نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، محمد قربانی، معاون امور برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی در نشست خبری که در حال برگزاری است، گفت: پیش بینی می‌شود میزان خرید تضمینی گندم امسال افزایش یابد و به حدود ۶ میلیون تن برسد.

وی اضافه کرد: دلیل این مسأله اجرای سیاستی بود که براساس آن کشاورزان از کودهای فسفاته و پتاسه استفاده کردند که روی عملکرد محصول تأثیر بسزایی داشت.

قربانی با بیان اینکه برداشت گندم دیم هنوز آغاز نشده است، افزود: گزارشات فائو نیز حاکی از افزایش تولید غلات در کشور است.

وی همچنین با اشاره به کاهش ۴۵ درصدی قیمت کودهای فسفاته و پتاسه، گفت: این امر تأثیر بسزایی در تولید محصولات کشاورزی داشته است.

قربانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اعطای تسهیلات به تولیدکنندگان صنعت دام و طیور کشور بعد از حذف ارز ترجیحی گفت: طیور گوشتی ۵٠ درصد این تسهیلات را دریافت کرده اند که رتبه اول را در لیست دریافت تسهیلات دارند.

قیمت ورق پلاستیکی

وی اضافه کرد: دام‌های سبک، سنگین و روستایی ٣۵ درصد تسهیلات را دریافت کرده اند و رتبه دوم را دارند و گاوهای شیری و صنعتی نیز با دریافت ٧ درصد تسهیلات رتبه سوم را در این لیست دارند.

به گفته این مقام مسئول، تسهیلات مذکور با نرخ‌های ١٠، ١٢، ١۵ و ١٨ درصد در اختیار تولید کنندگان قرار می‌گیرد.

قربانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فیلم‌های منتشر شده در فضای مجازی در زمینه جوجه کشی و رها کردن جوجه‌ها در بیابان گفت: سیاست وزارت جهاد کشاورزی این است که تولید جوجه به هیچ عنوان متوقف نشود. جوجه کشی و یا رها کردن جوجه‌ها در حالی که وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده تمام جوجه‌ها را جذب می‌کند، حرفه‌ای و اخلاقی نیست.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه اخلاق در کشاورزی رعایت نمی‌شود، افزود: این در حالی است که ما در دانشگاه چنین درسی را داریم که تدریس می‌شود و باید آموزش‌های لازم در این زمینه ارائه شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین در مورد طرح هوشمند سازی نان با بیان اینکه مجری این طرح، وزارت اقتصاد است، اظهار داشت: پایلوت این طرح در زنجان بوده و بعد از آن اجرای طرح در قزوین، چهارمحال و بختیاری، فارس، تهران و ۲-۳ استان دیگر کلید خورده است.

قربانی ادامه داد: پیش بینی بنده این است که تا پایان تیرماه اجرای طرح مذکور در سراسر کشور انجام شود. ضمن اینکه برای این کار به ۸۳ هزار دستگاه پوز نیاز داریم که دستگاه‌های خاصی نیز هستند و البته مباحث مربوط به پشتیبانی از این پوزها نیز بسیار مهم است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: در تهران نیز حدود ۹ هزار دستگاه پوز به نانوایی‌ها داده شده و پروسه خرید در این فرآیند به این شکل است که خرید نان با کارت بانکی فرد انجام می‌شود و به کد ملی آن شخص متصل است. به عنوان مثال اگر کسی ۱۰ قرص نان می‌خورد مبلغ آن به اندازه همین مبلغی که در حال حاضر برای نان پرداخت می‌شود، از حساب شخص کسر و مابه التفاوت آن از طریق منابع یارانه به حساب نانوا واریز می‌شود.

وی ادامه داد: اجرای این طرح برای جلوگیری از قاچاق آرد و کاهش ضایعات آن بسیار مؤثر است اما مواردی نیز وجود دارد که باید در مورد آن تصمیم گیری شود. از جمله اینکه گفته می‌شود اگر کارت بانکی مورد پذیرش فقط کارت سرپرست خانوار باشد ولی شخص دیگری از آن خانواده بخواهد با کارت خود خرید نان را انجام دهد، چه اتفاقی می‌افتد که مباحثی مانند این موضوع در حال بررسی و رفع است.

کد خبر 5519772

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، خلیل قاسملو صبح سه شنبه در دیدار با مدیران شرکت برق زنجان، بر ایجاد انگیزه جهت تولید برق توسط صنایع تاکید کرد و گفت: حدود ٢۶ درصد نیروی کار در استان زنجان در بخش کشاورزی می‌باشند.

وی با بیان اینکه تأمین برق بخش کشاورزی و مواد غذایی باید مورد تاکید قرار گیرد، اظهار کرد: مدیریت مصرف باید در دستور کار همه قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: باید مصرف آب و برق در استان با مدیریت درستی در استان زنجان اجرا شود.

در ادامه مدیرعامل برق منطقه‌ای زنجان ابراز داشت: دو پدیده‌ی کاهش ظرفیت نیروگاه‌های برق آبی و استفاده بیشتر از منابع آب زیرزمینی به دنبال آن، شاهد مصرف برق بیشتر هستیم.

علی خلجی با اشاره به تغییر ساعات اداری در سطح کشور به صورت یکپارچه و تأثیر مثبت آن در روند مدیریت مصرف برق، گفت: با همکاری متولیان هر بخش، تفاهم نامه‌های مدیریت مصرف در بخش‌های صنعتی و کشاورزی به منظور گذر موفق از پیک بار سالجاری انجام شده و با تعرفه بندی بخش خانگی و استفاده از سیستم تشویقی برای مشترکین کم مصرف در تلاش هستیم تا با تبعات کمتری نسبت به سال گذشته از پیک مصرف برق عبور کنیم.

وی ابراز داشت: امیدواریم در سالجاری با همکاری تمامی ذی نفعان با موفقیت از فصل گرم سال عبور کنیم.

ساخت استخر کشاورزی

مدیرعامل برق منطقه‌ای زنجان، به نیروگاه آریان اشاره کرد و گفت: نیروگاه آریان در سالجاری و سریع‌تر از زمان مقرر با حضور وزیر نیرو وارد مدار شد و میزان تولید نیروگاه گازی را در سطح استان به میزان قابل توجهی افزایش داد.

خلجی یاد آورشد: نیروگاه ذکر شده تأثیر بسزایی در سطح کشور گذاشته و گشایش‌های حاصله نیز به دلیل افزایش میزان تولید در نیروگاه‌های گازی است.

کد خبر 5519793

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد ترکمانه در حاشیه بازدید از غرفه بنیاد برکت در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین‌آلات و صنایع وابسته «ایران آگروفود ۱۴۰۱» در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران با بیان این مطلب افزود: ۴۰ درصد فعالیت‌های بنیاد برکت در اشتغال‌زایی اجتماع‌محور و بخش عمده‌ای از طرح‌های بنگاه‌محور متمرکز بر بخش کشاورزی و حوزه امنیت غذایی است.

مدیرعامل بنیاد برکت در تشریح اقدامات این بنیاد در ایجاد اشتغال در حوزه‌های کشاورزی و غذایی گفت: از ۱۹۵ هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور ایجاد شده تا به امروز، ۱۰۶ هزار طرح به بخش کشاورزی، غذایی، شیلات، ماشین‌آلات و صنایع وابسته اختصاص دارد.

وی ادامه داد: راه‌اندازی این ۱۰۶ هزار طرح اجتماع‌محور، فرصت‌های کسب‌وکار برای ۳۱۸ هزار نفر را در حوزه کشاورزی و مواد غذایی به شکل مستقیم و غیرمستقیم فراهم آورده است.

ترکمانه درباره حمایت از شرکت‌های فعال در حوزه کشاورزی و غذایی نیز خاطرنشان کرد: ۲۶۱ شرکت و مجتمع فعال در زمینه‌های کشاورزی، غذایی، شیلات، ماشین‌آلات و صنایع وابسته تحت پوشش حمایتی بنیاد برکت قرار دارند که علاوه بر تولید محصولات متنوع، برای نزدیک به ۸۲ هزار نفر ایجاد اشتغال کرده‌اند.

ورق پلاستیکی ژئوممبران

وی تاکید کرد: حجم سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی این ۱۰۶ هزار و ۲۶۱ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور و بنگاه‌محور با ظرفیت اشتغال کل ۴۰۰ هزار نفر بالغ بر ۱۲۵ هزار میلیارد ریال است.

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، بحث امنیت غذایی از جمله محورهای عمده‌ای است که در ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد پیگیری می‌شود.

ترکمانه یادآور شد: تمرکز بنیاد برکت بر اشتغال‌زایی در حوزه کشاورزی، غذایی، شیلات و صنایع وابسته علاوه بر فراهم آوردن فرصت‌های شغلی، باعث تولید قابل توجه محصولات مختلف از جمله گوشت قرمز، شیر، میوه‌های گلخانه‌ای، صیفی‌جات، ماهیان و آبزیان شده است.

وی افزود: بسیاری از این محصولات علاوه بر استفاده در بازارهای داخلی به کشورهای دیگر صادر می‌شوند، به‌طوری که ۷۰ درصد صادرات شرکت‌های حمایتی و مشارکتی بنیاد برکت به محصولات کشاورزی و مواد غذایی اختصاص دارد.

مدیرعامل بنیاد برکت درباره دلایل شرکت این بنیاد در نمایشگاه «ایران آگروفود ۱۴۰۱» تصریح کرد: بحث فروش محصولات طرح‌های کوچک و بنگاه‌های مشارکتی یکی از اولویت‌های اصلی بنیاد برکت است و امسال برنامه‌های ویژه‌ای را در حوزه فروش محصولات کارآفرینان داریم. در همین راستا، علاوه بر شرکت در نمایشگاه‌های کشوری و بین‌المللی، نمایشگاه‌های ویژه محصولات بنیاد در ۱۰ استان کشور برگزار خواهد شد.

ترکمانه با تاکید بر ظرفیت بالای بخش کشاورزی و مواد غذایی برای صادرات اظهار داشت: بنیاد امسال در حوزه بازاریابی و به خصوص دیجیتال مارکتینگ حمایت‌های ویژه‌ای را از کارآفرینان خود خواهد داشت و به همین منظور، برگزاری دوره‌های آموزشی و راه‌اندازی پویش‌های تبلیغاتی را در دستور کار دارد.

وی با اشاره به استقبال از غرفه بنیاد برکت در نمایشگاه بیان کرد: تولیدکنندگان محصولات کشاورزی و مواد غذایی می‌توانند با مراجعه به اپلیکیشن بنیاد برکت به آدرس App.barkat.ir طرح‌های خود را ثبت کنند تا پس از بررسی‌های کارشناسانه، از آن‌ها حمایت شود.

مدیرعامل بنیاد برکت از حمایت ویژه این بنیاد از شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی خبر داد و تاکید کرد: استفاده از ظرفیت‌ها و توانایی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در تولید محصولات کشاورزی و در فرآیندهایی همچون کاشت، آبیاری، بسته‌بندی و فرآوری محصولات به شکل ویژه در دستور کاری امسال بنیاد قرار دارد.

کد خبر 5519914

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

رضا افلاطونی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به شعار سال و تاکید رهبر معظم انقلاب بر اقتصاد دانش بنیان و فعالیت‌های بخش کشاورزی در این زمینه اظهار کرد: در استان قزوین تنها ۲ شرکت دانش بنیان در زمینه کشاورزی فعالیت می‌کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: امسال در استان قرارگاه کشاورزی دانش بنیان راه اندازی شده است و یکی از اولین اقدامات ما افتتاح آزمایشگاه خاک، آب و گیاه بود که انجام شده است و در هر زیربخشی در موضوع کشاورزی مد نظر داریم که شرکت دانش بنیان راه اندازی کنیم و قطعاً این کار با همراهی و برنامه ریزی با بخش خصوصی عملی می‌شود.

وی بیان کرد: فعال کردن این زیربخش ها می‌توانند تسهیلگر فعالیت‌های بخش کشاورزی باشند و خروجی‌های ما را در برداشت و به دست آوردن محصولات تغییر دهند.

این مسئول به راه اندازی شهرک گلخانه‌ای نو دهک استان قزوین نیز اشاره کرد و گفت: شهرک گلخانه‌ای نودهک در اراضی ملی نودهک طراحی شده و در سه فاز در حال اجرا است.

قیمت عایق استخر

افلاطونی توضیح داد: فاز اول این شهرک تقریباً به طور کامل اجرایی شده و فاز دوم آنکه به مساحت ۵۰۰ هکتار است و هم اکنون مقدمات کار از جمله تأمین آب و تأمین زمین در آن به پایان رسیده و مابقی اقدامات در آن با سرعت و جدیت در حال انجام است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در خاتمه گفت: برنامه ریزی ما این است که این مجموعه در فاز دوم از امسال و ظرف مدت دو سال به بهره برداری برسد.

کد خبر 5519934

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، محمد قربانی، معاون امور برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی در نشستی خبری در پاسخ به پرسشی درباره اینکه واردات نهاده‌های دامی توسط شرکتی گمنام که گفته می‌شود از زیر

قیمت عایق استخر خاکی

مجموعه‌های سازمان مرکزی تعاون روستایی است، مشکلات زیادی را برای تولید کنندگان ایجاد کرده و بسیاری عنوان می‌کنند این شرکت نتوانسته نهاده مورد نیاز مرغداران را تأمین کند؟ اظهار داشت: آریوتجارت سهیل نام شرکتی است که از آن طی روزهای اخیر بسیار یاد می‌شود. ضمن اینکه وزارت جهاد کشاورزی، وزارت امنیت غذایی است و مسئولیت تأمین امنیت غذایی کشور را دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تأکید کرد: این وزارتخانه نمی‌تواند منتظر تصمیم یک وارد کننده برای واردات یک کالا بماند یا به عنوان مثال وارد کننده‌ای یک کشتی را تا خلیج فارس بیاورد و برگرداند برای اینکه اعداد و ارقامی بالاتر از نورم جهانی درخواست می‌کند و زمانی که با خواسته او مخالفت شده، چنین اقدامی را انجام می‌دهد.

ایجاد آریو تجارت سهیل در راستای تأمین امنیت غذایی کشور بود

قربانی با اشاره به وضعیت کشور و جهان و بحران تأمین امنیت غذایی، تصریح کرد: شرایط به صورتی است که ما تمام کشتی‌هایی را که می‌بینیم تلاش می‌کنیم به نفع مردم و امنیت غذایی جذب کنیم و در این چارچوب از تمام ابزارهای قانونی و ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم.

این مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی تأکید کرد: یکی از این ابزارها شرکت آریوتجارت سهیل بوده و در این زمینه هیچ کار غیر قانونی نیز صورت نگرفته است.

قربانی اضافه کرد: براساس ماده ۳ اساسنامه سازمان مرکزی تعاون روستایی و بندهای ۱۳ و ۱۵ این اساسنامه، سازمان مرکزی تعاون روستایی می‌تواند عندالزوم وارد فعالیت‌های بازرگانی شود و ما نیز از این ظرفیت‌ها استفاده کردیم و به صورت کاملاً قانونی و به شکل شراکتی، شرکت آریو تجارت سهیل راه اندازی شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تأکید کرد: این شرکت با واردات نهاده‌های دامی از مناطق شمالی این نهاده‌ها را در سامانه بازارگاه عرضه کرد و تولید کنندگان خرید و از این نهاده‌ها استفاده کردند.

وی افزود: اعدادو ارقامی که در این زمینه در رسانه‌ها مطرح می‌شود نمی‌دانیم از کجا آمده. چرا که باید مستند صحبت کرد.

قربانی با اشاره به اینکه در شبکه حمل و نقل شرکت آریوتجارت سهیل سرعت لازم را نداشت، گفت: به دلیل اعتراضاتی که در این حوزه صورت گرفت ما مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران را مأمور کردیم تا بر این روند نظارت داشته باشند.

 

این مقام مسئول اظهار داشت: نهاده توسط این شرکت تأمین و به داخل کشور انتقال داده شده و در حال انتقال به سطح تولید کنندگان است و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در مرحله‌ای متوجه شدیم میزان نارضایتی‌ها افزایش پیدا کرده و به همین جهت ارزیابی چند مرحله‌ای انجام دادیم و متوجه شدیم مسئله در سرعت تأمین است. گفت: به همین جهت هفته گذشته جایگزینی برای شرکت آریوتجارت سهیل تعیین کردیم و تعهدات این شرکت را به شرکت پشتیبانی امور دام انتقال دادیم تا محموله‌های تولید کنندگان را تأمین کند.

تعهدات آریو تجارت سهیل به شرکت پشتیبانی امور دام منتقل شد

قربانی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر مبنی بر اینکه اگر تمام روند کار قانونی بوده و مشکلی در این حوزه وجود نداشته است، چرا شرکت پشتیبانی امور دام جایگزین آریوتجارت سهیل شد؟ توضیح داد: برای اینکه ما نمی‌خواستیم فرآیند تأمین کالا دچار مشکل شود.

وی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا در حال حاضر آریوتجارت سهیل به طور کامل از فرآیند تأمین نهاده‌های دامی حذف شده است؟ تصریح کرد: بله؛ شرکت پشتیبانی امور دام جایگزین آریوتجارت سهیل شده است.

قربانی با اشاره به اینکه در روزهای اخیر شاهد این هستیم که بسیاری از جمله واردکنندگان نیز به این حوزه ورود کرده اند، گفت: این در حالی است که هر کس وظایف خاص خود را دارد.

معاون وزیر جهاد با اشاره به اینکه آریوتجارت سهیل حتی یک دلار نیز دریافت نکرده است، اظهار داشت: شرکت پشتیبانی هم اکنون در حال تأمین و عرضه نهاده‌ها به تولید کنندگان است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

تکذیب عرضه نهاده‌های دامی با کوتاژ مجازی / مگر حباب می‌فروختند؟

قربانی همچنین به این پرسش خبرنگار مهر که گفته می‌شود آریوتجارت سهیل بدون اینکه محموله‌ای داشته باشد، اقدام به فروش نهاده‌های دامی در سامانه بازارگاه با کوتاژ مجازی کرده است، تأکید کرد: بنده به مسائل بازرگانی آشنایی کامل ندارم و مربوط به حوزه بنده نیست و عملاً اگر باری به بندر نرسیده باشد و بارگیری و انتقال انجام نگرفته باشد، عملاً بارگذاری در سامانه بازارگاه اتفاق نمی‌افتد.

وی به این پرسش خبرنگار مهر که آیا شما عرضه نهاده با کوتاژ مجازی را تکذیب می‌کنید؟ گفت: بنده چیزی در زمینه کوتاژ مجازی نشنیدم. بار موجود است و هیچ چیز مجازی هم وجود ندارد. حباب که نمی‌توانند در بازارگاه بفروشند باید کالا وجود داشته باشد تا آن را به فروش برسانند.

کد خبر 5519982

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی، سرپرست اداره همکاری‌های علمی و بین‌المللی این پژوهشگاه در دیدار با معاون امور علمی مرکز علمی- عملی مواد غذایی فرهنگستان ملی علوم کشور بلاروس و نمایندگان وزارت علوم آن کشور، زمینه‌های همکاری‌های مشترک علمی و تحقیقاتی را بررسی کردند.

در این دیدار که به درخواست مسئولان دانشگاه دولتی صنایع غذایی و شیمیایی بلاروس در حاشیه بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین آلات و صنایع وابسته (ایران آگروفود) در محل غرفه بلاروس انجام شد، ابتدا نمایندگان وزارت علوم جمهوری بلاروس به معرفی دانشگاه دولتی صنایع غذایی و شیمیایی بلاروس پرداختند و در ادامه دکتر الکساندر شپشلف، معاون امور علمی مرکز علمی- عملی مواد غذایی فرهنگستان (آکادمی) ملی علوم بلاروس، توضیحاتی را در خصوص فعالیت‌های این مرکز ارائه داد.

عایق استخر

وی توجه به تحقیقات محصول محور و پرهیز از پژوهش‌های غیرکاربردی را از رویکردهای تحقیقاتی مرکز علمی - عملی مواد غذایی آکادمی بلاروس عنوان کرد و با اشاره به شعار این مرکز که «ملت سالم، غذای سالم» است، بر توسعه همکاریهای تحقیقاتی مشترک در زمینه بیوتکنولوژی و صنایع غذایی تاکید کرد.

در این دیدار دکتر فروغ قاسمی سرپرست اداره همکاری‌های علمی و بین‌المللی پژوهشگاه بیوتکنولوژی نیز با بیان این که رویکرد پژوهشی مرکز علمی - عملی مواد غذایی کشاورزی فرهنگستان ملی علوم بلاروس همخوانی زیادی با رویکرد محصول محور پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی ایران دارد، توضیحات مبسوطی در خصوص ظرفیت‌ها و زمینه‌های تحقیقاتی و دستاوردهای پژوهشی و فناوری این پژوهشگاه ارائه داد.

در ادامه محمد امین حجازی، رئیس پژوهشکده بیوتکنولوژی صنایع غذایی پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی مستقر در تبریز در ارتباطی آنلاین در خصوص فعالیت‌ها و طرح‌های پژوهشی در حال اجرا و خاتمه یافته پژوهشکده توضیحاتی ارائه داد.

