نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، علی نیکزاد بعد از ظهر پنجشنبه در سفر به قیروکارزین بر حل مشکلات مطرح شده این شهرستان در بخش‌های آب شرب و کشاورزی از سد سلمان فارسی، جاده‌های قیروکارزین، طرح توسعه بیمارستان و مشکل مسکن مهر قول مساعد داد.

ورق ژئوممبران ایرانی

 

وی افزود: در بحث مشکل آب کشاورزی با وزارت نیرو و معاونت آب هماهنگی لازم صورت گرفته و مقرر شد برای دو هزار هکتار از باغات غرب قیر ۲۰ میلیون متر مکعب آب در سال اختصاص داده شود.

وی ادامه داد: مشکلاتی در بخش مسکن مهر در خصوص فاضلاب و محوطه سازی وجود دارد که با هماهنگی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن یک میلیارد تومان از محل اعتبارات این سازمان برای حل این مشکلات اختصاص یافت.

نیکزاد با بیان اینکه برای اتمام طرح آبرسانی به شهر قیر از سد سلمان فارسی ۳۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است گفت: ۲۰ میلیارد اعتبار برای این طرح در سال ۱۴۰۱ اختصاص داده شده است که مصوب می‌کنیم این اعتبار در سه ماهه اول سال پرداخت شود.

مصارف ورق ژئوممبران

 

وی اضافه کرد: ۱۵ میلیارد دیگر نیز از محل اعتبارات در اختیار پرداخت می‌کنیم تا قبل از فصل گرما طرح آبرسانی به شهر قیر از سد سلمان فارسی به بهره برداری برسد.

قیمت ژئوممبران

 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح توسعه بیمارستان قیروکارزین گفت: بیمارستان ۳۲ تختخوابی این شهرستان با پیشرفت ۷۵ درصدی برای اتمام نیازمند ۲۰ میلیارد تومان اعتبار است که در گفتگو با معاون وزیر بهداشت مقرر شد ۲۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات در اختیار پرداخت کنند تا طرح توسعه بیمارستان به اتمام برسد.

کد خبر 5427036

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 200
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، محمد روحی ظهر پنج شنبه در جلسه شورای اسلامی استان اظهار کرد: بیمه کارگران بخش کشاورزی به راحتی قطع می‌شود و هرچند در زمانی که کشاورزان محصولات خود را بیمه می‌کنند باید مبلغ مورد نظر را نقد پرداخت کنند در هنگام پرداخت خسارت از سوی بیمه مبلغ آن به صورت قطره چکانی پرداخت می‌شود و این موضوع موجب شده که بخشی از پول مربوط به خسارات محصولات کشاورزی هنوز پرداخت نشده است.

ورق های ژئوممبران

وی تصریح کرد: اگر برای جبران خسارات اعتباری به استان تخصیص می‌یابد به جای اینکه تنها به خسارت دیدگان پرداخت شود در همه شهرستان‌های خراسان جنوبی تقسیم می‌شود.

تفاوت در سهمیه نهاده‌های دامی

به گفته وی سهمیه مراکز صنعتی پرورش دام از دامداری سنتی بیشتر است و این در حالی است که از یک طرف مسئولان از از پرورش دام حمایت می‌کنند و از طرفی دیگر این گونه عمل می‌کنند.

وی تصریح کرد: این موضوع سبب می‌شود تا دامدار خوراک دام خود را آزاد تهیه کند اما با نرخ دولتی باید گذشت دام خود را بفروشد.

وی با بیان اینکه مراکز خدمات کشاورزی در بخش‌ها چیزی برای ارائه خدمات به کشاورزان ندارند و همه کارها از طریق مراکز شهرستان‌ها انجام می‌شود، اضافه کرد: حمایت از کشاورزان در استان خیلی کم رنگ است و در برابر فشار دستگاه‌ها به کشاورزان، مسئولان جهاد کشاورزی باید از آنها حمایت کنند.

نماینده سرایان در شورای اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: با وجود اینکه استفاده از آب چاه موتور برای کشاورزی را ۵۰ درصد کاهش داده‌اند تعرفه آب بها نجومی شده است و تسهیلاتی که در قالب دامدار کارت پرداخت می‌شود کارمزد آن ۱۱ درصد است و به بعضی پنج و به بعضی دیگر سه میلیون تومان پرداخت می‌شود که ظلم به دامدار است.

روحی تصریح کرد: با وجود اینکه شبکه برق از کنار خانه‌های کارگری می‌گذرد مجوز استفاده از برق به آنها داده نمی‌شود.

وی ادامه داد: در این شهرستان هزار و ۶۵ هکتار باغ پسته است و این موضوع نیاز به راه اندازی دانشکده کشاورزی و آزمایشگاه مکانیک خاک و مرکز تحقیقات کشاورزی دارد.

حمایت کم دولت از تولید کرک

ورق ژئوممبران ایرانی

نماینده سربیشه در شورای اسلامی خراسان جنوبی هم اظهار کرد: با وجود اینکه کرک تولیدی مود مشتریان خوبی از افغانستان دارد به دلیل حمایت کم دولت از تولید آن میزان تولید کرک کاهش یافته است.

علی فنودی با بیان اینکه خشکسالی امان مردم را بریده است، بیان داشت: ساختمان دانشکده کشاورزی چند سالی است که خاک می‌خورد که با جذب دانشجو در توسعه این شهرستان مفید خواهد بود.

وی تصریح کرد: هر چند به انتصابات در حوزه کشاورزی باید سرعت داده شود اما این باید بر اساس شایسته سالاری باشد.

به گفته وی در دولت دوازدهم کلنگ ایجاد گلخانه‌ای برای اشتغال ۱۰۰ نفر به زمین زده شد اما هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است.

احمد ملکی نماینده شهرستان زیر کوه در شورای اسلامی خراسان جنوبی اظهار کرد: با وجود اینکه زیر ساخت‌ها برای ایجاد مجتمع‌های تولید زرشک فراهم شده است اما همچنان این محصول سنتی تولید می‌شود و به حلقه مفقوده آن توجه جدی نمی‌شود.

وی گفت: برای تسهیلات تبصره ۱۸ کشاورزان ثبت نام کرده‌اند ولی خبری از پرداخت این تسهیلات نیست و آنها چشم انتظار اقدام مسئولان هستند.

نماینده شهرستان درمیان در شورای اسلامی خراسان جنوبی نیز اظهار کرد: تعدادی از قنوات این شهرستان بر اثر سیل مسدود شده‌اند که نیاز به اعتبار برای اقدام در این خصوص است.

الهیاری بیان داشت: با وجود اینکه سال ۹۵ در قالب طرحی قرار بود انتقال آب به مزارع با لوله انجام شود اما تا کنون اعتباری برای اجرای آن تخصیص نیافته است.

ورود دلال‌ها و تبعیض در سهمیه نهاده‌ها

به گفته وی بین دامداران عشایر و دیگر دامداران در زمینه اختصاص سهمیه نهادهای دامی تبعیض وجود دارد و سهمیه آنها بیشتر است.

وی تصریح کرد: خرید تضمینی زرشک هرچند مدتی انجام شد ولی اکنون دلال‌ها زرشک کشاورزان را خریداری می‌کنند.

وی ادامه داد: با وجود اینکه بعد از بارندگی‌های اخیر میزان فعالیت تراکتورها افزایش یافته است سوخت آنها به خوبی تأمین

نمی‌شود.

مصارف ورق ژئوممبران

 

وی اضافه کرد: هرچند از کشاورزان خواسته شده که برای سند دار کردن زمین‌های کشاورزی خود اقدام کنند اما زیر ساخت‌های آن هنوز در استان فراهم نشده است.

وی بیان داشت: در قالب یکی از مصوبات سفر معتمدیان استاندار اسبق به این شهرستان قرار بود در روستای مرزی خیرآباد چاهی به اهالی واگذار شود ولی هیچ اقدامی در این باره نشده است.

وضعیت بد کشاورزی در فردوس

نماینده فردوس در شورای اسلامی خراسان جنوبی هم در این جلسه گفت: کشاورزان فردوس وضعیت بدتری در سال جاری نسبت به سال‌های گذشته دارند و این موضوع نشانگر آن است که نیاز به حمایت بیشتری دارند.

محمد حیدرزاده با اشاره به احداث پژوهشکده انار در حدود ۱۵ سال قبل در فردوس اظهار کرد: در حال حاضر به خرابه‌ای تبدیل شده و هنوز تعیین تکلیف نشده و علاوه بر این مشخص نشده که این پژوهشکده چگونه به کشاورزان کمک خواهد کرد این در حالی است که باغ داران انار به آموزش نیاز دارند.

وی اضافه کرد: قنات بلده فردوس پتانسیل خوبی است که با اجرای طرح ذخیره سازی آب آن کمک زیادی به کشاورزان خواهد شد و اگر از ایجاد مجلات دامداری جلوگیری شود در آینده شاهد مشکلات زیادی در این خصوص خواهیم بود.

وی تصریح کرد: بنیاد مسکن زمین‌های را که از منابع طبیعی گرفته است به قطعات ۱۵۰ متری تقسیم کرده و برای هر قطعه دامدار باید ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان پرداخت کند. این در حالی است که بنیاد مسکن با پرداخت مبلغ کمی این زمین‌ها را خریداری کرده است.

وی بیان کرد: بعضی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان تصور می‌کنند که از هتل هفت ستاره‌ای باید حوزه خود را مدیریت کنند.

قیمت ژئوممبران

 

نماینده شهرستان خوسف در شورای اسلامی خراسان جنوبی گفت: کشاورزان از خیلی از چیزها قطع امید کرده بودند و در بعضی از موارد به امیدواری مردم خدشه وارد شد.

قومیجانی ادامه داد: مردم سیاست یک بام و دو هوا را نمی‌توانند تحمل کنند و در خصوص توزیع نهاده‌های دامی متولیان باید پاسخگو باشند.

وی اضافه کرد: با وجود اینکه بر اساس قوانین موجود متولی اصلی امور هر روستا دهیار است دستگاه‌های اجرایی با نادیده گرفتن این موضوع اقدامات خود را در روستاها انجام می‌دهند.

به گفته وی کمبود نهاده‌های دامی برای کشاورز قابل تحمل نمی‌باشد و مراکز خدمات پشتیبانی کشاورزی در شرایط فعلی جایگاه خود را از دست داده‌اند و مرکز تحقیقات برای ارائه الگوهای کشت در هر منطقه‌ای باید ورود کند.

تسهیلات به کشاورزان واقعی نمی‌رسد

نماینده قائنات در شورای اسلامی خراسان جنوبی هم با بیان اینکه همه سخنانی که گفته شد نشانگر وجود مشکلات فراوان در حوزه کشاورزی است، اظهار کرد: از ظرفیت ۲۰ سال خشکسالی در استان به عنوان یک فرصت به خوبی بهره گرفته نشده است.

به گفته قرائی کارشناسان جهاد کشاورزی با وجود اینکه همه مشکلات را می‌دانند اختیاری برای حل آنها ندارند.

وی پیشنهاد داد: کار گروهی متشکل از همه دستگاه‌های مربوط برای بررسی مشکلات حوزه کشاورزی تشکیل شود تا راهکارهای برون رفت از آنها ارائه شود.

قیمت ورق ژئوممبران

 

وی تاکید کرد: پرداخت تسهیلات مشکل زرشک کاران را حل نمی‌کند چون کشاورزان واقعی از آنها استفاده نمی‌کنند و کشاورزان به دلیل در پیش بودن فصل سرما و بارندگی مجبور می‌شوند کامیون کامیون زرشک‌های خود را ارزان بفروشند تا خسارتی به آنها وارد نشود.

قرائی تصریح کرد: قیمت زرشک در خراسان جنوبی باید مشخص شود نه خارج از آن، و ایجاد چند سردخانه در افین و زیرکوه برای همیشه مشکل فروش زود هنگام زرشک را حل می‌کند.

کد خبر 5427039

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 209
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: لرستان را به‌عنوان استانی با اقلیم چهارفصل و آب فراوان می‌شناسند؛ استانی که رودخانه‌های جاری و چشمه‌های فراوان آن همواره زبانزد بوده است اما این استان هیچ‌گاه از مواهب و برکات این پرآبی بهره‌مند نشده است.

مصارف ورق ژئوممبران

 

پروژه‌های نیمه‌کاره، بلاتکلیف و کوچک مهار آب در استان و سهم پایین در تخصیص آب موجب شده تا لرستان از مزایای آب بی‌بهره باقی بماند؛ این در حالی است که بزرگ‌ترین پروژه انتقال آب کشور با عنوان «انتقال آب از سرشاخه‌های دز به قمرود» را میزبانی می‌کند.

پیش از برگزاری سفر هیئت دولت در قالب سلسله گزارش‌هایی ضمن طرح برخی مسائل این استان، بستر پیگیری مطالبات و خواسته‌های مردم فراهم شد. در این راستا منطبق بر نظام مسائل تدوین‌شده در این خبرگزاری، مهم‌ترین مطالبات استان در حوزه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و … مورد اشاره قرار دارد تا زمینه‌ای برای توجه به این مطالبات در مصوبات سفر دولت فراهم شود. برای پیگیری این گزارش‌ها لینک «مطالبات مردم لرستان از دولت» را مطالعه کنید.

آب‌رسانی شاه‌کلید سفر یازدهم/وقتی مصوبات برای روستائیان«آب»می‌شود

و اما با پایان یازدهمین سفر استانی دولت به لرستان، کار جمع‌بندی مصوبات و دستاوردهای سفر در دستور کار دستگاه‌های متولی قرارگرفته، در این راستا در خبرگزاری مهر نیز جمع‌بندی سفر هیئت دولت و انطباق مصوبات با محورها و اولویت‌های نظام مسائل استان مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

همچنین به‌زودی پروژه این خبرگزاری در زمینه پیگیری مصوبات سفر دولت به لرستان در قالب یک پرونده ویژه در دستور کار قرار می‌گیرد. گزارش یا گزارش‌های جمع‌بندی سفر مبتنی بر نظام مسائل استان با نگاهی به گزارش‌های تولیدشده پیش از سفر بسته خواهد شد و پیش روی مخاطبان این خبرگزاری قرار خواهد گرفت.

خبرگزاری مهر قبل از سفر رئیس جمهور به لرستان در قالب سلسله گزارش‌هایی «مطالبات مردم لرستان از دولت» را پیگیری و مطرح کرد، گزارش «تشنگی تابستان و سیلاب زمستان در یک استان / ماجرای پرآبِ بی‌آب!» از جمله این گزارش‌ها بود که در آن بر ضرورت تکمیل پروژه‌های سد سازی، ایستگاههای پمپاژ آب و رفع مشکل آب روستاهای لرستان تاکید شده بود.

به گفته داریوش حسن نژاد مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان، در سفر رئیس جمهور و دولت به این استان، ۱۱ مصوبه برای حوزه‌های آب، شبکه آبیاری و پروژه‌های سدسازی در نظر گرفته شده است.

اختصاص اعتبار برای پروژه‌های «چم مهر» و «جایدر»

ورق های ژئوممبران

 

داریوش حسن نژاد مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان در گفت و گو با خبرنگار مهر یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به لرستان را تکمیل ایستگاه پمپاژ «چم مهر» عنوان کرد و اظهار داشت: قرار شده که سازمان مدیریت و برنامه ریزی ۲۰ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص بدهد.

آب‌رسانی شاه‌کلید سفر یازدهم/وقتی مصوبات برای روستائیان«آب»می‌شود

وی، تکمیل شبکه آبیاری دشت «جایدر» را یکی دیگر از مصوبات سفر رئیس جمهور و دولت به لرستان برشمرد و گفت: برای این پروژه نیز ۱۰۰ میلیارد تومان اختصاص پیدا کرده است.

حسن نژاد بیان داشت: قرار شده که ۵۰ میلیارد تومان از این میزان اعتبار از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در سال ۱۴۰۱ پرداخت شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان افزود: همچنین ۲۰ میلیارد تومان دیگر از محل اعتبارات وزارت نفت و ۳۰ میلیارد تومان نیز از محل اعتبارات وزارت نیرو و اعتبارات استانی به صورت مساوی در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ قرار است برای این پروژه اختصاص پیدا کند.

رفع مشکل تنش آبی ۵۰۰ روستا

کاربرد ورق ژئوممبران

 

حسن نژاد، همچنین یکی دیگر از مصوبات سفر رئیس جمهور به لرستان را رفع مشکل تنش آبی ۵۰۰ روستای استان برشمرد و گفت: این امر از دستورات رئیس جمهور و نمایندگان رئیس جمهور در سفر به شهرستان‌ها بوده است.

وی با اشاره به اینکه در این رابطه نیز ۳۶۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص پیدا کرده است بیان داشت: خوشبختانه تا جایی که من اطلاع دارم قرار داد این پروژه با قرار گاه امام حسن (ع) بسته شده است.

آب‌رسانی شاه‌کلید سفر یازدهم/وقتی مصوبات برای روستائیان«آب»می‌شود

وی تصریح کرد: در این راستا رفع تنش آبی ۵۰۰ روستای استان در قالب این قرار داد عملیاتی خواهد شد.

مصوبه‌ای برای روستاهای آسیب دیده از آبگیری سد «سیمره»

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان همچنین با اشاره به صدور مجوز تأمین آب روستاهای آسیب دیده از آبگیری سد «سیمره» عنوان کرد: شرکت توسعه منابع آب ایران در این رابطه متعهد شد که نسبت به تأمین آب روستاهای آسیب دیده از آبگیری سد «سیمره» در سال ۹۸، اقدام کند.

حسن نژاد عنوان کرد: بخشی از درآمد نیروگاه در راستای محرومیت زدایی شهرستان رومشکان باید اختصاص پیدا کند.

وی افزود: سالانه حداقل باید ۳۰ میلیارد تومان در این رابطه اختصاص داده شود.

نصب ورق ژئوممبران

 

آب‌رسانی شاه‌کلید سفر یازدهم/وقتی مصوبات برای روستائیان«آب»می‌شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با اشاره به مصوبه تأمین آب منطقه «کوهنانی» نیز بیان داشت: این تأمین آب باید از محل سد «خسروآباد» در دستور کار وزارت نیرو قرار بگیرد.

اختصاص اعتبار برای تکمیل سد «مروک» و شبکه آبیاری آن

حسن نژاد یکی دیگر از مصوبات سفر رئیس جمهور و دولت به لرستان را تکمیل سد «مروک» از محل اعتبارات ماده ۱۷ مدیریت بحران عنوان کرد و گفت: پیشنهاد شد که اعتبار این امر از سوی وزارت نیرو و سازمان مدیریت و برنامه ریزی از محل اعتبارات ۱۴۰۰ تحقق پیدا کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان بیان داشت: تصویب این امر به هیئت وزیران ارائه خواهد شد.

حسن نژاد افزود: برای این موضوع نیز حدود ۴۰ میلیارد تومان اختصاص پیدا کرده است.

ژئوممبران

 

آب‌رسانی شاه‌کلید سفر یازدهم/وقتی مصوبات برای روستائیان«آب»می‌شود

وی همچنین با اشاره به شبکه آبیاری اصلی این پروژه سدسازی عنوان کرد: قرار است که از محل اجرای این پروژه، سه هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی آبی خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با تاکید بر اینکه قرار شده که ۳۰ میلیارد تومان نیز برای این پروژه اعتبار اختصاص پیدا کند ادامه داد: خوشبختانه ۱۲.۵ میلیارد تومان از اعتبارات ۱۴۰۰ برای این پروژه ابلاغ شده است.

حسن نژاد تصریح کرد: امیدواریم تا آخر سال بتوانیم تخصیص‌های بیشتری در این رابطه بگیریم.

اجرای فاز اول شبکه آبیاری «ایوشان»

وی با بیان اینکه یکی دیگر از مصوبات سفر رئیس جمهور و دولت به لرستان اجرای عملیات فاز یک شبکه آبیاری و زهکشی هزار هکتاری از اراضی پایاب سد «ایوشان» بود اظهار داشت: مقرر شد که ۵۰ میلیارد تومان از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی در اختیار شرکت آب منطقه‌ای لرستان در این رابطه قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: تکمیل ایستگاه پمپاژ «اسماعیل آباد» و «نیله» یکی دیگر از مصوبات سفر رئیس جمهور و دولت به لرستان بود.

آب‌رسانی شاه‌کلید سفر یازدهم/وقتی مصوبات برای روستائیان«آب»می‌شود

حسن نژاد با بیان اینکه در قالب این پروژه‌ها ۶۰۰ هکتار از اراضی ایستگاه پمپاژ «اسماعیل آباد» و ۲۵۰ هکتار از اراضی ایستگاه پمپاژ «نیله» آبی خواهند شد، عنوان کرد: در این راستا نیز اختصاص ۱۱ میلیارد تومان مصوب شد.

احداث سد و نیروگاه «معشوره» مصوبه قطعی سفر

وی همچنین در رابطه با سد «معشوره» عنوان کرد: برای این پروژه ما دو مصوبه داشتیم، یک مورد در سفر و یک مصوبه نیز از شخص رئیس جمهور در این رابطه داشته‌ایم.

وی بیان داشت: تاکید رئیس جمهور این بود که این طرح، جز طرح‌های اولویت دار وزارت نیرو قرار بگیرد.

نصب ورق ژئوممبران

 

آب‌رسانی شاه‌کلید سفر یازدهم/وقتی مصوبات برای روستائیان«آب»می‌شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان افزود: امیدواریم در اولین فرصت و با انتخاب پیمانکار و تقویت اعتبارات آن از محل تهاتر نفت بتوانیم این پروژه را اجرایی کنیم.

حسن نژاد تاکید کرد: احداث سد و نیروگاه «معشوره» توافق و مصوبه قطعی سفر بود و در قالب آن به استاندار لرستان اجازه داده شد که نسبت به فراخوان سرمایه گذار برای این پروژه در قالب «ای پی سی اف» اقدام کند.

وی گفت: ما خودمان هم در این رابطه پیگیر هستیم.

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , عایق ژئوممبران , استخر کشاورزی , عایق استخر , ورق ژئوممبران , ژئوسنتتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 187
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، شاهپور علایی‌مقدم ضمن ارایه برخی توضیحات درباره واقعیت ماجرای برگشت خوردن برخی محصولات کشاورزی ایران، به وجود خلاء قانونی و نبود ابزارهای مناسب برای نظارت موثرتر برمحصولات کشاورزی صادراتی و ورودی به بازار داخل اشاره کرد؛ خلاء هایی که به گفته وی، چند مورد آن در چند روز اخیر در زمینه صادرات محصولات کشاورزی رفع شده است.

ورق های ژئوممبران

 

وی با اشاره به تفکیک وظایف قانونی که در زمینه نظارت بر سلامت محصولات کشاورزی کشور وجود دارد، بیان داشت: مرجع اظهارنظر درباره سلامت محصولات کشاورزی، اول سازمان حفظ نباتات است که گواهی بهداشتی صادر می‌کند و سپس سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت هستند که گواهی سلامت صادر می‌کنند.

رئیس سازمان حفظ نباتات با بیان این که در قانون تجارت ایران، صادرات محصولات کشاورزی صرفا با دریافت گواهی بهداشتی از سازمان حفظ نباتات مجاز دانسته شده و اشاره‌ای به دریافت گواهی سلامت از وزارت بهداشت نشده است، اظهار کرد: اگر کشور مقصد، داشتن این گواهی را درخواست و الزام کند، در آن صورت صادر کننده باید به آزمایشگاه‌ای مرجع وزارت بهداشت مراجعه و نمونه محصولاتش را ارایه داده و پس از آنالیز محصول از نظر باقیمانده سموم، فلزات، نمک‌ها و نیترات گواهی بهداشتی برایش صادر می‌شود.

ورق ژئوممبران ایرانی

 

این مقام مسئول اظهار داشت: تا پیش از ماجرای نپذیرفتن فلفل دلمه‌ای‌های ایران توسط روسیه، محصولات کشاورزی ما صرفا با همین گواهی بهداشتی صادر می‌شد اما پس از این ماجرا، ما در نشست‌های متعددی که در هفته‌های اخیر با سازمان غذا و دارو داشتیم، به این جمع‌بندی رسیدیم که برای حفظ اعتبار ایران در بازارهای جهانی و رفع ابهامات و نگرانی‌های موجود، از این پس گواهی سلامت و بهداشت به طور توامان برای صادرات محصولات کشاورزی ایران اجباری شود.

وی ادامه داد: بدین صورت که صادرات با دریافت این دو برگه انجام شود و تا زمانی که گواهی سلامت از سوی سازمان غذا و دارو صادرنشود، ما گواهی بهداشتی صادر نخواهیم کرد.

علایی‌مقدم خاطرنشان کرد: در این راستا سامانه‌های سازمان حفظ نباتات و غذا و دارو به یکدیگر متصل شده و با تبادل اطلاعات و همکاری خوبی که شکل گرفته، برخی از مسایل در این زمینه حل می‌شود. همچنین مقرر شده که در مجموعه‌های گلخانه‌ای ما مدیر کنترل فنی و کیفی مستقر شود و بر استفاده از کود و سم نظارت کند.

