نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده در خطبه های نماز جمعه حمله سپاه پاسداران به مقر جاسوسی موساد در ارببل عراق را اتفاق مبارک دانست و اظهارداشت: این حمله از ایران انجام گرفت درحالی که می توانستیم از همان سوریه بزنیم اما این حمله از خود ایران پیام داشت اول اینکه بانک اطلاعات ما از صهیونیست ها گسترده است و دومین پیام دیگر این حمله به کشورهای حوزه خلیج فارس و جمهوری باکو است؛ رژیم جعلی صهیونیستی که خودشان امنیت ندارند چطور می‌توانند امنیت شما را حفظ کنند.

استخر ژئوممبران

وی ادامه داد: اگر روزی قرار باشد اهداف صهیونیست‌ها را بزنیم فرقی نمی‌کند، در کدام کشور باشد؛ جمهوری اسلامی ایران توطئه و ناامنی و شهادت سربازان خود را در هیچ کشوری تحمل نمی‌کند و هرجا امنیت خود را به خطر ببینید حتما به آن کانون توطئه پاسخ کوبنده خواهد داد.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان بیان داشت: تندروهای کردستان در زمان حمله داعش به فلاکت افتاده بودند اما شهید حاج قاسم آنها را نجات داد اگر آن روز شهید ما به داد شما نمی‌رسید امروز اصلا وجود نداشتید اما با کفران نعمت از سلامتی خود، کردستان را به پاتوق جاسوسی صهیونیست‌ها کرده‌اید.

عبادی زاده ادامه داد: کردستان عراق اگر دوباره بخواهد علیه امنیت ملی ایران ایجاد تهدید کند بداند هم خود و هم صهیونیست‌ها در خطر خواهند بود لذا در حمله اخیر سپاه پاسداران به مقر صهیونیست‌ها در اربیل عراق این پیام به کردها داده شد، از طرفی در این حمله، قدرت موشکی ایران به کردستان عراق و تمامی کشورهای همسایه را نشان دادیم.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود به سکوت مجامع حقوقی جهانی در خصوص جنایت جلادانه عربستان سعودی درگردن زدن ۸۱ جوان بی‌گناه در مقابل چشمان اشاره کرد و بیان داشت: ال سعود با این جنایت قرون وسطایی در یک روز جوانانی زیادی را گردن زد درحالی که تمام جوامع بین المللی مدعی حقوق بشر در مقابل این جنایت بزرگ سکوت کرده و خفه شده‌اند.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده، اقدام جلادانه سعودی‌ها را یک جنایت جنگی دانست و اضافه کرد: امروز رفوزه های حقوق بشر برای یک اتفاق کوچک، دنیا را خراب اما برای حفظ دلارهای کثیف سعودی برای خود در برابر جنایت‌های سعودی‌ها سکوت کرده‌اند.

امنیت و آسایش خود را مدیون مجاهدت های سربازان گمنام امام زمان(عج) هستیم

لایه استخر

امام جمعه بندرعباس از دیگر ویژگی‌ها و وظایف منتظران ظهور را استقامت نشان دادن و صبور بودن در مقابل دشمنان خدا دانست و بیان کرد: امروز جبهه مقاومت مرزهای فکر و عقیده و اقتدار ما را در فراسوی دنیا درنوردیده و دشمن را پریشان کرده است.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده در این رابطه ضمن تبریک میلاد حضرت حجت به سربازان امام عصر(عج) یادآور شد: امنیت و آسایش امروز کشور مدیون مجاهدت های سربازان گمنام امام زمان(عج) هستیم.

وی با بیان این نکته که، انتظار فرج، حلقه اتصال ما مقام نورانی و مقام شامخ ولایت است، گفت: امروز کسی نمی‌تواند اداعا کند پیرو و منتظر امام زمان (عج) است اما با نائب او پیوند و ارتباط نداشته باشد چراکه محبت نسبت به نائب امام زمان در عصر غیبت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان یکی از راهها برای سلامتی حضرت حجت(عج) را صدقه دادن به فقرا عنوان و توصیه کرد: در ترویج فرهنگ مهدوی همه رسالت‌ها و وظایفی برعهده داریم یکی از این وظایف دستگیری از فقراست، لذا با وقف و ادای نذر می‌توانیم با امام زمان خود ارتباط داشته و یاد امام زمان در دلهایتان خود زنده نگه داریم.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده در خطبه‌های امروز نماز جمعه بندرعباس به مساله امنیت غذایی مردم و حمایت از کشاورزان اشاره کرد و بیان داشت: جامعه امروز به فرآورده های غذایی نیاز دارند، زیرا کشوری که در مسائل خود نیازمند دیگران باشد این کشور در آینده با خطر جدی امنیت غذایی مواجه خواهد بود.

