوع مورد توجه ویژه متولیان ذی‌ربط و تولیدکنندگان قرار گیرد، چرا که هیچ‌گاه حق برخورداری انسان‌ها از محصولات غذایی سالم را نمی‌شود نادیده انگاشت.

ورق پلاستیک

«محمود هوشیار فرد» عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی گیلان در گفت و گو با خبرنگار مهر بر اهمیت قانون‌مند کردن مراحل تولید محصول سالم تا صادرات آن به کشور هدف با بهره‌مند شدن از همفکری بخش خصوصی تأکید کرد و گفت: تولید محصولات کشاورزی نیازمند بررسی چند منظوره در زمینه‌هایی چون بذر ارگانیک، آب سالم، خاک سالم، نحوه کاشت، داشت و برداشت علمی بدون استفاده از سموم، کودهای مصنوعی و مواد هورمونی شیمیایی است تا به تولید محصولات سالم و در نهایت ارگانیک بیانجامند.

وی با بیان اینکه در مدیریت تولید ارگانیک آب آبیاری باید غنی شده با مواد بیولوژیک، خاک باید حاوی مواد آلی مناسب و کافی و مواد زیستی کافی مانند مایکوریزا، پتاستاز، ازتو باکتر و اسیدیته مناسب و سازگار با رشد و توسعه گیاه باشد، افزود: البته در خاک مزرعه سالم و ارگانیک باید در یک سانتیمتر مکعب خاک مزرعه، باغ و گلخانه سالم و ارگانیک میلیاردها میکروارگانیسم مفید وجود داشته باشد.

هوشیار فرد با تأکید بر اینکه باید از مالچ زیستی در واحدهای تولیدی محصولات ارگانیک شامل مزارع، باغات و گلخانه سالم و ارگانیک استفاده کرد، ادامه داد: در مزرعه و باغ ارگانیک باید پرندگان به اندازه کافی وجود داشته باشند و در اطراف مزارع و باغات ارگانیک باید حتماً درختان سازگار با منطقه دور تا دور آن را فرا گرفته باشد.

لزوم برنامه ریزی تولید محصولات ارگانیک

حوضچه پرورش ماهی

اهمیت حمایت از تولیدکنندگان محصولات ارگانیک

هوشیار فرد با اشاره به اینکه با وجود پتانسیل بالا اما تاکنون هیچ حمایت جدی از تولید کنندگان محصول پاک یا ارگانیک و سالم صورت نگرفته است، افزود: متأسفانه باید اظهار کرد که با وجود حضور افرادی فرهیخته در سازمان‌ها، معضل اصلی ساختار بزرگ و کُند وزارتخانه‌ها و سازمان‌های بزرگ دولتی است و تناقض در اهداف و ناهماهنگی بین آنها باعث نخبه کشی و بی انگیزگی چه درون سیستم دولتی و چه خارج از آن و بخش سالم و مولد خصوصی می‌شود.

وی اضافه کرد: برای مثال در یک دهه گذشته برخی از رؤسای سازمان محیط زیست طرفدار محصولات ارگانیک و مخالف محصولات تراریخته بودند که در آن مقطع زمانی اهداف و فعالیت سازمان مذکور به آن سمت و سو گرایش پیدا کرد ولی بعد از آن مسئول دیگری بر مسند نشست که شخصاً طرفدار تراریخته و مخالف ارگانیک بود؛ لذا تمامی اهداف و فعالیت‌ها به این سو منحرف شد و این به معنای بلاتکلیفی بدنه کارشناسی و مدیران میانی و اتلاف زمان و منابع مالی و انسانی ملی است.

این پژوهشگر یادآور شد: در باره کشاورزی ارگانیک حرف و حدیث بسیار است و گاهی برخی با تعصب به طرفداری و برخی نیز در نفی کلی آن صحبت‌هایی می‌کنند که به نظر هر دو بدون مطالعه کافی است و در واقع نظرات شخصی و غیر قابل قبول هستند.

وی با اشاره به اینکه کشاورزی اصولی ارگانیک یک نوع روش مدیریت و فرهنگ در کشاورزی است که در آن استفاده از نهاده‌های شیمیایی مصنوعی مجاز نیست و بر سلامت خاک و آب و محیط زیست تاکید دارد، اظهار کرد: خوب یا بد، این یک فرهنگ است و طرفداران خود را دارد.

لزوم برنامه ریزی تولید محصولات ارگانیک

برگشت خوردن محصولات کشاورزی صادراتی

هوشیار فرد اضافه کرد: عودت حجم قابل توجهی از محموله‌های محصولات صادراتی کشاورزی به دلیل عدم انطباق با استاندارهای کشور هدف باعث خسارات عظیم مالی و حیثیتی به بخش کشاورزی شده است.

وی با بیان اینکه این مسئله حاکی از اتلاف منابع و زمان در بسیاری از مواقع است، ادامه داد: باید در راستای تأمین منابع در راستای کاهش تدریجی مواد شیمیایی پرخطر تلاش شود تا به تولید محصول غذایی سالم با اولویت مصرف داخلی و صادرات خارجی بپردازیم.

هوشیار فرد تأکید کرد: به واسطه ساختار غلط همه بخش‌های سازنده و بی‌توجهی به سرمایه گذاری اصولی در آموزش به سمتی رفته‌ایم که با انجام حمایت‌های دلسوزانه نادرست مثل دادن کود و سم سوبسیدی و ارزان به کشاورزان آن هم با سیستم توزیع بسیار بد و ناکارآمد، بیشتر موفق به تولید محصولات حجیم و بی کیفیت شدیم تا محصول کم و با کیفیت

کشاورزی کشور نیازمند بازنگری است

این پژوهشگر با بیان اینکه در نخستین گام نیازمند بازنگری در بخش کشاورزی کشور هستیم و باید مدیریت کیفیت و دانش حاکم باشد، اضافه کرد: در کشاورزی اصولی و علمی ارگانیک صدها نهاده با منشأ گیاهی و طبیعی و بیولوژیک با فناوری نوین وجود دارد که حتی در برخی کشورها محرمانه است.

آب بندی استخر

وی با اشاره به اینکه برخی در حمایت از کشاورزی ارگانیک مبنی بر استفاده از کرم خاکی و کودهای حیوانی و آبشویی گیاهان برای مقابله با آفات غیر کارشناسی است، افزود: با تولید محصول شناسنامه دار و در واقع شناسنامه دار کردن تولیدات کشاورزی به ویژه محصولات سبزی و صیفی و گلخانه‌ای توسط واحدهای تولیدی گامی مؤثر در هویت بخشی محصولات کشاورزی برداشته می‌شود و این کار سبب شده تا هنگام برداشت محصول، شناسنامه محصول برای عرضه به بازار قابل استفاده باشد.

این محقق با بیان اینکه بعضی از انجمن‌ها و کانون‌ها دکان هستند و تأثیری در تحول بخش کشاورزی ندارند، ادامه داد: در کشاورزی موظف به تولید محصول سالم هستیم و این تعریف علمی دارد؛ به خصوص محصولات تازه خوری ولی در محصولات ارگانیک نه قانون داریم نه ساختار اجرایی و نظارتی و کنترلی و بر چسب گذاری و غیره.

هوشیار فرد در ادامه با راهکارهای موجود برای حرکت در این مسیر اشاره و اضافه کرد: سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی (سازمان تات) به سازمان توسعه کشاورزی تبدیل شود تا همه امکانات این سازمان و پتانسیل علمی آنها در خدمت کشاورزی کشور قرار گیرد تا بتوان مزارع، باغات و گلخانه‌های سالم و ارگانیک را از صفر تا ۱۰۰ برنامه ریزی، هدایت، حمایت و نظارت کند.

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 220
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها - محمد حسین عابدی: نگاهی به سند آمایش و کانون‌های بحرانی فرسایش بادی نشان می‌دهد که متأسفانه با گسترش روز افزون خشکسالی در سطح استان سمنان، شاهد افزایش اراضی بیابانی و فرسایش خاکی و بادی نیز در این استان بودهایم تا جایی که کانون‌های فرسایش در استان روز به روز به شهرها و روستاهایمان نزدیک می‌شوند.

ژئوممبران چیست

 

افزایش چشمگیر مساحت کانون‌های فرسایش بادی سبب می‌شود تا اندک کشاورزی نیمه جان استان سمنان که در گیر و دار خشکسالی و کم آبی، کاهش کیفیت آب به دلیل افزایش عمق چاه‌ها و همچنین افزایش هزینه تولید و عدم صرفه اقتصادی شده است نیز رو به ورطه نابودی بگذارد و این یعنی الگوی اقتصادی حداقل ۷۰ درصد مساحت استان سمنان با تهدید روبرو است.

مخاطراتی که فرسایش و خشکسالی دارند

سال‌ها است که خطی فرضی از وسط استان سمنان کشیده شده که کسی هم منشأ و ریشه آن را نمی‌داند و شرق استان شامل دامغان، شاهرود و میامی را که نزدیک به ۷۰ درصد مساحت کل استان سمنان را نیز شامل می‌شود و بیش از ۶۰ درصد جمعیت را در درون خود دارد محکوم به توسعه کشاورزی محور مبتنی بر کشت‌های زراعی و نهایتاً فرآوری همین محصولات و غرب استان شامل سمنان، گرمسار و… بر مبنای الگوی توسعه صنعتی تعیین شده است.

این موضوع دو پدیده را ایجاد کرده است نخست اینکه در چهار دهه اخیر سهم شرق استان سمنان از اعتبارات صنعتی ناچیز بوده به صورتی که برای مثال سهم شهرستان شاهرود این بزرگترین شهرستان استان سمنان از اعتبارات صنعتی ۱۳ درصد کل اعتبارات صنعتی استان سمنان برآورد می‌شود و دومین پدیده اینکه اقتصاد شرق استان را به کشاورزی منحصر و در نتیجه با تکانه‌هایی که خشکسالی، کمبود آب و تلاطم‌های اقتصادی پدید آورده تقریباً به ورطه سکون رسیده است.

کانون‌های فرسایش خاک در استان سمنان/ دشواری زندگی در سایه بحران

خسارات فرسایش به استان سمنان

ورق ژئوممبران قیمت

 

در این بین خشکسالی و کاهش سطح آب‌ها باعث ایجاد بیابان‌ها و فرسایش شدید شده است به نحوی که زندگی بخشی از مردم استان را تحت تأثیر قرار داده است آنطور که سرپرست معاونت فنی اداره کل منابع طبیعی استان سمنان می‌گوید: زندگی ۱۳۲ هزار نفر از مردم استان سمنان بر اثر فرسایش بادی در خطر است.

علی ترابی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه فرسایش شدید در استان متأسفانه باعث ایجاد مشکلات فراوانی برای مردم شد است، تاکید کرد: ۱۹ منطقه استان سمنان تحت تأثیر فرسایش بادی قرار دار که مساحت این کانون‌ها نزدیک به یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار است و می‌تواند زندگی مردم استان را در خطر قرار دهد.

وی افزود: فرسایش بادی سالانه ۳۳ میلیارد تومان به استان خسارت وارد می‌کند این خسارات در بخش اراضی کشاورزی، خانه‌های مسکونی روستایی مردم، تأسیسات و… است که به صورت کلی برآورد منابع طبیعی استان سمنان نشان می‌دهد که ۳۲ هزار هکتار اراضی کشاورزی و ۱۵۰ هزار هکتار مراتع نیز در خطر فرسایش بادی قرار دارند لذا جلوگیری از فرسایش بادی همچنین می‌تواند به کاهش خسارات وارده به استان هم کمک کند.

انجام عملیات مقابله‌ای

سرپرست معاونت فنی منابع طبیعی سمنان با بیان اینکه ۲۵۰ واحد تاسیساتی بخش صنعت در استان نیز از فرسایش بادی آسیب دیده‌اند، تاکید کرد: در مجموع برآوردها نشان می‌دهد که ۵۳۵ هزار و ۱۷۳ هکتار کانون بحرانی فرسایش بادی در استان شناسایی شده است که به صورت تفکیکی باید گفت به تأسیسات استان شامل یک هزار و ۵۷۸ کیلومتر جاده اصلی و فرعی و ۲۰۰ کیلومتر راه‌آهن و ایستگاه‌های آن در طول سال خسارت وارد می‌سازد که جبرانش آن نیازمند اعتبارات زیادی است.

ژئوسنتتیک

ترابی در پاسخ به سوالی درباره اقدامات مقابله‌ای با پدیده فرسایش نیز گفت: برنامه‌های مدونی در این زمینه همه ساله از سوی منابع طبیعی تدوین می‌شود که برای مثال عملیات بیولوژیکی شامل کاشت درخت برای استواری خاک و مقابله با فرسایش یادی از جمله این اقدامات است برای مثال در سال گذشته فقط هزار و ۵۰۰ هکتار جنگل دست کاشت در استان ایجاد شده که کار نسبتاً بزرگی بوده است.

وی با بیان اینکه دو هزار و ۸۰۰ هکتاری آبیاری درختان حواشی کویر استان سمنان در سال گذشته با هدف ارتقای پوشش گیاهی و مقابله با فرسایش توسط منابع طبیعی استان انجام شده است، ابراز داشت: ۴۰ کیلومتر باد شکن ملات و بتونی در کویر استان ایجاد شده که نمونه آن را مثلاً در رضا آباد خار توران می‌توان دید یا شاهد بودهایم که با هدف کاهش چرای دام و از بین رفتن پوشش گیاهی طرح ممانعت از ورود دام به هفت هزار و ۲۰۰ هکتار اراضی طبیعی استان اجرا شده است.

اعتبارات جذب شدند

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان اینکه مقابله با فرسایش نیازمند اعتبارات است و خوشبختانه در سفر رئیس جمهور به استان توانستیم ۳۰ میلیارد تومان اعتبار در این زمینه جذب کنیم، گفت: این اعتبارات برای کنترل کانون‌های بحرانی فرسایش بادی هزینه خواهد شد.

محمد جعفر مرادی حقیقی با بیان اینکه از آنجا که عملیات بیولوژیکی یکی از سازگارترین اقدامات برای مقابله با فرسایش بادی است، تاکید کرد: ١٠ هزار هکتار نهال کاری مناطق بیابانی با این اعتبارات صورت خواهد پذیرفت که به داشته‌های ما در زمینه درختکاری و نهال کاری می‌افزاید.

وی با بیان اینکه ۴۰۰ هزار هکتار از عرصه‌های بیابانی سمنان تاغ کاری شده که تأثیر بسزایی در مقابله با فرسایش دارد، بیان کرد: از سال ۹۶ تاکنون ۱۲ پروژه اجرایی با مجموع ۶۵ هزار مترمکعب عملیات خاکی و ۳۴۰۰ متر مکعب عملیات سنگ و ملات در شهرستان‌های مختلف اجرا شده تا بتوانیم منابع آبی زیرزمینی را نیز تغذیه کنیم چرا که یکی از عوامل مقابله با بیابان‌زایی تقویت سفره‌های آب زیرزمینی است.

کانون‌های فرسایش خاک در استان سمنان/ دشواری زندگی در سایه بحران
کانون فرسایش بادی استان سمنان مندرج در آمایش سرزمینی
فرسایش جدی است

یک کارشناس حوزه محیط زیست و منابع طبیعی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه اقدامات منابع طبیعی کافی نیستند، گفت: فرسایش مانند سیلی است که وارد یک منطقه می‌شود و شما می‌خواهید با بیل مقابل آن خاک بریزید و مانع درست کنید لذا موفق نخواهید شد چرا که قبل از وقوع سیل شما باید فکر سد را می‌کردید نه هنگامی که آب روان است در نتیجه هر چه هم تلاش کنید باز سیل راه خود را باز کرده و خسارت وارد می‌سازد.

حسن اسماعیلی با بیان اینکه وقتی در دهه ۶۰ نهضت چاه کنی برای ارتقای کشاورزی اجرا شد و ما تمام آب زیرزمینی را به سطح آوردیم و برای کشاورزی سنتی هدر دادیم باید فکر خشکسالی، فرونشست زمین، بیابانی شدن روستاهای حاشیه کویر، پیشروی بیابان و… را می‌کردیم که نکردیم، بیان داشت: تعجب ما این است که استان سمنان از ۱۸ سال قبل اولین نشانه‌های خشکسالی را دیده، چرا تا کنون کار بزرگی نشده است! ۳۰ سال پیش خالی شدن منابع آبی به دلیل اینکه به چشم نمی‌آمد، نادیده گرفته می‌شد اما بیابان‌زایی که با چشم دیده می‌شد خالی شدن روستاهای بی ارجمند که دیده می‌شد، چرا برای اینها کاری نکردیم؟

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از این آسیب‌ها همه ساله برنامه‌های مدونی در حوزه بیابان برای استان سمنان تدوین و اجرا می‌شود اما کافی نیست مانند کسی است که می‌خواهد با کادر آشپزخانه به جنگ فردی برود که کلاشنیکوف در دست دارد لذا باید کمربند سبز، افزایش ماندگاری روستاها با ایجاد اشتغال، توسعه کشاورزی علمی مبتنی بر گلخانه‌ها برای مانایی جمعیت روستایی استان و همچنین هزینه کرد برای مالچ های غیرنفتی سازگار با طبیعت و همچنین بادشکن‌ها صورت گیرد وگرنه در یک دهه آتی روستایی در جنوب استان سمنان باقی نخواهد ماند.

ورق پلاستیک

 

خطر جدی است

تحقیقات خبرنگار مهر نشان می‌دهد که ۵.۲ میلیون هکتار عرصه‌های بیابانی در سطح استان سمنان وجود دارد و تاکنون یک هزار و ۲۰۰ هکتار پروژه مدیریت روان آب، ۴۰ کیلومتر بادشکن غیر زنده بر روی تپه‌های ماسه‌ای و هفت هزار و ۴۰۰ هکتار پروژه مدیریت چرا و حفاظت و قرق در استان به اجرا درآمده است.

