نوشته شده توسط : شیما شریفی

شاپور رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۲۴ طرح تسهیلاتی در زیر بخش‌های مختلف صنایع تبدیلی و غذایی، شیلات و آبزیان، تولیدات گیاهی، گلخانه و تولیدات دامی استان با مبلغ کل هزار و ۸۵۵ میلیارد ریال تاکنون موفق به دریافت تسهیلات بانکی شده اند.

وی بیان کرد: با توجه به سهمیه اعتباری تخصیص یافته، استان بوشهر در پرداخت تسهیلات مذکور به بخش کشاورزی حائز مقام سوم کشور در جذب به موقع این تسهیلات است.

ورق پلاستیک

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر منابع تسهیلات پرداخت شده با عاملیت بانک‌های کشاورزی، توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید تأمین شده است.

رضایی افزود: متقاضیان این تسهیلات در زیر بخش‌های مختلف کشاورزی، با ثبت نام و بارگذاری اطلاعات و مدارک لازم در سامانه یکپارچه تسهیلات اعتباری وزارت جهاد کشاورزی سیتا درخواست خود را ثبت می‌کنند.

وی ادامه داد: پس از بررسی درخواست‌های متقاضیان در کارگروه اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری سازمان، طرح‌ها پذیرفته شده و با تأیید کارگروه استانی به بانک‌های عامل معرفی شدند.

کد خبر 5589541

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 31 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

علی ارواحی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه به طور کلی تالاب‌ها به دلیل واقع شدن در پست‌ترین نقاط حوضه‌های آبخیز، تحت تأثیر تغییرات، تحولات و فعالیت‌های بالادست قرار می‌گیرند، اظهار داشت: سلامت تالاب‌ها شاخصی کاربردی و عینی برای ارزیابی عملکرد ما در مدیریت حوضه‌های آبخیز محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این، تالاب‌ها کارکردهایی دارند که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به ذخیره سیلاب، تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی، تولید غذا، فرصت‌های شغلی، تثبیت شن‌های روان، جلوگیری از انتشار ریزگردها، میزبانی تنوع زیستی، جذب کربن و دیگر آلاینده‌ها، گردشگری طبیعی، تعدیل آب و هوا و بالاخره تولید ثروت و درآمد برای مردم محلی، اشاره کرد.

متخصص مدیریت زیست بوم‌های تالابی ابراز داشت: متأسفانه اکنون تالاب‌های کشور در وضعیت بحرانی قرار گرفته اند و از پاره‌ای مشکلات و تهدیدات ریشه‌ای رنج می‌برند که در برخی موارد باعث شده، کارکردهای اصلی خود را از دست بدهند و هزینه‌های جبران ناپذیری متوجه دولت و مردم شود.

به گفته وی مداخلات انسانی اعم از قوانین و سیاست‌های کشور، برنامه‌های توسعه دولت، حکمرانی آب، مناسبات اجتماعی، وضعیت اقتصادی مردم، ویژگی‌های فرهنگی، تغییرات اقلیمی، سلایق مدیریتی و سیاسی به قدری متنوع، متکثر و پیچیده است که به سختی می‌توان سهم هر یک را در وضعیت بحرانی امروز تالاب‌های کشور مشخص کرد.

سیاست‌های مبتنی بر توسعه آب‌محور و حکمرانی غیراصولی آب

ورق ژئوممبران قیمت

ارواحی افزود: با وجود این، آنچه مسلم است سیاست‌های مبتنی بر توسعه آب محور، حکمرانی غیر اصولی آب و عدم تخصیص حقابه محیط زیستی تالاب‌ها به عنوان مهم‌ترین و تاثیرگذارترین تهدیدات پیش روی تالاب‌ها شناسایی می‌شوند اما این تنها مشکل تالاب‌های کشور نیست.

متخصص مدیریت زیست بوم‌های تالابی فقدان همبستگی بین شاخص‌های اقلیم- امنیت غذا- محیط زیست و آب در برنامه‌های توسعه ملی و استانی را یکی از مهم‌ترین تهدیدات ریشه‌ای و مشکلاتی که گریبان تالاب‌های کشور را گرفته اند، دانست و اضافه کرد: توسعه بخشی و اجرای طرح‌های توسعه آب محور و پروژه‌های زیربنایی فاقد ارزیابی دقیق اثرات زیست محیطی در محدوده‌های اثرگذار بر تالاب‌ها و همچنین تعلل و انفعال در بهره مندی از ظرفیت بازدارندگی قانون حفاظت و احیای تالاب‌های کشور و دیگر قوانین بالادستی از دیگر تهدیدات ریشه‌ای حیات تالاب‌های کشور بوده است.

ارواحی ادامه داد: تأمین نشدن حقابه زیست محیطی تالاب‌ها به ویژه در اثر حکمرانی ناپایدار آب، توسعه نامتوازن کشاورزی، احداث سازه‌های کنترلی و اجرای پروژه‌های انتقال بینحوضه‌ای که غالباً فاقد ارزیابی دقیق اثرات محیط زیستی بوده اند، از دیگر عوامل خشکی تالاب‌های کشور است.

دیپلماسی ناموفق آب‌های مرزی

وی، تغییر و تصرف بستر رودخانه‌ها، اختلال در مسیل جریانات سیلابی و همچنین ورود رسوبات ناشی از فرسایش خاک بالادست به رودخانه‌ها و تالاب‌ها و نیز توسعه سطح زیرکشت اراضی، راندمان پایین مصرف آب در بخش‌های شرب و کشاورزی و کشت محصولات پر مصرف در بالادست دریاچه‌ها و تالاب‌ها را از دیگر عوامل تهدید کننده تالاب‌ها برشمرد و افزود: دیپلماسی ناموفق آب‌های مرزی به سبب کم توجهی به راهکارهای برد-برد و بی توجهی به نقش ذی نفعان و نخبگان محلی متنفع از تالاب‌های مرزی در کشور ما و کشورهای همسایه به خشکی تالاب‌های مرزی منجر شده است.

متخصص مدیریت زیست بوم‌های تالابی خاطرنشان کرد: یک چالش جدی دیگر تغییر فاکتورهای اقلیمی و خشکسالی حاکم بر کشور است که متأسفانه نظام بهره برداری و میزان مصارف کشاورزی در بالادست تالاب‌ها با این تغییرات سازگار نبوده و تمام بار ناشی از کمبود آب به تالاب‌ها تحمیل شده شده است.

برنامه‌های مدیریت تالاب‌ها اجرا نمی‌شود

ژئوسنتتیک

ارواحی، ورود انواع آلاینده‌های بیولوژیکی، شیمیایی و فیزیکی گسیل شده از صنایع، خطوط انتقال نفت، مزارع کشاورزی، شهرها و آبادی‌ها را به سمت تالاب‌ها تهدیدی جدی دانست و افزود: تشدید وابستگی معیشت جوامع محلی به منابع و تولیدات تالاب‌ها بیش از توان تجدید پذیری آنها بوده و از سوی دیگر با افزایش جمعیت و تشدید فشارهای اقتصادی همزمان شده است.

وی به حریق عمدی و تصرف اراضی تالابی و تغییر کاربری آنها به کشاورزی و راهیابی گونه‌های غیربومی و مهاجم به تالاب‌ها اشاره کرد و گفت: به دلیل شناخت ناکافی و پایین بودن سطح آگاهی از ارزش‌های اقتصادی و کارکردهای تالاب‌ها متأسفانه همکاری مؤثری از سیاست گذاران، برنامه ریزان، بخش‌های دولتی، مجریان توسعه و بهره برداران محلی در اجرای برنامه‌های مدیریت تالاب‌ها مشاهده نمی‌شود.

ارواحی ابراز داشت: متأسفانه نبود امکان دسترسی آسان و سریع عموم ذی‌نفعان و دست اندرکاران به اطلاعات و داده‌های مدیریتی مرتبط با تالاب‌های کشور یکی از چالش‌های مهم در این زمینه است.

بیش از نیمی از مساحت تالاب‌های کشور کانون بالقوه گردوغبارند

متخصص مدیریت زیست بوم‌های تالابی تصریح کرد: علاوه بر این‌ها با توجه به اینکه بیش از نیمی از وسعت سه میلیون هکتاری تالاب‌های کشور، پتانسیل تبدیل شدن به کانون گرد و غبار را دارند، متأسفانه در نتیجه تخریب تالاب‌ها و خشک شدن دریاچه‌ها انتظار می‌رود، جوامع انسانی در معرض طوفان‌های نمک، تشدید آلودگی سرزمین، ابتلاء به امراض تنفسی، از دست رفتن فرصت‌های معیشتی، مهاجرت، ناامنی غذایی و فقر قرار بگیرند و دولت نیز متحمل خسارات قابل توجهی برای ایجاد شغل، تأمین رفاه و حفظ سلامت مردم آسیب دیده شود.

راه‌های برون رفت تالاب‌های کشور از وضعیت بحرانی

ارواحی خاطرنشان کرد: برای برون رفت تالاب‌های کشور از وضعیت بحرانی حال حاضر و از آنجا که غالب راهکارهای مقابله با تهدیدات فوق و احیای تالاب‌ها در قالب برنامه‌های مدیریت تالاب‌ها شناسایی شده، می‌طلبد تا سازمان حفاظت محیط زیست ضمن بالفعل سازی تمام ظرفیت بازدارندگی قانون حفاظت و احیای تالاب‌های کشور، نسبت به ارزیابی دلایل ناکامی و اجرا نشدن مؤثر برنامه‌های مدیریت تالاب‌ها، ایفای کامل تعهدات دبیرخانه ملی مدیریت تالاب‌های کشور و برطرف ساختن موانع اجرای این‌دست برنامه‌ها اقدام کند.

وی اظهار داشت: همچنین سازمان حفاظت محیط زیست باید از فرصت تدوین برنامه هفتم توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور نهایت استفاده را ببرد و بیش از پیش، ضمانت‌های لازم برای حفاظت و احیای تالاب‌های کشور و اجرای برنامه‌های مدیریتی تالاب‌ها را در متن برنامه توسعه هفتم اقتصادی و اجتماعی کشور تقویت کند تا بواسطه آن از تخریب هر چه بیشتر تالاب‌های کشور و بروز هزینه‌های جبران ناپذیر بعدی، جلوگیری شود.

کد خبر 5589657

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 31 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، محمد برزعلی ظهر چهارشنبه در گردهمایی طرح جهش تولید در دیمزارها و کشت محصولات پاییزه اظهار کرد: تولید گندم در کشور با وجود کاهش ۲۴ درصدی بارش‌ها ۵۴ درصد رشد داشته و کشاورزان موفق شدند ۷.۳ میلیون تن گندم تولید کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان افزود: در سال جاری با افزایش کشت قراردادی توسط جهاد کشاورزی شاهد رشد تولید در کالاهای اساسی مثل گندم و برنج بودیم.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر خودکفایی تصریح کرد: در طرح جهش تولید در دیمزارها در کشور و استان برنامه‌ریزی‌های ما بر اساس افزایش کیفی و کمی در تولید کالاهای ضروری مانند گندم، جلو و کلزا بر پایه استفاده بهینه و متعادل از کودهای شیمیایی است.

برزعلی اضافه کرد: امسال موفق شدیم بیش از ۴۵ هزار تن بذر گندم مورد نیاز کشاورزان را در استان جمع‌آوری ذخیره کنیم و امیدواریم امسال هم بتوانیم با تیمارکردن بذرها نقش مهمی در افزایش تولید داشته باشیم.

ژئوممبران چیست

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: توجه به تاریخ کشت، اصول صحیح کشت، رعایت تناوب و عمق کاشت بذر، حاصلخیزی خاک از موارد مهم در کشت گندم است که با توجه هرچه بیشتر به آن تلاش داریم تولید گندم را در استان افزایش دهیم.

وی گفت: پایداری در تولید موضوع بسیار مهمی است که ما با توجه به روش‌های صحیح زراعی، به نژادی و کمک گرفتن از بخش هواشناسی به آن دست پیدا کنیم.

برزعلی بیان کرد: کشاورزی حفاظتی، بی خاک‌ورزی و مستقیم در مصرف آب صرفه‌جویی داشته باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: طرح جهش تولید در دیمزارها در گلستان، سال نخست در هشت شهرستان، سال دوم در ۹ شهرستان و امسال در ۱۴ شهرستان با ۲۱۰ هزار هکتار در حال اجرا است.

وی گفت: از مزایایی طرح جهش تولید در دیمزارها، افزایش ۱۵ درصدی عملکرد گندم و افزایش ۱۴ درصدی عملکرد جو در استان است.

کد خبر 5589644

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , عایق ژئوممبران , استخر کشاورزی , عایق استخر , ورق ژئوممبران , ژئوسنتتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 31 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا مهاجر ظهر چهارشنبه در گردهمایی جهش دیمزارها و محصولات پاییزه اطهار کرد: تولید کالاهای اساسی در کشور یک اصل بوده و ما چاره‌ای نداریم جز اینکه در تولید روی پای خودمان بایستیم.

نصب ورق ژئوممبران

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: استان گلستان با دارا بودن مرکز تحقیقات قوی، کشاورزان دلسوز، اقلیم و خاک مناسب، ظرفیت بالایی در تولید محصولات کشاورزی دارد و تا امروز حتی ۴۰ درصد از ظرفیت استان در تولید استفاده نشده است.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات ما کوچک شدن اراضی کشاورزی است، گفت: باید با زمین کشاورزی مثل کارخانه‌ای که از پدر خانواده به ارث می‌رسد و قابل خرد کردن نیست رفتار کنیم.

مهاجر تاکید کرد: اصل کشاورزی بر تولید است و موضوع اشتغال در کشاورزی در مرحله بعدی قرار دارد.

معاون امور زراعت جهاد کشاورزی گفت: کشور ما با بکارگیری از ادوات روز کشاورزی توانایی سیر کردن ۲۵۰ میلیون نفر را دارد ولی از این ظرفیت تا امروز به درستی بهره نگرفته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در کشور ما بیش از ۷۵ درصد اراضی کشاورزی زیر پنج هکتار است. افزود: تقریباً سه میلیون و ۶۰۰ هزار کشاورز در کشور داریم و این در حالی است که اراضی کشاورزی بالای دو میلیون کشاورز زیر پنج هکتار است.

مهاجر تصریح کرد: باید به کشاورزان نهاده و کود با کیفیت بدهیم تا محصول کیفی و کمی بهتری تولید کند در این صورت در هنگام تولید محصول عواید آن شامل حال همه افراد در استان خواهد شد.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: محصول پنبه بیشترین ارزش افزوده را دارد و نسبت به محصولات دیگر بزرگترین اشتغالزایی را ایجاد می‌کند که متاسفانه با بهانه کوچک کردن دولت در دوره دولت‌های قبلی، سازمان پنبه را منحل کردند و در نتیجه آن کشور ما که روزی صادرکننده پنبه بود امروز به وارد کننده پنبه تبدیل شد.

کد خبر 5589741

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , عایق ژئوممبران , استخر کشاورزی , عایق استخر , ورق ژئوممبران , ژئوسنتتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 31 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، محسن افشارچی ظهر چهارشنبه در حاشیه بازید از تصفیه خانه‌های آب شرب و فاضلاب شهر زنجان در جمع خبرنگاران، به تکمیل شبکه فاضلاب در شهرهای زنجان و ابهر اشاره کرد و گفت: برای تکمیل شبکه فاضلاب در شهر زنجان حدود ۱۰۰ میلیارد تومان در سفر رئیس جمهور اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه در این راستا عملیات اجرایی تکمیل شبکه در سطح شهر در حال انجام است و تا کنون ۶۰ درصد سطح شهر زنجان دارای شبکه فاضلاب است، افزود: طی چند ماه آینده با تکمیل فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر زنجان به اندازه ۹۰ درصد جمعیت این شهر ظرفیت تصفیه فاضلاب خواهیم داشت و از این طریق سالانه به میزان ۲۰ میلیون متر مکعب پساب تولید می‌شود که برای صنعت زنجان کافی است.

ژئوممبران چیست

استاندار زنجان گفت: در شهر ابهر نیز اجرای پروژه شبکه فاضلاب از طریق جذب سرمایه گذاری در دستور کار است.

افشارچی با بیان اینکه سنجش به طور مستمر از آب سد تهم و هم آب چاه‌های تامین آب شرب شهر انجام می‌شود، تاکید کرد: بررسی و سنجش آب چاه‌های نزدیک مراکزی که نگرانی در مورد آنها بیشتر است، در نوبت‌های بیشتری سنجش می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خبری از آلودگی آب شرب در شهر زنجان نیست، تاکید کرد: در حوزه آب در سه بخش راهبرد مشخصی داریم.

استاندار زنجان تصریح کرد: در زمینه آب شرب تلاش بر استحصال آب و مهار آب‌های سطحی است که کارهایی در این زمینه در حال انجام است.

افشارچی گفت: کارشناسان آب و فاضلاب به جای دوره یکساله سنجش فلزات سنگین در آب شرب، این سنجش را به صورت ماهانه و فصلی در استان انجام می‌دهند.

وی با اشاره به مدیریت آب در حوزه کشاورزی، گفت: با توجه به اینکه حجم مصرف آب در این بخش به نسبت شرب و صنعت بسیار بالا است، باید به سمت بهره وری حرکت کنیم و در این مین ما اگر بتوانیم دست کم ۲۰ تا ۳۰ درصد در مصرف آب کشاورزی صرفه جویی کنیم، خیلی کار بزرگی خواهد بود.

استاندار زنجان ادامه داد: تا کنون فقط هفت درصد آب‌های سطحی در استان مهار شده که باید این میزان به بالاترین حد ممکن برسد.

کد خبر 5589856

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 31 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا تبسمی با بیان اینکه ۳۴۰ طرح کشاورزی استان قزوین جهت استفاده از تسهیلات تبصره ۱۸ به بانک معرفی شده‌اند اظهار کرد: این میزان طرح کشاورزی با مبلغ یک هزار و ۹۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به بانک‌های عامل معرفی شدند.

ژئوممبران

وی عنوان کرد: از ۳۴۰ طرح کشاورزی ۱۶۲ طرح با مبلغ ۴۰۴ میلیارد تومان در حوزه پرورش دام و طیور، ۱۰۶ طرح با مبلغ ۴۷۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در حوزه محصولات گلخانه‌ای و محصولات باغی و ۳۵ طرح با مبلغ ۱۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در حوزه آب و خاک و مابقی در حوزه صنایع تبدیلی و غذایی کشاورزی، شیلات و آبزیان و خدمات توسعه کسب و کارهای کشاورزی، توسعه مکانیزاسیون، مدرن سازی، دانش بنیان و استارت آبی کشاورزی و جهش تولید در دیم زارها است.