عایق استخر

امام جمعه بندرعباس در این رابطه به گستردگی موقوفات امام علی(ع)، وقف به فقرا با احیا قنوات از سوی آن حضرت اشاره کرد و بیان داشت: دولت سیزدهم تدابیری اتخاذ کند که کشور به لحاظ امنیت غذایی در مضیقه نباشد.

به گفته وی، کشاورزی گوهر نابی است که پیامبر اکرم(ص) در بیان اهمیت و ارزش کار زراعت و کشاورزی، کشاورز را گنج الهی دانسته و تاکید کرده است نباید به کشاورزان ستم شود.

خطیب جمعه بندرعباس ابراز امیدواری کرد دولت سیزدهم نیز در راستای حمایت از کار، رونق تولید و سرمایه گذاری در کشور تمرکز خود را بر روی حمایت از امنیت غذایی و کشاورزان بگذارد.

کد خبر 5449983

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید احمد رضا شاهرخی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم آباد در سخنانی با بیان اینکه بندگان صالح هستند که وارث زمین خواهند شد، اظهار داشت: خداوند می‌فرماید که ما هم در زبور، کتاب حضرت داوود (ع) و هم در کتاب تورات حضرت موسی (ع) مقرر کردیم و نوشتیم که زمین از آن بندگان صالح خداوند است.

ورق استخر

وی بیان داشت: در این راستا حاکمیت بر زمین دو شرط دارد، یکی عبودیت و دیگری عمل صالح، این همان تقوایی است که باید در زندگی فردی، خانوادگی، اجتماعی، مناسبت‌های حاکمیتی، مناسبت مردم با حاکمیت، مناسبت حاکمیت با مردم، مناسبت مردم با مردم، سرلوحه قرار بگیرد، در این راستا خود و همه شما نمازگزاران را به عبودیت خداوند و عمل صالح که همان تقوا است فرا می‌خوانم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در ادامه سخنان خود با اشاره به روز ولادت حضرت امام عصر (عج)، بیان داشت: گفته شده که ولادت این حضرت در روز جمعه اتفاق افتاده و این رویداد مبارک در طلوع فجر نیمه شعبان سال ۲۵۵ هجری به وقوع پیوسته است.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه دوران کودکی این حضرت که پنج سال بود و در آن پنج سال هم زندگی خودش را پنهانی سپری می‌کرد، در زمان معتصم عباسی که امام حسن عسگری را هم به شهادت رسانید، افزود: این غیبت صغری که از سال ۲۶۰ شروع شد و تا سال ۳۲۹ ادامه داشت، در این ۶۹ سال از طریق نواب خاص به امور مردم رسیدگی می‌کردند، از سال ۳۲۹ هم غیبت کبری شروع شد که تا الان هم ادامه دارد، غریب به هزار و ۱۵۰ سال از زمان تولد این حضرت می‌گذرد.

مردم خواهان تغییر و تحول هستند

وی با بیان اینکه روز میلاد امام عصر (عج) که هم شب و هم روز آن گفته شده که بعد از شب‌ها و روزهای قدر، از این فضیلت برخوردار است گفت: در این روز، دعا، مناجات، استغفار، زیارت امام حسین (ع)، دعاهای مخصوص که در مفاتیح آمده و صلوات شعبانیه سفارش شده است، این روز مبارک را به محضر امت اسلامی و شما نمازگزاران و مردم متدین و انقلابی استان لرستان و خانواده‌های شهدا، جانبازان و قبل از همه اینها به مقام معظم رهبری تبریک و تهنیت می گویم.

استخر ژئوممبران

نماینده ولی‌فقیه در لرستان افزود: البته ما در پایان سال ۱۴۰۰ هستیم، مردم در سالی که گذشت با فراز و نشیب‌هایی روبرو بودند، این سال با عزت، شرافت و سربلندی مردم به پایان رسید، سالی که همراه با سختی‌های معیشتی، کرونا، فشارهای اقتصادی دشمن و برخی سو مدیریت‌های داخلی بود، اما مردم ما این دشواری‌ها را با یاری خداوند و صبر و استقامت پشت سر گذاشتند و در انتخابات ۲۸ خرداد شرکت کردند و دشمن را مأیوس کردند و نشان دادند که سرمایه نظام اسلامی هستند و به نظام جمهوری اسلامی اعتماد دارند اما خواهان تغییر و تحول به نفع مردم هستند.