سال گذشته اما در دومین همایش ملی بیابان با رویکرد مدیریت مناطق خشک و کویری مقاله‌ای توسط رضا بیات مربی پژوهشی پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری و علی اصغر هاشمی مربی پژوهشی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان نوشته شد که نتایج قابل توجهی داشته و نشان می‌دهد که فرسایش تا چه اندازه جدی است.

در این مقاله آمده است: میانگین شدت فرسایش در استان ۱۸۸.۴ مترمکعب بر کیلومتر مربع در سال (حدود ۵۴.۲ تن در هکتار در سال) برآورد شده و استان در وضعیت کم تا متوسط از نظر فرسایش است توزیع طبقات فرسایش نشان می‌دهد بخش‌های زیادی از استان در وضعیت فرسایش متوسط هستند. شهرستان‌های گرمسار و دامغان به ترتیب با ۲۶۲ و ۱۶۶ مترمکعب بر کیلومتر مربع در سال بیشترین و کمترین متوسط شدت فرسایش را دارا هستند.

کانون‌های فرسایش خاک در استان سمنان/ دشواری زندگی در سایه بحران

سند آمایش استان و کانون‌های بحرانی فرسایش بادی

دیگر کارشناس حوزه منابع طبیعی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه سند آمایش استان و کانون‌های بحرانی فرسایش بادی را مشخص کرده و خبر از بحرانی خفته در استان می‌دهد، گفت: همانطور که در این آمایش نیز مشخص شده هیچ‌یک از سکونتگاه‌های شهری استان در محدوده تهدید طوفان شن و حرکت ماسه‌های روان قرار نگرفته و این نشان می‌دهد که ما کار زیادی را باید در این حوزه صورت دهیم.

محسن غلامیان با بیان اینکه ۹۱ آبادی در سطح استان سمنان در معرض تهدید طوفان شن هستند، تاکید کرد: اگر روستاهای ما به همین منوال پیش بروند در سال‌های آتی کمترین جمعیت را در آنها نخواهیم دید و این یعنی نابودی کشاورزی و دامداری و در نتیجه خالی شدن روستا از جمعیت؛ لذا خطر اصلی فرسایش و تبعات منفی آن در این بخش است.

وی با بیان اینکه وسعت عرصه کانون‌های فرسایش بادی را ۳۰۰ هزار و ۴۷ هکتار اعلام شده است، تاکید کرد: روانگرایی خاک پدیده‌ای است که در آن خاک اشباع بر اثر تنش شدیدی که به آن وارد می‌شود، مقاومت و سختی خود را به طور کامل از دست می‌دهد و مانند یک مایع رفتار می‌کند؛ این تنش وارده می‌تواند بر اثر تکان‌های ناشی از زمین‌لرزه یا دگرگونی‌های ناگهانی در شرایط تنش خاک باشد لذا در آمایش استان اعلام شده که هیچ‌یک از سکونتگاه‌های شهری و روستایی استان در محدوده روانگرایی با قابلیت بالا قرار نگرفته‌اند.

بحران در پی وقوع و پیشروی فرسایش

حوضچه پرورش ماهی

 

آنطور که در سند آمایش استان سمنان آمده مطالعات، ۴۹۴ روستا در خارج از محدوده‌های دارای قابلیت روانگرایی بوده، ۲۰۳ روستا در محدوده قابلیت کم و ۱۴۴ روستا در محدوده قابلیت متوسط هستند و لذا مجن، بسطام، شاهرود، دامغان، شهمیرزاد، سمنان، سرخه، ایوانکی، دیباج، امیریه، درجزین و کلاته در خارج از محدوده دارای قابلیت روانگرایی تلقی شده‌اند و مهدی‌شهر، بی ارجمند و کلاته خیج نیز توأم هم در محدوده با قابلیت کم و هم در محدوده با قابلیت متوسط توصیف شده‌اند.

کارشناسان درباره بحران در پی وقوع و پیشروی فرسایش هشدار می‌دهند و اعلام می‌کنند که نخستین تبعات منفی این مقوله نیز بر روستاهای استان سمنان به خصوص در جنوب دیده خواهد شد. روستاهایی که همجوار با بیابان هستند. روستاهایی که عمدتاً هم از راه کشاورزی و دامداری ارتزاق می‌کردند و حالا با این بحران‌هایی که در استان پدید آمده مشخص نیست که چه مقدار دیگر جمعیت در آنها می‌تواند ماندگاری داشته باشد.

همین حالا هم ده‌ها روستای استان سمنان با تانکر آبرسانی شده و حتی آب خوردن هم ندارند و جمعیت شأن به خصوص در بخش خارتوران بی ارجمند به پنج نفر الی ۱۵ نفر هم نمی‌رسد روستاهایی که زمان ۳۰ خانوار در آنها ساکن بود پس همین حالا هم ماندگاری جمعیت در روستاهای جنوب استان سمنان دشوار است چه برسد به زمانی که فرسایش و بیابان‌زایی بخواهد پیشروی نیز کند حال باید دید که مسئولان استان سمنان برای مقابله با این پدیده‌های شوم چه تدبیری می‌اندیشند.

کد خبر 5396201

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 203
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

سید مجتبی موسوی نائینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به ذخیره ۱۶۵ میلیون مترمکعب آب در سد زاینده رود، اظهار داشت: ورودی به سد هم اکنون نزدیک به هشت مترمکعب بر ثانیه و خروجی از آن ۱۲ مترمکعب بر ثانیه است.

ژئوممبران

او با اشاره به اینکه ذخیره سد زاینده‌رود در مدت مشابه سال گذشته ۱۸۲ میلیون مترمکعب و در بلندمدت (۵۱ ساله) ۶۰۶ میلیون مترمکعب بود، افزود: ذخیره سد در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته ۹.۴ درصد کاهش نشان می‌دهد.

موسوی نائینی به آخرین وضعیت بارش‌ها در کوهرنگ سرشاخه اصلی حوضه آبریز زاینده رود نیز اشاره کرد و گفت: مجموع بارندگی در کوهرنگ از ابتدای سال آبی (مهرماه) تاکنون ۳۵۸ میلیمتر ثبت شده در حالی که بارش‌ها در این منطقه در مدت مشابه سال گذشته ۴۱۶ میلیمتر و در بلندمدت ۵۳۸ میلیمتر بوده است.

ژئوممبران چیست

 

او خاطرنشان کرد: مقایسه بارش‌های امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد و در مقایسه با بلند مدت ۲۸ درصد کاهش نشان می‌دهد.

سد زاینده رود با ظرفیت اسمی یک میلیارد و ۲۳۹ میلیون مترمکعب به عنوان یکی از اصلی‌ترین سدهای مرکز کشور و تأمین کننده آب آشامیدنی، محیط زیست، کشاورزی و صنعت در منطقه مرکزی ایران است. این سد قوسی شکل که سال ۱۳۴۹ به بهره‌برداری رسید در ۱۱۰ کیلومتری غرب اصفهان در شهرستان چادگان قرار دارد.

ورق ژئوممبران قیمت

 

کد خبر 5396293

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 190
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، علی بهادری جهرمی سه شنبه ۷ دی ماه از سفر آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور به مسکو با دعوت پوتین در دهه پایانی دی ماه خبر داد.

نصب ورق ژئوممبران

سخنگوی دولت درباره سفر رئیس‌جمهور به مسکو گفت: آقای پوتین از رئیس‌جمهور کشورمان دعوت کرد که به روسیه سفری داشته باشد از این رو رئیس‌جمهور اوایل سال جدید میلادی به روسیه سفر خواهد کرد.

وی در رابطه با جزئیات و زمان سفر رئیس جمهور به مسکو، افزود: در استمرار تعاملات راهبردی ایران و روسیه آقای پوتین از رئیس جمهور کشورمان دعوت کردند تا ایشان سفری به روسیه داشته باشند و اوایل سال آتی میلادی قرار است این سفر صورت گیرد. این سفر در چارچوب سیاست کشور مبنی بر همکاری‌های دو و چند جانبه جهانی با اولویت کشورهای همسایه صورت خواهد گرفت و محوریت مباحث توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری است.

هند، روسیه و آذربایجان هر سه به تکمیل ریل رشت-آستارا علاقه مندند

به گفته برخی کارشناسان، موضوعات مرتبط با ترانزیت و حمل و نقل یکی از موارد مورد مذاکره مقامات سیاسی-اقتصادی ایران و روسیه در سفر پیش روی رئیس جمهور به مسکو است.

با توجه به اینکه روس‌ها در سال‌های اخیر به یکی از مصرف کنندگان محصولات کشاورزی و آبزی تولیدکنندگان ایرانی تبدیل شده اند، لازم است برای حفظ تازگی و سلامت این محصولات، روش‌های بهینه‌تری جهت انتقال کالا به این کشور در نظر گرفته شود.

از سوی دیگر، روسیه و هند سالانه ۱۰ میلیارد دلار تبادل کالا دارند که بخش مهمی از آن، صادرات ۷ میلیون تن زغال سنگ روسیه به هند است که از مسیر دریایی و کانال سوئز عبور می‌کند.

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه نمایشگاه حمل و نقل در خصوص ترانزیت کالاهای روسیه و هند از خاک ایران اظهار کرد: اگر بتوانیم تنها بخشی از این زغال سنگ را از زیرساخت‌های حمل و نقلی ایران به بندر چابهار و سپس بنادر هند برسانیم، درآمد هنگفتی از محل ترانزیت برای کشورمان در پی خواهد داشت.

حلقه مفقوده ۱۷۴ کیلومتری راه آهن رشت-آستارا

با توجه به اینکه بخش زیادی از کالاهای تبادلی میان هند و روسیه، ریل پسند است، به نظر می‌رسد مهمترین اقدام برای دستیابی به این هدف (انتقال جابه جایی کالاهای تبادلی هند و روسیه به ایران) تکمیل زیرساخت‌های حمل و نقلی خصوصاً ریلی است.

ژئوممبران

در حال حاضر بخشی از زیرساخت‌های ریلی کریدور شمال-جنوب که از ایران می‌گذرد، از بندرعباس تا رشت روی ریل آمده و تنها در قطعه رشت-آستارا این کمبود دیده می‌شود؛ از آستارای ایران تا آستارای آذربایجان نیز شبکه ریلی احداث شده و تا روسیه این مسیر ادامه می‌یابد.

برای دستیابی به درآمدهای ترانزیتی کریدور شمال-جنوب، تکمیل حلقه مفقوده ۱۷۴ کیلومتری رشت-آستارا از اولویت‌های مهم وزارت راه و شهرسازی است.

اهمیت این پروژه به حدی است که مورد استقبال ۳ کشور هند، روسیه و آذربایجان است و حتی آذربایجان قرار بود ۵۰۰ میلیون دلار برای احداث این پروژه سرمایه گذاری کند که به دلیل برخی اتفاقات، آذری‌ها از حضور در این طرح منصرف شدند.

کارشناس ترانزیت: اهمیت اصلاح فرآیندها از احداث زیرساخت‌های ریلی بیشتر است

علی ضیایی کارشناس اقتصاد حمل و نقل در گفت وگو با خبرنگار مهر درباره روابط حمل و نقلی ایران و روسیه اظهار کرد: کریدور شمال-جنوب یک منطقه جغرافیایی گسترده‌ای را شامل می‌شود که کشورهای متعددی در جنوب دنیا را به چندین کشور در شمال کره زمین متصل می‌کند که البته یکی از مهمترین کشورهای واقع در شمال این کریدور، روسیه است.

وی ادامه داد: مشکلاتی که در روابط تجاری و حمل و نقلی با روس‌ها داریم، بیشتر از آنکه سخت افزاری باشد، نرم افزاری است. اگر قرار باشد تحول جدی در این زمینه رقم بخورد، باید عمدتاً مسائل نرم افزاری اعم از هزینه‌ها، اقتصاد حمل و نقل، هماهنگی‌ها، امور گمرکی و تعرفه‌های ترجیحی و مسائلی از این دست رفع و رجوع شود.

ضیایی رفع کمبودهای زیرساخت و احداث شبکه‌های حمل و نقلی خصوصاً ریلی و قطعه راه آهن رشت-آستارا را در اولویت بعدی توسعه روابط حمل و نقلی و ترانزیتی ایران-روسیه دانست و افزود: ایران و روسیه مرز آبی با یکدیگر دارند؛ اگر قرار به ترانزیت زمینی باشد، برخی کشورها واسطه هستند؛ مثلاً ترددها از غرب دریای خزر با وساطت جمهوری آذربایجان و از شرق دریای خزر، با عبور از «ترکمنستان و قزاقستان» یا «ترکمنستان و ازبکستان» این روابط تکمیل می‌شود.

وی تصریح کرد: وقتی پای کشور واسط در میان باشد، قطعاً هزینه‌ای هم بابت ترانزیت باید به این کشورها پرداخت کنیم که درنتیجه هزینه حمل و نقل کالا افزایش می‌یابد؛ اما اگر کشور سومی در میان نباشد و جابه جایی‌ها بدون واسطه به صورت دریایی باشد، هزینه‌ها به شدت کاهش می‌یابد که نشان می‌دهد در کریدور شمال-جنوب باید به سایر گونه‌های حمل و نقل از جمله دریایی هم توجه کرد.

ترانزیت جاده‌ای ایران-روسیه با عبور از کشورهای واسطه، ممکن است ریسک دخالت آمریکایی‌ها را داشته باشد

ژئوممبران چیست

کارشناس اقتصاد حمل و نقل اضافه کرد: در توسعه ترانزیت از کریدور شمال-جنوب باید در خصوص مسائل سیاسی هم هشیار باشیم تا کشورهای واسطه میان ایران و روسیه، تحت نفوذ محور غربی-عبری، اقدام به ایجاد اختلال در ترددها نکنند؛ نمونه بارز آن، مشکلاتی بود که در ماه‌های گذشته در جاده گوریس-قاپان ایجاد شد که با رایزنی‌های ایجاد شده، بخش زیادی از این مشکلات مرتفع شده است. ترکمنستان هم مشکلاتی با ترانزیت ایرانی‌ها داشت که بخشی از آن هنوز مرتفع نشده است.

ایجاد خطوط منظم برنامه‌ای کشتیرانی و ریلی؛ شریان حیاتی ترانزیت کریدور شمال-جنوب

وی یادآور شد: اگر قرار به فعال شدن دریای خزر باشد، ایجاد خطوط کشتیرانی منظم برنامه‌ای میان بنادر ایران و روسیه به دو شکل «کانتینری» و «رو-رو» اصلی ترین اولویت‌های دو کشور است رو-رو بیشتر جنبه صادراتی و کانتینری عمدتاً برای احجام بالای ترانزیتی مورد استفاده می‌گیرد.

ضیایی با اشاره به اهمیت اصلاح فرآیندها و حذف قوانین و دستورالعمل‌های دست و پاگیر برای حضور شرکت‌های خصوصی در حوزه تجارت و راه اندازی کریدور گفت: راه اندازی کریدور ریسک بالایی دارد و ابتدائا باید بخش دولتی این برنامه منظم کشتیرانی را فعال کند سپس بخش خصوصی وارد آن شود.

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه بندر امیرآباد در شمال به شبکه ریلی متصل است، باید ترددهای قطار برنامه‌ای منظم میان بندر امیرآباد و بندر شهید رجایی ایجاد شود تا صاحبان کالا تاریخ اعزام قطار و زمان رسیدن آن به مقصد را بدانند ولی در حال حاضر این اتفاق در بخش باری ما نیفتاده و درنتیجه بهره وری صنعت ریلی ما پایین است. باید تجار روس یا ایرانی بداند در چه زمانی کالای خود را به بنادر ما در جنوب کشور تحویل دهند و چه تاریخی در بنادر روسیه آن را تحویل می‌گیرند.

کد خبر 5396244

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها- اعظم محبی: گلستان به سبب شرایط خاص جغرافیایی و اقلیمی و برخورداری از چندین رشته رودخانه دائمی و حدود ۱۰۰ کیلومتر نوار ساحلی، بستر مناسبی برای ایجاد و گسترش صنایع آبزی پروری و صنایع وابسته است.

نصب ورق ژئوممبران

 

دسترسی به منابع آب نسبتاً مطمئن و وجود هزاران هکتار زمین‌های کم بهره و فقیر و همجواری این اراضی با دریای خزر، گلستان را به یکی از استان‌های پر پتانسیل در زمینه شیلات تبدیل کرده است.

در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در بخش شیلات و آبزی پروری گلستان اجرا شده که از مهم‌ترین این اقدامات می‌توان به ایجاد و توسعه سایت میگو، توسعه مزارع پرورش ماهیان سردابی، توسعه مزارع پرورش ماهیان خاویاری، پرورش ماهی در آب بندان ها و سدهای خاکی و حتی اراضی کشاورزی اشاره کرد که هر یک از این موارد می‌تواند زمینه پویایی اقتصاد را فراهم کند.

فعالیت صنعت آبزی پروری و گرایش‌های وابسته در گلستان در حال افزایش است و بهره‌وری اقتصادی در این صنعت موجب شده تا علاوه بر بخش دولتی، بخش خصوصی هم در این زمینه وارد شود.

کمک به اشتغال ساحل نشینان

نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی در خصوص یکی از مشکلات این حوزه، به خبرنگار مهر گفت: از مهم‌ترین دلایل حضور صیادان غیرمجاز در دریا، نداشتن شغل بوده و تلاش می‌کنیم با ایجاد اشتغال جایگزین و اجرای طرح‌هایی همچون پرورش ماهی در دریا و یا راه اندازی مجتمع پرورش میگو زمینه کاهش صیادان غیرمجاز را فراهم کنیم.