تبسمی با اشاره به اینکه ۷۶ طرح با اعتبار ۱۷۳ میلیارد و یکصد میلیون تومان موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند گفت: هدف از اعطای این تسهیلات؛ افزایش تولید، ایجاد فرصت‌های شغلی و تثبیت اشتغال به منظور استفاده از ظرفیت واحدهای تولیدی نیمه تمام، نیمه فعال و غیرفعال راکد و بلاتکلیف در قالب توسعه و تکمیل (با اولویت پروژه‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد) سرمایه در گردش بر مبنای ۱۰ رسته فعالیت‌های اولویت دار در بخش کشاورزی است.

وی رسته‌های اولویت دار بخش کشاورزی را؛ محصولات گلخانه، محصولات باغی، شیلات و آبزیان، گیاهان دارویی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، پرورش و فرآوری دام، طیور و زنبور عسل، خدمات دامپزشکی و گیاهپزشکی، خدمات فنی و مشاوره‌ای مرتبط با کشاورزی، خدمات مکانیزاسیون و مدرن سازی کشاورزی و فعالیت‌های آب و خاک ذکر کرد.

این مقام مسئول یادآور شد: شهرستان قزوین با مبلغ ۴۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در بین شهرستان‌های استان بیشترین جذب را داشته است.

کد خبر 5590199

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 31 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

علی ره انجام در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به خرید تضمینی گندم از کشاورزان قزوینی با بیان اینکه گندمکاران استان قزوین ۱۳۶ هزار هکتار از مزارع خود را امسال به زیر کشت این محصول بردند، اظهار کرد: هدفگذاری ما در سال جاری خرید ۱۶۳ هزار تن گندم بود.

وی افزود: با تلاش‌ها و برنامه ریزی های انجام شده تا این لحظه حدود ۱۷۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان قزوین خریداری شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تاکید کرد: خرید گندم از کشاورزان به پایان نرسیده و سیلوی تاکستان همچنان گندم کشاورزان را تحویل می‌گیرد.

وی از تسویه پول خرید تضمینی نیز خبر داده و عنوان کرد: از ۲ هزار میلیارد تومان گندم خریداری شده مبلغ ۱,۸۰۰ میلیارد تومان خریداری شده و مبلغ باقی مانده نیز تا قبل از آغاز فصل زراعی جدید پرداخت خواهد شد.

نصب ورق ژئوممبران

ره‌انجام اضافه کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته در سال زراعی آینده ۵۰ هزار هکتار گندم آبی و ۱۱۲ هزار هکتار گندم دیم در استان کشت خواهیم کرد.

وی از برنامه ریزی برای کاشت کلزا در ۱۰ هزار هکتار از اراضی استان نیز خبر داده و بیان کرد: تلاش خواهد شد در سال زراعی جدید ۳۰ هزار هکتار کشت جوی آبی نیز داشته باشیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: در شرایطی که شاهد کاهش سطح کشت کلزا در استان بودیم اما با خرید ۴ هزار و ۷۰۰ تن کلزا خرید این محصول در استان نیز افزایش یافت.

وی در پایان یادآور شد: تمامی مطالبات کلزا کاران استان قزوین نیز تا به امروز پرداخت شده است.

کد خبر 5590213

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 31 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری مهر، سیروس اسدپور بیان داشت: در پی کاهش قیمت لیمو ترش و نارضایتی باغداران بمنظور حمایت از دسترنج آنها، خرید توافقی لیمو ترش در دستور کار این شبکه مردمی قرار گرفت.

وی افزود: با حمایت مجدانه تعاون روستایی در اقدامی بی سابقه ۳ هزار و ۱۰۰ لیمو ترش بصورت توافقی از تولیدکنندگان خریداری که موجب حذف دلالان و آرامش و رونق بازار این محصول شد.

اسدپور تصریح کرد: استان هرمزگان با در اختیار داشتن بیش از ۴۶ درصدی تولید لیموی کشور و ۲ درصد تولید جهانی باید بتواند با این کیفیت خوب محصول در بازار جهانی متناسب با سهم تولید خود نقش آفرینی کند.

ویژگی ورق ژئوممبران

وی با اشاره به اینکه سودجویی برخی دلالان موجب شده است تا سهم باغداران لیمو کار استان کمتر از میزان مورد انتظار باشد، تصریح کرد: در پی نارضایتی کشاورزان از حضور پررنگ دلالان و قیمت پایین این محصول، به منظور حمایت از تولید و اشتغال داخلی در سال تولید، دانش بنیان و اشتغال زایی، طرح حمایتی خرید توافقی لیمو بالاتر از قیمت بازار توسط شبکه تعاون روستایی از مردادماه سال جاری اجرا و در اقدامی بی سابقه بیش از ۳ هزار تن لیموترش از کشاورزان خریداری شده که این میزان خرید، رضایت کشاورزان از این حرکت حمایتی شبکه تعاون روستایی استان را در پی داشته است.

مدیر تعاون روستایی هرمزگان با بیان اینکه شبکه تعاون روستایی با تمام توان برای خرید و فروش مناسب محصول لیمو در کنار باغداران خواهد بود، خاطرنشان کرد: با عنایت به وظیفه ذاتی و سیاست‌های حمایتی سازمان تعاون روستایی، این مهم در دستور کار این سازمان قرار گرفت که باتوجه به حساسیت موضوع در اوایل برداشت باحضور مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی در شهرستان رودان و متعاقباً طی جلسات مشترک با مدیران عامل اتحادیه های مرکزی و صنوف کشاورزی و نیز مشورت با نماینده مجلس در شرق استان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، موضوع بررسی و براساس آخرین مذاکرات مقرر شد با مشارکت اتحادیه تعاون روستایی خلیج فارس استان و شهرستان رودان همچنین پشتیبانی اتحادیه مرکزی باغداران و صندوق تعاون روستایی ایرانیان، لیمو ترش را با قیمت ۲ هزار تومان بالاتر از عرف بازار به ازای هر کیلوگرم ۹هزار تومان از باغداران خریداری شد.

وی تصریح کرد: شبکه تعاون روستایی هرمزگان بنا به وظیفه ذاتی و قانونی خود با ایجاد و تجهیز مراکز خرید، آمادگی لازم را ایجاد و به محض مصوبه قیمت توافقی لیموترش و محل تأمین اعتبار به فوریت نسبت به خرید توافقی اقدام کرد.

وی تاکید کرد: هدف اصلی این سازمان مردمی، ایجاد یک حرکت جهادی به منظور استفاده از همه ظرفیت‌های قانونی رفع دغدغه کشاورزان در فروش محصولات تولیدی کشاورزی است.

کد خبر 5590206

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 31 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر محرابیان چهارشنبه شب در جلسه شورای اداری شهرستان بیجار اظهار کرد: رفع مشکل تخصیص آب بخش کشاورزی شهرستان بیجار را مدنظر داریم.

وی افزود: با حضور مسئولان استان، وزارت نیرو و نماینده صنف کشاورزی، تخصیص آب این بخش را مورد بررسی دقیق قرار داده و در صورت ضرورت از سد تالوار یا با حفرچاه و از راه‌های دیگر، این مشکل را برطرف می‌کنیم.

وی خطاب به کشاورزان شهرستان بیجار گفت: پیگیر حقوق شما هستیم و اجازه نمی‌دهیم کوچک‌ترین خدشه‌ای به حقوق شما وارد شود و این مهم در حوزه آب شرب نیز پیگیری می‌شود.

وزیر نیرو اعلام کرد: برنامه ریزی برای احداث سد شیخ بشارت در بیجار نیز انجام شده خبر داد و امیدواریم بر اساس مطالعات صورت گرفته و با احداث این سد، بخشی از نیاز آبی شهرستان بیجار رفع شود.

محرابیان اذعان کرد: در بخش آب شرب شهری و روستایی بیجار برنامه‌های نسبتاً خوبی طی ماه‌های گذشته تدوین شده است.

کاربرد ورق ژئوممبران

وی افزود: تأمین آب شرب شهرها و روستاها به صورت کوتاه مدت تحت عنوان پروژه‌های رفع تنش آبی مانند احداث مخزن، خطوط انتقال، حفر چاه و اصلاح تصفیه خانه در دستور کار است و ابلاغ و اعتبار خاصی برای آن منظور می‌کنیم.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: در طرح درازمدت و نهایی نیز انتقال آب برای بخش شرب، صنعتی و مشاغل وابسته به این حوزه در دستور کار است و پروژه انتقال آب از سد سیازاخ به بیجار و یاسوکند از جمله مهمترین این طرح هاست.

محرابیان افزود: بخشی از این طرح به صورت فوری به طول ۲۳ کیلومتر شروع شده ولی این طرح سنگین است و ۱۴۰ کیلومتر خط انتقال باید اجرا شود که نیازمند اعتبارات فراوانی است.

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوانیم از اعتبارات غیربودجه ای استفاده کنیم، به صورت ترک تشریفات این طرح را به قرارگاه خاتم الانبیا واگذار کرده ایم و اعتبار خاصی از محل تهاتر نفت در اختیار قرارگاه گذاشتیم که بعد از ابلاغ، بخش اصلی کار با سرعت جدی شروع می‌شود.

وزیر نیرو اظهار داشت: یکی از مصوبات جلسه امروز این خواهد بود که تمام روستاهای شهرستان بیجار که مشکل کمبود آب دارند، در اولویت اجرای طرح جهاد آبرسانی قرار می‌گیرند.

محرابیان خاطرنشان کرد: به نوبت حل مشکل آب شرب این روستاها شروع می‌شود تا در سال‌های آینده شاهد رفع این مشکل برای همیشه باشیم.

کد خبر 5590287

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 31 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

نادر تقی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بر اساس تفاهم‌نامه سه جانبه همکاری بین سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، تعاون روستایی و شرکت آب منطقه‌ای اردبیل تلاش بر بهبود مدیریت توزیع آب در شبکه آبیاری و زهکشی، پیاده سازی الگوی کشت بهینه و راه اندازی تحویل حجمی آب با استقرار تشکل‌های آب بران در سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی است.

وی خاطرنشان کرد: موضوع این تفاهم‌نامه ارتقای بهره وری آب کشاورزی با ایجاد تشکل‌های آب بران، ساماندهی الگوی نظام بهره برداری، برقراری تحویل حجمی آب و پیاده سازی الگوی کشت بهینه است.

موارد استفاده ژئوممبران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: تلاش ما بر این است تا از ظرفیت سازمان و آب منطقه‌ای با هدف ارتقای مدیریت و بهره وری آب کشاورزی، ایجاد وحدت رویه در نظام مند کردن و بهبود فرآیند تحویل حجمی آب اقداماتی را انجام دهیم تا با پیاده سازی الگوی کشت اهداف توسعه‌ای و تحولی در این حوزه محقق شود.

تقی زاده افزود: در الگوی کشت تعیین یک نظام کشاورزی با مزیت اقتصادی پایدار مبتنی بر سیاست‌های کلان در این حوزه مدنظر است تا کشاورزان با مدنظر قرار دادن ظرفیت‌های آبی و خاکی استان دانش بومی کشاورزان و بهره گیری بهینه از ظرفیت‌های منطقه‌ای تولید محصولات را انجام دهند.

وی ادامه داد: در این راستا شایسته است آب مورد نیاز کشاورزان به صورت حجمی و بر اساس سند ملی آب و الگوی تراکم کشت مناسب در زمان و مکان مورد توجه قرار گرفته و تحویل منابع آب را به بهره برداران شاهد باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: در این تفاهم‌نامه ضمانت‌نامه های اجرایی، تعهدات آب منطقه‌ای و تعهدات سازمان به صورت روشن تبیین شده و قرار است تعاون روستایی نیز در ایجاد تشکل‌های آب بران حمایت‌های لازم را انجام دهند.

تقی زاده انجام آزمایش‌های تخصصی، همکاری با سازمان جهاد کشاورزی در توانمندسازی فنی تشکل‌ها با الگوی مدیریت مشارکتی، نگهداری، تعمیر، حفاظت و بهره برداری از منابع آب و تأسیسات شبکه‌های آبیاری و زهکشی، محاسبه آب بها بر اساس قانون تثبیت آب بهای زراعی و … را از جمله تعهدات شرکت آب منطقه‌ای اردبیل اعلام کرد.

وی بیان کرد: سازمان جهاد کشاورزی نیز در قالب این تفاهم‌نامه به تعهدات خود در حوزه‌های مختلف از جمله مشخص کردن محدوده و وسعت اراضی تحت پوشش مدیریت تشکل‌های بهره برداری، اعلام کاداستر و حدود مزارع، توجه به مدیریت یکپارچه اراضی و صیانت از ابزارهای اندازه گیری در این حوزه مدنظر است.

کد خبر 5590428

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 31 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

 

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم عزیزاده گرجی ظهر پنجشنبه در جلسه بررسی مشکلات کشاورزی استان با بیان اینکه شهرستان بابل با ۴۷ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی کشت برنج، قطب مهم کشاورزی شمال کشور است، گفت: این شهرستان در تولیدات برخی محصولات کشاورزی دارای رتبه برتر است اما متأسفانه با توجه به ظرفیت بالای کشاورزی این شهرستان دارای مشکلات زیادی در این بخش است.

وی گفت: زمین‌های شالیزاری شهرستان بابل در کشت اول در ۴۷ هزار و ۵۰۰ هکتار و در کشت دوم با ۵۰ درصد کشت، ۲۱ هزار و ۵۴۰ هکتار آن زیر کشت رفت اما در زمینه خرید برنج اکنون با مشکل روبرو هستیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان بابل، رکود مهم ذکر کرد و گفت: متأسفانه به تعهدات قراردادی که بین دولت و کشاورز در زمینه کشت برنج شد، عمل نشد.

عزیززاده گرجی واردات برنج خارجی و تخلیط آن با برنج داخلی در سطح شهرستان‌های استان به ویژه بابل را سبب نوسانات قیمت و از بین رفتن بازار داخلی برشمرد و خواستار رسیدگی جدی به این معضل شد.

ژئوممبران

فرماندار ویژه بابل سپس با اشاره به تولید مرکبات بابل در سطح اراضی ۲۲ هزار هکتار، از نبود زیر ساخت لازم در این شهرستان انتقاد و خاطرنشان کرد: اگر برای افزایش تولید مرکبات در سال جاری و از طرفی تجربه تلخ سورتینگ داران در کاهش قیمت مرکبات در سال گذشته، تدابیری اتخاذ نشود، مطمئناً امسال با یک مشکل عمده در این حوزه مواجه خواهیم شد.

عزیززاده همچنین خواهان حمایت سازمان حمایتی از جمله پرداخت تسهیلات از سورتینگ داران شد.

فرماندار بابل اراضی تولید کیوی شهرستان بابل را ۱۴ هزار و ۴۲۰ هکتار اعلام کرد و اظهار داشت: متأسفانه در زمینه فروش این محصول هم، باغداران با مشکلات زیادی مواجه هستند.

این مسئول در ادامه با اشاره به وجود ۱۷۰ واحد مرغداری شهرستان بابل، بیان کرد: در این واحدهای تولیدی جوجه در هر دوره ۳ میلیون قطعه تولید می‌شود که در طول سال این آمار به ۱۲ میلیون قطعه می‌رسد و تأمین نهاده‌های دامی عمده ترین مشکلات تولیدکنندگان این حوزه است و ارز ترجیحی می‌تواند در رفع مشکلات آنان کمک کننده باشد.

کد خبر 5590606

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

جعفر وحدت در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: امسال ۳۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت چغندرقند رفته است که پیش بینی می‌شود یک میلیون و ۷۵۰ هزار تن محصول از آن برداشت شود.

وی ادامه داد: شهرستان‌های پیرانشهر، بوکان، میاندوآب و نقده به ترتیب بیشترین سطح زیر کشت چغندرقند را به خود اختصاص داده اند و بر اساس برآوردهای انجام شده، با وجود کاهش دوهزار هکتاری به سبب افزایش راندمان تولید، میانگین تولید امسال ۵۶ تا ۵۷ تن در هکتار خواهد بود.

وحدت، با اشاره به اینکه آذربایجان غربی پیشتاز کشت چغندرقند در کشور است، گفت: پنج کارخانه قند در شهرهای ارومیه، خوی، نقده، پیرانشهر و میاندوآب با مجموع ظرفیت روزانه ۱۹ هزار و ۸۰۰ تن محصول چغندرقند کشاورزان استان را خریداری می‌کنند.

وی، از کارخانجات قند استان خواست تا در مورد رویه افت زنی و موضوع خارج نشدن محصول از استان اهتمام کافی داشته باشند.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اضافه کرد: برای مدیریت و کاهش مصرف آب در کشت چغندر قند، استفاده از ارقامی با نیاز آبی کمتر و تغییر آرایش کشت چغندر از روش معمول به روش ۶۰۴۰ یا ۵۰۳۰ برای کشت در سال زراعی جدید در دستور کار قرار دارد.

برداشت چغندرقند در استان از ابتدای مهر ماه آغاز می‌شود و تا پایان فصل پاییز ادامه خواهد داشت.

کد خبر 5590786

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

دکتر رضا اسدی فرد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: درصدد هستیم علاوه بر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در وزارت کشاورزی هم مسیر ارزیابی شرکتهای دانش بنیان حوزه کشاورزی را تسهیل کنیم.

وی با بیان اینکه بنا داریم روند ارزیابی این شرکتها در معاونت علمی از دوماه به یک ماه تقلیل دهیم، گفت: از سوی دیگر لازم است که در وزارت کشاورزی این مسیر نیز کوتاه تر شود زیرا برخی محصولات در این حوزه هستند که گاها شاید روند ارزیابی محصولشان دوسال زمان ببرد.

خرید ورق ژئوممبران

رئیس مرکز شرکتها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: پیشنهاد ما به وزارت کشاورزی این بوده که به عنوان مثال این روند به ۶ ماه تقلیل یابد.

وی با اشاره به برخی محصولات که در حوزه کشاورزی با مشکلات این چنینی و روند ارزیابی طولانی مواجه می شوند، خاطر نشان کرد: تولید کود، سموم، خوراک دام، آفت کش ها، بذر، نهال و... از جمله محصولاتی هستند که مراجعات زیادی برای دریافت تاییدیه و تولید دارند لذا لازم است که روند تسهیل شان سریعتر شود.

به گفته رئیس مرکز شرکتها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، از انجایی که یکی از موانع زیاد شدن شرکتهای دانش بنیان همین روند طولانی ثبت محصول است از این رو هر چه این روند تسهیل تر شود بهتر است.

اسدی فرد با بیان اینکه متوسط برداشت گندم در کشور ۴ تن در هکتار است، اضافه کرد: یکی از شرکتها که در حوزه افزایش میزان برداشت گندم فعالیت می کند توانسته این میزان را به ۱۰ تن در هکتار برساند؛ اما این شرکت طی ۷ سال در فرایند ثبت بذر اقدام کرده و به تازگی در حال ثبت است.