حجت الاسلام شاهرخی تاکید کرد: مردم ما در انتخابات هم وفاداری خود را به نظام اسلامی اعلام کردند و هم نشان دادند با آرای خود که خواهان تغییر، تحول و در استان ما تحول همراه با جهش به نفع مردم هستند، تقریباً ۹ ماه از این انتخاب می‌گذرد، قوه مجریه در حال شکل گیری به طور کامل است، در استان لرستان هم گام‌هایی در جهت شکل گیری قوه مجریه برداشته شده که نیازمند کامل شدن است.

روند انتصابات هر چه سریع‌تر کامل شود

وی با بیان اینکه وزرا و استانداران در سراسر کشور نیاز است هر چه سریع‌تر دستگاه‌های تحت مدیریت خود را با انتصاب‌هایی که می‌کنند، کامل کنند تا شایعات دروغ هم از جامعه رخت بربندد و تأخیری که خودشان در کارها دارند به نحوی بر عهده افراد و اشخاصی نهاده نشود، افزود: بنابراین می‌طلبد که هم وزرا و هم استانداران در سراسر کشور هر چه سریع‌تر دستگاه‌های تحت مدیریت خود را با انتصاب‌هایی که می‌کنند، کامل کنند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان تاکید کرد: البته انتصاب‌هایی که در استان ما صورت می‌گیرد، باید بتواند که تحول همراه با جهش را رقم بزند، مدیران دستگاه‌ها در این قریب به شش ماه گزارش‌هایی از برنامه‌های خود را به مردم اعلام کردند و گزارش دادند، البته این دیگر قضاوت و داوری با خود شما مردم است، مردم دیدگاه‌های متفاوتی دارند و داوری‌های متفاوتی دارند.

حجت الاسلام شاهرخی بیان داشت: مردم انتظار دارند که با برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت، آثار گشایش را در زندگی خود ببینند، این انتظار مردم است، همچنان آن چیزی که می‌تواند گشایش و تحول همراه با جهش را در استان ما به وجود آورد که این خدمت گزار شما بارها بر آن تاکید کرده‌ام و در آینده هم تاکید خواهم کرد و مطالبات همه مردم است، چهار رویداد مهم است تا نرخ بالای بیکاری، تورم، عدم رونق مطلوب کسب و کار، گرانی و آسیب‌های اجتماعی را از بین ببرد.

ضرورت تکمیل سدهای لرستان توسط وزارت نیرو

لایه استخر

وی ادامه داد: اولین رویداد مهم، به آب مربوط می‌شود، تکمیل سدهای نیمه تمام، احداث سدهایی که مطالعات آن انجام شده و یا در دست مطالعه است، تسریع در اجرای سد «معشوره»، با مخزن بیش از یک میلیارد متر مکعب، بهره برداری همه شهرهای پایین دست این سد از آب آن، از نکاتی است که باید به آن توجه و تسریع شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: اتصال شبکه آبیاری از سدها به دشت‌های وسیع تا بتواند زمین‌های دیم را تبدیل به آبی کند، به سطح میانگین کشوری برساند و تولید محصولات کشاورزی، باغی، دامی، تولید و ثروت افزایش یابد، نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه البته ملاحظه سد «بختیاری» و توجه به جایگاه این سد در زندگی و معیشت مردم استان باید مورد توجه وزارت نیرو باشد عنوان کرد: بهره مندی مردم استان لرستان، شرکت‌ها و پیمانکارانی که در این استان هستند، جذب نیروهای انسانی بومی استان در زمان احداث و پس از آن از مطالبات مردم لرستان است که حتماً وزارت نیرو باید به آن توجه کند.