هیأت بلاروسی با ابراز شگفتی از شباهت موضوعات و محورهای تحقیقاتی پژوهشگاه و مرکز علمی - عملی مواد غذایی آکادمی علوم بلاروس و نیز وجود زمینه‌های متعدد همکاری‌های مشترک علمی، پیش‌نویس تفاهم‌نامه پیشنهادی همکاری‌های تحقیقاتی مشترک را ارائه کردند و مقرر شد با برگزاری چندین نشست مشترک آنلاین، زمینه‌های مناسب همکاری‌های مشترک، شناسایی و تفاهم‌نامه‌ای بین مرکز و پژوهشگاه امضا شود.

کد خبر 5519941

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالمجید رنجبر تصریح کرد: بیش از ۹۰ درصد دام‌های این استان شناسنامه دار و در سامانه هویت گذاری ثبت شده شده اند که با رصدهای فنی در بازه زمانی مذکور فعالیت‌های تولیدی در این دامداری‌ها به طور مستمر ادامه دارد.

قیمت عایق استخر

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بعد از مردمی سازی یارانه‌ها ۹۵۸۴ تن نهاده دامی با ارز ترجیحی مربوط به طلب قبل دامداران و ۲۸ هزار و ۷۴۲ تن نهاده با ارز نیمایی از طریق سامانه بازارگاه و اتحادیه‌های دامداران بارگذاری و بین دامداران توزیع شده است، افزود: این نهاده‌ها شامل ذرت، کنجاله سویا و جو بوده است.

او با بیان اینکه افزایش قیمت جهانی نهاده‌های دامی و خشکسالی‌های اخیر می‌توانست موجب قاچاق نهاده به کشورهای همسایه شود، اظهار کرد: برای جلوگیری از فساد و رانت احتمالی ناشی از تخصیص ارز ترجیحی، نهاده‌ها با ارز نیمایی تأمین می‌شود که لزوم افزایش بهره وری و کاهش هزینه‌ها در واحدهای تولید امری ضروری می‌نماید.

وی با اذعان به اینکه افزایش قیمت نهاده‌ها افزایش قیمت محصولات دامی را به دنبال دارد، ابراز کرد: برای جلوگیری از کاهش مصرف فراورده‌های دامی و کاهش هزینه‌های تولید برخی پیشنهادات مانند استفاده از کالابرگ الکترونیکی برای مصرف فرآورده‌های دامی دنبال می‌شود.

به گفته وی؛ استفاده از توان داخلی و همچنین ضایعات بخش کشاورزی برای تأمین بخشی از نیازهای تغذیه‌ای دام، حرکت جهادی در سطح کشور برای کاشت گیاهان کم آب بر و اعطای تسهیلات ارزان قیمت سرمایه در گردش به دامداران بخشی دیگر از راهکارهای مد نظر است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها ضروری بوده و افرادی که منافع رانت خواری آنها با ارز ترجیحی به خطر افتاده است در برابر اجرای طرح مقاومت می‌کنند، افزود: قیمت محصولات دامی تابع عرضه و تقاضا خواهد بود و بهره برداران در راستای تولید اقتصاد محور اقدام می‌نمایند.

کد خبر 5520255

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: سد حلبی ساز با کاربری استحصال آب برای کشاورزی یکی از طرح‌های مهم و البته در ابعاد وسیع در شهرستان بردسیر است.

این سد در ۱۸ کیلومتری جاده بردسیر - سیرجان قرار گرفته است و به دلیل نزدیکی به شهر کرمان یکی از مکان‌های اصلی تفریحات آبی مردم از جمله ماهی گیری و گردشگری محسوب می‌شود و البته آب این سد مهمترین منبع تأمین آب باغ‌های پایین دست سد محسوب می‌شود.

سد حلبی ساز خشک شد

اما طی روزهای اخیر خبری عجیب در خصوص این سد مردم را شوکه کرده است آب سد حلبی ساز که طی سالهای اخیر و در اوج خشکسالی نیز دچار افت سطح نمی‌شد خشکیده و سطح آب به شدت افت کرده است.

نکته عجیب اینکه در حالی که هنوز سطح آب تا کف چند متر فاصله دارد اما سد به گل نشسته و این امر نشان می‌دهد طی سالهای اخیر هیچ گونه لایروبی در این سد انجام نشده است و کف سد مملو از گل و لای شده بطوریکه دریچه کف سد نیز زیر گل و لای قرار گرفته است.

عایق استخر خاکی

عدم لایروبی و بی آبی در سد حلبی ساز موجب مرگ هزاران قطعه ماهی شد

هزاران هکتار باغ و مزرعه گندم در خطر خشک شدن قرار گرفت

تجمع گل و لای در سد موجب شده هزاران قطعه ماهی در پشت این سد تلف شود بطوریکه بر اساس مشاهدات میدانی خبرنگار مهر بوی تعفن اطراف سد را فرا گرفته و تعداد زیادی ماهی در پشت دیواره و اطراف دریاچه تلف شده‌اند و باقیمانده ماهی‌ها نیز در حوضچه‌های کوچک گرفتار شده و در حال جان دادن هستند.

طی سالهای اخیر هیچ گونه لایروبی در این سد انجام نشده است و کف سد مملو از گل و لای شده بطوریکه دریچه کف سد نیز زیر گل و لای قرار گرفته است

یکی از ساکنان روستاهای پایین دست سد حلبی در گفتگو با خبرنگار مهر می‌گوید: صحنه ایجاد شده در پشت این سد بی سابقه است و چنین وضعیتی در بدترین شرایط خشکسالی هم ایجاد نشده بود از مسئولان می‌خواهیم بررسی کنند که چرا ورودی آب به پشت دریاچه سد متوقف شده است.

محمد باقری افزود: هزاران هکتار باغ در پایین دست سد نیز در خطر جدی خشک شدن قرار گرفته است و مسئولان باید فکری برای رفع مشکل کنند زیرا سرچشمه‌های رودخانه منتهی به سد همچنان آب دارند اما آبی وارد سد نمی‌شود.

اکوسیستم منطقه در حال نابودی است

وی افزود: طی سالهای اخیر این دریاچه موجب ایجاد اکوسیستمی ثابت و غنی در این منطقه شده است اما خشک شدن این سد و دریاچه اش گونه‌های گیاهی و جانوری را در معرض خطر قرار می‌دهد و هزاران ماهی نیز تلف شده‌اند و بوی بسیار بدی در منطقه ایجاد شده است بطوریکه وقتی باد از سمت سد به طرف روستاها می‌وزد وضعیت بسیار آزار دهنده می‌شود.

محمد حسنی یکی دیگر از ساکنان این منطقه می‌گوید: تنها منبع درآمد مردم منطقه باغ‌های میوه پایین دست سد است اما از ابتدای سال جاری سطح آب حتی قبل از شروع فصل گرم سال افت کرد و ورودی آب تقریباً متوقف شد.

وی گفت: مسئولان باید بررسی کنند که آبی که وارد دریاچه سد می شده در حال حاضر به کجا می‌رود و چرا چنین وضعیتی برای محیط زیست و زمینهای کشاورزی ایجاد شده است.

وی ادامه داد: خشک شدن دریاچه موجب افت شدید سطح آب دشت‌های پایین دست نیز شده است و آبی برای آبیاری نیست و درختان میوه نیز در حال خشک شدن هستند.

وی گفت: اگر کار لایروبی سد انجام می‌شد الان حداقل ۴ متر آب پشت سد وجود داشت اما در حال حاضر ۴ متر گل پشت سر قرار دارد و هیچکس هم فکری برای لایروبی نمی‌کند.

اگر کار لایروبی سد انجام می‌شد الان حداقل ۴ متر آب پشت سد وجود داشت اما در حال حاضر ۴ متر گل پشت سر قرار دارد و هیچکس هم فکری برای لایروبی نمی‌کند

حسنی از مسئولان خواست هر چه زودتر برای لایروبی این سد و ورودی آب دریاچه چاره اندیشی کنند و اجازه ندهند در کنار اکوسیستم منطقه حیات در ده‌ها روستا در پایین دست از بین برود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان بردسیر نیز در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص خشک شدن این سد می‌گوید: مهمترین عامل خشک شدن دریاچه سد، خشکسالی و کم آبی شدید در منطقه است و همین مساله موجب شد آب به کف سد برسد.

حیدر آبادی افزود: عملاً شاهد هستیم که آبی وارد سد نمی‌شود و گرمای هوا نیز به حدی افزایش یافته که میزان تبخیر آب دریاچه افزایش یافته است و در نتیجه وضعیت فعلی روی داده است.

وی عنوان کرد: تلف شدن این ماهی‌ها نیز به دلیل کمبود شدید آب و به گل نشست دریاچه است ضمن اینکه باید بگویم این ماهی‌ها از طریق رودخانه و یا عوامل دیگر به سد وارد شده است و جهاد کشاورزی اقدام به رها سازی ماهی در این سد نکرده است.

مسولان در خصوص دلیل توقف ورود آب به سد تحقیق کنند

استخر ذخیره آب باران

در سال جاری استان کرمان با مشکل بی سابقه کمبود شدید بارندگی در شهرستان‌های شمالی مواجه شده است و سطح آب بسیاری از رودخانه‌های دائمی و چشمه سارها کاهش یافته است.

با این وجود کشاورزان پایین دست سد حلبی خواستار تحقیق مسئولان استان کرمان در خصوص دلیل متوقف شدن آب ورودی به سد می‌باشند و اعتقاد دارند آب در سرچشمه رودخان ه منتهی به سد وجود دارد.

طبق اعلام اهالی تالاب جازموریان در جنوب کرمان نیز به دلیل خشک شدن آب این تالاب هزاران ماهی در بستر این تالاب نیز در حال تلف شدن هستند.

در کنار حساسیت‌های زیست محیطی در استان کرمان از دست رفتن منابع آبی قابل اتکا در استان موجب می‌شود کشاورزی که مهمترین محور توسعه اقتصادی استان است با چالش جدی مواجه شود.

کد خبر 5520162

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، خلیل نیکشاد عصر دوشنبه با حضور در نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن‌بازار در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: چالش‌های مهمی را در بخش کشاورزی شاهد هستیم که یکی از این چالش‌ها فرسایش خاک و از بین رفتن منابع اصلی تولید است که نه تنها به تولید بلکه به محیط زیست و منابع آب خسارت عمده‌ای را وارد می‌کند.

وی چالش اصلی بخش کشاورزی را کمبود آب در کشور بیان کرد و گفت: راهکارهای متعددی در این زمینه ارائه می‌شود ولی در استان اردبیل ما در بحث تکنولوژی تولید و تأمین آب به ویژه در بخش کشاورزی با ضعف و عقب‌ماندگی روبه‌رو هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تغییرات اقلیمی و افزایش ۱.۵ درجه‌ای هوا را یکی دیگر از چالش‌های بخش کشاورزی اعلام کرد و افزود: در سال‌های اخیر افزایش دمای هوا به کاهش روند تولید نیز دامن زده است.

نیکشاد ضرورت حفظ ساختار جمعیتی روستایی را به عنوان منبع تولید یادآور شد و تصریح کرد: ۹۳۴ هزار نفر در ساختار روستایی محل تولد خود نیستند و اغلب در تهران سکونت داشته و اقدام به کشت و زرع در اراضی کشاورزی می‌کنند که این خود بر دامنه مشکلات افزوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: مهاجرت‌های بی‌رویه از روستاها به شهرها ترکیب جمعیتی را به ویژه در گروه سنی جوان در مناطق روستایی به هم زده و ما با کمبود نیروی جوان و تحصیل‌کرده دانشگاهی در مناطق کشاورزی و روستایی روبه‌رو هستیم که این خود به دامنه مشکلات در این بخش افزوده است.

نیکشاد عدم توسعه‌یافتگی صنایع تبدیلی و تکمیلی را دیگر چالش پیش رو اعلام کرد و ادامه داد: هر چند ظرفیت صنایع تبدیلی و تکمیلی استان با ۲ میلیون تن فرآوری محصولات منطبق بر استانداردهای کشوری است اما هنوز نتوانستیم به تکنولوژی ژنتیک و تولید بذر با کیفیت دست پیدا کنیم که این خود نیازمند حمایت‌های جدی از این بخش است.

وی ضرورت حمایت‌های مالی مستقیم و غیرمستقیم را از بخش کشاورزی با پوشش بیمه‌ای و کاهش عوارض گمرکی و تأمین قیمت تضمینی یادآور شد و خاطر نشان کرد: آنچه که در تولید تأثیر منفی می‌گذارد سیاست‌های مقطعی در بخش کشاورزی است که این خود زمینه تغییرات و نوسانات را در امر تولید بخش کشاورزی به وجود آورده است.

ژئوتکستایل

نیکشاد ضرورت سرمایه‌گذاری در بخش زیرساخت‌های حوزه کشاورزی را مهم و ارزشمند توصیف کرد و گفت: باید از سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای کارآمد در این بخش استفاده کنیم تا تولید کشاورزی با ارزش افزوده بیشتر همراه باشد.

وی ضرورت تولید بذر سبزی و صیفی را در کشور به عنوان نقطه ضعف یادآور شد و اضافه کرد: در کنار دستیابی به تکنولوژی‌های جدید در حوزه بذر، هوشمندسازی بخش کشاورزی بسیار مهم و حیاتی به نظر می‌رسد.

نیکشاد بیان کرد: در تمام دنیا کشاورزی سنتی جای خود را به کشاورزی هوشمند داده و امکان تولید محصولات متنوع و خودکارسازی در بخش کاشت، داشت و برداشت فراهم شده تا متناسب با وضعیت بازار، عرضه و تقاضا و شبکه مناسب بازاریابی تولید محصولات با کمترین خسارت و بیشترین بازدهی به انجام برسد.

وی حوادث قهری را از دیگر آسیب‌ها و چالش‌های بخش کشاورزی برشمرد و اظهار کرد: ما هنوز نتوانسته‌ایم در بخش مکانیزاسیون با دستیابی به تکنولوژی‌های جدید بتوانیم تولید محصول را به فضای بسته ببریم در حالی که در بسیاری از کشورهای اروپایی تولید در فضای بسته با شدت و قوت بیشتر در حال انجام است.

نیکشاد در ادامه سخنان خود تصریح کرد: اقتصاد در دنیا در مرحله جهانی شدن است و ما باید از بازارهای سنتی به سمت بازارهای پیشرفته و روزآمد حرکت کنیم که در این زمینه ضرورت دارد تقویت و حمایت‌های همه‌جانبه انجام شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: سالانه ۱۸۰ طرح تحقیقاتی در استان در بخش کشاورزی انجام می‌شود که نتایج آن در مزارع و عرصه تولید به شکل کاربردی قابل مشاهده و لمس است.

وی از برگزارکنندگان بیست و دومین نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن‌بازار قدردانی کرد و افزود: استان اردبیل از توانمندی‌های منحصر به فرد در بخش کشاورزی برخوردار است به طوری که مردمی‌ترین اقتصاد دنیا بخش کشاورزی و تولید است که از آن به عنوان پیشران و موتور محرکه سایر بخش‌ها یاد می‌کنند.

نیکشاد خاطر نشان کرد: در استان اردبیل تولید ۴ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی، ۳۲ هزار تن گوشت قرمز و ۶۲ هزار تن گوشت سفید را شاهد هستیم به گونه‌ای که در تولید ۱۰ نوع محصول کشاورزی جایگاه استان اردبیل بین یکم تا هفتم است.

وی با بیان اینکه ۳۳ درصد اشتغال با ۱۳۰ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی است، اضافه کرد: تمام تلاش ما بر این است تا از تمام ظرفیت‌های استان در جهت توانمندسازی بخش کشاورزی استفاده کنیم به گونه‌ای که استان اردبیل در حال حاضر بیشترین کاربری اراضی را داشته و از مراتع درجه یک، ۲ و ۳ منحصر به فردی برخوردار است.

نیکشاد وضعیت صنایع تبدیلی را در استان تا ۲ میلیون تن متناسب با استاندارد ملی بیان کرد و ادامه داد: پروژه عظیم پایاب سد خداآفرین با ۹۴ درصد پیشرفت و مجتمع گلخانه‌ای یک‌هزار و ۶۰۰ هکتاری پارس‌آباد با پیشرفت مناسب در حال اجراست که امیدواریم به سرعت شاهد تکمیل و راه‌اندازی آنها باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: در حال حاضر ۳۵۰ هکتار مجتمع گلخانه‌ای برای تولید محصولات در فضای بسته در حال احداث است و در کنار این امر توسعه سامانه نوین آبیاری و همچنین اجرای طرح کاداستر را در اراضی استان با هدف یکپارچه‌سازی اراضی و افزایش ضریب مکانیزاسیون شاهد هستیم که نتایج آن ملموس و عینی است.

کد خبر 5369284

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، خدارحم امیری زاده عصر امروز دوشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان خوزستان اظهار کرد: ۶۸ هزار و ۸۰۰ هکتار سطح باغات استان خوزستان است که از این بین ۴۱ هزار هکتار آن را نخیلات تشکیل می‌دهند؛ این نخیلات ارزش اقتصادی فوق‌العاده بالایی هم دارند.
وی با اشاره به برنامه‌ریزی طرح جامع برای توسعه نخیلات خوزستان به ۶۵ هزار هکتار تا سال ۱۴۰۴ افزود: تا وقتی که نخیلات با اقدامات انجام شده از جمله جایگزینی اصلاح و احیا برسد، به دنبال جذب اعتبار از وزارت برای توسعه نخیلات استان هستیم؛ تقریباً ۶۵ درصد نخیلات خوزستان نخیلات قدیمی هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: آبادان قبل از جنگ حدود ۱۸ هزار هکتار نخلستان داشتند ولی اکنون به حدود ۱۲ تا ۱۳ هزار هکتار کاهش پیدا کرده است.

امیری زاده با اشاره به برنامه‌ریزی برای احیا و توسعه نخیلات در مناطقی مثل آبادان که نخل‌های سربریده دارند، بیان کرد: امسال پاجوش‌های بسیاری برای توسعه نخیلات داشتیم که رشد آنها در مقایسه با سال‌های قبل بسیار بهتر شده و در عین حال دو نمونه خرمای جدید و باارزش مالی بالا در استان خوزستان کشت شد.

استخر ذخیره ی کشاورزی

وی با اشاره به اینکه طرح جامع توسعه نخیلات استان خوزستان تدوین شده تأکید کرد: باید از محل اعتبارات استانی و ملی به آن کمک شود تا بتوانیم توسعه مدنظر را محقق کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اعلام خبر خریداری ۲۳۵ هزار تُن خرما اضافه کرد: خوزستان در زمینه تولید خرما مقام دوم کشور و در زمینه صادرات نیز همیشه بدون رقیب مقام اول را کسب می‌کنیم.

امیری زاده انتقاد کرد: از همان ابتدا به کاشت نخل در بلوارهای اهواز انتقاد داشتم چون نخل آماده‌ای را که ۱۵ سال ثمره داده است از باغ آن با قیمت تقریبی بین هر نخل حدود سه تا پنج میلیون خریداری کردند و این در حالی است که می‌شد به جای این نخل‌های آماده که بسیاری از آنها تلفات داده و خشک شدند از پاجوش نخل استفاده کرد.

وی در خصوص توسعه شبکه‌های آبیاری تحت فشار در استان خوزستان گفت: تأمین نشدن اعتبار ردیف‌های ملی آبیاری تحت فشار و همچنین حذف ردیف‌های مربوط به طرح از سال ۹۳ به دلیل اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری از جمله دلایل مهم توسعه کم در زمینه اجرای شبکه آبیاری نوین در اراضی کشاورزی خوزستان است.

کد خبر 5369375

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد نیکو عصر امروز دوشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان خوزستان اظهار کرد: با توجه به تغییرات اقلیمی و کمبود آب و آورد رودخانه‌های استان باید توجه به سیستم آبیاری تحت فشار در دستور کار قرار بگیرد؛ همچنین باید سالانه حدود ۱۰ هزار هکتار سامانه نوین آبیاری در استان ایجاد بشود زیرا تا پایان سال ۱۴۰۰ باید بر اساس منشور ۵۹ هزار هکتار از این سامانه در خوزستان اجرایی می‌شد.

وی با اشاره به دوچندان شدن اهمیت آبیاری نوین با توجه به کمبود آب موجود افزود: خوزستان وضعیت خوبی در زمینه توسعه شبکه آبیاری نوین ندارد؛ ۱.۱ میلیون هکتار اراضی آبی در خوزستان وجود دارد که ۴۵ درصد آن به روش سنتی و با راندمان ۳۵ درصدی آبیاری می‌شود در حالی که بالاترین راندمان آبیاری حدود ۸۰ درصد است.

ورق پلاستیکی استخر

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان تصریح کرد: با اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری، وضعیت توسعه آبیاری تحت فشار در خوزستان بهبود یافته است؛ یعنی از میان ۱۲۵ هزار هکتار سامانه نوین آبیاری استان ۷۰ هزار هکتار آن به این طرح مربوط می‌شود.