رئیس مرکز شرکتها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری عنوان کرد: از آنجایی که مانع اصلی توسعه شرکتهای دانش بنیان و اقتصاد دانش بنیان کشاورزی همین مسئله روند کند ثبت محصول است لذا قرار است این ارزیابی ها کوتاه تر شود.

کد خبر 5589057

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، محمد قربانی صبح امروز در دهمین جلسه قرارگاه تامین مالی و سرمایه‌گذاری کشاورزی که با محوریت ارایه «گزارش اقدامات انجام شده در تامین مالی کشاورزی قراردادی» و «ارایه سامانه هوشمند اجرای پایلوت کشاورزی قراردادی گندم در استان خوزستان از طریق بخش خصوصی» برگزار شد، درباره اقدامات مهم تامین مالی کشاورزی قراردادی گفت: شیوه‌نامه تامین مالی کشاورزی قراردادی توسط بانک مرکزی و با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌های مرتبط در تیرماه سال جاری تدوین و ابلاغ شده است.

وی افزود: همچنین آیین رونمایی از نقشه راه تامین مالی کشاورزی قراردادی با حضور مدیران ارشد بانک مرکزی، وزارت جهاد کشاورزی و مدیران عامل بانک‌ها نیز در مرداد ماه برگزار شد.

به گفته قربانی، دستورالعمل اجرایی تامین مالی کشاورزی قراردادی نیز توسط وزارت جهاد کشاورزی تدوین و به معاونین، روسای سازمان‌ها، شرکت‌های تابعه و سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها ابلاغ و مبلغ ۲۰ همت از بانک مرکزی و ۴ همت از صندوق توسعه ملی برای اجرای کشاورزی قراردادی در ۳۰ تیر ماه سال جاری درخواست شد.

وی با بیان اینکه سامانه سیتا به عنوان سامانه ثبت درخواست متقاضیان و ارائه اطلاعات برای اهلیت‌سنجی شرکت‌های پیش‌رو معرفی شده است، یادآور شد: این سامانه توسط بانک مرکزی به کلیه بانک‌ها برای ثبت نام نیز ابلاغ شده است.

خرید ژئوممبران 

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی همچنین از ابلاغ بانک مرکزی به کلیه بانک‌ها برای تخصیص ۲۰ درصد سهم منابع بخش کشاورزی هر یک از بانک‌ها برای اجرای کشاورزی قراردادی در ۱۵ شهریور ماه خبر داد و گفت: شناسایی و معرفی لیست اولیه شرکت‌های پیشرو به بانک مرکزی برای تامین مالی نیز انجام شده است.

وی به تایید و معرفی پلتفرم کشاورزی قراردادی در بستر الکترونیکی برای اجرای کشاورزی قراردادی محصولات گلخانه‌ای و کشت قراردادی گندم در استان خوزستان در ۵ شهریور ماه سال جاری اشاره و تصریح کرد: کارگروه ملی کشاورزی قراردادی برای بررسی درخواست‌های شرکت‌های پیشرو و پیگیری درخواست‌های آنها نیز تشکیل شده است.

قربانی با اشاره به برگزاری هفت جلسه کمیته کارشناسی تخصصی تأمین مالی کشاورزی قراردادی در بانک مرکزی با حضور چهار بانک و چهار صندوق ضمانت، یادآور شد: جلسات توجیه‌ای برای اتحادیه‌ها و تشکل‌های بخش غیردولتی، معاونت‌های تخصصی و سازمان‌های تابعه وزارتخانه توسط معاونت برنامه‌ریزی و اقتصادی نیز انجام شده است.

کد خبر 5592330

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از محیط زیست آذربایجان غربی لیدا شجاعی فر ظهر یکشنبه در جلسه کمیته مدیریت جامع تالاب بین المللی کانی برازان مهاباد اظهار کرد: مطالعاتی در خصوص حق آبه تالاب‌های استان در حوزه دریاچه ارومیه انجام شده که نیاز آبی تالاب‌های این حوزه حدود ۱۲۰ میلیون متر مکعب آب در سال است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین چالش تالاب‌های استان در حفاظت و نگهداری از آنها عدم تأمین حق‌آبه است برای تحقق آن پیگیری‌های بیشتری انجام شود.

شجاعی فر با بیان اینکه تأمین حق آبه تالاب‌ها طبق قانون باید بعد از مصرف شرب در دستور کار قرار گیرد اما در عمل مصرف کشاورزی در اولویت بالاتری قرار دارد، عنوان کرد: تالاب‌های آذربایجان غربی در سه حوزه دریاچه ارومیه، ارس و زاب قرار دارند.

رئیس اداره تالاب‌ها اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: حق آبه تالاب‌ها حداقلی است که سالانه برای احیا و پایداری آنها مورد نیاز است و باید در زمان مناسب به سمت تالاب رهاسازی شود.

وی اضافه کرد: آذربایجان غربی دارای ۴۰ تالاب است که از این تعداد، ۱۳ تالاب دائمی، ۲۷ تالاب فصلی و ۶ تالاب از مجموعه تالاب‌های استان از جمله تالاب کانی برازان مهاباد عضو کنوانسیون بین المللی سایت رامسر هستند.

فروش ژئوممبران 

معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری مهاباد نیز در این جلسه اظهار کرد: اهمیت وجود تالاب‌ها در راستای احیای دریاچه ارومیه نیز پر رنگ و احساسی بوده و نیاز است حق آبه آن هم تأمین شود.

خشایر صنعتی، تالاب‌های سطح شهرستان را یک سرمایه گرانقدر دانست و یادآور شد: بعد نظارتی بر مسیر انتقال آب به تالاب کانی برازان نیز باید با جدیت بیشتری پیگیری شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد هم گفت: برنامه مدیریت جامع تالاب‌ها به عنوان یک فرآیند مشارکتی با رویکرد زیست بومی و با حضور جوامع محلی اطراف این تالاب تهیه و تدوین شده است.

فاروق سخنور افزود: در فرایند تدوین این سند نظرات کارشناسی و دانش بومی ذینفعان تالاب با برگزاری چهار کارگاه‌های فنی، بررسی شده و به تأیید و تصویب به مسؤولان شهرستان رسیده است.

وی با اشاره به اهمیت بالای تالاب کانی برازان به عنوان اولین سایت پرنده نگری کشور و نقش مهم آن در تأمین معیشت پایدار برای جوامع محلی و حفاظت از تنوع زیستی دریاچه ارومیه ادامه داد: سازمان حفاظت محیط زیست با توجه به الزامات قانونی، مکلف به تدوین و اجرای برنامه‌های مدیریت جامع (با رویکرد زیست بومی) برای اکوسیستم‌های حساس از جمله تالاب کانی برازان است.

تالاب بین‌المللی «کانی‌برازان» مهاباد با وسعتی افزون بر ۹۱۰ هکتار یکی از مهمترین تالاب‌های اقماری جنوب دریاچه ارومیه و با ارزش‌ترین زیستگاه‌های انواع پرندگان آبزی و کنارآبزی مهاجر و بومی در شمال‌غرب کشور به شمار می‌رود.

کد خبر 5592572

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

محمد جواد عسکری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم دربوشهربا اشاره به حرکت بر اساس نقشه راه در راستای تأمین امنیت غذایی اظهار داشت: در این راستا قوانینی که دارای ایراد و یا کهنه بود اصلاح شد.

وی از تصویب قوانین در راستای تأمین امنیت غذایی و رفع موانع تولید خبر داد و بیان کرد: این قوانین در حال عملیاتی شدن است و مشکلات بخش کشاورزی در ابعاد گوناگون برطرف می‌کند.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس خرید تضمینی محصولات کشاورزی را از دیگر مصوبات مجلس دانست و تصریح کرد: صادرات محصولات و ساماندهی فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی در دستور کار قرار گرفته که همگام، هماهنگ و همراهی با دولت طی مسیر می‌شود.

عسکری ظرفیت‌های کشاورزی ایران را منحصر به فرد دانست و خاطر نشان کرد: جمعیت 500 میلیون نفری مناطق پیرامونی ایران علاقه زیادی به محصولات کشاورزی ایران دارند که ظرفیت ویژه و قابل توجه است.

پلاستیک استخر

وی باتأکید بر حرکت بر اساس برنامه زمانبندی در راستای حمایت سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی خاطر نشان کرد: بیش از 4 میلیون نفر بهره‌بردار بخش کشاورزی در کشور وجود دارد و معیشت 40 درصد مردم کشور به بخش کشاورزی مرتبط هستند.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس با بیان اینکه 25 درصد اقتصاد کشور مربوط به بخش کشاورزی است تصریح کرد: هموار شدن مسیرهای حوزه کشاورزی بر اساس اتفاقاتی که در جهان رخ می‌دهد در اولویت است.

عسکری توسعه کشت محصولات مورد نیاز کشور از جمله آناناس، موز و دیگر میوه‌های گرمسیری را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: کشت این محصولات می‌تواند از واردات آنها و ارز بری جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: خسارت آفات باید زیرپوشش بیمه قرار بگیرد

عضو کمیسیون کشاورزی: مجلس به تخلفات وزارت جهادکشاورزی در حوزه تأمین نهاده‌های دامی ورود می‌کند

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: قانون "امنیت غذایی" به توسعه همه‌جانبه کشاورزی کمک می‌کند

وی با بیان اینکه در قانون بودجه توجه ویژه‌ای به بخش کشاورزی و حمایت از سرمایه‌گذاران شده است خاطر نشان کرد: در زمینه مسائل بیمه کشاورزان امسال 8 هزار میلیارد تومان مصوب شده که اگر خسارتی به حوزه کشاورزی وارد شد مشکلات این حوزه برطرف شود و کشاورزان با میل و رغبت بتوانند ادامه فعالیت دهند.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس از هموار شدن مسیرهای حوزه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی خبر داد و بیان کرد: ان‌شاء‌الله در آینده نزدیک اتفاقات خوبی برای این حوزه رقم می‌خورد.

 

انتهای پیام/190/ی

 

منبع تسنیم

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، توسعه کشت گلخانه‌ای براساس سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی با توجه به کمبود منابع ابی کشور راهکاری است که اکنون دولت سیزدهم با جدیت برای اجرایی شدن آن گام‌های موثری برداشته؛ اما واقعیت امر اینجاست که همسو نبود برخی سیاست‌ها و عدم اقدام هماهنگ میان نهادهای مرتبط در این زمینه وزنه‌ای سنگین به پای توسعه کشت گلخانه‌ای در سراسر کشور از جمله استان همدان است.

این درحالی است که کارشناسان براین باورند که درصورت همسو عمل‌کردن نهادهای مرتبط و عدم سیاست‌گذاری جزیره‌ای با توسعه کشت گلخانه‌ای نه تنها در استان همدان بلکه در بسیاری از نقاط کشور می‌توانیم سهم بخش کشاورزی در استفاده از منابع آبی را کاهش داده و به نوعی کمبودهای فعلی را برطرف کنیم. به عنوان مثال با اینکه 420 بهره بردار گلخانه‌ای در همدان فعالیت دارند اما به گفته فعالان گلخانه‌دار ، هنوز مشکلات بیمه‌ای دست و پاگیر توسعه گلخانه‌ها در استان است.

در همین راستا استاندار همدان از جهاد کشاورزی خواسته تا برنامه مدونی با هدف مصرف بهینه آب و رعایت الگوی کشت ارائه کند و به گفته کارشناسان توسعه گلخانه‌ها در بخش کشاورزی یکی از راهکارهای اصولی برای کاهش تقاضای مصرف آب است.

حوضچه پرورش ماهی

علیرضا قاسمی فرزاد در افتتاحیه‌های طرح‌های کشاورزی هفته دولت تاکید کرده است که در شرایط کنونی آب در استان صرفه‌ جویی، اصلاح الگوی مصرف و کشت گلخانه‌ای می‌تواند میزان بهره‌وری را تا پنج برابر افزایش دهد.

شرکت‌های بیمه از ریسک کردن فراری هستند

احمد عابدین یک فعال کشاورزی در حوزه گلخانه‌ای گفت: هر بار که به یکی از شرکت‌های بیمه‌ای مراجعه کرده‌ام با یک ترفند و توجیه از اینکه سازه‌های گلخانه‌ام را بیمه کنند مرا دست به سر کرده‌اند.

عابدین که خواستار حفظ نام خود شد، گفت: به مسئولان بارها این مشکل را عنوان کرده‌ایم اما متاسفانه تا امروز اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

این فعال بخش کشاورزی با اشاره به وضعیت آبی موجود در استان نیز عنوان کرد: همه مسئولان و کارشناسان می‌گویند بیشترین مصرف آب در همدان به کشاورزان اختصاص دارد اما کسی نمی گوید از کشاورز و باغداری که قصد تغییر الگوی کشت خود را دارد حمایتی نمی شود.

به گفته وی با کشت گلخانه‌ای می‌توان در هر هکتار تا 50 درصد آب صرفه جویی کرد که با یک حساب و کتاب سر انگشتی مشخص می شود تا چه میزان قابل توجهی می توان با استفاده از این روش در مدیریت مصرفی آب کشاورزی عمل کرد.

این فعال گلخانه‌دار همدانی گفت: انگیزه گلخانه داران با این موانع از جمله بیمه نکردن سازه هایشان تحت تاثیر قرار می گیرد و از ورود آن ها به کشت های جدید و جایگزین آب بر ها جلوگیری می کند.

فعالیت 8 شهرک گلخانه‌ای در همدان

حجت الله شهبازی، مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان همدان ،با بیان اینکه 8 شهرک گلخانه‌ای در همدان فعال هستند، گفت: هفت شهرک گلخانه‌ای دولتی به مساحت 125 هکتار با تولید 31 هزار و 450 تن و اشتغال هزار و 6 نفر در شهرک‌گلخانه‌ای بوعلی، فرسفج ،پردیس اسدآباد، دمق رزن، حرم آباد ملایر، برزول نهاوند و عمان درگزین فعال هستند و همچنین یک شهرک‌ گلخانه‌ای فعال دیگر در کوریجان به مساحت 26 هکتار با تولید 6 هزار و 250 تن به صورت خصوصی ایجاد شده است.

شهبازی افزود: گوجه فرنگی، خیار و فلفل دلمه بیشترین حجم تولیدات گلخانه ای همدان را دارند و به تازگی محصولات دیگری همچون سبزیجات برگی نیز در گلخانه‌های استان کشت می‌شود.

وی در خصوص مشکلات بیمه سازه ای گلخانه داران نیز گفت: این مساله به دلیل آن است که سطح کیفی سازه های گلخانه ای در همدان بالا است و تعداد محدودی از گلخانه داران ممکن است علاقمند به بیمه کردن سازه های خود باشند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان همدان تاکید کرد: بیمه محصولات کشاورزی در صندوق بیمه کشاورزان انجام می‌شود و در صورتی که متقاضیان کارشکنی در این حوزه مشاهده کردند؛ می تواند به کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی استان و شهرستان همدان به منظور حل مشکل مراجعه کنند.

بیمه سازه گلخانه‌ای نیازمند حمایت مسئولان است

در همین زمینه فرهاد منافی رئیس انجمن گلخانه داران استان همدان، گفت: در استان همدان 220 هکتار کشت گلخانه‌ای داریم و با اینکه بیشترین درصد اشتغال‌زایی در بخش کشاورزی را داریم اما شرکت های بیمه ریسک بیمه کردن سازه های گلخانه ای را نمی پذیرند و این یک مشکل جدی برای گلخانه داران همدانی به شمار می رود.

فرهاد منافی به تاثیر گلخانه ها در صرفه جویی آب مصرفی کشاورزی اشاره کرد و گفت: به ازای هر‌کیلو محصول گلخانه‌ای 400 لیتر آب صرفه جویی می شود و به ازای هر هکتار نیز 140 میلیون لیتر، به عبارتی با کشت‌های گلخانه ای در همدان 3 میلیون متر مکعب آب صرفه جویی می‌شود.

وی با بیان اینکه به تازگی در کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی وعده هایی جهت ایجاد بیمه سازه گلخانه‌ای داده شده است، عنوان کرد: نمایندگان شرکت‌های بیمه ای در این جلسه مشکل را پیگیری انفرادی گلخانه داران عنوان کردند و راهکار را در اقدام گروهی دانستند که مقرر شد اتاق بازرگانی گلخانه داران را در یک جلسه گردهم آورد و نمایندگان بیمه نیز به منظور همکاری برای بیمه سازه گلخانه ها حضور یابند.

منافی افزود: امیدوارم با این راهکار مشکل بیمه‌ای گلخانه‌ها مرتفع شود چرا که حوادث غیر مترقبه مانند سیل آسیب پذیری بالایی را متوجه گلخانه‌ها می‌کند و چون بیمه گرها تاکنون اقدامی برای بیمه کردن سازه ها انجام نداده اند باعث دلسردی گلخانه داران از توسعه این روش تولیدی شده است.

بیشتر بخوانید
سطح زیرکشت گلخانه‌ای در استان مرکزی به 730 هکتار رسید‌

آب بندی استخر

انتشار گازهای گلخانه‌ای میتواند 90 درصد گونه‌های حیات وحش دریایی را در معرض انقراض قرار دهد!

طرح پرورش میگو گلخانه‌ای در استان بوشهر اجرا شد

به گزارش تسنیم، سالانه 70 هکتار به سطح گلخانه های استان همدان اضافه می شود و با وضعیتی که آب همدان در حال حاضر دارد باید به سمت مصرف بهینه آب حرکت کنیم که به گفته کارشناسان بهترین برنامه در شرایط خشکسالی بخش کشاورزی، اصلاح الگوی کشت و روی آوردن به کشت گلخانه ای است.

انتهای پیام/ی

 

منبع تسنیم

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، محمدجواد عسکری عصر امروز در فرآیند بازدید از باغات نخل منطقه دشتستان با تاکید بر ضرورت دانش‌بنیان کردن بخش کشاورزی، اظهار داشت: اصلاح، نوسازی و بهسازی نخیلات باغات خرما باید یکی از برنامه‌های اصلی جهاد کشاورزی برای توسعه هدفمند باشد.

وی با اشاره به اهمیت خودکفایی تولید مجول به عنوان یکی از ارقام خرما درکشور، افزود: باید شرایطی را ایجاد شود تا بتوانیم با تعریف دستورالعمل از واردات مجول از کشورهای خارجی بی‌نیاز و خودکفا شویم.

ورق پلاستیک

عسکری با تاکید بر اینکه محقق شدن این موضوع از ارزش اقتصادی بالایی برخوردار است گفت: تولید مجول در ایران دارای ارزش افزوده مناسبی از لحاظ اقتصادی است که امنیت تولید برای باغداران به ویژه استان بوشهر در پی خواهد داشت.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در ادامه در رابطه با اهمیت پیشگیری از آفات و بیماری‌های قرنطینه‌ای در استان بوشهر تاکید کرد و در این زمینه اظهار داشت: فرآیند جلوگیری از آسیب آفات و سایر عوامل محیطی نظیر کاهش ریزش‌های بارندگی به بخش کشاورزی و باغداری باید با سازو کار مناسب خود نظیر اصلاح روش‌های آبیاری پیگیری شود.