کارخانه‌های تعطیل به خط تولید برگردند

وی بیان داشت: دومین رویداد مهمی که باید در استان ما به وقوع بپیوندد تا تحول همراه با جهش را رقم بزند کارخانه‌ها، صنایع و کارگاه‌های تعطیل شده است، بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه این صنایع است که راکد مانده است، لازم است که مسئولان استانی با جدیت بیشتر و هماهنگی قوه مجریه، قضائیه، نمایندگان مجلس، کارخانه‌ها و صنایع تعطیل را به خط تولید و اشتغال برگردانند و هزاران نفر از جوانان جویای کار در آنها مشغول به کار شوند تا شاهد سرور و رضایت در چهره پدران، مادران و جوانان این استان باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان افزود: خدمت گذار شما هم در سفری که به تهران داشتند، با برخی از مسئولان در این جهت دیدار کردند و این کار را تا نقطه پایان ادامه خواهم داد، البته بحث صنایع تبدیل در بخش کشاورزی، دامداری و دامپروری هم از نکاتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد، چون ایجاد ثروت افزوده برای کشاورزان، دامداران، باغداران و تولید کنندگان می‌کند، وجود صنایع تبدیلی در این استان امری لازم است که هم باید بانک‌ها، بخش خصوصی، اعتبارات استانی و ملی در این جهت پای کار بیایند، دستگاه‌های مرتبط، سازمان جهاد کشاورزی، صمت، استانداری و… باید برای این کار حتماً چاره اندیشی کنند.

عایق استخر

ضرورت توجه به مراکز دینی و فرهنگی

حجت الاسلام شاهرخی ادامه داد: سومین رویداد مهم، توجه به مراکز فرهنگی و فراهم آوردن امکانات سخت افزاری و نرم افزاری برای آنها است، مصلاهای نماز جمعه، مساجد، خانه‌های عالم، فرهنگسراها، مراکز و اتحادیه‌های قرآنی و… که برای خدمت رسانی فرهنگی و دینی به مردم تشکیل شده باید مورد توجه قرار بگیرند.

وی با تاکید بر در نظر گرفتن اعتبارات مالی لازم برای این مراکز فرهنگی و دینی که باعث می‌شود آسیب‌های اجتماعی به وجود نیایند، نیروی عظیم جوانان را به سمت پیشرفت کشور متمرکز می‌کنند، جوانانی که ما در همین هفته به مناسبت روز میلاد حضرت علی اکبر (ع) با جمع محدودی از آنها دیدار داشتیم گفت: آنچه در وجود این جوانان بود، این بود که کشورشان و استانشان و رهبرشان و مردم را دوست می‌دارند، شیفته خدمت بی منت هستند، آماده برای مشاوره و خدمت رسانی هستند، در قالب نهادهای فرهنگی، انقلابی و گروههای جهادی، بسیج، حزب الهی، اتحادیه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد اینها فعالیت می‌کنند و عمده جهاد تبیین هم بر عهده این جوانان است، تمرکز این جوانان در مساجد و مراکز دینی و فرهنگی است، در این راستا بخشی از این اعتبارات باید در اختیار مؤسسات فرهنگی قرار بگیرد تا نیازهای سخت افزاری و نرم افزاری تأمین شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان افزود: سه رویداد مهم یاد شده را وقتی در کنار اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور قرار می‌دهیم، که قریب به ۱۷۰ مصوبه است، می‌تواند تحول را در استان ما به وجود آورد و آغازی برای تحول همراه با جهش باشد، این چهار رویداد ما را در ابتدای جهش قرار می‌دهد، باید همه این اتفاقات رخ دهد تا تحول همراه با جهش اتفاق افتد، من این واژه و کلمه تحول همراه با جهش را ۳۶ بار در سخنان خودم تاکید کرده‌ام، همچنین از کلمه جهش، ۷۸ بار به کار برده‌ام، تاریخ‌ها و جملات آن مشخص است چون این انتظار مردم متدین و انقلابی ما است.

انتقاد از وضعیت عمران شهرها

حجت الاسلام شاهرخی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در آستانه سال نو هستیم و این سال جدید را به همه حضار گرامی، نمازگزاران و مردم شریف استان لرستان تبریک عرض می‌کنم گفت: دعای تحویل سال، درخواستی از خداوند برای تحول خواهی و رشد و کمال است، همان طور که در بیرون از وجود ما که طبیعت است تحول اتفاق می‌افتد، در این دعای تحویل سال از خداوند درخواست می‌کنیم که رشد و کمال و تحول را نصیب همه ما، خانواده‌ها، اجتماع و امت اسلامی کند، آن هم در روزهای باقی مانده ماه شعبان و پیامد آن ماه مبارک رمضان که در بهار سال ۱۴۰۱ به وقوع می‌پیوندد، این تحول در طبیعت در ماههای بهار با کمک ماه شعبان و فضیلت‌های ماه رمضان می‌تواند تعالی و رشد را برای ما در پی داشته باشد.