قیمت ژئوممبران

 

وی افزود: از سوی دیگر با توجه به اینکه چین هم اعلام کرده از اول ژانویه ۲۰۲۲ شناسه محصولات کشاورزی صادراتی به این کشور باید در گمرکش ثبت شود، صادرات محصولات کشاورزی ایران از این پس به برخی کشورها بدون دریافت شناسه ممکن نیست و با سامانه‌ای شدن این روند به سویی حرکت می‌کنیم که دیگر محصولات کشاورزی ایران بدون شناسه به جایی صادر نشود.

رئیس سازمان حفظ نباتات با بیان اینکه مقررات و استانداردهای کشورها برای واردات محصولات غذایی با هم متفاوت است و این تفاوت‌هاست که در برخی مواقع در صادرات اخلال ایجاد می‌کند، خاطرنشان کرد: مثلا استاندارد سم افلاتوکسین برای پسته از ۷ تا ۲۰ پی پی ام متغیر است. حال کشوری دقیقا ۷ را می‌خواهد و کشوری دیگر ۱۲ هم برایش مشکلی ندارد؛ لذا دلیل نمی‌شود که پسته ما سمی یا غیرقابل استفاده باشد و در سایر محصولات هم ماجرا همین است.

وی گفت: در مورد فلفل دلمه‌ای‌های صادراتی به روسیه، این کشور اعلام کرد ۴ نوع سم استفاده شده در این محصولات در این کشور ثبت نشده و طی نامه‌ای از ما خواست در این باره اظهار نظر کنیم. با اینکه این سموم در اتحادیه اروپا هم استفاده می‌شود اما در روسیه ثبت نشده بود. ما به دنبال این اعلام، ۴ جلسه با روسیه داشتیم و هفته گذشته هم تیمی از ایران به آنجا رفت و روس‌ها اعلام کردند که می‌خواهند از مکان‌های تولید فلفل دلمه‌ای ما بازدید کنند. آنها گفتند از این پس محصول بی‌نام و نشان نمی‌خواهیم و باید وضعیت محصول به لحاظ مواد آلی و سموم شیمیایی وغیره مشخص باشد. سرانجام با این شرایط و توافق‌ها صادرات ما از سرگرفته می‌شود.

قیمت ورق ژئوممبران

 

علایی‌مقدم افزود: ایران در شش هفته منتهی به آذر ۱۴۰۰ به کشورهای حوزه اوراسیا ۱۸ هزار تن صادرات محصولات کشاورزی داشته است که این رقم در هفته اول دی تغییر نکرده حال آن که اگر محصولات مشکل داشت، این رقم کاهش می‌یافت. در این راستا ما به روسیه علاوه بر فلفل دلمه‌ای، بادمجان، پسته، زعفران، چای، سیب زمینی، کاهو، کرفس، کیوی، لیمو و نارنگی هم صادر می‌کنیم که هیچ یک برگشت نخورده است. درباره سایر کشورهای حوزه اوراسیا چون بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و ارمنستان هم همینطور است.

وی تصریح کرد: اما متاسفانه در کشور و فضای مجازی طوری حرف می‌زنند که انگار همه محصولات کشور آلوده است و برخی هم با انگیزه‌های خاص به این موضوع دامن می‌زنند که نوعی خودزنی است. این گونه نیست که مردم ما محصول سمی می‌خورند. محصولات کشاورزی ما با استانداردهای داخلی سالم است وهیچ‌گونه خطری از محل مصرف بافت‌های گیاهی مردم را تهدید نمی‌کند.

فروش ژئوممبران 

 

رئیس سازمان حفظ نباتات درباره شناسنامه‌دار نبودن محصولات کشاورزی ورودی به بازار داخل گفت: متاسفانه واقعیت این است که محصولات کشاورزی ما شناسنامه ندارد و جدولی نیست که اطلاعات تولید محصول درآن درج و مثلا مشخص شود چه میزان سم وکود وا ز چه نوعی در مراحل مختلف درآن به کاررفته است. در میادین میوه و تره‌بار هم این چنین است و ما در این بخش خلاء قانونی داریم که باید رفع شود.

وی اظهار داشت: در امارات و مالزی دیدم که برای آزمایش کیفی محصولات کشاورزی قبل از ورود به بازار خرده‌فروشی، آزمایشگاه‌های پرتابل هست که بلافاصله سلامت محصول را نشان می‌دهد و ما هم باید از این آزمایشگاه‌ها داشته باشیم. البته این آزمایشگاه‌ها هر یک ۳ تا ۴ میلیارد تومان قیمت دارد و برای آن باید بودجه اختصاص یابد. این درحالی است که در رویه‌های فعلی نتایج آزمایش سلامت محصول چند روز بعد مشخص می‌شود که با رویه بازار و تازه بودن محصولات کشاورزی تناسبی ندارد.

علایی مقدم تصریح کرد: این که می‌گویم ما در بخش نظارت بر سلامت محصولات کشاورزی خلاء قانونی داریم ناظر براین است که مثلا هیچ قانونی وجود ندارد که اگر کسی سم زیاد بر محصولات کشاورزی زد باید چگونه مجازات شود. باید قانون برای این جرایم مجازات‌های موثر در نظر بگیرد.

قیمت ورق ژئوممبران

 

وی بر شناسنامه‌دار کردن محصولات کشاورزی به عنوان کاری موثر در تضمین سلامت این محصولات برای مردم تاکید کرد و گفت: قرار است با استفاده از ظرفیت نظام صنفی و نظام مهندسی کشاورزی تمامی بهره‌برداران کشاورزی که بالغ بر ۴.۵ میلیون نفر هستند، شناسنامه بگیرند و در آینده هم دریافت هر گونه کمک کشاورزی از دولت و بانک کشاورزی منوط به داشتن این شناسنامه می شود. فاز اول این موضوع از بهره برداران صادراتی ومحصولاتی چون خشکبار و میوه‌های خشک آغاز شده و به تدریج به سایر محصولات گسترش خواهد یافت.

کد خبر 5390294

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , عایق ژئوممبران , استخر کشاورزی , عایق استخر , ورق ژئوممبران , ژئوسنتتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 212
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق معتمدیان ظهر یکشنبه در بازدید سه ساعته از در مرکز رشد جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با اشاره به ظرفیت‌های گلخانه‌ای استان اظهار کرد: در صورت فراهم کردن رونق بخشی کریدور صادراتی محصولات گلخانه می‌توان هم صادرات محصولات تولیدی استان را گسترش داد و هم صادرات تولیدات استان‌های دیگر از نیز به خارج کشور صادر کرد.

تولیدکننده ژئوممبران

 

وی با انتقاد از بروکراسی پرپیچ و خم اداری برای صدور مجوز سرمایه گذاری و اعطای زمین در استان افزود: نباید ادارات با سخت گیری های بی مورد سرمایه گذاران را دلسرد کنند باید مجوز و زمین مورد نیاز برای سرمایه گذاران در استان در کمترین زمان ممکن فراهم شود.

معتمدیان با اشاره به ظرفیت‌ها و ایده‌های فناورانه در استان خاطرنشان کرد: زمینه و ساختار جذب سرمایه گذاری در استان باید بازنگری شود، رفع موانع سرمایه گذاری در استان باید در دستور کار تمام ادارات قرار گیرد.

استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه آذربایجان غربی مزیت و ظرفیت‌های سرمایه گذاری و توسعه‌ای زیادی دارد، افزود: یکی از ظرفیت‌های کم نظیر استان کشت گلخانه‌ای و این استان قابلیت تبدیل شدن به کریدور صادرات محصولات گلخانه‌ای در کشور را داراست.

ورق های ژئوممبران

 

معتمدیان با بیان اینکه در نیمه نخست امسال هیچ اتفاق قابل توجهی در زمینه توسعه کشت گلخانه‌ای در استان صورت نگرفته است، گفت: مقدمات ایجاد دو هزار هکتار گلخانه در استان با وجود متقاضیان مناسب هنوز محقق نشده است و مرکز سرمایه گذاری استان در این حوزه باید ورود کند.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اعطای زمین از سوی دولت در بخش کشت گلخانه‌ای اشاره کرد و گفت: در بحث زمین مورد نیاز و نیز زیرساخت‌های اولیه مانند آب و برق مورد نیاز دولت بستر لازم را فراهم می‌کند مردم باید از این فرصت استفاده کرده و سرمایه گذاری کنند.

وی با اشاره به پتانسیل استان در بخش گیاهان دارویی نیز گفت: متأسفانه در این بخش با خام فروشی محصولات تولیدی مواجه هستیم در نظر داریم با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و نیز جهاد کشاورزی چرخه تولید این محصولات را در استان ایجاد کنیم.

ورق ژئوممبران ایرانی

 

معتمدیان بر تدوین نقشه راه استفاده از آزمایشگاه‌های جهاد دانشگاهی استان نیز تاکید کرد و افزود: می‌توان از این ظرفیت در راستای آزمایش محصولات تولیدی به ویژه در حوزه صادرات استفاده کرد که در این صورت، اقلام صادراتی به استان‌های مختلف برای آزمایش ارسال نمی‌شود و در وقت، هزینه صرفه جویی شده و درآمدها نیز افزایش می‌یابد.

استاندار آذربایجان غربی خواستار اولویت بندی طرح‌های فناورانه در استان شد و گفت: در صورت وجود اولویت‌های مشخص، می‌توان از ظرفیت سرمایه گذاران دولتی و نهادهایی نظیر ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بهره بیشتری برد.

قیمت ژئوممبران

 

در این بازدید که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی مختلف نیز برگزار شد، مشکلات حوزه جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی و واحدهای فعال در مرکز رشد این نهاد مورد بررسی قرار گرفت و دستوراتی از سوی استاندار آذربایجان غربی برای رفع آنها صادر شد.

کد خبر 5390437

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , عایق ژئوممبران , استخر کشاورزی , عایق استخر , ورق ژئوممبران , ژئوسنتتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 207
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دبیرخانه شورای زعفران کاران استان خراسان رضوی،محسن زنگنه، نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی در جمع مشورتی شورای ۳۳ شهرستان

تولیدکننده ورق ژئوممبران

 

زعفران خیز استان خراسان رضوی افزود: در مسیر حمایت از زعفران کاران به شایعات توجه نمی کنم، برای بنده نیز شایعاتی در این زمینه درست کردند ولی همچنان تمام قد برای حمایت از زعفران کاران ایستاده ام و معتقد هستم زعفران نگینی خوب باید هر کیلوگرم ۶۰ میلیون تومان به فروش برود و تا یکماه آینده به این رقم دست خواهیم یافت.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی گفت: نهادهای قدرتمندی که در حوزه زعفران شکل گرفته‌اند و همه جا نفوذ دارند مانع از این شدند که این حوزه سر و سامان پیدا کند.

زنگنه با بیان اینکه بیشتر اعضای شورای ملی زعفران کسانی هستند که محل درآمدشان از محل صادرات زعفران است، تصریح کرد: همین افراد در همه جا از جمله وزارت جهاد کشاورزی، کمیسیون گیاهان دارویی مجلس ،اتاق تعاون و اتاق بازرگانی حضور دارند. من در مجلس به کرات این افراد را می بینم که به بهانه های مختلف در مجامع مشورتی حضور پیدا می‌کنند و چون رسانه در دست دارند، قدرت نیز دارند.

تولیدکننده ژئوممبران

 

وی اظهار کرد: متاسفانه در رسانه های مختلف و حتی صدا و سیما شاهد هستیم که گزارشات منفی علیه سازمان مرکزی تعاونی روستایی زده می شود و به دروغ اعلام می دارند که دلیل پایین آمدن قیمت زعفران در هفته های اخیر عرضه زعفران توسط تعاونی روستایی است، در حالی که کاهش قیمت زعفران بخاطر موج سواری و مصاحبه های هر روزه برخی دلالان این حوزه است.

وی ادامه داد: علیرغم این گزارشات و جوسازی ها باید روی کارمان متمرکز شویم تا به نتیجه مطلوب که همانا سود کشاورز است برسیم. در این چند وقت مباحثی مبنی بر عدم پرداخت پول کشاورزان توسط تعاونی روستایی عنوان شده بود که به همه آنها پاسخ داده ایم. از زمانی که بنده در این زمینه مدیریت می کنم یعنی از سال ۹۹ همه پولها از طرف تعاونی پرداخت شده است و اگر عدم پرداختی از طرف تعاونی روستایی وجود دارد مربوط به سالیان قبل از مسوولیت بنده است که البته به آنها نیز رسیدگی می کنیم.

ورق های ژئوممبران

 

وی تاکید کرد: شورای شهر به مردم متصل است بنابراین پیشنهاد اول من این است که سال آینده مراکزی در شهرها داشته باشیم که بهتر است این مراکز تعاونی و در واقع نماینده حمایت از کشاورز در شهرها باشند. سال آینده دیگر نیاز نیست که دولت، زعفران را بخرد و بارها تاکید کردم که دولت باید هدایتگری کند تا محصولات کشاورزان به خوبی خریداری شود.

نباید در اقتصاد دخالت کنیم، مردم وام نمی خواهند!

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در اقتصاد نباید دخالت کنیم، مردم وام نمی خواهند. ما زعفران را به قیمت خوب از کشاورز میخریم و خودِ کشاورز می تواند مشکلات دیگرش مثل آب و برق را حل کند .

زنگنه ادامه داد: پیشنهاد دوم من این است که بر روی کار تعاونی ها نظارت شود تا تعاونی‌ها برای جیب یک عده ای خاص فعالیت نکنند و به فکر منافع همه کشاورزان باشند.

وی در عین حال تاکید کرد: نکته آخر بحث اقتصاد شهری است، شهرداری ها باید پول در بیاورند.

ورق ژئوممبران ایرانی

 

وی با تاکید بر اینکه عضو هیچ گروه یا حزبی نیستم و صادقانه حرفهایم را بیان می کنم، گفت: اگر من به این نتیجه برسم که شورا توانسته شهرداری را خوب مدیریت کند خود بنده شخصاً تمام قد از شورا حمایت می کنم، متاسفانه روی بحث اقتصاد شهری کار نکردیم و این درحالی است که باید با مدیریت اقتصاد شهری، مردم را ثروتمند کنیم تا مردم در خدمات شهری بتوانند ما را کمک کنند.

زنگنه همچنین با طرح این سوال که شورای شهر درآمدش از زعفران چیست؟، گفت: پول زعفران باید به جیب شهرداریها و زیر مجموعه آن دهیاری‌ها و دراصل خود کشاورزان برود. بنده امسال با همکاری مجلس و دولت اقدامات حمایتی را انجام دادیم که ۵ هزار میلیارد تومان پول زعفران به جیب کشاورزان برود و خوشبختانه در این راه موفق بودیم وتنها نمادی در بورس کالا که در ۶ ماه گذشته ۱۰۰ درصد سود داده زعفران است.

کد خبر 5390481

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , عایق ژئوممبران , استخر کشاورزی , عایق استخر , ورق ژئوممبران , ژئوسنتتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 190
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

مهران زینلیان ظهر یکشنبه پس از پایان جلسه کمیسیون ماده پنج استان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: یکی از مهمترین مصوبات این جلسه آزادسازی چهار قطعه زمین در مسیر خط ۲ مترو اصفهان بود که اعضا کمیسیون امروز با آن موافقت کردند و یکی از مشکلات این خط رفع شد و می‌توانند آزادسازی را انجام دهد.

تولید کننده ورق ژئوممبران

 

او افزود: ایجاد مسیر دسترسی به بیمارستان کودکان امام حسین (ع) در خیابان امام خمینی (ره) نیز از دیگر مصوبات امروز بود و پیش‌بینی می‌شود که مشکلات این محدوده نیز در آینده حل و فصل شود.‌

لزوم توجه به فرونشست زمین در طرح‌های بازآفرینی شهری اصفهان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تصریح کرد: بی شک مسئله آلودگی هوا و فرونشست زمین در کمیسیون ماده پنج و طرح‌های بازآفرینی شهری جزو مواردی است که برای بارگذاری‌های جدید به آن توجه می‌شود.

تولیدکننده ورق ژئوممبران

 

زینلیان ادامه داد: طرح بارگذاری در یک زمین پنج هزار متری کشاورزی در غرب شهر اصفهان امروز در کمیسیون مطرح شد که خوشبختانه اعضا برای حفظ سبزینگی شهر و مسئله آلودگی هوا با آن مخالفت کردند.

او درباره طرح کمیسیون ماده پنج در شهرک نیرو هوایی که دچار فرونشست است، خاطرنشان: مقرر شد در مورد این شهرک به عنوان گستره ویژه متمرکز شوند و از بلند مرتبه سازی در آن خودداری شود.

تولیدکننده ژئوممبران

 

به گزارش خبرنگار مهر، کمیسیون ماده پنج استان امروز با حضور شهردار، رئیس سازمان جهادکشاورزی، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان و سایر اعضا در استانداری برگزار شد.

کد خبر 5390327

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , عایق ژئوممبران , استخر کشاورزی , عایق استخر , ورق ژئوممبران , ژئوسنتتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 207
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی عصر روز یکشنبه در جلسه هیئت دولت ضمن گرامیداشت یاد و نام شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: شهید سلیمانی مَرد واقعی عرصه میدان بود و در عمل پایبندی خود را به ولایت و رهبری نشان داد.

ورق ژئوممبران

 

وی، رعایت مصرف گاز، برق و آب در کشور را مهم برشمرد و تصریح کرد: ان‌شاء‌الله امسال با رعایت الگوی مصرف شاهد قطعی گاز و برق در کشور نباشیم البته تحقق این امر در گرو همکاری مردم است.

رئیس‌جمهور با اشاره به لزوم توجه و دلجویی از خانواده‌ شهدای حادثه هواپیمای اوکراینی، با صدور دستوری تأمین حقوق قانونی این خانواده‌ها به ویژه تسریع در پرداخت غرامت به آن‌ها را لازم و ضروری دانست.

حجت‌الاسلام رئیسی همچنین تأکید کرد: وزارت راه و شهرسازی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و معاونت حقوقی با تشکیل کارگروهی برای پیگیری رفع مشکلات خانواده‌های این حادثه اقدام کنند.

تولید کننده ورق ژئوممبران

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی نسبت به تبیین استانداردهای کالاهای کشاورزی صادر شده به کشورهای مختلف، فعالانه در رسانه‌ها روشنگری کند و با دعوت از کارشناسان در این مورد به صورت علمی و دقیق با مردم سخن بگوید.

رئیس‌جمهور با اشاره به نگرانی رهبری معظم انقلاب، علما، مراجع تقلید و مردم از وضعیت آسیب‌های اجتماعی، تصریح کرد: کاستن از آسیب‌ها و نیز رفع نگرانی نسبت به جرائم در فضای مجازی وظیفه همه دستگاه‌های مرتبط است.

حجت‌الاسلام رئیسی همچنین در این مورد بر تکمیل و اجرایی شدن شبکه ملی اطلاعات در دولت سیزدهم و تا سال آینده تأکید کرد.

وی همچنین با تأکید بر تأمین انرژی پایدار برای فصل زمستان، گفت: ان‌شاء‌الله امسال با رعایت الگوی مصرف شاهد قطعی گاز و برق در کشور نباشیم؛ البته تحقق این امر در گرو همکاری مردم و بخش‌های تولیدی خواهد بود.

تولیدکننده ورق ژئوممبران

 

رئیس‌جمهور بر ضرورت تبیین الگوی صحیح مصرف آب، برق و گاز در کشور تأکید کرد و از صداوسیما خواست با تولید برنامه‌های کاربردی عواقب و مضرات اسراف در بخش انرژی و ارائه الگوی مصرف در کشور را برای مردم تبیین کند.

در این جلسه همه وزارتخانه‌ها به‌ویژه وزارت امور خارجه موظف شدند برای فعال شدن کمیسیون‌های مشترک بین ایران و سایر کشورها تلاش کنند تا روابط تجاری و اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورهای جهان توسعه یابد.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: امروز سیاست جمهوری اسلامی ایران توسعه روابط اقتصادی و تجاری با سایر کشورهاست.

کد خبر 5390528

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , عایق ژئوممبران , استخر کشاورزی , عایق استخر , ورق ژئوممبران , ژئوسنتتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 195
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

انشالله کولانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در استان کرمانشاه صنایع بسته‌بندی و فرآوری گیاهان دارویی وجود ندارد و از گیاهان دارویی در صنعت داروسازی استفاده می‌شود و در ۲ سال گذشته کنگر و صمغ درختان بنه به عراق و برخی از کشورهای عربی به صورت خام صادر شدند.

ژئوممبران

وی افزود: برای آنکه صنعت فرآوری و بسته‌بندی گیاهان دارویی را بتوانیم در استان راه‌اندازی کنیم و محصولات فرآوری شده را صادر کنیم نیاز به اعتبارات استانی و ملی و اختصاص اراضی کم‌بازده کشاورزی به کشت گونه‌های گیاهان دارویی است.

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه تصریح کرد: کشت گیاهان دارویی از نظر اقتصادی نسبت به سایر کشت‌های محصولات کشاورزی صرفه بیشتری برای بهره‌بردار دارد و از نظر ارزش غذایی نیز تأثیر زیادی در تولید گوشت و لبنیات سالم دارد.

کولانی بیان کرد: در کل عرصه‌های منابع طبیعی استان کرمانشاه، گیاهان دارویی، خوراکی و صنعتی رویش دارند اما به طور دقیق می‌توان رویشگاه این گیاهان را حدود ۲ هزار هکتار برآورد کرد.

وی با اشاره به نقش مهم گیاهان دارویی و خوراکی در سفره غذایی مردم، گفت: برخی از این گیاهان در معرض انقراض قرار دارند و باید حفاظت و احیا شوند و در مواردی نیز باید گیاهان دارویی توسعه یابند و مردم را به مشارکت در توسعه کشت گیاهان دارویی تشویق کرد.

ورق ژئوممبران

 

کولانی خاطرنشان کرد: سیاست‌های سازمان جنگل‌ها و ادارات کل منابع طبیعی بر توسعه کشت گیاهان دارویی است و می‌توان در این موارد از همکاری و مشارکت مردم نیز استفاده کرد.

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه در خصوص توسعه کشت انواع گونه‌های گیاهان دارویی و خوراکی، افزود: در سال ۹۷ حدود ۲۰۰ هکتار کشت گونه‌های گیاهی در عرصه‌های منابع طبیعی استان کرمانشاه وجود داشت که در حال حاضر به ۲ هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی رسیده است.

تولید کننده ورق ژئوممبران

 

کولانی گفت: گونه‌های گیاهان دارویی و خوراکی که در عرصه‌های منابع طبیعی استان کرمانشاه وجود دارند شامل آویشن، کنگر، موسیر، آنغوزه، ریواس، پیچک کوهی و سورانه بوده و گونه‌های جنگلی از قبیل بنه، زالزالک، گلابی جنگلی، ارغوان و بادام تلخ است که در عرصه‌های طبیعی استان کرمانشاه وجود داشته و نیاز به حفاظت و توسعه دارند.

کد خبر 5390690

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , عایق ژئوممبران , استخر کشاورزی , عایق استخر , ورق ژئوممبران , ژئوسنتتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 190
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، برگشت خوردن برخی از محصولات کشاورزی صادراتی کشور طی هفته‌های اخیر سر و صدای زیادی به پا کرده این محموله‌ها که شامل فلفل دلمه‌ای صادراتی به روسیه، سیب

geogrid

1زمینی صادراتی به ازبکستان و کیوی صادراتی به هندوستان بوده که عودت آنها منجر به گمانه زنی‌های فراوان درباره سلامت محصولات کشاورزی تولیدی ایران شده است. به اعتقاد کارشناسان با توجه به حجم محصولات کشاورزی صادراتی درباره محصولات برگشت خورده بزرگنمایی شده است، در همین زمینه مسعود بصیری سرپرست دفتر توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه در هشت ماهه امسال حدود پنج و نیم میلیون تن محصولات کشاورزی و غذا به ارزش ۳.۴ میلیارد دلار از کشور صادر شده است، گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۱۷ درصد و از نظر ارزشی ۱۴ درصد کاهش داشته است.

وی شرایط حاصل از شیوع بیماری کرونا را در کاهش صادرات مؤثر دانست و گفت: با توجه به اینکه بیشتر محصولات کشاورزی فصلی هستند، درباره میزان کاهش یا افزایش قطعی آن در پایان سال باید اظهارنظر کرد.

سرپرست دفتر توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی در بخش دیگری از سخنان خود درباره مباحث مطرح شده مبنی بر بازگشت برخی از محصولات صادراتی ایران از دیگر کشورها اضافه کرد: دلیل فلفل‌دلمه‌ای‌هایی که از روسیه برگشت خورده، تغییراتی بود که این کشور در حوزه حد مجازهای سموم استفاده شده در محصولات ایجاد کرده بود و روس‌ها عنوان می‌کنند که در خرداد ماه امسال طی نامه‌ای این مسئله را به سازمان حفظ نباتات ایران اعلام کردند اما آقای چنگلوایی رئیس سابق سازمان حفظ نباتات ایران عنوان کرده که نامه مذکور در باب دیگری بوده و ربطی به این مسئله نداشته است.

زیرسازی جاده

 

بصیری با اشاره به اینکه دفتر توسعه صادرات در آذرماه متوجه شد که چنین اتفاقی افتاده و منجر به برگشت خوردن فلفل‌های ایرانی شده است، گفت: در این راستا ما نامه‌هایی را به سازمان غذا و دارو ارسال کردیم که دو مورد از این نامه‌ها محرمانه بوده که قطعاً سازمان مذکور هم در راستای وظایف قانونی خود اقداماتی را انجام داده که باید سازمان غذا و دارو پاسخگو باشند و اقدامات را شرح دهند.