وی با بیان اینکه باغات آسیب‌دیده چشم‌انتظار کمک‌های دولتی هستند خاطر نشان کرد: مجلس و دولت در این زمینه با هدف نگهداری نخلستان‌ها و توسعه همه‌جانبه تولید خرما و فرآورده‌های آن اهتمام جدی دارد.

عسکری بیان کرد: مجلس و دولت برای حل مشکلات کشاورزان آسیب‌دیده توجه ویژه دارند.

این نماینده مجلس با تاکید بر راه‌اندازی و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در این استان، خاطر نشان کرد: با ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی و فرآوری محصولات خرما علاوه بر ارزش افزوده قابل توجه فراتر از تامین نیاز مصرفی داخل کشور امکان صادرات این محصول فراهم خواهد شد که رونق اقتصادی و اشتغال‌آفرینی مناسبی را برای جوانان این منطقه در پی خواهد داشت.

8000 میلیارد تومان در حوزه بیمه کشاورزان مصوب شد + تصویر

بیشتر بخوانید
نماینده بوشهر در مجلس: لایروبی و توسعه زیرساخت‌های بنادر به اشتغال پایدار استان کمک می‌کند

رئیس مجلس: حل مشکل ته‌لنجی استان بوشهر در دستور کار قرار دارد

مدیرکل دفتر امور میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی هم در ادامه این بازدید با بیان اینکه سطح زیر کشت خرما در استان بوشهر 34 هزار هکتار است خاطر نشان کرد: حدود 30 درصد از این نخیلات باید در چارچوب برنامه تحولی جهاد کشاورزی در فرآیند اجرایی اصلاح و نوسازی باغات قرار بگیرند.

زهرا جلیلی‌مقدم، در رابطه با برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه، افزود: حذف نخلستان‌های فرسوده و جایگزینی با ارقام تجاری و مناسب در این استان از برنامه‌های معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی است.

وی در راستای اجرایی شدن اصلاح و نوسازی باغات خرما تاکید کرد و گفت: بنابراین حمایت از تولید نهال کشت بافتی خرما با توجه به نیاز کشور برای اصلاح و نوسازی باغات موجود امری ضروری است که باید اعتبار مورد نیاز آن برای اجرایی شدن این برنامه تامین شود.

مدیرکل دفتر امور میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی مبارزه با آفات و بیماری‌های مرتبط با محصول خرما نظیر چوب‌خوارها را از دیگر برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی معرفی کرد و در این زمینه اظهار داشت: بدین منظور طرحی با همکاری سازمان حفظ نباتات و دفتر مدیریت بحران تنظیم شده و به ستاد مدیریت بحران کشور هم منعکس شده است تا با توجه به شرایط نخلستان‌های کشور و تنش‌های اقلیمی موجود، تصویب و تخصیص اعتبار مورد نیاز در دستور کار قرار بگیرد.

 


انتهای پیام/190

 

منبع تسنیم

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 18 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

نادر تقی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: امسال حدود 20 هزار هکتار از اراضی استان اردبیل زیر کشت محصول سیب زمینی رفته بود که پیش بینی می شود امسال حدود 815هزارتن محصول سیب زمینی دراستان برداشت شود.

وی بااشاره به اینکه برداشت محصول سیب دراستان ادامه دارد افزود:حدود 200 هزار تن از سیب زمینی تولید شد نیاز استان را تامین می کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: پیگیری های لازم برای صادرات سیب زمینی بادفتر صادرات وزارت کشاورزی انجام شده است تا روند صادرات محصول سیب زمینی در اردبیل شتاب گیرد.

تقی زاده تصریح کرد: استان اردبیل یک پنجم سیب زمینی کشور راتولید می کند واردبیل یکی ازقطب های مهم تولید سیب زمینی درکشور است وکیفیت سیب زمینی اردبیل بسیارخوب بوده ومشتریان زیادی دارد.

ژئوسنتتیک

وی بااشاره به اینکه ظرفیت سردخانه های سیب زمینی استان در حال حاضر حدود 80هزار تن است بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده وارائه تسهیلات حدود 150هزار تن هم به ظرفیت سردخانه های استان اضافه می‌شود.

بیشتر بخوانید
برنامه 5 ساله برای تولید 180 هزار تن بذر سیب‌زمینی در اردبیل تدوین می‌شود

پیش‌بینی برداشت ‌180 هزار تن سیب‌زمینی از ‌اراضی چهارمحال و بختیاری

‌سیب‌زمینی ‌در همدان گران شد

واردات از استان‌های همجوار قیمت سیب‌زمینی در اصفهان را گران کرد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان از تولید وکشت بذر بومی اردبیل خبرداد و اظهار کرد: دراین زمینه مراکزی راه‌اندازی شده وکشت بذربومی اردبیل خوب هم جواب داده است.

تقی زاده مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی را ازاولویت های سازمان جهاد کشاورزی عنوان کرد وگفت: در این زمینه بیش از 80درصد اراضی سیب زمینی اردبیل تحت پوشش آبیاری نوین قرارگرفته که مصرف آب در اراضی سیب زمینی را تانصف کاهش داده است.

انتهای پیام/142

 

منبع تسنیم

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 18 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان ، وضعیت حادث شده برای آب در همدان بیشتر از آن جهت است که علاوه بر مشکلاتی که شبکه توزیع در این استان دارد مصرف نادرست آب به خصوص در بخش کشاورزی در طول سالیان اخیر در بروز پدیده خشکسالی و کمبود آب در همدان نقش موثری داشته است.

این شرایط یک تراژدی دو سویه را در حال حاضر ایجاد کرده است به طوری که با کاهش منابع آبی وضعیت کشاورزی هم مانند گذشته نیست و به نظر می رسد نبود آب در این بخش هم خود را نشان داده است.

بر همین اساس بحران خشکسالی و کم آبی که یکی از مشکلات جدی همدان محسوب می شود، در سال های اخیر همواره موجب دغدغه بوده و ضرورت کاهش مصرف آب را در دو بخش خانگی و کشاورزی را نسبت به بخش صنعت بیشتر کرده است.

ژئوممبران چیست

این در حالی است که جمعیت زیادی از نیروهای جوان روستاها به کارهای کاذب در حاشیه شهر همدان روی آورده و بیشتر افراد مشغول در زمین های کشاورزی در این استان افرادی پا به سن گذاشته، مسن و یا از کارافتاده هسنند.

بر همین اساس تولیدات کشاورزی در همدان با اینکه گفته می شود حدود 8.4 میلیون تن است اما تحت تاثیر کمبود بارش و نبود آب قرار گرفته و نتوانسته در سال های اخیر بیشتر از این رقم رشد را تجربه کند.

از طرفی چون کشاورزان به روش های سنتی کشت می کنند و نیروی جوان و باسواد در روستا کمتر از گذشته شده است در نتیجه آموزش شیوه های نوین کشاورزی نیز چندان جذابیتی برای کشاورزان همدانی ندارد و به ندرت می توان افرادی را یافت که در حال حاضر با روش های به روز دنیا تولید محصول می کنند.

این شرایط در حالی است که اگر سیستم کشاورزی در همدان همچون گذشته فعالیت کند و در صدد تغییر و یا اصلاح روش های خود نباشد نه تنها چون سالیان قبل محکوم به پرمصرف ترین بخش توزیع آب در همدان می شود بلکه با کمبود منابع آبی تولید محصولات در این بخش هم افت می کند.

عزم جدی برای اصلاح الگوی کشت در جهادکشاورزی همدان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان با بیان اینکه شرایط موجود آبی در همدان بیشتر از همیشه نیاز به تغییر روش های کشاورزی را نشان داد، گفت: در جهادکشاورزی استان همدان عزم خود را جزم کرده ایم که تغییر و اصلاح الگوی کشت را در بین کشاورزان و مزرعه داران همدانی ایجاد کنیم.

رضا بهراملو اظهار داشت: در شرایط کم آبی به طور قطع تولید محصولات کشاورزی نیز تحت تاثیر قرار می گیرد و باعث می شود به مرور زمان بیابان زایی افزایش پیدا کند.

وی افزود: در دو دهه گذشته بیش از 100 هزار هکتار در استان همدان تبدیل به دیم شده و شوری در برخی دشت ها از جمله قهاوند و کبودراهنگ افزایش پیدا کرده است که در بلند مدت همدان را با پدیده بیابان زائی مواجه خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه گفته می شود همدان سهم بالایی در تولیدات کشاورزی دارد اما سال ها است تولیدات این استان 8.4 میلیون تن است، عنوان کرد: این شرایط در حالی بوده که وضعیت آبی همدان مانند امروز نبوده و آب به اندازه کافی موجود بوده است بر همین اساس پیش بینی می شود با وضعیت کنونی آب و بارش های گذشته محصولات کشاورزی هم افت کنند.

بهراملو افزود: این شرایط در حالی است که با رشد جمعیت و با تاکیدی که اسناد بالا دستی بر افزایش جمعیتی همدان دارند نیاز به آب، غذا، انرژی و اشتغال بالا خواهد رفت در نتیجه نیاز به تولیدات کشاورزی نیز بیشتر از گذشته می شود چرا که تامین غذا بسته به تولیدات با کیفیت در بخش کشاورزی است بنا بر این باید به دنبال راهکاری باشیم تا در شرایط موجود نه تنها اجازه افت به تولیدات را ندهیم بلکه 8.4 میلیون تن محصول کنونی را هم افزایش دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان با بیان اینکه یکی از روش های بهینه مصرف آب در بخش کشاورزی مجهز شدن به سامانه های نوین است، گفت: در حال حاضر بیش از 82 درصد اراضی پتانسیل آبیاری سامانه های نوین را در همدان دارند که چیزی حدود 161 هزار هکتار از اراضی استان می باشد.

ورق ژئوممبران قیمت

بهراملو افزود:'گفته می شود بیش از 90 درصد مصرف آب در بخش کشاورزی استان است که به عقیده بنده دقیق تر آن است که بگوییم 75 درصد چون حدود 25 درصد پرتی آب و سایر موارد است اما متاسفانه به پای کشاورزی گذاشته می شود با این حال برای کاهش مصرف آب در این بخش بیش از 80 درصد اراضی آبی استان را به صورت قطره ای و تحت فشار در آوردیم که از میانگین کشوری نیز با حدود 45 درصد پوشش بالاتر هستیم.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های ما در بخش کشاورزی توسعه کشت‌های قراردادی است، گفت: با توجه به وضعیت اقلیمی و محدودیت آب در همدان محصولات استراتژیکی برای استان تعریف شده که باید بر اساس آن تولید محصول داشته باشیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته کشاورزی قراردادی توسط خیلی از شرکت‌ها در تولید آلبالو، گوجه فرنگی و ذرت شیرین انجام شد، عنوان کرد: کشاورزانی که محصولات مورد قرارداد با جهاد کشاورزی را کشت می‌کنند مورد حمایت سازمان قرار خواهند گرفت و کشت‌ها به سمت محصولاتی که مدنظر جهادکشاورزی است سوق داده می‌شود.

بیشتر بخوانید
سد تالوار آب پایدار خوبی برای همدان ایجاد خواهد کرد

مذاکرات با وزیر کشاورزی ترکیه در مورد طرح‌های سدسازی/مراحل پایانی 2 ابرپروژه آبرسانی در خوزستان و همدان

نبود آموزش کافی برای ترغیب کشاورزان در تغییر الگوهای کشت

رئیس خانه کشاورز در استان همدان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان با بیان اینکه باید الگو کشت را در بین کشاورزان همدانی تغییر دهیم، گفت: لازم است تا از بدنه دانشگاهیان و اساتید حوزه کشاورزی برای حل بحران آب مشورت گرفته و تصمیماتی اتخاذ شود که به مدیریت مصرف آن کمک کند از طرفی کشاورزان و مردم باید سطح مطالبات خود را در این زمینه بالا ببرند و از مسئولان در این‌باره توضیحات کامل بخواهند.

ابوالقاسم سوزنچی به نبود آموزش کافی برای ترغیب کشاورزان در تغییر الگوهای کشت اشاره کرد و افزود: جهاد کشاورزی می تواند تصمیماتی اتخاذ کمند که هر ساله با نزدیک شدن فصل زراعی جدید کلاس های آموزشی در زمینه تغییر الگوی کشت به کشاورزان برگزار کند و بسیاری از مشکلات و چالش های بحران کم آبی را در استان کاهش دهد .

وی با بیان اینکه متاسفانه در همدان الگوی کشت مناسب با اقلیم وجود ندارد گفت: ما از کشاورزان درخواست تغییر و اصلاح کشت را داریم در حالی که هنوز الگوی مشخصی برای کشت محصولات در همدان نداریم در نتیجه نمی توانیم اقتصاد کشاورزان را تامین کنیم و انگیزه لازم را برای ورود آنان به میدان تغییر و تحول ایجاد کنیم.

سوزنچی تامین امنیت غذایی در استان را در گرو اصلاح الگوی کشت دانست و عنوان کرد: یکی از نهادهایی که در این زمینه مؤثر است، سازمان تحقیقات کشاورزی استان بوده که به نوعی بازوی علمی جهاد کشاورزی است چراکه در مرکز تحقیقات کشاورزی همدان بخش‌ها و ایستگاه‌های متعدد تحقیقاتی وجود دارد و یکی از مهمترین وظایف مراکز تحقیقات نیز اجرای پروژه‌های تحقیقاتی و پژوهشی در زمینه‌های مختلف کشاورزی است.

انتهای پیام/ن

 

منبع تسنیم

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 18 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با حضور معاون مدیر کل هماهنگی امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی، معاونین و مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه و مدیران ادارات تابعه برگزار و از زحمات شهریار قاسمی تقدیر و علی چاله چاله به عنوان سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان معرفی شد.

نصب ورق ژئوممبران

غلامرضا هادربادی معاون مدیرکل امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی در این مراسم اظهار داشت: کشاورزی اساس اقتصاد کشور است و امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بارها بر استقلال بخش کشاورزی کشور و خودکفایی آن تاکید کرده‌اند.

وی عنوان کرد: سهم بخش کشاورزی دو تا چهار برابر سایر بخش‌ها در اقتصاد کشور نقش دارد اما سهم اقتصاد در سفره کشاورزان آنگونه که باید نیست.

هادربادی مدیریت بخش کشاورزی را پیچیده اطلاق کرد و گفت: چون مؤلفه‌های بخش کشاورزی پایدار نیست مدیریت در بخش کشاورزی بسیار دشوار و پیچیده است.

وی برون‌سپاری امور را امری مهم در بخش کشاورزی به حساب آورد و افزود: اطلاعات نقش مهمی را در برنامه‌ریزی بخش کشاورزی برعهده دارد و برای برنامه‌ریزی اصولی در حوزه کشاورزی اتاق فکر لازم است.

هادربادی ضمن تشکر از زحمات شهریار قاسمی به بیان ویژگی‌های مدیریتی علی چاله چاله به عنوان سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: مدیریت جدید سطوح مدیریتی را از مراکز جهاد کشاورزی تا سطح معاونت برنامه‌ریزی به نحو احسن طی کرده است و انتظار می‌رود با حضور وی بخش کشاورزی استان کرمانشاه شاهد تحولات مثبتی باشد.

بیشتر بخوانید
عزم جدی برای تغییر الگوی کشت در همدان/ بی‌آبی بلای جان تولیدات کشاورزی شد

گفت‌وگو با وزیر جهاد کشاورزی|امروز غله کار فشنگ را می‌کند/ در تولید ذرت خودکفا شدیم

18 هزار درخواست مردمی برای حدنگاری اراضی کشاورزی در استان هرمزگان ثبت شد

علی چاله چاله رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در این مراسم با تشکر از حسن اعتماد وزیر و استاندار کرمانشاه اظهار داشت: سیستم‌های سازمانی چنانچه درست عمل کنند توسعه سازمانی روی می‌دهد.

وی با اشاره به برنامه‌های محوری وزارت جهاد کشاورزی در بخش‌های مختلف عنوان کرد: بخش کشاورزی استان کرمانشاه نیازمند تحول و توجه جدی است و در این راستا همه باید تلاش کنیم تا کشاورزی کرمانشاه را به جایگاه واقعی خود برسانیم.

حجت‌الاسلام علیمراد کماسی سرپرست حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در این مراسم با اشاره ویژگی‌های مدیریت در نظام‌های دینی و غیر دینی اظهار داشت: در مدیریت غیردینی مهم سرگرمی مردم با ابزارهای دنیوی پلشت است اما در مدیریت دینی چارچوب‌های مشخصی تدوین شده و قاعده و قانون دارد.

وی عنوان کرد: در تغییر و تحولات چنین نیست که با آمدن و رفتن یک مدیر همه چیز تغییر کند، بلکه لازم است مبناها و ساختارها پیش از تغییر افراد شاهد تغییر باشد.

کماسی بهترین مبنا و الگوی مدیریتی را الگوی مدیریتی اسلام و روش‌های مدیریتی امام(ره) برشمرد و گفت: مدیران نظام اسلامی چنانچه چارچوب‌های مدیریتی دین مبین اسلام را لحاظ کنند، به طور قطع مردم نیز از برکات تصمیمات مدیریتی مدیرانی که حلال و حرام را در رأس کارهای خود قرار می‌دهند، منتفع خواهند شد.

جلال کریمی‌زند مدیر حوزه ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز در این مراسم به نمایندگی از مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه به ارائه گزارشی از وضعیت کشاورزی کرمانشاه و رتبه‌های برتر کشاورزی این استان در کشور پرداخت و اظهار داشت: کشاورزی کرمانشاه نیازمند برنامه‌ریزی و توجه جدی تر به مبانی علمی کشاورزی دنیاست.

وی به بیان مسائل و مشکلات کشاورزی کرمانشاه پرداخت و افزود: کشاورزی کرمانشاه با توجه به نقشی که در امنیت غذایی کشور ایفا می‌کند نیازمند توجه جدی است.

شهریار قاسمی رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز در این جلسه ضمن تسلیت ایام اربعین با اشاره به امور انجام شده در زمان تصدی این مسئولیت توسط وی اظهار داشت: لازم است از همه مدیرانی که در این ایام به پیشبرد امور سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه کمک و یاری کردند تشکر کنم.

قاسمی با اشاره به برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی طی سال گذشته افزود: اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها و تنظیم بازار با فراز و نشیب‌های فراوانی همراه بود اما با اتخاذ تدابیر مؤثر مدیران وزارت جهاد کشاورزی و مدیران استانی این طرح با موفقیت اجرایی شد.