وی افزود: پاکیزه کردن محیط درون خانه، بیرون خانه، کوچه‌ها، خیابان‌ها، دید و بازدیدها با رعایت مقررات ستاد کرونا، احترام و تکریم بزرگترها، مهربانی بزرگترها نسبت به افراد کوچک‌تر از رسوم رایج این سال نو است که در معارف و آداب اسلامی بر اینها تاکید شده است و جز آداب ایرانی و اسلامی ما هستند.

استخر کشاورزی

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: البته من تاکید کرده‌ام نسبت به وضعیت مرکز استان و تقریباً همه شهرهای استان، به هر حال نیاز به یک تحول اساسی در شهر و باز آفرینی شهری داریم، نظافت و پاکیزه کردن شهر، جلوگیری از قطع درختان که هویت تاریخی شهر هستند، باید مورد توجه قرار بگیرند.

حجت الاسلام شاهرخی افزود: وضعیت شهرهای استان، وضعیت مطلوبی نیست، حتماً باید تغییر اساسی در آن به وجود آید، حفظ و افزایش فضای سبز، آسفالت خیابان‌ها و کوچه‌ها و… باید مورد توجه قرار بگیرد، این تغییر و تحول بر عهده شهرداری و همکاری شورای شهر است، اما همه دستگاه‌ها باید پای کار بیایند، به استاندار نیز عرض کردم که همه دستگاه‌ها تجهیزات و ماشین آلات خود را به کار بگیرند تا این تغییر اساسی در استان ایجاد شود، زیبنده نیست که افرادی در شهرداری ماه‌ها حقوقشان پرداخت نشده باشد، این در نظام اسلامی و در مدیریت و حاکمیت اسلامی امری پسندیده نیست، برای این کار باید فکر اساسی کرد.

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، سال جاری سال پرچالشی برای وزارت نیرو بود و ناترازی تولید و مصرف برق و بحران‌های آبی متعدد موجب نارضایتی گسترده مردم شد. در این شرایط علی اکبر محرابیان وزارت را تحویل گرفت و سعی کرد در برخی عرصه‌ها تحول ایجاد کند، هرچند هنوز برای قضاوت درباره این تحول‌ها زود است.

پوشش استخر کشاورزی

از ابتدای سال کاهش بارش‌ها نسبت به سال گذشته و افزایش زودهنگام مصرف برق، در حالی که هنوز برخی از نیروگاه‌ها در تعمیرات بودند، موجب ناترازی و مشکلاتی شد.

همچنین ادامه پویش‌های الف ب ایران از مهمترین خبرهای حوزه نیرو در بهار امسال بود. این پویش که از سال ۹۸ شروع شده بود تا پایان دولت دوازدهم ادامه پیدا کرد.

اوایل اردیبهشت وزارت نیرو از معرفی طرح جدید خود برای معرفی ماینرهای غیرمجاز خبر داد که مردم در صورت معرفی ۲۰ میلیون تومان جایزه دریافت می‌کنند.

۱ اردیبهشت: موضوع تعرفه‌های برق از موضوعات جدی وزارت نیرو در سال جاری بود. ابتدای اردیبهشت ماه از افزایش ۷ درصدی قیمت برق از اردیبهشت طبق مصوبه هیأت وزیران خبر داده شد و بعدتر به طور کلی شیوه تعرفه گذاری به شکل پلکانی تبدیل شد.

۸ اردیبهشت: چهار طرح بزرگ صنعت آب با سرمایه‌گذاری ۲,۶۰۰ میلیارد تومان با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور و وزیر نیرو بهره برداری رسید. فاز سوم سامانه نمک زدایی بندرعباس، خط انتقال آبرسانی به بندرعباس از آب شیرین‌کن و تصفیه‌خانه آب سرنی، واحد دوم تصفیه‌خانه فاضلاب ساری، آبگیری سد بالا رود.

۱۲ اردیبهشت: وزیر برق عراق در نشست خبری مشترک با رضا اردکانیان با بیان اینکه در کشور عراق سه برابر درخواست برای واردات، کمبود داریم و دولت عراق توانایی پاسخگویی به این درخواست‌ها را ندارد اعلام کرد که مشتاق همکاری با بخش خصوصی ایران است.

مدیرعامل توانیر چهار عامل مصرف برق خشکسالی و غیرممکن شدن استفاده از برخی نیروگاه‌های برق‌آبی، افزایش دما و بالا رفتن مصرف برق، ورود زودهنگام چاه‌های کشاورزی و در نهایت پدیده جدیدی به نام رمز ارزها را دلایل ناترازی مصرف برق عنوان کرد.