آبزی پروری فرصت طلایی پهنه‌های آبی خزر/شیلات از محورهای توسعه است

عبدالجلال ایری افزود: با انتقال آب خزر به زمین‌های بی آب و علف واقع در شمال گمیشان و ایجاد زیرساخت‌های مزارع پرورش آبزیان و همچنین با حمایت و ایجاد زنجیره تولید و صنایع وابسته مانند بسته بندی میگو و احداث سردخانه، می‌توان تحول شیلاتی و آبزی پروری در منطقه را رقم زد.

وی با تأکید بر استفاده از نیروهای بومی، ادامه داد: در گام نخست ایجاد مجتمع میگو بیشتر مزرعه‌ها به غیربومیان واگذار شد که در فازهای بعدی این مشکل برطرف خواهد شد.

حفظ ذخایر دریا

ژئوممبران چیست

 

یک کارشناس شیلات هم به خبرنگار مهر گفت: صنایع وابسته به شیلات در گلستان به سبب در دسترس بودن منابع آبی از جمله صنایع با آورده اولیه پایین محسوب می‌شود.

ابوطالب علاءالدین افزود: وجود چشمه سارهای مختلف در مناطق کوهستانی، این استان را برای توسعه و راه اندازی واحدهای پرورش ماهیان سردابی مستعد کرده است.

علاءالدین با بیان اینکه از جمله ثمرات توسعه واحدهای شیلاتی در گلستان حفظ ذخایر آبزیان خزر است، ادامه داد: متأسفانه برداشت بی رویه از خزر، ذخایر این پهنه آبی ارزشمند را به خطر انداخته و اگر می‌خواهیم که گونه‌های خزری مانند ماهیان کپور، کفال و سفید منقرض نشوند چاره‌ای جز توسعه طرح‌های شیلاتی نداریم.

وی عنوان کرد: پرورش ماهی در قفس هم در صورت تأمین منابع و حفظ امنیت می‌تواند ثمرات خوبی در بخش اشتغال ساحل نشینان داشته باشد.

آبزی پروری فرصت طلایی پهنه‌های آبی خزر/شیلات از محورهای توسعه است

امان محمد خواجه یکی از صیادان گمیشانی به وجود مشکلات در این حوزه اشاره کرد و به خبرنگار مهر گفت: سال‌ها است که صیادی در گلستان از رونق افتاده و درآمدی از دریا نداریم؛ اگر دولت تسهیلات ارزان قیمت در اختیار بومیان منطقه قرار دهد می‌توانیم با تولید ماهیان پرورشی علاوه بر تأمین معیشت خود و خانواده باعث تولید و رونق استان و همچنین حفظ ذخایر دریا شویم.

تولید نیمی از خاویار کشور در گلستان

نصب ورق ژئوممبران

مدیرکل شیلات گلستان هم در خصوص اقدامات انجام شده در بخش آبزی پروری استان به خبرنگار مهر گفت: از مهم‌ترین پروژه‌های شیلاتی در گلستان، مجتمع پرورش میگو گمیشان است که فاز یک در چهار هزار هکتار و فاز دوم در ۶ هزار هکتار، پرورش ماهی در دریا (قفس و پن) و پرورش ماهی خاویاری در مجتمع گمیشان راه اندازی شده است.

در بخش پرورش ماهیان سرآبی ۵۷ واحد با تولید بیش از ۹۰۰ تن و با اشتغال ۳۲۶ نفر فعال هستندسیدجواد قدس علوی افزود: گلستان به لحاظ اقلیمی و اکولوژیکی شرایط مناسبی برای تولید مثل و مهاجرت انواع ماهیان خاویاری داشته و سال‌ها است که بیش از نیمی از خاویار و گوشت ماهی خاویاری در این منطقه استحصال می‌شود و هم چنین تقریباً به همین میزان در بازسازی ذخایر ماهی خاویاری در دریای خزر و در تأمین ماهی مولد، لارو و بچه ماهی سایر مراکز بازسازی و مزارع بخش خصوصی کشور نقش مؤثر دارد.

وی بیان کرد: پرورش ماهیان خاویاری با هدف توسعه آبزی پروری اراضی ساحلی در راستای افزایش میزان دسترسی به آبزیان، حفظ برند استان، افزایش تولید آبزیان پرورشی، افزایش بهره وری از منابع آبی دریایی در اراضی ساحلی استان انجام و نسبت به صدور مجوز برای مزارع منفرد اقدام شده است که مطالعات ارزیابی حدود ۴۰۰ هکتار از اراضی ساحلی مستعد در شمال گمیشان به ظرفیت تولید چهار هزار تن گوشت شناسایی و مطالعات اجرایی پروژه انجام و در مرحله واگذاری زمین است.

آبزی پروری فرصت طلایی پهنه‌های آبی خزر/شیلات از محورهای توسعه است

قدس علوی ادامه داد: در بخش پرورش ماهیان سردآبی ۵۷ واحد با تولید بیش از ۹۰۰ تُن و با اشتغال ۳۲۶ نفر در سطح استان فعال هستند.

ژئوممبران

وی در خصوص میگو هم عنوان کرد: فاز دو مجتمع پرورش میگو گمیشان پس از مطالعات انجام شده از سوی شیلات استان، طبق دستور وزیر جهاد کشاورزی وقت به شرکت شهرک‌های کشاورزی واگذار شد و در حال حاضر زیرساخت‌های اصلی از طریق اعتبارات دولتی انجام می‌شود و مقررات شناسایی سرمایه گذاران بومی و غیربومی از سوی شیلات استان انجام و نهایتاً پس از تصویب ستاد میگو استان به شهرک‌های کشاورزی معرفی خواهد شد.

قدس علوی اعلام کرد: مهم‌ترین چالش فاز دو عملیاتی کردن زیرساخت‌های اصلی بوده و پس از ایجاد آن، هزینه‌های داخلی مجتمع به عهده سرمایه گذاران است.

اشتغال ۸۵۰۰ نفر در حوزه شیلات

معاون آبزی پروری شیلات گلستان هم در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: بیش از هشت هزار و ۵۰۰ نفر در بخش شیلات و آبزی پروری گلستان مشغول فعالیت بوده و اقدامات خوبی در حوزه توسعه این صنعت در دست انجام است.

محمود سقلی به فعالیت‌های در دست اقدام در بخش پرورش ماهیان خاویاری اشاره کرد و افزود: فعالیت در حوزه واحدهای منفرد پرورش ماهیان خاویاری سال‌ها است در گلستان آغاز شده و محصولات تولیدی شامل گوشت و خاویار از طریق بازرگانان جمع‌آوری و به خارج از کشور صادر می‌شود.

آبزی پروری فرصت طلایی پهنه‌های آبی خزر/شیلات از محورهای توسعه است

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای راه اندازی مجتمع‌های تولیدی متمرکز ماهیان خاویاری، ادامه داد: برای تولید سالانه ۶۵ تن گوشت ماهیان خاویاری هدف‌گذاری شده و به واحدهای تولیدی تسهیلات پرداخت می‌شود.

سقلی در خصوص میگو هم گفت: ۷۵ درصد میگوی تولیدی در سال گذشته به کشورهای آسیای شرقی و بخش عمده محصول امسال هم پس از فرآوری به بازارهای چین و تایلند صادر شده و همچنین باقیمانده محصول در سردخانه‌های استان در حال فرآوری است.

وی بیان کرد: امسال در سایت گمیشان، هزار و ۵۶۵ تن میگوی با کیفیت تولید شد که این مقدار معادل حدود چهار برابر حجم برداشت سال زراعی ۱۳۹۹ است.

سقلی در خصوص پروژه پرورش ماهی در قفس هم گفت: چندین مزرعه در حال فعالیت در پهنه آبی پیرامون چارقلی گمیشان هستند که پس از آسیب‌شناسی و ارزیابی نقاط قوت و ضعف توسعه این بخش به صورت جدی در دستور کار شیلات گلستان قرار دارد.

وی افزود: در حال حاضر ۴۶ واحد قفس و ۶ واحد پن احداث شده و هفت واحد قفس هم در حال ساخت داریم و پیش بینی تولید سال ۱۴۰۰ حدود ۱۵۰ تن ماهی است.

ژئوممبران چیست

سقلی با بیان اینکه حدود ۵۰ نفر به صورت مستقیم در این بخش مشغول فعالیت هستند، در خصوص مشکلات این حوزه گفت: عدم لایروبی مصب گرگانرود به دلیل عقب نشینی دریا از جمله چالش‌ها بوده و هنوز سایت پشتیبان قفس عملیاتی نشده است.

اشتغال زایی برای هزاران نفر از ساحل نشینان و فارغ التحصیلان دانشگاهی در کنار افزایش تولیدات در بخش آبزی پروری و احیای ذخایر ژنتیکی خزر مانند ماهیان خاویاری از جمله ثمرات توسعه صنعت آبزی پروری در گلستان است. امید است با حمایت بیش از پیش دولت علاوه بر اشتغالزایی جلوی انقراض بسیاری از گونه‌های مهم گرفته شده و بار دیگر خوان پرنعمت خزر، سفره بومیان و دیگر اهالی گلستان را پربرکت کند.

کد خبر 5395217

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 223
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به اهمیت موضوع خطوط منظم کشتیرانی اخیرا علیرضا پیمان پاک، رئیس سازمان توسعه تجارت در نامه‌ای به غلامحسین شافعی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برنامه زمان‌بندی شناورهای کشتیرانی دریایی خزر در بازه زمانی پانزدهم دی‌ماه لغایت سی‌ام بهمن‌ماه اعلام کرده و از برقراری خطوط منظم دریایی در حوزه دریایی خزر به مقصد بنادر روسیه و قزاقستان خبر داده است.

ژئوممبران

 

در این نامه برنامه زمان‌بندی شناورهای کشتیرانی دریایی خزر در بازه زمانی پانزدهم دی‌ماه لغایت سی‌ام بهمن‌ماه به‌شرح زیر اعلام شده است.

برنامه زمان‌بندی شناورهای کشتیرانی دریایی خزر اعلام شد

ژئوممبران چیست

 

به گزارش مهر، خطوط منظم دریایی کمک می‌کند که صادرکننده متوجه شود چه زمانی کالایش صادر می‌شود. اهمیت این موضوع در اینجاست که یک سری از کالاها فسادپذیر هستند، وقتی به عنوان مثال اعلام می‌شود ۵ بهمن کشتی شروع به حرکت می‌کند، باید ۵ بهمن حرکت کند نه اینکه کشتی رانی اعلام کند بار تکمیل نشده است و باید دو سه روز صبر کنید، چراکه در این صورت اگر کالای فاسد شدنی در بارها موجود باشد، فاسد می‌شود.

کشتی‌هایی که اعزام می‌شوند، میانگین ۲۵۰ کانتینر با ظرفیت ۲۰ فوت هستند؛ یعنی هر کشتی حدود ۵ هزار تن ظرفیت دارد. اگر ۸ سفر انجام شود با احتساب بارهای وارداتی حدوداً در طول ماه از این طریق بین ۴۰ تا ۵۰ هزار تن باربری انجام می‌شود.

نصب ورق ژئوممبران

 

بر این اساس، در همین راستا ۸ خط از اول آبان ماه راه اندازی شد که از بنادر شمالی ایران به مقصد بنادر آستاراخان و ماخاچ قلعه روسیه و همچنین بندر اکتائو قزاقستان حرکت می‌کند که طبق برنامه ریزی های انجام شده، در آینده نزدیک این ۸ خط به ۱۰ خط افزایش خواهد یافت.

کد خبر 5396284

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 207
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، خلیل نیکشاد پیش از ظهر دوشنبه در نشست با فرماندار خلخال اظهار کرد: دو هزار میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری برای تکمیل سدهای معیشتی و کشاورزی نیمه‌تمام این استان تخصیص یافته است.

ویژگی ورق ژئوممبران

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۳ پروژه سد معیشتی کشاورزی نیمه تمام در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: با تخصیص اعتبار از محل سفر ریاست جمهوری تعدادی از این پروژه‌ها تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در مناطق مختلف شهرستان خلخال نیز عملیات احداث ۹ سد معیشتی کشاورزی از ۱۰ سال پیش آغاز شده و به علت نداشتن اعتبار تنها پس از چند درصد پیشرفت فیزیکی رها شده و که امیدوار هستیم با اعتبارات سفر استانی دولت حداقل سه سد از این تعداد تکمیل شود.

نصب ورق ژئوممبران

 

نیکشاد افزود: از محل اعتبارات خشکسالی امسال نیز اعتبار مناسبی برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام کشاورزی‌، اجرای طرح‌های آبیاری نوین کشاورزی و کمک به جبران بخشی از خسارت وارده ناشی از خشکسالی به کشاورزان و باغداران تخصیص یافته است.

وی با اشاره به اهمیت اجرای طرح‌های نوین آبیاری گفت: برای ترویج استفاده از آبیاری نوین به جای آبیاری سنتی در سال‌های اخیر تلاش زیادی شده و در صورت عدم اجرای این پروژه‌ها، استان اردبیل به لحاظ ادامه خشکسالی در سال‌های آتی دچار مشکل خواهد شد.

ژئوممبران

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از استان اردبیل به عنوان یکی از استان‌های موفق در اجرای طرح‌های آبیاری نوین نام برد و افزود: در حال حاضر در ۱۵ هزار هکتار از اراضی زراعی استان سامانه آبیاری نوین تحت در دست اجراست.

کد خبر 5396405

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 202
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، احمد لطفی عصر چهارشنبه در نشست تکریم و معارفه رئیس جهاد کشاورزی تنگستان اظهار داشت: تلاش می‌کنیم خواسته و نیازهای مردم در این دوره به خوبی اجابت کنیم

خرید ژئوممبران 

 

وی بیان کرد: مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر یک هسته فکری و هم اندیشی از کشاورزان تمام شهرستان‌های استان تشکیل دهد که بتوانند مشکلات فرا روی حوزه جهاد کشاورزی است حل کند.

فرماندار تنگستان با اشاره به اینکه تنگستان در حوزه کاری کشاورزان آنچه مرتبط با شهرستان است پیگیری لازم صورت خواهد گرفت ادامه داد: بعضی کارها که در حوزه کشاورزی نیاز است در استان پیگیری شود مدیریت جهاد کشاورزی استان همکاری لازم با کشاورزان به عمل آورد.

وی با اشاره به اینکه آب بهای نخیلات شهر اهرم از ۱۲ هزار تومان به چهار هزار تومان کاهش یافته است خاطرنشان کرد: با توجه به اعتراض کشاورزان مبنی به اندازه آنچه نرخ آب‌بها اعلام شده آب در اختیار کشاورزان گذاشته نشده است.

فروش ژئوممبران 

 

لطفی ادامه داد: با توجه به مقایسه منطقه‌ای گواه بر گفته کشاورزان انتظار این است که به تناسب آنچه آب در اختیار کشاورزان قرار داده شده و آب بها دریافت شود.

لطفی یاد آور شد: از مدیر جدید جهاد کشاورزی با مطالعه دقیق و برنامه ریزی مناسب و با استفاده از تمام ظرفیت ممکن زمینه ایجاد کرده و مشکلات حوزه کشاورزی رفع شود.

در این مراسم از خدمات و تلاش‌های آقای حمزه عباسی مدیر سابق جهاد تقدیر و اسلام رضایی به عنوان مدیر جدید جهاد کشاورزی تنگستان معرفی شد.

خرید ژئوممبران

 

کد خبر 5398477

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , عایق ژئوممبران , استخر کشاورزی , عایق استخر , ورق ژئوممبران , ژئوسنتتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 209
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: ردپای آن ور آبی‌ها در مزارع و اراضی بایر و راکد کشاورزی و صنعتی مازندران دیده می‌شود، زمین‌هایی که چند دست می چرخد و سرنخ معاملات در دست غریبه‌ها و دلالان خارجی است. مسئولان مثل همیشه تکذیب و اصل صورت مسئله را پاک می‌کنند اما این همه واقعیت نیست و ریشه یابی برخی معاملات مربوط به کیلومترها دورتر از استان است.

خرید ژئوممبران

 

معضل تغییر کاربری و ساخت و ساز مربوط به این دولت و دولت و امسال و پارسال نیست، این قصه حکایت دیرین دارد، بیشتر خریداران غیربومی و یا خارجی با نشان و تابلوی سرمایه گذار وارد می‌شوند، یا می‌خواهند کارخانه بسازند یا طرح تولیدی و اشتغال زا دارند و در نهایت یک واسطه داخلی هم کارچاق می‌شود و دست آخر به دلایل متعدد زمین و مزرعه بایر و لم یزرع می‌ماند و به جای کارخانه، ویلا در آن سبز می‌شود.

تغییر کاربری اراضی کشاورزی ادامه دارد

در هم نشینی با بنگاه‌های معاملات می‌توان مواردی از خرید و معامله زمین و یا ویلا را برای خارج نشین ها و غیربومی‌ها مشاهده کرد، این معاملات در غرب استان تابلوی گردشگری و در شرق تابلوی کشاورزی و صنعتی دارد.

علیرضا برزگر نایب رئیس اتحادیه املاک ساری با اشاره به اینکه مشتری خارجی داشتم که قصد داشت زمین من را خریداری کند، افزود: این فرد بنا داشت، کارخانه‌ای در آن احداث کند و از این مشتری‌ها کم نداریم.

فروش زمین به اتباع خارجی در مزارع مازندران/پای دلالان در میان است

خرید ورق ژئوممبران

 

وی در گفتگو با خبرنگار مهر با اظهار اینکه این فرد که از طریق واسطه پیش قدم شده بود تا زمین را خریداری کند، تبعه خارجی بود، ادامه داد: در نهایت بنا به دلایلی این معامله صورت نگرفت اما هرازگاهی به چنین مواردی برای خرید و فروش املاک توسط خارج نشین ها بر می‌خوریم.

هرازگاهی به چنین مواردی برای خرید و فروش املاک توسط خارج نشین ها بر می‌خوریم

وی ادامه داد: هرچند اگر معامله‌ای صورت گیرد به نام واسطه‌های داخلی ثبت می‌شود و دست به دست می‌شود.