انتهای پیام/

 

منبع تسنیم

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 18 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، نادر تقی‌زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: استان اردبیل با مساحت 17 هزارو 953 کیلومتر مربع دارای مساحت اراضی مستعد 791 هزارو 199هکتار می باشد که از این میزان مساحت 270 هزارو 54 هکتار تحت کشت آبی بوده و میزان 521 هزارو 145 هکتار به صورت کشت دیم است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل افزود: نیاز آبی اراضی زراعی و باغی استان برای دست یابی به حداکثر عملکرد سالانه 4.2 میلیارد متر مکعب برآورد می‌شود که برابر اعلام شرکت آب منطقه ای اردبیل، آب قابل برنامه ریزی در بخش کشاورزی استان اردبیل 8.1 میلیارد متر مکعب است.

این مقام مسئول اضافه کرد: شبکه‌های آبیاری اجرا شده نزدیک به 140 هزار هکتار و سد و استخرهای ذخیره آب کشاورزی اجرا شده به تعداد 42 سد معیشتی و با حجم 67.32 میلیون متر مکعب در دست بهره‌برداری است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل اضافه کرد : در سطح استان تعداد 22 سد معیشتی به حجم 15 میلیون متر مکعب با سعی و اهتمام وافر در حال تکمیل است و همچنین در سطح 6500 هکتار از اراضی استان شبکه آبیاری در دست اجرا بوده و 17760 هکتار نیز در دست مطالعه و طراحی برای اجرای سامانه های نوین آبیاری است.

مهدی فیضی مدیرجهاد کشاورزی مشگین‌شهر نیز در ادامه گفت: سالانه در این شهرستان 37 هزار تن شیر تولید می شود که این مقدار شیر از بیش از 3000 واحد پرورش گاو شیری روستایی دارای پروانه و بدون پروانه با ظرفیت 28 هزار راس و 4 واحد گاوداری شیری صنعتی با ظرفیت 250 راس، تولید شده و در مجموع موجب اشتغال زایی 6 نفر در واحدهای صنعتی وبیش از 3000 نفر در واحدهای روستایی این شهرستان گردیده است.

ژئوممبران چیست

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود افزود: یک واحد کارخانه لبنیات در سطح شهرستان فعالیت داشته که روزانه بیش از 16 تن شیر و سالانه بیش از 5500 تن شیر با اشتغالزایی برای 10 نفر در شهرستان مشغول به کار بوده و این شهرستان از نظر تولید شیر رتبه سوم را در استان دارا است.

بیشتر بخوانید
مدیریت در بخش کشاورزی بسیار دشوار و پیچیده است

عزم جدی برای تغییر الگوی کشت در همدان/ بی‌آبی بلای جان تولیدات کشاورزی شد

گفت‌وگو با وزیر جهاد کشاورزی|امروز غله کار فشنگ را می‌کند/ در تولید ذرت خودکفا شدیم

وی با اشاره به نقش و اهمیت شیر در تامین امنیت غذایی افزود: ترکیب اصلی شیر را موادی مانند آب ، پروتین ها قند یا لاکتوز و مواد معدنی تشکیل می دهند و فرآورده های شیر شامل شیر کامل ، شیر بدون چربی، شیر استاندارد شده و انواع خامه است فرآورده های تخمیری شیر را که با استفاده از کشت باکتری های مخصوص تهیه می شوند و به نام فرآورده های تخمیری شیر نام گذاری می کنند ، و در بسیاری از کشورهای جهان فراوری شیر بالاترین ظرفیت تولید را در صنایع غذایی به خود اختصاص می دهد به خاطر ماندگاری و خواص تغذیه ای و ذائقه ی مردم افراد متفاوت می توانند از فراوردهای آن استفاده کنند.

انتهای پیام/14

 

منبع تسنیم

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 18 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

یارالله عبدالهی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کوهدشت با اشاره به راهکارهای مقابله با بحران آب اظهار داشت: همایش مدیریت بحران آب و تغییر الگوی کاشت برای نخستین بار در این شهرستان برگزار شده‌است.

وی افزود: هزار و 929 هکتار چغندرقند بهاره در سال زراعی گذشته کشت‌شده بود، اما سطح زیر کشت این محصول امسال با اقدامات پیشگیرانه به 316 هکتار کاهش یافت.

مدیر جهاد کشاورزی کوهدشت عنوان کرد: هر هکتار چغندرقند بهاره به حدود 14 هزار مترمکعب آب و 33 دور آبیاری نیاز دارد که این امر آب این شهرستان را به تاراج می‌برد.

بیشتر بخوانید

ژئوممبران
الگوی کشت از سال زراعی جدید در کشور اجرا می‌شود

تولید 8 محصول کشاورزی از سال زراعی آینده شامل یارانه بلاعوض 6 میلیون تومانی می‌شود

2 میلیون هکتار از اراضی گندم آبی کشور در سال زراعی جدید کشت قراردادی دارد

وی با اشاره به مصرف بیش‌ازحد آب‌های زیرزمینی در برخی از کشورهای جهان بیان کرد: ایران 85 درصد از آب‌های زیرزمینی خود را برداشت کرده‌است.

عبدالهی گفت: اگر اقدامات کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت برای مقابله با بحران آب در کوهدشت انجام نشود به‌زودی شاهد تخلیه کامل این شهرستان از سکنه خواهیم بود.

مدیر جهاد کشاورزی کوهدشت با اشاره به اقدامات کوتاه‌مدت برای مقابله با بحران آب در این شهرستان تصریح کرد: کشاورزان باید از کشت محصولات بهاره صرف‌نظر کنند و اقداماتی نظیر نصب کنتور هوشمند، طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری برای تقویت سفره‌های آب زیرزمینی در دستور کار قرار بگیرد.

عبدالهی اظهار داشت: انتظار داریم که مسئولان استانی و شهرستانی اعتبارات لازم را برای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری کوهدشت پیش‌بینی کنند.

وی با اشاره به‌ضرورت اصلاح زمان مصرف آب و روش آبیاری اظهار داشت: الگوی کاشت و الگوی مصرف آب را امسال در کوهدشت اصلاح می‌کنیم و همچنین کشت‌های بهاره مانند چغندرقند و ذرت در این شهرستان ممنوع شده‌است.

مدیر جهاد کشاورزی کوهدشت با بیان اینکه کشت سیب‌زمینی زمستانه به 5 هزار و 600 مترمکعب آب نیاز دارد، عنوان کرد: به کشاورزان تأکید کرده‌ایم که با اصلاح الگوی مصرف آب خود، نصب کنتور هوشمند و درصورتی‌که تا پایان خردادماه کشت سیب‌زمینی برداشت شود می‌توانند به کشت زمستانه این محصول مبادرت ‌کنند.

وی با تأکید به اینکه کشت ذرت برای سال زراعی آینده فقط در مجاورت رودخانه سیمره مجاز است، بیان کرد: 300 هکتار امسال به‌صورت نوار تیپ در منطقه درب‌گنبد با روش حفاظتی کشت شده‌است.

عبدالهی با اشاره به اینکه متوسط بارندگی در مناطق خشک و نیمه‌خشک 250 میلی‌متر است، گفت: الگوی کشت در کوهدشت با توجه به بحران آب از کشت بهاره به پاییزه تغییر می‌کند.

انتهای پیام/ 644

 

منبع تسنیم

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 18 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، احمد شهریار ظهر امروز در بازدید از باغات استان اردبیل اظهار داشت: به منظور افزایش تولید در واحد سطح و دستیابی به حداکثر تولید در واحد سطح در سال زراعی جاری در سطح 363 هزارو 143 هکتار در ارتباط با آفات و در سطح 111 هزارو 287 هکتار در ارتباط با بیماریها و در سطح 403 هزارو 144 هکتار در ارتباط با علفهای هرز عملیات پیش آگاهی و همچنین مدیریت تلفیقی اعلم از ردیابی و پایش و نظرات و کنترل انجام یافت.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: در سال زراعی جدید به منظور دستیابی به حداکثر تولید در خصوص محصولات سردرختی در سطح 50 هزار و 635 هکتار در ارتباط با آفات درختان میوه ، در سطح 44 هزارو 301 هکتار در ارتباط با بیماریهای درختان مثمره و د ر سطح 6315 هکتار در ارتباط با علفهای هرز و در سطح 30 هزار و 400 هکتار عملیات پیش آگاهی مدیریت تلفیفی اعم از ردیابی و پایش و نظارت و کنترل اعمال شد.

بیشتر بخوانید

نصب ورق ژئوممبران
16 درصد صادرات محصولات کشاورزی کشور از همدان انجام می‌شود

صدور دستور قضایی برای جلوگیری از تغییر کاربری باغات و اراضی کشاورزی خوزستان

مدیریت در بخش کشاورزی بسیار دشوار و پیچیده است

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان درخصوص سطح مبارزه بیولوژیک و بکارگیری فرآورده و تجهیزات مبارزه غیر شیمیایی نیز افزود: به منظور جلوگیری از آلودگی محیط زیست به آفت کشها در سطح 9810 هکتار کنترل بیولوژیکی در خصوص انواع محصولات زراعی و باغی اعمال شده است.

وی ادامه داد: به منظور دستیابی به حداقل سموم مصرفی در بخش کشاورزی در سطح 37 هزار هکتار نیز فرآورده ها و تجهیزات کنترل غیر شیمیایی بکارگیری شده و در مجموع می‌توان گفت که سازمان جهاد کشاورزی استان در سال زراعی جاری در سطح 46 هزار و 810 هکتار مبارزه بیولوژیکی داشته است.

انتهای پیام/144

 

منبع تسنیم

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 18 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری تسنیم سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: قیمت گندم در سال زراعی جدید 1401_1402، 11 هزار و 500 تومان اعلام شده و 1500 تومان یارانه کشت در نظر گرفته ایم که بخشی از آن را به یارانه کود و بذر اختصاص می دهیم.

وی با بیان اینکه از ابتدای دولت نگاه ویژه رئیس جمهور به حوزه تولید بوده است، افزود: درسال گذشته کشت قراردادی را به صورت پایلوت در 250 هزارهکتار از اراضی شروع کرده ایم.

ساداتی نژاد تصریح کرد: قیمت گندم را در ابتدای دولت و پیش از شروع فصل کشت به 7500 تومان افزایش دادیم، سوم فروردین 1401 با بحران جهانی و افزایش قیمت ها، قیمت گندم را به 10 هزار و 500 تومان به علاوه یک هزار تومان یارانه کشت افزایش دادیم که ثمره آن تحویل 11 میلیون تن گندم توسط کشاورزان بوده است، همچنین205 درصد در برنج افزایش تولید داشته ایم.

وی ادامه داد: افزایش 1.5 میلیون تنی کشت دیم در 2.6 میلیون هکتار از اراضی کشور را داشته ایم و در بیش از 5 میلیون هکتار از اراضی در سال جاری کشت دیم انجام خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه تاکنون 82 هزار میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران پرداخت شده است که در 5 سال گذشته بی سابقه بوده است، عنوان کرد: تا چند روز آینده تمام مطالبات گندمکاران پرداخت می شود.

کاربرد ورق ژئوممبران

وی با اشاره به اینکه میزان نیاز کشور به گندم نان 9 میلیون تن است، ابراز امیدواری کرد: در سال زراعی جدید در تولید گندم نان به پایداری در خودکفایی برسیم.

ساداتی نژاد با تاکید بر اینکه سیاست ما یارانه کشت بر روی محصولات و یارانه حمایتی برای تواید است، خاطرنشان کرد: برای کشت سویا یارانه 6 میلیون تومان در هر هکتار را در نظر گرفته ایم و برای کشت گندم 1500 تومان یارانه کشت در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: امسال پیش از هدفمندی یارانه‌ها خرید تضمینی کلزا با قیمت 15 هزار تومان انجام می شد که پس از هدفمندی یارانه‌ها با ورود بخش خصوصی به 23 هزار تومان افزایش یافت و مابه تفاوت این مبلغ به حساب کلزاکاران واریز شد.

مقام عالی وزارت با بیان اینکه اهمیت امنیت غذایی با جنگ اوکراین به خوبی در جهان احساس شد، گفت: با برنامه ریزی های دولت سیردهم کشور در بحران جنگ اوکراین و اصلاح اقتصادی دچار صف، کمبود و سهمیه بندی نشد، تولیدکنندگان در بخش کشاورزی با غیرت پای تامین سفره مردم ایستادند که از فعالان بخش کشاورزی، دام و طیور بسیار تشکر می کنم.

وی تصریح کرد: در فصل زراعی جدید کشت قراردادی را به خصوص در اراضی خرده مالکی اعمال خواهیم کرد تا به کشاورزان کمک کنیم، همچنین از کشت کلزا با یارانه کشت حمایت خواهیم کرد.

ساداتی نژاد با بیان اینکه رئیس جمهور در نظارت ستادی از وزارت جهاد کشاورزی بر اجرای الگوی کشت تاکید کرد، ادامه داد: دستورالعمل آن تا هفته آینده به استان ها ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: برای اجرای الگوی کشت به ابزارهایی نیاز داریم که یکی از این ابزارها قیمت گذاری است، از ابزار قیمت در کشت گندم استفاده کردیم و کشاورزان به کشت این محصول ترغیب شدند.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به بخشودگی پلکانی آب بها که از دیگر تاکیدات ریاست جمهوری است، بیان داشت: با جلساتی که با وزارت نیرو داشتیم این موضوع را بررسی کرده ایم، کشاورزانی که الگوی کشت را رعایت کنند 50 درصد بخشودگی آب بها خواهند داشت و با افزایش بهره وری میزان بخشودگی افزایش می یابد.

ویژگی ورق ژئوممبران

وی در رابطه با عوارض صادرات محصولات آب بر گفت: صادرات این محصولات عوارض خواهد داشت تا از خروج آب مجازی از کشور جلوگیری شود.

ساداتی نژاد با بیان اینکه لایحه آبخیزداری یک ضرورت برای کشور است و مراحل پایانی تدوین را طی می کند، اذعان داشت: در این لایحه از مشاوره نخبگان، پژوهشکده آبخیزداری و دانشگاهیان استفاده شده و یک اقدام علمی است.

وی افزود: لایحه آبخیزداری یک اقدام بزرگ در حفاظت از خاک خواهد بود.

مقام عالی وزارت در رابطه با مردمی سازی آبخیزداری عنوان کرد: در سال های گذشته با سالانه 1.5 میلیون هکتار آبخیزداری، 35 میلیون هکتار از اراضی آبخیزداری شده است و 90 میلیون هکتار از اراضی نیازمند عملیات آبخیزداری است لذا برای اتمام عملیات آبخیزداری در 10 سال باید سالانه 8 تا 10 میلیون هکتار آبخیزداری انجام شود که هزینه آن توسط دولت قابل تامین نیست و باید به سمت مردمی سازی آبخیزداری برویم تا به کار سرعت ببخشیم.

وی تاکید کرد: تا پایان شهریور وزارت جهادکشاورزی خدمات خود را به پنجره واحد دولت هوشمند متصل خواهد کرد، خدمات وزارت جهاد کشاورزی شامل کشاورزی، دامپزشکی، قرنطینه و صادرات است.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه عوارض صادرات باید بر روی محصولات پر آب بر باشد تا به اجرای الگوی کشت کمک کند، خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورها صادرات خود را برای آب مجازی کنترل می کند و اعتقاد ما این است که این عوارض باید لحاظ شود لذا برای کاهش جاذبه کشت محصولات پر آب بر مانند هندوانه عوارض صادراتی را لحاظ کرده ایم.

وی ادامه داد: برای کشت محصولات آب بر از ظرفیت کشت فراسرزمینی استفاده خواهیم کرد، امسال شیوه نامه کشت فراسرزمینی ابلاغ شده و چند داوطلب برای این نوع کشت اهلیت سنجی شده اند.

ساداتی نژاد افزود: اوکراین، قزاقستان، برزیل و ونزوئلا کشورهایی هستند که توافق اولیه برای کشت فراسرزمینی با آنها انجام شده است، همچنین در قانون بودجه سال 1401 لزوم اجرای کشت فراسرزمینی و کنترل آب مجازی لحاظ شده است.

مقام عالی وزارت تصریح کرد: در تولید محصولات کشاورزی 25 تا 30 درصد ضایعات داریم که 140 میلیارد متر مکعب برای آن آب مصرف می شود و 7 برابر سد دز است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر آمار و اطلاعات ما در بخش کشاورزی در حد برآورد و تخمین است، خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم رصدخانه کشاورزی ایران را راه اندازی خواهیم کرد و فاز اول آن تا پایان سال 1401 انجام می شود.

وزیر جهادکشاورزی افزود: تا پایان دولت رصد کامل سطح زیر کشت، تولیدات باغی و دامپروری را به صورت کامل و شفاف خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه خودکفایی در تولید محصولات اساسی در اولویت دولت سیزدهم است، گفت: تلاش ما این است که محصولات آب بر و سبزی و صیفی را به گلخانه ها انتقال دهیم و تولید محصولات اساسی به فضای باز منتقل شود، به این منظور 100 هزار هکتار گلخانه باید در کشور ایجاد شود اما در حال حاضر 23 هزار هکتار گلخانه داریم و به 80 هزار هکتار گلخانه نیاز داریم، همچنین با توجه به تحقیقات انجام شده کشت علوفه مرتعی را در مراتع انجام خواهیم داد.

ساداتی نژاد در رابطه با تولید گندم در کشور گفت: 5 استان 52 درصد از گندم کشور را تولید می کنند که خوزستان با 19 درصد بیشترین میزان تولید را دارد و پس از آن کردستان و کرمانشاه هستند، امسال 508 هزار نفر کشاورز ایرانی به دولت گندم فروخته است و بیش از 2.5 میلیون نفر در این امر مشارکت داشته‌اند.

مقام عالی وزارت خاطرنشان کرد: با حمایت بانک مرکزی در کشت قراردادی، قرارداد تولید به عناون وثیقه در بانک ها مورد قبول است و کشاورزان می توانند از این طریق تسهیلات دریافت کنند.

وی افزود: کشاورزی قراردادی توسط شرکت پشتیبان انجام می شود و کود، بذر، سم، بیمه و آموزش در اختیار کشاورز قرار می گیرد و در پایان برداشت محصول تسویه انجام می شود.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: 40 درصد از کشاورزی دنیا با کشت قراردادی انجام می شود و ما کشاورزی قراردادی را در کشور به 20 درصد خواهیم رساند.

وی با بیان اینکه مردمی سازی یارانه‌ها یک اصلاح اقتصادی بزرگ بود که در آینده ظرفیت های خود را نشان می دهد، گفت: بیشترین خسارت از ارز 4200 تومانی به بخش کشاورزی وارد شده است، یارانه در دنیا به ابتدا، طول زنجیره و انتهای زنجیره یعنی مصرف کننده داده می شود اما در ایران این یارانه به واردکننده داده می شد.