ورق استخر

۱ مرداد: اوایل مردادماه خبرهایی مبنی بر کاهش شدید آب ورودی هورالعظیم به گوش رسید. بحران آبی که بیش از ۱۵۰۰ روستا را درگیر کرد و موجب تلفات مالی بسیاری به دامداران پایین‌دست استان خوزستان شد. کاهش شدید بارش آب، استفاده گسترده از نیروگاه‌های برق‌آبی در سال گذشته و کشت وسیع شلتوک برنج در بالادست از جمله دلایل این بحران آبی اعلام شد. در نهایت این بحران با دو برابر کردن خروجی سد کرخه و مشارکت‌های مردمی به پایان رسید.

سال پرچالش وزارت نیرو؛ از ناترازی برق در تابستان تا بحران‌ها آبی

۵ مرداد: میزان مصرف برق به ۶۶ هزار و ۸۸۷ مگاوات رسید که در طول تاریخ صنعت برق کشور بی سابقه بوده است. در این ایام توانیر برای تمام مناطق تهران جداول برنامه‌ریزی خاموشی منتشر می‌کرد و هر منطقه چند ساعتی در روز قطعی برق داشتند.

۲۰ مرداد: علی اکبر محرابیان از سمت ریس جمهور به عنوان وزیر نیرو به مجلس معرفی شد.

۳۱ شهریور: وزیر نیرو مرکز جهاد آبرسانی را در وزارت نیرو احداث کرد.

۷ مهر: پرونده سال آبی ۹۹-۱۴۰۰ با متوسط ۱۵۷ میلی‌متر بارش بسته شد که جز کم‌بارش‌ترین سال‌ها در ۵۰ سال گذشته بوده است.

۱۹ مهر: وزارتخانه‌های صمت و نیرو برای احداث صمت و نیرو برای احداث ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی تفاهم نامه امضا کردند.

سال پرچالش وزارت نیرو؛ از ناترازی برق در تابستان تا بحران‌ها آبی

استخر ژئوممبران

از ابتدای آبان ماه خرید تضمینی نیروگاه‌های تجدیدپذیر متوقف شد. طرحی که مدتی بعد جزئیات آن تشریح شد و ساتبا برای نیروگاه‌های خرد خرید تضمینی را ادامه داد.

۸ آبان: سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا)، به‌منظور توسعه و احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر با کمک بخش خصوصی فراخوان عمومی منتشر کرد. بعدتر محمود کمانی اعلام کرد که ۹۵ هزار درخواست برای این فراخوان ارسال شده است.

۱۸ آبان: مدیرکل نظارت بر توزیع توانیر با اشاره به طرح تعویض ۱۰ هزار چراغ LED کم مصرف با چراغ‌های جیوه‌ای گفت: تأمین منابع این طرح از طریق مشارکت سرمایه‌گذاران و از محل صرفه‌جویی انرژی فراهم می‌شود.

۲۶ آبان: مانور سراسری تعدیل روشنایی معابر شروع شد. به گفته مدیرعامل توانیر با توجه به کمبود سوخت برای نیروگاه‌ها، چراغ معابر به صورت یکی در میان روشن می‌گردد.

۲۸ آبان: هزاران نفر از مردم اصفهان در بستر خشکیده زاینده‌رود در جوار پل خواجو هم‌صدا با کشاورزان خواستار جریان دائمی رودخانه زاینده‌رود و تالاب گاوخونی شدند. هرچند اعراضات با برخی وعده‌های مسئولین برای تجدیدنظر در حق‌آبه اصفهان و پرداخت خسارت به کشاورزان کاهش یافت، ولی در روزهای بعد با دخالت سوءاستفاده گران همراه شد.

۸ آذر: وزیر نیرو از طرح ضربتی کوتاه مدت برای حل مشکلات آب چهار استان اصفهان، چهارمحال و بختیاری، یزد و خوزستان خبر داد.

در قانون بودجه سال آینده اعتبارات منابع آب از ۹.۳ هزار میلیارد تومان در قانون بودجه ۱۴۰۰ به ۲۲.۳ هزار میلیارد تومان رسیده است.

۱ دی : به منظور آبرسانی به ۷ هزار روستاهای محروم کشور، میان وزارت نیرو و قرارگاه جهادی امام حسن قراردادی امضا شد.

لایه استخر

۶ دی: وزیر نیرو از تعرفه گذاری پلکانی، به نحوی که تعرفه ۷۵ درصد مشترکین ثابت و ۲۵ درصد پرمصرف مشمول جریمه شوند از ابتدای بهمن خبر داد.