طی سال‌های گذشته سرمایه گذاری خارجی زیادی در مازندران صورت گرفت و آمار مرکز سرمایه گذاری خارجی مازندران حکایت از آن دارد که موارد قابل توجهی منجر به تحقق سرمایه گذاری نشده است و زمین‌ها همچنان بلاتکلیف مانده است.

خرید ژئوممبران 

 

علی اسلامی دیگر بنگاه دار در غرب مازندران به موضوع تهاتر زمین با ویلا در ساختمان و برخی مناطق کشور اشاره می‌کند و گفت: مسئله تهاتر زمین یک مسئله رایج در معاملات به شمار می‌رود و بیشتر خریداران غیربومی پیشنهاد می‌کنند که به ازای خرید ویلا و زمین‌های چند هزار متری در شمال، کلید آپارتمان یا خانه‌ای را در پایتخت و یا جاهای دیگر تحویل می‌دهند.

وی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بارها مسئله تهاتر تکرار شده و حتی آگهی‌های آن را در فضای مجازی نیز می‌توان دید.

دلالان اراضی صنعتی را می‌فروشند

جدای از خرید و فروش اراضی شالیزاری و کشاورزی، دلالی و واسطه گری برای یغما بردن اراضی صنعتی نیز از دیگر دغدغه‌هایی است که در استان مازندران مشاهده می‌شود و برخی دلالان، اراضی صنعتی را به قیمت‌های چندبرابری معامله می‌کنند و در نهایت به ویلا سازان می‌فروشند.

حسینقلی قوانلو، رئیس سازمان صمت مازندران در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ورود برخی دلالان برای خرید و فروش اراضی راکد صنعتی گفت: در برخی موارد شاهد هستیم که دلالان اراضی صنعتی را تا متری سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌فروشند.

وی با اشاره به کمبود زمین صنعتی در استان اظهار داشت: دلالی و واسطه گری در نهایت به تولید ضربه می‌زند زیرا با مشکلاتی مواجه می‌شویم.

در عین حال شهرک‌های صنعتی نیز اعلام کرد که برای جلوگیری از دلالی و فروش زمین‌های صنعتی راکد، نسبت به فسخ قرارداد اقدام می‌شود.

جهاد کشاورزی: خرید و فروش خارجی نداریم / ‏‬ امور اراضی: منع قانونی وجود دارد

موارد استفاده ژئوممبران

 

عزیزالله شهیدی فر رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در گفتگو با خبرنگار مهر درباره خرید و فروش اراضی و مزارع توسط مشتریان خارجی با رد این مسئله گفت: این مسائل رصد و پیگیری می‌شود و تاکنون چنین مواردی را نداشتیم.

فروش زمین به اتباع خارجی در مزارع مازندران/پای دلالان در میان است

اما بهرام درخشان مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی مازندران با تاکید براینکه طی دهه ۸۰ مواردی از خرید و فروش اراضی کشاورزی در محمودآباد و کلاردشت به خارجی‌ها وجود داشته است، گفت: هرچند این موارد اثبات نشد اما چنین مواردی وجود دارد.

وی با بیان اینکه ثبت املاک و معامله با خارجی‌ها به دلیل منع قانونی قابلیت ثبت در دفاتر رسمی را ندارد، گفت: اگر هم چنین معاملاتی صورت گیرد به صورت غیررسمی و یا واسطه‌ای انجام می‌شود و اراضی چند دست خرید و فروش می‌شود.

وی در عین حال به ورود دیگر استان‌ها به خرید اراضی در شمال و استان مازندران اشاره کرد و گفت: با توجه به مسائلی نظیر تغییر اقلیم و وضعیت مناسب آب و هوایی، مشتریان زیادی برای خرید اراضی وجود دارد.

کاربرد ورق ژئوممبران

 

اراضی کشاورزی و مزارع مازندران هر سال و ماه کوچک و کوچک‌تر می‌شود و تداوم این وضعیت، امنیت غذایی و تولید را در سرزمین طلاخیز شمال و مازندران تهدید می‌کند.

خرید این اراضی توسط تبعه‌های داخلی و خارجی انجام می‌شود اما شکل خرید زمین توسط اتباع خارجی اینگونه است که دلال‌ها زمین‌ها را به اسم اتباع ایرانی خریداری و تحویل خارجی‌ها می‌دهند.

کد خبر 5388974

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , عایق ژئوممبران , استخر کشاورزی , عایق استخر , ورق ژئوممبران , ژئوسنتتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 222
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

عبدالرحیم لطفی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: همه مراتع تحت سرپرستی منابع طبیعی دارای بهره بردارانی همچون دامداران و مرزنشینان هستند و وظیفه ما مدیریت چرای دام و جلوگیری از چرای غیرمجاز و بی رویه است که در این زمینه هر روز تذکرهای لازم به بهره برداران داده می شود.

فروش ژئوممبران

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان افزود: مراتع در شهرستان های آق قلا، گمیشان، مراوه تپه و گنبدکاووس و کلاله به دلیل قرار داشتن در منطقه ریزگردها مورد توجه بیشتر قرار دارند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۲۰ هزار هکتار از مراتع در منطقه کولیجه و داشلی برون شناسایی شده و با توجه به اعتباراتی که تامین می شود، طرح های بیابان زدایی را برای آنها تهیه کرده و با مشارکت بهره برداران، وارد عملیات اجرایی هم شده ایم.

خرید ژئوممبران

 

لطفی اضافه کرد: در سال های گذشته بر روی ۱۷ هزار هکتار کار از این مراتع برنامه های خوبی از جمله انجام ۶ هزار هکتار بوته کاری، چهار هزار هکتار هلالی آبگیر و هفت هزار هکتار بوته کاری و بذر پاشی انجام شده است.

وی تصریح کرد: در مجموع تاکنون حدود ۲۳ میلیارد تومان برای مقابله با بیابان زدایی هزینه شده که از این بین ۱۳ میلیارد تومان توسط اداره منابع طبیعی و ۱۰ میلیارد تومان هم توسط مردم تامین شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: تلاش می کنیم در آینده با انجام بوته کاری برای حفظ و نگهداری مراتع گام های بیشتری را برداریم.

خرید ورق ژئوممبران

 

وی با بیان اینکه اراضی کشاورزی و مراتع کم بازده از جمله مناطق نیمه بحرانی در استان به شمار می روند، افزود: برخی از این اراضی تحت نظارت سازمان های نیمه دولتی مانند بنیاد مستضعفان، بنیاد برکت و تعاونی های زیر نظر نیروی انتظامی قرار داشته که باید به آنها توجه شود.

کد خبر 5398583

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , عایق ژئوممبران , استخر کشاورزی , عایق استخر , ورق ژئوممبران , ژئوسنتتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، سبز شدن محموله‌های جوی مانده در بندر چابهار، کاهش قیمت مرغ به زیر نرخ مصوب و کمبود کشتارگاه و سردخانه از جمله مهم‌ترین اخبار حوزه کشاورزی در هفته جاری بود.

قیمت ورق ژئوممبران

 

براین اساس انتشار تصاویری از محموله‌های جوی دپو شده و بارگیری نشده در گمرک چابهار که با آب باران سبز شده و هدر رفته بود، جنجال زیادی بر پا کرد. منابع آگاه در گفتگو با خبرنگار مهر درباره محموله‌های جوی دپو شده و بارگیری نشده در گمرک چابهار که با آب باران سبز شده است، اظهار داشتند که این محموله متعلق به بخش خصوصی نیست و بر اساس اعلام گمرک مربوط به شرکت پشتیبانی امور دام است.

ظاهراً صاحبان این کالاها محموله‌ها را نگه داشته‌اند تا قیمت آن در بازار آزاد افزایش یابد و بعد این محموله‌ها را وارد بازار کنند.

گمرک چندین بار به صورت کتبی و شفاهی به شرکت پشتیبانی امور دام تذکر داد!

در همین راستا، سید روح الله لطیفی، سخنگوی گمرک ایران گفته است مجموع واردات صورت گرفته حدود ۱۳۵ هزار تن جو بوده که نزدیک به ۱۲۰ هزار تن آن از محل مصوبه ترخیص ۹۰ درصدی، ترخیص شده است ولی از ۱۵ هزار تن باقی مانده یعنی حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ تن، همان ۱۰ درصدهای باقی مانده است که باید با صدور کد رهگیری بانک ترخیص شود. اما با گذشت دوماه هنوز هیچ اقدامی از سوی شرکت پشتیبانی امور دام برای ارائه به گمرک و ترخیص باقی مانده انجام نشده است. (جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید)

کاهش قیمت مرغ به زیر نرخ مصوب

فروش ورق ژئوممبران 

 

کاهش قیمت مرغ به زیر نرخ مصوب و ورود دولت به بازار این محصول و جمع آوری مرغ مازاد تولیدکنندگان از دیگر اخبار مهم حوزه کشاورزی در هفته جاری بود. براین اساس حبیب اسدالله نژاد، مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی در گفتگو با خبرنگار مهر از کاهش قیمت مرغ به زیر نرخ مصوب در بازار خبر داد و گفت: قیمت هر کیلوگرم مرغ هم اکنون در بازار خرده فروشی بین ۲۷ تا ۳۱ هزار تومان است و بسیاری از مرغداران از حاشیه سود خارج شده و زیان می‌کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر توزیع اینترنتی مرغ منجمد ادامه دارد، افزود: واردات تخم مرغ نطفه دار به کشور نیز در حال انجام است.

اسدالله نژاد تاکید کرد که اگر این روند ادامه یابد با انباشت مرغ در بازار داخل مواجه می‌شویم و مسئولان باید این مساله را مدیریت کنند.

وی اضافه کرد: حدود ۱۵ روز است که شرکت پشتیبانی امور دام به بازار مرغ ورود کرده و مرغ‌های مازاد تولیدکنندگان را جمع آوری می‌کند. (جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید)

سیل بخشی از گندمزارهای کرمان را از بین برد

فروش ژئوممبران

 

خسارت سیل به گندمزارهای استان کرمان از دیگر اخبار مهم حوزه کشاورزی در هفته جاری بود. در این راستا علیقلی ایمانی، مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران ایران در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه تا قبل از بارندگی‌های اخیر میزان کشت دیم گندم به حدود ۳.۸ میلیون هکتار و کشت آبی آن به حدود ۱.۸ میلیون هکتار رسیده بود، گفت: به دنبال بارندگی‌های اخیر کشت در برخی دیگر از مناطق کشور نیز آغاز شده است.

ایمانی با بیان اینکه در برخی از استان‌های کشور همچنان با خشکسالی شدید مواجه هستیم، گفت: این استان‌ها وضعیت خوبی ندارند به عنوان مثال امسال در استان گلستان حدود ۱۰۰ هزار هکتار کشت دیم انجام شده اما به دلیل عدم بارندگی این مزارع سبز نشده است.

قیمت ژئوممبران

 

وی اضافه کرد: اگر بارندگی اتفاق بیفتد احتمال دارد این مزارع سبز شوند در غیر این صورت کشت انجام شده در آنجا، از بین خواهد رفت.

ایمانی تصریح کرد: علاوه بر این سیلی که در کرمان اتفاق افتاد بخشی از اراضی کشت گندم را از بین برده است. (جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید)

کمبود کشتارگاه و سردخانه برای کشتار مرغ‌های تخم گذار

همچنین ناصر نبی‌پور، رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران در گفتگو با خبرنگار مهر از تخصیص سهمیه دی ماه نهاده‌های دامی به مرغداران خبر داد و اظهار داشت: دولت اعلام کرده به مرغ‌های با سن بالای ٩٠ هفته نهاده دولتی تعلق نمی‌گیرد که این برای تولیدکنندگان چالش زیادی ایجاد کرده است.

فروش ورق ژئوممبران

 

وی اضافه کرد: جمعیت مرغ‌های با سن بالای ٩٠ هفته بین ١٨ تا ١٩ میلیون قطعه است و تولیدکنندگان یا باید آنها را به کشتارگاه بفرستند یا برای این گله‌ها، نهاده مورد نیاز را از بازار آزاد تأمین کنند.

این فعال صنفی با بیان اینکه با کمبود شدید کشتارگاه و سردخانه در سراسر کشور مواجه هستیم، گفت: شرکت پشتیبانی امور دام کشتارگاه‌ها و سردخانه‌ها را برای کشتار مرغ‌های گوشتی و ذخیره سازی آنها برای شب عید در اختیار گرفته و بخش خصوصی بیش از ١٠ روز است که به دنبال سردخانه می‌گردد اما تاکنون در این زمینه موفقیتی نداشته است. (جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید)

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , عایق ژئوممبران , استخر کشاورزی , عایق استخر , ورق ژئوممبران , ژئوسنتتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 200
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: استان بوشهر در یکی از کم‌بارش‌ترین مناطق کشور قرار گرفته و زیرساخت‌های مناسب را نیز برای تأمین آب مصرفی خود در اختیار ندارد و بخش کمی از آب مصرفی استان در داخل تأمین می‌شود.

قیمت ژئوممبران

 

بخش عمده آب مصرفی استان بوشهر از طریق استان‌های فارس و کهگیلویه و بویر احمد تأمین می‌شود و بخش ناچیزی از آن نیز از منابع داخلی استان نظیر چاه‌ها و تأسیسات آب‌شیرین‌کن تأمین می‌شود.

علی‌رغم تلاش‌هایی که طی سال‌های گذشته برای تأمین آب پایدار در استان بوشهر صورت گرفته، ولی استان بوشهر همچنان وابستگی بسیار زیادی را به منابع آبی استان‌های همجوار دارد.

این وابستگی دارای مخاطرات و چالش‌های فراوانی است و ممکن است که در سال‌های آینده با مشکلات بیشتری نیز روبرو شود که از جمله می‌توان به خشک‌شدن برخی چاه‌ها و کم‌آب‌شدن رودخانه‌های تأمین آب استان اشاره کرد.

کشورهای حاشیه خلیج فارس بخش عمده آب مصرفی خود را از طریق شیرین‌سازی آب دریا انجام می‌دهند و علاوه بر تأمین آب شرب، برای تأمین آب صنعت و آب کشاورزی نیز از آب‌شیرین‌من استفاده می‌کنند.

در این شرایط، استان بوشهر کمتر از یک درصد کشورهای حاشیه خلیج فارس، شیرین‌سازی آب دریا را دارد و انتظار می‌رود که با اجرای طرح‌های مناسب زمینه افزایش تأمین آب از دریا فراهم شود.

یکی از شیوه‌های تأمین آب پایدار برای استان بوشهر، استفاده از فرصت آب‌شیرین‌کن‌ها است که در زمینه پدافند غیرعامل نیز یک اقدام بسیار مهم محسوب می‌شود.

اقداماتی برای ساخت آب‌شیرین‌کن در استان بوشهر آغاز شده است که با تکمیل این پروژه‌ها بخش قابل توجهی از آب استان از طریق دریا تامین‌شود ولی همچنان باید منابع فعلی نیز حفظ شوند.

قیمت ورق ژئوممبران

 

۸۰ درصد آب استان بوشهر وارداتی است/ عبور از مسیر ۸۰۰ کیلومتری

تأمین آب پایدار برای بوشهر

استاندار بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: یکی از اولویت‌های ما در استان بوشهر، تأمین آب پایدار برای مردم است که این مهم از طرق مختلف دنبال می‌شود.

احمد محمدی‌زاده اضافه کرد: در استان پروژه‌های سدسازی متعددی در دست اجرا است که بخش از آنها برای تأمین آب شرب استفاده می‌شود و تلاش داریم که با تسریع در تکمیل این پروژه‌ها زمینه بهره‌مندی مردم را فراهم سازیم.

وی استفاده از ظرفیت دریا را یکی دیگر از اقدامات مهم در استان دانست و بیان کرد: در این راستا طرح‌های مهمی در نوار ساحلی استان بوشهر در دست اجرا است که تلاش داریم بخشی از این طرح‌ها امسال وارد مدار تولید شود.

استاندار بوشهر با پیش‌بینی وارد مدار شدن حدود ۲۰ هزار تا ۳۰ مترمکعب تأسیسات آب‌شیرین‌کن در استان طی سال جاری خاطرنشان کرد: بخشی از پروژه‌های آب‌شیرین‌کن بوشهر امسال وارد شبکه آبرسانی می‌شود که کمک زیادی به پایداری تأمین آب استان خواهد کرد.

فروش ورق ژئوممبران

 

دشواری‌های تأمین آب در بوشهر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر صبح پنجشنبه در همایش بانوی آب اظهار داشت: با وجود اینکه بیش از ٧٠ درصد سطح کره زمین آب فراگرفته ولی بالغ بر ٩٧ درصد از آب‌ها که مربوط به اقیانوس‌ها و دریاهاست.

وی تصریح کرد: این منابع آبی به علت شوری به صورت مستقیم غیر قابل شرب هستند و فقط حدود سه درصد آب‌های موجود در روی کره زمین شیرین و قابل شرب و استفاده جهت مصارف کشاورزی است.

عبدالحمید حمزه‌پور اضافه کرد: کشور ایران جز کشورهای گرم و خشک دنیا و میزان بارش در ایران کمتر از یک سوم میانگین دنیا هست ولی سرانه مصرف آب در کشور بیش از میانگین حتی کشورها پر آب دنیا است.

وی ادامه داد: ما چاره‌ای نداریم که بر اساس داشت‌هایمان و شرایط آبی کشور مصارف مان مدیریت و خودمان را بر اساس میزان بارش‌ها و منابع آبی سازگار کنیم.

استفاده از ظرفیت دریا

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به تأمین بیش از ۸۰ درصد منابع آب شرب استان بوشهر از خارج استان بیان کرد: خط آبرسانی کوثر یکی از منابع آب استان بوشهر است که با ۸۰۰ کیلومتر خط انتقال به شبکه آبرسانی استان بوشهر متصل می‌شود.