ساداتی نژاد ادامه داد: این امر باعث کوچ سرمایه از بخش کشاورزی و تغییر کاربری اراضی شد، همچنین رقابت و ظرفیت های اقتصادی کشاورزی افول کرد اما در اولین سال دولت با اقتصادی شدن کشاورزی رونق به این بخش بازگشته است.

وی تاکید کرد: این اصلاح اقتصادی در تولید دام و طیور انقلاب بهره وری در پی خواهد داشت، تولیدکننده باید نظر مصرف کننده را جلب کند و به کیفیت، سلامت و مرغوبیت کالا دست پیدا می کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با تسهیلات 20 هزار میلیارد تومانی مردمی سازی یارانه ها گفت: تاکنون 90 هزار نفر از تولید کنندگان دام و طیور از تسهیلات دامدار کارت استفاده کرده اند و نزدیک به 10 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی افزود: بانک کشاورزی 71 هزار میلیارد تومان تسهیلات در 5 ماه گذشته پرداخت کرده است که سال گذشته حدود 31 هزار میلیارد تومان بوده است، پرداخت تسهیلات توسط بانک کشاورزی آسان سازی شده است.

ساداتی نژاد در خصوص صادرات دام زنده عنوان کرد: بیش از 100 هزار رأس دام زنده برای صادرات محیا شده است و قرنطینه پیش از صادرات به پایان رسیده است.

وی ابراز امیدواری کرد: دیگر ممنوعیت صادرات نداشته باشیم و بتوانیم با عوارض بازار را کنترل کنیم.

مقام عالی وزارت ادامه داد: بازار از سال گذشته و با بازگشت قانون تمرکز، به وزارت جهاد کشاورزی بازگشته است و با فرماندهی واحد اداره می شود، اجرای قانون تمرکز در این یک سال موفق بوده است.

وی اذعان کرد: برای صادرات مرغ، تخم مرغ، فرآورده‌های گوشتی و فرآورده های طیور هیچ ممنوعیتی نداریم و به دنبال افزایش بازار هدف صادراتی هستیم.

ساداتی نژاد در رابطه با دیپلماسی غذایی در دولت سیزدهم گفت: مشکل صادرت سیب به پاکستان پس از 16 سال و صادرات مرغ به عراق پس از 6 سال رفع شده است، همچنین صادرات لبنیات به روسیه از سر گرفته شده است.

وی افزود: توافق برای صادرات مرکبات و عسل به چین انجام شده است و به زودی این صادرات انجام خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: رابطه ما با وزارت راه و شهرسازی خوب است و در طرح جهش تولید مسکن با این وزارت خانه همکاری خوبی داریم، محدودیتی در واگذاری اراضی برای طرح جهش مسکن نداریم.

انتهای پیام/

 

منبع تسنیم

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 18 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرمسار، سید محمدرضا هاشمی در نشست صمیمی وزیر جهاد کشاورزی با کشاورزان و دامداران شهرستان‌های گرمسار و آرادان در فرمانداری گرمسار با بیان اینکه باید سیلوی 100 هزار تنی گرمسار تعیین تکلیف شود اظهار داشت: این سیلو در حال حاضر 94 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با اشاره به اختصاص 16 میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهور به استان سمنان عنوان کرد: با مساعدت دولت و سازمان برنامه‌وبودجه، تاکنون پنج میلیارد تومان از این اعتبار جذب‌شده و 11 میلیارد تومان آن نیز باقی‌مانده است.

موارد استفاده ژئوممبران

استاندار سمنان با تأکید بر لزوم اختصاص اعتبار لازم برای تکمیل سیلوی بزرگ گرمسار تصریح کرد: این مهم نیاز به حمایت وزارت جهاد کشاورزی دارد.

هاشمی کشاورزی را ازجمله مزیت‌های نسبی توسعه‌ای استان سمنان عنوان کرد و یادآور شد: استان سمنان دارای استعداد صنعتی معدنی گردشگری و کشاورزی است که نقش مهمی در سطح استان و فراتر از استان دارد.

وی با بیان اینکه استان سمنان در اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها علاوه بر تأمین نیازهای داخلی استان، به‌عنوان معین استان تهران برای تأمین برخی کالاها مانند گوشت مرغ گرم بود گفت: در این مدت بهره‌برداران بخش کشاورزی و مرغداران استان سمنان کمک شایانی به بازار تهران قم و آگاهی البرز داشته و با وفاق و صمیمیت طرح هدفمندی یارانه‌ها به‌خوبی در استان اجرا شد.

استاندار سمنان با اشاره به افزایش قیمتت خرید تضمینی گندم از کشاورزان در دولت سیزدهم عنوان کرد: در دولت سیزدهم قیمت خرید تضمینی گندم به 11 هزار و 500 تومان افزایش داشته و این مهم سبب استقبال کشاورزان از اجرای این طرح شد.

هاشمی با بیان اینکه امسال 64 هزار تن خرید گندم در استان سمنان صورت گرفته است خاطرنشان کرد: در شهرستان آرادان 12 هزار تن و از کشاورزان شهرستان گرمسار هفت هزار تن گندم خریداری شد.

وی با بیان اینکه تاکنون 96 درصد مطالبات گندم‌کاران در استان سمنان پرداخت‌شده است از وزیر جهاد کشاورزی خواست تا برای پرداخت باقیمانده مطالبات گندم کاران این استان مساعدت کند.

استاندار سمنان با اشاره به وجود بیش از یک‌میلیون و 600 هزار رأس دام در این استان بیان کرد: این مهم ظرفیت مناسبی را درزمینهٔ تولیدات دامی برای استان سمنان ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید
قیمت خرید تضمینی گندم برای سال زراعی جدید 13 هزار تومان تعیین شد

قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جدید متناسب با تورم تعیین شد/اعلام نرخ بزودی

7 میلیون و 100 هزار تن گندم خرید تضمینی شد

هاشمی با بیان اینکه گرمسار و آرادان جزو شهرستان‌های برتر و پیشرو درزمینهٔ توسعه کششت گلخانه‌ای است از وزیر جهاد کشاورزی خواست تا برای اختصاص اراضی به‌منظور توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای در این شهرستان‌ها و دیگر شهرستان‌های استان سمنان حمایت کند.

وی با اشاره به اینکه استان سمنان چهارمین استان کشور در پرداخت تسهیلات دامدار کارت است گفت: 40 شعبه بانک کشاورزی در استان سمنان برای پرداخت این تسهیلات پای‌کار بوده و حمایت کردند.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه فروش دام یکی از دغدغه‌های حال حاضر دامداران این استان محسوب می‌شود از وزیر جهاد کشاورزی خواست تا در این زمینه حمایت‌های لازم را انجام دهد.

انتهای پیام/363

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 18 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرمسار ، سید جواد ساداتی نژاد در این بازدید از روند فعالیت این واحد فوق پیشرفته تولید تخم‌مرغ دیدن کرد.

مصطفی شاه‌حسینی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در حاشیه بازدید وزیر جهاد کشاورزی از این واحد تولیدی مرغ تخم‌گذار گفت: استان سمنان ظرفیت بسیار مطلوبی در زمینه واحدهای مرغ تخم‌گذار و توسعه آن دارد.

وی با بیان اینکه اکنون واحدهای بزرگی در حوزه مرغ تخم‌گذار در استان سمنان فعال است افزود: شرکت زرین پر یکی از این شرکت‌های بزرگ است که با سیستم جدید و به‌روز و با فناوری فوق پیشرفته و روز دنیا در هفت طبقه احداث‌شده و فعالیت می‌کند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه این شرکت از توانمندی خوبی برای تولید تخم‌مرغ برخوردار است خاطرنشان کرد: این واحد پرورش مرغ تخم گذار هم‌اکنون با ظرفیت 160 هزار قطعه در حال فعالیت است.

ژئوممبران

شاه‌حسینی اضافه کرد: سرمایه‌گذار این واحد پرورش مرغ تخم‌گذار برای افزایش ظرفیت تولید آن به یک‌میلیون قطعه آماده بوده و امکانات زیرساختی آن مانند زمین، آب و گاز را نیز فراهم کرده است.

وی با اشاره به نگاه حمایتی دولت برای افزایش ظرفیت تولید این‌گونه واحدهای تولیدی، عنوان کرد: در صورت تحقق این هدف میزان تولید مرغ تخم‌گذار در این واحد با افزایش 500 درصدی به 6 برابر میزان فعلی خواهد رسید.

قول مساعد ساداتی نژاد برای اتمام سیلوی 100 هزار تنی

وزیر جهاد کشاورزی با حضور در شهرستان گرمسار از سیلوی یک‌صد هزار تنی این شهرستان بازدید کرد و برای تسریع در تکمیل آن قول مساعد داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در حاشیه این بازدید درباره مشخصات این سیلوی اظهار داشت: سیلوی یک‌صد هزار تنی گرمسار (شرق کشور) سیلوی راهبردی تخلیه و نگهداری گندم و پشتیبان پایتخت است.

محمدرضا قاسمی افزود: سیلوی 100 هزار تنی در شهرستان گرمسار به‌عنوان بزرگ‌ترین سیلوی شرق کشور و پشتیبان پایتخت در زمینی به مساحت 100 هکتار احداث‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر سیلوی یک‌صد هزار تنی گرمسار 93 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به تصویب 16 میلیارد اعتبار برای تکمیل این سیلوی بزرگ 100 تنی در سفر رئیس‌جمهور به استان سمنان گفت: تاکنون برای آن بیش از 286 میلیارد تومان اعتبار صرف شده است.

قاسمی با بیان اینکه پنج میلیارد ریال از اعتبار مصوب سفر برای تکمیل این سیلو جذب‌شده است افزود: برای تکمیل این سیلو همچنان 11 میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز است و در صورت تأمین اعتبار به‌سرعت آماده افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه با بهره‌برداری از این سیلو به بحث تأمین امنیت غذایی در کشور کمک می‌شود گفت: احداث این سیلو برای استفاده کشاورزان گرمسار و آرادان و نیز شرق استان تهران خواهد بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه سیلوی بزرگ 100 تنی گرمسار به‌عنوان یک سیلوی مهم برای تأمین امنیت غذایی شرق تهران در نظر گرفته‌شده است عنوان کرد: این سیلو ازنظر موقعیت مکانی طوری مستقرشده است که می‌تواند استان‌های شمالی و شرق پایتخت و همه استان‌های هم‌جوار را پوشش داده و به‌عنوان سیلوی پشتیبان شرق تهران عمل کند.

قاسمی خاطرنشان کرد: بخشی از مشکلات گندم کاران گرمساری و تهرانی برای ذخیره گندم با احداث و تکمیل این سیلوی بزرگ ذخیره گندم رفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه امکان ارتقاء ظرفیت این سیلو وجود دارد افزود: در طرح توسعه این سیلو امکان افزایش وسعت آن تا 20 هکتار و همچنین امکان ذخیره‌سازی 200 هزار تن نیز پیش‌بینی‌شده است.

به گزارش تسنیم، سیلوی 100 هزار تنی گرمسار دارای چهار خوشه و کندوهای 9 عددی به هم چسبیده بوده و مشتمل بر 36 کندوی ذخیره گندم و با سرمایه‌گذاری بانک توسعه اسلامی در حال احداث است و بر اساس قرارداد 89.2 درصد اعتبارات موردنیاز از سوی بانک و 10.2 درصد از سوی دولت تأمین می‌شود.

این سیلو درمجموع 36 کندو به ارتفاع حدود 45 متر و قطر 11 متر دارد و اکنون برخی امکانات زیربنایی این طرح مانند آب، برق و همچنین پنج‌خط تلفن در دست بهره‌برداری است.

بیشتر بخوانید
وزیر کشور از منطقه ویژه اقتصادی زنجان بازدید کرد

بازدید رئیس ستاد کل نیروهای مسلح از قرارگاه مدینه سپاه/ تجلیل سرلشکر باقری از حضور به موقع سپاه در بحران‌ها

بازدید مسئولان قضایی گیلان از نیزارهای سوخته ‌تالاب انزلی/ 4 متهم بازداشت شدند

سید جواد ساداتی نژاد امروز در سفر یک‌روزه خود به استان سمنان وارد شهرستان گرمسار شد و مورد استقبال استاندار سمنان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی و سایر مسئولان استانی قرار گرفت.

انتهای پیام/363/

 

منبع تسنیم

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 18 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر وحدت ظهر سه شنبه در جلسه کمیته پیگیری مسائل چغندرقند استان با اعلام این خبر افزود: ۳۲ هزار هکتار از مجموع ۸۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت محصول چغندر قند قرار دارد.

وی با بیان اینکه برای ناظرین عیار سنجی قبل از آغاز برداشت محصول دوره آموزشی برگزار می‌شود، اظهار کرد: شهرستان‌های پیرانشهر، بوکان، میاندوآب، نقده به ترتیب بیشترین سطح زیر کشت چغندرقند را به خود اختصاص داده است و بر اساس برآوردهای انجام شده امسال افزایش بهره وری در تولید با وجود کاهش سطح دو هزار هکتاری زیر کشت این محصول نسبت به سال گذشته، با میانگین تولید ۵۶ تا ۵۷ تن در هکتار را شاهد خواهیم بود.

وحدت با اشاره به اینکه آذربایجان غربی پیشتاز کشت چغندرقند در کشور است، اضافه کرد: پنج کارخانه قند در ارومیه، خوی، نقده، پیرانشهر و میاندوآب با مجموع ظرفیت روزانه ۱۹ هزار و ۸۰۰ تن در راستای خرید و جذب محصول چغندر قند کشاورزان فعال هستند.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود از مزارع استان در حدود یک میلیون و ۷۵۰ هزار تن چغندر قند برداشت شود، افزود: ۱۴ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی زیر کشت چغندر در حوضه آبریز دریاچه ارومیه قرار دارد.

ورق پلاستیکی

وحدت از کارخانجات قند استان درخواست کرد تا در مورد رویه افت زنی و موضوع عدم خروج محصول از استان اهتمام کافی و وحدت رویه را با همدیگر داشته باشند.

وی اضافه کرد: با توجه به مشکل بحران کم آبی دریاچه ارومیه در سال زراعی جدید، از هم اکنون برنامه ریزی لازم برای استفاده بهینه از آب در مزارع برای جلوگیری از دسترس خارج شدن محصول و پاک سازی آفت سس از مزارع انجام گیرد.

وحدت گفت: برای مدیریت و کاهش مصرف آب در کشت محصول چغندر قند استفاده از ارقامی با نیاز آبی کمتر و تغییر آرایش کشت چغندر از روش معمول به روش ۶۰۴۰ یا ۵۰۳۰ برای کشت در سال زراعی جدید نیز در دستور کار قرار دارد.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی بیان کرد: کشت نشایی، کشت متراکم و استفاده از روش‌های نوین آبیاری مانندنوار تیپ نیز همانند امسال در سال زراعی جدید نیز در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: در سال زراعی جدید نیز، طرح توسعه کشت چغندرقند با رعایت محدودیت توسعه کشت داخل حوضه آبریز دریاچه ارومیه و با اولویت افزایش تولید در شمال استان اجرا می‌شود.

کد خبر 5583254

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , عایق ژئوممبران , استخر کشاورزی , عایق استخر , ورق ژئوممبران , ژئوسنتتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، کبری توکلی ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای تأمین بذر مورد نیاز کشاورزان در استان بوشهر اقدامات خوبی در سال زراعی ۱۴۰۱_۱۴۰۰ انجام شد.

وی اضافه کرد: در این سال زراعی با تأمین به موقع نهاده‌ها و حمایت و پشتیبانی‌های فنی و لجستیک، تلاش و پشتکار شرکت‌های تولید کننده و پیمانکاران بذری علیرغم خشکسالی بیش از ۱۲ هزار و ۳۰۰ تن بذر معادل ۸۰ درصد برنامه بذر یک ساله محقق شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: برای سال زراعی جدید پنج شرکت تولید و فرآوری بذر از اواخر شهریور و اوایل مهر عملیات فرآوری بیش از ۱۲ هزار تن بذر را انجام می‌دهند.

وی افزود: این بذرها در طبقات مختلف پرورشی ۳، مادری و گواهی شده با ۵ رقم آبی شامل چمران ۲، مهرگان، برات، سحر، شبرنگ به میزان هفت هزار تن در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

geomembrane

توکلی ادامه داد: همچنین هفت رقم دیم (کریم، کوهدشت، دهدشت، آفتاب، قابوس، آسمان، ساورز) به میزان پنج هزار تن را آغاز و بذور گواهی شده را از طریق کارگزاران مستقر در مناطق مختلف استان در دسترس کشاورزان و بهره برداران زراعی قرار خواهند داد.

کد خبر 5583301

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , عایق ژئوممبران , استخر کشاورزی , عایق استخر , ورق ژئوممبران , ژئوسنتتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی دهقان پور در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری فارس، گفت: در حال حاضر واحدهای دارای پروانه بهره برداری و با زیرساخت‌ها و امکانات کامل تولید وجود دارد که به دلایل مختلف به صورت نیمه فعال و یا تعطیل است و با یک قرار داد رسمی تحت عنوان پروانه قراردادی به سرمایه گذار جدید واگذار می‌شود.

به گفته وی؛ پیشنهاد برون سپاری برای اولین بار از سوی مدیریت صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ارائه شد که در بقیه نقاط کشور هم پیاده سازی می‌شود و به نظر هم یکی از گزینه‌ها برای فعال کردن واحدهای راکد و نیمه راکد است.

دهقان پور با اشاره به اهمیت ایجاد پویایی در صنایع تبدیلی استان فارس تصریح کرد: در سال جاری بهره برداری از ۵۲ واحد با ظرفیت ۱۹۷ هزارتن در دستور کار قرار دارد.

او اضافه کرد: حدود ۲۵ واحد غیرفعال و نیمه فعال در استان فارس وجود دارد و با سرمایه در گردش تخمینی ۴۰۰ میلیارد تومانی به جرگه تولید برگردانده می‌شوند.

لندفیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از احداث صنایع کوچک مقیاس در این استان نیز سخن گفت و افزود: با توجه به اهمیت ضرورت جذب ماده خام و با هدف به حداقل رساندن ضایعات بخش کشاورزی، ایجاد ارزش افزوده، نیاز به سرمایه گذاری کمتر، ایجاد اشتغال در منطقه و کاهش فاصله بین محل تولید ماده خام و فرآوری شده این صنایع راه اندازی و در حال توسعه است.