وی با اشاره به اینکه تغییر میزان حد مجاز سموم در کشورها امری عادی است، گفت: به عنوان مثال خود ایران نیز طی سال‌های گذشته حد مجاز میزان سم آرسنیک در برنج را تغییر داد به طوری که استاندارد آن در ایران حتی از کشورهای اروپایی نیز کمتر بود.

این مقام مسئول تأکید کرد: بنابراین این مسئله عادی است اما باید به موقع و دقیق به کشور مقصد اعلام شود تا ما نیز بتوانیم خود را با آن تطبیق دهیم.

صادرات فلفل دلمه‌ای به روسیه ۹۸ درصد افزایش یافت / صادرات بزودی از سر گرفته می‌شود

سرپرست دفتر توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: در هشت ماهه امسال ۹۷ هزار تن فلفل‌دلمه‌ای به سایر کشورها صادر شده که حدود ۴۶ هزار تن آن فقط به روسیه رفته و در مدت مشابه سال گذشته میزان صادرات فلفل‌دلمه‌ای به کشورهای دیگر ۶۲ هزار تن بوده که ۲۲ هزار تن آن به روسیه صادر شده بود.

صادرات فلفل‌دلمه‌ای به کشور روسیه به زودی از سر گرفته می‌شود

ژئوممبران

 

بصیری تأکید کرد: بنابراین در هشت ماهه امسال میزان صادرات فلفل‌دلمه به روسیه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۸ درصد رشد داشته است.

وی همچنین از سفر هیئت روسی در آینده‌ای نزدیک به ایران خبر داد و گفت: هماهنگی‌های لازم در این زمینه انجام شده و قرار است که هیئت روسی به ایران بیایند و از گلخانه‌ها و مراکز تولید ما بازدید کنند.

سرپرست دفتر توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: با قاطعیت اعلام می‌کنم که صادرات فلفل‌دلمه‌ای به کشور روسیه به زودی از سر گرفته می‌شود.

ماجرای عودت کیوی‌ها از هندوستان چه بود؟ / نمی‌دانیم که پشت پرده چه مسائلی مطرح است

بصیری در بخش دیگری از سخنان خود به برگشت کیوی از هند اشاره کرد و گفت: هندوستان اعلام کرده بود به دلیل وجود ذرات سفید روی این کیوی‌ها، آنها را برگشت زده که حدود یک یا دو محموله بودند.

وی این ذرات سفید را شپشک سفید خرزهره عنوان کرد و گفت: اخیراً مرکز تحقیقات گیاه‌پزشکی ایران در نامه‌ای اعلام کرده که چنین شپشکی اصلاً در باغات کیوی ما وجود ندارد.

ورق ژئوممبران

 

سرپرست دفتر توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی توضیح داد: این کیوی‌ها که در ابتدا به امارات صادر شده بود و با توجه به اینکه امارات باغ کیوی ندارد، در اعمال مباحث قرنطینه‌ای سختگیری زیادی نمی‌کند و عملیات سرمادهی برای این محموله‌ها انجام نمی‌شود اما ضوابط قرنطینه‌ای هندوستان کاملاً متفاوت است و اگر قرار بود که این کیوی‌ها مستقیماً از ایران به هند صادر شود، تمام مباحث قرنطینه‌ای مورد نظر کشور مقصد در این زمینه انجام می‌گرفت.

بصیری با اشاره به اینکه سفرای دو کشور در این زمینه جلسات و رایزنی‌هایی داشته‌اند، اضافه کرد: درخواست ما این بوده که مذاکرات مستقیمی را با حفظ نباتات هند داشته باشیم تا بدانیم که مسئله دقیقاً چه بوده چرا که با توجه به اعلام مؤسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی مبنی بر عدم وجود چنین آفتی در باغ‌های ایران، موضوع پیچیده شده و ما نمی‌دانیم که پشت پرده چه مسائلی مطرح است.

وی ادامه داد: درخواست ما از هندی‌ها این بوده که به صورت وبینار جلساتی در این زمینه داشته باشیم یا اینکه هیئتی از هند به صورت حضوری از باغات کیوی ایران بازدید کنند که متأسفانه تاکنون این کشور به ما جوابی نداده است.

تولید کننده ورق ژئوممبران

 

سرپرست دفتر توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی، میزان صادرات کیوی در هشت ماهه امسال را ۷۸ هزار تن اعلام کرد و گفت: ۲۴ هزار تن از این میزان صادرات فقط به هند انجام شده درحالی‌که سال گذشته میزان صادرات ما در هشت ماهه ۷۶ هزار تن بوده که ۱۴ هزار تن آن به هند رفته است بنابراین از نظر وزنی امسال حدود ۷۲ درصد افزایش صادرات در زمینه کیوی را شاهد بودیم.

تصاویر منتشر شده در فضای مجازی مربوط به سیب زمینی‌های صادراتی به ازبکستان نیست

این مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به صادرات سیب‌زمینی به ازبکستان و عودت این محصولات نیز توضیح داد: ازبکستان سیب‌زمینی مورد نیاز خود را عمدتاً از بلاروس و کشورهای دیگر تأمین می‌کند و سیب‌زمینی‌های ایران مستقیماً وارد ازبکستان نمی‌شود بلکه ابتدا به ترکمنستان می‌رود و در آنجا دوباره بارگیری و صادر می‌شود.

تولیدکننده ورق ژئوممبران

 

محموله سیب‌زمینی که به دلیل وجود خاک در آن برگشت خورده بود، بسیار کمتر از رقمی است که صادر شده و مسئله اصلاً به آن شکلی که در فضای مجازی مطرح شد، نبوده است

بصیری اضافه کرد: بنابراین نماینده‌ای از ایران در ترکمنستان نبوده که ببیند زمان بارگیری مجدد محموله‌ها چه اتفاقاتی رخ می‌دهد.

وی تصاویر منتشر شده از محموله‌های سیب‌زمینی پر از خاک را در فضای مجازی کاملاً رد کرد و گفت: سیب‌زمینی‌هایی که به این کشورها صادر می‌شود معمولاً از مناطقی از اردبیل برداشت می‌شود که کیفیت بسیار خوبی دارد بنابراین تصاویری که در فضای مجازی منتشر شده مطلقاً ربطی به این مسئله ندارد.

سرپرست دفتر توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه اخیراً ازبکستان در نامه‌ای ضمن تمجید از اقدامات وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حفظ نباتات ایران در اعمال ضوابط قرنطینه‌ای اعلام کرده که سیب‌زمینی‌های ایران سالم بوده است، گفت: این کشور در سال جاری به اندازه‌ای با کمبود مواجه است که به مسئولان ما به صورت تلفنی اعلام کرده حتی اگر محموله با خاک است، مشکلی ندارد و آن را برای ما صادر کنید.

صادرات ۴۴۴ هزار تن سیب زمینی در سالجاری

بصیری، میزان صادرات سیب‌زمینی در هشت ماهه امسال را ۴۴۴ هزار تن اعلام کرد و گفت: ۶۴ هزار تن از این میزان سیب‌زمینی به ازبکستان صادر شده است.

وی میزان صادرات سیب‌زمینی را در هشت ماهه سال گذشته به ازبکستان تنها ۹۶۴ تن اعلام کرد و گفت: این رقم امسال به ۶۴ هزار تن رسیده که حدود ۶۵۶۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

سرپرست دفتر توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی تأکید کرد: محموله سیب‌زمینی که به دلیل وجود خاک در آن برگشت خورده بود، بسیار کمتر از رقمی است که صادر شده و مسئله اصلاً به آن شکلی که در فضای مجازی مطرح شد، نبوده است.

ورق های ژئوممبران

 

بصیری درباره اینکه گفته می‌شود بخشی از این مسائل به دلیل مباحث سیاسی بوده و برخی به دنبال از بین بردن صادرات غیرنفتی ایران هستند، گفت: به هر حال زمانی که بازارهای کشورهایی مانند چین، هند و روسیه را رصد می‌کنیم، می‌بینیم که خیلی از کشورهای همسایه و همینطور رژیم صهیونیستی به عنوان رقیب اصلی ایران در این کشورها حضور دارند و از نظر تجاری بعید نیست که بخواهند جایگزین ایران در این بازارها شوند ضمن اینکه در کنار این مسئله همواره شاهد شیطنت‌های سیاسی از سوی این کشورها بوده‌ایم.

وی تأکید کرد: بنابراین وقتی که ما می‌دانیم در چنین شرایطی قرار داریم باید هوشیارتر عمل کنیم و بهانه دست این افراد ندهیم که بخواهند محصولات ما را تخریب کنند.

حجم محصولات برگشتی ایران بسیار بسیار بسیار کمتر از ۵ درصد است

سرپرست دفتر توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: طی هفته‌های اخیر محصولات کشورهایی مثل پاکستان، مصر و ترکیه نیز از روسیه برگشت خورده ضمن اینکه برای یک محصول چینی نیز چنین اتفاقی افتاده و حدود یک سال است که این کشور در حال مذاکره با روسیه است تا صادرات خود را از سر بگیرد اما هنوز موفق به انجام آن نشده بنابراین این یک روال طبیعی در تجارت جهانی است و اعداد و ارقامی که درباره محصولات ایرانی وجود داشت، به اندازه‌ای نبود که تا این حد جنجال‌آفرین باشد.

ورق ژئوممبران ایرانی

 

این مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی درباره مباحث مطرح شده از سوی رئیس سازمان توسعه تجارت مبنی بر اینکه حدود پنج درصد محصولات صادراتی ایران به بازارهای جهانی برگشت می‌خورد، گفت: صادرات ما در هشت ماهه امسال ۵.۵ میلیون تن بوده که تنها چند کامیون و محموله کوچک برگشت خورده است بنابراین میزان محصولات برگشتی بسیار بسیار بسیار کمتر از پنج درصد بود.

کد خبر 5390398

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , عایق ژئوممبران , استخر کشاورزی , عایق استخر , ورق ژئوممبران , ژئوسنتتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 200
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

محمدعلی اقدسی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از اوایل آذرماه سال جاری وظیفه نظارت و بازرسی بر محصولات کشاورزی به وزارتخانه جهاد کشاورزی واگذار شده است.

لیچینگ

وی گفت: در این راستا سازمان جهاد کشاورزی استان با هدف ایجاد آرامش و ثبات قیمت‌ها با همکاری تعزیرات حکومتی، بسیج اصناف، بازرسان صنعت و معدن کار نظارت و بازرسی بر کالاها را به صورت مستمر و روزانه در دستور کار خود قرار دارند.

وی افزود: قیمت ۲۸ کالا مصوب است و قیمت ۴۹ کالا بدون مصوب هستند، کالاهای که شامل قیمت مصوب هستند در سراسر استان یکسان هستند، اما کالاهای که بدون قیمت مصوب به دلیل هزینه کرایه‌ها و هزینه‌های جانبی هستند، اختلاف خیلی ناچیزی در مناطق مختلف دارند.

geogrid

 

اقدسی ادامه داد: در بازرسی‌ها مواردی مانند نصب اتیکت، گرانفروشی، کم فروشی، تخلف و احتکار مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت تخلف تذکرات لازم داده می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام افزود: بازرسان جهاد کشاورزی استان روزانه به صورت ویژه در سطح شهر و استان بر بازار می‌کنند، اکثراً اجناس و کالاها دارای برچسب و اتیکت هستند.

وی گفت: از شهروندان خواهشمندیم در صورت مشاهده هر گونه تخلف با شماره ۱۲۴ تماس بگیرند و موارد تخلف را گزارش دهند، این سازمان در راستای حقوق مصرف کنندگان با تمام ظرفیت با متخلفان و گرانفروشی و کم فروشی و احتکار به صورت قاطع برخورد می‌کند.

زیرسازی جاده

 

وی بیان داشت: ۸ تیم بازرسی به صورت روزانه و سیار با همکاری بسیج اصناف در سطح استان به صورت روزانه و مستمر کار نظارت و بازرسی را در سطح استان انجام می‌دهند.

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , عایق ژئوممبران , استخر کشاورزی , عایق استخر , ورق ژئوممبران , ژئوسنتتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 185
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

حسین ایراندوست در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: هنوز نمی‌دانیم حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از نهاده‌های دامی قطعی است یا خیر، زیرا یک تصمیم کشوری است اما اگر از هم اکنون پیش‌بینی کنند با حذف ارز گوشت گران می‌شود و تا عید نوروز به کیلویی ۲۰۰ هزار تومان می‌رسد صحبت درستی نیست، شاید این اتفاق نیافتاد.

جلوگیری از تبخیر آب

 

او افزود: این اظهارنظرها بیشتر ذهن جامعه را برهم می‌ریزد و ورود به این موضوع بهانه دست سوداگران می‌دهد. بهتر است به این بحث‌ها ورود پیدا نکنیم زیرا به نظر نمی‌رسد حتی اگر ارز دولتی از نهاده‌ها حذف شود قیمت گوشت دام سبک و سنگین به این عددها برسد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه گوشت قرمز قابل قیمت گذاری نیست، خاطرنشان کرد: تنها کاری که دولت در این زمینه انجام می‌دهد این است که اگر گران شد، گوشت‌های ذخیره را برای متعادل کردن نرخ‌ها به بازار عرضه کند.

لیچینگ

 

ایراندوست در خصوص امکان توزیع و فروش گوشت قرمز در سامانه بازرگام، گفت: نرخ گوشت قرمز مانند مرغ و تخم مرغ تنظیم بازاری نیست و براساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود؛ اکنون هرکیلوگرم گوشت دام زنده ۵۰ تا ۶۰ تومان است اما قیمت آن در بازار شاید در توان خرید برخی از دهک‌های پایین جامعه نباشد؛ این امر به معنای گران بودن دام نیست.

او تصریح کرد: هم اکنون تولید کننده دام نیز با توجه به افزایش هزینه‌ها، به قیمت مناسبی دام خود را نمی‌فروشد، از این رو بهتر است از هم اکنون به گمانه‌زنی درباره گران‌تر شدن گوشت قرمز پرداخته نشود که ذهن جامعه را حساس می‌کند درحالی که به تولید کننده کمکی نمی‌شود و تنها واسطه‌ها از موج‌های خبری سود می‌برند.

geogrid

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با تاکید بر اینکه گرانی اتفاق نیافتاده است، گفت: دامداران هم اکنون ضرر می‌دهد زیرا با وجود افزایش هزینه‌های تولید از سال گذشته تاکنون قیمت گوشت تغییر چندانی نداشته است.

ایراندوست خاطرنشان کرد: گوشت قرمز زمستان سال گذشته نیز کیلویی حدود ۱۱۰ تا ۱۲۰ هزار تومان فروخته می‌شد اما در نقطه مقابل نرخ نهادها و علوفه‌ها به شدت در این مدت تغییر یافته است. از این رو نوسانات قیمت گوشت عادی است زیرا در پاییز و زمستان به دلیل افزایش مصرف محصولات پروتئینی حیوانی قیمت مرغ و گوشت افزایش می‌یابد اما با گرم شدن هوا، بازار تقاضا کاهش می‌یابد و به تبع آن قیمت‌ها دچار نوسان می‌شود.

زیرسازی جاده

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز روز شنبه در مصاحبه‌ای با یکی از رسانه‌ها گفت که با دستور صادرات دام، دام در کشور کاهش یافته و با حذف یارانه ۴۲۰۰ تومانی نهاده‌ها قیمت گوسفند و به تبع آن قیمت گوشت افزایش می‌یابد و این احتمال وجود دارد که تا شب عید قیمت گوشت به کیلویی ۲۰۰ هزار تومان برسد.

به گفته او به دلیل کاهش بارندگی و کمبود نهاده‌های دامی، دامداران از ابتدای سال با مشکلاتی مواجه بودند که مجبور به کشتار دام‌های مولد شدند و اکنون پیش‌بینی کاهش دام به وقوع پیوسته است، کما اینکه همچنان نیز کم و بیش کشتار دام‌های مولد ادامه دارد.

کد خبر 5390950

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , عایق ژئوممبران , استخر کشاورزی , عایق استخر , ورق ژئوممبران , ژئوسنتتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 193
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: ایستگاه پمپاژ آب به دشت‌های سیروان در حالیکه قرار بود سطح وسیعی از زمین‌های دیم را تحت پوشش آبیاری قطره‌ای قرار دهد، هنوز تکمیل نشده است.

نیروگاه سیکل ترکیبی

 

این طرح که سال ۹۳ آغاز شده و قرار بود بهار ۹۵ به بهره برداری برسد، بعد از بارها بلاتکلیفی اکنون کار عمرانی آن تعطیل شده است. با توجه به سفر رئیس جمهور و اختصاص اعتبار برای تکمیل طرح‌های ایستگاه‌های پمپاژ استان، کشاورزان منطقه امیدوار هستند این طرح هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود.

بهره برداری و تکمیل ایستگاه پمپاژ کشاورزی دشت سیروان برای کشاورزان منطقه بسیار مهم است چراکه هم اکنون بسیاری از زمین‌های کشاورزی منطقه دیم هستند و به علت خشکسالی خسارت‌های فراوانی به کشاورزان منطقه وارد شده است.

کشاورزان هفت سال چشم انتظار هستند

جلوگیری از تبخیر آب

 

یکی از کشاورزان سیروانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: زمین‌های کشاورزی سیروان مدت هفت سال است که احتیاج به پمپاژ آب رودخانه سیمره دارند.

رضا انصاری تصریح کرد: قرار بود دو ساله این طرح پمپاژ راه اندازی شود و زمین‌های دیم آبی شوند، اما هنوز خبری نیست و کشاورزان بلاتکلیف مانده‌اند.

وی گفت: ما کشاورزان به این پمپاژ امید بسته‌ایم و انتظار داریم مسئولان هرچه سریع‌تر مشکلات این طرح را حل کنند.

۱۳ میلیارد تومان این طرح امسال اعتبار دارد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر از اختصاص اعتبارات در سال ۱۴۰۰ برای تکمیل این پروژه خبر داد.

آب به دشت‌های سیروان نرسید/طرح ایستگاه پمپاژ منطقه تکمیل نشد

لیچینگ

 

رحمت الله قیصوری بیان کرد: حدود ۱۳ میلیارد تومان این طرح امسال اعتبار دارد، بخشی از این اعتبار از محل سفر ریاست جمهور به استان تأمین شده و به صورت نقدی است.

وی با اشاره به اینکه در سفر رئیس جمهور اعتبارات خوبی برای طرح‌های آب و خاک حوزه کشاورزی استان اختصاص یافته است، افزود: پیگیری و اختصاص اعتبارات سفر رئیس جمهور می‌تواند مشکلات طرح‌های آب و خاک استان را حل کند.

تکمیل ایستگاه پمپاژ سیروان حدود ۲۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طرح ایستگاه پمپاژ کشاورزی سیروان حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

محمدعلی اقدسی افزود: این پروژه حدود ۲۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که پیمانکار نیز مبالغ زیادی از این پروژه طلب دارد، اعتبارات مورد نیاز طرح در استان قابل تأمین نیست و باید از طریق ملی مساعدتی انجام گیرد.

فاز اول این پروژه حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

geogrid

 

معاون آب و خاک جهاد کشاورزی ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طرح ایستگاه پمپاژ سیروان عملیات اجرایی این پروژه در سال ۹۳ شروع شده و تاکنون حدود ۲۰ میلیارد تومان در این طرح هزینه شده است.

تورج کرمی افزود: فاز اول این پروژه حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و حدود ۱۵ میلیارد تومان هم اکنون پیمانکار طرح طلب دارد، چنانچه ۵۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه تخصیص پیدا کند فاز اول این طرح امسال به بهره برداری خواهد رسید.

وی عنوان کرد: فاز دوم پروژه حدود ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و چنانچه این اعتبار نیز تخصیص پیدا کند، فاز اول و دوم این پروژه تا دو سال آینده تکمیل شود.

کرمی گفت: پیگیری‌های لازم در این راستا انجام شده است، این طرح جزو مصوبات سفر ریاست جمهور قرار گرفته و قسمتی از اعتبار پروژه از این مصوبه تخصیص دارد.

در صورت تکمیل و بهره برداری از این پروژه علاوه بر رونق کشاورزی در این شهرستان باعث اشتغالزایی مناسب برای بیش از ۷۰۰ بهره بردار در این شهرستان خواهد شد.

زیرسازی جاده

 

با توجه به اینکه شغل اکثر مردم شهرستان سیروان کشاورزی است، در سال‌های اخیر به واسطه خشکسالی ضربات سختی بر پیکره کشاورزی شهرستان وارد شده و بهره برداری از این ایستگاه پمپاژ در معیشت کشاورزان و مردم منطقه بسیار تأثیر گذار است.

کد خبر 5391076

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , عایق ژئوممبران , استخر کشاورزی , عایق استخر , ورق ژئوممبران , ژئوسنتتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 197
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق معتمدیان ظهر دوشنبه در بازدید سرزده از سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه باید نقش واسطه‌ها و دلالان از بخش کشاورزی استان حذف شود، افزود: تلاش داریم با ایجاد صنایع تبدیلی بخش کشاورزی و بسته بندی، عقب ماندگی‌های این بخش را جبران کنیم که در این خصوص از همه ظرفیت‌های سرمایه گذاری استفاده خواهیم کرد.

آبیاری تحت فشار

 

وی با تاکید بر اینکه بخش کشاورزی نقش مهمی در رونق اقتصادی، تولید سرانه و اشتغال استان دارد، ادامه داد: رویکرد جدید دولت سیزدهم در بخش کشاورزی، تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی در کشور است و در استان ما رشد ۷.۳ درصدی در بخش کشاورزی به عنوان یکی از پیشران‌های اصلی توسعه و رشد اقتصادی هدف گذاری شده است.

معتمدیان تصریح کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی، شرایط آب و هوایی و هم مرزی با سه کشور همسایه، که در مسیر شاهراه‌های بین المللی قرار گرفته است، زمینه و بستر توسعه صادرات محصولات کشاورزی نیز فراهم است.

نیروگاه سیکل ترکیبی

 

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه تلاش ما در جهت تحقق ارتقای بهره وری و سرمایه گذاری و دست یابی به رشد اقتصادی ۷.۳ درصدی در بخش کشاورزی در سطح استان است، گفت: با تحقق این موضوع، افزایش درآمد کشاورزان، رفع مشکل بیکاری و اشتغال جوانان، توسعه صادرات را شاهد خواهیم بود و ارزآوری خوبی نیز از این طریق عاید استان خواهد شد.

وی گفت: یکی از مؤلفه‌های بسیار مهم و اثرگذار حوزه کشاورزی که باید هر چه سریع‌تر نهادینه و اجرایی شود، مدیریت مصرف بهینه آب است، که رویکرد جدید دولت سیزدهم در بحث کمک به بحران کم آبی دریاچه ارومیه در فاز دوم اقدامات نرم افزاری است که نقش کشاورزان در این زمینه خیلی مهم و تأثیر گذار است.

جلوگیری از تبخیر آب

 

معتمدیان با بیان اینکه رشد ارزش افزوده بخش کشاورزی در کنار بهبود معیشتی فعالان این حوزه با لحاظ ارتقای راندمان آب از برنامه‌هایی است که در راستای توسعه این بخش مهم از اقتصاد استان دنبال می‌شود، ادامه داد: کشاورزان نقش بسیار مهمی در اشتغال، تولید ثروت و درآمد استان دارند و باید نگاه ویژه ای به این بخش صورت گیرد که این نگاه در لایحه بودجه سال آینده لحاظ شده است.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی از ضرورت‌های استان به شمار می‌رود، عنوان کرد: درصدد هستیم با توجه به وضعیت دریاچه ارومیه اقدامات نرم افزاری مدیریت مصرف آب را در دستور کار قرار دهیم.

وی گفت: فاز اول و سخت افزاری طرح‌های مربوط به احیای دریاچه ارومیه شامل ساخت سد، احداث تونل و تصفیه خانه در حال رسیدن به سرانجام است و در صدد پرداختن به حوزه نرم افزاری هستیم که محور مهم این بخش نیز حوزه جهاد کشاورزی به شمار می‌رود.

لیچینگ

 

معتمدیان با اشاره به تدوین سند سازگاری با کم آبی در آذربایجان غربی تاکید کرد: توسعه کشت گلخانه‌ای و تغییر الگوی کشت، ایجاد مقدمات مکانیزه کردن اراضی، استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری و آبیاری تحت فشار از اولویت‌های ما در این بخش است.

استاندار آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: خروجی این برنامه‌ها برای ارزش افزوده بیشتر در بخش کشاورزی است و امیدواریم این ارزش افزوده در اختیار کشاورزان قرار گیرد تا زمینه رضایت بیشتر این قشر را فراهم کند.

کد خبر 5391185

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 213
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

شاپور رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: میزان مصرف کودهای یارانه‌ای ازته، فسفاته و پتاسه طی سال‌های اخیر به استناد آمار و اطلاعات موثق، هیچ‌گاه دچار پرمصرفی نبوده و مقادیر مصرف شده همواره کمتر از میزان توصیه شده توسط مؤسسه تحقیقات خاک و آب بوده است.