نیکو با اشاره به اینکه دو میلیون از هشت میلیون هکتار اراضی آبی کشور با سامانه‌های نوین آبیاری می‌شود، ادامه داد: خوزستان در زمینه اجرایی شدن سامانه‌های نوین آبیاری در مقایسه با کشور بسیار عقب است؛ لذا برای جبران این عقب ماندگی باید برای اراضی مستعد برنامه‌ریزی شود تا بیشتر به میانگین کشوری برسیم.

وی با اعلام این خبر که در خوزستان در مجموع سالانه افزایش حدود نیم درصدی سطح اراضی تحت پوشش آبیاری نوین محقق می‌شود، عنوان کرد: در کشور سالانه حدود سه درصد از اراضی تحت پوشش آبیاری نوین قرار می‌گیرد که خوزستان نیز باید تلاش بیشتری برای رسیدن به میانگین کشوری داشته باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان بیان کرد: ۸۵ درصد از هزینه‌های اجرای شبکه آبیاری نوین از سوی دولت و تنها ۱۵ درصد آن باید توسط کشاورز پرداخت شود؛ بنابراین توجه به کمبود آب موجود باید با اجرای چنین شبکه‌هایی میزان بهره‌وری آب را تا دو و نیم برابر افزایش دهیم.

نیکو تأکید کرد: سازمان جهاد کشاورزی خوزستان باید با هدف گذاری و برنامه‌ریزی در یک ماه آینده برنامه‌های عملیاتی خود را برای افزایش آبیاری تحت فشار در استان ارائه دهد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان یادآور شد: در حال حاضر میزان شبکه‌های آبیاری تحت فشار در شهرستان‌های ایذه و باغملک ۲۵ درصد، دزفول ۱۵، مسجدسلیمان ۴۸، هفتکل ۲۹ و بهبهان ۱۷ درصد است، بنابراین برای رسیدن به میانگین کشوری باید روی این مناطق متمرکز شد.

کد خبر 5369389

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی جهانگیری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بحران آب و فرسایش‌های بادی و آبی و خاک به یک مسئله اساسی و مهم تبدیل شده و نمی‌توان از آن به سادگی عبور کرد؛ چرا که زندگی بشر بر روی کره خاکی به این عوامل بستگی دارد، گفت: بالغ بر ۷ درصد از فرسایش خاک جهان در ایران اتفاق می‌افتد و گرد و غبار و ریزگردها گواه این است.

وی با بیان اینکه در ایران بهره وری آب بسیار پایین و تبخیر و تعرق بسیار بالا است، تشریح کرد: یکی از دلایل اصلی این بحران استفاده نامناسب از ماشین‌های کشاورزی به خصوص ادوات خاکورزی و تیمار نامناسب بقایای گیاهی و سوزاندن آنها است.

رئیس اداره توسعه فناوری‌های مکانیزه کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه به همین دلیل خاک ایران به شدت از مواد آلی فقیر شده‌اند، خاطرنشان کرد: بنابر این تنها راه برون رفت از این بحران بهبود ساختمان خاک و افزایش ماده آلی آن به وسیله سیستم‌های کشاورزی حفاظتی اصولی است.

جهانگیری ادامه داد: کشاورزی حفاظتی دارای سه اصل بنیادین است؛ استفاده از ماشین‌های نوین کشاورزی، مدیریت بقایای گیاهی و مدیریت تناوب زراعی که استان همدان از استان‌های پیشرو در مبحث کشاورزی حفاظتی بوده است.

شرکت های تولید کننده ورق ژئوممبران

وی با بیان اینکه در همین راستا در استان، اقدام به واگذاری ادوات کشاورزی حفاظتی مانند کشت مستقیم به کشاورزان پیشرو کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: این روند، کارهای موجود را به کشت مستقیم تبدیل کرده همچنین اقدام به ایجاد مزارع با سیستم کشاورزی حفاظتی در شرایط زارع کرده است.

این مسئول ادامه داد: آموزش کشاورزی حفاظتی اصولی به بهره بردان نیز در پیش گرفته شده است، از سویی، سعی شد تا ترویج محصولاتی چون حبوبات دیم جهت بهبود سیستم‌های تناوب زارع و مدیریت بقایای گیاهی در پیش گرفته شود.

جهانگیری یادآور شد: در استان همدان حدود ۷۰ دستگاه انواع کشت مستقیم، ۸۳۹ دستگاه انواع گاو آهن مرکب و ۹۷۱ دستگاه چیزل پکر وجود دارد و در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۰۶ هزار هکتار عملیات کشاورزی حفاظتی انجام شده است.

رئیس اداره توسعه فناوری‌های مکانیزه کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در پایان، افزود: در طرح جهش تولید هم ۵۹۲ دستگاه انواع تجهیزات موردنیاز کشاورزی حفاظتی و افزایش بهره وری در اراضی دیم در اختیار زارعین تحت قرار داد قرار خواهد گرفت.

کد خبر 5369555

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد ترکمانه، با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری چهارجانبه با هدف اشتغال‌زایی در بخش کشاورزی اظهار داشت: با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان بنیاد برکت، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت امور اقتصاد و دارایی و صندوق کارآفرینی امید ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد اشتغال در حوزه کشاورزی تخصیص پیدا کرده است که می‌تواند مشاغل برکت را در این بخش از ۴۰ به ۶۰ درصد افزایش دهد.

وی مدت این تفاهم‌نامه همکاری را یک‌سال اعلام کرد و افزود: بنیاد برکت از طریق شبکه مجریان و تسهیل‌گرانش فرآیند شناسایی، تأیید، انتخاب و معرفی متقاضیان را طبق دستورالعمل‌های اجرایی و شیوه‌نامه‌های مرتبط انجام می‌دهد.

بام سبز

ترکمانه خاطرنشان کرد: بنیاد برکت همچنین بر تمامی مراحل واگذاری، اجرا و تحویل طرح‌های اشتغال‌زایی نظارت خواهد کرد.

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، شبکه ۸۰۰ نفری مجریان و تسهیل‌گران این بنیاد در مناطق روستایی و محروم ۳۱ استان کشور مشغول به فعالیت هستند.

وی یادآور شد: مشاغل پیش‌بینی شده در این تفاهم‌نامه، در بخش‌های کسب‌وکارهای خرد کشاورزی، گلخانه‌های کوچک‌مقیاس، برند سازی در کشاورزی، توسعه کشت دارویی، پرورش شتر و حوزه‌های شیلاتی و دامپروری است.

ترکمانه با اشاره به سهم ۴۰ درصدی کشاورزی از مشاغل ایجاد شده برکت بیان کرد: از ۱۶۱ هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور به بهره‌برداری رسیده بنیاد برکت تا به امروز، بیش از ۶۴ هزار طرح در بخش کشاورزی عملیاتی شده است.

مدیرعامل بنیاد برکت تاکید کرد: راه‌اندازی این ۶۴ هزار طرح ایجاد فرصت‌های کسب‌وکار برای نزدیک به ۱۹۲ هزار نفر را در بخش‌های مرتبط به کشاورزی به دنبال داشته است.

وی پیش‌بینی کرد که با اجرای این تفاهم‌نامه همکاری چهارجانبه، سهم بخش کشاورزی از مشاغل بنیاد برکت از ۴۰ به ۶۰ درصد برسد.

ترکمانه در تشریح اهداف این تفاهم‌نامه عنوان کرد: همکاری مشترک در تأمین مالی و اجرای طرح‌های اولویت‌دار در بخش کشاورزی و کسب‌وکارهای مرتبط، همکاری و مشارکت در اجرای برنامه‌های تولید و اشتغال به ویژه در مشاغل خرد و خانگی، تسهیل ایجاد و توسعه اشتغال در استان‌های کشور به ویژه مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته و همکاری از زمینه تبادل داده‌ها و اطلاعات اجرای برنامه‌های اشتغال از جمله اهداف عمده تفاهم‌نامه همکاری چهارجانبه میان بنیاد برکت، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت امور اقتصاد و دارایی و صندوق کارآفرینی امید است.

کد خبر 5369748

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد، سیدجواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در نشست با مدیران سازمان‌های امور اراضی در استان‌ها با بیان اینکه محوری‌ترین برنامه وزارت جهاد کشاورزی در دولت سیزدهم، سنددار کردن اراضی کشاورزی است، افزود: باید تا پایان دولت سیزدهم جشن سنددار شدن تمام اراضی کشاورزی کشور را برگزار کنیم. سند، هویت و مالکیت کشاورز است و با این کار می‌توانیم از کاربری اراضی ملی حفاظت کنیم.

ساداتی نژاد با بیان اینکه ارائه سند به کشاورز ایرانی به معنی صیانت از اراضی دولتی است، تصریح کرد: در بودجه سال ۱۴۰۱ سازمان امور اراضی کشور یک ردیف درآمد-هزینه خواهد داشت و تمام هزینه‌هایی که این سازمان متحمل شود، بازگشت داده خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی بر استفاده از فناوری در اراضی تاکید کرد و ادامه داد: اراضی ملی و کشاورزی با استفاده از ماهواره‌ها قابل بررسی هستند و پس از آن با کمک پهپادها می‌توانیم نواقص را برطرف کنیم. یگان حفاظت امور اراضی باید تجهیز شود و ما از هیچ حمایتی دریغ نخواهیم کرد.

ساداتی نژاد با بیان اینکه تفویض اختیارات به استان‌ها از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی است، گفت: باید به استان‌ها اختیارات کامل بدهیم و در ستاد ناظر عملکرد آنها باشیم تا اهداف با سرعت بیشتری اجرا شود.

وی افزود: برگزاری جشن سنددار شدن اراضی خرم دره در ۲۲ بهمن ماه امسال، آغاز کار است و این کار باید با سرعت در تمام کشور اجرایی شود که نیازمند عزم و تعهد جدی است.

وزیر جهاد کشاورزی با اعلام حمایت از نیروهای سازمان امور اراضی در استان‌ها، خاطرنشان کرد: بدون تبعیض و توصیه کار خود را پیش ببرید و کار را به نفع مردم به اتمام برسانید.

وی افزود: کشاورزی که ۳۰ سال است در اراضی ملی کشاورزی می‌کند، نیاز به سند تک برگ دارد؛ پس این اقدام را انجام دهید تا بتوانید از اراضی ملی در مقابل تغییر کاربری و خرد شدن جلوگیری کنید.

ژئوگرید

ساداتی نژاد با اشاره به اینکه سنددار شدن و عدم مجوز به تقسیم اراضی از خرد شدن زمین جلوگیری می‌کند، تصریح کرد: ما می‌توانیم با ارائه تسهیلات و بسته‌های تشویقی مانند تخصیص کود، بذر و سم رایگان به مدت سه تا ۵ سال و ایجاد تعاونی‌های محلی، مالکان اراضی خرد را به تجمیع و تشکیل کشت صنعت‌ها ترغیب کنیم که این اقدام به ارتقا بخش و امنیت غذایی منجر می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی در پایان گفت: صدور سند برای اراضی کشاورزی یکی از معیارهای اصلی وزارت جهاد کشاورزی برای ارزیابی رؤسای سازمان‌ها خواهد بود.

کد خبر 5370217

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، ربعلی جهانی عصر پنجشنبه در بازدید از مراکز خرید گندم در شهرستان بیله سوار اظهار کرد: در سال زراعی جاری کشاورزان منطقه کشت خوب و مناسبی را داشتند و امیدواری برای برداشت محصول باکیفیت را شاهد بودیم.

استخر ژئوممبران

وی با اشاره به اینکه شهرستان بیله سوار به عنوان انبار غله استان و حتی کشور محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: امسال در برداشت محصول گندم و جو شاهد بازدهی مناسب اراضی زراعی بودیم به طوری که از یک ماه گذشته برداشت گندم آغاز و هنوز هم کشاورزان بومی منطقه نسبت به برداشت اقدام می‌کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیله سوار با بیان اینکه این شهرستان در تولید محصول گندم یکی از قطب‌های اصلی کشور محسوب می‌شود، افزود: تمامی سیلوهای ذخیره گندم بیله سوار منطبق بر موازین پدافند غیرعامل ایجاد شده است.

جهانی از آغاز خرید تضمینی محصول گندم در بیله سوار خبر داد و افزود: تاکنون ۱۹ هزار تن گندم از کشاورزان بیله سوار خریداری شده است.

وی از تدارک ۱۰ مرکز خرید گندم در شهرستان بیله سوار خبر داد و بیان کرد: حدود ۱۰ مرکز خرید در شهرستان بیله سوار برای خرید محصولات کشاورزان در نظر گرفته شده است و تاکنون نیمی از زمین‌های کشاورزی شهرستان برداشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیله سوار اضافه کرد: با توجه به خشکسالی‌های سال جاری تولید محصول در شهرستان نسبت به سال زراعی گذشته ۷۰ درصد کاهش داشته است.

جهانی ادامه داد: پیش بینی می‌شود امسال ۵۰ هزار تن گندم از مزارع منطقه برداشت شود که از این میزان ۳۵ هزار تن به مراکز خرید تحویل داده می‌شود.

وی تصریح کرد: بر اساس برآورد به عمل آمده خشکسالی ۱۸ هزار میلیارد ریال به کشاورزان منطقه خسارت وارد کرده است و این خشکسالی طی ۱۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

کد خبر 5516238
منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به فرا رسیدن فصل گرما و اوج مصرف، یکی از مهمترین برنامه های وزارت نیرو برای عبور از بحران، مدیریت مصرف خانگی، صنعتی و کشاورزی در کنار افزایش ظرفیت تولید است.

لازم به ذکر است بر اساس آمار ۵۰۰ هزار مشترک برق کشاورزی در کشور وجود دارد که ۱.۳ درصد از کل مشترکان را برق در کشور را در بر می‌گیرد اما ۱۴.۹ درصد از مصرف برق در ایران را به خود اختصاص می‌دهد.

به منظور کنترل برق بخش کشاورزی وزارت نیرو ظرح تشویقی را ارائه داده است و بر اساس آن اگر کشاورزان در ۵ ساعت از پیش تعیین شده در بازه زمانی ساعات ۱۱ تا ۱۸ چاه‌های خود را از مدار خارج کنند، در ۱۹ ساعت دیگر میتوانند از برق رایگان بهره‌مند می‌شوند.

در همین رابطه احد آزادی خواه، سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به مشوق های وزارت نیرو در حوزه کشاورزی برای مدیریت مصرف برق گفت: خاموشی های سال گذشته بی برنامه بود و به وسایل خانگی واحدهای صنفی و کشاورزان آسیب های زیادی وارد کرد، اما پیش بینی میشود که امسال نظمی در حوزه مدیریت کمبود برق مورد نیاز وجود داشته باشد و تدابیر درستی اخذ شده است.

وی با بیان اینکه فاصله‌ای بین تولید و مصرف برق وجود دارد که باید مدیریت شود، افزود: وزارت نیرو خیلی بهتر از سال گذشته وضعیت را مدیریت می‌کند.

آزادی خواه تصریح کرد: اکنون فصل زراعت و کشت و کار است و محدودیت‌های تامین برق چاه های کشاورزی می تواند مسئله ساز باشد، اما حرف دولت این است که چاره‌ای جز این کار وجود ندارد.

وی اظهار کرد: البته این که به ازای قطعی چاه‌های کشاورزی ، برق رایگان در ساعت کم مصرف یعنی پایین تر از اوج مصرف به کشاورز داده شود، تدبیر خوبی است منتها باید اطلاع رسانی شده و کشاورزان در جریان قرار گیرند تا بتوانند شرایط خود را مدیریت کنند.

ورق استخر

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس تاکید کرد: رایگان شدن قبض برق کشاورزان به شرطی باعث توسعه کسب و کار آنها می شود که اطلاع رسانی دقیقی به دهیاری‌ها برای اطلاع رسانی به کشاورزان شود.

کد خبر 5516341

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران، عباس پاپی زاده در سفر سه روزه به سیستان و بلوچستان از روند اجرایی پروژه‌های عشایری بازدید و در دیدار با عشایر زاهدان، زابل و میرجاوه مشکلات و دغدغه‌های آن را از نزدیک مورد بررسی قرار داد.

پوشش استخر کشاورزی

رئیس سازمان امور عشایر ایران به همراه نماینده مردم زابل، نیمروز، زهک و هامون در مجلس و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی در نشست با معتمدین و عشایر منطقه کوه خواجه اظهار داشت: با توجه به استمرار بحران خشکسالی در سیستان و بلوچستان و کاهش قدرت مالی عشایر، گام‌های موثری برای کمک به عشایر در سطح ملی صورت گرفته که با اجرای آنها کمک‌های مهمی برای رشد اقتصادی خانوارهای عشایری صورت می‌گیرد.

وی "دامدار کارت" را نمونه‌ای از اقدامات صورت گرفته دولت جدید با پیگیری‌های وزیر محترم جهاد کشاورزی برای ارائه خدمات رسانی مطلوب برای تامین نهاده‌های دامی عشایر عنوان کرد.

پاپی زاده افزود: با توجه به حذف ارز ترجیحی و هدفمندی یارانه‌های بخش کشاورزی و برای کمک به تامین علوفه دامی مورد نیاز عشایر ۲۰ هزار میلیارد تومان در قالب تسهیلات "دامدار کارت" با سود بسیار پایین به عشایر کشور اختصاص یافته است.

رئیس سازمان امور عشایر ایران اظهار داشت: عشایر عزیز می‌توانند با ثبت تقاضای خود با حضور در جهاد کشاورزی استان خود و معرفی به بانک کشاورزی و با تمهیداتی که برای تسهیل در ضمانت‌های بانکی اندیشیده شده، نسبت به دریافت این تسهیلات اقدام کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مشکلات تامین آب در مناطق عشایری سیستان و بلوچستان، گفت: تهیه و توزیع تانکرهای ۵ هزار لیتری کشنده و معرفی عشایر متقاضی و واجدالشرایط برای استفاده از تسهیلات خرید تراکتور و همچنین حفر چاهک های مالداری اقدامی است که می‌تواند بخشی از مشکلات تامین آب شرب انسان و دام را در مناطق عشایری استان برطرف سازد.

در این نشست مقرر شد با تامین اعتبار لازم، روشنایی چادرهای عشایری که دور از دسترس شبکه برق می‌باشند از طریق تهیه پنل‌های خورشیدی صورت بگیرد و در آینده با توزیع تعداد بیشتری از این پنل ها خانوارها و مناطق عشایری بیشتری از نعمت روشنایی برخوردار شوند.

پیگیری سهمیه آرد و نفت عشایر که در برخی مناطق به صورت ناعادلانه و بر خلاف مصوبات قانونی توزیع می‌گردد، مرمت و نگهداری راه‌های عشایری و آبرسانی و انتقال آب از دیگر مطالبات عشایر در این نشست بود.

کد خبر 5516433

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های نمازجمعه ساری با تبریک سالروز جهاد سازندگی اظهار داشت: جهاد سازندگی در حوزه‌های مختلف از جمله عمران و آبادانی ایران اسلامی خدمات زیادی را ارائه کرده است.

وی گفت: امروز جهاد کشاورزی در کنار کشاورزان مأموریت‌های مهمی دارد و تأمین غذایی از جمله اهداف و برنامه‌های آن است.

وی با بیان اینکه جنگ سوم جهانی روی غذا خواهد بود، داشتن امنیت غذایی و حفظ آن را لازم دانست و گفت: آزادسازی قیمت برای تأمین امنیت غذایی بسیار اهمیت دارد زیرا اقلام مختلف نظیر گندم، آرد و غیره در گذشته قاچاق می‌شد.

آیت الله لائینی یادآور شد: قیمت گذاری مناسب روی محصولات کشاورزی از جمله گندم در راستای تأمین امنیت غذایی صورت گرفته است و رسیدن به کشاورزی دانش بنیان از دیگر مأموریت‌های جهاد کشاورزی است.

امام جمعه ساری با تاکید براینکه برای دانش بنیان کردن کشاورزی باید طرح و برنامه داشته باشیم، گفت: کشاورزی باید با محیط سازوگار باشد و به سمت تولید اقلام ارگانیک پیش رویم و از کشت محصولات کم آب طلب و گلخانه‌ای حمایت کنیم.

وی با گرامیداشت سالروز شهادت شهید چمران از وی به عنوان یک اسوه یاد کرد و گفت: این شهید بزرگوار به دنیا و موقعیت‌های دنیایی پشت پا زد و در حوزه جهاد در فلسطین و لبنان و دفاع مقدس نقش آفرینی کرده است.

ابعاد شخصیتی شهید چمران به درستی معرفی شود

ورق ژئوممبران ایرانی

نماینده ولی فقیه در مازندران خواستار معرفی درست ابعاد شخصیتی شهید چمران شد و با گرامیداشت سالروز تأسیس تبلیغات اسلامی اظهار داشت: تبلیغات اسلامی باید تبلیغات فراگیر باشد نه آن که فقط با یک بخش از جامعه ارتباط داشته باشند.

آیت الله لائینی رساندن پیام به تمام آحاد جامعه را مهم دانست و گفت: باید فضای مجازی و حقیقی اطلاع رسانی دینی و تبلیغی داشته باشیم.