دهقان پور با اشاره به اینکه از دیگر رویکردها احداث شرکت‌های دانش بنیان در حوزه صنایع تبدیلی است، بیان کرد: جواز تأسیس برای دو شرکت دانش بنیان تولید کود هیومیک اسید با استفاده از پسماند و ماده معدنی لئورنادیت و انواع خوراک دام و طیور بر پایه بقایای گیاهی صادر شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به افزایش جذب ماده خام به خطوط صنعت کشاورزی در پایان سال گذشته این استان نیز اشاره کرد و افزود: در این زمینه میزان تحقق ۱۱۹ درصد بود.

وی به کسب رتبه دوم جذب ماده خام و ظرفیت ایجاد شده در صنایع کشاورزی در سطح کشور در استان فارس نیز گریزی زد و گفت: تاکنون ۹۲۵ واحد صنایع تبدیلی که مجوز خود را از این سازمان دریافت کردند و این واحدها سالانه با جذب بالغ بر پنج میلیون تن ماده خام، کاهش ضایعات حدود ۷۲۰ هزار تن را دارند.

دهقان پور اظهار کرد: اشتغال زایی حاصل از فعالیت واحدهای مذکور ۱۲ هزار و ۱۰۸ نفری است.

کد خبر 5583466

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , عایق ژئوممبران , استخر کشاورزی , عایق استخر , ورق ژئوممبران , ژئوسنتتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی بعد از ظهر سه شنبه در سی و ششمین برنامه کاروان خدمت دولت مردان استان سمنان به میزبانی بخش کالپوش و در مسجد روستای نام نیک با بیان اینکه ۶۴ هزار تن گندم تضمینی از کشاورزان استان سمنان خرید تضمینی شد، گفت: ۵۶ درصد از این میزان متعلق به کشاورزان شهرستان میامی بوده است.

پلاستیک استخر

وی با بیان اینکه این سهم قابل توجه نشان از ظرفیت‌های عظیم کشاورزی میامی دارد، افزود: کشاورزی و گردشگری در کنار دامداری ارکان توسعه اقتصادی میامی محسوب می‌شوند.

استاندار سمنان با بیان اینکه یکی از مشکلات مردم نام‌نیک‌بحث تأمین آب شرب است که شرکت آب و فاضلاب استان باید تلاش نماید تا این مشکل را برطرف کند، گفت: پیمانکار مجری طرح حفاری در نام‌نیک موظف خواهد بود تا نسبت به رفع آثار حفاری و انجام آسفالت اقدام کند.

هاشمی با بیان اینکه دغدغه‌ی آب، یکی از دل نگرانی‌های به حق و درست مردم و مسئولان استان سمنان است، افزود: اولویت اساسی و نخست روستای طلوبین در شهرستان میامی نیز تأمین آب محسوب می‌شود که استقرار تجهیزات حفر چاه و تأمین آب، بحث حضور پزشک، سالن و امکانات ورزشی از جمله درخواست‌های مردم است که پیگیری و محقق خواهد شد.‌

وی درباره مشکلات مردم نردین هم توضیح داد: درخواست مردم نردین به منظور ایجاد جایگاه عرضه فراورده‌های نفتی و همچنین ایجاد مراکز آموزشی و سالن ورزشی بررسی و پیگیری خواهد شد.‌

استاندار سمنان درباره روستای محروم حق الخواجه در انتهای شرقی استان سمنان بیان کرد: لازم است تا طرحی برای ایجاد اشتغال با مشارکت کمیته امداد امام خمینی، بهزیستی استان، صندوق کارآفرینی امید و همچنین دفتر امور روستایی استانداری سمنان تدوین و نیازهای ارائه شده مردم لحاظ گردیده و توسط مدیران پیگیری شود.‌

هاشمی با بیان اینکه طی ۴۸ ساعت آینده مکاتبه واگذاری زمین ورزشی از منابع طبیعی به اداره کل ورزش و جوانان ارسال و سپس توسط این اداره کل پیگیری‌های لازم برای جذب اعتبارات ملی به انجام رسد، افزود: صندوق کارآفرینی امید تسهیلات برای اشتغال را در روستای حق الخواجه فراهم کند.

به گزارش مهر، در این کاروان خدمت ۲۰ مدیرکل دستگاه اجرایی هم با استاندار سمنان در روستاهای منطقه کالپوش حضور دارند.

کد خبر 5583540

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , عایق ژئوممبران , استخر کشاورزی , عایق استخر , ورق ژئوممبران , ژئوسنتتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، سردار عزیزاله ملکی شامگاه شنبه در گفتگو با خبرنگاران حفاظت از منابع طبیعی را وظیفه همگانی دانست و افزود: پلیس در برخورد با سودجویان و متخلفانی و متصرفان اراضی ملی و منابع طبیعی اقدام می‌کنند.

وی با اشاره به دریافت گزارشی مبنی بر تصرف اراضی ملی شهرستانی تالش توسط افراد سودجو گفت: مأموران انتظامی برای بررسی صحت این موضوع به همراه کارشناسان منابع طبیعی و جهاد کشاورزی در محل حاضر شدند.

فرمانده انتظامی استان گیلان تصریح کرد: در بازدید از زمین‌های مورد نظر مشخص شد ۱۶۵ هزار و ۲۱۰ متر مربع از اراضی ملی توسط چند نفر تصرف و توسط سیم خاردار محصور شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه در این رابطه ۲۰ متهم شناسایی شده است، افزود: این افراد برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضا معرفی شده‌اند.

آب بندی استخر

سردار ملکی اضافه کرد: کارشناسان ارزش این اراضی را بیش از ۱۴۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

وی با بیان اینکه با حکم قضائی و به استناد تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع تمام آثار تجاوز جمع‌آوری و رفع تصرف شد، ادامه داد: پلیس در راستای حفظ اراضی ملی و طبیعی رصد دقیق و اشرافیت بالای انجام داده و با هر گونه اقدامات غیرمجاز و مجرمانه متصرفان اراضی ملی برخورد می‌کند.

فرمانده انتظامی گیلان اضافه کرد: حفظ و حراست از منابع طبیعی و ملی از اولویت‌های مجموعه انتظامی است و مبارزه با زمین‌خواران و سودجویان این عرصه به صورت مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد.

کد خبر 5580906

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , عایق ژئوممبران , استخر کشاورزی , عایق استخر , ورق ژئوممبران , ژئوسنتتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

حجت الاسلام احد آزادی‌خواه عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، در رابطه با وعده ساخت ۴میلیون مسکن در دولت سیزدهم و همراهی جهاد کشاورزی برای تأمین زمین جهت ساخت و ساز، گفت: متولی اراضی زراعی، یعنی اراضی درجه یک، درجه دو و درجه سه، وزارت جهاد کشاورزی است که باید به صورت حیثیتی از خاک به عنوان یکی از منابع امنیت غذایی مردم کشور، دفاع کند.

وی با تأکید بر اینکه طبیعی است که وزارت جهاد کشاورزی به راحتی با واگذاری زمین‌های زراعی موافقت نکند، تصریح کرد: دفاع وزارت کشاورزی از زمین‌های زراعی بدان معنا نیست که وزیر جهاد کشاورزی با مسکن‌سازی به عنوان یکی از سیاست‌ها و شعارهای ویژه دولت سیزدهم، مخالفت داشته باشد؛ باید بدانیم که به هیچ عنوان این گونه نیست.

حوضچه پرورش ماهی

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: وزارت راه و شهرسازی و وزارت جهاد کشاورزی باید با همراهی و همکاری بنیاد مسکن و سایر دستگاه‌های متولی همچون وزارت کشور، درخصوص تأمین زمین برای ساخت مسکن تعامل کنند و به توافق درستی برسند.

آزادی‌خواه بیان کرد: این توافق بدان معناست که اگر در جایی تصمیم گرفته شد که یک زمین زراعی به شهر و بافت مسکونی اضافه شود، اما وزارت جهاد مخالفت داشته باشد و تغییر کاربری را صورت ندهد؛ زمین دیگری که برای مثال درجه دو یا درجه سه باشد برای ساخت مسکن اختصاص داده شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا برای این تعامل و توافق میان دستگاه‌های ذی‌ربط دیر نشده است؟، اظهار کرد: به هیچ عنوان دیر نشده است. البته از نظر من در حال حاضر دولت باید جدی‌تر به موضوع مسکن ورود کند؛ چراکه وعده دولت برای ساخت ۴ میلیون مسکن، یعنی سالانه یک میلیون مسکن، با گذشت یک سال هنوز تحقق نیافته است و مردم منتظر آن هستند که اتفاقی در این زمینه بیفتد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در پایان در واکنش به اینکه آیا مجلس برای همراهی وزارت کشاورزی به موضوع، ورود خواهد کرد؟ خاطرنشان کرد: از آنجا که در کمیسیون تخصصی کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی عضو هستم و همچنین با توجه به تعاملی که با وزیر جهاد کشاورزی دارم، از طرف او قول می‌دهم که وزارت جهاد کشاورزی به هیچ عنوان مانع مسکن‌سازی نخواهد شد؛ البته حرف‌های این وزارت‌خانه در این زمینه حتماً باید شنیده شود و قطعاً کارشناسان آن باید نظرات خود را ارائه دهند؛ اما به هیچ عنوان سیاست‌های این وزارتخانه سد راه مسکن‌سازی دولت نخواهد شد.

کد خبر 5580492

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 180
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، سردار عزیزاله ملکی شامگاه شنبه در گفتگو با خبرنگاران حفاظت از منابع طبیعی را وظیفه همگانی دانست و افزود: پلیس در برخورد با سودجویان و متخلفانی و متصرفان اراضی ملی و منابع طبیعی اقدام می‌کنند.

ورق پلاستیک

وی با اشاره به دریافت گزارشی مبنی بر تصرف اراضی ملی شهرستانی تالش توسط افراد سودجو گفت: مأموران انتظامی برای بررسی صحت این موضوع به همراه کارشناسان منابع طبیعی و جهاد کشاورزی در محل حاضر شدند.

فرمانده انتظامی استان گیلان تصریح کرد: در بازدید از زمین‌های مورد نظر مشخص شد ۱۶۵ هزار و ۲۱۰ متر مربع از اراضی ملی توسط چند نفر تصرف و توسط سیم خاردار محصور شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه در این رابطه ۲۰ متهم شناسایی شده است، افزود: این افراد برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضا معرفی شده‌اند.

سردار ملکی اضافه کرد: کارشناسان ارزش این اراضی را بیش از ۱۴۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

وی با بیان اینکه با حکم قضائی و به استناد تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع تمام آثار تجاوز جمع‌آوری و رفع تصرف شد، ادامه داد: پلیس در راستای حفظ اراضی ملی و طبیعی رصد دقیق و اشرافیت بالای انجام داده و با هر گونه اقدامات غیرمجاز و مجرمانه متصرفان اراضی ملی برخورد می‌کند.

فرمانده انتظامی گیلان اضافه کرد: حفظ و حراست از منابع طبیعی و ملی از اولویت‌های مجموعه انتظامی است و مبارزه با زمین‌خواران و سودجویان این عرصه به صورت مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد.

کد خبر 5580906

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها - رضا زرگر: ایران با برخورداری از نخلستان‌های وسیع در خوزستان، کرمان، هرمزگان، فارس، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بوشهر دومین تولیدکننده خرما به لحاظ تولید و سطح زیر کشت و پنجمین صادرکننده این محصول در جهان به شمار می‌رود.

میزان تولید خرما در جهان حدود ۷. ۵ میلیون تن در سطح ۱. ۱ میلیون هکتار نخلستان با متوسط عملکردی معادل ۶ هزار و ۸۳۴ کیلوگرم است؛ مصر، ایران، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، پاکستان، الجزایر، عراق، سودان، عمان و لیبی ۱۰ تولیدکننده برتر خرما در جهان هستند که مصر بیشترین میزان عملکرد را در اختیار دارند، متوسط مصرف سرانه جهانی محصول خرما بیش از یک کیلوگرم برآورد شده که البته این شاخص در ایران بین هفت تا ۱۰ کیلوگرم است.

استان هرمزگان با دارا بودن ۳۴ هزار هکتار سطح زیر کشت نخیلات بیش از ۱۳ درصد نخلستان‌های کشور را در خود جای داده است. تولید خرمای استان ۱۶۵ هزار تن است که سهم هرمزگان از تولید خرمای کشور بالغ بر ۱۱ درصد است. از کل میزان تولید خرمای استان بالغ بر ۹۰ هزار تن به صورت فراوری و مصرف تازه خوری است و ۵۰ هزار تن نیز در بخش صنعتی مصرف می‌شود.

ژئوسنتتیک

۵۰ رقم خرما در هرمزگان وجود دارد که حدود ۲۰ نوع از این ارقام تجاری سازی و مابقی در بخش صنعت استفاده می‌شود. بالغ بر ۳۰ هزار تن خرما از ارقام برند تجاری پیارم و خاصویی و ارقام صادراتی برحی، خنیزی، کریته، مرداسنگ و مضافتی به ارزش ۴۰ میلیون دلار صادر شده است.

کشاورزان هرمزگان با مشکلات دست به گریبانند/ بیماری در کمین نخل ها

برخی از محصولات به‌صورت تازه خوری شامل، آل مهتری، نغار، خاصویی، شکری، خنیزی، مرد زبان، مرداسنگ و زرد انجام می‌شود که به دلیل نبود دسته‌بندی مناسب و نگهداری، توان رقابت با سایر خرماها را ندارند.

ارقام خرمای استان بویژه پیارم برای صادرات و معرفی به بازارهای جهانی، نیازمند برندسازی و توسعه بسته بندی، فرآوری و ایجاد صنایع تبدیلی است.

برندسازی محصولات می‌تواند اقتصاد و درآمد خانوارها را متحول و به دنیا معرفی کند، توسعه تولید، فرآوری، بسته بندی و بازاریابی فروش خرما می‌تواند اشتغال بسیاری ایجاد کند و افزایش رفاه برای مردم روستاهای استان را به همراه داشته باشد و با اجرای طرح پایلوت برندسازی خرمای پیارم در شهرستان حاجی آباد، بستر این دانش برای سایر محصولات ایجاد می‌شود.

برندسازی و بسته بندی محصولات حلقه مفقوده صنعت خرما

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: ارقام خرمای استان برای صادرات و معرفی به بازارهای جهانی، نیازمند برند سازی هستند.

خلیل قاسمی در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان از سرمایه گذاران در طرح‌های فرآوری خرما در این استان حمایت می‌کند، تصریح کرد: نزدیکی این منطقه به بازارهای هدف خرما و محصولات فراوری شده آن می‌تواند انگیزه خوبی برای سرمایه گذاران در استان هرمزگان باشد.

کشاورزان هرمزگان با مشکلات دست به گریبانند/ بیماری در کمین نخل ها

قاسمی بر لزوم انجام تحقیقات و پژوهش‌های دانشگاهی در حوزه خرما در هرمزگان تأکید کرد و اظهار داشت: دانشگاه‌ها تحقیقات و پژوهش‌های کاربردی لازم با توجه به استعداد تولید خرما در استان را انجام دهند تا بتوانیم اقدامات بهتری در این زمینه داشته باشیم.

وی اظهار داشت: ارقام خرمای استان برای صادرات و معرفی به بازارهای جهانی، نیازمند برند سازی و توسعه بسته‌بندی، فرآوری و ایجاد صنایع تبدیلی است.

قاسمی در ادامه افزود: توسعه تولید، فرآوری، بسته‌بندی و بازاریابی فروش خرما می‌تواند اشتغال بسیاری ایجاد کند و افزایش رفاه برای مردم روستاهای استان را به همراه داشته باشد.

وی گفت: بیشتر فعالان چرخه صنعت خرما با علم روز و آخرین تکنولوژی‌ها و دستاوردهای دنیا در زمینه خرما بیگانه‌اند و برگزاری تورهای بین المللی با هدف ارائه آموزش مناسب به آنها الزامی است.

لزوم ایجاد کنسرسیوم خرما در هرمزگان

یکی از فعالان حوزه صنعت خرمان در هرمزگان گفت: برای توسعه و رونق صادرات و تولید محصول خرما در هرمزگان نیازمند راه اندازی کنسرسیوم خرما هستیم.

سجاد دهقانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به مشکلات پیش روی در بخش فروش خرما در استان بیان داشت: خرما به عنوان یک محصول استراتژیک و صادراتی با ارزش افزوده قابل ملاحظه استان هرمزگان به حساب می‌آید که در سال‌های اخیر با توجه به تمرکز دولت در ارزآوری از طریق صادرات غیرنفتی به ویژه محصولات کشاورزی توجه ویژه ای نسبت به آن وجود دارد.

وی عنوان کرد: این محصول صادراتی زمینه اشتغال بسیار زیادی را هم به صورت مستقیم و هم غیر مستقیم در روستاها و شهرهای استان ایجاد کرده است که خود باعث اشتیاق در ساکنین روستاها و جوانان در عدم مهاجرت به شهرهای بزرگ شده است.

کشاورزان هرمزگان با مشکلات دست به گریبانند/ بیماری در کمین نخل ها

دهقانی اظهار داشت: مشکلاتی نظیر عدم دسترسی به بانک اطلاعاتی دقیق در خصوص میزان خرمای ذخیره شده، خرید خرما از سایر استان‌های دیگر، عدم وجود استاندارد و شیوه نامه‌ای خاص در فرآیند نرخ گذاری خرما، وجود برخی شرایط سخت گیرانه در صدور مجوز عرضه در بازار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای در دوران شیوع ویروس کرونا و.... باعث ماندن خرما در سردخانه‌های استان شده است.

وی تاکید کرد: ساده سازی فرآیند واردات در مقابل صادرات خرما و ایجاد کنسرسیوم خرما در استان وضعیت کنونی این محصول را سامان می‌دهد که امید است بتوانیم با همکاری و مساعدت مسؤولان وضعیت فروش محصول خرما را در استان ساماندهی کنیم.

دهقانی تصریح کرد: تولید محصولات کشاورزی هرمزگان، نیازمند ورود به بازارهای بین‌المللی و منطقه‌ای برای عرضه مازاد تولید و شکوفایی زنجیره کشاورزی است. وزارت امور خارجه نقش تأثیرگذاری در توسعه صادرات بخش کشاورزی و کشف بازارهای جدید تجاری دارد که این امر می‌تواند کمک بسیاری به توسعه صادرات محصولات خرما در استان دارد.

آفت‌هایی که نخیلات در هرمزگان را تهدید می‌کند

خسارت سپردار خرما و خشکیدگی پاجوش‌های نخیلات در حاجی آباد مشاهده شده است. رگ‌های مبتلا به آفت سپردار، زرد شده و درختان آلوده ضعیف می‌شوند و مقدار محصول آنها کاهش می‌یابد. این آفت به درختان خرمای جوان مخصوصاً درختانی که در کنار نهرها و جاهای مرطوب هستند و همچنین پاجوش‌ها بیشتر خسارت می‌زند. پوره‌ها معمولاً به سمت قسمت‌های مرکزی نخل حتی برگ‌های خیلی جوان که هنوز باز نشده‌اند، تمایل بیشتری دارند. درخت‌هایی که در معرض نور شدید باشند، کمتر مورد حمله قرار می‌گیرند.