عایق بندی استخر

 

وی تصریح کرد: همه ساله در ابتدای سال، مؤسسه تحقیقات خاک و آب نیاز کشور به انواع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه را به وزارت متبوع اعلام و وزارتخانه نیز کودهای مورد نیاز و مقادیر آنها را در همین چارچوب به شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ابلاغ می‌کند.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر، میزان نیاز کشور به کودهای ازته، فسفاته و پتاسه را براساس ابلاغ مؤسسه تحقیقات خاک و آب کشور به‌طور متوسط ۴.۵ میلیون تن در سال اعلام کرد و افزود: طی یک دهه اخیر، مصرف سالیانه کودهای مذکور هیچ‌گاه به سه میلیون تن نرسیده است.

آبیاری تحت فشار

 

وی افزود: با وجود مصرف پایین کودهای فسفاته و پتاسه در سال‌های گذشته، با ۵ برابر شدن قیمت کودهای مذکور از ابتدای سال ۱۳۹۹ به علت تغییر نرخ ارز تخصیصی از رسمی به نیمایی، میزان مصرف این دو نوع کود مجدداً کاهش یافته و با مقادیر توصیه شده توسط مراکز تحقیقاتی فاصله بیشتری پیدا کرده‌اند و با عنایت به نقش و تأثیر بی‌بدیل کودهای مذکور در کیفیت و کمیت محصولات کشاورزی و ارتقای سطح سلامت جامعه، هم‌اکنون کم‌مصرفی در کودهای فسفاته و پتاسه به یکی از دغدغه‌های مهم کارشناسان و مدیران بخش کشاورزی تبدیل شده است.

در کود اوره نیز دچار پرمصرفی نیستیم

رضایی با بیان اینکه در کود اوره نیز دچار پرمصرفی نیستیم، گفت: میزان ازت توصیه شده توسط مؤسسه تحقیقات خاک و آب کشور برای استان حدود ۱۹ هزار تن است و این در حالی است که به‌طور متوسط مصرف کود اوره طی یک دهه اخیر همواره کمتر از نرم سال بوده است، همچنین بیشترین میزان مصرف کود اوره در سال ۱۳۹۹ نیز ۱۰ درصد کمتر از مقادیر توصیه شده توسط مؤسسه تحقیقات خاک و آب بوده است، لذا در کود اوره نیز ما دچار پرمصرفی نیستیم.

نیروگاه سیکل ترکیبی

 

وی در خصوص کیفیت کودهای شیمیایی تدارک شده توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی اظهار داشت: فرایند تأمین، توزیع و مصرف کودهای تدارک شده توسط دولت در چارچوب «سامانه کنترل کیفی» با نظارت کامل صورت گرفته و از بالاترین کیفیت ممکن برخوردار است و چنانچه کودی دارای کیفیت نامناسب باشد به‌طور سیستماتیک شناسایی و از چرخه توزیع خارج خواهد شد.

رضایی افزود: نتایج مثبت حاصل از آزمایش‌های مستمر مؤسسات تحقیقاتی و نظارتی از انبارهای شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان مؤید کیفیت بالای کودهای تدارک شده توسط دولت است.

لیچینگ

 

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر ضمن اطمینان بخشی به آحاد مردم در خصوص کیفیت بالای کودهای تدارک شده توسط دولت خاطرنشان کرد: کشاورزان عزیز و زحمتکش کودهای مورد نیاز خود را صرفاً از شبکه رسمی فروش به‌ویژه شبکه بزرگ کارگزاران شرکت خدمات حمایتی کشاورزی تهیه کرده و در مصرف آنها نیز دستورالعمل‌های فنی ابلاغی را مورد توجه جدی قرار دهند.

کد خبر 5391136

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , عایق ژئوممبران , استخر کشاورزی , عایق استخر , ورق ژئوممبران , ژئوسنتتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 208
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری مهر، علی بایگانه سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه همدان استانی دیم خیز است، مطرح کرد: دو سال است که در طرح جهش تولید در دیم‌زارها برنامه ریزی های گسترده‌ای در تناوب غلات انجام شده است.

استخر کشاورزی

 

وی با اشاره به اینکه غلات جایگاه ویژه ای در کشاورزی استان همدان دارد، اظهار کرد: در این راستا، به منظور افزایش عملکرد باید در تناوب با آن گیاهانی را قرار دهیم.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان همدان ادامه داد: با توجه به تجربه در طرح امنیت غذایی گیاهانی چون ماشک، نخود علوفه‌ای، خلر و یونجه دیم در طرح جهش تولید بذورشان تأمین و در اختیار کشاورزان قرار گرفت، هم چنین در سال جاری، از محموله ۱۲ تنی بذر نخود علوفه‌ای تاکنون ۸ تن آن بین کشاورزان توزیع شده است.

بایگانه در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اینکه با توجه به منابع آبی استان تأمین علوفه مورد نیاز دام‌های استان مشکلات و محدودیت‌هایی ایجاد می‌کند در این شرایط باید از ظرفیت اراضی آیش بهره برد، اضافه کرد: باید از این اراضی در جهت تأمین علوفه استفاده شود.

عایق بندی استخر

 

وی با تاکید بر اینکه گیاهان علوفه‌ای جدید مورد استقبال کشاورزان قرار گرفته است، مطرح کرد: با این روند، امیدواریم که دامداران نیز آن را کشت کنند و به جایگاه و اثر مثبت آن پی ببرند چراکه گیاهان علوفه‌ای در تناوب با غلات باعث حاصلخیزی خاک و افزایش عملکرد محصول بعدی می‌شود.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان همدان ادامه داد: در کنار تأمین نهاده‌ها، کلاس‌های ترویجی و آموزشی هم برگزار می‌شود تا کشاورزان با نحوه کاشت، داشت و برداشت و همچنین تأثیر آنها در تغذیه دام آشنا شوند.

بایگانه با اشاره به اینکه یکی دیگر از محصولاتی که در تناوب و در اراضی آیش برنامه ریزی کرده‌ایم، دانه‌های روغنی است، تصریح کرد: در حال حاضر، گلرنگ و کاملینا گیاهانی هستند که کشت می‌شوند.

نیروگاه سیکل ترکیبی

 

وی خاطرنشان کرد: کشت گلرنگ در استان ما سابقه چندین ساله داشته و در سطوح کم کشت می‌شد اما از سال گذشته مورد استقبال قرار گرفته است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه در سالی که گذشت ۲ هزار هکتار در استان کشت شد و در حال حاضر در حال تأمین و تدارک نهاده‌های آن هستیم، اظهار کرد: کاملینا نیز گیاه روغنی جدیدی است که از آن در روغن کشی استفاده می‌شود.

geogrid

 

بایگانه با تصریح بر اینکه این گیاه روغنی هم در اراضی دیم کشت می‌شود و از سویی، می‌توان آن را در تناوب کشت کرد، افزود: امسال حدود ۲۰۰ هکتار در شهرستان‌های بهار، رزن و همدان به صورت پراکنده کشت شده است.

کد خبر 5391570

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , عایق ژئوممبران , استخر کشاورزی , عایق استخر , ورق ژئوممبران , ژئوسنتتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 185
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، فناوری اولیانوفسک تولید یک آماده سازی ارگانیک کاملاً سازگار با محیط زیست و ایمن را برای تحریک رشد گیاه، بهبود کیفیت و افزایش عملکرد تضمین می‌کند. بنابراین، برای یک بار فرآوری یک هکتار زمین کشاورزی، تنها ۸۰ گرم ماده خشک مورد نیاز است تا عملکرد از ۱۰ درصد به ۳۰ درصد افزایش یابد.

عایق استخر

Terragumat راندمان کودهای معدنی را ۲۵ درصد -۴۵ درصد افزایش می‌دهد و این امکان را فراهم می‌کند که به طور کلی هزینه محصولات کشاورزی را ۲۰ تا ۲۵ درصد کاهش یابد.

در همین راستا توافقنامه همکاری بین گروه بین‌المللی صنعتی F۷ از روسیه و یک شرکت ایرانی منعقد شد. این پروژه روسی-ایرانی «دیپلماسی سبز» نام دارد.

استخر کشاورزی

«MPG F۷» تحویل و نصب خط، آموزش پرسنل و مشاوره مهندسی و فناوری بیشتر این پروژه را انجام می‌دهد و مواد اولیه تولید ایرانی را نیز تامین می‌کند.

راه اندازی اولین راکتور استخراج محرک رشد مایع Terragumat در ایران برای اوایل سال ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی شده است.Terragumat دومین پروژه نوآوری موفق MPG F۷ در دو سال گذشته است که در منطقه اولیانوفسک توسعه و ثبت شده است.

عایق بندی استخر

تاسیسات ULTRAOZONE در روسیه در مناطق مختلف - در سیبری، اورال، قفقاز، منطقه ولگا و جنوب کشور استفاده می‌شود. در خارج از کشور در حال حاضر - در کرواسی و اتریش وجود دارند.

کد خبر 5423181

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , عایق ژئوممبران , استخر کشاورزی , عایق استخر , ورق ژئوممبران , ژئوسنتتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 199
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

صالح محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آغاز توزیع بذرهای گواهی شده از امروز در استان گیلان، اظهار کرد: امسال در ۷۳۹ هکتار از اراضی تولید بذر استان گیلان و بر اساس دستورالعمل‌ها و استاندارهای ملی تولید بذر بیش از دو هزار تن بذرهای مادری و گواهی شده تولید شده است.

لایه استخر

وی با بیان اینکه همین میزان از امروز در مراکز مجاز جهاد کشاورزی استان گیلان توزیع می‌شود، گفت: ارقام تولید شده اصل، هاشمی، خزر، گیلانه، آنام، گیلار، رش و کیان هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان اضافه کرد: بذور تولیدی استان در حال حاضر ۱۲.۵ معادل ۳۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری را پوشش می‌دهند.

وی ادامه داد: تنوع بخشی به تولید بذر استان و تولید ارقام جدید با پتانسیل کیفی بر اساس برنامه‌های ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر کشت قراردادی برنج بوده که از برنامه‌های آتی سازمان جهاد کشاورزی گیلان است.

عایق استخر

محمدی افزود: توزیع بذر گواهی شده با هدف افزایش امنیت غذایی، بالا بردن کیفیت محصول، افزایش میزان تولید کیفی و کاهش آفات در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه برنج مهم‌ترین غله و تأمین کننده قسمت عمده نیاز مردم گیلان و کشور است، ادامه داد: استفاده از بذر گواهی شده، داشتن وزن خالص از نظر ژنتیکی، قدرت جوانه زنی بالاتر و عاری از بیماری و عدم بذرهای شکسته نارس و علف‌های هرز باعث کاهش هزینه زراعی و کاهش هزینه‌های مرحله داشت شده و وجود یکنواختی محصول در زمان رسیدگی، کاهش ضایعات تبدیل و فرآوری افزایش کمی محصول حداقل به میزان ۳ تا ۵ درصد می‌شود.

عایق استخر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان اضافه کرد: بر اساس سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی در راستای افزایش سطح تولید برنج استان و کاهش دغدغه فروش در ارقام اصلاح شده اجرای کشاورزی قراردادی و خرید حمایتی برنج تولیدی کشاورزان است.

کد خبر 5423202

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , عایق ژئوممبران , استخر کشاورزی , عایق استخر , ورق ژئوممبران , ژئوسنتتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 204
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، امید زینالی ظهر شنبه در جلسه قرارگاه تأمین امنیت غذایی استان اظهار کرد: تا کنون به میزان ۶۳۵ تن برنج تایلندی، ۱۲۲۳ تن برنج هندی، ۳۱۱ تن شکر نیز از محل انبار شرکت غله پیش فاکتور جهت توزیع صادر شده است.

استخر ژئوممبران

وی اضافه کرد: مقدار ۴۱۷ تن برنج تایلندی، ۹۳۲ تن برنج هندی و ۲۲۹ تن شکر نیز توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی استان به قیمت مصوب دولتی در سطح بازار توزیع شده است.

زینالی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۳۵ هزار تن گندم وارداتی جهت ذخیره سازی در سیلوها و انبارهای ذخیره سازی استان از طریق بنادر جنوبی کشور بارگیری و به استان جهت توزیع حمل شده است.

وی افزود: برای تأمین ذخایر استراتژیک مردم استان؛ همچنین دو هزار و ۶۷۵ تن برنج وارداتی از نوع هندی، پاکستانی و تایلندی نیز به استان در حال حمل است.

لایه استخر

مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی ادامه داد: سرانه مصرف آرد استان از میانگین کشوری بالاتر است و لازم است تا مشکلات صدور پروانه آرد و نان در استان توسط اتحادیه‌ها حل شود.

وی درباره کیفیت نان و استفاده از کارگران غیرماهر در پخت نان گفت: عدم سودآور بودن پخت نان برای نانوایی‌ها موجب شده که از کارگران غیرماهر در این زمینه استفاده شود در حالی که برای ارتقای کیفیت نیازمند کارگران ماهر و زبده هستیم.

زینالی با تاکید بر لزوم اصلاح قیمت نان‌های فانتزی در سطح نانوایی‌های استان، بیان کرد: بازرسی‌ها به صورت مداوم در استان ادامه دارد و نمونه برداری از کیفیت آرد مصرفی به صورت مستمر انجام می‌شود.

عایق استخر

وی خاطر نشان کرد: در راستای اجرای قانون انتزاع، اخیراً نظارت بر نانوایی‌ها نیز به بازرسین قرارگاه تأمین امنیت غذایی استان در جهاد کشاورزی استان‌ها واگذار شده است که در این زمینه بازرسی‌ها تشدید شده است و تداوم دارد.

مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی افزود: در حال حاضر ۴ هزار و ۷۳۲ واحد نانوایی در سطح ۱۹ شهرستان استان فعال است و ماهانه حجم قابل توجهی آرد در بین نانوایی‌ها توزیع می‌شود.

استخر کشاورزی

 

زینالی با اشاره به اطلاع رسانی و گزارش تخلفات از طریق سامانه ۱۲۴، ادامه داد: بیشترین تخلفات این واحدها در بازرسی‌های انجام گرفته، کم فروشی و عدم وجود تابلو در دید مردم در جهت اطلاع رسانی در خصوص قیمت، وزن چانه، ساعات پخت روزهای تعطیلی و غیره اعلام شده است.

کد خبر 5423271

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , عایق ژئوممبران , استخر کشاورزی , عایق استخر , ورق ژئوممبران , ژئوسنتتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 198
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ محمدی امروز شنبه در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران، امروز از اقتدار نظامی عبور کرده‌ایم و برای اقتدار غذایی برنامه ریزی می‌کنیم، اظهار داشت: برنامه تحولی دولت در حوزه کشاورزی رسیدن به بحث اقتدار غذایی است که منجر به ارز آوری، ایجاد شغل و امنیت غذایی می‌شود.

ورق استخر

وی با بیان اینکه لرستان باید نقش خودش را در این مسیر تعریف کند و در برنامه تحولی حوزه کشاورزی برنامه و برش استانی خود را تدوین کند، تصریح کرد: نگاه برنامه ریزان برای لرستان یک نگاه ملی است، همه باهم باید برای تحقق امنیت غذایی کشور باید تلاش کنیم.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه ما می‌توانیم در حوزه‌های مختلف به خودکفایی و خود اتکایی برسیم، افزود: ۴.۵ میلیون بهره بردار فعال در بخش کشاورزی داریم که اینها همه تولید کننده هستند و برای تأمین سفره مردم تلاش می‌کنند.

استخر ژئوممبران

محمدی با اشاره به اینکه نگاه ما به حوزه کشاورزی باید تحول گرایانه باشد و در مسیر فعالیت تولیدکنندگان مانع زدایی کنیم و پشتیبان آنان باشیم، گفت: اعتقاد قلبی دارم که بخش کشاورزی به تنهایی می‌تواند سرمایه‌های اجتماعی را برای نظام تقویت کند و امیدواریم در یک برنامه تحولی این اتفاق رقم بخورد.

وی با بیان اینکه ما به خاطر فعالیت تولید کنندگان کشاورزی صاحب این میز و تریبون هستیم و خود را خادم تولید کنندگان می‌دانیم، تصریح کرد: ۱۲۵ تا ۱۳۰ میلیون تُن تولید بخش کشاورزی است و بهره برداران حوزه کشاورزی ولی نعمت ما در عرصه تولید هستند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌ها وزارت جهاد کشاورزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه با حرکت مبتنی بر علم می‌توانیم به اهداف خود دست پیدا کنیم و کرامت انسانی را برای مصرف کننده هم حفظ کنیم، اظهار داشت: سال گذشته یک کیلو مرغ در سردخانه‌های ذخیره‌ای لرستان نداشتیم و امروز ۱۵۰۰ تن ذخیره داریم، نمی‌خواهیم بگوییم دولت گذشته کاری نکرده است اما یادمان نرفته به صف ایستادیم، می‌شد هوشمند توزیع کرد، می‌شد کرامت انسانی را حفظ کرد و می‌شد و اجازه نداد دشمن سو استفاده کند.

لایه استخر

محمدی ادامه داد: امروز می‌بینیم که می‌شود کرامت مردم را حفظ کرد و کالای اساسی خانوار را جلوی در خانه به مردم تحویل دهیم و در شهرهای بزرگ این اتفاق افتاده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برای سازمان جهاد کشاورزی لرستان حدوداً ۷ تا ۸ نفر را روی میز بررسی داشتیم و آقای حسنی مقدم هم خودشان جزو نیروهایی بود که در این بررسی‌ها بود تا بتوانیم از ظرفیت ایشان استفاده کنیم، تصریح کرد: در سطح‌ملی از ظرفیت این برادر علمی و دانشمند استفاده خواهیم کرد.

عایق استخر

 

مشاور وزیر جهاد کشاورزی لرستان با تاکید بر اینکه در انتخاب افراد خیلی از موارد را مدنظر قرار دادیم و شاخصه‌های مختلفی از جمله نگاه راهبردی، مقبولیت عمومی، توان حله مسئله‌های بخش کشاورزی و امیدوار بودن به تحولات، پاک دستی و فساد ستیزی و… را داشتیم، افزود: همه گزینه‌های مطرح شده هم این لیاقت و شایستگی را داشتند اما در نهایت به آقای شاهرخی رسیدیم که از جنس مجموعه سازمان هم هستند.

کد خبر 5423276

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , عایق ژئوممبران , استخر کشاورزی , عایق استخر , ورق ژئوممبران , ژئوسنتتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 186
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

مهران زینلیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در پاسخ به اینکه آیا پس از اتمام مهلت ۱۲ روزه توزیع آب برای کشاورزان شرق، حفظ جریان حداقلی در زاینده‌رود امکان‌پذیر است؟، اظهار داشت: متأسفانه حجم مخزن سد زاینده‌رود اکنون به خط قرمز رسیده است و این امر امکان پذیر نیست.

پوشش استخر کشاورزی

او افزود: طبق مصوبه مقرر بود که با اتمام توزیع آب برای کشت پاییزه دوم کشاورزان شرق، دریچه‌های سد ۲۴ بهمن ماه بسته شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان درباره نوبت بعدی رهاسازی آب در زاینده‌رود، ابراز داشت: رهاسازی مجدد بستگی به بارش‌ها دارد و کشاورزان در جلسات چهار جانبه با سازمان جهاد کشاورزی، صنف کشاورزان اصفهان، شرکت آب منطقه‌ای و استانداری، اعلام خواهند کرد که چه زمانی برای آبیاری به آب نیاز دارند تا تصمیم گیری شود.

ورق استخر

زینلیان تصریح کرد: دغدغه دوستداران زاینده‌رود برای اکوسیستم و محیط‌زیست رودخانه نگرانی به حقی است و نگرانی ما نیز هست و همه تلاشمان همین است؛ باید آب باشد که رهاسازی شود. اکنون حجم مخزن سد کم است اما امسال با پیش‌بینی‌هایی که درباره بارندگی‌ها شده اگر تا اردیبهشت و خرداد بارش‌ها زیاد شود و حجم مخزن سد به مقدار قابل قبول برسد برای محیط‌زیست نیز می‌توانیم آب رهاسازی کنیم.

فاز اضطراری سامانه دوم آبرسانی به دلیل تخصیص ندادن اعتبار به بهره برداری نرسید

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان در پاسخ به این پرسش که چرا به رغم اعلام قبلی، فاز اضطرار سامانه دوم آبرسانی به اصفهان در دهه فجر بهره برداری نشد؟ گفت: متأسفانه وزارت نیرو و سازمان مدیریت و برنامه ریزی بودجه تخصیص ندادند و با وجود اینکه پیشرفت فاز اضطرار سامانه دوم آبرسانی تا دهه فجر ضروری بود به دلیل نبود اعتبار به بهره برداری نرسید.

استخر ژئوممبران

به گزارش مهر، خروجی سد زاینده رود ۱۰ صبح روز سه‌شنبه ۱۲ بهمن ماه به منظور توزیع نوبت اول آب برای کشت پاییزه دوم کشاورزان شرق اصفهان به مدت ۱۲ روز افزایش یافت. جریان آب زاینده رود از بامداد روز پنجشنبه ۱۴ بهمن‌ماه به شهر اصفهان رسید.

بنا به مصوبه جلسه شورای تأمین استان اصفهان و براساس توافق میان کشاورزان شرق و غرب استان، آب تنها به منظور کشت پاییزه کشاورزان شرق و با رعایت خط قرمز شرب در این مدت توزیع شده است.

حسن ساسانی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان پیش تر تاکید کرده بود که رهاسازی آب از سد زاینده‌رود با رعایت خط قرمز شرب به میزان ذخیره ۱۲۰ میلیون مترمکعب آب در مخزن سد زاینده رود انجام خواهد شد.

سد زاینده رود با ظرفیت اسمی یک میلیارد و ۲۳۹ میلیون مترمکعب به عنوان یکی از اصلی‌ترین سدهای مرکز کشور و تأمین کننده آب آشامیدنی، محیط زیست، کشاورزی و صنعت در منطقه مرکزی ایران است.

لایه استخر

این سد قوسی شکل که سال ۱۳۴۹ به بهره‌برداری رسید در ۱۱۰ کیلومتری غرب اصفهان در شهرستان چادگان قرار دارد. رودخانه زاینده‌رود به طول افزون بر ۴۵۰ کیلومتر بزرگترین رودخانه منطقه مرکزی ایران به شمار می‌رود که در عین حال در سال‌های اخیر خشکانده شده است.

کد خبر 5423285

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , عایق ژئوممبران , استخر کشاورزی , عایق استخر , ورق ژئوممبران , ژئوسنتتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 205
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، «سید جواد نوروزیان» فروش اینترنتی سموم کشاورزی را برای حوزه تولید مخاطره‌آمیز دانست و افزود: تردید در اصالت آفت‌کش‌ها، امکان فروش سموم تقلبی، بی‌کیفیت و تاریخ گذشته از طریق فضای مجازی وجود دارد که می‌تواند علاوه بر هدررفت سرمایه، موجب طغیان آفت در یک منطقه و یا کشور شود و به تولید، امنیت غذایی و سلامت جامعه آسیب وارد کند.

ورق ژئوممبران ایرانی

مدیرکل دفتر آفتکش‌های سازمان حفظ نباتات کشور با بیان اینکه فروش اینترنتی سموم کشاورزی از نظر قانونی ممنوع است، اظهار داشت: به رغم این ممنوعیت، فروش سموم کشاورزی در فضای مجازی، جرم تلقی نمی‌شود و از این رو برای متخلفان مجازاتی تعیین نشده است.

پوشش استخر کشاورزی

 

نوروزیان تصریح کرد: قانونگذار در قانون حفظ نباتات و آئین اجرایی آن، قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی و همچنین دستورالعمل نظام صدور مجوز و پروانه واحدهای گیاه‌پزشکی، سازوکارهای خرید و فروش آفت‌کش‌ها را بیان کرده و به صراحت اعلام داشته است فروش آفت‌کش‌ها باید در بسته‌بندی‌های بدون تغییر با برچسب تأیید شده و صرفاً از طریق فروشگاه‌های مجاز آفت‌کش نباتی عرضه شود.

ورق استخر

وی اضافه کرد: تاکنون هیچ مجوزی از سوی مراجع تخصصی ذی‌ربط برای فروش سموم کشاورزی در فضای مجازی صادر نشده است.

مدیرکل دفتر آفت‌کش‌های سازمان حفظ نباتات کشور گفت: از سال گذشته تاکنون جلساتی را با پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ایران (پلیس فتا) برگزار و طی مکاتباتی با معاون دادستان کل کشور، تبعات و مخاطرات عرضه و فروش اینترنتی سموم کشاورزی در حوزه سلامت و امنیت غذایی کشور تبیین شد.

استخر ژئوممبران

نوروزیان افزود: سازمان حفظ نباتات کشور از سال ۹۷ تاکنون به شرکت‌های بزرگ و فعال در فضای مجازی که دارای فروش اینترنتی بالایی هستند از طریق نامه‌نگاری اعلام کرده است که مطابق قانون و مقررات، مجاز به فروش آفت‌کش‌ها نیستند.

کد خبر 5423456

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , عایق ژئوممبران , استخر کشاورزی , عایق استخر , ورق ژئوممبران , ژئوسنتتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 180
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، محسن جهانشاهی ضمن برشمردن اهم اولویت ها و برنامه های این کمیته، بر نقش ویژه موسسه های تحقیقاتی و محققان سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی در ارتقای ضریب نفوذ نانو در کشاورزی کشور و تامین امنیت غذایی تاکید کرد.