وی خانوادگی کردن تبلیغات اسلامی را یک ضرورت برشمرد و گفت: پیامبر گرامی اسلام در واقعه غدیر، خط سیر تبلیغات را تعیین کردند و تمام مردم باید مبلغ باشند و پیام غدیر را خانوادگی نشر دهیم.

وی خواستار رعایت انصاف توسط اصناف شد و گفت: علاوه براین نسبت به اصناف باید انصاف رعایت شود و در زمینه مالیات و عوارض کشاورزی با عدالت با آنها برخورد شود زیرا اصناف بازوی انقلاب هستند.

آیت الله لائینی با اشاره به آغاز هفته صرفه جویی در مصرف آب گفت: جنگ آینده، جنگ آب است و مازندران پرآب نیز دارای کمبود آب است و باید در مصرف آب صرفه جویی شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با عنوان این که دشمن نمی‌خواهد ما از دانش‌های فاخر و پیشرفته فوق نوین بهره مند شویم، گفت: استکبار جهانی و صهیونیست‌ها مخالف توسعه و پیشرفت ایران اسلامی هستند.

کد خبر 5516557

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن صفری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر لاهرود اظهار کرد: سران اسرائیل خودشان بر فروپاشی این رژیم جعلی اذعان کرده اند و در آینده‌ای نزدیک چیزی از این رژیم منحوس در جهان باقی نمی‌ماند.

ورق پلاستیکی ژئوممبران

وی خاطرنشان کرد: بحران فساد مقامات صهیونیستی، تبعیض قومی طبقاتی در جامعه اسرائیل، مهاجرت معکوس به خاطر کاهش امنیت و رفاه اجتماعی، نداشتن عمق استراتژیک و قدرت نظامی، نداشتن جمعیت انسانی برای مقابله با اسلام و غرب، ناتوانی ارتش این رژیم در برابر حزب الله حماسی و شکست پیاپی از آن‌ها و … همگی زمینه ساز انحلال اسرائیل در جهان است.

امام جمعه لاهرود با طنین انداز شدن سرود بین المللی «سلام فرمانده» در جای جای ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: نجوای این سرود در جهان زمینه ساز ظهور امام زمان است و جوانان و نوجوانان را با زوایای معجزه آسای ظهور آشنا می‌کند.

صفری ادامه داد: اشاعه این سرود در جهان نشان داد هر کاری که با اخلاص باشد به یک فرهنگ بزرگ در جهان تبدیل می‌شود و با انتشار سه ماهه این سرود مردم نشان دادند انقلاب همواره پرطرفدار و بالنده به پیش می‌رود.

وی با گرامیداشت ۲۷ خرداد روز جهانی بیابان زدایی و تشکیل جهاد سازندگی به فرمان: حضرت امام ره و روز جهاد کشاورزی افزود: یکی از ابزارهای نوین در دنیا قدرت و امنیت غذایی است و تأمین این امنیت از وظایف دولت است که در صادرات، واردات و ذخیره‌سازی مواد غذایی معنا پیدا می‌کند.

امام جمعه لاهرود مدرن کردن کشاورزی، مدیریت آب و خاک و انرژی و حل مشکلات کشاورزان را مهم دانست و بیان کرد: در حال حاضر مشکل اساسی کشاورزی کشورمان تغییر بی رویه کاربری اراضی کشاورزی است که اگر با چنین رویه‌ای به پیش برویم در سال‌های آینده زمینی برای کشاورزی نداریم.

صفری ادامه داد: دلیل اصلی این تغییر کاربری‌ها نبود اسناد متقن و مستند برای زمین‌های کشاورزی است به طوری که ۴۰ درصد از زمین‌های کشاورزی دارای سند بوده و مابقی به حال خود رها شده است.

امام جمعه لاهرود خودکفایی و کاهش وابستگی به تأمین امنیت غذایی کشور را مهم ارزیابی کرد و افزود: کشاورزی قراردادی طرحی مناسب برای تعیین میزان کشت و صادرات و … است اما متأسفانه تنها یک درصد از کشاورزی ما قراردادی است.

صفری بر حل مشکلات نانوایان و سهمیه نانوایی‌های روستاها تاکید و اظهار کرد: گرانی افسار گسیخته مردم را به ستوده آورده و نیاز است تا دولت با ارائه راهکارهای مناسب اقتصادی مردم را به ساحل امن هدایت کنند.

کد خبر 5516582

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی غلامی ظهر آدینه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته میامی به میزبانی مسجد جامع این شهر، ضمن اشاره به هفته جهاد کشاورزی با بیان اینکه تغییرات اقلیم و آب و هوایی در بسیاری از مناطق کشور از جمله میامی اثرات خود را بر جای گذاشته است، ابراز داشت: امروز با خشکسالی و کمبود منابع آب دست و پنجه نرم می‌کنیم که اگر فکری برای رعایت الگوی مصرف نشود قطعاً این میزان ذخیره آبی نیز از دست خواهد رفت.

قیمت ورق پلاستیکی

وی ضمن بیان اینکه می‌بایست در بخش کشاورزی نیز الگوی مصرف تعریف و برای آن فرهنگ سازی شود، افزود: در شرایط بحرانی اصلاح درست مصرف منابع آبی و استفاده از کشت مناسب اقلیم هر منطقه بیش از گذشته حائز اهمیت است و باید برای آن تدبیری اندیشه شود.

امام جمعه موقت میامی با بیان اینکه امروز می‌طلبد تا آبیاری نوین و پایدار جایگزین روش‌های سنتی در میامی شود، ابراز داشت: بحران آبی منطقه به سمت تشدید شدن شرایط پیش می‌رود لذا در چنین شرایطی رعایت الگوی مصرف می‌تواند راهکاری برای جلوگیری از بحران شود.

غلامی ضمن بیان اینکه این شهرستان بیش از ۴۰ درصد محصولات کشاورزی استان سمنان را تأمین می‌کند، تصریح کرد: این مهم نیازمند آنکه خدمات مناسب نیز برای ارائه تولید افزون و بهتر و با کیفیت تر در خدمت این شهرستان‌ها قرار گیرد و این شهرها از امکانات رفاهی و خدماتی نیز برخوردار باشند.

وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی از بدو تشکیل اقدامات در خور تحسینی را در طی تاریخ انقلاب از خود به نمایش گذاشته است، افزود: وجود شهدای جهاد کشاورزی به خوبی گواه این موضوع است که امروز باید در چنین شرایطی پاسدار راه و ارزش‌های این شهدا باشیم.

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جواد طلایی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرچهان ضمن گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی و سالروز تأسیس جهاد سازندگی رفع نابسامانی‌ها و نارسایی‌ها در بخش کشاورزی براساس قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در جهت اصلاح نظام اداری، کاهش تصدی‌های غیر ضروری، ارتقای بهره‌وری و کارایی نیروی انسانی را از اهداف اصلی تأسیس جهاد سازندگی و کشاورزی دانست.

وی با تاکید بر اینکه در تمام دنیا دولتها متولی امنیت غذایی هستند، متذکر شد: قانون اساسی کشورها، امنیت غذایی را از وظایف دولتها می‌دانند که باید تأمین کنند.

خطیب جمعه سرچهان تاکید کرد: در فضای امروز جهانی، بخصوص بعد از جنگ اُکراین همه کشورها در سیاستهای خودشان نسبت به امنیت غذایی (صادرات، واردات و ذخیره‌سازی) تجدید نظر جدی دارند.

حجت الاسلام طلایی عنوان کرد: دنیا نشان داده است که در سالهای گذشته بحث غذا، خودش را از سطح امنیت غذایی به قدرت غذایی رساند و کشورها خودشان را به سمت اقتدار غذایی رساندند.

وی در ادامه بیان کرد: دراین زمینه بخش کشاورزی نقش اصلی راایفامی کند، زیرا اگر نگاهی گذرا به تاریخ کشورمان انداخته شود به این نکته مهم پی خواهیم برد که کشور ایران همواره مهد تولید انواع و اقسام محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلات و آبزیان بوده است و به دلیل ۴ فصل بودن آن این مزیت و قابلیت تاکنون حفظ شده است.

ساخت استخر کشاورزی

امام جمعه سرچهان ابراز امیدواری کرد که در این راه فقط و فقط باید تولیدکنندگان این بخش که همان کشاورزان سختکوش بی ادعا هستند حمایت شوند.

او تاکید کرد: امروزه با توجه به فشارهای ناجوانمردانه‌ای که به کشورمان وارد می‌شود، تحقق اقتصاد مقاومتی بیش از پیش احساس می‌شود که مهم‌ترین راهکار در این زمینه افزایش تولیدات در بخش کشاورزی و ارز آوری از این طریق است که کشورمان به دلیل چهار فصل بودن دارای قابلیت‌ها و توانمندی‌های شگرفی در این زمینه است.

طلایی خاطرنشان کرد: باید به این نکته اذعان داشت که بخش کشاورزی باوجود تلاش‌های فراوان و گسترده‌ای که برای به حداکثر رساندن تولید در این بخش صورت گرفته، اما هنوز از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل فراوانی برخوردار است که می‌تواند تولیدات آن را به ۲ تا ۳ برابر میزان فعلی افزایش یابد که در این صورت بخش کشاورزی قادر خواهد بود به تنهایی بخش قابل توجهی از نیازهای ارزی کشور را با صادرات در بخش‌های زراعت، باغبانی، دام و آبزیان و صنایع غذایی مختلف پاسخگو باشد.

امام جمعه سرچهان خواستار رفع موانع تولید در حوزه کشاورزی شد و گفت: آنچه که امروز کشور وحوزه کشاورزی و همچنین کشاورزان به آن‌ها نیاز دارند هموار کردن عرصه تولید برای کشاورزان و حمایت همه جانبه از آنهاست.

وی در ادامه با اشاره به تلاش‌های بی وقفه سبز قامتان نیروهای انتظامی در تأمین امنیت، خاطرنشان کرد: اقتدار و امنیت جمهوری اسلامی مرهون تلاش‌های صادقانه و مخلصانه نیروهای جان بر کف مدافعان امنیت داخلی است و در این عرصه فرماندهی انتظامی به عنوان متولی امنیت و آرامش داخلی همواره پاسدار و حامی حقوق عامه مردم بوده است.

حجت الاسلام طلایی، اقدام سریع هوشمندانه و قاطع عوامل محترم انتظامی، در شناسایی و دستگیری سارقان صندوق امانات بانک ملی شعبه دانشگاه تهران، راستودنی و موجب اعتماد بیش از پیش مردم به این نیرو و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست.

کد خبر 5516644

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمود محمودی در خطبه نماز جمعه کنگان با گرامیداشت سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی و روز تبلیغ و اطلاع رسانی اظهار داشت: سازمان تبلیغات و هیئت‌های مذهبی تلاش‌های گسترده‌ای در شهرستان کنگان داشته‌اند.

ورق پلاستیکی ژئوممبران

وی با محکوم کردن اظهارات سخیف نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره کشورمان و با عنوان این مطلب که این حرف‌های پوچ اتحاد و انسجام ملی را در جمهوری اسلامی بیشتر می‌کند اضافه کرد: اگر رژیم صهیونیستی بخواهد غلطی کند، نیروهای مقتدر مسلح در کمترین زمان ممکن حیفا و تل آویو را با خاک یکسان خواهند کرد.

خطیب جمعه کنگان به سفر رئیس جمهور ونزوئلا به کشور و تداوم ارتباطات ایران اسلامی با کشورهای مختلف منطقه و دنیا، بیان کرد: ارتباط ایران و کشورهایی مانند ونزوئلا به عنوان نمادهای مقاومت در برابر استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا یکی از پیام‌های این دیدارها و سفرها است.

وی با اشاره به تلاش برای توسعه روابط خارجی خاطرنشان کرد: به رغم همه فشارها، تهدیدها و تحریم‌ها بر همگان ثابت شده که جمهوری اسلامی ایران در انزوا نیست.

حجت‌الاسلام محمودی با گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی تصریح کرد: بخشی از مشکلات معیشتی و گرانی‌ها ناشی از عدم خودکفایی در حوزه مواد غذایی است.

مشکلات کشاورزی کنگان

وی با اشاره به اینکه کشاورزی شهرستان کنگان به خاطر حضور صنعت با مشکلات و چالش‌های جدی روبرو شده است افزود: مسئولان امر تلاش کنند فعالیت کشاورزی و دامداری در کنگان مورد حمایت قرار گیرد.

امام جمعه کنگان به ادغام جهاد سازندگی و تشکیل وزارت جهاد کشاورزی اشاره و بیان کرد: اگر امروز خبری از اسم جهاد سازندگی نیست اما راه و رسم و مرام سنگر سازان بی سنگر بایستی الگویی برای همه متولیان جهاد کشاورزی و امر سازندگی از جمله بسیج سازندگی باشد.

وی اظهار داشت: همانگونه که جهاد سازندگی توانست پیام انقلاب را به عمق روستاها در دورترین نقطه کشور برساند، بسیج سازندگی نیز توانست این کار مهم و سترگ را انجام دهد و بایستی این کارهای جهادی در حوزه سازندگی همچنان ادامه یابد.

محمودی امنیت غذایی را یکی از مؤلفه‌های اقتدار در عرصه ملی و بین المللی دانست و گفت: همانگونه که امروز موشک‌های سپاه توانسته مانع از تعدی و تعرض نظامی دشمن شود، تلاش برای خودکفایی در حوزه کشاورزی و تأمین امنیت غذایی نیز باید به عنوان یک ضرورت اساسی و اسلحه کارساز مدنظر باشد تا از بحران‌ها جلوگیری شود.
کد خبر 5516645

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر فتحی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، با اشاره به تأسیس نهاد جهادسازندگی در اوایل دوران پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: امام (ره) پنج ماه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، فرمان تاریخی تشکیل جهادسازندگی را صادر کرد و این نهاد مقدس تشکیل یافت تا محرومیت به جا مانده از رژیم ستم شاهی را از بین ببرد و انصافاً در مدت فعالیت آن در راستای گسترش آبادانی روستاها و محرومیت زدایی گام‌های بزرگی برداشته شد که امروز آثار و فعالیت‌های آن‌ها را به عینه مشاهده می‌کنیم.

وی افزود: این دستاوردها در حوزه توسعه روستاهای کشور انجام گرفت چرا که عشق به ولایت فقیه، خدمت به مردم و محرومان جامعه در وجود جهادگران سابق که متشکل از اقشار مختلف مردمی بودند، وجود داشت.

وی ادامه داد: جهادسازندگی با شروع جنگ تحمیلی نیز بر خود وظیفه دانست تا در صحنه حضور یابد و پشتیبانی و مهندسی رزمی جنگ را برعهده بگیرد. این نهاد در زمان جنگ آنقدر اثرگذار شد که از معمار کبیر انقلاب، لقب سنگرسازان بی سنگر را دریافت کرد و افتخار بزرگی برای جهادگران در تاریخ جمهوری اسلامی نوشته شد.

فتحی با اشاره به ادغام جهادسازندگی با وزارت کشاورزی در اواخر دهه ۷۰ نیز گفت: این اقدام در راستای فعالیت هر چه بیشتر در حوزه اقتصاد کشاورزی، توسعه اقتصاد روستایی و ایجاد امنیت غذایی انجام گرفته و اقدامات نهاد جهادکشاورزی نیز عمدتاً در راستای توسعه اقتصاد روستایی و ایجاد امنیت غذایی بوده است.

وی با بیان این‌که برای تحقق امنیت غذایی در کشور، وزارت جهادکشاورزی و سازمان‌های زیربخش، چهار محور آب و خاک، نهاده و منابع، کشت و تولید و بازار و اقتصاد کشاورزی را مدنظر قرار می‌دهند، گفت: برای فعالیت بهتر در این محورها، کشاورزان عزیز زحمات بسیار بالایی را متحمل شده و ادارات و نهادهای مختلف تابع نیز فعالیت‌های مختلفی انجام می‌دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با بیان این‌که در بحث امنیت غذایی، کمیت و کیفیت مدنظر است، اظهار کرد: کشاورزان عزیز و نهادهای پشتیبان برای کمیت و تأمین غذای موردنیاز جمعیت فعالیت می‌کنند و در حوزه سلامت بخش دام و گیاهی نیز مدیریت‌ها و سازمان‌های دامپزشکی و گیاهپزشکی مشغول کار بوده تا کیفیت مواد غذایی حاصل شود.

وی در ادامه با اشاره به این‌که امنیت غذایی جهان امروز به واسطه یک جنگ در نقطه‌ای دیگر از جهان تهدید شده است، خاطرنشان کرد: اهمیت کشاورز و فعالیت در بخش کشاورزی در این دوران دوچندان شده است. برخی کارشناسان و سیاستمداران قبلاً بر این باور بودند که لازم نیست اتکا بر منابع داخلی به هر قیمتی انجام گیرد و رسیدن به خودکفایی ضرورت ندارد اما جنگ بین روسیه و اوکراین و خشکسالی‌های پی در پی نشان داد که ضروری است، هر کشوری به فکر تأمین کالاهای اساسی خود باشد تا بتواند محصولات را بدون وابستگی به خارج در داخل خاک خود تولید کند.

وی با اشاره محدودیت منابع آب و خاک که تهدید کننده کشاورزی امروز است، افزود: این وضعیت در بحران دریاچه ارومیه دیده شده و حوضه آبریز این دریاچه که ۵۰ درصد محصولات کشاورزی استان را تأمین می‌کند، امروز با بحران شدید کم آبی رو به رو است اما علی رغم این محدودیت‌ها، بخش کشاورزی مجبور است تا غذای موردنیاز جامعه را تأمین کند.

فتحی با اشاره به موضوع افزایش جمعیت، تاکید کرد: باید از علم روز و دانش و فنون جدید از جمله اصلاح نژاد، بذور و نهال‌های اصلاح شده و … استفاده کنیم تا عملکرد تولید بخش کشاورزی ارتقا یابد و از میزان مشخصی آب بتوانیم بهره برداری بیشتر دریافت کنیم. مثلاً برداشت یک محصول با میزان مشخصی از آب ممکن است در فصای آزاد به ۱۰ تن برسد اما تولید همان محصول با همان میزان آب در گلخانه برابر ۱۰۰ تن است.

وی با اشاره به شعار سال جاری و منولیات مقام معظم رهبری در خصوص بخش کشاورزی و بهره گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: کشاورزان و متولیان امر به این یقین رسیده‌اند که چاره‌ای جز استفاده از فنون جدید برای ارتقای بهره وری و افزایش عملکرد تولید نداریم و امسال تمامی تلاش ما این است که با احصای نیازمندی‌های بخش کشاورزی بتوانیم آن‌ها را در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار دهیم و با دانشمندان جوان عرصه کشاورزی تعامل داشته و به راهکارهای اساسی برسیم.

قیمت ورق پلاستیکی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با بیان این‌که امروز کشاورزان ما در خط نخست جبهه تولید قرار گرفته و کارشناسان و مروجان کشاورزی نیز در کنار آن‌ها فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: اصلاح ساختار اقتصادی و نظام یارانه‌ای که دولت مردمی و انقلابی به کار گرفته است بیشتر در بخش کشاورزی خود را نشان داده است. سیاست‌های اصولی که در راستای تعیین قیمت جهانی برخی محصولات از جمله گندم انجام گرفت نیز باعث شد تا انگیزه‌ای در کشاورز ایجاد شود تا سطح بیشتری برای تولید گندم اختصاص دهد و از ظرفیت‌های داخلی برای تولید، حداکثر استفاده را ببرد.

وی با اشاره به تلاش و تعامل بانک کشاورزی و جهادکشاورزی برای تأمین سرمایه در گردش بهره برداران در راستای اجرای سیاست اصلاح نظام یارانه، افزود: پیش بینی‌هایی در این راستا انجام گرفته بود و اقداماتی نیز اتخاذ شد که یکی از این پیش بینی‌ها خرید محصول بازار بوده است. تولید مازاد گوشت مرغ، گوشت قرمز و تخم مرغ در بازار از طریق شرکت‌های پشتیبانی از جمله شرکت پشتیبانی دام و تعاون روستایی خریداری و ذخیره سازی شد تا کشاورزان دغدغه‌ای در این خصوص نداشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: سعی کردیم تا در راستای سیاست اصلاح نظام یارانه‌ای در کنار کشاورزان سراسر استان باشیم و این دوران را با کمترین تبعات بگذرانیم. از تولیدکنندگانی که با آگاهی تمام در این طرح در کنار ما بودند و در تلاش هستند تا این طرح به رونق در بخش کشاورزی منجر شود نیز قدردانی می‌کنیم.

فتحی در ادامه با اشاره به برنامه رشد اقتصادی استان‌ها، اظهار کرد: رشد اقتصادی پیش بینی شده برای بخش کشاورزی استان برابر ۸.۷ درصد بود که ۳.۵ درصد آن از طریق بهره وری و بقیه از طریق سرمایه گذاری جدید محقق می‌شود. در این راستا نیز پروژه‌های جدید پیش بینی شده و منابع اعتباری لازم فراهم شده است.