وی یکی دیگر از منابع آب شرب استان را شیرین‌سازی آب دریا دانست و افزود: هزینه هر مترمکعب آب‌شیرین‌کن ۲۲ هزار تومان است که به‌صورت متوسط به قیمت ۶۰۰ تومان در اختیار مشترکین قرار می‌گیرد.

۸۰ درصد آب استان بوشهر وارداتی است/ عبور از مسیر ۸۰۰ کیلومتری

فروش ژئوممبران 

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر به نقش مدیریت مصرف در صرفه‌جویی پرداخت و افزود: با توجه به اینکه اکثر مصارف خانگی آب توسط بانوان انجام می‌شود نقش مدیریت مصرف آنان بسیار مهم است.

حمزه‌پور با بیان اینکه ایرانیان همواره در طول تاریخ به دنبال استفاده بهینه از آب بوده‌اند، افزود: در احادیث، روایات و فرهنگ نیاکان ما نیز همواره بر مقوله صرفه جویی و مصرف بهینه این کالای با ارزش تاکید شده است.

لزوم فرهنگ‌سازی برای مصرف آب

فرماندار تنگستان نیز با بیان اینکه کاهش بارش باران و افزایش مصرف زمینه بروز مشکلات را فراهم می‌کند گفت: بانوان نقش اصلی انتقال فرهنگ مصرف بهینه آب و از مشارکت کنندگان اصلی در امر مدیریت مصرف آب هستند.

احمد لطفی با بیان اینکه در آستانه فصل تابستان باید فرهنگ مدیریت مصرف در جامعه ترویج شود افزود: بانوان نقش تعیین کننده در نهادینه کردن الگو صحیح مصرف آب دارند.

وی اضافه کرد: در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی حتی شهرهای مختلف استان بوشهر از بی‌آبی در عذاب بود ولی اکنون همه شهرها و روستاها با تلاش نظام اسلامی ایران دارای شبکه آبرسانی هستند که باید مدیریت مصرف مورد توجه ویژه قرار گرفته شود.

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , عایق ژئوممبران , استخر کشاورزی , عایق استخر , ورق ژئوممبران , ژئوسنتتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 164
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری مهر، روح‌الله بهرامی افزود: عشایر دامدار باید در سامانه هویت گذاری کشور ثبت نام و تا ۱۶۶ راس و به ازای هر راس دام سبک مبلغ ۳۰۰ هزار تومان در قالب تسهیلات زنجیره با بازپرداخت یک ساله از این تسهیلات استفاده کنند.

مصارف ورق ژئوممبران

 

مدیر کل امور عشایر فارس، بهره وری و افزایش راندمان تولید را مهمترین راهبرد سازمان امور عشایر ایران در دامداری عشایر دانست که دولت تمام قد از آن حمایت می‌کند و با تامین نهاده‌های دامی وبا استفاده از ظرفیت اتحادیه عشایری دامداران متحرک ایرانیان دام مولد عشایر صادر و سعی بر ارتقاء توان اقتصادی جامعه عشایری را دارد.

قیمت ژئوممبران

 

هرامی با بیان اینکه خشکسالی‌های بی سابقه در چند سال اخیر مشکلاتی برای عشایر را در پی داشته، گفت: زندگی عشایر بستگی به طبیعت دارد و با توجه به اینکه ۸۰ درصد درآمد عشایر از دامداری است بنابر این توجه جدی برنامه ریزی به این حوزه می‌تواند، موثر باشد.

او افزود: سازمان امور عشایر ایران با اقداماتی از قبیل تشکیل کمیته خشکسالی در مدیریت بحران اقداماتی از قبیل خرید دام حذفی، فراهم کردن زمینه صادرات، تهیه علوفه برای دام مولد و خوراک دام، تسهیلات بانکی در قالب زنجیره گوشت قرمز و خشکسالی تخصیص به عشایر برای عشایر در نظر گرفته که کمک شایانی به عشایرمی شود.

قیمت ورق ژئوممبران

 

مدیرکل امور عشایر استان فارس با یادآوری اینکه دامداران می‌توانند برای تهیه دامدار کارت به بانک کشاورزی مراجعه کنند، خاطرنشان کرد که شارژ این کارت به تعداد دام افراد بستگی دارد و تا سقف ۵۰ میلیون تومان برای تامین علوفه مورد نیاز دام‌ها، شارژ خواهد شد.

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , عایق ژئوممبران , استخر کشاورزی , عایق استخر , ورق ژئوممبران , ژئوسنتتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 223
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اصغر امانیان اظهار داشت: در حوزه سامانه‌های آبیاری ،۲۳ طرح انتقال آب به مساحت ۶۳ کیلومتر با اعتبار ۸۷ میلیارد ریال اجرا شده که از این میزان ۶۶ میلیارد ریال آن از محل منابع بلاعوض دولتی بوده است.

ورق ژئوممبران ایرانی

 

وی ادامه داد: در مجموع طی سال‌های گذشته افزون بر ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی شهرستان سبزوار به آبیاری نوین مجهز شده که موجب مصرف بهینه آب و افزایش بهره وری بخش کشاورزی شده است.

مصارف ورق ژئوممبران

 

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: همچنین از محل اعتبارت آب و خاک ۲۴ رشته قنات با هزینه ۴۵ میلیارد ریال از طریق کمک بلاعوض دولت و خودیاری کشاورزان در این شهرستان احیا و مرمت شد.

امانیان افزود: احیای قنات‌ها راهی برای گذر از بحران خشکسالی است که این موضوع در سبزوار به طور جدی پیگیری می‌شود.

قیمت ژئوممبران

 

وی ادامه داد: یک چهارم آب کشاورزی شهرستان سبزوار از قنات‌ها تأمین می‌شود و این شهرستان دارای هزار و ۱۲ رشته قنات به طول هزار و ۱۵۵ کیلومتر و آبدهی چهار هزار و ۸۰۰ لیتر در ثانیه است.

شهرستان سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد دارای ۳۵ هزار هکتار کشتزار، ۱۶ هزار هکتار عرصه باغی و حدود ۲۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی است و قطب تولید محصولات زیره، پنبه، جو و گندم در خراسان رضوی است و سالانه حدود ۱۵۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در آن تولید می‌شود.

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , عایق ژئوممبران , استخر کشاورزی , عایق استخر , ورق ژئوممبران , ژئوسنتتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 209
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

خبرگزاری مهر -گروه استان‌ها- ریحانه شهبازی: سازمان پدافند غیر عامل در استان‌ها در بخش‌های مختلف با ابلاغیه‌های پدافندی در مصون‌سازی زیرساخت‌ها نقش پررنگی دارد که البته این

تولیدکننده ژئوممبران

 

دستورالعمل‌ها به شرط اجرایی شدن در دستگاه‌های مختلف دولتی و خصوصی مانند یک سپر دفاعی عمل خواهند کرد. ضرورت پدافند غیر عامل به حدی است که کمیته‌ای تحت این عنوان در همه دستگاه‌های اجرایی نیز تشکیل می‌شود تا متناسب با وظایف آن دستگاه مأموریت‌های پدافند غیرعامل را پیگیری و اجرا کنند. برای روشن شدن وظایف پدافند غیر عامل در برهه‌های حساس گفت‌وگویی را با عبدالرسول صفری، مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری اصفهان انجام دادیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید؛

پدافند غیرعامل چه ارتباطی با طرح صیانت از فضای مجازی و سایبری دارد؟

پدافند غیرعامل در حوزه پدافند سایبری وظیفه مصون سازی زیرساخت‌های الکترونیکی و سیستم‌های سایبری دستگاه‌ها و ادارات و مراکز مهم کشور را در برابر تهاجمات، خراب‌کاری و نفوذ سایبری دشمنان بر عهده دارد اما اینکه تا چه حد طرح صیانت از فضای مجازی با این مأموریت ارتباط داشته باشد بنده اطلاعی ندارم و این موضوع باید از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی سوال شود.

کمبود دانش فنی بومی یکی از ضعف‌های پدافند غیرعامل در کشور ما عنوان شده است، چگونه می‌توان این مهم را جبران کرد؟

ورق های ژئوممبران

 

امروزه تولیدات علمی خوبی در حوزه‌های مختلف تخصصی پدافند غیرعامل تألیف و منتشر شده است که نسبت به اوایل شروع کار خیلی پیشرفت داشته اما به هر حال چون سابقه علمی بعضی از کشورهای دیگر طولانی‌تر از ما بوده است، بنابراین گاهی آثاری که منتشر شده ترجمه یا اقتباس از دانش پدافند غیرعامل دیگر کشورها است اما در زمینه تولیدات علمی بومی در کشور خودمان در قالب پایان‌نامه‌های دانشگاهی یا توسط اساتید دانشگاه‌های وابسته به مراکز نظامی مثل دانشگاه امام حسین، مالک اشتر یا دانشگاه دفاع ملی کارهای خوبی صورت پذیرفته است و اخیراً نیز تفاهمات و مذاکراتی با دانشگاه آزاد اسلامی و سایر دانشگاه‌های دولتی از طریق سازمان پدافند غیرعامل انجام شده تا رشته‌های تخصصی دانش پدافند غیرعامل در دانشگاه‌ها ایجاد شود.

در خصوص تشکیل کمیته پدافند غیرعامل در آموزش و پرورش آیا اقدامی صورت گرفته است؟

ورق ژئوممبران ایرانی

 

کمیته پدافند غیرعامل در همه دستگاه‌های اداری از جمله آموزش و پرورش استان تشکیل شده است و متناسب با وظایف آن دستگاه مأموریت‌های پدافند غیرعامل را پیگیری و اجرا می‌کنند.

در طی اعتراضات اجتماعی سال‌های اخیر اصفهان، برای جلوگیری از این امر به عنوان یک مشکل اجتماعی پدافند غیرعامل چه تمهیداتی و اقداماتی انجام داده است؟

البته در بحث رسیدگی به اعتراضات اجتماعی پدافند غیرعامل مسئولیتی ندارد و این موضوعات بر عهده دفتر سیاسی استانداری است، اما در رابطه با اینکه در خلال تجمعات صنفی ممکن است افراد ناراضی تعرضاتی به زیرساخت‌های مدیریت شهری داشته باشند، ضرورت دارد متولیان امر مدیریت شهری مطابق با الگوهای پدافند غیرعامل نسبت به مصون‌سازی زیرساخت‌های شهری اقدام کنند تا آسیب کمتری در این گونه حوادث به آن وارد شود.

یکی از اهداف پدافند غیرعامل توزیع ثروت، جمعیت و سرمایه‌های ملی در کل فضای سرزمینی کشور از طریق اعمال سیاست تمرکز زدایی، آمایش سرزمین و پراکندگی زیرساخت‌های کلیدی، مراکز حیاتی و حساس است، شما در این زمینه چه اقداماتی به ویژه در بحث شهرستان‌های استان انجام داده‌اید؟

مصارف ورق ژئوممبران

 

در بحث توزیع ثروت، جمعیت و سرمایه‌های ملی در سطح استان بر اساس سند آمایش سرزمینی استان که متولی آن سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است صورت می‌پذیرد و ارتباطی با وظایف پدافند غیرعامل ندارد البته از سال ۹۸ به بعد در بحث احداث و استقرار صنایع و اجرای پروژه‌های عمرانی، خدماتی، کشاورزی و صنعتی قبل از اجرا از ادارات مختلفی از جمله اداره کل پدافند غیرعامل استعلام وکارشناسان ذی ربط هم الزامات و ملاحظات پدافندی در بحث مکان‌یابی و ساخت و ساز را به متولیان این پروژه‌ها ابلاغ می‌کنند.

در اصل پنجاهم قانون اساسی آمده است که فعالیت‌های اقتصادی و غیر آنکه با آلودگی محیط زیست یا تخریب غیر قابل جبران آن همراه باشد ممنوع است، با توجه به اهمیت دفاع غیرعامل در این زمینه و بحران آبی، خشکسالی رودخانه و باتلاق گاوخونی در اصفهان چه تمهیداتی اندیشیده اید؟

نظارت بر اینکه فعالیت‌های اقتصادی و عمرانی نباید به محیط زیست آسیبی وارد کند در حیطه وظایف اداره کل حفاظت محیط زیست استان است و پدافند غیرعامل در این زمینه‌ها مسئولیتی ندارد و در مواردی هم که به بهداشت و سلامت عمومی این نوع فعالیت‌ها ارتباط پیدا کند دانشگاه علوم پزشکی متولی آن است. در بحث خشکسالی و بحران آب در استان نیز مربوط به وظایف شرکت آب منطقه‌ای است. البته در بحث پایداری و تداوم آب شرب اصفهان سازمان پدافند غیرعامل کشور مجوز احداث سامانه انتقال آب گلاب ۲ را چند سال قبل صادر کرد و بر اساس همین الزام پدافندی این سامانه احداث و اکنون در مراحل پایانی آن است که به عنوان مکمل تصفیه خانه آب اصفهان بزرگ وارد مدار خواهد شد و در رابطه با موضوعات سلامت آب شرب استان الزامات و اقدامات پدافندی به شرکت آبفای استان منعکس و سال‌ها قبل این ملاحظات در زیرساخت‌های تأمین آب استان لحاظ و اجرا شده است و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

با توجه به اینکه یکی از وظایف پدافند غیرعامل در اتخاذ تصمیمات سازگار جهت محرومیت زدایی و رفع عدم تعادل‌های منطقه‌ای در برنامه‌های آمایش سرزمین، در حاشیه شهر اصفهان و منطقه حصه چه اقداماتی را تاکنون انجام داده اید؟

در مباحث محرومیت زدایی و تعادل بخشی در مناطق حاشیه‌ای این گونه موضوعات مربوط به وظایف پدافند غیرعامل نیست و در وظایف و مسئولیت‌های اجتماعی مدیریت شهری اصفهان قراردارد.

در جنگ الکترونیک و جلوگیری از هک شدن چه تدابیری را اتخاذ می‌کنید؟

قیمت ژئوممبران

 

در بحث مقابله با جنگ‌های الکترونیکی و حملات سایبری، الزامات و تدابیر پدافند سایبری و الگوهای امنیتی و پدافندی که توسط سازمان پدافند غیرعامل کشور و همچنین مرکز مدیریت راهبردی افتا کشور به خوبی در تمامی زیرساخت‌ها اجرا شده و الگوهای لازم به تمامی دستگاه‌ها و صنایع و زیرساخت‌های مهم کشور ارائه و ابلاغ شده است. اما در بعضی از موارد که حملات سایبری آسیبی وارد کرده علت آن کوتاهی متولیان آن دستگاه‌ها و مسئولان مربوطه و بی توجهی به تدابیر و الگوهای پدافندی و امنیتی ابلاغی است و اگر همه دستگاه‌ها و مسئولین مربوطه به الگوها و الزامات پدافندی که از سوی دستگاه‌های ذی ربط به آنان ابلاغ می‌شود توجه کافی و وافی داشته باشند هیچ حمله و هک سایبری موفق به عبور از سپر دفاع سایبری کشور نخواهد شد.

کد خبر 5400504

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , عایق ژئوممبران , استخر کشاورزی , عایق استخر , ورق ژئوممبران , ژئوسنتتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 185
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

محمدرضا عباسی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: چرای بی رویه دام و تغییر اقلیم پوشش گیاهی مراتع کم شده و این موضوع باعث ایجاد ریزگرد می شود لذا منابع طبیعی باید غنی سازی مراتع را در دستور کار خود دهد.

تولیدکننده ژئوممبران

 

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان افزود: یکی از عوامل تغییر اقلیم در مناطق شمال استان، مدیریت غیر فنی کشاورزی است که متاسفانه کشاورزان اقدام به شخم و دیسک بیش از حد کرده و یا اینکه بقایای محصولات را از مزرعه خارج می کنند و آن را در معرض باد قرار می دهند.

وی گفت: سازمان جهاد کشاورزی با طرح «مدیریت خاک ورزی» تلاش می کند تا در مزارع شخم و دیسک را به حداقل رسانده و با پروژه کشاورزی حفاظتی، کشت مستقیم و تغییر ماشین آلات به دنبال کاهش فرسایش خاک باشد.

عباسی اضافه کرد: ارائه وام های کم بهره، طولانی مدت و کمک های بلاعوض تا ۳۰ میلیون تومان برای خرید دستگاه های جدید و نوین کشاورزی از دیگر برنامه های جهاد است، همچنین در سال های گذشته هم دستگاه های رایگان و تا ۷۰ درصد بلاعوض در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

تولیدکننده ژئوممبران

 

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان گفت: مدیریت بقایای گیاهی یکی دیگر از برنامه های سازمان جهاد کشاورزی است، در این طرح تلاش می کنیم تا درصدی از بقایای گیاهی در خاک حفظ شده و مانع از فرسایش بادی و ریزگردها شویم.

وی افزود: تقویت مواد آلی با توجه به فرمول های تغذیه گیاهی، برای بذرمال ها استفاده می شود تا بتوانیم گیاهی قوی با افزایش حجم ریشه بیشتری را در خاک داشته باشیم.

عباسی تغییر آبیاری از سنتی و غرقابی به قطره ای و بارانی را از دیگر کارهای این سازمان دانست و بیان کرد: این موضوع باعث عدم هدررفت آب شده و صدمات کمتری به خاک وارد می کند.

ورق های ژئوممبران

 

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان عنوان کرد: استفاده از بادشکن ها یکی موضوعات مهمی است که می تواند در برابر ریزگردها بسیار کمک کننده باشد، ولی باید اعتبارات ملی زیادی را برای این حوزه در نظر گرفت.

کد خبر 5399711

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , عایق ژئوممبران , استخر کشاورزی , عایق استخر , ورق ژئوممبران , ژئوسنتتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 213
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: استان گیلان را بیشتر با دریا و طبیعت زیبا و محصولات کشاورزی متنوعی که در آن تولید می‌شود، می‌شناسند. این استان به دلیل بهره مندی از بارش‌های فراوان، رودخانه‌های زیاد و خاک حاصلخیز یکی از قطب‌های کشاورزی کشور محسوب می‌شود.