ساخت استخر کشاورزی

وی با اشاره به تاریخ پیدایش نانو در جهان و ایران بیان داشت: کمیته فناوری نانو وزارت جهاد کشاورزی هم زمان با تشکیل ستاد نانو در دفتر فناوری‌های ریاست جمهوری در سال ۱۳۸۴ راه اندازی شد و عمده تمرکز برنامه های آن در دهه ۹۰ در حوزه ترویج، آموزش و برگزاری کنفرانس‌ها بوده است که برنامه ریزی برای تقویت آن به روزرسانی شده است.

دبیر کمیته راهبردی فناوری نانو وزارت جهاد کشاورزی، با اشاره به اهم اولویت های ستاد نانو، یادآور شد: حوزه سلامت، آب و محیط زیست و انرژی از اولویت‌های مهم ستاد نانو است که در ده ساله گذشته تاکنون در این زمینه‌ها خوب کار شده است.

قیمت ورق پلاستیکی

وی دیدار اعضای ستاد نانو با مقام معظم رهبری را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: مقام معظم رهبری در این دیدار خطاب به اعضای ستاد نانو، با بیان این که رسوخ نانو در کشاورزی باید از اولویت‌ها باشد، فرمودند: "ما اولویت ویژه‌ای را برای کاربرد نانو فناوری در کشاورزی قائل می شویم چرا که غذای مردم وابسته به کشاورزی است و یک صنعت فراگیر محسوب می شود".

جهانشاهی با بیان این که از ابتدای دهه ۹۰، پژوهش و تولید تعدادی از محصولات در حوزه فناوری نانو دیده شده، تصریح کرد: در این راستا تا به امروز گام‌های خوبی برداشته شده است. طبیعی است وقتی جمعیت با این رشد پیش می‌رود باید از فناوری‌های نوین در دو حوزه مطلوب استفاده کنیم و در این بین، افزایش بهره‌وری و جلوگیری از ضایعات دو بحث بسیار کلیدی است.

وی برنامه‌های کمیته راهبردی فناوری نانو وزارت جهاد کشاورزی را مورد اشاره قرار داد و افزود: برنامه هایی از قبیل افزایش ماندگاری گندم پس از برداشت تا شش ماه در سیلوها با استفاده از نانو ذرات زیستی هوشمند، تولید سموم زیستی فرموله‌ شده نانو امولسیونی با ماندگاری دوساله، بسته‌بندهای نانو دوستدار محیط زیست از ضایعات کشاورزی، سیلوهای پلاستیکی نانویی جهت حفظ گندم زیر آب، تولید نانوسموم آهسته‌رهش، تصفیه پساب‌های مختلف‌ با استفاده از فناوری نانو برای کشاورزی، نانوداروها و نانو واکسن‌ها در حوزه دام و طیور در دست انجام است که امیدواریم بتوانیم با کمک همه عزیران و حضور تیم جدید تا سال ۱۴۰۴ نویدبخش اخبار بسیار خوب برای مردم عزیز ایران باشیم.

قیمت ورق پلاستیکی

نایب ‌رییس کمیته نانو وزارت جهاد کشاورزی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن مروری بر تاریخ شکل‌گیری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی بیان داشت: تقریبا ۲ هزار نفر عضو هیات‌ علمی که تعداد ۵۵ نفر استاد تمام‌ و بیش از ۳۰۰ نفر دانشیار در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی حضور دارند که این آمار هم از منظر کمیت و هم از منظر کیفیت فاخر است. تفاوتی که وزارت جهادکشاورزی با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دارد این است که عمده محققان و پژوهشگران این وزارتخانه، محققان مهارتی و میدانی‌اند. هم در حوزه تولید علم دستی بر آتش دارند و هم در حوزه فناوری و صنعت و بازار. بخش زیادی از فعالیت‌های انجام‌ شده در وزارت جهاد کشاورزی دسترنج خود محققان این وزارتخانه است اگر چه از یافته‌های علمی دانشگاه‌ها هم بهره‌ می‌بریم.

وی تصریح کرد: ما در دانشگاه‌های تراز اول کشوری، دانشجوی دانا تربیت می‌کنیم لزوما دانایی مساوی با توانایی نیست؛ در حالی که توانایی از جنس فناوری است. در همان وزارت علوم‌ می‌بینید زنجیره‌ای از دانشگاه‌های مهارتی هم دارید و دانشجویانی که در این دانشگاه‌ها تربیت‌ می‌شوند به تعبیر مقام معظم رهبری ، به آن‌ها دانش‌آموخته پنجه‌ ماهر می‌گویند؛ دانش و توانایی در مراکز تحقیقات وزارت جهادکشاورزی تجمیع شده است و اعضای هیات علمی و محققانی که در این مراکز فعالیت‌ می‌کنند همه نخبگانی هستند که هم روی مرز دانش حرکت‌ می‌کنند و هم پنجه ‌ماهرند.

این مسئول گفت: در وزارت جهاد کشاورزی موسسات، مراکز تحقیقاتی، پژوهشگاه ها و انجمن های علمی زیادی وجود دارد تلاش‌های خوبی نیز تاکنون صورت گرفته که بسیار خوب است اما کافی نیست و ما امیدوارم در برنامه‌ای که در دست تدوین داریم تا افق ۱۴۰۴ بتوانیم به اهداف عالیه وزارت جهاد کشاورزی و نظام برسیم.

جهانشاهی عملکرد وزارت جهادکشاورزی در حوزه تولید علم و فناوری را مطلوب ارزیابی کرد و خاطرنشان ساخت: تولید علم، حلقه اول زنجیره ارزش است و ما باید به سمت فناوری، صنعت و بازار برویم. اما برای رفتن به سمت صنعت و بازار همت بلندی می‌طلبد و احساس می‌کنم با تیم جدید به‌ ویژه حضور وزیر جهادکشاورزی و معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی؛ رویکرد بسیار مثبتی به مباحث فناوری‌های نوین وجود دارد که گام های خوبی نیز برداشته شده است.

ورق پلاستیکی ژئوممبران

دبیر کمیته نانو وزارت جهاد کشاورزی گفت: ماموریت ما این است که با تولید علم و تبدیل آن به فناوری، صنعت و بازار، نتیجه این تولید علم را در سفره مردم ببینیم و این برنامه‌ای است که در گام اول تا افق ۱۴۰۴ بر آن اهتمام خواهیم داشت.

کد خبر 5420260

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 180
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالله جعفری، ظهر امروز در مراسم افتتاح سردخانه بزرگ ۴ هزار و ۵۰۰ تنی بالای صفر در زنجان گفت: مجموعه مرکز پشتیبانی میادین میوه و تره‌بار و پایانه صادراتی به عنوان یکی پروژه‌های محوری بخش کشاورزی است که از چند سال قبل عملیات اجرایی آن آغاز شده و پروژه‌ای که امروز افتتاح شد، سردخانه ۴ هزار و ۵۰۰ تنی بالای صفر، به عنوان بخشی از اجزای این پایانه است.

ورق پلاستیکی ژئوممبران

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه مرکز پشتیبانی میادین میوه و تره‌بار و پایانه صادراتی به عنوان یکی از زیرساخت‌های اساسی بخش کشاورزی است، افزود: این مرکز مورد مطالبه بخش خصوصی و بخش دولتی بوده و در این زنجیره بنا است که کل فرآیند پس از تولید اعم از عمده فروشی، عرضه مستقیم، حراج فصلی، فرآوری و تبدیل میوه‌ها، نگهداری و ذخیره‌سازی میوه‌ها، ترانزیت، آزمایش، استاندارد سازی، حمل و نقل و خدمات رفاهی مرتبط با محصولات کشاورزی مدیریت شود.

وی افزود: حُسن بزرگ این مجموعه این است که اغلب حلقه‌های پس از مزرعه در این پروژه دیده شده و کشاورز می‌تواند با کمترین دغدغه محصول خودش را به میدان عمده فروشی و یا مرکز حراج فصلی، حتی به طور مستقیم ارائه داده و یا در بخشی از میدان که تدارک دیده شده، بتواند بطور موقت اقدام به عرضه مستقیم محصول کند و میادین میوه و تره بار هم به عنوان بخش تامین کننده میوه و تره‌بار استان علاوه بر عرضه محصولات کشاورزی تولیدی داخل استان، نسبت به تامین میوه و تره بار که در کل کشور تولید و توزیع می شود نیز اقدام کند.

ساخت استخر کشاورزی

جعفری اضافه کرد: ضایعات حاصل از این میادین، به عنوان میوه درجه دو در قالب فرآوری و با تولید میوه خشک می‌تواند به‌عنوان عامل افزایش ارزش افزوده، به ویژه در محصولات کشاورزی نقش‌آفرین باشد.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان خاطر نشان کرد: صادرکنندگان در فضاهایی که پیش‌بینی شده می‌توانند مستقر شده و با آسودگی خیال از طریق میادین عمده فروشی و یا مراکز حراج فصلی محصولات مورد نظر خودشان را با مشاهده و مقایسه و بررسی تامین کنند و اگر از طریق همین مرکز به مبادی تولید لینک بشوند و موضوع کشاورزی قراردادی یا کشت سفارشی را هم در دستور کار خود قرار دهند.

جعفری ادامه داد: همچنین در این مجموعه علاوه بر معامله به صورت تجاری، می‌توان کار آزمایشگاهی، قرنطینه و حمل و نقل و ترانزیت میوه هم انجام شود که با توجه به اینکه گمرک زنجان هم در نزدیکی این مجموعه قرار دارد می‌توان با تفاهم و هماهنگی با گمرک، محصولات با کمترین معطلی به بازارهای هدف صادر شود.

قیمت ورق پلاستیکی

وی اظهار کرد: با تکمیل سایر اجزای باقیمانده این مرکز، شاهد اتفاقات بسیار خوب و مثبتی در بخش کشاورزی باشیم چرا که یکی از خلاهای بزرگ استان در بخش کشاورزی وجود چنین مراکزی بود که تمام زنجیره‌های پس از مزرعه را بتواند در یک مجموعه یکسان و واحد مدیریت کرده وباعث رونق بیش از پیش بخش کشاورزی به واسطه رونق بازار محصولات کشاورزی، تجارت داخلی و تجارت بین الملل شود.

کد خبر 5420313

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , عایق ژئوممبران , استخر کشاورزی , عایق استخر , ورق ژئوممبران , ژئوسنتتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 194
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، خلیل آقاجانلو ظهر سه شنبه در نشست خبری که در سالن جلسات اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، با بیان اینکه کاداستر اراضی ملی و پرونده‌های رفع تداخل یکی از برنامه‌های محوری وزارت جهادکشاورزی است، گفت: پرونده موضوع کاداستر و اراضی ملی تا پایان سال ۱۴۰۱ بسته شود.

قیمت عایق استخر

وی اظهار کرد: با اجرای طرح رفع تداخل در استان زنجان، بسیاری از پرونده‌های ما در محاکم قضایی وجود دارد که با اجرای و پایان رفع تداخل، اختلافات به حداقل ممکن خواهد رسید.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: بحث توسعه جنگل با مشارکت مردم به صورت جنگل‌کاری طبیعی در استان انجام می‌شود و استفاده از ظرفیت خیرین برای توسعه جنگل‌کاری و فضای سبز برای اولین بار در استان زنجان استفاده می‌شود.

آقاجانلو تاکید کرد: اگر بخش خصوصی و مردم در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند نشان‌دهنده آگاهی و اطلاعات مردم نسبت به منابع طبیعی و آبخیزداری است که افزایش یافته است.

ورق پلاستیکی ژئوممبران

وی افزود: گون یکی از گونه‌های منحصر به فرد در دنیا است که یکی از ذخایر ژنتیکی کشور بوده و تاثیر بسیاری در کنترل فرسایش خاک دارد و برداشت آن یا فعالیت در حریم آن ممنوعیت قانونی دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان اینکه صدور استاد کشاورزی برای کشاورزان و زارعان آغاز شده که پس از صدور اسناد کشاورزان، زمین صاحب شناسنامه می‌شود، افزود: کمک زیادی به کاهش اختلاف بین اشخاص و رفع مشکلات دولت و مردم در حوزه مالکیت زمین می‌شود و معدن‌کاران با توجه به شرایط پوشش گیاهی استان به نوعی اشکال و ایراد وارد می‌کنند که هنوز تصمیمی اتخاذ نشده و ما هم منتظر نتیجه هستیم.

آقاجانلو تصریح کرد: «گون» امکان پرورش به دست انسان ندارد و خودش باید توسعه پیدا کند و امکان تکثیر آن وجود ندارد ولی در جایی که معادن ارزشمند مانند طلا باشد، به آنها کمک می‌شود و نقشه مناطق جنگلی استان زنجان تهیه و مشخص شده است بنابراین به کسی مجوز نخواهیم داد.

وی افزود: در استان زنجان جنگل طبیعی که چوب آن قابل استفاده برای قاچاقچیان باشد نداریم که این جنگل‌ها حدود ۷۰ هزار هکتار است که بیشتر از گونه ارس بوده و تنه آن به درد قاچاق چوب نمی‌خورد و بیشترین قاچاق چوب در طارم اتفاق می‌افتد.

ساخت استخر کشاورزی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان تصریح کرد: نقشه مناطق جنگلی استان زنجان تهیه و مشخص شده است بنابراین به کسی مجوز نخواهیم داد.

کد خبر 5420305

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 203
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، سیدجمال سجادی پور ظهر سه شنبه در نشستی خبری به مناسبت ایام دهه فجر اظهار داشت: همزمان با ایام الله دهه فجر، ۸۱ پروژه عمرانی با سرمایه گذاری ۷۶۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی برای ۴۸۰ نفر در میبد افتتاح و بهره برداری می شود.

قیمت عایق استخر خاکی

وی با بیان اینکه در میبد بالغ بر ۲۰۰ طرح نیمه تمام در بخش های مختلف با پیشرفت‌های فیزیکی مختلف وجود دارد، عنوان کرد: تمامی طرح‌های دهه فجر امسال، طرح‌های نیمه تمامی است که برخی از آنها سالها در انتظار اعتبار بودند.

فرماندار میبد بیان کرد: این طرح‌ها در بخش‌های مختلف آموزشی، کشاورزی و منابع طبیعی، برق رسانی، گازرسانی، صنعتی و … اجرا می شود.

قیمت عایق استخر

سجادی پور با بیان اینکه عمده سرمایه گذاری انجام شده در طرح های دهه فجر مربوط به حوزه صنعت است، اظهار داشت: ۴۴۰ میلیارد تومان از ۷۶۰ میلیارد سرمایه گذاری صورت گرفته، مربوط به حوزه صنعت است.

وی ادامه داد: این پروژه ها قرار است فردا، بیستم بهمن ماه با حضور شاه حسینی، معاون استاندار یزد افتتاح شود.

فرماندار میبد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تلاش ما ایجاد صنایع سبز در میبد است، افزود: تلاش ما این هدایت صنعت میبد به سمت صنایع دانش بنیان است.

ورق پلاستیکی ژئوممبران

سجادی پور تصریح کرد: در میبد در زمینه های فضای سبز، صنایع دستی و گردشگری غفلت‌های بسیاری صورت گرفته و ما در صدد جبران این غفلت‌ها و تقویت این موارد هستیم.

کد خبر 5420325

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , عایق ژئوممبران , استخر کشاورزی , عایق استخر , ورق ژئوممبران , ژئوسنتتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 183
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی دوستی از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس با جلسه هیأت دولت که به ریاست آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، گزارشی در خصوص اقدامات پیشگیرانه و امدادرسانی‌ها، میزان بارندگی‌ها و ورودی آب به سدها و میزان خسارت‌های سیل در استان هرمزگان را ارائه و درخواست تأمین اعتبار مورد نیاز جهت جبران خسارت‌های سیل در استان هرمزگان را مطرح کرد.

قیمت عایق استخر

دوستی در این گزارش در تشریح اقدامات پیشگیرانه جهت آمادگی بیشتر در پاسخگویی به بحران سیل در استان هرمزگان، عنوان کرد: تشکیل جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در استان در تمامی ۱۳ شهرستان استان هرمزگان با موضوع انجام اقدامات پیشگیرانه برای کاهش خسارات احتمالی، مکاتبه با دستگاه‌های اجرایی و ابلاغ موارد لازم جهت اقدامات پیشگیرانه و آمادگی برای ورود به فصل بارندگی، مکاتبه با دستگاه‌های اجرایی جهت انجام اقدامات لازم برای مقابله با حوادث، صدور و ابلاغ هشدارهای هواشناسی متعدد، اطلاع رسانی‌های لازم به صورت پیامکی به اعضا و فرمانداران بوده است.

وی ادامه داد: همچنین اطلاع رسانی‌های عمومی از طریق صدا و سیما، رسانه‌های مختلف، فضای مجازی و …، توزیع متوازن ذخایر اقلام امدادی در کلیه شعب جمعیت هلال احمر با توجه به پیش بینی‌های هواشناسی و میزان موجودی‌ها و خسارات احتمالی، امکان سنجی و اقدام برای برپایی اسکان اضطراری در نقاطی که در سیلاب‌های قبلی آسیب دیده بودند، آماده کردن پمپ‌های آب جهت تخلیه آب منازل، آماده سازی خودروها و تأمین و پیش بینی سوخت آنها، از جمله اقدامات پیش از وقوع سیل بود.

عایق استخر

 

دوستی اضافه کرد: تقویت موجودی انبارهای جمعیت هلال احمر با کمک سازمان امداد و نجات، درخواست و استقرار بالگرد جمعیت هلال احمر در مرکز استان، رصد و پایش شرایط جوی و ارتباط مستمر با شهرستان‌ها، استقرار نیروهای امدادی داوطلب و کادر جمعیت هلال احمر در کلیه شهرستان‌ها برای آمادگی بیشتر از روز هشتم دی ماه با شروع بارش‌ها، ارتباط مستمر با مسئولان هواشناسی استان برای رصد سامانه بارشی و پاکسازی بخشی از خورها و آبراه‌ها با بسیج امکانات دستگاه‌های مختلف در شهرها و روستاها برای کاهش خسارات، از اقدامات پیشگیرانه در سیل اخیر بود.

وی در خصوص وقایع و وضعیت خسارت‌های اولیه ایجاد شده پس از وقوع سیل در هرمزگان، بیان داشت: پر شدن و سر ریز اکثر سدهای استان از جمله سد بردول در شهر پارسیان، سد استقلال در شهر میناب، سد شمیل و نیان در شهرستان بندرعباس، قطع آب ۱۴۹ روستا و ۵ شهر که در کمترین زمان ممکن پس از ۲۴ ساعت آب ۹۰ درصد روستاها و شهرها وصل شد و تعدادی از مناطق که آب شرب آنها توسط آب شیرین کن تأمین می‌شد پس از ۴۸ ساعت وصل شدند.

استاندار هرمزگان ابرازداشت: قطع برق ۳۱ روستا و برقراری شبکه برق ۹۰ درصد از روستاها و شهرها پس از ۲۴ ساعت و تنها برق تعدادی از روستاها بدلیل صعب العبور بودن و آبگرفتگی شدید پس از ۷۲ ساعت مجدداً وصل شد، مسدود شدن ۱۰ محور اصلی و مسدود شدن بیش از ۶۵ محور روستایی که با اعزام ماشین آلات به مناطق مسیرها بازگشایی شدند. از اقدامات زمان وقوع سیل بود.

قیمت عایق استخر خاکی

وی اظهارداشت: قطع فیبر نوری در ۱۰ نقطه بین شهری و ۳۸ نقطه روستایی و برقراری شبکه ارتباطی تلفن همراه، ثابت و اینترنت نهایتاً پس از ۲۰ ساعت از زمان وقوع سیل، آب گرفتگی شدید معابر و منازل مسکونی شهر و روستاهای اطراف میناب به علت بارندگی شدید و همچنین باز نمودن دریچه‌های سد استقلال میناب جهت جلوگیری از شکستن سد هم از جمله اقدامات لازم برای کنترل خسارت‌ها بود.

به گفته دوستی، خسارت به منازل شهری در شهرستان‌های میناب، بستک، رودان، قشم، پارسیان، سیریک و بندرلنگه، خسارت به منازل روستایی در شهرستان‌های میناب، بستک، رودان، قشم، پارسیان، سیریک، بندرلنگه، خسارت شدید به مزارع کشاورزی که ریزش تگرگ و آب‌گرفتگی زمین‌های زراعی باعث ایجاد خسارت شدید به کشاورزان شده است، ایراد خسارت به تأسیسات برق، تیرهای برق، ترانس‌ها و سیم‌های برق در سطح استان، تخریب قسمتی از پل بزرگ شهر میناب و مسدود شدن مسیر که پس از ۲۴ ساعت این مسیر بازگشایی شد، خسارت به ۱۰ دستگاه پل در محور میناب – جاسک، خسارت به پنج دستگاه پل در روستای زهوکی، خسارت به یک دستگاه پل در شهر تیرور میناب و آب بردگی شانه راه‌ها و پل‌ها، از وقایع و خسارت‌های اولیه ایجاد شده پس از وقوع سیل در هرمزگان بود.

قیمت عایق استخر

استاندار هرمزگان با اشاره به اقدامات انجام شده پس از وقوع سیل، تصریح کرد: امداد رسانی فوری و به موقع تیم‌های عملیاتی و امدادی، اعزام تیم‌های ارزیاب به مناطق تحت تأثیر سیل و آب گرفتگی، بررسی وضع سیل‌زدگان استان هرمزگان توسط رئیس جمهور محترم و تماس تلفنی معاون اول رئیس جمهور، رئیس دفتر رئیس جمهور، وزیر کشور و وزیر نیرو، بازدید وزرای محترم کشور و نیرو از مناطق سیل زده و تشکیل جلسات در محل شهرستان‌های سیل زده به منظور بررسی آخرین وضعیت، بازدید رئیس جمعیت هلال احمر کشور، رئیس سازمان امداد و نجات این جمعیت و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از مناطق سیل زده، بازدید میدانی و مستمر بنده و سایر اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان از مناطق سیل زده، بخشی از اقدامات انجام شده است.

ورق پلاستیکی ژئوممبران

وی افزود: همچنین اسکان اضطراری بیش از ۲۰۰ خانوار سیل زده در روستای تنبک شهرستان میناب و محله سنگی شهر رودان، عملیات تخلیه اضطراری در برخی از روستاهای شهرستان‌های جاسک، میناب، پارسیان و رودان، توزیع بیش از ۹۱۹ دستگاه چادر، هفت هزار و ۲۲۶ تخته پتو، سه هزار و ۷۲۲ تخته موکت، ۱۸ هزار و ۷۳۸ کیلوگرم نایلون، ۶۳۸ شعله والور، دو هزار و ۲۸۲ بسته موادغذایی ۷۲ ساعته و سایر اقلام مورد نیاز بین سیل زدگان توسط جمعیت هلال احمر، توزیع ۷۰۰ بسته معیشتی بین خانوارهای سیل زده، توزیع بسته‌های غذایی ۷۲ ساعته و راه اندازی آشپزخانه امدادی سیار در شهرستان‌های رودان و بستک انجام شد.

دوستی خاطرنشان کرد: پیگیری و دستور اعزام ماشین آلات راهسازی به منظور بازگشایی محورهای انسداد یافته و همچنین اعزام تیم‌های امدادی استان با ماشین آلات و ابزار مختلف امدادرسانی، کمک به تخلیه گل و لای منازل توسط نیروهای داوطلب هلال احمر و سایر دستگاه‌های امدادی، آبرسانی سیار با انتقال اکیپ‌ها به روستاهای دچار مشکل که قطعی آب داشتیم، هشدار به مردم روستاهای در مسیر سد استقلال به منظور بازگشایی دریچه‌های تخلیه سد به رودخانه میناب و تخلیه مناطق جمعیتی پایین دست سد، انتقال و ارسال سوخت حمایتی نفت سفید از انبار نفت شهید رجایی پخش فرآورده‌های نفتی به مناطق سیل‌زده و توزیع از طریق تعاونی‌های عرضه کننده بین مردم با حضور و نظارت نمایندگان فرمانداری و هلال احمر بین متقاضیان شهرستان‌ها برای وسایل گرمایشی، اطلاع‌رسانی گسترده همگانی و صدور اطلاعیه‌ها و هشدارهای متعدد صادره در بخش‌های جوی، دریایی و کشاورزی و اعلام آماده باش لازم به کلیه دستگاه‌های اجرایی و برپایی اسکان اضطراری در محله سنگی و روستای سرجو شهرستان رودان توسط جمعیت هلال احمر، از اقدامات انجام شده پس از وقوع سیل در هرمزگان بود.

ساخت استخر کشاورزی

دوستی خاطرنشان کرد: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته توسط گروه‌های کارشناسی و براساس بروزرسانی ارزیابی‌ها، مجموع خسارت‌های سیل در استان هرمزگان بالغ بر دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است.

کد خبر 5396192

 

منبع مهرنیوز

 


:: بازدید از این مطلب : 191
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، هشتمین نمایشگاه تخصصی نهاده‌های کشاورزی تهران (AGRICULTECH ۲۰۲۲) از ۲۸ دی‌ماه الی ۱ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ به مدت ۴ روز از ساعت ۱۴:۰۰ تا ۲۰:۰۰ برگزار خواهد شد.