وی در ادامه با بیان این‌که سفر ریاست جمهوری به استان برای بخش کشاورزی استان یک سفر پربرکتی بود، گفت: در این سفر بیشترین بهره برداری در بعد تأمین منابع برای رشد اقتصادی و توسعه کشاورزی و افزایش بهره وری محقق شده است و اعتبار ۲۸۰۰ میلیارد تومانی برای این بخش مصوب شده که قسط اولیه آن نیز واریز شده است.

وی افزود: مبلغ ۴,۰۰۰ میلیارد تومان نیز برای بخش آب مصوب شده که قسمت اعظمی از آن برای بخش کشاورزی به کار گرفته می‌شود و از ظرفیت تسهیلات مصوب شده هم استفاده خواهد شد.

فتحی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی بیابان زدایی، اظهار کرد: با شرایط به وجود آمده در حوضه دریاچه ارومیه و بحران آن، توسعه بیابان در این منطقه قابل مشهود است‌. اگر یک روز گفته می‌شد که آذربایجان شرقی روزی تبدیل به بیایان می‌شود، کسی باور نمی‌کرد اما امروز می‌بینیم که در حوضه دریاچه ارومیه، بیایان وجود دارد.

وی با بیان این‌که بیابان زایی در اثر عدم استفاده متوازن از مراتع و جنگل روز به روز در حال گسترش است، گفت: مجموعه منابع طبیعی در حوزه بیایان زدایی، بوته کاری و درختکاری فعالیت‌های مهمی انجام داده که یکی از طرح‌های ماندگار این اداره کل در راستای احیای دریاچه ارومیه و بوته کاری در این حوضه بوده است.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم ارتقای سرمایه گذاری‌ها در بخش کشاورزی استان، افزود: از تمامی افراد و سرمایه گذارانی که تمایل به سرمایه گذاری در بخش کشاورزی به عنوان تأمین کننده امنیت غذایی برای ایجاد گلخانه، واحدهای دام و طیور، تولید ماهیان زینتی و پرورشی، صنایع تبدیلی و … دارند دعوت می‌کنیم و در خدمت سرمایه گذاران عزیز هستیم‌.

وی با بیان این‌که یکی از مهمترین زمینه‌های سرمایه گذاری، کشاورزی قراردادی است، گفت: ما دنبال پشتیبان برای طرح کشاورزی قراردادی هستیم و از هر کسی که فکر می‌کند می‌تواند در این راستا وارد شود، استقبال می‌کنیم تا بتوانیم از دست کشاورزان عزیز بگیریم و با تزریق سرمایه به این بخش، گره کور و مشکل اساسی نابسمانی بازرگانی محصولات و کوچک بودن قطعات کشاورزی را رفع کنیم.

کد خبر 5516707

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

حجت الاسلام کماسی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب موضوع تبیین دستاوردهای نظام با توجه به اهمیت موضوع بسیار مورد تأکید و اشاره قرار گرفته و این مسئله از آنجا حائز اهمیت است که بدانیم دشمنان نظام طی سنوات اخیر بسیار تلاش کردند تا دستاوردهای نظام را کم رنگ جلوه دهند و آن را سبک بشمارند.

ساخت استخر کشاورزی

وی با اشاره به آیاتی از کلام الله مجید در ارتباط با جهاد تبیین به فعالیت‌ها و خدمات نظام جمهوری اسلامی در بخش کشاورزی کرمانشاه اشاره کرد و افزود: در بخش کشاورزی امور بسیاری برای عمران، آبادانی و تولید از گذشته تا به امروز صورت گرفته که این خدمات در برگیرنده همکاری سه بخش تحقیقات، ترویج و خدمات اجرایی است که هماهنگی و همکاری این زنجیره به نحو مطلوب منجر به توسعه کشاورزی استان کرمانشاه خواهد شد.

نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان کرمانشاه به خدمات نظام برای تجهیز اراضی کشاورزی به سیستم‌های آبیاری تحت فشار به میزان ۸۳ هزار هکتار اشاره و تصریح کرد: استان کرمانشاه دارای رتبه‌های برتر در کشت‌های گندم، جو، نخود، ذرت دانه‌ای، چغندرقند است.

کماسی بیان کرد: خدمات نظام در بخش‌های دامپروری، گلخانه‌ها، ایجاد باغات مدرن و… نیز پس از انقلاب باعث رشد پنج الی ۶ برابری تولیدات کشاورزی در استان کرمانشاه شده است.

وی به ظرفیت صنایع تبدیلی استان کرمانشاه و نقش آن در ارزش افزوده تولیدات کشاورزی اشاره و بیان کرد: ضرورت دارد امور کشاورزی از حالت سنتی عبور کرده و به روز شود و این امر مهم با همکاری بخش تحقیق، ترویج و اجر قابل تحقق است.

نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به ضرورت حفظ منابع طبیعی و ملی استان کرمانشاه تاکید کرد: منابع طبیعی و ملی و عرصه‌های کشاورزی امانت الهی است و سهل انگاری در حفظ منابع ملی خسارت فراوانی بر منابع ملی و طبیعی ایجاد خواهد کرد و ضرورت دارد کشاورزان پس از برداشت محصولات خود از آتش زدن پس چرای مزارع خودداری کنند.

کد خبر 5516755

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: در چند سال اخیر خشکسالی با نام کشاورزی گیلان عجین شده و هر ساله شاهد خسارت به محصولات کشاورزی تولیدی این استان به ویژه برنج به واسطه کمبود و یا نبود آب هستیم. در این میان آب منطقه‌ای به عنوان متولی اصلی تأمین آب کشاورزی تلاش کرده با توجه به کاهش میزان بارندگی و سطح آب ذخیره پشت سد سفیدرود به عنوان اصلی ترین منبع تأمین آب طرح نوبت بندی را اجرایی کند.

در این طرح مقرر شده گیلان به مناطق شرقی، غربی و مرکزی تقسیم بندی و بر اساس جدول زمان بندی شده رهاسازی آب در کانال‌های آبگذاری این مناطق انجام شود. لازم به ذکر است که عمده اراضی کشاورزی در استان گیلان مشکل آب نداشته و با این برنامه کشاورزان این مناطق می‌توانند به سهولت اقدام به کشت محصول مورد نظر خود کنند اما در این میان برخی مناطق به صورت لکه از این آب بی بهره و زمین‌های آنها دچار خشکی و ترک خوردگی می‌شود.

شالیزارهای گیلان خشک و تشنه/ کشاورز: آب عادلانه توزیع شود

بی آبی ۱۵۰ هکتار از اراضی منطقه گل سفید لنگرود

آقا محمود یکی از شالیکاران منطقه گل سفید از توابع بخش مرکزی شهرستان لنگرود است که طی روزهای اخیر زمین شالیزاری وی به دلیل بی آبی دچار خشکی و ترک خوردگی شده است، وی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: متأسفانه هر ساله با مشکل کم آبی مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه حدود ۱۵۰ هکتار از اراضی شالیزاری این منطقه وضعیتی همانند شالیزار من دارند، افزود: ما تلاش می‌کنیم تا روزی حلال برای خانواده خود تهیه کنیم اما با این وضعیت امسال نباید انتظار برداشت محصول خوبی داشته باشیم.

این شالیکار لنگرودی با اشاره به اینکه زمین شالیزاری من همانند یک جاده قابل راه رفتن است، گفت: انتظار داریم مسئولان در این شرایط در کنار ما باشند و اقدامات اساسی برای حل این مشکل انجام دهند.

وی با بیان اینکه روستای گل سفید در انتهای حوزه آبریز سد سفیدرود قرار دارد، اضافه کرد: در این روستا ایستگاه پمپاژی در رودخانه لنگرود قرار دارد که آب را به سمت زمین‌های شالیزاری هدایت می‌کند.

آقا محمود ادامه داد: رهاسازی آب بر اساس نوبت بندی است که در این نوبت بندی ها به برخی از اراضی آب به اندازه کافی نمی‌رسد سبب خشکی و ترک خوردن زمین‌های شالیزاری شده است.

وی با درخواست از مسئولان برای بازدید از این مناطق و انجام اقدامات مناسب برای تأمین آب، تأکید کرد: قطعاً اگر تا چند روز دیگر به این مناطق آب نرسید کشاورز نمی‌تواند محصول خود را برداشت کند.

مسئول میدانی وارد عمل شوند

ورق پلاستیکی ژئوممبران

این مشکل در شالیزارهای برخی از مناطق شهرستان صومعه سرا نیز مشاهده شده و کشاورزان از نبود آب، خشکی زمین و خطر نابودی محصول خود گلایه دارند. رضا امیری یکی از شالیکاران صومعه سرایی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه با وجود افزایش هزینه‌ها شالیزار خود را با سختی نشا کردم، اظهار کرد: الان باید شاهد خشک شدن محصولم باشم.

وی با بیان اینکه زمین شالیزاری من به اندازه‌ای ترک خورده که اگر به زودی به آن آب نرسد باید عطای محصولش را به لقایش ببخشم، افزود: منکر تلاش‌های مسئولین محلی برای رفع این مشکل و تأمین آب نیستم اما نیاز داریم تلاش‌ها بیشتر شود.

این شالیکار صومعه سرا با اشاره به اینکه این شالیزار تنها منبع تأمین رزق و روزی من و خانواده ام است، گفت: اگر همین را از دستم دهم با توجه به این شرایط سخت باید چگونه زندگی کنم.

وی به خشک شدن رودخانه صوفیانده به عنوان اصلی ترین منبع تأمین آب برای شالیزارهای این منطقه اشاره و اضافه کرد: انتظار داریم مسئولان میدانی وارده شده و با لایروبی مشکل ما را حل کنند تا بیشتر از این شاهد از بین رفتن دسترنج خود نباشیم.

شالیزارهای گیلان خشک و تشنه/ کشاورز: آب عادلانه توزیع شود

خشکسالی امسال در ۴۰ سال اخیر بی‌سابقه است

مدیر عامل شرکت بهره برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی گیلان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به خشکسالی شدید بی سابقه در ۴۰ سال اخیر، اظهار کرد: در داخل و خارج از شبکه آبیاری سپیدرود برنامه نوبت بندی اجرا شده و با تعامل کشاورزان مشکلات به حداقل می‌رسد.

مهران محمد حسن زاده با تأکید بر لزوم وجود تعامل بین آب منطقه‌ای و کشاورزان برای گذر از این چالش و بحران، اظهار کرد: در برخی از مناطق شرق استان گیلان با مشکلاتی در این زمینه مواجه بوده که در تلاشیم تا مشکل رفع شود.

وی با اشاره به کاهش سطح آب رودخانه لنگرود طی چند روز گذشته، بیان کرد: شالیزارهای وابسته به پمپاژ آب از این رودخانه دچار مشکل شده اند که تلاش شده با اجرای نوبت بندی این مشکل رفع شود.

مدیر عامل شرکت بهره برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی گیلان ادامه داد: از صبح روز گذشته آب منطقه شرق گیلان برقرار شده که زه آب‌های آن وارد منطقه رودخانه لنگرود می‌شود.

محمد حسن زاده همچنین به مشکلات شالیکاران منطقه صوفیانده اشاره و با بیان اینکه این منطقه آب دارد اما ایستگاه‌های پمپاژ آن به دلیل کاهش آب تالاب، نمی‌تواند دائماً روشن باشد، گفت: باید شناور تهیه کرده و لایروبی دو کیلومتری انجام تا مشکلات این منطقه نیز برطرف شود.

وی با اشاره به مشکلات ناشی از عدم توزیع عادلانه آب، بیان کرد: شماره‌هایی به کشاورزان اعلام شده تا در صورت هرگونه تخلف در توزیع آب تماس گرفته و تخلفات را گزارش دهند و با خاطیان به شدت برخورد خواهد شد.

کد خبر 5513880

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، سید جواد ساداتی نژاد روز سه شنبه در مراسم افتتاح نخستین پارک علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران که در مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) ایجاد شده، اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی ما افزایش بهره وری در بخش کشاورزی که این مسیر از مسیر علم و فناوری می‌گذرد.

وی با بیان اینکه پارک علم و فناوری کشاورزی مکانی برای رسیدن به این هدف است، تصریح کرد: تحقیقات علم و فناوری باید در مزارع اتفاق بیفتد تا تولید داخلی افزایش یابد و کشاورز از لحاظ معیشت و ثروت وضعیت مطلوبی دست یابد و در روی صندلی واقعی خود که اقتدار غذایی است بنشینیم.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه از مسیر علم و فناوری می‌توانیم به این جایگاه برسیم، خاطرنشان کرد: بر این اساس رئیس جمهور تاکید زیادی بر این مساله داشتند و امسال سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین است.

وی ادامه داد: براین اساس تمام مصادیقی که مقام معظم رهبری نیز نام بردند بیشتر به حوزه کشاورزی مربوط می‌شود که همین موضوع وظیفه سنگینی برای بخش کشاورزی ایجاد کرده است.

ساداتی نژاد با بیان اینکه باید در راستای شعار سال رسالت خود را به خوبی پیش ببریم، تصریح کرد: در شرایط کنونی دنیا و به خصوص پس از جنگ اوکراین جایی در دنیا وجود ندارد که امنیت غذایی موضوع اول آن کشور نباشد و غذا عنصر مهمی برای بقای کشورها شده است.

وی خاطرنشان کرد: قیمت‌های عجیب و غریبی در موضوع تولیدات کشاورزی و غذا هر روز رو به رشد است و این عددها نشان می‌دهد که چالش آینده دنیا غذا هست و کشورها بر روی آن رقابت می‌کنند.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: باید در این مسیر حرکت کنیم چراکه حوزه غذا به قدری مهم شده است که کشورهای دیگر تمام مقررات خود را تغییر داده اند.

قیمت عایق استخر خاکی

وی با بیان اینکه از ابتدای سال در حوزه تولید داخل مأموریت بزرگی بر ما واگذار شده که از نخستین جلسه هیأت دولت آغاز شد که همان افزایش قیمت خرید تضمینی گندم می‌باشد، اظهار کرد: این افزایش قیمت پیام بزرگی برای کشاورز ایرانی داشت که استمرار نیز می‌یابد که نتیجه آن را در کشت سال زراعی آینده خواهیم دید.

در قیمت‌گذاری بحث یارانه کشت در کلزا را شروع کردیم

ساداتی نژاد بیان کرد: براین اساس از ابتدای سال در قیمت گذاری بحث یارانه کشت در کلزا را شروع کردیم که با این هدف بود که بر روی تولید داخل باید سرمایه گذاری ویژه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه کشاورزی قراردادی را در گندم به پیش خواهیم برد، تصریح کرد: این روند را در برنج نیز شروع کردیم و در سایر محصولات نیز ادامه می‌یابد تا کشاورز بدون دغدغه قیمت نهاده کار خود را انجام دهد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: این یک ضرورت در زمانه امروز است که تات (سازمان تحقیقات، ترویج و آموزش کشاورزی) مهمترین پشتوانه این اتفاق در تولید است و باید زمانیکه کشاورز اسم تات را که می‌شنوند قوت قلب و پشتوانه و اطمینان باشد که هر بذری را تات تأیید کند بدون دغدغه استفاده کند و این بذر را بر هر بذری ترجیح دهد زیرا مناسب با اقلیم تولید شده است.

وی با بیان اینکه پشتوانه اجرایی تحول کشاورزی ایران و دولت سیزدهم، تات است، اظهار کرد: این امر به یک برنامه ریزی دقیق، فعالیت مستمر، نگاه نو، نقشه راه جدید و به یک تغییراتی در آئین نامه‌ها و حرکت‌ها نیاز دارد.

وی بیان کرد: بهره وری را از تات می‌خواهیم و کسی دیگری نمی‌تواند این مسیر را هویدا کند و بهره وری را از جای دیگری نمی‌توان طلب کرد و افزایش بهره وری را تات به کشاورزی هدیه می‌دهد.

قیمت عایق استخر

ساداتی نژاد با بیان اینکه من حاضرم ساختمان‌های جهاد کشاورزی را بفروشم و خرج توسعه علم و فناوری در کشاورزی شود، تصریح کرد: زیرا کشاورزی ما تشنه علم و فناوری است و آنچه که امروز ما را نجات می‌دهد علم و فناوری است.

وی ادامه داد: باید در این حوزه به صورت ویژه با هم تلاش کنیم تا شهریور الگوی کشت را ابلاغ کنیم که این مأموریت به تات واگذار شده است.

لزوم اجرای کشت فراسرزمینی

وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: در برنامه دوم توسعه قرار است الگوی کشت اجرا شود که تا امروز باقی مانده، براین اساس از امسال برای صادرات محصولات آب بر عوارض می‌گیریم و باید به سمتی برویم که در الگوی کشت محصولات آب بر را وارد کنیم و با کشت فراسرزمینی به سمتی برویم که کالای اساسی تولید کنیم که کشاورز هم به این موضوع علاقمند است.

وی گفت: دولت امروز نگاه ویژه به تولید داخل دارد و فرمان مقام معظم رهبری نیز بر تولید داخل است و من نیز تاکید می‌کنم در این مسیر و راه مهمترین پشتوانه و لکوموتیو تات است.

ساداتی نژاد ادامه داد: این نقش اساسی در اجرای این برنامه و سند تحول را سازمان تات بر عهده دارد و این پارک یک ابزار بزرگ در اجتماع جوانان و شرکت‌های دانش بنیان است تا آنچه در سازمان تحقیقات انباشته شده در اختیار کشاورز ایرانی قرار دهند.

وی اظهار کرد: اگر در کشاورزی اینجا هستیم زاییده این تلاش‌ها است و این گندمی که داریم نتیجه بذری است که مؤسسه تحقیقات اصلاح بذر و تات تولید کرده است.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه بذر اسلحه ما است و نقش این مؤسسه در این میان بسیار حائز اهمیت است، ادامه داد: با این نگاه باید حرکت کنیم و به سمتی برویم که امسال اتفاق خوبی در تولید داخل و تحول پیش آید.

وی بیان کرد: در طرح مردمی سازی یارانه‌ها که در حوزه تولید است با تولید قراردادی در محصولات کشاورزی باید تلاش می‌کنیم دغدغه کشاورزان را در تولید دام و طیور با خرید تضمینی رفع کنیم تا بحث سفره و غذا پایدار بماند.

ساداتی نژاد متذکر شد: بدون تولید کننده غذایی وجود ندارد لذا تولید کننده ایرانی همیشه در کنار مصرف کننده است و مصرف کننده ایرانی همیشه حامی تولید کننده است.

کد خبر 5514105

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحسین تقوی سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک هفته جهاد کشاورزی عنوان کرد: این هفته، با توجه به اهمیت جهاد که کمک به محرومین و مستضعفین در روستاها جهاد کشاورزی تشکیل شد.

وی با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی اقدامات گسترده‌ای انجام داده و به بررسی مشکلات نیز می‌پردازد، تاکید کرد: سازمان جهاد کشاورزی ۳۰ درصد اشتغال استان را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه میزان محصولات تولیدی بخش کشاورزی در استان بالغ بر ۵ میلیون تن است، خاطرنشان کرد: در هفته جهاد کشاورزی ۲۹ طرح افتتاح می‌شود و ۱۴ طرح در حوزه تولیدات گیاهی با ۶۳ نفر اشتغال و در آبزیان ۴ طرح با ۱۲ نفر و صنایع تبدیلی ۵ طرح اجرا می‌شود.

تقوی ادامه داد: حدود هزار و بیست میلیارد ریال کل هزینه طرح‌های هفته جهاد کشاورزی است و جمعاً ۱۷۲ نفر مستقیم اشتغال پیدا می‌کنند.

عایق استخر

وی افزود: تولید گندم و غلات برنامه مخصوصی داریم که میزان آن از کشور اعلام می‌شود و براساس آن برش شهرستانی تهیه می‌شود، اطلاعات کافی از اراضی کشور وجود ندارد بنابراین کشت‌ها معمولاً تقریبی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: مجلس باید به جد پیگیر طرح الگوی کشت باشد چرا که امنیت غذایی یکی از مهمترین امور در کشور است.

این مسئول، با بیان اینکه استان همدان به عنوان یکی از استان‌های برتر در تنظیم بازار معرفی شده، گفت: تولیدات دام به اندازه‌ای که برنامه پیش بینی شده در کشور تولیدات داشتیم و تعدیل بازار صورت گرفته و نهاده‌های دامی از ۲۰ اردیبهشت ماه نرخ را آزاد اعلام کرد و قیمت‌های مصوب دولت اعمال می‌شود.

تقوی خاطرنشان کرد: امور اراضی در ایام تعطیل حتی با گشت ۱۳۱ مشغول به کار هستند و اقدامات خوبی صورت گرفته، چرا ذخایر آب و خاک برای آیندگان بسیار با اهمیت است و باید از تخریب اراضی جلوگیری کرد.

وی با تاکید بر اینکه مجلس باید به جد پیگیر طرح الگوی کشت باشد، تاکید کرد: حدود ۷۰ کیلوگرم ضایعات مواد غذایی برای هر فرد در کشور داریم.