ژئوممبران

 

بخش کشاورزی ۴۷ درصد اشتغال استان گیلان را به خود اختصاص داده که این میزان ۲۲ درصد بالاتر از میانگین کشوری است. حدود ۳۰ درصد از کل مساحت استان را اراضی کشاورزی تشکیل داده‌اند. از محصولات عمده زراعی گیلان می‌توان برنج با سطح زیر کشت ۷۶.۸ درصد، حبوبات با سطح ۶.۸ درصد، گندم و جو با سطح ۸.۶ درصد، نباتات علوفه‌ای با سطحی حدود ۵ درصد، سبزی و صیفی با سطح ۴.۸ درصد و دانه‌های روغنی سطحی حدود ۱.۱ درصد را نام برد.

در سال‌های اخیر خرد شدن زمین‌های کشاورزی و پدیده شوم تغییر کاربری‌ها از مهم‌ترین چالش‌های بخش کشاورزی گیلان بوده که معیشت ۴۷ درصد از فعالان این حوزه را تهدید می‌کند.

خرده مالکی بلای جان کشاورزی گیلان/ قوانین و سیاست ها مناسب نیست

ضرورت ساماندهی اراضی کشاورزی و جلوگیری از خرد شدن

«محمود هوشیار فرد» پژوهشگر و عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی گیلان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه زمین از دیرباز برای انسان و رفع نیازهای او اهمیت داشته است، اظهار کرد: خرد اراضی کشاورزی نه پدیده جدید و نه خاص ایران است بلکه در نظام زمین داری اکثر کشورهای جهان دیده می‌شود.

ورق ژئوممبران

 

وی با بیان اینکه عوامل متعددی مانند مالکیت‌های خصوصی، قانون ارث، تغییر کاربری‌های بی رویه، افزایش شهر نشینی و رهایی زمین از کشاورزی پایدار و مستمر باعث به وجود آمدن پدیده‌ای به نام خرد شدن اراضی شده است، افزود: کاهش بهره وری و افزایش هزینه‌های تولید ناشی از خرد اراضی زراعی و باغی یکی از موانع عمده دستیابی به توسعه پایدار کشاورزی است‌کاهش بهره وری و افزایش هزینه‌های تولید ناشی از خرد اراضی زراعی و باغی یکی از موانع عمده دستیابی به توسعه پایدار کشاورزی است.

پژوهشگر و عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد بهره برداران کشاورزی در این استان غالباً بهره برداران خرد و دهقانی هستند، تصریح کرد: میانگین سن بهره برداران بالای ۵۵ سال و اکثراً وارد سن کهن سالی شده‌اند.

وی با بیان اینکه تغییر کاربری اراضی کشاورزی در گیلان در اثر عوامل مختلفی از قبیل اقتصادی، اجتماعی، محیط زیستی و فنی که دارای روابط متقابل با یکدیگر هستند به وجود آمده است، تصریح کرد: سنتی بودن نظام‌های بهره برداری، ابتدایی بودن امکانات و شیوه‌های تولید کشاورزی در مناطق روستایی، پایین بودن بهره وری اراضی کشاورزی، فاصله قطعات زمین از منبع آب، قوانین و سیاست‌های کشاورزی نامناسب، نبود الگوی مناسب کشت و فقدان قدرت مالی کشاورزان برای خرید و یا معاوضه زمین مهم‌ترین عامل خرد اراضی کشاورزی در استان گیلان به شمار می‌روند.

هوشیار فرد با اشاره به اینکه در بسیاری از موارد کشاورزان خرده مالک نمی‌توانند از داشته‌های خود بهره وری لازم را داشته باشند، افزود: به همین دلیل وضعیت معیشت و اقتصاد کشاورزان توفیق مطلوب نیست.

تولید کننده ورق ژئوممبران

 

وی در ادامه به یک راهکار برای ساماندهی و جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی استان گیلان اشاره و اضافه کرد: می‌توان زمین‌های پراکنده اطراف یک کشاورز را به او فروخت و انتقال زمین کشاورزی به وراث به صورت مشاع بدون مجوز قطعه قطعه کردن و انتقال زمین به فرزند ارشد برای حفظ یکپارچگی و تقسیم سود حاصله بین وراث انجام شود.

عدم بهبود وضعیت معیشتی کشاورزان خرده پا به موازات رشد کشاورزی

پژوهشگر حوزه کشاورزی با بیان اینکه هدف مسئولان بخش کشاورزی عمدتاً تحقق اهداف از پیش تعیین شده در خصوص تولید میزان خاصی از محصولات است، ادامه داد: به واحدهای بهره برداری خرد و دهقانی عمدتاً به عنوان عناصر منفعل نگریسته می‌شود و ارائه راهکارهای مناسب و همه جانبه برای مدیریت نیروی کار و توسعه کشاورزی استان تا حدود زیادی مغفول مانده است.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده کشاورزان گیلان خرده مالک هستند، اضافه کرد: تأمین معیشت خانوارهای خرد و دهقانی باید دغدغه اصلی دستگاه اجرایی کشاورزی باشد. باید در اتخاذ راهبردهای توسعه کشاورزی نظام مند توجه خاصی نسبت به خرده مالکان داشت و نحوه توانمندسازی آنها را به خوبی تبیین کرد.

تولیدکننده ورق ژئوممبران

 

هوشیار فرد با بیان اینکه با توجه به بخش قابل توجهی از فقیران کشاورزان خرده مالک هستند، ادامه داد: راهبرد رشد کشاورزی در استان باید فقیرگرا و فقرزدا باشد. مسئولان و متولیان باید توجه داشته باشند نمی‌توان با رویکردهای تقلیل گرایانه، انتظار تحقق توسعه کشاورزی استان را داشت.

خرده مالکی بلای جان کشاورزی گیلان/ قوانین و سیاست ها مناسب نیست

بهره مندی از دانش بومی کشاورزان در توسعه پایدار

وی با اشاره به اینکه سال‌ها است بخش کشاورزی شاهد نوآوری‌های اساسی و کاربردی نبوده است، اظهار کرد: با وجود ضایعات بالایی که در بخش کشاورزی وجود دارد، فناوری‌های مناسبی برای کاهش این ضایعات و حتی برای فرآوری آنها متناسب با نیاز بخش کشاورزی به اندازه لازم توسعه نیافته‌اند.

پژوهشگر حوزه کشاورزی با بیان اینکه تلاش‌هایی که طی ۱.۵ دهه اخیر انجام شده تحقیقات کاربردی اندکی در بخش کشاورزی وجود دارد که منجر به بهبود تولید و استفاده از فناوری‌های بومی متناسب با شرایط کشت شود، افزود:در بخش غیردولتی تشکل‌های پژوهشی چندانی وجود ندارد که به طور مداوم در خصوص مشکلات مختلف نظام‌های بهره برداری پژوهش کنند و دانش و فناوری مناسبی برای رفع آنها ارائه کند در بخش غیردولتی تشکل‌های پژوهشی چندانی وجود ندارد که به طور مداوم در خصوص مشکلات مختلف نظام‌های بهره برداری پژوهش کنند و دانش و فناوری مناسبی برای رفع آنها ارائه کند.

تولیدکننده ژئوممبران

 

وی اضافه کرد: نظام تحقیق، توسعه و تشویق نوآوری‌های بومی می‌تواند علاوه بر تأثیر بر کشاورزی خرده مالکی در تحقیقات و فناوری کشور نیز نقش آفرینی کند.

هوشیار فرد با اشاره به اینکه ارتقای کشاورزی خرده مالکی در گرو سازماندهی کشاورزان و بهبود نظام‌های کشاورزی خرد و دهقانی است، اظهار کرد: نظام اجاره کاری (مزارعه) می‌تواند زمین کشاورزی را موقتاً از فرد ناکارآمد گرفته و بر اساس روش‌های بومی برای کشت و زرع در اختیار کشاورزان محلی و افراد کارآمد قرار دهد.

وی با بیان اینکه این نظام با مشکلاتی همانند شفاهی بودن قراردادها، فقدان ضابطه روشن برای تعریف تعامل اجاره کار و موجر و ساماندهی مؤثر آنها و عدم نظارت مناسب بر مبلغ اجاره مواجه است، ادامه داد: با نگاه دقیق‌تر نظام اجاره کاری بازده زمین را بین مالک و اجاره کار تقسیم می‌کند. نه مالک و نه اجاره کار هیچکدام مایل به سرمایه گذاری در زمین نیستند.

کد خبر 5400090

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , عایق ژئوممبران , استخر کشاورزی , عایق استخر , ورق ژئوممبران , ژئوسنتتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 211
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، علی نکوئی‌فرد با بیان اینکه برداشت آرتمیا از دریاچه ارومیه نیازمند صدور مجوز لازم از سازمان محیط زیست کشور براساس نتایج پژوهش‌های تخصصی است، اظهار کرد: دریاچه ارومیه می‌تواند منبعی برای ارزآوری صادرات غیرنفتی محسوب شود.

زیر سازی جاده

 

وی ادامه داد: بیش از ۹۵ درصد آرتمیای مورد نیاز کشور از طریق واردات تأمین می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات آرتمیای کشور با بیان این که طبق دستورالعمل سازمان حفاظت از محیط زیست، برداشت آرتمیا از دریاچه ارومیه ممنوع است، گفت: متأسفانه طی سال‌های ۹۹ تا ۹۸، با بهبود وضعیت آبی دریاچه به دلیل محدودیت‌های قانونی در برداشت و افزایش آرتمیا در دریاچه ارومیه، برداشت قاچاقی این جاندار گرانبها از دریا اتفاق افتاد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه آرتمیای صید شده نیازمند یک تکنولوژی خاص جهت فرآوری است، مقادیر قابل توجهی آرتمیای قاچاق شده دریاچه ارومیه قبل از فروش متأسفانه فاسد و برخی هم توسط محیط زیست شناسایی و ضبط شدند.

نکوئی‌فرد قیمت هر کیلوگرم آرتمیا با کیفیت متوسط را بین ۵۰ تا ۱۲۰ دلار عنوان کرد و ادامه داد: بهره برداری از ظرفیت کامل آرتمیای دریاچه ارومیه می‌تواند توسعه آبزی پروری در آذربایجان‌غربی را به بودجه دولتی بی نیاز کند.

ژئوممبران

 

وی با بیان اینکه دریاچه ارومیه در حالت تثبیت تراز آب در حداقل ۶ تا ۷ میلیارد مترمکعب، می‌تواند علاوه بر تأمین نیاز داخلی، سالانه منجر به صادرات ۱۸۰ تن سیست و ۱۲۰ تن آرتمیای زنده به کشورهای دیگر شود، گفت: این ارزیابی از ظرفیت متوسط دریاچه ارومیه در سال ۱۳۹۸ صورت گرفته است.

رئیس مرکز تحقیقات آرتمیای کشور با مقایسه دریاچه ارومیه با دریاچه نمک در آمریکا، بیان کرد: با وجود قوانین محدود کننده برداشت و پایش لحظه‌ای، سالانه بیش از ۲ هزار تن آرتمیا از دریاچه نمک آمریکا برداشت می‌شود که میلیون‌ها دلار ارزش اقتصادی دارد.

نکوئی‌فرد با بیان اینکه آرتمیا برای زندگی در دریاچه ارومیه شرایط ویژه‌ای می‌طلبد، اظهار کرد: آرتمیا می‌تواند در آبی تا میزان ۱۵۰ گرم نمک در هر لیتر زندگی کند که امروز در هر لیتر آب دریاچه ارومیه بیش از ۳۵۰ گرم نمک است و شرایط برای آرتمیا به هیچ وجه مناسب نیست.

وی افزود: با کاهش شدید تراز دریاچه ارومیه در سال جاری میزان غلظت نمک آن نیز به شدت افزایش یافته و شرایط سختی از لحاظ غذای دردسترس و زندگی برای آرتمیا رقم زده است.

این مسئول ادامه داد: هم اکنون سیست آرتمیا در دریاچه ارومیه موجود است و به محض مساعد شدن شرایط از لحاظ افزایش آب ورودی، کاهش شوری و افزایش تولیدات اولیه جلبک‌های تک سلولی شاهد آرتمیای زنده در دریاچه خواهیم بود.

ورق ژئوممبران

 

رئیس مرکز تحقیقات آرتمیای کشور با اعلام اینکه دانش فنی فرآوری و بسته بندی محصولات تولید شده در کشور وجود دارد، گفت: آماده‌ایم تا بدون هیچ چشم داشتی، این دانش را در اختیار بخش خصوصی قرار داده و با توجه به اخذ مجوزهای لازم از صنایع تبدیلی کشاورزی که برای اولین بار برای این مرکز جهت فرآوری سیست و ذی‌توده آرتمیا صادرشده همکاری لازم را برای فرآوری و بسته بندی کیفی محصول داشته باشیم.

کد خبر 5400852

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , عایق ژئوممبران , استخر کشاورزی , عایق استخر , ورق ژئوممبران , ژئوسنتتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 196
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، چای یکی از پر مصرف ترین محصولات کشاورزی در کشور ماست، مصرف سرانه این محصول حدود ۱.۴ کیلوگرم و کل مصرف چای در کشور حدود ١٠٠ هزار تن است.

geogrid

 

بر این اساس در هفته‌های اخیر مباحث مطرح شده مبنی بر تهاتر نفت با برخی کالاها از جمله چای بسیار خبرساز شده، در این زمینه اظهار نظرهای فراوانی شد و حتی برخی عنوان کرده‌اند چرا باید محصولی مانند چای را به کشور وارد کنیم این در حالی است که در سالیان اخیر عمده چای مورد نیاز کشور ما از طریق واردات تأمین می‌شود و تولید این محصول در داخل به اندازه نیاز نیست.

۳۰ درصد چای مصرفی کشور در داخل تولید می‌شود

در همین زمینه صادق حسنی، مدیر اجرایی سندیکای چای گفته است: کشورهای هند، سریلانکا و امارات متحده عربی، حدود ۹۰ درصد از چای مورد نیاز کشور را تأمین می‌کنند. باید به این نکته اشاره کنم که امارات متحده عربی یک باغ چای ندارد اما جزو اصلی‌ترین تامین‌کنندگان چای در کشور است.

به گفته این فعال اقتصادی، امارات متحده عربی چای را از هند و سریلانکا خریداری سپس آن را بسته‌بندی می‌کند.

زیر سازی جاده

 

وی کیفیت چای تولید شده در سریلانکا را متفاوت عنوان کرد و افزوده است: این کشور جزو ۵ کشور برتر تولیدکننده چای در دنیا است و چای با درجه‌های مختلف از این کشور وارد ایران می‌شود.

مدیر اجرایی سندیکای چای با اشاره به ۱۰ کشور واردکننده چای، ادامه داده است: چایکاران ایرانی در مجموع ۲۵ تا ۳۰ درصد چای مصرفی کشور را تأمین می‌کنند. حجم قابل توجهی از چای ایرانی صادر می‌شود که اگر روند صادرات متوقف شود باز هم برای تأمین ۷۰ درصد از نیاز کشور نیازمند واردات چای هستیم.

وی درباره میزان واردات چای از هند و سریلانکا نیز گفته است: در سال جاری حدود ۱۸۹۲۸ تن چای از هند به مبلغ ۸۹.۶۵ میلیون دلار وارد کردیم این میزان واردات ۴۲ درصد از نیاز داخلی را تأمین می‌کند. همچنین از سریلانکا ۱۱۵۹۸ تن به مبلغ ۶۷.۸۶ میلیون دلار وارد کردیم. این کشور ۲۶ درصد از نیاز بازار داخلی ما را تأمین می‌کند.

واردات چای ذائقه‌ها را تغییر داد

همچنین حبیب جهان ساز، رئیس سازمان چای کشور در این راستا در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام کرد که بخش عمده چای مورد نیاز کشور وارداتی است.

این مقام مسئول همچنین از افزایش ۵ درصدی تولید برگ سبز چای در سال جاری خبر داد و گفت: امسال ۱۳۷ هزار تن برگ سبز چای در کشور تولید شده که ۱۳۵ هزار تن آن به صورت خرید تضمینی توسط دولت خریداری شده است.

ژئوممبران

 

وی اضافه کرد: مابقی این تولید نیز توسط خود کارخانجات خریداری شده و در مجموع نسبت به سال گذشته ۵ درصد افزایش تولید را در این حوزه شاهد بودیم.

جهان ساز گفت: از این میزان برگ سبز چای ۳۱ هزار تن چای خشک تولید شده است.

رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه میزان مصرف مستقیم چای در کشور حداکثر ۸۰ هزار تن و با مصارف جانبی حدود ۱۰۰ هزار تن است، گفت: به طور میانگین سالانه ۶۰ تا ۶۵ هزار تن چای وارد کشور می‌شود.

بر این اساس کارشناسان معتقدند واردات چای طی سال‌های گذشته باعث شده ذائقه بسیاری از مردم به سوی چای‌های خارجی سوق یابد، این در حالی است که چای ایرانی از مرغوب‌ترین و باکیفیت‌ترین چای‌های تولیدی در دنیاست و با اندکی رسیدگی به باغات و احیای آنها می‌توان بخش زیادی از نیاز را در داخل تولید کرد و این مسأله‌ای است که در سال‌های گذشته از آن غفلت شده است.

کد خبر 5400836

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , عایق ژئوممبران , استخر کشاورزی , عایق استخر , ورق ژئوممبران , ژئوسنتتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 189
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

علیرضا طهماسبی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: اراضی آبی شهرستان ساوه ۶۶ هزار هکتار است که ۴۰ هزار هکتار آن مستعد آبیاری قطره‌ای است و تا به امروز برای ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار این طرح اجرا شده است. ایده آل این است سالانه برای ۲ هزار هکتار از این اراضی آبیاری قطره‌ای اجرا شود اما با توجه به اعتبارات اگر سالانه برای هزار هکتار هم اجرا شود مطلوب است.