عایق استخر خاکی

شعار نمایشگاه امسال برگرفته از شعار سال ۱۴۰۰ و در راستای سیاست‌های راهبردی کشور «رونق کشاورزی، توسعه پایدار» انتخاب شده است.

این نمایشگاه‌ پس از هفت دوره برگزاری موفق و همچنین پس از یک سال وقفه به علت شیوع بیماری کرونا، باهدف رونق بیشتر کشاورزی ایران و آشنایی چهار و نیم میلیون کشاورز با برترین و متنوع‌ترین نهاده‌های کشاورزی (سم، کود و بذر) برگزار خواهد شد.

قیمت عایق استخر

هدف از برگزاری این نمایشگاه عرضه کالاهای مورد استفاده در کشاورزی، در عین تبادل اطلاعات، آموزش، انتخاب و کاربرد صحیح نهاده‌ها و احتراز از عوارض استفاده نادرست کود و سم است. با توجه به چالش‌های آب و هوایی و خشکسالی‌هایی که مدت‌هاست گریبان‌گیر کشور شده است حتی کاهش استفاده از یک قطره آب هم ضروری است. همچنین، با عنایت به اینکه استفاده به‌جا و اصولی از سموم و کودهای استاندارد مستقیماً در حفظ سلامت بیش از هشتاد میلیون ایرانی مؤثر است؛ نیازمند همفکری و مشارکت کشاورزان و تامین کننده‌های این صنعت است.

کاربرد صحیح آفت‌کش‌ها و کودهای کشاورزی و استفاده از بذور مناسب نقش تعیین‌کننده‌ای در افزایش تولیدات کشاورزی دارد. به‌عبارت دیگر سالانه میلیون‌ها تن از محصولات کشاورزی در نتیجه هجوم آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز و نیز استفاده بی‌رویه از نهاده‌های کشاورزی از بین می‌رود. همچنین کاربرد نادرست سموم و کودهای کشاورزی می‌تواند اثرات نامطلوبی در سلامت جامعه داشته باشد.

عایق استخر

بنابراین، بهبود سلامت جامعه در گرو امنیت غذایی مردم است و میسر شدن آن در گرو دگرگون‌سازی شیوه‌های سنتی و کم‌بازده کشاورزی و تبدیل‌شان به روش‌های مدرن و کاربرد نهاده‌های سالم در کشاورزی ایران است.

 

منبع مهرنیوز

 

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 194
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

سید مجتبی موسوی نائینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به ذخیره ۱۶۵ میلیون مترمکعب آب در سد زاینده رود، اظهار داشت: ورودی به سد هم اکنون نزدیک به هشت مترمکعب بر ثانیه و خروجی از آن ۱۲ مترمکعب بر ثانیه است.

استخر ذخیره آب باران

او با اشاره به اینکه ذخیره سد زاینده‌رود در مدت مشابه سال گذشته ۱۸۲ میلیون مترمکعب و در بلندمدت (۵۱ ساله) ۶۰۶ میلیون مترمکعب بود، افزود: ذخیره سد در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته ۹.۴ درصد کاهش نشان می‌دهد.

موسوی نائینی به آخرین وضعیت بارش‌ها در کوهرنگ سرشاخه اصلی حوضه آبریز زاینده رود نیز اشاره کرد و گفت: مجموع بارندگی در کوهرنگ از ابتدای سال آبی (مهرماه) تاکنون ۳۵۸ میلیمتر ثبت شده در حالی که بارش‌ها در این منطقه در مدت مشابه سال گذشته ۴۱۶ میلیمتر و در بلندمدت ۵۳۸ میلیمتر بوده است.

عایق استخر خاکی

او خاطرنشان کرد: مقایسه بارش‌های امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد و در مقایسه با بلند مدت ۲۸ درصد کاهش نشان می‌دهد.

ژئوگرید

سد زاینده رود با ظرفیت اسمی یک میلیارد و ۲۳۹ میلیون مترمکعب به عنوان یکی از اصلی‌ترین سدهای مرکز کشور و تأمین کننده آب آشامیدنی، محیط زیست، کشاورزی و صنعت در منطقه مرکزی ایران است. این سد قوسی شکل که سال ۱۳۴۹ به بهره‌برداری رسید در ۱۱۰ کیلومتری غرب اصفهان در شهرستان چادگان قرار دارد.

کد خبر 5396293

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 234
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها- مریم ساحلی: اهمیت بهره‌مند شدن انسان‌ها از محصولات غذایی سالم در همه جوامع امری انکارناپذیر است. بی تردید برگشت محصولات کشاورزی صادراتی ایران از کشورهای مقصد که اخیراً رخ داده، موضوعی است که بر اهمیت این امر تاکید دارد. از این رو انتظار می‌رود در استان‌هایی چون گیلان که بخشی مهم از اقتصادش به کشاورزی وابسته است، این موضوع مورد توجه ویژه متولیان ذی‌ربط و تولیدکنندگان قرار گیرد، چرا که هیچ‌گاه حق برخورداری انسان‌ها از محصولات غذایی سالم را نمی‌شود نادیده انگاشت.

ژئوتکستایل

«محمود هوشیار فرد» عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی گیلان در گفت و گو با خبرنگار مهر بر اهمیت قانون‌مند کردن مراحل تولید محصول سالم تا صادرات آن به کشور هدف با بهره‌مند شدن از همفکری بخش خصوصی تأکید کرد و گفت: تولید محصولات کشاورزی نیازمند بررسی چند منظوره در زمینه‌هایی چون بذر ارگانیک، آب سالم، خاک سالم، نحوه کاشت، داشت و برداشت علمی بدون استفاده از سموم، کودهای مصنوعی و مواد هورمونی شیمیایی است تا به تولید محصولات سالم و در نهایت ارگانیک بیانجامند.

وی با بیان اینکه در مدیریت تولید ارگانیک آب آبیاری باید غنی شده با مواد بیولوژیک، خاک باید حاوی مواد آلی مناسب و کافی و مواد زیستی کافی مانند مایکوریزا، پتاستاز، ازتو باکتر و اسیدیته مناسب و سازگار با رشد و توسعه گیاه باشد، افزود: البته در خاک مزرعه سالم و ارگانیک باید در یک سانتیمتر مکعب خاک مزرعه، باغ و گلخانه سالم و ارگانیک میلیاردها میکروارگانیسم مفید وجود داشته باشد.

هوشیار فرد با تأکید بر اینکه باید از مالچ زیستی در واحدهای تولیدی محصولات ارگانیک شامل مزارع، باغات و گلخانه سالم و ارگانیک استفاده کرد، ادامه داد: در مزرعه و باغ ارگانیک باید پرندگان به اندازه کافی وجود داشته باشند و در اطراف مزارع و باغات ارگانیک باید حتماً درختان سازگار با منطقه دور تا دور آن را فرا گرفته باشد.

لزوم برنامه ریزی تولید محصولات ارگانیک

استخر ذخیره آب باران

اهمیت حمایت از تولیدکنندگان محصولات ارگانیک

هوشیار فرد با اشاره به اینکه با وجود پتانسیل بالا اما تاکنون هیچ حمایت جدی از تولید کنندگان محصول پاک یا ارگانیک و سالم صورت نگرفته است، افزود: متأسفانه باید اظهار کرد که با وجود حضور افرادی فرهیخته در سازمان‌ها، معضل اصلی ساختار بزرگ و کُند وزارتخانه‌ها و سازمان‌های بزرگ دولتی است و تناقض در اهداف و ناهماهنگی بین آنها باعث نخبه کشی و بی انگیزگی چه درون سیستم دولتی و چه خارج از آن و بخش سالم و مولد خصوصی می‌شود.

وی اضافه کرد: برای مثال در یک دهه گذشته برخی از رؤسای سازمان محیط زیست طرفدار محصولات ارگانیک و مخالف محصولات تراریخته بودند که در آن مقطع زمانی اهداف و فعالیت سازمان مذکور به آن سمت و سو گرایش پیدا کرد ولی بعد از آن مسئول دیگری بر مسند نشست که شخصاً طرفدار تراریخته و مخالف ارگانیک بود؛ لذا تمامی اهداف و فعالیت‌ها به این سو منحرف شد و این به معنای بلاتکلیفی بدنه کارشناسی و مدیران میانی و اتلاف زمان و منابع مالی و انسانی ملی است.

این پژوهشگر یادآور شد: در باره کشاورزی ارگانیک حرف و حدیث بسیار است و گاهی برخی با تعصب به طرفداری و برخی نیز در نفی کلی آن صحبت‌هایی می‌کنند که به نظر هر دو بدون مطالعه کافی است و در واقع نظرات شخصی و غیر قابل قبول هستند.

وی با اشاره به اینکه کشاورزی اصولی ارگانیک یک نوع روش مدیریت و فرهنگ در کشاورزی است که در آن استفاده از نهاده‌های شیمیایی مصنوعی مجاز نیست و بر سلامت خاک و آب و محیط زیست تاکید دارد، اظهار کرد: خوب یا بد، این یک فرهنگ است و طرفداران خود را دارد.

لزوم برنامه ریزی تولید محصولات ارگانیک

برگشت خوردن محصولات کشاورزی صادراتی

عایق استخر خاکی

هوشیار فرد اضافه کرد: عودت حجم قابل توجهی از محموله‌های محصولات صادراتی کشاورزی به دلیل عدم انطباق با استاندارهای کشور هدف باعث خسارات عظیم مالی و حیثیتی به بخش کشاورزی شده است.

وی با بیان اینکه این مسئله حاکی از اتلاف منابع و زمان در بسیاری از مواقع است، ادامه داد: باید در راستای تأمین منابع در راستای کاهش تدریجی مواد شیمیایی پرخطر تلاش شود تا به تولید محصول غذایی سالم با اولویت مصرف داخلی و صادرات خارجی بپردازیم.

هوشیار فرد تأکید کرد: به واسطه ساختار غلط همه بخش‌های سازنده و بی‌توجهی به سرمایه گذاری اصولی در آموزش به سمتی رفته‌ایم که با انجام حمایت‌های دلسوزانه نادرست مثل دادن کود و سم سوبسیدی و ارزان به کشاورزان آن هم با سیستم توزیع بسیار بد و ناکارآمد، بیشتر موفق به تولید محصولات حجیم و بی کیفیت شدیم تا محصول کم و با کیفیت

کشاورزی کشور نیازمند بازنگری است

این پژوهشگر با بیان اینکه در نخستین گام نیازمند بازنگری در بخش کشاورزی کشور هستیم و باید مدیریت کیفیت و دانش حاکم باشد، اضافه کرد: در کشاورزی اصولی و علمی ارگانیک صدها نهاده با منشأ گیاهی و طبیعی و بیولوژیک با فناوری نوین وجود دارد که حتی در برخی کشورها محرمانه است.

وی با اشاره به اینکه برخی در حمایت از کشاورزی ارگانیک مبنی بر استفاده از کرم خاکی و کودهای حیوانی و آبشویی گیاهان برای مقابله با آفات غیر کارشناسی است، افزود: با تولید محصول شناسنامه دار و در واقع شناسنامه دار کردن تولیدات کشاورزی به ویژه محصولات سبزی و صیفی و گلخانه‌ای توسط واحدهای تولیدی گامی مؤثر در هویت بخشی محصولات کشاورزی برداشته می‌شود و این کار سبب شده تا هنگام برداشت محصول، شناسنامه محصول برای عرضه به بازار قابل استفاده باشد.

این محقق با بیان اینکه بعضی از انجمن‌ها و کانون‌ها دکان هستند و تأثیری در تحول بخش کشاورزی ندارند، ادامه داد: در کشاورزی موظف به تولید محصول سالم هستیم و این تعریف علمی دارد؛ به خصوص محصولات تازه خوری ولی در محصولات ارگانیک نه قانون داریم نه ساختار اجرایی و نظارتی و کنترلی و بر چسب گذاری و غیره.

قیمت عایق استخر

هوشیار فرد در ادامه با راهکارهای موجود برای حرکت در این مسیر اشاره و اضافه کرد: سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی (سازمان تات) به سازمان توسعه کشاورزی تبدیل شود تا همه امکانات این سازمان و پتانسیل علمی آنها در خدمت کشاورزی کشور قرار گیرد تا بتوان مزارع، باغات و گلخانه‌های سالم و ارگانیک را از صفر تا ۱۰۰ برنامه ریزی، هدایت، حمایت و نظارت کند.

کد خبر 5396211

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 198
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها - محمد حسین عابدی: نگاهی به سند آمایش و کانون‌های بحرانی فرسایش بادی نشان می‌دهد که متأسفانه با گسترش روز افزون خشکسالی در سطح استان سمنان، شاهد افزایش اراضی بیابانی و فرسایش خاکی و بادی نیز در این استان بودهایم تا جایی که کانون‌های فرسایش در استان روز به روز به شهرها و روستاهایمان نزدیک می‌شوند.

ورق پلاستیکی استخر

افزایش چشمگیر مساحت کانون‌های فرسایش بادی سبب می‌شود تا اندک کشاورزی نیمه جان استان سمنان که در گیر و دار خشکسالی و کم آبی، کاهش کیفیت آب به دلیل افزایش عمق چاه‌ها و همچنین افزایش هزینه تولید و عدم صرفه اقتصادی شده است نیز رو به ورطه نابودی بگذارد و این یعنی الگوی اقتصادی حداقل ۷۰ درصد مساحت استان سمنان با تهدید روبرو است.

مخاطراتی که فرسایش و خشکسالی دارند

سال‌ها است که خطی فرضی از وسط استان سمنان کشیده شده که کسی هم منشأ و ریشه آن را نمی‌داند و شرق استان شامل دامغان، شاهرود و میامی را که نزدیک به ۷۰ درصد مساحت کل استان سمنان را نیز شامل می‌شود و بیش از ۶۰ درصد جمعیت را در درون خود دارد محکوم به توسعه کشاورزی محور مبتنی بر کشت‌های زراعی و نهایتاً فرآوری همین محصولات و غرب استان شامل سمنان، گرمسار و… بر مبنای الگوی توسعه صنعتی تعیین شده است.

این موضوع دو پدیده را ایجاد کرده است نخست اینکه در چهار دهه اخیر سهم شرق استان سمنان از اعتبارات صنعتی ناچیز بوده به صورتی که برای مثال سهم شهرستان شاهرود این بزرگترین شهرستان استان سمنان از اعتبارات صنعتی ۱۳ درصد کل اعتبارات صنعتی استان سمنان برآورد می‌شود و دومین پدیده اینکه اقتصاد شرق استان را به کشاورزی منحصر و در نتیجه با تکانه‌هایی که خشکسالی، کمبود آب و تلاطم‌های اقتصادی پدید آورده تقریباً به ورطه سکون رسیده است.

کانون‌های فرسایش خاک در استان سمنان/ دشواری زندگی در سایه بحران

خسارات فرسایش به استان سمنان

در این بین خشکسالی و کاهش سطح آب‌ها باعث ایجاد بیابان‌ها و فرسایش شدید شده است به نحوی که زندگی بخشی از مردم استان را تحت تأثیر قرار داده است آنطور که سرپرست معاونت فنی اداره کل منابع طبیعی استان سمنان می‌گوید: زندگی ۱۳۲ هزار نفر از مردم استان سمنان بر اثر فرسایش بادی در خطر است.

علی ترابی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه فرسایش شدید در استان متأسفانه باعث ایجاد مشکلات فراوانی برای مردم شد است، تاکید کرد: ۱۹ منطقه استان سمنان تحت تأثیر فرسایش بادی قرار دار که مساحت این کانون‌ها نزدیک به یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار است و می‌تواند زندگی مردم استان را در خطر قرار دهد.

استخر ذخیره ی کشاورزی

وی افزود: فرسایش بادی سالانه ۳۳ میلیارد تومان به استان خسارت وارد می‌کند این خسارات در بخش اراضی کشاورزی، خانه‌های مسکونی روستایی مردم، تأسیسات و… است که به صورت کلی برآورد منابع طبیعی استان سمنان نشان می‌دهد که ۳۲ هزار هکتار اراضی کشاورزی و ۱۵۰ هزار هکتار مراتع نیز در خطر فرسایش بادی قرار دارند لذا جلوگیری از فرسایش بادی همچنین می‌تواند به کاهش خسارات وارده به استان هم کمک کند.

انجام عملیات مقابله‌ای

سرپرست معاونت فنی منابع طبیعی سمنان با بیان اینکه ۲۵۰ واحد تاسیساتی بخش صنعت در استان نیز از فرسایش بادی آسیب دیده‌اند، تاکید کرد: در مجموع برآوردها نشان می‌دهد که ۵۳۵ هزار و ۱۷۳ هکتار کانون بحرانی فرسایش بادی در استان شناسایی شده است که به صورت تفکیکی باید گفت به تأسیسات استان شامل یک هزار و ۵۷۸ کیلومتر جاده اصلی و فرعی و ۲۰۰ کیلومتر راه‌آهن و ایستگاه‌های آن در طول سال خسارت وارد می‌سازد که جبرانش آن نیازمند اعتبارات زیادی است.

ترابی در پاسخ به سوالی درباره اقدامات مقابله‌ای با پدیده فرسایش نیز گفت: برنامه‌های مدونی در این زمینه همه ساله از سوی منابع طبیعی تدوین می‌شود که برای مثال عملیات بیولوژیکی شامل کاشت درخت برای استواری خاک و مقابله با فرسایش یادی از جمله این اقدامات است برای مثال در سال گذشته فقط هزار و ۵۰۰ هکتار جنگل دست کاشت در استان ایجاد شده که کار نسبتاً بزرگی بوده است.

وی با بیان اینکه دو هزار و ۸۰۰ هکتاری آبیاری درختان حواشی کویر استان سمنان در سال گذشته با هدف ارتقای پوشش گیاهی و مقابله با فرسایش توسط منابع طبیعی استان انجام شده است، ابراز داشت: ۴۰ کیلومتر باد شکن ملات و بتونی در کویر استان ایجاد شده که نمونه آن را مثلاً در رضا آباد خار توران می‌توان دید یا شاهد بودهایم که با هدف کاهش چرای دام و از بین رفتن پوشش گیاهی طرح ممانعت از ورود دام به هفت هزار و ۲۰۰ هکتار اراضی طبیعی استان اجرا شده است.

اعتبارات جذب شدند

ژئوتکستایل

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان اینکه مقابله با فرسایش نیازمند اعتبارات است و خوشبختانه در سفر رئیس جمهور به استان توانستیم ۳۰ میلیارد تومان اعتبار در این زمینه جذب کنیم، گفت: این اعتبارات برای کنترل کانون‌های بحرانی فرسایش بادی هزینه خواهد شد.

محمد جعفر مرادی حقیقی با بیان اینکه از آنجا که عملیات بیولوژیکی یکی از سازگارترین اقدامات برای مقابله با فرسایش بادی است، تاکید کرد: ١٠ هزار هکتار نهال کاری مناطق بیابانی با این اعتبارات صورت خواهد پذیرفت که به داشته‌های ما در زمینه درختکاری و نهال کاری می‌افزاید.

وی با بیان اینکه ۴۰۰ هزار هکتار از عرصه‌های بیابانی سمنان تاغ کاری شده که تأثیر بسزایی در مقابله با فرسایش دارد، بیان کرد: از سال ۹۶ تاکنون ۱۲ پروژه اجرایی با مجموع ۶۵ هزار مترمکعب عملیات خاکی و ۳۴۰۰ متر مکعب عملیات سنگ و ملات در شهرستان‌های مختلف اجرا شده تا بتوانیم منابع آبی زیرزمینی را نیز تغذیه کنیم چرا که یکی از عوامل مقابله با بیابان‌زایی تقویت سفره‌های آب زیرزمینی است.

کانون‌های فرسایش خاک در استان سمنان/ دشواری زندگی در سایه بحران

استخر ذخیره آب باران


کانون فرسایش بادی استان سمنان مندرج در آمایش سرزمینی
فرسایش جدی است

یک کارشناس حوزه محیط زیست و منابع طبیعی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه اقدامات منابع طبیعی کافی نیستند، گفت: فرسایش مانند سیلی است که وارد یک منطقه می‌شود و شما می‌خواهید با بیل مقابل آن خاک بریزید و مانع درست کنید لذا موفق نخواهید شد چرا که قبل از وقوع سیل شما باید فکر سد را می‌کردید نه هنگامی که آب روان است در نتیجه هر چه هم تلاش کنید باز سیل راه خود را باز کرده و خسارت وارد می‌سازد.

حسن اسماعیلی با بیان اینکه وقتی در دهه ۶۰ نهضت چاه کنی برای ارتقای کشاورزی اجرا شد و ما تمام آب زیرزمینی را به سطح آوردیم و برای کشاورزی سنتی هدر دادیم باید فکر خشکسالی، فرونشست زمین، بیابانی شدن روستاهای حاشیه کویر، پیشروی بیابان و… را می‌کردیم که نکردیم، بیان داشت: تعجب ما این است که استان سمنان از ۱۸ سال قبل اولین نشانه‌های خشکسالی را دیده، چرا تا کنون کار بزرگی نشده است! ۳۰ سال پیش خالی شدن منابع آبی به دلیل اینکه به چشم نمی‌آمد، نادیده گرفته می‌شد اما بیابان‌زایی که با چشم دیده می‌شد خالی شدن روستاهای بی ارجمند که دیده می‌شد، چرا برای اینها کاری نکردیم؟

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از این آسیب‌ها همه ساله برنامه‌های مدونی در حوزه بیابان برای استان سمنان تدوین و اجرا می‌شود اما کافی نیست مانند کسی است که می‌خواهد با کادر آشپزخانه به جنگ فردی برود که کلاشنیکوف در دست دارد لذا باید کمربند سبز، افزایش ماندگاری روستاها با ایجاد اشتغال، توسعه کشاورزی علمی مبتنی بر گلخانه‌ها برای مانایی جمعیت روستایی استان و همچنین هزینه کرد برای مالچ های غیرنفتی سازگار با طبیعت و همچنین بادشکن‌ها صورت گیرد وگرنه در یک دهه آتی روستایی در جنوب استان سمنان باقی نخواهد ماند.

خطر جدی است

تحقیقات خبرنگار مهر نشان می‌دهد که ۵.۲ میلیون هکتار عرصه‌های بیابانی در سطح استان سمنان وجود دارد و تاکنون یک هزار و ۲۰۰ هکتار پروژه مدیریت روان آب، ۴۰ کیلومتر بادشکن غیر زنده بر روی تپه‌های ماسه‌ای و هفت هزار و ۴۰۰ هکتار پروژه مدیریت چرا و حفاظت و قرق در استان به اجرا درآمده است.

سال گذشته اما در دومین همایش ملی بیابان با رویکرد مدیریت مناطق خشک و کویری مقاله‌ای توسط رضا بیات مربی پژوهشی پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری و علی اصغر هاشمی مربی پژوهشی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان نوشته شد که نتایج قابل توجهی داشته و نشان می‌دهد که فرسایش تا چه اندازه جدی است.

در این مقاله آمده است: میانگین شدت فرسایش در استان ۱۸۸.۴ مترمکعب بر کیلومتر مربع در سال (حدود ۵۴.۲ تن در هکتار در سال) برآورد شده و استان در وضعیت کم تا متوسط از نظر فرسایش است توزیع طبقات فرسایش نشان می‌دهد بخش‌های زیادی از استان در وضعیت فرسایش متوسط هستند. شهرستان‌های گرمسار و دامغان به ترتیب با ۲۶۲ و ۱۶۶ مترمکعب بر کیلومتر مربع در سال بیشترین و کمترین متوسط شدت فرسایش را دارا هستند.

کانون‌های فرسایش خاک در استان سمنان/ دشواری زندگی در سایه بحران

سند آمایش استان و کانون‌های بحرانی فرسایش بادی

عایق استخر خاکی

دیگر کارشناس حوزه منابع طبیعی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه سند آمایش استان و کانون‌های بحرانی فرسایش بادی را مشخص کرده و خبر از بحرانی خفته در استان می‌دهد، گفت: همانطور که در این آمایش نیز مشخص شده هیچ‌یک از سکونتگاه‌های شهری استان در محدوده تهدید طوفان شن و حرکت ماسه‌های روان قرار نگرفته و این نشان می‌دهد که ما کار زیادی را باید در این حوزه صورت دهیم.

محسن غلامیان با بیان اینکه ۹۱ آبادی در سطح استان سمنان در معرض تهدید طوفان شن هستند، تاکید کرد: اگر روستاهای ما به همین منوال پیش بروند در سال‌های آتی کمترین جمعیت را در آنها نخواهیم دید و این یعنی نابودی کشاورزی و دامداری و در نتیجه خالی شدن روستا از جمعیت؛ لذا خطر اصلی فرسایش و تبعات منفی آن در این بخش است.

وی با بیان اینکه وسعت عرصه کانون‌های فرسایش بادی را ۳۰۰ هزار و ۴۷ هکتار اعلام شده است، تاکید کرد: روانگرایی خاک پدیده‌ای است که در آن خاک اشباع بر اثر تنش شدیدی که به آن وارد می‌شود، مقاومت و سختی خود را به طور کامل از دست می‌دهد و مانند یک مایع رفتار می‌کند؛ این تنش وارده می‌تواند بر اثر تکان‌های ناشی از زمین‌لرزه یا دگرگونی‌های ناگهانی در شرایط تنش خاک باشد لذا در آمایش استان اعلام شده که هیچ‌یک از سکونتگاه‌های شهری و روستایی استان در محدوده روانگرایی با قابلیت بالا قرار نگرفته‌اند.