این مسئول در پایان، با بیان اینکه ضایعات بخش کشاورزی بسیار بالا است، ادامه داد: افزایش ضایعات مواد غذایی بسیار آسیب زا است و می‌تواند امنیت هر کشور را به خطر بیاندازد.

کد خبر 5514337

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی خیام نکویی ظهر سه شنبه در آئین افتتاح پارک علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی کشور که در مجموعه مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) در کرج اظهار کرد: لشکر ۱۰ هزار نفری در سازمان تحقیقات در ۳۱ استان وجود دارد که ۲۰ مؤسسه تحقیقات و ۳۱۴ ایستگاه تحقیقاتی داریم که باید همکاران همراهی کنند تا امسال را سال تحول در سازمان داشته باشیم.

وی ادامه داد: امسال فرصت کم نظیری است که سازمان پوست اندازی کند و وارد دوره جدید اثربخشی در بخش کشاورزی شود.

رئیس سازمان تحقیقات، ترویج و آموزش کشاورزی بیان کرد: شورای راهبردی برای تحقیقات بخش دامپزشکی کشور راه اندازی شده و تمام ظرفیت‌های را در اختیار این بخش قرار داده ایم تا بر اساس نیاز این سازمان دامپزشکی مسیر تحقیقات طی شود.

وی خاطرنشان کرد: این سیاست‌ها در دیگر بخش‌ها هم هست تا به نقطه‌ای برسیم در سازمان تحقیقات پژوهش برای پژوهش نداشته باشیم بلکه پژوهش برای حل مشکلات اولویت دار بخش صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه ۴۵ درصد مؤسسات تحقیقاتی سازمان تات در البرز مستقر می‌باشد، گفت: از ۲۰ مؤسسه تحقیقاتی بخش کشاورزی ۹ مؤسسه در البرز مستقر است که نشان دهنده این است که البرز یک استان علم و فناوری در بخش کشاورزی است.

خیام نکویی اظهار کرد: امسال با نامگذاری سال دانش بنیان و کشاورزی توسط مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر دانش بنیان شدن بخش کشاورزی سازمان تات بار سنگینی بر روی دوش خود احساس می‌کند که رسالت خود دید تا لبیک از عمق جان به این فرمایش مقام معظم رهبری داشته باشد.

وی بیان کرد: باید بر اساس مصوبه ۲۷ فروردین سال جاری ما تعداد شرکت‌های دانش بنیان بخش کشاورزی را به ۲۰ درصد از کل شرکت‌های دانش بنیان کشور برسانیم.

معاون وزیر جهاد کشاوزی تصریح کرد: هم اکنون حددود ۶ هزار و ۷۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد که از این تعداد بیش از ۳۰۰ شرکت به بخش کشاورزی مربوط می‌شود و بایستی به یک هزار و ۲۰۰ شرکت دانش بنیان بخش کشاورزی برسد.

وی با بیان اینکه معاون علمی فناوری ریاست جمهوری زحمات زیادی در این مدت کشیده که ضمن قدردانی از این معاونت، خاطرنشان کرد: پیش از این خلأ بزرگی در این معاونت احساس می‌شد که بسیاری از شرکت‌های فناور در غیر از بخش کشاورزی بودند و برای اولین بار بخش کشاورزی را توانستیم به این معاونت ورود دهیم.

عایق استخر خاکی

خیام نکویی ادامه داد: ظرفیت بخش کشاورزی کم نظیر است که علیرغم زحمات بسیار زیاد معاونت علمی و فناوری و وزارت علوم هیچ موقع نتوانستیم از ظرفیت دانشی و فناوری بخش کشاورزی به نحو مطلوب برای ارتقای بخش استفاده کنیم.

فعالیت ۵ هزار عضو هیأت علمی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در بخش کشاورزی

وی با بیان اینکه امروز بیش از ۵ هزار عضو هیأت علمی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در بخش کشاورزی و بیش از ۲ هزار هیأت علمی در تات داریم، اظهار کرد: ضمن اینکه تعداد قابل توجهی فارغ التحصیل در حوزه‌های مختلف بخش کشاورزی داریم که متأسفانه از این پتانسیل به نحو مطلوب استفاده نمی‌شود.

رئیس سازمان تحقیقات، ترویج و آموزش کشاورزی بیان کرد: امروز نقطه عطفی در طول تاریخ بخش کشاورزی است زیرا کانونی تشکیل شده که این زیر ساخت می‌تواند این ظرفیت عظیم دانشی بخش را پذیرا باشد تا پاسخگویی به مشکلات و اولویت‌های بخش کشاورزی که امروز با آن مواجه هستیم، باشد.

وی ادامه داد: اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها می‌توانند از این ظرفیت پارک علم و فناوری به بهترین نحو ممکن برای تبدیل ایده‌ها به نمونه و الگو برای طی مراحل تجاری سازی استفاده کنند.

خیام نکویی با بیان اینکه اگر ۱۰ درصد از ظرفیت علمی کشاورزی کشور به این بخش ورود کنند شاهد تحول بزرگی خواهیم بود، تصریح کرد: در کشاورزی فارغ التحصیلان فرهیخته ای داریم که بخشی از شرکت‌های شرکت کننده در نمایشگاه این رویداد بخش کوچکی از دستاوردهای محققان این بخش را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه تا سه ماه آینده رویداد بزرگی را خواهیم داشت، گفت: تا در مجموعه این پارک علم و فناوری، تمام شرکت‌های کشاورزی دانش بنیان و هسته‌های فناور را تجمیع کنیم و حضور یابند.

رئیس سازمان تحقیقات، ترویج و آموزش کشاورزی اظهار کرد: ضمن اینکه تمام معاونت‌های اجرایی سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها و سرمایه گذارانی که مایل به حضور در بخش کشاورزی هستند را دعوت کنیم تا تحول چشمگیری در این حوزه به وجود آوریم.

وی با بیان اینکه ۱۸ درصد تولید ناخالص ملی و ۲۳ درصد از اشتغال کشور در بخش کشاورزی است، بیان کرد: علیرغم کم لطفی‌های ۴ دهه گذشته به این بخش، کشاورزی پاسخگوی مهمترین اولویت کشور که موضوع غذا می‌باشد، هست.

خیام نکویی ادامه داد: امروز در دنیا حالتی به وجود آمده که برای ۵۰۰ هزار تن گندم بین دو کشور هند و مصر مشکلات زیادی به وجود می‌آید تا آن را تصاحب کرده یا مشتری زودرسی به دست بیاورند.

وی اظهار کرد: برای اینکه شرکت‌های دانش بنیان بخش کشاورزی را به یک هزار شرکت افزایش دهیم باید زیر ساخت‌ها را که از جمله آنها پارک علم و فناوری و ۱۰ دهکده علم و فناوری است که در هر دهکده ۱۰۰ شرکت دانش بنیان مستقر می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: ما متولی غذای مردم هستیم و کوتاهی در این خصوص از هیچکس پذیرفته نیست پس سازماندهی تمام ظرفیت‌های کشاورزی از واجباتی است که باید ممارست داشته باشیم.

وجود ظرفیت تولید ۱۰ درصد گوشت قرمز کشور در سیستان و بلوچستان

قیمت عایق استخر

خیام نکویی افزود: در کشور باید متناسب با ظرفیت‌های استانی تحول چشمگیری صورت گیرد که به عنوان مثال استان سیستان و بلوچستان ظرفیت تولید ۱۰ درصد از گوشت قرمز کشور مبتنی بر گوشت شتر دارد.

وی اظهار داشت: در کشور حدود ۱۲ درصد گوشت قرمز را وارد می‌کنیم که تمهیداتی اندیشیده تا سه سال آینده ضمن ورود گوشت شتر به سبد غذایی خانوار به عنوان گوشت قرمز که یکی از گوشت‌های بسیار با کیفیت است تحول چشم‌گیری در اشتغال و دانش این حوزه به دست بیاوریم.

وی تصریح کرد: ظرفیتی برای جذب فارغ التحصیلان و ایجاد شرکت‌های دانش بنیان هم هست که به زودی دهکده فناوری هم در این استان راه اندازی خواهد شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: ظرفیت سیستان و بلوچستان در کارهای کشاورزی بسیار خوب است و باید با استفاده از ظرفیت‌های این استان بتوانیم ارزبری را به حداقل برسانیم.

وی با بیان اینکه قابل قبول نیست سالانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون دلار برای واردات موز بدهیم در حالی که این ظرفیت در سیستان و بلوچستان هست، افزود: سیاستگذاری ما در حوزه سازمان تحقیقات مشارکت فعالان بخش خصوصی برای اثربخشی در حوزه بخش کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه امروز ۲ هزار فناوری محصول سازمان تحقیقات را آماده داریم، اظهار داشت: از شرکت‌های بخش خصوصی دعوت می‌شود برای دریافت این دانش‌ها و تجاری سازی و ورود آن به بخش کشاورزی اقدام کنند.

رئیس سازمان تحقیقات، ترویج و آموزش کشاورزی گفت: ریل گذاری سازمان ترویج عوض شده به این مفهوم که آئین نامه ارتقا را تغییر داده ایم و در دو هفته آینده مراحل آن را طی می‌کنیم و در آئین نامه جدیدی که دیده شده تمام توانمندی در این دیده شده که افرادی که اثربخش در انتقال دانش فنی و دانش بنیان شرکت می‌کنند بتوانند امتیازات لازم را کسب کنند.

وی با بیان اینکه نخستین پارک علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی در سه فاز در مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) راه اندازی می‌شود، گفت: نخستین فاز آن در ۶۰ هکتار با ۵۰ شرکت دانش بنیان آغاز به کار کرد که تا پایان سال ظرفیت استقرار ۵۰ شرکت دانش بنیان دیگر را دارد.

خیام نکویی متذکر شد: با راه اندازی سه فاز پارک علم و فناوری ۴۰۰ شرکت دانش بنیان در این پارک مستقر خواهند شد.

کد خبر 5514370

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، گودرز نجفیان گفت: در این مزرعه پژوهش‌های ملی کشور برنامه‌ریزی می‌شود‏، که بخشی از آن در ستاد و بخشی در استان‌ها در ۲۵ ایستگاه تحقیقاتی در اقلیم‌های مختلف انجام می‌شود.

وی افزود: در این بازدید بخشی از ظرفیت‌های موجود در مؤسسه اصلاح و بذر برای پاسخگویی به چالش‌ها و پشتیبانی از برنامه‌های خوداتکایی کشور در زمینه تولید محصولات اساسی گندم و جو را به سمع و نظر وزیر جهاد کشاورزی رساندیم.

رئیس مؤسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر با بیان اینکه در تولید گندم آبی کشور صددرصد بذر مورد نیاز در داخل کشور تولید می‌شود و در این خصوص خودکفا هستیم. هم‌اکنون نیز با توجه به ظرفیت‌های موجود، رقم خوبی را معرفی کردیم.

این مسؤول خاطرنشان کرد: در این مؤسسه سالانه ۱۵ واریته و بذر جدید معرفی می‌شود که حدود ۶ تا ۱۰ واریته مربوط به گندم است.

استخر ذخیره آب باران

نجفیان با بیان اینکه از آغاز انقلاب تاکنون بیش از ۱۴۰ رقم اصلاح شده در گندم و جو از سوی این مؤسسه معرفی شده است، گفت: در حال حاضر نیز حدود ۵۰ تا ۶۰ رقم فعال گندم در عرصه داریم که به تولید کمک می‌کنند. این ارقام متحمل به کم‌آبی و مقاوم در مقابل بیماری‌ها هستند، موجب صرفه‌جویی در مصرف سم می‌شوند و بهره‌وری آب را افزایش می‌دهند.

به گفته وی، ما ارقامی داریم که در آب کم ۵ تا ۶ تن در هکتار عملکرد دارند که اینها از ظرفیت‌هایی است که از سال ۸۰ بر روی آن در مؤسسه تحقیقاتی کار شده است گندم‌هایی همچون سیروان، مورگان و پیشگام که در مناطق اقلیمی مختلف می‌توانند کمک کنند تا عملکرد تولید را افزایش دهند.

نجفیان ادامه داد: این بذرها توانسته‌اند با وجود کاهش سطح زیر کشت و منابع محدود آبی، تولید کشور را حفظ کنند.

رئیس مؤسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر در خصوص محصول جو نیز گفت: از ۶۰۰ هزار هکتار تا حدود یک میلیون هکتار جو دیم و ۶۰۰ هزار هکتار جو آبی، حدود ۳.۵ میلیون تن جو تولید می‌شود که این میزان به ۳.۷ میلیون تن هم رسیده است.

وی افزود: جو یکی از محصولات مهمی است که برای کنسانتره مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کد خبر 5514358

 

منبع مهرنیوز

 


:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

محمدرضا رضایی کوچی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: با اشاره به اهمیت کشاورزی در رونق و آبادانی جامعه، گفت: اسلام بر فضیلت کشاورزی و منزلت کشاورزان، تأکیدات و توصیه‌های فراوانی دارد.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روایات متعدد از سوی ائمه اطهار (ع) در باب اهمیت مسئله کشاورزی افزود: در این راستا امام صادق (ع) کشاورزی را کیمیای بسیار بزرگ دانسته اند.

رضایی کوچی عنوان کرد: پیامبر گرامی (ص) و ائمه اطهار (ع) نیز خود به زراعت و درخت کاری مشغول بودند و مردم را نیز بدان تشویق و ترغیب می‌کرددند.

وی با اشاره به سخن رهبری انقلاب در لزوم توجه به مسئله کشاورزی، عنوان کرد: رهبری انقلاب فرمودند دستگاه کشاورزی برای کشور بسیار مهم است چون امنیت غذایی برای کشوری بزرگ، پرجمعیت و دارای هدف‌های بلند، بسیار مهم است.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در سال «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» بهره‌وری کشاورزی در راستای توسعه پایدار با آگاهی از نیازهای کشور به محصولات کشاورزی و فراورده‌های دامی باید با برنامه‌ریزی دانش محور و اهتمام فوق العاده‌ای صورت پذیرد.

جلوگیری از تبخیر آب

وی عنوان کرد: باید با حمایت‌های بیشتر از مراکز تولیدی به ویژه روستاها و ایجاد اتحاد و همدلی مسؤولان و بهره‌برداران زمینه را برای تولیدات گسترده‌تر آماده کرد.

رضایی کوچی در پایان با گرامی داشت هفته «کشاورزی»، اقدامات شایسته و تلاش‌های خالصانه کشاورزان، دامداران و تولیدکنندگان فداکاری که سربازان خط مقدم رونق اقتصادی هستند، را ارج نهاد.

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , عایق ژئوممبران , استخر کشاورزی , عایق استخر , ورق ژئوممبران , ژئوسنتتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

ماشاالله ارویسی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با فعالیت بیش از ۱۵ مرکز خرید تاکنون بیش از ۳۵ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به صورت تضمینی خریداری شده و از ابتدای فصل برداشت گندم در استان کرمانشاه تاکنون بیش از ۹۱ هزار و ۵۳۸ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان کرمانشاهی خریداری شده است.

وی افزود: بیش از ۳۵ هزار و ۲۵ تن از گندم خریداری شده به صورت تضمینی و بیش از ۵۶ هزار و ۵۱۳ تن نیز به صورت توافقی تحویل مراکز خرید استان کرمانشاه شده که این مقدار خرید تضمینی گندم در حال حاضر توسط ۲ مرکز دولتی، هشت سیلوی بخش خصوصی و پنج مرکز مباشر تعاونی روستایی با نرخ مصوب اعلامی ۱۱۵ هزار ریال به ازای هر کیلوگرم گندم است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه تصریح کرد: تعداد کل مراکز خرید تضمینی در استان کرمانشاه ۶۱ مرکز شامل هفت مرکز دولتی، ۴۰ سیلوی بخش خصوصی و ۱۴ مرکز مباشرین تعاونی روستایی است و در حال حاضر در شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب، ثلاث باباجانی، هرسین و اسلام آباد غرب، خرید تضمینی گندم توسط ۱۵ مرکز از پیش تعیین شده انجام می‌شود.

نیروگاه سیکل ترکیبی

ارویسی بیان کرد: در چند روز آینده نیز شاهد آغاز خرید تضمینی در سایر مناطق استان کرمانشاه خواهیم بود و در خصوص پرداخت مطالبات کشاورزان هم استانی نیز تمامی کشاورزانی که تا تاریخ هفتم خرداد ماه گندم خود را تحویل مراکز خرید تضمینی داده‌اند ۱۰۰ درصد مطالبات خود را دریافت کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: با تلاش همکاران در مجموعه شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران و بانک کشاورزی تاکنون بیش از ۱۶۵ میلیارد و ۶۳۵ میلیون تومان معادل ۴۳ درصد لیست‌های اعلامی به بانک از طریق بانک عامل به حساب کشاورزان کرمانشاهی واریز شده است.

ارویسی با درخواست از کشاورزان کرمانشاهی، گفت: حتماً در زمان مراجعه به مراکز خرید تضمینی با در دست داشتن کارت ملی و شماره حساب بانک کشاورزی فعال به نام خود از ثبت نام خود در سامانه پهنه‌بندی جهاد کشاورزی نیز اطمینان حاصل کرده تا در پرداخت مطالبات ایشان خللی ایجاد نشود.

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , عایق ژئوممبران , استخر کشاورزی , عایق استخر , ورق ژئوممبران , ژئوسنتتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، شکرالله حاجی‌وند ظهر دوشنبه در مراسم معرفی آخرین دستاوردهای تحقیقاتی پژوهشکده میوه‌های معتدله و سردسیری مؤسسه علوم تحقیقات علوم باغبانی کشور که در باغ دولتی کمالشهر کرج برگزار شد، اظهار کرد: سطح زیر کشت محصولات باغبانی در کشور حدود ۳ میلیون هکتار است و از این مقدار هرسال حدود ۲۴ تا ۲۵ میلیون تن محصول برداشت می‌شود.

وی ادامه داد: باغبانی در کشور یک ظرفیت بسیار عظیم و اقتصادی محسوب می‌شود به گونه‌ای که از ۶ میلیارد دلار صادرات محصولات کشاورزی در کشور، بیش از ۳.۲ میلیارد دلار از آن سهم محصولات باغبانی است.

رئیس مؤسسه تحقیقات علوم باغبانی کشور بیان کرد: البته محصولات باغبانی به شکل‌های پک شده، کمپوست، کمپوت و فرآوری شده نیز صادرات می‌شود و این نشان دهنده این موضوع است که بیشتر از رقم یادشده صادرات محصولات کشاورزی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه باغبانی در کشور جایگاه اقتصادی بالایی دارد، تصریح کرد: از طرفی تغییر اقلیم و بهره‌وری پایین (عملکرد پایین) دو مورد از مهمترین چالش‌های ما در حوزه باغبانی محسوب می‌شود.

حاجی وند خاطرنشان کرد: امسال از سوی رهبر انقلاب شعار سال به نام دانش بنیان نامگذاری شده است، بر این اساس در این خصوص بر یافته‌ها و دانش فنی روز متمرکز شده‌ایم.

آبیاری تحت فشار

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین کارهایی که در زمینه دانش بنیان دنبال می‌کنیم تولید رقم در محصولات باغبانی است، گفت: بر این اساس تاکنون ۶۱ رقم جدید ایرانی از محصولات باغبانی به جامعه باغبانی شناسایی و معرفی شده است.

رئیس مؤسسه تحقیقات علوم باغبانی کشور ادامه داد: از طرفی دیگر بیش از ۳۵۰ رقم از ارقام خارجی وارد و طی یک تا دو سال اخیر در قالب تفاهم نامه‌ها با معاونت علوم باغبانی تحویل نهالستان‌ها و بخش خصوصی داده‌ایم.

وی در خصوص اقدامات دانش بنیان دیگر این مؤسسه اظهار کرد: هر ساله در کشور بخشی از محصول گردو دچار سرمازدگی می‌شوند و این امر باعث می‌شود محصول گردو به مدت دو سال از بین برود و این آسیب از گذشته تاکنون در باغات کشور رخ داده است.

ایجاد ۲ دانش جدید برای جلوگیری از سرمازدگی گردو

حاجی‌وند با بیان اینکه بر این اساس برای جلوگیری از سرمازدگی گردو دو دانش فنی جدید از سوی مؤسسه در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته است، تصریح کرد: یکی از آن اقدامات اقلام جدیدی از محصولات گردو مانند چالدران، الوند، کاسپین، پرشین، جمال و… بودند که این ۸ رقم به بخش خصوصی تحویل داده شد.

رئیس مؤسسه تحقیقات علوم باغبانی کشور خاطرنشان کرد: با این امر دیگر سرمازدگی دو محصول بادام و گردو را در کشور نخواهیم داشت، مگر اینکه باغداری این امر را اجرا نکرده باشد، البته بهترین راهکار انتخاب رقم مناسب است.

وی گفت: برای جلوگیری از سرمازدگی زردآلو بیش از ۳۵ رقم جدید از زردآلو را به مناطق مختلف با هدف مبارزه با سرما در اختیار داریم و در استان البرز با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان آمادگی داریم در یک منطقه، عرصه‌ای و استان دیگر منتقل کنیم.