نیروگاه سیکل ترکیبی

 

وی افزود: بر اساس مصوبه مجلس و دولت سالانه ۸۵ درصد وام بلاعوض برای آبیاری قطره‌ای تخصیص داده می‌شود به همین منظور سال گذشته به ازای هر هکتار ۳۰ میلیون تسهیلات بلاعوض تخصیص داده شد اما این میزان تسهیلات با توجه به تورم و گرانی حداکثر ۵۰ درصد تسهیلات تخصیص یافته را شامل می‌شود.

رئیس اداره فنی و زیربنایی جهاد کشاورزی ساوه تصریح کرد: تسهیلات سال آینده بر اساس میانگین هزینه‌های اجرایی سال‌های گذشته تخصیص داده می‌شود بنابراین ۸۵ درصد تسهیلاتی که برای آبیاری قطره‌ای داده می‌شود قیمت تجهیزات سال گذشته است و برای سال آینده با توجه به افزایش قیمت تجهیزات جوابگو تأمین تجهیزات پروژه نیست.

لیچینگ

 

طهماسبی با اشاره به مشکلات پیش رو در اجرا طرح‌های نوین آبیاری گفت: مشکل عمده در اجرا پروژه بالا بودن هزینه‌های اجرایی است. ۸۵ درصد اعتبار دولتی می‌تواند حداکثر ۵۰ درصد مشکل کشاورز را برطرف کند و این مسئله سبب می‌شود تأمین آورده از سوی کشاورز برای ادامه طرح مقدور نباشد و پروژه در زمان مقرر اجرایی نشود.

وی افزود: بروکراسی اداری و همکاری دستگاه‌های متولی مشکل عمده برای توسعه آبیاری قطره‌ای است چراکه طرح از سوی جهاد کشاورزی اجرا می‌شود اما برای تأمین برق و انشعاب آب نیاز به استعلامات از امور آب است.

geogrid


.
مسئول اداره فنی و زیربنایی جهاد کشاورزی ساوه با تاکید بر اینکه حفظ، احیا و تعادل منابع آبی ضروری است اما نباید مانع از توسعه روش آبیاری تحت فشار شود، تصریح کرد: بروکراسی اداری سبب می‌شود اجرای طرح‌های آبیاری بعضاً ۴ سال به طول بینجامد و هم اکنون ۷۰ پروژه آبیاری به دلیل تأمین برق که استعلام آن باید از سوی امور آب تأیید شود، متوقف شده است.

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , عایق ژئوممبران , استخر کشاورزی , عایق استخر , ورق ژئوممبران , ژئوسنتتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 204
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، شمس اله ملازاده با بیان اینکه کشاورزان کودهای یارانه‌ای مورد نیاز خود را برای اطمینان از کیفیت، صرفاً از شبکه رسمی فروش تهیه کنند، گفت: فرایند تأمین، توزیع و مصرف کودهای شیمیایی تدارک دیده شده در چارچوب نظام کنترل و تضمین کیفیت و سامانه پایش و نظارت صورت می‌گیرد.

جلوگیری از تبخیر آب

 

مشاور معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی افزود: با توجه به نقش چشمگیر کودهای استاندارد در تأمین امنیت غذایی و سلامت آحاد جامعه، همه کودها پس از انجام آزمایش‌های کنترل کیفی و اخذ استانداردهای لازم، توزیع می‌شود. کودهای غیراستاندارد شناسایی و از چرخه توزیع خارج می‌شوند.

ملازاده در مورد میزان مصرف کودهای شیمیایی در بخش کشاورزی افزود: میزان مصرف کودهای یارانه‌ای ازته، فسفاته و پتاسه در بخش کشاورزی طی سال‌های اخیر به استناد آمار و اطلاعات موجود کمتر از ۳ میلیون تن است. این درحالی است که میزان نیاز کودی کشور به کودهای ازته، فسفاته و پتاسه طبق برآورد مؤسسه تحقیقات خاک و آب کشور به طور متوسط ۴.۵ میلیون تن در سال است.

جلوگیری از تبخیر آب

 

مشاور معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: هر سال میزان نیاز بخش کشاورزی به انواع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه توسط مؤسسه تحقیقات خاک و آب برآورد شده و به وزارت جهاد کشاورزی و معاونت امور زراعت اعلام و این معاونت نیز پس از انجام بررسی‌های لازم کودهای یارانه‌ای مورد نیاز و مقادیر آن‌ها را برای تأمین و تدارک به شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ابلاغ می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مقادیر کودهای ازته، فسفاته و پتاسه مصرف شده کمتر از میزان توصیه شده توسط مؤسسه تحقیقات خاک و آب و متوسط جهانی است، اظهار کرد: این مقدار مصرف نیز با افزایش قیمت کودهای فسفاته و پتاسه از ابتدای سال ۱۳۹۹ به علت تغییر نرخ ارز تخصیصی از رسمی به نیمایی، مجدداً کاهش یافته و با مقادیر توصیه شده فاصله بیشتری پیدا کرده است.

ملازاده تصریح کرد: مصرف این کودها، نقش و تأثیر بسیار زیادی در بالا بردن عملکرد کیفی و کمی محصولات کشاورزی و ارتقای سطح سلامت جامعه دارند و همواره به بهره برداران توصیه می‌شود کوددهی را به میزان نیاز گیاه مورد استفاده قرار دهند.

وی در مورد کودهای ازته (اوره) نیز گفت: میزان مصرف کود ازته در بخش کشاورزی توصیه شده توسط مؤسسه تحقیقات خاک و آب کشور سالیانه بین ۲.۵ تا ۲.۷ میلیون تن است در حالی که به طور متوسط مصرف کود اوره در کشور طی یک دهه اخیر همواره کمتر از ۲ میلیون تن در سال بوده است.

نیروگاه سیکل ترکیبی

 

مشاور معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی افزود: کود اوره در سال ۱۳۹۹ حدود ۴۰۰ هزار تن کمتر از مقادیر توصیه شده توسط مؤسسه تحقیقات خاک و آب مصرف شد.

کد خبر 5401136

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , عایق ژئوممبران , استخر کشاورزی , عایق استخر , ورق ژئوممبران , ژئوسنتتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 231
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری مهر، الله‌کرم نصیری پیش از ظهر یک شنبه در ستاد تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه موجودی شکر در انبارهای استان مطلوب است، اظهار کرد: عرضه شکر با چند نرخ در بازار قابل قبول نیست.

عایق بندی استخر

 

وی عنوان کرد: نرخ مصوب شکر در درب کارخانه ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است و فروشنده باید سود مجاز را برای عرضه رعایت کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۱۷۰ تن شکر در استان آماده توزیع است، تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی مقدمات توزیع شکر را در بین واحدهای صنفی فراهم کند.

قیمت شکر در چهارمحال و بختیاری متعادل نیست

نصیری ادامه داد: در حال حاضر قیمت شکر در استان متعادل نیست و باید قیمت‌گذاری توسط سازمان جهاد کشاورزی انجام شود.

آبیاری تحت فشار

 

وی با تاکید بر اینکه هرگونه قیمت‌گذاری کالا باید به تصویب ستاد تنظیم بازار برسد، گفت: قیمت محصولات کشاورزی، کالاهای تولیدی باید توسط گروه کاری بر اساس قیمت تمام شده محصول آنالیز شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری در خصوص وضعیت ذخیره گندم در چهارمحال و بختیاری، مطرح کرد: طبق آمار اعلام شده توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی تا ۸۷ روز آینده، ذخیره گندم در استان جواب‌گوی نیاز است.

نصیری افزود: همچنین مجوز حمل ۱۳ تن گندم دیگر به استان اخذ شده و هیچ‌گونه نگرانی بابت تأمین گندم در استان وجود ندارد.

وی در ادامه با بیان اینکه احساس می‌شود با جابجایی وظایف نظارتی بین سازمان صمت و سازمان جهاد کشاورزی نظارت بر نانوایی‌ها ضعیف شده است، اظهار کرد: نظارت باید از مزرعه تا سفره انجام بگیرد.

۲۰ تن تخم مرغ آماده توزیع در چهارمحال و بختیاری است

عایق بندی استخر

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری کیفیت نان را یکی از موضوعات بسیار مهم دانست و عنوان کرد: باید نظارت بر افزایش کیفیت نان در استان تشدید شود.

نصیری با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی قیمت سیب‌زمینی در چهارمحال و بختیاری، عنوان کرد: در حال حاضر سیب‌زمینی به اندازه نیاز در انبارها موجود است، بنابراین افزایش قیمت این محصول در بازار قابل قبول نیست.

وی گفت: افزایش قیمت محصولات کشاورزی باید به تصویب ستاد تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری برسد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری در خصوص بحث عرضه مرغ و تخم مرغ در استان، گفت: ۲۰ تن تخم مرغ آماده توزیع در استان است.

قیمت‌گذاری مرغ از فضای رقابتی خارج شود

آبیاری تحت فشار

 

نصیری با بیان اینکه مرغ مازاد بر نیاز در استان تولید می‌شود، تصریح کرد: قیمت مرغ باید کاهش داشته باشد فلذا سازمان جهادکشاورزی موضوع قیمت‌گذاری مرغ را دنبال کند.

وی مطرح کرد: قیمت‌گذاری مرغ باید از فضای رقابتی در چهارمحال و بختیاری خارج شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه باید کالا با قیمت ارزان به دست مردم برسد، توضیح داد: برپایی نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا در اولویت قرار بگیرد، اتاق اصناف نیز باید دراین خصوص همکاری لازم را داشته باشد.

نیروگاه سیکل ترکیبی

 

وی در خصوص لزوم افزایش نظارت در بازار، عنوان کرد: ۲۰۰ بازرس جدید به مجموعه تیم نظارتی اضافه شده است، باید لیست بازرسان اتاق اصناف به سازمان جهادکشاورزی، صمت، تعزیزات و استانداری ارسال شود، سازمان صمت نیز با سازمان جهادکشاورزی در بازرسی‌ها همکاری داشته باشد.

کد خبر 5401159

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , عایق ژئوممبران , استخر کشاورزی , عایق استخر , ورق ژئوممبران , ژئوسنتتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 198
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، جلسه کارگروه توسعه صادرات استان سمنان به ریاست استاندار سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری با نکات قابل‌توجهی همراه بود.

پوشش استخر کشاورزی

در این نشست عنوان شد که بر اساس آمار، میزان تولید و صادرات محصولات کشاورزی در سال گذشته افزون بر ۲۰ میلیون دلار برای استان سمنان ارزآوری داشت که ۱۵ میلیون دلار آن از صادرات پسته بود.

شاخص‌های حمایت از واحدهای صادراتی در سال جهش تولید به‌صورت موردی به واحدهای تولیدی و صنعتی ارسال شود.

اداره گل گمرک استان سمنان با تمام توان و امکانات در کنار واحدهای صنعتی صادرات محور است و ظرفیت‌های خوبی در سال جهش تولید برای رونق کسب‌وکار واحدهای صنعتی در این اداره کل مشخص شده است.

توجه به استاندارد و کیفیت در تولید کالا از شاخص‌های مهم برای توسعه صادرات است که بیشتر واحدهای فعال در این بخش این اصول را رعایت می‌کنند.

در دولت تدبیر و امید روند ترخیص و صادرات کالا در گمرک‌های کشور به میزان قابل‌توجهی تسهیل شده است و این روند اصولی برای سال جاری هم ادامه می‌یابد.

تحریم‌های خارجی و شیوع کرونا ویروس در روند صادرات و واردات کالا به کشور مشکلاتی ایجاد کرد اما با رویه‌های گمرک کشور تلاش می‌شود این مشکلات به کمترین حد ممکن برسد.

ورق استخر

تأثیرپذیری واحدهای صنعتی و تولیدی استان از تحریم‌های خارجی به نسبت آمار کشوری کمتر است و استان سمنان موفق به جذب بازارهای جدید صادراتی در سال ۹۸ شد.

انتهای پیام/2249/م/

 

منبع فارس نیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 284
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 24 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، علی‌مراد اکبری معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی امروز در نشست خبری به مناسبت هفته جهاد کشاورزی با بیان اینکه تعداد پرسنل بخش آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با توجه به حجم گسترده کارهایی که انجام می‌شود کافی نیست، گفت: معاونت آب و خاک 80 درصد منابع و اعتبارات وزارت جهاد کشاورزی را مدیریت می‌کند که در کل کشور تنها 1500 پرسنل دارد.

وی افزود: در کل بدنه جهاد کشاورزی 67 هزار پرسنل وجود دارد که تنها 1500 نفر آن در بخش آب و خاک هستند.

قیمت ورق پلاستیکی

اکبری گفت: در استخدام اخیر 10 هزار مهندس کشارزی تعداد استخدامی های بخش آب و خاک به 20 نفر هم نرسید.

* وزارت نیرو قولی را که به رئیس‌جمهور داده عمل کند

اکبری در ادامه با بیان اینکه وزیر نیرو در مراسم افتتاح طرح سیستان به رئیس‌جمهور قول داد که امسال می‌تواند 30 درصد مازاد آب به بخش کشاورزی اختصاص دهد، گفت: در پی این قول وزیر نیرو نامه‌نگاری‌هایی انجام دادیم و درخواست کردیم که به تفکیک هر دشت میزان آبی را که می‌توانند اختصاص دهند اعلام کنند اما تا کنون هیچ پاسخی دریافت نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه این میزان آبی که وزیر نیرو گفته رقم بسیار بالایی است و اگر اختصاص یابد تولید را افزایش خواهد داد گفت: اگر این آب در زمان خودش اختصاص یابد می‌تواند تولید کشور را 30 درصد افزایش دهد.

اکبری که ظاهرا خیلی اعتمادی به وجود این میزان آب مازاد نداشت گفت: ما حتی درخواست کرده‌ایم که اگر چنین آبی وجود دارد جای آن مشخص شود و در اختیار بخش کشاورزی قرار داده شود.اما هنوز تلاش‌های ما بی‌نتیجه بوده است.

* آب مصرفی بخش کشاورزی 60 تا 65 درصد است

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با ادعاهایی در مورد آب مصرفی بخش کشاورزی گفت: پروژه تحقیقی در این زمینه انجام می‌دهیم که 38 محصول در 87 درصد اراضی کشور میزان آبی که استفاده می‌کنند اندازه‌گیری می‌کنیم و اگر چه این تحقیقات ادامه دارد اما پیش‌بینی ما این است که میزان آب مصرفی در بخش کشاورزی 60 تا 65 درصد است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس که آیا میزان ورودی به زمین‌های زراعی و یا آب مصرفی گیاه اندازه‌گیری می‌شود گفت: برآورد ما آب ورودی به زمین است.

اکبری در پاسخ به سوال دیگر فارس که محل بحث شما با وزارت نیرو درباره کانال‌های دو، سه و میزان هدررفت آب تا رسیدن به سر مزرعه است گفت: دقیقا همین طور است و همه این آب‌هایی که در این فرآیند مصرف شده به حساب وزارت جهاد کشاورزی می‌گذارند اما ما در این پروژه تحقیقی میزان آبی که کشاورزان به زمین می‌دهند را اندازه می‌گیریم.

وی تأکید کرد:‌در این پروژه به این نتیجه رسیدیم که 70 درصد در بخش کشاورزی کم آبیاری می‌شود.

* اعتبارات آب و خاک سال 99

ورق پلاستیکی ژئوممبران

 

اکبری گفت: در سال جاری 2200 میلیارد تومان برای پروژه‌های آب و خاک کشور در نظر گرفته‌اند که از این میزان 100 میلیون یورو برای آبیاری نوین اختصاص می‌یابد.

وی همچنین تأکید کرد: در طی 6 سال گذشته یک میلیارد و 50 میلیون دلار برای آبیاری نوین در کل کشور اعتبار داده شده است.

* آب مجازی وارد می‌کنیم

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: بررسی‌های ما نشان می‌دهد سالانه 35 میلیارد مترمکعب واردات آب مجازی داریم و تنها 5 میلیارد مترمکعب صادرات آب مجازی صورت می‌گیرد.

وی گفت: در حقیقت سالانه 30 میلیارد مترمکعب توازن مثبت آب مجازی داریم.

*اجرای دو پروژه توسط فائو در بخش آب و خاک کشور

به گفته اکبری دو طرح با عنوان سیدا و تی‌سی‌پی با اعتبار مجموع یک میلیون دلار در پروژه‌های آب و خاکی کشور توسط سازمان خواربار جهانی (فائو) اجرایی می‌شود طرح اول در خصوص بهره‌وری آب و پایداری منابع خاک در دشت قزوین است و طرح دوم برای مدیریت سیل و هشدارهای سیل اجرایی می‌شود.

این مقام مسؤول تأکید کرد: متأسفانه طی سال‌های گذشته در بخش آب و خاک کشور غفلت شده است.

به گفته معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی از طرح 550 هزار هکتاری در حال حاضر 295 هزار هکتار با سرمایه 4500 میلیارد تومان در حال بارگذاری است که سال گذشته 500 هزار تن برنج سفید در منطقه خوزستان به عمل آمد.

وی گفت: پیش‌بینی ما این است که در سال جاری هم تولید برنج در منطقه خوزستان به 500 هزار تن برسد.

اکبری گفت: ممنوعیت کشت برنج در استان‌های خارج از شمال برای استان‌های خوزستان فعلا لغو شده و مردم این استان می‌توانند برنج کشت کنند.

وی با بیان اینکه طرح‌های زیربنایی برای افزایش تولید بسیار با اهمیت است گفت: امسال و سال آینده محدویت ارضی داریم و هیچ راهی به غیر از اینکه به سمت جهش تولید برویم،‌نداریم و به گفته معاون زراعت باید امسال سه میلیون تن به تولید محصولات استراتژیک اضافه کنیم.