بحران در پی وقوع و پیشروی فرسایش

آنطور که در سند آمایش استان سمنان آمده مطالعات، ۴۹۴ روستا در خارج از محدوده‌های دارای قابلیت روانگرایی بوده، ۲۰۳ روستا در محدوده قابلیت کم و ۱۴۴ روستا در محدوده قابلیت متوسط هستند و لذا مجن، بسطام، شاهرود، دامغان، شهمیرزاد، سمنان، سرخه، ایوانکی، دیباج، امیریه، درجزین و کلاته در خارج از محدوده دارای قابلیت روانگرایی تلقی شده‌اند و مهدی‌شهر، بی ارجمند و کلاته خیج نیز توأم هم در محدوده با قابلیت کم و هم در محدوده با قابلیت متوسط توصیف شده‌اند.

کارشناسان درباره بحران در پی وقوع و پیشروی فرسایش هشدار می‌دهند و اعلام می‌کنند که نخستین تبعات منفی این مقوله نیز بر روستاهای استان سمنان به خصوص در جنوب دیده خواهد شد. روستاهایی که همجوار با بیابان هستند. روستاهایی که عمدتاً هم از راه کشاورزی و دامداری ارتزاق می‌کردند و حالا با این بحران‌هایی که در استان پدید آمده مشخص نیست که چه مقدار دیگر جمعیت در آنها می‌تواند ماندگاری داشته باشد.

بام سبز

همین حالا هم ده‌ها روستای استان سمنان با تانکر آبرسانی شده و حتی آب خوردن هم ندارند و جمعیت شأن به خصوص در بخش خارتوران بی ارجمند به پنج نفر الی ۱۵ نفر هم نمی‌رسد روستاهایی که زمان ۳۰ خانوار در آنها ساکن بود پس همین حالا هم ماندگاری جمعیت در روستاهای جنوب استان سمنان دشوار است چه برسد به زمانی که فرسایش و بیابان‌زایی بخواهد پیشروی نیز کند حال باید دید که مسئولان استان سمنان برای مقابله با این پدیده‌های شوم چه تدبیری می‌اندیشند.

کد خبر 5396201

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 186
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

سید مجتبی موسوی نائینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به ذخیره ۱۶۵ میلیون مترمکعب آب در سد زاینده رود، اظهار داشت: ورودی به سد هم اکنون نزدیک به هشت مترمکعب بر ثانیه و خروجی از آن ۱۲ مترمکعب بر ثانیه است.

شرکت های تولید کننده ورق ژئوممبران

او با اشاره به اینکه ذخیره سد زاینده‌رود در مدت مشابه سال گذشته ۱۸۲ میلیون مترمکعب و در بلندمدت (۵۱ ساله) ۶۰۶ میلیون مترمکعب بود، افزود: ذخیره سد در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته ۹.۴ درصد کاهش نشان می‌دهد.

موسوی نائینی به آخرین وضعیت بارش‌ها در کوهرنگ سرشاخه اصلی حوضه آبریز زاینده رود نیز اشاره کرد و گفت: مجموع بارندگی در کوهرنگ از ابتدای سال آبی (مهرماه) تاکنون ۳۵۸ میلیمتر ثبت شده در حالی که بارش‌ها در این منطقه در مدت مشابه سال گذشته ۴۱۶ میلیمتر و در بلندمدت ۵۳۸ میلیمتر بوده است.

ورق پلاستیکی استخر

او خاطرنشان کرد: مقایسه بارش‌های امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد و در مقایسه با بلند مدت ۲۸ درصد کاهش نشان می‌دهد.

استخر ذخیره ی کشاورزی

سد زاینده رود با ظرفیت اسمی یک میلیارد و ۲۳۹ میلیون مترمکعب به عنوان یکی از اصلی‌ترین سدهای مرکز کشور و تأمین کننده آب آشامیدنی، محیط زیست، کشاورزی و صنعت در منطقه مرکزی ایران است. این سد قوسی شکل که سال ۱۳۴۹ به بهره‌برداری رسید در ۱۱۰ کیلومتری غرب اصفهان در شهرستان چادگان قرار دارد.

کد خبر 5396293

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 171
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: مدتی است که زمزمه‌هایی مربوط به محدود کردن بخش کشاورزی استان یزد در میان است و عده‌ای نظراتی را مطرح می‌کنند که چندان کارشناسی شده نیست و بین کارشناسان و غیرکارشناسان مورد نقد واقع شده است.

ژئوگرید

آنها عقیده دارند که کشاورزی یزد باید کوچک شود و با توجه به بهینه‌تر بودن و بازدهی اقتصادی بیشتر استفاده از آب بخش کشاورزی در صنعت، آب این بخش به حوزه صنعت هدایت شود.

این عده نمی‌دانند که کشاورزان یزدی با چه مشقتی نام شهرهای کویری یزد را با باغ‌شهر عجین کرده‌اند و با حفر تونل‌های طولانی در دل زمین، آب را به سراسر استان منتقل کرده و باغ‌شهرهایی چون مهریز، تفت، شاهدیه و … را به وجود آورده‌اند که البته در حال حاضر دیگر نمی‌توان آنها را باغ‌شهر نامید.

منافات آلودگی استان با از بین رفتن کشاورزی

این دیدگاه‌ها در شرایطی مطرح می‌شود که روز به روز به میزان آلودگی شهرهای استان اضافه می‌شود و باغ‌هایی که روزی فیلتری برای تسویه هوای ورودی به شهرهای استان بودند یکی یکی خشک می‌شوند.

آینده مبهم یک استان با یکه‌تازی صنعت/ کشاورزی یزد در چمبره صنایع

حتی اگر این واقعیت باشد که بهره‌برداران بخش کشاورزی محدود و بازده اقتصادی آنها پایین است، باز هم نباید از قابلیت‌های بخش کشاورزی در حوزه سلامت و محیط زیست غافل شد.

این سوال مطرح است که اگر همین تعداد باغ‌های محدود هم نباشند، دی اکسید کربن ناشی از سوخت‌های مختلف در استان صنعتی یزد کجا باید مصرف شود. آیا درختان آن را به اکسیژن تبدیل کنند بهتر است یا اینکه به ریه مردم وارد شود و با افزایش تعداد بیماران قلبی و عروقی، آثار مخربی را بر زیست انسانی به جای بگذارد؟

مخالفت‌های جدی با محدود کردن کشاورزی

بام سبز

این دیدگاه که کشاورزی باید محدود شود، بارها مورد انتقاد قرار گرفته و در رأس همه، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد هم آن را زیر سوال برده است.

آیت الله محمدرضا ناصری در جلسه‌ای اعلام کرده بود که اگر ما همین مقدار کشاورزی که در استان داریم را تعطیل کنیم، یزد را به بیابانی بی‌آب و علف تبدیل کرده‌ایم و بیابان‌زایی هم به جز افزایش چند برابری مشکلات یزد، هیچ تأثیر دیگری ندارد.

وی منکر مشکلات آبی استان نشده اما خواستار مدیریت صحیح مصرف آب در بخش کشاورزی شده و به روستاییانی اشاره کرده که با خلاقیت و مدیریت منابع آبی اندکی که در اختیار دارند، مزرعه و زراعت خود را ادامه داده‌اند و تاکید دارند که این روند باید در تمام روستاهای استان تسری یابد.

آیت‌الله ناصری معتقد است که می‌توان با ارائه طرح‌های جدید، نه تنها از خشکسالی جلوگیری کرد بلکه می‌توان زمینه‌ای برای افزایش باغ‌ها فراهم کرد.

وی احیای طرح کاشت نهال و آبیاری قطره‌ای و نوین همچنین ذخیره کردن آب باران در منابع برای آبیاری درختان در طول سال را پیشنهاد داده و عقیده دارد که با این اقدام بعد از چند سال باغ‌ها احیا و سرسبز می‌شود.

کشاورزی یا صنعت؟

شرکت های تولید کننده ورق ژئوممبران

 

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان هم به عنوان یکی از حامیان این دیدگاه که بخش کشاورزی نباید کوچک شود، به خبرنگار مهر گفت: اما صادق (ع) هزاران سال پیش عنوان کردند که زندگی جز با سه چیز شامل هوای پاک، آب فراوان و گوارا و زمین نرم و سست آماده زراعت خوش نمی‌شود و این نشان دهنده اهمیت کشاورزی است.سالانه ۵۰۰ میلیون مترمکعب در آب بخش کشاورزی صرفه‌جویی کردند اما نه سطح سفره‌های آب زیرزمینی بالا آمد و نه کمبود آب جبران شد از اینرو باید راهکار را اصلاح کنیم

محمدرضا خلف باغی ادامه داد: اینکه به صنعت توجه کنیم یا کشاورزی، سوال بی پاسخی است چرا که صنعت بر پایه کشاورزی رونق پیدا می‌کند و کشاورزی جزئی از حیات است.

وی با بیان انتقاداتی که نسبت به مصرف آب در بخش کشاورزی مطرح است، تصریح کرد: با این دیدگاه سالانه ۵۰۰ میلیون مترمکعب در آب بخش کشاورزی صرفه جویی کردند اما نه سطح سفره‌های آب زیرزمینی بالا آمد و نه کمبود آب‌ها جبران شد از اینرو باید راهکار را اصلاح کنیم.

آینده مبهم یک استان با یکه‌تازی صنعت/ کشاورزی یزد در چمبره صنایع

حمایت از صنعت پاک

رئیس نظام مهندسی کشاورزی استان یزد اظهار داشت: ما حامی صنعت هستیم اما حامی صنعتی که به محیط زیست و هوای سالم احترام بگذارد و آن را به عنوان حق الناس تضییع نکند و صاحبان صنایع باید در این حوزه دغدغه‌مند باشند و خود را مسئول بدانند.

وی افزود: با این روند مصرف آب در صنایع، ۱۰ سال دیگر آبی برای صنعت باقی نخواهد ماند و اگر کشاورزی هم از بین برود، یزد برهوتی می‌شود که امکان زندگی در آن وجود نخواهد داشت.

خلف باغی به غباری که روی شهرهای استان نشسته اشاره کرد و گفت: به روز کردن تکنولوژی صنایع، استفاده از انرژی خورشیدی و …، صنعت را توسعه‌گرا خواهد کرد.

نقش کمرنگ شرکت‌های دانش بنیان در یزد

ورق پلاستیکی استخر

رئیس سازمان نظام کشاورزی استان یزد بیان کرد: استان یزد در حوزه صنایع رتبه برتر کشور را دارد اما در زمینه شرکت‌های دانش بنیان جایگاهی در کشور ندارد در حالی که وقت آن رسیده که از این ظرفیت بهره‌برداری بیشتری صورت گیرد.

وی، بیکاری فارغ التحصیلان بخش کشاورزی به ویژه در حوزه محیط زیست را ناشی از بی‌توجهی برخی از صنایع به حضور کارشناسان محیط زیست مقیم در واحدهای صنعتی دانست و اظهار داشت: این نوع اشتغال، ما را کارگرپذیر و نخبگان و تحصیل‌کرده‌های دانشگاهی را روانه مشاغل دیگر کرده در حالی که باید صنعتی ایجاد کرد که این روند را برعکس کند.

باغ‌های جهانی و کویر

کشاورزی جزو لاینفک زندگی یزدی‌ها است چرا که اگر همین باغ‌های نصفه و نیمه هم نبود، آنچه وارد ریه‌های ما می‌شد، دی اکسید کربن خالصی بود که فرصت نفس کشیدن را از ما می‌گرفت.

آینده مبهم یک استان با یکه‌تازی صنعت/ کشاورزی یزد در چمبره صنایع

دعای یزدی‌ها همیشه به جان کشاورزانی است که به سختی باغ‌هایی را در دل کویر ایجاد کرده‌اند و باغ‌شهرهایی ساختند که امروز بتوانیم حتی برای گذران اوقاف فراغت در کوچه باغ‌های آن قدم بزنیم و عکس یادگاری بگیریم.کویر همان کویر است اما همت باید همت کشاورزان آن زمان باشد که از هیچ تلاشی برای آبادانی کویر دریغ نکردند و به این بهانه که خشکسالی وجود دارد، نباید کشاورزی را متهم کرده و آن را محدود کنیم

دو نمونه زیبا و منحصر به فرد از باغ‌های بی‌مانند یزد نیز، باغ دولت‌آباد یزد و باغ پهلوان‌پور مهریز هستند و در شرایطی که استان‌های حاصلخیز ظرفیت بیشتری برای ایجاد چنین باغ‌هایی داشتند، این دو باغ زیبا در زمره باغ‌های جهانی در یونسکو به ثبت رسیده‌اند و امروز نیز اگر خلاقیت و مدیریت در کنار هم قرار گیرد، می‌توان باز هم به این روند ادامه داد.

ژئوتکستایل

کویر همان کویر است اما همت باید همت کشاورزان آن زمان باشد که از هیچ تلاشی برای آبادانی کویر دریغ نکردند تا حیات در این دیار کویری تداوم یابد و این رویکرد باید تداوم یابد و به این بهانه که خشکسالی وجود دارد، نباید کشاورزی را متهم کرده و آن را محدود کنیم.

کد خبر 5418569

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 204
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

یک فعال صنفی در گفتگو با خبرنگار مهر وضعیت ذخایر روغن را نامناسب اعلام کرد و گفت: اخیراً دولت ارز روغن‌هایی را که بین شش تا نه ماه قبل وارد شده بودند، تخصیص داده اما هیچ محموله جدیدی در کار نبوده است.

روف گاردن

این فعال حوزه روغن که نمی‌خواست نامش عنوان شود، افزود: به دلیل ابهاماتی که در حذف یا تداوم سیاست ارز ۴۲۰۰ تومانی وجود داشت، واردکنندگان بخش خصوصی در دو ماه گذشته هیچ معامله‌ای انجام نداده‌اند و در این مدت تخلیه‌ای نیز صورت نگرفته است.

وی اضافه کرد: فقط بیش از صد هزار تن روغن در بنادر وجود داشت که با تخصیص ارزی که انجام شد، این محموله‌ها ترخیص شدند و جز این هیچ محموله دیگری وجود ندارد.

 

ژئوگرید

این فعال بخش خصوصی با انتقاد از سیاست گذاری‌های دولت در این حوزه، گفت: اقدامات دولت منجر به حذف بخش خصوصی از عرصه تأمین و واردات روغن شده است.

وی با اشاره به اینکه دولت عنوان می‌کند ذخایر استراتژیک خوبی در حوزه روغن دارد، گفت: تجربه نشان داده که هرگاه بخش خصوصی کنار گذاشته شده، دولت به تنهایی قادر نبوده بازار کالاهای اساسی را ساماندهی کند و الان هم شرایط به همین صورت است.

این فعال بخش خصوصی با بیان اینکه مدت زمان ترانزیت روغن به کشور طولانی است، افزود: روغن مانند کالاهای دیگر از جمله برنج نیست که بتوان طی یک تا دو ماه به راحتی آن را وارد کرد و با توجه به کشورهای مبدا ماه‌ها زمان لازم است تا این کالا وارد کشور شود و به همین جهت باید دولت مراقب باشد و هشدارهای بخش خصوصی را در این زمینه جدی بگیرد.

لندفیل

وی تصریح کرد که این هشدارها به معنی آن نیست که مصرف کنندگان نگران شوند، فقط به منزله تذکری به دولت است تا سیاست‌های خود را شفاف و عرصه را برای بخش خصوصی بازتر کند.

کد خبر 5418461

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 193
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: کمبود آب یکی از مهمترین مشکلات در استان بوشهر است که تقریباً همه نقاط استان را شامل می‌شود و هم در زمینه آب شرب و هم در آب کشاورزی این کمبودها وجود دارد.

پوشش استخر

 

شهرستان دشتستان به عنوان قطب کشاورزی استان بوشهر شناخته می‌شود و ۷۰ درصد تولیدات کشاورزی استان متعلق به این شهرستان است ولی همچنان در زمینه تأمین آب کشاورزی مورد نیاز با کمبود روبرو است.

سد رئیسعلی دلواری به عنوان بزرگترین سد استان بوشهر، بخشی از آب کشاورزی شهرستان دشتستان به ویژه آب نخیلات منطقه آب‌پخش را تأمین می‌کند ولی بخش دیگری از شهرستان نیازمند تأمین آب از طریق سد دالکی است.

نخیلات و اراضی کشاورزی بخش مرکزی و بخش سعدآباد شهرستان دشتستان برای تأمین آب نیازمند سد دالکی است؛ پروژه‌ای که سال‌ها است از آغاز اجرای آن می‌گذرد ولی کمبود منابع مالی آن را با روند کندی پیش برده است.

با پیگیری نماینده مردم دشتستان و مسئولان استانی، در سفر رئیس جمهور به استان بوشهر اعتبارات خوبی برای سد دالکی به تصویب رسید که انتظار می‌رود با تخصیص این اعتبارات شاهد تسریع در تکمیل سد باشیم.

پیشرفت ۳۶ درصدی ساخت سد

روف گاردن

 

سرپرست فرمانداری شهرستان دشتستان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به تلاش برای تکمیل پروژه سد دالکی گفت: پیگیر تکمیل سد دالکی هستیم و امیدواریم منابع مورد نیاز تأمین شود.

صادق بوستانی با اشاره به بازدید از روند اجرای سد دالکی اظهار داشت: سد دالکی یکی از مهمترین پروژه‌های عمرانی در استان بوشهر است که تکمیل آن نقش مهمی در تأمین آب مورد نیاز در این شهرستان دارد.

وی اضافه کرد: در سفر رئیس جمهور به استان بوشهر اعتبارات خوبی برای این سد به تصویب رسید که با تخصیص این اعتبارات روند تکمیل سد سرعت بیشتری به خود خواهد گرفت.

سرپرست فرمانداری دشتستان ظرفیت مخزن سد دالکی را ۲۷۰ میلیون مترمکعب عنوان کرد و ادامه داد: تأمین آب مورد نیاز نخیلات در بخش مرکزی و سعدآباد، وحدتیه، دالکی، دهقاید و … از مهمترین اهداف ساخت سد دالکی است.

تکمیل سد دالکی با منابع جدید مالی/ تهاتر نفت پیگیری می‌شود

پیگیر تهاتر نفت هستیم

وی افزود: تکمیل سد دالکی زمینه تأمین آب مورد نیاز ۱۲ هزار و ۷۵۰ هکتار از نخلستان‌های موجود در مناطق دالکی، دهقاید، وحدتیه و بخش سعدآباد دشتستان و بخشی از حقابه تالاب حله را فراهم می‌سازد.

بوستانی میزان پیشرفت فیزیکی سد دالکی را ۳۶ درصد عنوان کرد و گفت: میزان پیشرفت اعتباری این سد ۱۱ درصد است که پیگیر تخصیص اعتبارات هستیم.

وی با اشاره به تخصیص اعتبار مصوبه سفر ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: پیگیر مصوبه تهاتر مجموعه وزارت نفت نیز هستیم تا بتوانیم در مهر ماه سال ۱۴۰۳ شاهد افتتاح این پروژه بزرگ در منطقه باشیم.

استفاده از همه منابع مالی

ژئوگرید

 

استاندار بوشهر نیز با بیان اینکه نیازمند تأمین منابع آبی در استان بوشهر هستیم، تکمیل پروژه‌های حوزه آب را از اولویت‌های استان ذکر کرد.

احمد محمدی زاده با بیان اینکه از همه منابع مالی برای تأمین اعتبارات سد دالکی باید استفاده شود، روند ساخت سد را مطلوب توصیف کرد و از بودجه عمومی، تهاتر نفت، فایناس و همچنین مصوبات سفر ریاست جمهوری برای تأمین اعتبارات لازم این سد خبر داد.

استاندار بوشهر ابراز امیدواری کرد: با همراهی نماینده دشتستان و پیگیری مدیرعامل آب منطقه‌ای، در برنامه‌ریزی بودجه سال آینده و در بحث تخصیص برای این پروژه نگاه ویژه‌ای خواهد شد.

انتظار می‌رود همه مسئولان با عزمی جدی برای تأمین اعتبارات مورد نیاز سد استفاده کنند تا در سریع‌ترین زمین این سد به بهره‌برداری برسد و نخیلات دشتستان از نابودی نجات یابند.

کد خبر 5418667

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , عایق ژئوممبران , استخر کشاورزی , عایق استخر , ورق ژئوممبران , ژئوسنتتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 219
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، صالح محمدی شامگاه یکشنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با بیان اینکه امسال ۴۹ پروژه در ۴۳ روستا با اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده و می‌رسد، اظهار کرد: با بهره برداری از این پروژه‌ها برای برای ۶۴ نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.

ورق پلاستیکی

وی با اشاره به بهره مندی شش هزار خانوار از این پروژه‌ها بهره‌مند می‌شود، گفت: این پروژه‌ها در حوزه‌های آب و خاک، تولیدات گیاهی و دامی، تجهیزات بخش کشاورزی و مکانیزاسیون اجرا شده است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی گیلان در ادامه به دستاوردها و توسعه یافتگی بخش کشاورزی استان گیلان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: پیشرفت‌های بسیار زیادی با توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بالای استان در بخش کشاورزی طی سال‌های اخیر شاهد بوده‌ایم.

وی همچنین به سفر اخیر رئیس جمهور به استان گیلان اشاره کرد و گفت: در مجموع هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی استان تخصیص یافته است.

پوشش استخر

محمدی با اشاره به اینکه گیلان تولید کننده بیش از ۳ میلیون تن محصولات کشاورزی است، اضافه کرد: سهم کشاورزی در تولید ناخالص داخلی کشور ۱۱ درصد بوده که این عدد در استان گیلان ۱۸ درصد است.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد اشتغال گیلان و ۴۸ درصد اقتصاد این استان به بخش کشاورزی وابسته است، ادامه داد: تا کنون بیش از ۲۱۰۰ پروانه بهره برداری صنایع تبدیلی با ظرفیت یک میلیون و ۸۵۰ هزار تن صادر شده که از این نظر گیلان رتبه نخست در کشور را دارد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی گیلان و از نظر ظرفیت فرآوری نیز در جایگاه چهارم کشور قرار دارد، اضافه کرد: به دنبال ایجاد اشتغال برای ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر در بخش کشاورزی هستیم.

روف گاردن

وی با اشاره به نوسازی ۶۶۴ شالیکوبی در استان گیلان در راستای کیفی کردن تولید برنج، افزود: نوسازی شالیکوبی ها زمینه کاهش ۴۵ هزار تنی ضایعات در حوزه تولید برنج فراهم کرده است.

کد خبر 5418731

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 189
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر و به نقل از فائو؛ گزارش جدید سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) نشان می‌دهد که قیمت‌های جهانی مواد غذایی در ماه گذشته به دلیل افزایش قیمت روغن‌های گیاهی و لبنیات افزایش یافت. این تحقیق نشان داد که شاخص قیمت‌ها، با ۱.۱ درصد افزایش، به بالاترین حد خود در سال ۲۰۱۱ نزدیک شده است.

geomembrane

فائو می‌گوید که پیامدهای بحران انرژی، کاهش در دسترس بودن صادرات و سایر محدودیت‌های عرضه مواد غذایی، به ویژه کمبود نیروی کار و آب و هوای نامساعد، قیمت‌ها را بالاتر برده است.

شاخص روغن‌های گیاهی در ژانویه ۴.۲ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافت و به سطح بی‌سابقه رساند. قیمت تمام روغن‌های اصلی افزایش یافت که تا حدی با افزایش قیمت روغن خام حمایت می‌شد.

شاخص قیمت لبنیات نیز با افزایش ۲.۴ درصدی، پنجمین افزایش ماهانه متوالی را سپری کرد که بیشترین افزایش در گروه لبنیات مربوط به شیر خشک و کره بدون چربی بود.

بر اساس گزارش فائو، شاخص قیمت غلات تنها ۰.۱ درصد افزایش داشت و ذرت در این ماه ۳.۸ درصد افزایش داشت.

ورق پلاستیکی

در این گزارش آمده است که قیمت گوشت در ژانویه افزایش یافت، در حالی که شاخص قیمت شکر نسبت به ماه قبل ۳.۱ درصد کاهشی بوده است که تا حدی به دلیل افزایش تولید در کشورهای صادرکننده عمده شکر همچون هند و تایلند بوده است.

در همین حال، قیمت جهانی گندم به دلیل برداشت‌های زیاد در استرالیا و آرژانتین ۳.۱ درصد کاهش یافت.

فائو می‌گوید: «برای سال ۲۰۲۲، انتظار می‌رود کشت جهانی گندم به دلیل شرایط جوی مساعد در نیمکره شمالی، گسترش یابد، اگرچه هزینه‌های بالای نهاده می‌تواند از گسترش میزان کشت جلوگیری کند.»

این نهاد زیرمجموعه سازمان ملل پیش بینی خود را از تولید جهانی غلات در سال ۲۰۲۱ به ۲.۷۹۳ میلیارد تن از برآورد قبلی که ۲.۷۹۱ میلیارد تن بود، افزایش داده است.

پوشش استخر

قیمت‌های بالاتر مواد غذایی به افزایش بیشتر تورم منجر شده است زیرا اقتصادها از زمان بهبود نسبی بحران کرونا بهبود پیدا کرده‌اند، فائو هشدار داده که هزینه‌های بالاتر مواد غذایی به دلیل تورم، جمعیت فقیرتر را در کشورهای متکی به واردات در معرض خطر و سو تغذیه قرار می‌دهد.