اولین باغ مادری گردو در کشور تأسیس شد

وی با بیان اینکه بخش خصوصی از این مهم استقبال کرد، خاطرنشان کرد: بر این اساس در قالب کار دانشی و فنی باغ مادری و تولید نهال گردو در منطقه تویسرکان همدان تشکیل شد و اولین باغ مادری گردو در کشور تأسیس و برای اولین بار نهال گردوی عاری از ویروس با لیبل جدید توسط مؤسسه و بخش خصوصی انجام شد.

رئیس مؤسسه تحقیقات علوم باغبانی کشور با اشاره به اینکه در زمینه محصول گردو اقدام دیگری همچون ترویج و توسعه تکنیک سرشاخه کاری توسط مؤسسه نهادینه شد، گفت: این امر از سال ۹۶ با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان البرز و سایر استان‌ها آغاز شد.

وی ادامه داد: براین اساس مؤسسه دوره آموزشی تکمیلی را برای تیم‌های مشخص شده با ارائه گواهینامه برگزار می‌کند و تیم‌های ماهر پیوند تربیت و در اختیار بخش خصوصی قرار می‌گیرند.

حاجی‌وند با بیان اینکه با توجه به اینکه یافته‌های فنی و علمی باید مرتب به روز و در اختیار بخش خصوصی قرار بگیرند، اظهار کرد: براین اساس امروز از تمام همکاران مؤسسه که در حوزه‌های مختلف کارهای فنی را انجام می‌دهند و مدیران تصمیم گیر در حوزه باغبانی استان البرز و وزارت جهاد کشاورزی دعوت شد به طور ویژه تکنیک‌ها و دانش فنی روز، ارقام، تکنیک‌های جدید سرشاخه کاری و رقم‌های جدید در بادام ارائه شد تا با اطلاعات کافی در استان و سطح کشور کار انجام شود.

وی در خصوص ارزش غذایی محصولات باغی بیان کرد: در مطالعه سازوگاری بروی محصولات باغبانی از ابتدا پارامترهای مختلف از جمله خصوصیات کیفی و کمی میوه بررسی می‌شود، کارهای مطالعاتی ما بدون و محصولات باغبانی ما در کشور بدون دستکاری ژنتیکی است.

کد خبر 5513502

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , عایق ژئوممبران , استخر کشاورزی , عایق استخر , ورق ژئوممبران , ژئوسنتتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، منصور خزایی دوشنبه در سومین روز از هفته جهاد کشاورزی ۲ پروژه گلخانه و کشت گیاه دارویی شهرستان فامنین که با حضور فرماندار، بخشداران و جمعی از مدیران شهرستان کلنگ زنی شد، عنوان کرد: مساحت گلخانه هیدروپونیک در شهرستان فامنین برابر ۳۲ هزار و ۴۰۷ متر مربع است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت تولید این گلخانه برابر یک هزار و ۱۳۰ تن سبزی و صیفی و میزان اشتغالزایی ۳۳ نفر است، اظهار کرد: پیش بینی می‌شود که این گلخانه در سال آینده به بهره برداری برسد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین در ادامه، میزان سرمایه گذاری پیش بینی شده این طرح را ۸۸۰ میلیارد ریال دانست و افزود: این روند با هزینه شخصی و بدون دریافت تسهیلات بانکی پیش رفته است.

خزایی، به افتتاح پروژه ۲ هکتاری مزرعه گیاه دارویی اسطوخودوس شرکت توداک در حومه فامنین اشاره کرد و افزود: مبلغ کل هزینه احداث هر هکتار این مزرعه ۴۵۰ میلیون ریال است.

این مسئول با تاکید بر اینکه میزان عملکرد این مزرعه بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ کیلوگرم گل خشک به همراه ۲ تا ۳ تن برگ خشک (۲ تا ۳ چین) و البته از سال سوم به بعد است، میزان اشتغال زایی مستقیم و غیرمستقیم این مزرعه را ۱۵ نفر اعلام کرد.

عایق بندی استخر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین با بیان اینکه نوع کشت این مزرعه نشایی بوده است، افزود: تولید محصول زیر نظر کارشناسان کشت گیاهان دارویی جهت مصرف متعادل و بهینه انواع کودها و پایش احتمالی آفات و بیماری‌ها و تولید محصول سالم است.

کد خبر 5513503

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , عایق ژئوممبران , استخر کشاورزی , عایق استخر , ورق ژئوممبران , ژئوسنتتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، پیمان اسکندری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: همزمان با هفته جهاد کشاورزی همچون سنوات گذشته شاهد افتتاح چندین پروژه زیربنایی در استان خواهیم بود.

وی افزود: در حوزه آب و خاک شاهد بهره برداری از ۴۵ پروژه با تثبیت اشتغال برای ۱۱۹ نفر خواهیم بود.

سرپرست جهاد کشاورزی کردستان اعلام کرد: در حوزه تولیدات دامی ۷ پروژه، تولیدات گیاهی ۱۳ پروژه، شیلات و آبزیان ۴ پروژه، صنایع تبدیلی و غذایی ۱۳ پروژه و منابع طبیعی شاهد افتتاح ۳ پروژه خواهیم بود.

اسکندری خاطرنشان کرد: در مجموع ۸۵ پروژه با تثبیت اشتغال ۳۰۵ نفر و اشتغال زایی ۱۹۵ نفر با اعتباری بالغ بر هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال در هفته جهاد کشاورزی در استان کردستان به بهره برداری خواهد رسید.

وی در ادامه سخنان خود به مبحث صدور اسناد برای اراضی کشاورزی استان اشاره کرد و گفت: در عرصه منابع طبیعی خوشبختانه ۹۹ درصد اراضی ملی استان دارای سند شدند اما در مبحث اراضی کشاورزی خیلی عقب هستیم.

اسکندری اعلام کرد: ۲۶۹ پلاک با مساحت بیش از ۳۷۰ هزار هکتار رفع تداخلات شده و مراحل صدور سند را طی می‌کند.

زئوممبران

وی افزود: تشکیل اصناف کشاورزی و صدور سند مالکیت از جمله اولویت‌هایی است که در جهاد کشاورزی به صورت ویژه در دست پیگیری است.

اسکندری اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۳۰ درصد اشتغال استان مربوط به بخش کشاورزی است و می‌توان گفت که این عرصه به عنوان محور اصلی توسعه کردستان محسوب می‌شود.

وی افزود: ظرفیت تولید پنج میلیون تن انواع محصولات کشاورزی را داریم که اکنون حدود دو میلیون و ۸۰۰ هزار تن تولیدات داریم که برنامه ریزی شده که طی ۴ سال آینده این مهم به ۴ میلیون تن برسد.

کد خبر 5512078

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انجمن علمی گل و گیاهان زینتی ایران، پنجمین کنگره ملی و بین‌المللی گل و گیاهان زینتی با هدف انتقال تجارب و ایجاد شبکه همکاری محققان و تولیدکنندگان این حوزه و فعال کردن ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در این زمینه، ۲۲ تا ۲۴ شهریور ماه به میزبانی دانشگاه شیراز برگزار می‌شود.

دکتر پژمان آزادی رئیس انجمن علمی گل و گیاهان زینتی ایران و رئیس پنجمین کنگره ملی و بین‌المللی گل و گیاهان زینتی در این باره گفت: در این کنگره که با مشارکت دانشگاه شیراز، انجمن علمی گل و گیاهان زینتی ایران و پژوهشکده گل و گیاهان زینتی ایران به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود، علاوه بر ارائه آخرین یافته‌های پژوهشی محققان داخلی و خارجی در قالب سخنرانی و پوستر، اساتید و محققان برجسته داخلی و ۱۵ سخنران کلیدی از کشورهای آمریکا، ژاپن، آلمان، انگلستان، استرالیا، ترکیه، چین، مکزیک، لهستان و ایتالیا نیز سخنرانی می‌کنند.

استخر کشاورزی

وی گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی و بازدید از مراکز پرورش گل و گیاهان زینتی و اماکن تاریخی شیراز از دیگر برنامه‌های این کنگره است.

رئیس انجمن علمی گل و گیاهان زینتی ایران سطح زیر کشت گل و گیاهان زینتی در ایران را بیش از ۱۰ هزار هکتار عنوان کرد که حدود هفت هزار و ۸۰۰ هکتار به صورت فضای باز و دو هزار و ۷۰۰ هکتار به صورت گلخانه است.

وی با اشاره به اشتغال مستقیم بیش از ۲۰ هزار نفر در صنعت گل و گیاهان زینتی ایران اظهار داشت: ارزش صادرات سالانه کشور در این حوزه حدود ۴۰ میلیون دلار است در حالی که ظرفیت صادراتی بالقوه این صنعت بیش از ۷۰۰ میلیون دلار تخمین زده می‌شود.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی ابراز امیدواری کرد که برگزاری کنگره گل و گیاهان زینتی ایران که علاوه بر جنبه‌های علمی و فنی این حوزه، راهکارهای گسترش صادرات، اقتصاد و بازار گل و گیاهان زینتی ایران را نیز در کانون توجه قرار می‌دهد، بتواند در فعال‌تر شدن ظرفیت‌های تولیدی و صادراتی این حوزه نیز مؤثر باشد.

به گفته وی، زمینه‌های مساعدی برای فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ در حوزه گل و گیاهان زینتی در کشور وجود دارد و این در حالی است که کمتر از ۵ درصد ظرفیت صادراتی کشور در این حوزه فعال شده است.

در این زمینه دکتر حسن صالحی دبیر علمی پنجمین کنگره ملی و بین المللی گل و گیاهان زینتی نیز گفت: بهنژادی، گیاه افزایی، ریز افزایی و زیست فناوری، تغذیه و آبکشتی، فیزیولوژی و فیزیولوژی پس برداشت، مدل سازی در گیاهان زینتی، منظر شهری و باغبانی زینتی، گیاهان کم نهاده زینتی، گوناگونی زیستی و نگهداری منابع ژنتیکی، سازه‌ها و خودکارسازی گلخانه‌ها، تجاری سازی و فناوری‌های نوین، راهکارهای گسترش صادرات، اقتصاد و بازار، توانمندی‌ها و چالش‌های صنعت گلکاری، فرهنگ و الگوی مصرف، مدیریت منظر شهری با تاکید بر مصرف بهینه آب، سلامت و محیط زیست، تنش‌های زیوا (زیستی) و نازیوا (غیر زیستی)، آفات و بیماری‌های گیاهان زینتی، راهکارهای گسترش گردشگری بر مبنای گیاهان زینتی و منظر و… از جمله محورهای این کنگره ملی و بین‌المللی هستند.

استاد علوم باغبانی دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز خاطرنشان کرد: در بخش جنبی پنجمین کنگره ملی و بین‌المللی گل و گیاهان زینتی هم چند کارگاه آموزشی شامل کارگاه مدیریت زمین‌های ورزشی، کارگاه تکثیر تجاری گیاهان زینتی به روش کشت بافت، کارگاه گل‌آرایی (توسط دانشیار دانشگاه تکنولوژی پومرانیان غربی لهستان و پیشگام تدریس گل آرایی در لهستان)، کارگاه طراحی فضای سبز با رویکرد استفاده از گیاهان کم‌آب‌بر، کارگاه نیازسنجی مصرف گل و گیاهان زینتی ایران و کارگاه طراحی منظر مبتنی بر تجربه باغ ایرانی برنامه‌ریزی شده است.

دکتر ابوالفضل جوکار، دبیر اجرایی پنجمین کنگره ملی و بین‌المللی گل و گیاهان زینتی نیز با اشاره به قدمت و موقعیت ویژه استان فارس در زمینه تولید گل و گیاهان زینتی توضیح داد: در حال حاضر هزاران تولیدکننده گل‌های بریدنی و فصلی و تکثیرکننده نهال در فارس فعالیت دارند؛ به طوری که تنها در زمینه تولید گل رز حدود ۱۰۰ واحد تولیدی در استان مشغول به کارند و در زمینه سایر گل‌ها و گیاهان زینتی مثل لیلیوم، میخک، داوودی، ژربرا و … هم واحدهای متعددی در استان فعالیت دارند.

دانشیار علوم باغبانی دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز با اشاره به نقش و نگارهای برجای مانده در تخت جمشید که در جای جای آنها درخت سرو و گل لوتوس به چشم می‌خورد، خاطرنشان کرد: این آثار تاریخی نشان می‌دهد که نیاکان ما از هزاران سال قبل در کنار درختان میوه به کاشت گل و گیاهان زینتی هم توجه داشته‌اند. سرو چهار هزار ساله ابرکوه در استان یزد هم که قدیمی‌ترین موجود زنده در ایران است، مهر تأییدی بر قدمت چند هزار ساله کاشت درختان زینتی در ایران است.

وی خاطرنشان کرد: در باغات قدیمی مثل باغ عفیف‌آباد، باغ ارم، باغ جهان‌نما، نارنجستان و … نیز درختانی با چند صد سال قدمت وجود دارند که نشان می‌دهد استفاده از گیاهان زینتی طی قرن‌های متمادی در کشور ما رواج داشته است.

جوکار با اشاره به ضرورت کاشت گل و گیاهان زینتی در آپارتمان‌ها و بوستان‌های شهری و تأثیر مثبت آنها بر بهبود کیفیت هوا، کمک به حیات پرندگان و دیگر گونه‌های جانوری در شهرها و نیز ایجاد آرامش و حس نشاط و شادابی در شهروندان گفت: یکی دیگر از مزایای توسعه کشت گل و گیاهان زینتی، بازار مناسب و زمینه‌های خوب صادراتی این محصولات است. مزیت مهم استان فارس، نزدیکی به کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس به عنوان بازاری وسیع برای صادرات گل و گیاه است. البته تعلل و بی برنامگی‌ای که در این حوزه وجود دارد، باعث شده که نتوانیم به خوبی از فرصت‌های بین‌المللی در این عرصه استفاده کنیم؛ مثلاً در جریان تیرگی روابط کشورهای حاشیه خلیج فارس با قطر به دلیل تعللی که صورت گرفت، بیشتر بازار آن کشور را به ترکیه واگذار کردیم.

دبیر اجرایی پنجمین کنگره گل و گیاهان زینتی با بیان اینکه در شرایط فعلی فرصت خوبی برای صادرات گل و گیاهان زینتی به روسیه و همسایه‌های آسیای میانه داریم اظهار داشت: وجود پروازهای مستقیم و تمهیدات مشابه این امکان را به ما می‌دهد که از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های صادراتی خود حداکثر بهره‌برداری را بکنیم و بازار گسترده این کشورها را به رقبا واگذار نکنیم.

وی ابراز امیدواری کرد که هم‌اندیشی‌ها و تبادل نظرات و مباحث قابل طرح در کنگره بین‌المللی گل و گیاهان زینتی بتواند به بهبود اقتصاد گل و گیاهان زینتی کشور و بهره‌برداری بهینه از بازار رو به گسترش این محصولات مؤثر باشد.

اطلاعات بیشتر و نحوه ثبت نام در پنجمین کنگره ملی و بین‌المللی گل و گیاهان زینتی در این وبگاه توضیح داده شده است.

کد خبر 5512121

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر رحمانی پیش از ظهر یکشنبه در بازدید از پروژه‌های راه و شهرسازی در شمال استان اردبیل اظهار کرد:

عایق استخر

در بازدیدی که از باند دوم سه راهی صحرا - رضی، محور گرمی به بیله‌سوار، پارس‌آباد به مشگین‌شهر و تونل دوم اردبیل - آستارا داشتیم، از نزدیک با روند اجرای این پروژه‌ها و طرح‌های توسعه‌ای در این بخش آشنا شدیم.

وی تصریح کرد: استان اردبیل با داشتن ظرفیت‌های مناسب در تولید محصولات کشاورزی و همچنین گردشگری نیاز به زیرساخت‌های راه دارد تا با ایمنی بالا جابجایی کالا و مسافر انجام شود.

رئیس امور راه و ترابری و مدیریت عمران شهری و روستایی سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: در سال‌های اخیر و با اخذ مجوز قانونی از سوی برنامه و بودجه و ردیف اعتبارات ملی، توسعه بزرگراه‌ها در شمال و جنوب استان با سرعت در حال انجام است و تلاش می‌کنیم این پروژه‌ها هر چه سریع‌تر با تلاش پیمانکاران کشاورزی به سرانجام برسد.

رحمانی افزود: سازمان برنامه و بودجه به رغم محدودیت منابع سعی می‌کند تا پروژه‌های توسعه‌ای به ویژه در حوزه بزرگراهی و راهسازی را با قدرت ادامه دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در استان نیز پروژه‌های راهسازی مورد حمایت جدی است تا این استان با برخورداری از راه‌های ایمن بتواند در مسیر پیشرفت قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، به دنبال سفر اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به استان اردبیل، رئیس امور راه و ترابری و مدیریت عمران شهری و روستایی سازمان برنامه و بودجه کشور با همراهی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل و مدیرکل راه و شهرسازی از پروژه‌های حوزه راهسازی و توسعه بزرگراهی بازدید کرده و در جریان آخرین وضعیت پیشرفت این پروژه‌ها قرار گرفت.

کد خبر 5512281

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا روشن نژاد ظهر یکشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته جهاد کشاورزی که در سالن جلسات جهاد کشاورزی استان البرز برگزار شد، اظهار کرد: از سال گذشته تاکنون بخشی از وظایف صمت به جهاد کشاورزی واگذار شده است به گونه‌ای که جهاد کشاورزی وظیفه تأمین، توزیع و نظارت کالاهای اساسی را برعهده دارد.

وی ادامه داد: در این راستا اقدامات خوبی صورت گرفته است، آرامش نسبی حاکم بر بازار در ارتباط با بحث تأمین، و نظارت بر کالاهای اساسی مسائلی است که جهاد کشاورزی با کوشش توانست این امر را به انجام برساند.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز در خصوص حمایت از واحدهای تولیدی به خصوص واحدهای تولیدی دام و طیور، بیان کرد: تلاش داریم که این واحدها تولیدشان استمرار داشته باشد و در این راستا بحث تأمین نقدینگی مورد نیاز جهت تأمین نهاده‌های مورد نیاز از سوی جهاد کشاورزی در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه در بحث آب، اجرای پروژه‌هایی که با بهره‌وری و افزایش بهره‌وری آب در استان در حال انجام است، تصریح کرد: در این راستا سیستم‌های نوین آبیاری به جد پیگیری خواهد شد تا اراضی استان به سیستم‌های آبی مجهز شوند.

روشن نژاد خاطرنشان کرد: در ارتباط با برنامه‌های تحولی جهاد کشاورزی موضوع احداث گلخانه‌ها در سطح استان با طرح توسعه گلخانه‌ای اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه بر این اساس ستاد گلخانه‌ای از سال گذشته تشکیل شد، گفت: در سال جدید احداث ۲ هزار هکتار گلخانه در دستور کار جهاد کشاورزی استان البرز است که این امر به جهت بهره‌وری آب و استفاده بهینه از اراضی کشاورزی استان که عمدتاً اراضی خرد هستند به نحو احسن اجرا می‌شود.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با بیان اینکه اولویت اول ما جلوگیری از تغییر کاربری اراضی بوده و است، اظهار کرد: در این راستا در سطح شهرستان‌ها و استان با جلوگیری از تغییر کاربری اراضی و اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها از تغییر کاربری و خروج اراضی کشاورزی جلوگیری می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته جهاد کشاورزی، بیان کرد: روز گذشته همزمان با ولادت امام رضا (ع) مانور سراسری نظارت و بازرسی کالاهای اساسی آغاز شد و برنامه‌های بازرسی در این مانور تشدید تا از تخلفات احتمالی در بازار جلوگیری به عمل آید.

روشن نژاد تصریح کرد: افتتاح ۳۲ پروژه در بخش‌های آب و خاک، صنایع، تولیدات گیاهی، دامی با اعتباری بالغ بر ۷۴ میلیارد تومان و ۶۷۹ نفر اشتغالزایی در هفته جهاد کشاورزی صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در هفته پیش رو، تجلیل از ۵۱ نفر نمونه در بخش‌های مختلف کشاورزی را خواهیم داشت که از این تعداد ۵ نفر توانستند در سطح کشور رتبه ملی را کسب نمایند.

لایه استخر

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با بیان اینکه استان البرز ۰.۳ درصد سطح اراضی کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: بیش ۲ درصد تولید بخش کشاورزی کشور در استان البرز صورت می‌گیرد که نشانگر سطح بهره‌بری استان البرز خواهد بود.

وی با بیان اینکه هفته جهادکشاوزی همزمان با آغاز برداشت گندم است، اظهار کرد: گندم به عنوان نماد امنیت غذایی و برکت سفره ما از ویژگی خاصی برخوردار است و همزمان با آغاز برداشت گندم جشن برداشت گندم نیز، در شهرستان نظرآباد به عنوان قطب گندم خیز استان با حضور مسئولین و کشاورزان در نظرآباد برگزار خواهد شد.

روشن نژاد متذکر شد: میز خدمت نماز جمعه این هفته در کرج برگزار و سخنران آن یکی از معاونین وزارت جهاد کشاورزی خواهند بود.