عارضه خشکیدگی خوشه خرما

عارضه خشکیدگی خوشه خرما در نخلستان‌های غرب استان رؤیت شد. پژمردگی و خشکیدگی خوشه خرما یک عارضه است که در آن پژمردگی سریع و ناگهانی میوه‌ها در طی مدت ۳ -۲ روز و خشکیدن تمامی آنها طی مدت ۱ تا ۲ هفته، اتفاق می‌افتد.

کشاورزان هرمزگان با مشکلات دست به گریبانند/ بیماری در کمین نخل ها

در این عارضه لکه‌های قهوه‌ای روی محور اصلی خوشه‌ها در محل اتصال به درخت و سوختگی خوشک‌ها مشاهده می‌شود. در برخی ارقام نظیر مضافتی، نوارهای پهن نکروتیک در سطح فوقانی و گاهاً تحتانی محور اصلی خوشه‌ها مشاهده می‌شود.

لکه برگی خرما در هرمزگان

لکه برگی خرما در استان هرمزگان یکی از شایع‌ترین بیماری‌های این محصول است. طی سال‌های گذشته، لکه برگی های درختان خرما به عنوان یکی از مهمترین و شایع‌ترین بیماری‌های این محصول در بسیاری از مناطق کشت خرما در استان هرمزگان شناخته شده‌اند. علائم بیماری لکه برگی درختان خرما شامل ایجاد لکه‌هایی به طول یک میلیمتر تا چند سانتیمتر روی برگچه هاست که به وسیله رگبرگ‌ها محدود می‌شوند.

شیوع بیماری «سوختگی سیاه» در مناطق جنوبی کشور

شیوع بیماری «سوختگی سیاه» این روزها در میان نخلستان‌های هرمزگان افزایش یافته و اقتصاد نخلداران را در معرض خطر جدی قرار داده است. در ایران، این بیماری تاکنون از استان‌های کرمان، فارس، هرمزگان و بوشهر گزارش شده است. طی یک سال اخیر، شیوع بیماری سوختگی سیاه در مناطق مختلف کشت خرما در استان هرمزگان مشاهده شده است.

به گزارش مهر، در کنار توجه ویژه دولت و مسئولان به صنعت خرما و ایجاد شرایط مناسب جهت افزایش صادرات این محصول به کشورهای اروپایی و آسیایی باید در حوزه کنترل آفت ها و بیمارها هم توجه ویژه داشت تا نخلداران هرمزگانی دچار خسارت‌های چند برابری از عدم فروش محصول و آفت ها نشوند.

کد خبر 5580018

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

عطاالله هاشمی رئیس بنیاد ملی گندمکاران در گفتگو با خبرنگار مهر درباره قیمت جدید خرید تضمینی گندم اظهار داشت: فردا صبح در سالن اجلاس سران پیش از شروع مراسم سال زراعی جدید با رئیس جمهور جلسه‌ای در این زمینه داریم. همچنین فردا بعدازظهر نیز جلسه دیگری توسط اعضای شورای قیمت گذاری محصولات استراتژیک برگزار می‌شود.

ورق ژئوممبران قیمت

وی افزود: در نهایت تا روز سه شنبه ۱۵ شهریورماه قیمت گندم نهایی و در هفته جاری توسط وزیر جهاد کشاورزی اعلام می‌شود.

هاشمی درباره اینکه پیشنهاد بنیاد ملی گندمکاران برای قیمت گندم چه قدر بوده است؟ گفت: رویکرد شورای قیمت گذاری بر این مبناست که قیمت‌ها چندان دستخوش تغییرات نشود اما کشاورز یارانه کاشت، بیمه و نهاده دریافت کند. البته قیمت نیز به صورت پایه تغییراتی خواهد داشت.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه تا صبح امروز ۷ میلیون و ۱۵۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است، اظهار داشت: فصل برداشت گندم حدوداً تا اواخر مهرماه ادامه دارد و پیش بینی می‌شود که میزان خرید تضمینی به حدود ۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تن برسد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۸۲ درصد از مطالبات گندمکاران پرداخت شده است، گفت: ۱۸ درصد مطالبات مانده که ۱۵ درصد آن مربوط به استان‌های سردسیر و شمال غرب کشور است که کشت جدید گندم از ۲۰ تا ۲۵ شهریور ماه در این استان‌ها آغاز می‌شود. بنابراین لازم است که هرچه سریع‌تر مطالبات آنها پرداخت شود تا در کشت جدید دچار مشکل نشود.

هاشمی تأکید کرد: مسئولان مربوطه قول دادند در هفته جاری پرداخت خوبی انجام شود تا کشاورزان این مناطق دچار مشکل نشوند.

کد خبر 5581272

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری مهر، آرزو اشرفی‌زاده مدیرکل دفتر حفاظت و احیا تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به استفاده از ظرفیت جوامع محلی در احیای تالاب‌ها افزود: سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان پیشگام توسعه پایدار در کشور از سال‌ها پیش همواره تلاش کرده تا از روش‌های مختلف به ویژه از طریق ایجاد ارتباط مؤثر با جوامع بومی و محلی، ظرفیت زنان برای کمک به حفظ محیط زیست و توسعه پایدار را بالفعل نماید.

مدیرکل دفتر حفاظت و احیا تالاب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: در همین راستا، معاونت محیط زیست دریایی و تالاب‌ها در قالب طرح حفاظت از تالاب‌های ایران اقدام به الگوسازی مشارکت مردم در احیای دریاچه ارومیه کرده است.

ژئوممبران چیست

اشرفی‌زاده خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از این اقدامات که از سال ۱۳۹۳ شروع شد، توجه به معیشت پایدار در مناطق روستایی و عشایری بود و اقدامات و «تنوع‌بخشی به معیشت‌های سازگار با منابع تالابی» در دو دسته «مشاغل مرتبط با کشاورزی» و «مشاغل غیر کشاورزی» تعریف شد.

این مقام مسئول هدف از اجرای این پروژه را، ایجاد و توسعه معیشت‌های سازگار با منابع تالابی، کاهش فشار بر منابع طبیعی، استقرار برنامه کشاورزی پایدار در حوزه تالاب‌ها، ظرفیت‌سازی شبکه‌های ذینفعان منطقه، مشارکت جوامع محلی و مدیریت پایدار کشاورزی اعلام کرد.

اشرفی‌زاده با بیان اینکه آب و کشاورزی از مؤلفه‌های مؤثر بر شرایط تالاب‌هاست، اظهار کرد: مقرر شد با استفاده از ظرفیت‌های محلی به ویژه ظرفیت زنان ۵۴ روستا در چهار استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، فارس و خوزستان، اجرای برنامه‌هایی برای حفظ تالاب‌ها در دستور کار قرار گیرد.

وی در خصوص نقش زنان در حفاظت از تالاب‌ها، گفت: گاهاً به دلیل عدم ایجاد ارتباط مؤثر میان بدنه دولتی و جوامع بومی و محلی، آن‌ها منافع خود را در تقابل و تضاد با برنامه‌های تعریف شده ملی می‌دانند اما پس از اجرای پروژه‌های پایلوت مشارکتی در ۵۴ روستا، شاهد آن بودیم که افراد بومی و محلی به ویژه زنان، بیشترین همکاری در حفظ محیط زیست و تالاب را داشتند و این بیانگر اهمیت تسهیل‌گری توجه به همه اقشار جامعه در حفظ محیط زیست و تالاب‌ها است.

مدیرکل دفتر حفاظت و احیا تالاب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست افزود: امروز به واسطه بازار اقتصادی ایجاد شده برای صنایع دستی و سایر تولیدات بومی و محلی همچون گلیم، نان محلی، خیاطی، تولید عرقیات گیاهی و آموزش و توانمندسازی زنان در این حوزه، شاهد افزایش همکاری آن‌ها در حفظ اکوسیستم ارزشمند تالاب‌ها و مدیریت پایدار این اکوسیستم‌ها هستیم.

وی با یادآوری نقش و مسئولیت زنان در زندگی روستایی و عشایری، توانمندسازی و آموزش آنان در حفاظت از محیط زیست را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: زنان و محیط زیست قلب تپنده کشورها هستند ولی متأسفانه سال‌هاست مورد غفلت و بی‌توجهی قرار گرفته‌اند و شاید اکنون با توجه به شرایط محیط زیست کشور، بهترین فرصت برای جبران غفلت‌های گذشته باشد.

این مقام مسئول تاکید کرد: به دلیل پیوند زنان و محیط زیست، سرمایه‌گذاری برای توانمندسازی زنان در این حوزه، سرمایه‌گذاری غیر مستقیم برای حفظ محیط زیست است.

اشرفی‌زاده مشارکت ۷۶ درصدی زنان در کارگاه‌های آموزش تخصصی و مشارکت ۶۶.۵ درصدی زنان در کارگاه‌های اطلاع رسانی محیط زیست در روستاهای پایلوت را بخشی از دستاوردهای حوزه زنان سازمان محیط زیست برشمرد.

وی با تاکید بر ضرورت هم افزایی میان جوامع بومی و محلی و محیط زیست بخشهای دولتی، تصریح کرد: آموزش و توانمندسازی روستاییان، کشاورزان و جوامع بومی و محلی در حوزه محیط زیست نقشی بسیار مهم در حفظ آن خواهد داشت.

مدیرکل دفتر حفاظت و احیا تالاب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به آخرین ارزیابی آماری پروژه‌های اجرا شده، گفت: اطلاعات به دست‌آمده نشان داد، مشارکت زنان در پروژه‌های معیشتی در راستای حفاظت تالاب‌ها، اختلاف معناداری با مشارکت مردان دارد و بسیار بیشتر است.

اشرفی‌زاده اظهار کرد: بالاترین میانگین تعداد مشارکت‌کنندگان زن در پروژه‌های معیشت پایدار مربوط به دو حوضه تالاب بختگان در استان فارس و قره‌قشلاق در استان آذربایجان شرقی بود.

وی ادامه داد: در میان پروژه‌های معیشت پایدار غیر کشاورزی، صنایع دستی، خیاطی و صنایع فرش بالاترین میزان استقبال را داشتند و از این رو ترویج و توسعه کسب و کارهای پایدار با استفاده از ظرفیت‌های زنان، در دستور کار محیط زیست قرار داد.

وی کمک به توسعه اشتغال پایدار، توسعه بازار محصولات بومی و محلی، اشتغال توانمندسازی زنان از طریق برگزاری کارگاه‌های آموزشی و توانمندسازی گام به گام در حوزه تالاب‌ها را از جمله برنامه‌های اولویت‌دار سازمان حفاظت محیط زیست برشمرد و گفت: این اقدام‌ها تأثیری بسزا در افزایش نقش زنان برای حفظ محیط زیست کشور دارد.

اشرفی‌زاده گفت: هدف‌گذاری برنامه‌ها در این حوزه به شکلی است که تنوع بخشی به معیشت‌های سازگار با منابع تالابی منجر به تنوع‌بخشی منابع درآمدی جامعه روستایی نیز شود تا بدین طریق، شاهد کاهش فشار بر منابع آب‌های سطحی و زیرزمینی در بخش کشاورزی و در نتیجه بهبود شرایط تالاب‌ها باشیم.

کد خبر 5581332

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

صالح محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به فعالین ۲۲ هزار باغدار در استان گیلان اظهار کرد: برداشت زیتون از هشت هزار و ۳۳۳ هکتار از باغ‌های شهرستان رودبار آغاز شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان اضافه کرد: پیش بینی شده که تا پایان آذر امسال ۱۸ هزار تن زیتون به ارزش اقتصادی بیش از هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال از باغات رودبار برداشت شود.

وی با اشاره به آغاز برداشت ارقام کنسروی زیتون از پایان شهریور ماه در رودبار اظهار داشت: برداشت زیتون در شهرستان رودبار با رقم زودرس ماری آغاز شده و با رقم روغنی پایان می‌یابد.

محمدی با بیان اینکه گلوله، زرد، ماری، روغنی، فیشمی، شنگه، مانزالینا، کنسروالیا و آربیکن از رقم‌های زیتون تولیدی باغداران رودباری است، تصریح کرد: ۱۰ کارگاه روغن کشی در رودبار فعال بوده و این شهرستان یکی از سه قطب اول تولید زیتون در ایران است.

نصب ورق ژئوممبران

وی در ادامه با اشاره به اینکه رودبار به علت داشتن آب و هوای خشک تنها شهرستان تولید کننده زیتون در گیلان محسوب می‌شود، بیان کرد: گیلان در مساحت و تولید زیتون رتبه سوم کشور را دارد و زمان برداشت زیتون از شهریورماه آغاز و تا پایان آذر ادامه دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه سال گذشته زیتون کاران رودبار از سطح بیش از هشت هزار هکتار باغات بارور ۲۱ هزار و ۴۵۰ تن زیتون به ارزش اقتصادی ۱۳۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برداشت کردند، افزود: ۱۱ هزار و ۷۹۷ تن از این زیتون‌ها، کنسروی و ۹ هزار و ۶۵۳ تن روغنی بود که در ۱۰ کارگاه روغن کشی رودبار یک هزار و ۹۳۰ تن روغن زیتون تولید شد.


کد خبر 558136

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، علف کش ها علاوه بر آنکه گرانقیمت هستند به محیط زیست آسیب می رسانند. در همین راستا می توان به جای پاشیدن آن روی کل منطقه کشت، در بخش هایی به کار برد که علف های هرز می رویند. یک شرکت با توجه به این نکته ربات «سولیکس اسپریر» را طراحی کرده تا علف های هرز مزارع را از بین ببرد.

شرکت آمریکایی-برزیلی «سولینف تک» این ربات را طراحی کرده که توسط شرکت مک کینی ساخته می شود. این شرکت هم اکنون ربات دیگری به نام «سولیکس اسکوت»نیز ساخته که محصول را بررسی و درباره آن گزارش تهیه می کند. سولیکس اسپریر نیز مشابه نمونه قبلی است و ۴ پنل خورشیدی انرژی آن را تامین می کنند.

ژئوممبران چیست

این اسپری کننده خودکار در زمین تحت کشت حرکت می کند و با استفاده از مجموعه ای از حسگرهای یکپارچه ریشه برگ های هر گیاه را اسکن می کند.اگر سیستم هوش مصنوعی آن تشخیص دهد گیاه مذکور، علف هرز است، ربات به طور خودکار سم را روی آن می پاشد. این دستگاه همچنین نقشه ای دیجیتالی از زمین کشاورزی تهیه می کند که در آن علف های ردیابی و سمپاشی شده ، مشخص هستند.

به گفته شرکت طراح، یک اسپری کننده رباتیک می تواند روزانه ۴۰.۵ هکتار زمین کشاورزی را با توجه شکل و سطح آن مدیریت کند. علاوه بر آن ربات مجهز به سیستم نوردهی و باتری است که با پنل های خورشیدی شارژ می شوند.

اسپر کننده رباتیک می تواند ۲۴ ساعت روز فعالیت کند و از آنجا که وزنش کمتر از یک تراکتور است، فشردگی خاک اندک خواهد بود.

ربات سولیکس اسپریر در حالت فعلی برای محصولات کشاورزی مانند گندم، سویا و ذرت ارتقا یافته است. سولینف تک اعلام کرده طبق آزمایش های انجام شده در آمریکا با کمک این فناوری می تواند میزان استفاده از آفت کش را تا ۷۰ درصد کاهش داد.

قرار است ربات مذکور سال آینده به طور تجاری عرضه شود.

کد خبر 5581136

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا افلاطونی اظهار داشت: به دنبال این تفاهم نامه که به امضای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، استانداری و جهاد کشاورزی استان قزوین رسیده است، احیای دشت قزوین با بهره‌گیری از ظرفیت کشاورزی دانش بنیان مورد تاکید قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: تفاهم نامه حاضر با بهره‌گیری از ظرفیت دشت قزوین از حیث موقعیت اقلیمی، جغرافیایی و ایجاد زیست بوم نوآوری و افزایش سهم تولید و خدمات تخصصی، با هدف احیا دشت قزوین تدوین شده است.

ژئوممبران

افلاطونی با بیان اینکه احیای دشت قزوین با محوریت دانش بنیان به کاهش هزینه تولید و قیمت تمام شده محصولات منجر می‌شود، گفت: بر اساس این تفاهم نامه احیای دشت قزوین با محوریت کشاورزی و با استفاده از فناوری‌های نوین و محصولات دانش بنیان، تسهیل ورود و استفاده از فناوری‌ها و نوآوری‌های نوین بومی در حوزه کشاورزی و افزایش نرخ بهره‌وری در زنجیره ارزش تولید محصولات زراعی و باغی در واحد سطح اجرایی شده و تحولی عظیم در اقتصاد کشاورزی ایجاد می‌کند.

این مسؤول تاکید کرد: در نظر داریم با آگاهی از چالش‌ها و اولویت‌های متقابل و تلاش در جهت رفع نیازها و حرکت در مسیر اولویت‌ها بستری مناسب برای شبکه سازی میان بازیگران زیست بوم کسب و کار فراهم کنیم.

افلاطونی بخش مهم احیای دشت قزوین را حمایت از ایده‌های عملیاتی و کاربردی برشمرد و اظهار داشت: طراحی مجموعه‌ای هدفمند از خدمات یکپارچه از خلق ایده تا تولید محصول و ورود آن به بازار و خدمات تجاری سازی و پشتیبان فناور با هدف تبدیل ایده‌های فناورانه در حوزه کشاورزی و امنیت غذایی به کسب و کارهای موفق در حوزه‌های استراتژیک از اولویت‌های کاری است.

مقام ارشد جهاد کشاورزی استان قزوین به محورهای همکاری امضا کنندگان تفاهم نامه پرداخت و گفت: متولیان اجرای این تفاهم نامه مکلفند با ایجاد هم افزایی از طریق بکارگیری ظرفیت‌ها و بهره برداری از امکانات زیرساختی قانونی و همچین تأمین منابع مالی مورد نیاز برای تجاری سازی دستاوردهای شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور و حمایت از شتاب دهنده‌ها، سرمایه گذاران و مراکز نوآوری مسیر دستیابی به اهداف تعیین شده را تسهیل کنند.

افلاطونی عنوان کرد: این تفاهم نامه از زمان امضا به مدت ۱۰ سال معتبر خواهد بود و کمیته‌ای راهبردی متشکل از یک نفر نمایندگان تام الاختیار طرف‌های تفاهم نامه پیگیر مصوبات و اجرای آن هستند.

کد خبر 5581607

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 شهريور 1401 | نظرات ()