کد خبر 5418743

منب مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 183
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری مهر، ایوب فصاحت با اعلام اینکه در بدو ورود به اجرای طرح به جهت کمک به معیشت مردم، کارمان را با مساعدت وزارت جهاد کشاورزی در تأمین محصولات اساسی و عرضه برنج، روغن، شکر، قند و چند محصول دیگر که بیشتر مورد نیاز مردم هستند، شروع می‌کنیم، گفت: این طرح به‌صورت مستمر در ایستگاه‌های منتخب مترو ادامه خواهد داشت و به تدریج به سایر محصولات ورود می‌کنیم و میوه هم عرضه خواهیم کرد.

لندفیل

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران با اشاره به اینکه در چند ایستگاه مترو، مطالعات شروع شده و مطالعه ایستگاه متروی امام خمینی (ره) نیز تکمیل شده و اجرای طرح از این ایستگاه آغاز خواهد شد، اظهار کرد: تا ۱۵ اسفند، این طرح در ۳۰ ایستگاه مترو، مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت و شاخص‌های انتخاب و مکان‌یابی ایستگاه‌ها، بر مبنای توافق دو طرفه است. یک بخش، مربوط به موضوع تأمین و توزیع است که از سوی سازمان مدیریت میادین، تدبیر و تعیین می‌شود و بخش دیگر، مربوط به شرکت بهره‌برداری مترو است که تمهیدات و ملاحظاتی همچون عدم تجمع و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مورد توجه قرار می‌گیرد.

geomembrane

 

وی با بیان اینکه برای اجرای طرح، دو گروه بهره‌بردار را مدنظر قرار داده‌ایم، تصریح کرد: یکی، بهره‌برداران قوی حوزه بازرگانی هستند که در حال حاضر در میادین میوه و تره بار کار می‌کنند، چون می‌خواهیم این طرح را هر چه سریع‌تر شروع کنیم و دیگری، بهره‌برداران جدیدی هستند که در مقاطع مورد نظر، اضافه می‌شوند.

فصاحت در مورد تدابیر و تمهیداتی که برای جلوگیری از تجمع احتمالی که ممکن است با عرضه اقلام اساسی در ایستگاه‌های مترو به وجود بیاید، خاطرنشان کرد: بخشی از این موضوع مربوط به سازمان مدیریت میادین است که با ارائه محصولات در بسته‌بندی‌های سبک، به نحوی که برنامه‌ریزی کرده‌ایم که تحویل آنها به شهروندان و جابه‌جایی‌شان، راحت و محاسبه قیمت آنها، ساده باشد و در یک کلام، سرعت عمل در توزیع داشته باشیم و بخشی هم مربوط به شرکت بهره‌برداری مترو است که با توجه به همکاری فی‌مابین، انشاالله حداقل تجمع را خواهیم داشت تا بتوانیم با مدیریت هماهنگ در این عرصه، برای اولین بار شاهد توزیع کالاهای اساسی در ایستگاه‌های مترو باشیم.

ورق پلاستیکی

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران با تأکید بر اینکه این سازمان و شرکت بهره‌برداری مترو در اجرای طرح عرضه کالاهای اساسی در ایستگاه‌های مترو، دید سودآوری ندارند، عنوان کرد: هدف مدیریت شهری از اجرای این طرح، آن است که اقلام تنظیم بازار را بدون واسطه و به صورت مستقیم به دست مردم عزیزمان برساند.

کد خبر 5418823

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 191
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: بحران سایت پسماند محمدآباد داستان تازه ای نیست که به آن پرداخته نشده باشد اما عمق فاجعه زیست محیطی صورت گرفته در این سایت پسماند از اهمیت پرداختن به این موضوع کم نمی‌کند.

آب بندی استخر

سایتی که قرار بود روزی باری از روی دوش مشکلات استان بردارد و مرهمی برای مشکلات زیست محیطی قزوین باشد امروز به یک معضل تبدیل شده و تمام استان را درگیر خود کرده است.

بدون شک عدم مدیریت صحیح، ورود زباله‌های تفکیک نشده و بیش از حد مجاز از جمله مسائلی است که سایت محمدآباد را به مرور زمان به یک واقعه ناگوار زیستی تبدیل کرد و نه تنها حیات زیستی زمین بلکه شهروندان آن منطقه، دام‌ها و محصولات کشاورزی نیز از این خسارات در امان نبودند.

هشدار این داستان زمانی بیشتر نواخته شد که شیرآبه‌های پسماند به سفره آب‌های زیر زمینی و محصولات کشاورزی راه پیدا کرد و بیماری‌های ناشناخته‌ای به انسان و حیوانات وارد شد که این‌ها تنها بخشی از هزارویک مشکل سایت محمدآباد بود.

ورود زباله بیش از حد سایت محمدآباد را با تهدید جدی مواجه کرد

محمود داوران از فعالان زیست محیطی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت سایت محمدآباد اظهار کرد: سایت محمدآباد به دلیل دریافت زباله بیش از اندازه و عدم پردازش صحیح زباله در این منطقه با تهدید جدی مواجه شده است.

دبیر شبکه تشکل‌های محیط زیست و منابع طبیعی اذعان کرد: عدم دریافت زباله تفکیک شده، خرابی دستگاه‌های پردازش زباله و دریافت زباله از شهرک‌های متعدد سبب شده تا ظرفیت سایت محمدآباد زودتر از حد معین تکمیل شود.

وی افزود: از سوی دیگر ورود زباله‌های صنعتی و پزشکی خطرناک، دفع غیربهداشتی زباله‌های سایت محمدآباد و وجود شیرآبه‌های ناشی از این زباله‌ها سبب شده تاعلاوه بر مردم، خاک و آب‌های زیر زمین منطقه محمدآباد نیز مورد تهدید جدی قرار بگیرند.

تشکیل پرونده قضائی برای مسببان سایت پسماند محمدآباد

 

پلاستیک استخر

این مسئول ابراز کرد: طرح جامعی برای پسماند در نظر گرفته نشده و مدیریت زیست محیطی مناسبی در این منطقه انجام نمی‌شود از سوی دیگر در بخش مرکزی استان فشار جمعیت، صنعت، کشاورزی و منابع بالاست و زباله‌های فراوانی تولید می‌شود که بدون تفکیک وارد سایت می‌شوند و نتایج کار به تهدید محیط زیست منتهی می‌شود.

وی ادامه داد: کنترل یا جلوگیری از ورود زباله شهرک‌ها و استان‌های دیگر به این منطقه، نظارت اصولی مدیران، ارائه برنامه واقع‌گرایانه، بازنگری سیاست شهرک‌ها و روستاهای اطراف، تأسیس مرکز تصفیه، اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم در خصوص تفکیک زباله، گزارش، پایش و سازماندهی این سایت از دیگر فعالیت‌های مهمی است که باید اجرایی شود.

انتقال بیماری از طریق سگ‌های ولگرد محمدآباد

محمدعلی اشتریان یکی دیگر از فعالان زیست محیطی استان قزوین نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آسیب‌های زیستی سایت محمدآباد اظهار کرد: پسماندهایی که در سایت محمدآباد رها شده باعث تولید گازهای سمی دی اکسین و فوران می‌شود که این گازها عامل آلودگی هوا هستند اما بخش اصلی آلودگی این منطقه مربوط به آلودگی آب و خاک است که علت اصلی آن عدم استفاده از لندفیل استاندارد است.

واگذاری پسماند محمدآباد به شرکت خصوصی نیز نیازمند ورود بازرسی است زیرا شرکت‌های خصوصی که کارمندان دولت ذی نفع آن بوده‌اند پروژه‌ای را تحویل گرفتند که آن پروژه نیز به خوبی مدیریت نشده است

این فعال محیط زیست با اشاره به برخی از مشکلات زیستی منطقه محمدآباد ابراز کرد: تجمع سگ‌های بی‌پناه در سایت محمدآباد از دیگر تهدیدهایی است که مردم منطقه محمدآباد با آن مواجه‌هستند.

اشتریان افزود: وجود سگ‌های بی‌پناه باعث انتقال بیماری و آلودگی می‌شود چنانچه که دام‌ها و مردم ساکن این منطقه گاهی دچار بیمارهای ناشناخته می‌شوند.

مدیریت پسماند در سایت محمد آباد سبب وقوع جرم شده است

لندفیل

قاضی مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در بازدیدی در تاریخ ۲۹ اسفند سال گذشته انجام دادیم مشخص شد نواقصی از جمله مدیریت و واگذاری‌های اشتباه، این سایت را به یک خطر جدی برای محیط زیست استان تبدیل کرده است..

دادیار شعبه پنجم دادسرا عمومی انقلاب استان قزوین اذعان کرد: طبق نظر کارشناسان خطر جدی سایت محمدآباد سبب فرسایش خاک و آلوده شدن آب‌های زیر زمینی می‌شود که طی بازدید ما ۱۲ مورد نقص در این سایت وجود داشت و می‌توان این ۱۲ نقص را ۱۲ جرم دانست که مسئول اصلی آن شهرداری قزوین است.

وی گفت: مدیریت شهری ما در بحث مدیریت پسماند در سایت محمد آباد خوب عمل نکرده‌است و این امر سبب شده تا وقوع جرم اتفاق بیفتد و در راستای آن پرونده‌ای تشکیل شود که البته به مسئولین مهلت‌هایی نیز داده شد و در تاریخ ۱۴ فروردین امسال نیز مکاتبه با محیط زیست برای بازدید مجدد انجام شد اما متأسفانه هیچیک از نواقص ۱۲ گانه این منطقه برطرف نشده بود.

این مسئول ابراز کرد: طی مهلت دوباره‌ای که داده شد مجدد در تاریخ دوم مردادماه مکاتبه دیگری انجام شد که از ۸ نقص مطرح شده هیچیک محقق نشده بود و این به این معنا بود که شهرداری در این فرصت پنج ماهه توانست تنها ۴ مورد از نواقص را برطرف کند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری در خصوص علت عدم حل نواقص گزارشی ارائه نکرد گفت: پرونده قضائی این مسئله تشکیل شده و ما می‌توانیم کیفرها را صادر کنیم.

geomembrane

این مسئول بیان کرد: واگذاری پسماند محمدآباد به شرکت خصوصی نیز نیازمند ورود بازرسی است زیرا شرکت‌های خصوصی که کارمندان دولت ذی نفع آن بوده‌اند پروژه‌ای را تحویل گرفتند که آن پروژه نیز به خوبی مدیریت نشده است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری باید حتی در زمان واگذاری نیز نظارت خود را به سایت محمدآباد انجام می‌داد افزود: شهرداری طبق ماده ۷ مدیریت پسماند مسئول اصلی جمع‌آوری و دفع مجاب پسماندهای عادی و شهری را به عهده دارد و طبق قانون شهرداری می‌تواند این امر را واگذار کند و زمانی که مطالبات ما با شهرداری انجام می‌شود شهرداری چنین پاسخ می‌دهد که مدیریت محمد آباد با ما نبوده است.

وی ادامه داد: طبق ماده ۶۸۸ که اعلام جرم نیز شده است محیط زیست می‌تواند گزارش دهد که اقدامات انجام شده تهدیدی برای سلامت جامعه است که در بحث مخلوط کردن پسماندهای پزشکی و پسماندهای عادی در ایام کرونا یکی از خطراتی است که جامعه را تهدید می‌کند.

وی افزود: از نظر من آتش گرفتن سایت محمدآباد به گونه‌ای پاک کردن صورت مسئله بود که باید بازرسی‌های لازم در این زمینه انجام شود زیرا آتش سوزی که سبب آلودگی هوا شده جرمی است که اتفاق افتاده است.

پسماندهایی که در سایت محمدآباد رها شده باعث تولید گازهای سمی دی اکسین و فوران می‌شود که این گازها عامل آلودگی هوا هستند.این مسئول در پایان تاکید کرد: در حالی که ما می‌توانیم مردم را از بیماری‌ها و بوی نامطبوع این سایت نجات دهیم چرا باید از انجام این کار اجتناب کنیم.

لندفیل جدید در سایت محمدآباد احداث می‌شود

ورق پلاستیکی

علی فرمانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت سایت محمدآباد اظهار کرد: برنامه‌ریزی ما برای حل مشکلات سایت محمدآباد و ارائه طرح جامع برای مدیریت پسماند به چند محور اساسی تقسیم می‌شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری در شورای شهر قزوین اذعان کرد: بخش اول طرح جامع مدیریت پسماند است که در این مرحله آموزش و فرهنگ سازی، تفکیک زباله از مبدا و احداث لندفیل جدید با همکاری سرمایه گذاران در کوتاه مدت انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه افرادی که شغل آنها جمع‌آوری زباله است می‌توانند در طرح هوشمند سازی و هایپر مارکت هایپر پسماند با ما همکاری کنند افزود: گام بعد اجرای طرح "هایپرمارکت هایپر پسماند" است که طبق این طرح مردم با تحویل پسماندهای بازیافتی خود به جایگاه‌های مشخص شده در شهر می‌توانند اقلام بهداشتی دریافت کنند.

تشکیل پرونده قضائی برای مسببان سایت پسماند محمدآباد

این مسئول ابراز کرد: گام بعدی هوشمندسازی بازیافت پسماند است که در این راستا یک اپلیکیشن یا سامانه‌ای طراحی می‌شود که شهروندان با عضویت در این سامانه میزان پسماند خود را ثبت می‌کنند و در ازای آن هزینه دریافت می‌کنند اما این هزینه به طور مستقیم در اختیار شهروندان قرار نمی‌گیرد بلکه در قالب طرح‌های تشویقی یا جبران عوارض لحاظ می‌شود.

عضو ششمین دوره شورای اسلامی شهر قزوین بیان کرد: کلیه اقدام در راستای فرهنگ‌سازی صحیح در خصوص پسماند انجام می‌شود که اگر این امر به درستی محقق شود بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: اصلی‌ترین اقدام ما برای حل مشکلات فعلی سایت محمدآباد احداث لندفیل بود که این امر نیازمند همکاری سرمایه‌گذاران است و البته ما تلاش کردیم تا از ظرفیت نمایندگان مجلس برای دریافت بودجه ملی در این راستا نیز استفاده کنیم.

این مسئول در پایان گفت: اگر دو اقدام کوتاه مدت و بلند مدت ما که در واقع احداث لندفیل و فرهنگ‌سازی است به درستی محقق شود بسیاری از مشکلات ما در این حوزه برطرف خواهد شد.

اگرچه هزار و یک مشکل مطرح شده در خصوص سایت محمدآباد حاصل کم‌توجهی مسئولین و به تعبیری کم‌توجهی به جایگاه زیستی استان بوده اما درحال حاضر نیز این مدیران شهری هستند که می‌توانند سایت محمدآباد را از مرز میان مرگ و حیات نجات دهند.

پوشش استخر

از سوی دیگر مسئله تفکیک زباله ازمبدا و رسیدن به درآمد در حوزه پسماند از جمله اقداماتی است که برای استان نه تنها در حوزه زیستی بلکه در حوزه اقتصادی نیز بسیار اثرگذار است که با اقدامات نه چندان پیچیده محقق می‌شود و این اقدامات نیز در گرو همراهی مردم و تلاش مسئول است.

کد خبر 5418846

 

منبع مهریوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 191
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، هرچند از قدیم معروف بوده و هست که پیچ بالا و پایین کردن زندگی‌های معمولی با وام است، ولی همیشه آنقدر فرایند اخذ وام از بانک‌ها، مخصوصاً بانک‌های دولتی سخت بوده که معمولاً مردم عادی بی‌خیال گرفتن آن می‌شدند. در واقع معروف بوده است که برای گرفتن وام از این بانک‌ها یا باید آشنای خوبی داشته باشید و یا به سراغ بانک‌های خصوصی که عموماً نرخ بهره بالاتری دارند بروید که برای هر دو هم باید کفش آهنین به پا داشت.

ورق پلاستیک

 

برای رفع این مشکل دولت سیزدهم ماه گذشته یک برنامه تحولی را مبنی بر حذف برخی زوائد اداری اخذ وام مطرح کرد. خلاصه دستور وزارت اقتصاد مبتنی بر جایگزین کردن فیش حقوقی و اعتبارسنجی با ضامن‌های متعدد است. این دستور که به وام ۱۰۰ میلیونی بدون ضامن مشهور شده است، به ۱۳ بانک دولتی از طرف وزارت اقتصاد ابلاغ شد.

در روزهای گذشته نیز سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی در این باره گفته است: بانک حق دریافت سپرده برای ارائه تسهیلات را ندارد و هر شرط اضافی و بیشتر از بخشنامه ابلاغی به بانک‌ها تخلف محسوب می‌شود البته تاکنون ۴۰۰ مورد شکایت هم از بانک‌ها دریافت شده است که اگر تخلف محرز شود با آن بانک برخورد خواهد شد.

برای بررسی روند اعطای وام بدون ضامن، خبرنگار مهر به چند بانک مختلف که در فهرست بانک‌های اعلامی وزیر اقتصاد بود در مرکز شهر مراجعه کرد که ماحصل آن را در ادامه می‌خوانید؛

اعتبارسنجی از طریق سامانه اینترنتی

گزارش میدانی خود را از بانک ملت نزدیک محل کار آغاز کردم. بعد از ورود به بانک مستقیم به قسمت ارائه تسهیلات رفته مدتی منتظر شدم تا کار باجه اعتبارات و تسهیلات بیاید. شاید چند دقیقه‌ای منتظرش ماندم اما خبری از کارمند نشد.

کارمند دیگری که دیدم معطل ایستاده‌ام گفت: وام می‌خواهی؟

هنوز پاسخ نداده بودم که گفت: تمامی مراحل اعتبارسنجی و اعطای تسهیلات این بانک از طریق سامانه اینترنتی انجام می‌شود و نیازی به مراجعه حضوری به بانک نیست.

ادامه داد: حتی نیازی به سپرده هم نیست و بنا بر اعتبارسنجی که در سامانه انجام می‌شود سقف وام هر فرد مشخص خواهد شد.

تکذیب اعطای وام بدون سپرده

حوضچه پرورش ماهی

 

بعد از خروج از بانک ملت به سمت بانک بعدی حرکت کردم؛ بانک رفاه کارگران. در خبرهایی که به دستم رسیده بود بسیاری از مراجعین از برخورد بانک در خصوص اعطای تسهیلات بدون ضامن گلایه کرده بودند. بعد از ورود به شعبه و سوال از کارمند بخش اعتبارات در خصوص شرایط وام بدون ضامن وی بی معطلی گفت: بانک رفاه توان پرداخت وام بدون سپرده را ندارد.

به او گفتم اما وزیر اقتصاد اعلام کرده است برای گرفتن وام بدون ضامن نیازی به سپرده گذاری نیست که پاسخ داد: وزیر اقتصاد اساساً چیزی راجع به اعطای وام بدون سپرده نگفته و اصلاً این امر برای هیچ بانکی امکان پذیر نیست.

با ناراحتی از بانک خارج شدم و دنبال شعبه دیگری از بانک رفاه گشتم تا همین مورد را نیز از آنها پرس و جو کنم. با زحمت شعبه دیگری پیدا کردم که در آنجا هم همین پاسخ را شنیدم.

کارمند اعتبارات بانک رفاه گفت: در دستورالعمل‌های آقای وزیر اقتصاد تنها ضامن از رویه اخذ وام حذف شده و برای اعطای وام هر مقدار سپرده‌ای که در حساب خود داشته باشید، ۶ ماه بعد دو برابر آن می‌توانید وام بگیرید.

اعتبارسنجی در هر شعبه‌ای از بانک

آب بندی استخر

بعد از آنکه از سوی بانک رفاه به در بسته خوردم به سمت بانک دیگری حرکت کردم مقصد بعدی در این گزارش میدانی بانک تجارت بود. کارمند این بانک گفت که مراحل اعتبارسنجی درون شعب بانکی انجام می‌شود و نیازی به وجود سپرده پیشین نیست.

وی تأکید کرد برای اعتبارسنجی می‌توانید به هر شعبه‌ای مراجعه کنید و ترجیحاً شعبه‌ای را انتخاب کنید که خلوت‌تر باشد.

همچنین این کارمند گفت با توجه به اینکه وام در قالب کار اعتباری داده می‌شود، قبلاً نباید از کارت اعتباری استفاده کرده باشید، او گفت همچنین چک‌های برگشتی و سایر استعلامات نیز گرفته می‌شود و با توجه به تمام این موارد مبلغ و میزان بازپرداخت را تعیین می‌کنند.

وی تاکید داشت که حتماً وام گیرنده باید کارمند رسمی باشد و کارمندان نهادهای خصوصی و یا قراردادی نمی‌توانند از این شرایط استفاده کنند.

شرایط اعطای تسهیلات تفاوتی نکرده است

شرایط در بانک کشاورزی هم مانند دیگر بانک‌ها بود به طوری که در بانک کشاورزی هم کارمند این بانک گفت: میزان اعطایی وام به میانگین اعتبار حسابتان بستگی دارد و حداقل باید در چند ماه اخیر حدود ۵ میلیون تومان در حساب خود داشته باشید.

از او پرسیدم اگر ۵ تومان داشته باشم چقدر وام می‌گیرم که گفت: شما نهایتاً تا پنجاه تومان حساب کن!

از کارمند بانک پرسیدم شرایط وام گرفتن پس همچنان تغییری نیافته است که در پاسخ شنیدم: دولت با این مصوبه صرفاً به دنبال تسهیل شرایط ضمانت بوده ولی شرایط اعطای تسهیلات تفاوتی نکرده است.

به شعبه‌تان بستگی دارد

پلاستیک استخر

اما مقصد دیگر من برای این گزارش میدانی بانک سپه بود. بانک سپه از آن جهت که با برخی از بانک‌های نظامی ادغام شده است برای بسیاری از مخاطبان سوال بود که نحوه اعطای وام بدون ضامن در این بانک چگونه است.

بعد از ورود به بانک سپه نکته جالبی که کارمند این بانک گفت این بود که شرایط اعطای وام نه تنها در هر بانک، بلکه در هر شعبه هم متفاوت است و برای کم و کیف وام باید به شعبه خودتان مراجعه کنید. در واقع چون بودجه هر شعبه متفاوت است، شرایط وام‌دهی آن نیز متفاوت است.

از کارمند بانک تقاضای توضیح بیشتری کردم که گفت: وام‌ها در قالب کارت مرابحه است، یک میلیون بابت کارهای اداری و اعتبارسنجی و باقی کارها کم می‌شود، ده درصد مسدودی دارد و هجده درصد هم سود دارد.

سوالی که در این بانک برایم پیش آمد این بود که با این ساز و کار تکلیف مشتریانی که در بانک‌های ادغامی با بانک سپه بوده‌اند و الآن شعبه مختص خودشان جمع شده است باید چه کار کنند که کارمند این بانک توضیح داد حتماً و حتماً باید به همان بانکی بروید که قبلاً به طور مثال انصار بوده و الآن شعبه‌ای از بانک سپه شده است.

حداقل دوبرابر اقساطتان دریافتی داشته باشید

برای پیگیری گزارش به بانک صادرات و ملی نیز مراجعه کردم در بانک صادرات از مدیر شعبه شرایط اعطای وام بدون ضامن را پرسیدم. وی گفت: آیا از این شعبه حقوق دریافت می‌کنید؟ پاسخم طبیعتاً مثبت بود.

دوباره پرسید: معوقات که ندارید؟ که پاسخ دادم خیر معوقات ندارم.

کارمند بانک دوباره گفت: برای گرفتن وام باید حداقل دو برابر قسطی که می‌خواهید پرداخت کنید را باید حقوق بگیرید، مثلاً اگر یک میلیون قسط وام است باید حداقل دو میلیون تومان دریافتی ماهانه داشته باشید.

۵ میلیون سپرده برای وام ۵۰ میلیونی و ۱۰ میلیون برای وام ۱۰۰ میلیونی

در پایان به یک شعبه بانک ملی نیز مراجعه کردم. کارمند این بانک از ابلاغ نشدن دستورالعمل‌های وام بدون ضامن خبر داد و گفت مگر وام بدون ضامن هم می‌شود؟ وی گفت در کنار ضامن باید برای وام ۵۰ میلیون تومانی ۵ میلیون سپرده و برای وام ۱۰۰ میلیونی سپرده گذاری ۱۰ میلیون تومانی انجام دهید.

با این شرایط از گرفتن وام بدون ضامن از بانک ملی منصرف شدم.

لندفیل

هرچند به طور قطع تسهیل شرایط ضمانت بانکی یک اقدام تحولی و روبه‌جلویی برای معیشت خانوارهای متوسط می‌تواند باشد، ولی آنقدر تفاوت در شرایط بانک‌ها و حتی شعب مختلف وجود دارد که وام گیرنده اصلاً تمایلی به گرفتن وام نخواهد داشت.

لازم به ذکر است بانک‌هایی که خبرنگار مهر مراجعه کرد تماماً در مرکز پایتخت بود و حتماً شرایط در شهرستان سخت‌تر و پیچیده‌تر است. در همین راستا به نظر می‌سد لازم است وزارت اقتصاد برای پیشبرد هدفی که دارد، نظارت بیشتری بر بانک‌های تحت امر خود به خرج دهد.

کد خبر 5415278

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ,
:: بازدید از این مطلب : 196
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 بهمن 1400 | نظرات ()