وی با بیان اینکه قرارگاه کشاورزی دانش بنیان در مجموعه خود راه اندازی کردیم، اظهار کرد: در این قرارگاه شرکت‌های دانش داخل و خارج از استان فعالیت دارند که به صورت مستمر از آنها دعوت و موارد مرتبط با وضعیت کشاورزی که در افزایش بهره بری نقش بسزایی دارد را گزارش می‌دهند.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با اشاره به طرح‌های تحقیقاتی زیاد و دانش بنیان، بیان کرد: بذور صیفی و سبزی، تحقیقات بر روی ارقام متخلف بادام، استفاده از کودهای زیستی در قالب مباحث دانش بنیان صورت و با افزایش تعداد شرکت‌های دانش بنیان و بکارگیری یافته‌های دانش بنیان ارتقای می یابد.

وی در خصوص گرانی کالاها و گرانفروشی تصریح کرد: تعداد قابل توجهی از بازرسی‌های صورت گرفته و در این راستا پرونده‌های که تشکیل شده است و هر نانوانی نان را گران بفروشد، مصداق گران‌فروشی با آنها برخورد قانونی می‌شود.

روشن نژاد خاطرنشان کرد: با آغاز فصل برداشت گندم و جو خرید تضمینی محصول گندم در چهار مرکز خرید در شهرستان‌های نظرآباد، ساوجبلاغ، کرج و اشتهارد انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در زمینه با مشکلی مواجه نیستیم، گفت: همچنین محصول جو نیز توسط شرکت پشتیبانی امور دام خریداری می‌شود.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با بیان اینکه تولید مرغداری‌ها مستمر و ظرفیت احتمال افزایش ظرفیت آنها وجود دارد: اظهار کرد: ضریب خود اتکایی تولید گوشت مرغ در استان ۱۲ تا ۱۵ درصد می‌باشد.

وی ادامه داد: ظرفیت تولید مرغ گوشتی در استان یک میلیون و ۳۰۰ قطعه می‌باشد که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده ظرفیت مرغ گوشتی به ۲ میلیون قطعه در سال می‌رسد.

روشن نژاد با بیان اینکه هیچ‌گونه معدوم سازی جوجه در استان البرز رخ نداده است، تصریح کرد: اگر جوجه مازاد در مرغداری‌ها باشد در مرغداری‌های که بهدان نیاز دارند توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه بر این اساس چند روز گذشته ۸۵۰ هزار قطعه جوجه گوشتی کنسلی دیگر استان‌ها را مدیریت و به مرغداری‌های استان منتقل کردیم، خاطرنشان کرد: در این راستا سالن‌های مرغداری غیرفعال نیز فعال شدند.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز در خصوص محصولات صادراتی برگشت خورده از کشورهای مقصد، گفت: این امر نشان‌دهنده عدم کیفیت و غیربهداشتی بودن محصولات ما نیست، اما ممکن است این محصولات استانداردهای کشور مقصد را نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه برخی از کشورها در میزان و نوع استفاده از سموم و کودهای شیمیایی استانداردها و ممنوعیت‌های خود را دارند، اظهار کرد: براین اساس در آزمایشات انجام شده اگر باقی مانده این نهاده‌ها را مشاهده کنند یا برایشان ناشناخته باشد، این محصول برگشت داده می‌شود.‌

کد خبر 5512402

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، هادی رضایی رئیس سازمان بسیج رسانه فارس ظهر یکشنبه طی نشست بررسی مشکلات برق کشاورزان و صنعتگران استان فارس در قالب پاتوق رسانه‌ای تبیین، بیان کرد: با توجه به قرار گرفتن در آستانه فصل گرم سال، استفاده بیشتر از انرژی و همچنین رونق بخش کشاورزی در این فصل، پاتوق رسانه‌ای تبیین «سازمان رسانه» به بررسی مشکلات برق کشاورزان و صنعتگران در فصل گرما اختصاص داده شده است.

او ضرورت همراهی و هم افزایی برای گذر از پیک فعلی را یادآور شد و تصریح کرد: پاتوق تبیین بسیج رسانه به اقناع سازی مسائل روز از سوی مدیران اختصاص دارد و نه صرفاً سخنرانی.

حسین پناهی، رئیس بسیج مهندسین صنعت و معدن فارس نیز ضرورت برگزاری این جلسه را اقناع سازی افکار عمومی برای عبور از پیک فصل تابستان امسال عنوان و از مسئولان متولی خواست تا پیش از هر اقدامی، فعالیت‌های مربوط به امور برق به صورت شفاف برای مردم و اصناف تبیین شود.

استخر ژئوممبران

او عنوان کرد: از آنجا که اقناع سازی یکی از رویکردهای مهم رسانه است، این سازمان با استفاده از ظرفیت و فضای ایجاد شده توسط بسیج رسانه فارس، کشاورزان و صنعتگران را گرد هم آورده تا از نزدیک ضمن اعلام چالش‌ها در این زمینه، به بیان مطالبات خود از مسئولان مربوطه بپردازند.

به دنبال جلب رضایت مردم در موضوع برق هستم

محمدرضا سلاحی، مدیرعامل شرکت توزیع برق شیراز نیز در این نشست به تشریح برنامه‌های شرکت متبوع برای عبور از پیک تابستان پرداخت و گفت: ناترازی مصرف و تولید برق از سالهای قبل به دلیل حاکمیت تحریم، عدم سرمایه گذاری و …در کشور وجود داشته و در واقع متناسب با رشد مصرف، تولید اضافه نشده است.

او کنترل مصرف و افزایش تولید را تنها راه رفع ناترازی ذکر و خاطرنشان کرد: افزایش تولید بسیار زمانبر و هزینه ساز است. به عنوان مثال؛ دو نیروگاه در فارس داریم که هر کدام در بهترین شرایط زمانی در بازه زمانی سه ساله با هزینه‌ای بالا احداث می‌شود و لذا وزارت نیرو راهی جز مدیریت مصرف ندارد تا بتواند شرایط موجود را کنترل کند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شیراز ادامه داد: سال گذشته تولید و مصرف با هم همخوانی نداشت و به همین دلیل خاموشی‌ها در دستور کار قرار گرفت و مثلاً کشاورز در طول یک روز، دوبار با خاموشی مواجه می‌شد و صنعتگر نیز همینگونه بود.

به گفته سلاحی؛ امسال برای ایجاد یک احساس رضایت عمومی، استفاده از ظرفیت غیرقابل استفاده و احصاء آنها، اخذ مجوز برای خرید انرژی از پتروشیمی‌های جدید، پالایشگاه‌ها و مولدهای خود تأمین در دستور کار قرار گرفته است.

او گفت: بر اساس طرح این موارد، پروتکل‌هایی با وزارت صمت و جهاد کشاورزی مبادله شده است. استراتژی تعریف شده برای وزارت صمت این بود که صنعتگر اگر بداند چه زمانی با خاموشی مواجه شود، راحتتر می‌تواند برنامه ریزی کند و بنابراین برنامه انتقال تعطیلات جمعه به یک روز هفته برنامه ریزی شد در وزارت جهاد کشاورزی نیز این مهم در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شیراز با تصریح بر اینکه وظیفه ملی و شرعی ما این است که از نارضایتی عمومی جلوگیری کنیم، گفت: شرکت‌های توزیع یک شرکت سیاست گذار نیستند و یک سیاست کلی از جانب نظام ابلاغ شده و تمام قد به میدان آمده‌اند تا امسال خاموشی گسترده و خارج از برنامه ریزی مانند سال قبل نداشته باشیم.

برخی تصمیمات بدون شناخت از وضعیت کشاورزی و کشاورز است

حسینی، مسئول نظام صنفی شهرستان مرودشت نیز در ادامه این نشست به ویژگی‌های بخش کشاورزی و چالش‌های ایجاد شده در این حوزه طی سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: بر کسی پوشیده نیست که بخش کشاورزی وظیفه سنگین تأمین امنیت عذایی کشور را در شرایط جنگ تحمیلی و تحریم‌ها بر عهده داشته است.

او با بیان اینکه تأمین امنیت غذایی هم راستا با تأمین امنیت کشور است، افزود: شهرستان مرودشت حداقل ٢٥ درصد از تولیدات فارس را تأمین می‌کند و به همین نسبت بالغ بر ٤٢ درصد اشتغال بخش کشاورزی در استان به این شهرستان اختصاص دارد.

حسینی همچنین با بیان اینکه کشاورزان ما با حجب و حیا هستند و به عنوان سربازان گمنام امام زمان بی منت برای تأمین امنیت غذایی تلاش کرده‌اند، افزود: علی‌رغم اوصاف فوق اما تصورمان این است برخی تصمیم گیری‌ها بدون شناخت از کشاورزی و کشاورز است.

او اظهار کرد: علی‌رغم اینکه قانون تلاش دارد از حوزه کشاورزی حمایت کند اما گاهی قوانین به ضرر ما اعمال می‌شود.به عنوان مثال؛ در برنامه پنج ساله توسعه شاهد بودیم که برای صرفه جویی در سوخت و استفاده بهینه از سوخت‌های فسیلی بر برقی کردن چاه‌های کشاورزی تاکید شد این مهم برای ما به یک آسیب بدل شده است و اگرچه قانون وزارت نیرو را مکلف به تأمین برق ٢٤ ساعته مشترکین قدیم و جدید کشاورزی در تمام فصول سال برابر با ساعت کارکرد در پروانه بهره برداری چاه کرده اما اینگونه نبوده و خساراتی متوجه کشاورزان و مردم شده است.

به گفته حسینی، این خسارت در بخش کشاورز موجب تخریب چاه‌های کشاورزی می‌شود، چرا که با خاموشی و بالا و پایین رفتن سطح آب، حفره‌های رسی ایجاد می‌شود. او گفت: پمپ، تجهیزات و تأسیسات برقی نیز با نوسانات برق و خاموشی‌های پی در پی هم عمرشان کوتاه و هم فرسوده می‌شوند.

مسئول نظام صنفی شهرستان مرودشت همچنین هدر رفت آب را از دیگر معضلات کشاورزان در پی خاموشی چاه‌های برقی اعلام کرد و گفت: متأسفانه خاموشی‌ها، سرقت کابل و ترانس در حوزه کشاورزی را افزایش داده است.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در شرایطی قرار داریم که تأمین امنیت غذایی اهمیت بسزایی دارد، اما چرا باید مدیریت مصرف را از بخش تولید شروع کنند؟ افزود: جای تأسف دارد که مدیر وقت شرکت توزیع برق فارس بابت اعمال خاموشی ٤ ساعته دو سال پیاپی لوح تقدیر دریافت کند، اصلاً چرا باید شرکت توزیع سهم بیشتری بدهد.

معزی، عضو شورای اسلامی بخش درودزن و شهرستان مرودشت نیز در این جلسه ضمن تبریک ولادت با سعادت امام رضا (ع)، ابراز امیدواری کرد که مطالبه گری تبدیل به فرهنگ شود و مدیران هم با سعه صدر برای کاهش مشکلات کشور تلاش کنند.

او با بیان اینکه دولت شعار تغییر داده و باید این تغییر توسط مدیران اتفاق بیفتد، گفت: چرا برق نیست؟ این سوال اساسی مردم است. معزی تصریح کرد: در حالی که سر برگ نامه‌ها شعار سال رهبری است اما پایین نامه‌ها اعمال قانون علیه تولید است و این خجالت آور است.

عضو شورای اسلامی شهرستان مرودشت ادامه داد: کشاورزی که در بحرانی‌ترین روزهای کشت، نصف ظرفیتش را با خاموشی مواجه می‌کنند، دیگر چه برایش می‌ماند.

معزی؛ بی عدالتی و تبعیض را از موارد نارضایتی کشاورزان ذکر و بیان کرد: چرا باید حتی کوچک‌ترین سیاست به ضرر قشر مستضعف اعمال شود؟ او خواستار شفافیت وزارت نیرو شد و گفت: آیا قرار است کشاورز با وزارت نیرو تفاهم کند یا اجبارا قرار است خاموشی اعمال شود.

معزی با بیان اینکه حتی در قانون منع کشت برنج هم به کشاورز ظلم شده است، حذف تعرفه برنجکاران را از دیگر چالش‌های بخش کشاورزی عنوان کرد.

سجادیان، کشاوز و دامدار نمونه بخش سیدان مرودشت نیز در این جلسه با بیان اینکه بزرگترین مشکل ما در بخش کشاورزی، نوسان برق است، گفت: اگر قرار است باری از مشکل ما برداشته شود، کاهش زمان خاموشی است.

او تصریح کرد: خاموشی، شناور را از بین می‌برد و چاه را شولاتی می‌کند.

این کشاوز و دامدار ادامه داد: گندم ما در زمستان دچار سرمازدگی مواجه شد با کود و سم تقویت شدند و نیاز بود تا در خردادماه آبیاری شوند اما با قطعی‌های برق، تمام گندم‌های سرما زده، گرما زده شدند! سجادیان عنوان کرد: مسئولان تلاش کنند تا در یک هفته یک روز برق قطع نشود و نه اینکه روزانه خاموشی اعمال کنند و اینگونه حق کشاورزان ضایع می‌شود.

انتظارات و مطالبات کشاورزان و صنعتگران فارس به حق است

یدالله حقیقی، مدیرعامل برق منطقه‌ای فارس نیز در این نشست با بیان اینکه با یک ناترازی ١٥ و ١٦ هزار مگاواتی مواجه هستیم، گفت: به دلیل نقدینگی و سو مدیریت در ادوار مختلف، دولت نتوانسته ظرفیتی به کشور اضافه کند.

او تصریح کرد: یکی از دلایلی که تاکنون دولت نتوانسته ظرفیت مغفول مانده ١٦ هزار مگاواتی را به کشور اضافه کند، سیاست‌های غلطی است که سال‌های قبل به صنعت برق تحمیل شده است.

مدیرعامل برق منطقه‌ای فارس با بیان اینکه توقع و انتظارات مردم، کشاورزان و صنعتگران به حق است و مطلب غیر واقع مطرح نمی‌کنند، عنوان کرد: باید ٥٠٠ هزار میلیارد تومان امروز اعتبار داشته باشیم تا در یک بازه زمانی ٤ ساله این کمبود جبران شود.

حقیقی ادامه داد: صنعت برق کشور چند سال است که زیان‌ده بوده و تولید برقی که هر کیلووات ساعت ١٤٠٠ تومان هزینه دارد، ١٠٠ تومان به فروش می‌رسد. به گفته او، متضررترین دستگاه دولتی و صنعتی در کشور، صنعت برق است و هم‌اینک ٦٥ هزار میلیارد تومان تنها به پیمانکاران بدهکار است.

مدیرعامل برق منطقه‌ای فارس با بیان اینکه توقع و انتظارات مردم، کشاورزان و صنعتگران به حق است و مطلب غیر واقع مطرح نمی‌کنند، عنوان کرد: باید ٥٠٠ هزار میلیارد تومان امروز اعتبار داشته باشیم تا در یک بازه زمانی ٤ ساله این کمبود جبران شود.

حقیقی یاداور شد: در مدیریت توزیع بار با کشاورزان و صنعتگران همراهیم. همچنین در این جلسه عدم تصمیم گیری مستقل در بخش صنعت، قطعی برق حین بسته بندی گوشت مرغ، خاموشی برق حین تست دستگاه اکسیژن و بازگشت هشت ساعته به حالت سابق، مواردی بود که از سوی نمایندگان واحدهای صنعتی و تولیدی مطرح شد.

کد خبر 5512464

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری مهر، عباسعلی وفایی نژاد اظهار داشت: تاکنون ۳۲ هزارتن گندم به ارزش ۳۳۷ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان گندم از کشاورزان مازندرانی خریداری شد که با توجه به ثبت اطلاعات محموله‌های دریافتی در سامانه در صف انتظار پرداخت قرار گرفت.

وی اظهار داشت: ۲۹ مرکز شامل مراکز خرید ملکی و کارخانه‌های آرد سازی و سیلوهای بخش خصوصی و مراکز تعاونی روستایی جهت خرید محصول گندم در استان مازندران از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری تجهیز شد و آماده برای عملیات خرید تضمینی گندم است.

وفایی نژاد گفت: سال زراعی جاری ۵۴ هزار هکتار از سطح اراضی استان زیر کشت گندم قرار گرفته که براساس آمار سازمان جهاد کشاورزی مازندران پیش بینی می‌گردد ۱۳۰ هزار تن گندم از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران با اعلام اینکه قیمت خرید تضمینی گندم در سال جاری نسبت به سال زراعی گذشته افزایش بسیار خوبی داشته اظهار داشت: گندم تولیدی کشاورزان مازندرانی با ۴ درصد افت مفید و ۱ درصد غیر مفید هر کیلو گندم به قیمت ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان و مبلغ ۱,۰۰۰ تومان هم به عنوان تشویقی به کشاورزان بابت تحویل هر کیلو گندم به دولت یعنی مجموعاً مبلغ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان به کشاورز پرداخت خواهد شد.

ورق استخر

 

وفایی نژاد در خصوص پرداخت وجه گندم به کشاورزان افزود: بلافاصله پس از تحویل گندم به مراکز خرید و ثبت اسناد مربوطه فایل پرداخت وجه به بانک کشاورزی ارسال و در کمترین زمان ممکن به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.

وی گفت: کشاورزان سطح زیر کشت گندم خود را در سامانه جامع پهنه بندی سازمان جهاد کشاورزی ثبت کنند، زیرا خرید تضمینی گندم از کشاورزانی که در سامانه مذکور ثبت نام نکرده‌اند انجام نخواهد شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران افزود: کشاورزان در زمان تحویل محصول کپی کارت ملی و شماره حساب بانک کشاورزی خود را به همراه داشته باشند.

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، رضا افلاطونی در جلسه ستاد تنظیم بازار استان قزوین که صبح یکشنبه در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: هم اکنون مهمترین فعالیت ما خرید گندم و کلزا از کشاورزان که هر دو جز محصولات استراتژیک هستند است و در سراسر استان ۲۰ عامل و مرکز خرید را در این زمینه تجهیز کرده‌ایم.

وی افزود: تا امروز که برداشت گندم در آبیک و بوئین زهرا آغاز شده موفق شده‌ایم ۲۶۱ تن گندم و ۱۰ تن کلزا خریداری نمائیم ولی مهمتر از این مسئله خوش قولی و تصفیه حساب به موقع با کشاورزان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان این موضوع که رتبه استان در ثبت نام و معرفی تولیدکنندگان دام، طیور و آبزی پروران برای تسهیلات سرمایه در گردش ۵۵ درصد رشد کرده است عنوان کرد: رتبه استان قزوین تا هفته‌های گذشته ۲۷ کشوری بود که اکنون با این میزان رشد به رتبه ۱۲ رسیده است.

پوشش استخر کشاورزی

وی گفت: دو مسئله مهم پیش روی ما این است که تسهیلات و نهاده‌های دامی باید به موقع و به میزان مناسب در اختیار تولید کنندگان قرار بگیرد. نهاده دامی آزاد ظرف مدت ۴۸ ساعت به استان حمل می‌شود و به دست مصرف کننده می‌رسد و نهاده دامی دولتی که تعهد ما بوده است در زمینه ذرت و جو تقریباً صفر شده است و در سویا که بخش باقی مانده تعهدات است نیز یک کشتی حامل ۱۰ هزار تن سویا وارد بندر کشور شده است و به زودی این نیاز نیز تأمین خواهد شد.

این مسئول یادآور شد: هم اکنون گوشت قرمز منجمد موجود در سردخانه های استان زمان زیادی برای ماندن در سردخانه‌ها ندارند و بهتر است این گوشت موجود در تعاونی‌های مورد اعتماد که میدانیم قطعاً با قیمت مناسب و در جهت حمایت از مصرف کننده فعالیت می‌کنند به دست مردم برسانند.

افلاطونی مطرح کد: هم اکنون با کاهش جوجه ریزی در استان رو به رو هستیم و بین ۱۳ تا ۲۵ درصد جوجه ریزی در استان کاهش یافته است و ممکن است تا دو ماه آینده در تأمین مرغ نیاز استان با چالش رو به رو می‌شویم و امروز باید با قیمت مصوب همین جلسه به صورت روزانه مرغ مازاد نیاز بازار را خریداری کنیم تا در آینده با مشکل مواجه نشویم.

این مسئول با اشاره به آغاز فصل گرما و قطعی برق واحدهای صنعتی در مقاطع مختلف عنوان کرد: برخی واحدهای کشاورزی و دامی با مشکلات قابل توجه با این روند رو به رو می‌شوند، برای مثال اگر کارخانه‌ای که محصولات مرتبط با شیر دارد با این موضوع رو به رو شود برای هر بار قطعی برق بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ تن شیر را از دست می‌دهد و شیر فاسد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: از طرفی اگر دمای برخی از سردخانه‌ها حتی یک درجه کم یا زیاد شوند موجب لطمه جدی به موجودی آنها می‌شوند و این ملاحظات باید مورد توجه جدی قار بگیرد.

کد خبر 5512519

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 خرداد 1401 | نظرات ()