* 100 هزار هکتار اراضی نوآباد امسال اضافه می‌شود

اکبری گفت: از محل اجرای طرح‌های آبیاری 100 هزار هکتار اراضی نوآباد آماده کشت است و با زیر کشت رفتن این زمین‌ها تولید محصولات کشاورزی اضافه خواهد شد.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی تأکید کرد: قرار است 10 هزار هکتار زمین هم توسط شبکه‌های آبیاری زه‌کشی غرب و شمال‌غرب در کرمانشاه آزاد شود و بر اساس قولی که به رئیس‌جمهور داده‌ایم در تاریخ یک تیر، یک آبان و 28 اسفند 110 هزار هکتار از شبکه‌هایی که آبگیری نشده است آبگیری کرده و تحویل می‌دهیم.

* جلوگیری از ورود آب‌های منطقه شمال به دریای خزر

ورق ژئوممبران ایرانی

 

به گفته اکبری، سالانه 11 میلیارد مترمکعب آب از استان‌های شمالی وارد خزر می‌شود و طرحی اجرا می‌ شود که از خروج این آب‌ها از استان جلوگیری کند بنابر طرح آب‌بندان در وسعت 24 هزار هکتار انجام می‌شود که باعث افزایش ذخیره از 600میلیون مترمکعب به 1.3 میلیارد مترمکعب خواهد شد.

در ادامه معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی به وضعیت آب و خاک کشور اشاره کرد و گفت: سهم ایران از آب شیرین دنیا تنها یک دهم درصد است و 70 درصد بارش‌های کشور غیر از زمان کشت انجام می‌شود همچنین ایران یک سوم میانگین بارش دنیا و سه برابر میانگین تبخیر دنیا را دارد.

وی ادامه داد: متأسفانه طی 40 سال گذشته دمای ایران 2 درجه افزایش یافته و این در حالی است که به ازای هر یک درجه افزایش نیاز آبی گیاه بیش از 10 درصد افزایش می‌یابد. افزایش یک درجه حرارت 20 میلیارد مترمکعب آب را تبخیر و از دسترس گیاه خارج میکند.

وی افزود: از 600 دشت کشور 488 دشت ممنوعه است و متأسفانه در سال‌های گذشته سهم بخش کشاورزی از آب‌های زیرزمینی بیش از 61.5 درصد بوده است.

وی به تفکیک آب‌های استفاده شده اشاره کرد و گفت: سهم آب‌های سطحی 21 درصد، قنوات 5.2 درصد، چشمه‌ها 17.5 درصد و چاه‌ها 56.3 درصد بوده است.

وی افزود: از 18 میلیون هکتار زمین در حال کشت تنها 1.3 میلیون هکتار آن محدودیت ندارد و بقیه زمین ها مشکلاتی از نظر توپوگرافی، شوری و ... دارند.

اکبری با بیان اینکه 60 درصد خاک‌ها مواد آلی کمتر از یک درصد و در بعضی مواقع حتی نیم درصد دارند گفت: در صورتی که یک درصد مواد آلی خاک‌ها افزایش یابد باعث افزایش 30 درصدی صرفه‌جویی‌ آب و 40 درصدی تولید خواهد شد.

انتهای پیام/

 

منبع فارس نیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 184
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 24 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامرضا قوسی ظهر امروز در نشست خبری، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۸۵ درصد نیاز غذایی کشور از بخش کشاورزی تأمین می‌شود.

ورق پلاستیکی ژئوممبران

 

وی بیان داشت: بخش کشاورزی تأمین کننده مواد خام سایر بخش‌ها است و در زمینه کنترل و جلوگیری از مهاجرت و توسعه طبیعت‌گردی و گردشگری نیز نقش به‌سزایی ایفا می‌کند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی از افزایش ۵۶ درصدی اعتبارات تملک دارایی استان در سال گذشته خبر داد و افزود: این اعتبارات از ۱۱۳ میلیارد تومان به ۱۷۷ میلیارد تومان افزایش یافت که ۹۳ درصد این افزایش‌ها مربوط به اعتبارات ملی بوده است.

قوسی از اجرای بیش از ۴۰۰ طرح بخش کشاورزی با ۹۰۰ ریز پروژه با اولویت طرح‌های آب و خاک در استان خبر داد و عنوان کرد: سال گذشته پروژه سیستم نوین آبیاری در ۱۳ هزار و ۶۵۰ هکتار از ارضی استان آغاز شد که از این میزان شش هزار و ۴۹۱ هکتار به سیستم نوین آبیاری مجهز شده‌اند.

وی از احیای ۳۴۶ رشته قنات در سال گذشته خبر داد و مطرح کرد: با اجرای پروژه‌های بخش کشاورزی عملکرد تولیدات بخش کشاورزی از ۸۴۹ هزار تن به ۸۷۹ هزار تن افزایش یافته است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی از افتتاح ۱۵۶ پروژه به ارزش ۶۷۳ میلیارد ریال در هفته جهادکشاورزی در استان خبر داد و گفت: از این میزان ۱۵۸ میلیارد ریال تسهیلات بانکی و ۲۳۴ میلیارد ریال آورده متقاضی بوده است.

قوسی خاطرنشان کرد: بیشترین میزان این پروژه‌ها در حوزه آب و خاک است که با بهره‌برداری از این طرح‌ها برای ۱۶۶ نفر اشتغال ایجاد شده و دو هزار و ۷۲۱ نفر هم تثبیت اشتغال می‌شود.

وی با اشاره به آخرین وضعیت احداث مجتمع‌های گلخانه‌ای در استان، بیان داشت: تاکنون کمیسیون ماده۲ برای بیش از یک هزار و ۳۱ هکتار برگزار و با واگذاری زمین مجتمع‌ها موافقت و همچنین فراخوان جذب سرمایه‌گذار در نهبندان، سرایان، سربیشه و زیرکوه داده شده است.

ساخت استخر کشاورزی

 

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی با اشاره به درگیری چهار شهرستان سربیشه، زیرکوه، درمیان و نهبندان به آفت ملخ صحرایی، عنوان کرد: در زمینه سم و تجهیزات کمبودی نداریم و تمام شهرستان‌ها تحت پوشش قرار دارند و تنها در زمینه خودرو با کمبودی مواجه‌ایم که با همکاری نیروهای نظامی رفع شد.

قوسی با اشاره به وجود ۱۶۸ باب استخر با ظرفیت یک هزار و ۲۰۰ تن پرورش ماهی در استان، بیان داشت: سال گذشته مجوز پرورش ماهی تیلاپیا برای ۱۱ باب استخر اخذ و همچنین ۱۰۰ هزار قطعه بچه ماهی تیلاپیا وارد شده و آماده توزیع است.

انتهای پیام/3403/ح

 

منبع فارس نیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 220
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 24 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان هوشنگ حیدرنژادیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تعداد کل تسهیلات پرداختی در سال ۹۸ که تاثیر بسزایی در تولید و اشتغال استان همدان داشته ۳۹ هزار و ۷۷ فقره بوده که این میزان معادل ۱۵ هزار و ۴۳۴ میلیارد ریال بوده است.

قیمت عایق استخر خاکی

وی با اشاره به اینکه این رقم نشان از رشد ۳۱ درصدی نسبت به سال ۹۷ دارد افزود: یکی از اولویت‌های بانک کشاورزی تسهیلات اشتغال پایدار روستایی است که در این بخش ۳۱۸ فقره تسهیلات غیرحمایتی به مبلغ یک‌هزار و ۶۴۴ میلیارد و ۷۶۴ میلیون ریال و ۸۹۵ فقره تسهیلات حمایتی به مبلغ ۳۷۴ میلیارد و ۹۳۳ میلیون ریال پرداخت شده است.

مدیر امور شعب بانک کشاورزی استان همدان با بیان اینکه ۶ طرح شاخص بخش کشاورزی تسهیلات پرداخت شده است ادامه داد: این میزان معادل ۵۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های چون واحد تولید فرنچ فرایز، کشتارگاه صنعتی طیور، سردخانه سورت و بسته بندی صنعتی، تولید کود شیمیایی و سموم کشاورزی، آرد سینا و تولید تخم مرغ است که بیش از ۴۲۵ نفر اشتغالزایی ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: پرداخت تسهیلات به حوزه مکانیزاسیون کشاورزی از دیگر اولویت‌های این تخصصی کشاورزی است که در سال گذشته یک‌هزار و ۱۷ فقره تسهیلات به مبلغ ۷۳۶ میلیارد ریال در قالب خرید ادوات و ماشین‌آلات کشاورزی پرداخت شده است.

حیدرنژادیان با تأکید بر اینکه تا کنون ۳۹ فقره تسهیلات در زمینه توسعه و احداث گلخانه به میزان ۱۸ هکتار معادل ۴۶۸ میلیارد ریال پرداخت شده است خاطرنشان کرد: تسهیلات احداث و توسعه ۶۰ هکتار گلخانه مصوب شده اما تا کنون ۱۸ هکتار آن پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه ۶۶ درصد از تسهیلات پرداختی در زمینه اساسی و زیربنایی و ۳۴ درصد تسهیلات سرمایه در گردش واحدهای تولیدی بوده است ادامه داد: بانک کشاورزی مهمترین بانک در زمینه صادرات به ویژه در حوزه سرمایه در گردش محسوب می‌شود.

قیمت عایق استخر

 

مدیر امور شعب بانک کشاورزی استان همدان در پایان به تسهیلات پرداختی در حوزه سیل سال گذشته اشاره کرد و گفت: میزان تسهیلات این حوزه ۳۶۲ میلیارد ریال اعتبار ابلاغی به استان بوده که تا پایان سال ۹۸، ۹۶.۴ درصد معادل با ۳۵۶ میلیارد ریال به ۴ هزار و ۳۷۶ نفر پرداخت شده است.

انتهای پیام/89033/

 

منبع فارس نیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 231
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 24 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری فارس ازقم، حجت الاسلام سیدمحمود موسوی ظهر امروز در گفت وگوی مطبوعاتی که در اداره کل جهاد و کشاورزی استان قم برگزار شد، اظهار کرد: در دین مبین اسلام به مقوله کشاورزی نگاه خاصی شده است و به جز آیاتی که خداوند در قرآن کریم به این موضوع اشاره دارد از ائمه اطهار(ع) نیز احادیث و روایاتی در این زمینه وجود دارد.

قیمت عایق استخر

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) عنوان کرد: «کشاورزان در روز قیامت بهترین مقام و منزلت را دارند» که این حدیث موید نگاه رفیع اسلام به بخش کشاورزی است.

مدیر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان جهاد و کشاورزی استان قم با اشاره به تاریخچه تاسیس جهاد کشاورزی بیان کرد: این نهاد از سال 58 چند ماه پس از پیروزی انقلاب را با هدف محرومیت زدایی در بخش کشاورزی به فرمان امام خمینی (ره) تاسیس شد که در آن زمان با نام جهاد سازندگی فعالیت داشت و بعدها در ادغامی که صورت گرفت نام این نهاد به جهاد کشاورزی تغییر یافت.

وی اضافه کرد: از ویژگی های این نهاد از بدو تاسیس تا کنون، پذیرش ماموریت های سخت است که به صورت شایسته در بخش های سازندگی و کشاورزی بسیار موفق عمل کرده است.

عایق استخر

موسوی با اشاره به ارزیابی اداره کل جهاد و کشاورزی استان قم گفت: در بحث عملکرد دستگاه های اجرایی اداره کل جهاد و کشاورزی استان قم توانست سال گذشته با 97 درصد تحقق برنامه ها رتبه برتر را با کسب امتیاز 134 به رتبه نخست میان 32 استان برسد که امیدواریم در سال جدید نیز موفقیتی را داشته باشیم.

انتهای پیام/78005*30

 

منبع فارس نیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 202
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 24 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

فرید سپری در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: به مناسبت هفته جهاد کشاورزی سال‌جاری 252 پروژه با اعتباری بیش از 75 میلیارد تومان افتتاح و به بهره برداری می رسد.

استخر ذخیره آب باران

وی از ایجاد اشتغال با بهره برداری از این پروژه ها برای 447 نفر خبر داد و گفت: حوزه آب و خاک با 154 پروژه با اعتبار 5 میلیارد و 170 میلیون تومان و اشتغالزایی 190نفر بیشترین سهم از این تعداد از پروژه های قابل افتتاح در هفته جهاد کشاورزی را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی با بیش از45 میلیارد و 400میلیون تومان بیشترین سهم اعتبار در پروژه ها را به خود اختصاص داده است.

سپری اضافه کرد: 79 پروژه با اعتبار23 میلیارد و 842 میلیون تومان و اشتغال 138 نفر در رده دوم همزمان با این هفته در بخش بهبود تولیدات دامی به بهره برداری می رسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: در بین شهرستان های استان قروه با 49 پروژه با اعتباری بالغ بر 8 میلیارد و 675 میلیون تومان و فراهم کردن زمینه اشتغال 58 نفر بیشترین آمار افتتاح پروژه را به خود اختصاص داده است.

وی تاکید کرد: از میان زیربخش‌های بخش‌ کشاورزی استان کردستان نیز حوزه آب و خاک با 190 نفر و از میان شهرستانهای استان شهرستان کامیاران با 119 نفر بیشترین سهم اشتغالزایی را به خود اختصاص داده است.

عایق استخر خاکی

سپری اظهار داشت: شهرستان مریوان با بیش از 26 میلیارد تومان و کامیاران با بیش از 20میلیارد تومان بیشترین اعتبار هزینه شده در انجام پروژه های بخش کشاورزی را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/2330/71/ح

 

منبع فارس نیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 221
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 24 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جواد وفابخش عصر امروز در نشست خبری که در استانداری اردبیل برگزار شد اظهار کرد: سال گذشته در حوزه کشاورزی، ۱۴ میلیارد دلار واردات صورت گرفته که امسال این رقم به ۶ میلیارد دلار کاهش یافته است.

استخر ذخیره ی کشاورزی

وی افزود: احیای قطب‌های تولیدی کشاورزی در سطح کشور از برنامه‌های اصلی وزارت جهاد کشاورزی است که با استفاده از دانش و تکنولوژی کشاورزی، تحول چشم‌گیری در صنعت کشاورزی کشور رخ خواهد داد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت بیان کرد: برای قطب‌سازی مناطق مختلف کشاورزی کشور مانند اردبیل، خوزستان و دیگر استان‌ها برنامه‌ریزی‌های مدونی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: دانش و تکنولوژی کشاورزی استان اردبیل به نسبت سال‌های گذشته بسیار ارتقاء یافته که این یک حرکت بسیار مناسب و به نفع مردم است.

وفا بخش ادامه داد: باید برای استفاده از دانش و تکنولوژی موجود کشاورزی در استان اردبیل، شرکت‌های متخصص این حوزه در استان حضور پیدا کرده و فعال شوند که با این کار، اشتغال‌زایی چشم‌گیری در استان اتفاق می‌افتد.

در واگذاری مجموعه‌های کشاورزی به بخش خصوصی باید منافع عموم مردم و کشور در نظر گرفته شود.

ژئوتکستایل

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت گفت: در واگذاری مجموعه‌های کشاورزی به بخش خصوصی باید شروط مختلفی اعمال شود تا منافع عموم مردم و کشور تأمین شود.

انتهای پیام/3463/ح

 

منبع فارس نیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 200
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 24 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

مسعود کریمی، معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، گفت: در راستای تحقق شعار سال و جهش تولید سعی داریم با تکمیل‌های پروژه‌های نیمه تمام حوزه جهادکشاورزی که از سال گذشته استارت خورده بود به هدف خود در حوزه دست پیدا کنیم.

شرکت های تولید کننده ورق ژئوممبران

 

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان البرز بیان کرد: همچنین ارائه تسهیلات در حوزه آب کشاورزی در دستورکار وزارت خانه قرار گرفته به نحوی که مقرر شد صاحبان زمین‌های کشاورزی که قصد دارند رمین‌های خود را به روش نوین آبیاری تحت فشار مجهز کنندمشمول تسهیلات 12 الی 15 میلیارد تومانی بلاعوض خواهند شد.

کریمی اضافه کرد: تولیدات حوزه جهادکشاورزی استان البرز ظرفیت بالایی در حوزه صادرات به کشورهای همسایه دارد از این رو رایزنی‌های لازم با بخش اقتصادی و بازرگانی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان و صادراتی می‌توانند کمک شایانی به حوزه صادرات داشته باشند، یادآور شد: یکی از برنامه‌های جهادکشاورزی کاهش واردات محصولاتی است که پیش از این به آن نیاز داشتیم، همچنین صادرات محصولات با کیفیت حوزه جهاد کشاورزی در شرایط تحریم از اهداف دیگر مجموعه است چرا که ارزآوری به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه 14 رسته شغلی در شرایط شیوع کرونا دچار آسیب جدید شدند، ادامه داد: در این میان مرغداری‌های گوشتی، مرغ مادر گوشتی، واحدهای گلخانه ای که صادرات داشتند و ماهیان زنیتی که برای شب عید برنامه ریزی کرده بودند دچار ضرر شدند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی البرز اضافه کرد: در راستا رفع مشکلات مجموعه‌های ذیربط جهادکشاورزی جلسات متعدد و مستمری برگزار می‌شود.

ورق پلاستیکی استخر

کریمی در رابطه با تغییرکاربری‌های زمین‌های کشاورزی در حواشی استان البرز، ادامه داد: قانون جمهوری اسلامی ایران به نگهداری بافت کشاورزی کشور تأکید دارد از این روز حفاظت از کاربری‌های کشاورزی در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: شرایط زمین کشاورزی در این برهه از زمان خیلی مهم نیست چرا که با استفاده از ظرفیت‌های موجود تکنولوژی می‌توان شرایط را برای کشاورزی آماده و مهیا ساخت.

انتهای پیام/ج

 

منبع فارس نیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 177
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 24 دی 1400 | نظرات ()