۲۲ دی: پیرو انتشار برخی مطالب در خصوص ورود فاضلاب به منبع ذخیره آب سد ماملو، شرکت آب و فاضلاب استان تهران توضیحاتی منتشر کرده است و اعلام کرد که کیفی آب تهران از مبدأ تا نقطه مصرف پایش می‌شود.

۱ اسفند: حرف و حدیث‌ها در رابطه با حقابه آب هیرمند به اوج رسید. وزیر نیرو در اینباره گفت: در سفری که وزیر مربوطه افغانستان به ایران داشت، مذاکره‌ها دنبال و جلسه کمیساران آب نیز در افغانستان تشکیل شد، همچنین سه نوبت با وزیر و مسئولان افغانستان به‌صورت تلفنی پیگیر حقابه جمهوری اسلامی از آب هیرمند شده‌ایم.

۲ اسفند: رئیس جمهور با هیأت همراه عازم دوحه قطر شد. علی اکبر محرابیان که به عنوان رئیس کمیسیون اقتصادی ایران و قطر انتخاب شده بود، ۶ سند از ۱۴ سند مشترک را امضا کرد. وی همچنین بر اتصال شبکه برق ایران و قطر تأکید کرد.

۱۷ اسفند: پس از تأکید رهبر انقلاب بر استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر وزیر نیرو گفت: شورای اقتصاد مجوز ساخت ۴ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی را مصوب کرد.

کد خبر 5447818

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، قیمت تخم مرغ که طی هفته‌های اخیر روند افزایشی گرفته بود در سایه غفلت مسئولان مربوطه در برخی مناطق تهران تا شانه‌ای ٧٠ هزار تومان هم رسیده است.

ورق ژئوممبران ایرانی

گزارش‌های میدانی خبرنگار مهر نشان می‌دهد قیمت هر شانه تخم مرغ در سطح شهر بین ۵٧ تا ٧٠ هزار تومان متغیر است. براین اساس قیمت مصوب هر شانه تخم مرغ ۴٣ هزار تومان است.

پیش از این وقتی که قیمت هر شانه تخم مرغ به ۵۵ هزار تومان رسیده بود وزارت جهاد کشاورزی آن را غیرقانونی اعلام و عنوان کرده بود که با متخلفان به جد برخورد می‌شود در همین زمینه ابراهیم زارع، مدیر کل دفتر بازرگانی داخلی کالاهای کشاورزی معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار مهر در واکنش به این مساله گفته بود که قیمت مصوب تخم مرغ هیچ تغییری نکرده و عرضه این کالا در تمام مراکز عرضه باید به نرخ مصوب باشد بنابراین تخم مرغ دولتی و غیر دولتی نداریم.

وزارت جهاد: تخم مرغ به اندازه کافی وجود دارد

وی با بیان اینکه تخم مرغ به اندازه کافی در کشور وجود دارد، افزوده بود: حتی ما با مازاد تخم مرغ در داخل مواجه هستیم و برای جلوگیری از سقوط قیمت این کالا، پیش بینی‌هایی برای صادرات انجام شده است.

این مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه قیمت جهانی نهاده‌ها نیز افزایش یافته اما علی رغم این مساله دولت برای جلوگیری از افزایش قیمت محصولات پروتئینی اقدام به افزایش نرخ نهاده‌های دامی نکرده است، گفته بود: بنابراین فروش تخم مرغ با قیمت بالاتر از نرخ مصوب، تخلف است و ما این مساله را به واحد بازرسی وزارت جهاد کشاورزی اطلاع می‌دهیم و با متخلفان به جد برخورد می‌شود.

مصرف تخم مرغ ۵٠٠ تن افزایش یافت

پوشش استخر کشاورزی

همچنین روز ٢٣ اسفند ١۴٠٠ رضا سالمی، مدیر کل پشتیبانی امور دام استان تهران در گفتگو با خبرنگار مهر در واکنش به افزایش قیمت تخم مرغ به شانه‌ای ۵۵ هزار تومان گفت: تولید روزانه تخم مرغ در کشور سه هزار و ۲۰۰ تن است و در حال حاضر ۸۰ میلیون قطعه مرغ تخم گذار در کشور داریم که این با نیاز داخل کاملاً هماهنگ است.

وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت سایر اقلام پروتئینی منجر به رشد تقاضا برای تخم مرغ شده است، خاطرنشان کرد: در این راستا مصرف تخم مرغ از حدود دو هزار و ۷۰۰ تا دو هزار و ۸۰۰ تن در روز به سه هزار و ۲۰۰ تن رسیده که علیرغم این مسئله به واسطه تولید خوبی که انجام شده، ما توانستیم این ۵۰۰ تن را پوشش دهیم و کمبودی در بازار وجود نداشته باشد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شد از ۲۲ اسفندماه با مازاد تخم مرغ در کشور مواجه باشیم، تصریح کرد: به همین جهت ما در حال برنامه‌ریزی برای خرید حمایتی و یا صادرات این محصول بودیم اما به واسطه مباحثی که در زمینه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی مطرح شد اتفاقات پیش بینی نشده‌ای در بازار رخ داد.

تخم مرغ‌ها احتکار شد؟

سالمی توضیح داد: بر این اساس چون تولید کنندگان تصور می‌کردند سال آینده ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف می‌شود تخم مرغ‌های تولیدی را در انبارها ذخیره کردند تا بتوانند با قیمت‌های بالاتر بفروشند.

مدیر کل پشتیبانی امور دام استان تهران اضافه کرد: تخم مرغ برعکس مرغ حدود یک ماه قابلیت نگهداری و ذخیره سازی دارد.

ورق استخر

وی ادامه داد: با این وجود بر اساس اعلام وزیر جهاد کشاورزی حداقل تا پایان ماه مبارک رمضان تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به نهاده‌های دامی ادامه دارد و تصمیم گیری درباره حذف آن به بعد از ماه مبارک موکول می‌شود.

سالمی تأکید کرد: در همین راستا ما برای جبران کمبود در بازار روزانه صد تا ۱۵۰ تن تخم مرغ در استان تهران توزیع می‌کنیم و مصرف روزانه این استان، رقمی بین ۵۴۰ تا ۵۵۰ تن است.

مدیر کل پشتیبانی امور دام استان تهران با اشاره به اینکه از روز چهارشنبه ۲۵ اسفندماه به دلیل اتمام فعالیت کارخانجات و مراکز شیرینی‌پزی و شیرینی فروشی تقاضا برای تخم مرغ به شدت کاهش می‌یابد، گفت: از ۳۲۰۰ تن تخم مرغی که روزانه در کشور مصرف می‌شود حدود ۵۰۰ تن آن مربوط به صنایع است که با اتمام فعالیت آنان، تقاضا نیز افت می‌کند و قیمت کاهش پیدا می‌کند. بنابراین این وعده را به مردم می‌دهیم تا قبل از شروع سال نو، قیمت تخم مرغ کاهش می‌یابد و به نرخ مصوب می‌رسد.

پیش بینی وزارت جهاد معکوس از آب درآمد!

استخر ژئوممبران

با این حال نه تنها پیش بینی‌های مسئولان وزارت جهاد کشاورزی درست از آب درنیامده و قیمت تخم مرغ کاهش نیافته است بلکه با شیب عجیبی به روند صعودی خود ادامه می‌دهد و با توجه به اینکه در آستانه شب عید هستیم و چیزی هم تا ماه مبارک رمضان نمانده این روند می‌تواند نگران کننده باشد و لازم است که مسئولان هر چه سریع‌تر تدابیر لازم را برای کنترل وضعیت بازار این محصول در نظر بگیرند.

کد خبر 5450119

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، این روزها همه به فکر داشتن روشی سودآور برای کسب و کار خود هستند. در این بین عرضه خارج از فصل‌ سبزی و صیفی‌جات یکی از راهکارهای پرسود برای کشاورزان و باغداران است. اما برای رشد صحیح و بهره‌وری مطلوب از این محصولات و حتی گل‌های زینتی و گیاهان آپارتمانی به محیطی ویژه نیاز داریم که از هر نظر مانند نور، دما و رطوبت مناسب پرورش آنها باشد.

ورق پلاستیکی ژئوممبران

برای داشتن چنین فضایی باید پوششی مقاوم و مقرون به‌صرفه برای محیط‌ در نظر بگیریم. امروزه نایلون گلخانه از باکیفیت‌ترین و بهترین پوشش‌ موجود در بازار است. نایلون گلخانه یکی از پرفروش‌ترین نایلون‌ها در بین نایلون‌های کشاورزی است. در راهنمای تولید نایلون گلخانه درجه یک می‌خوانید که نایلون مرغوب برای گلخانه چه ویژگی‌هایی دارد و مواد افزودنی برای ساخت آنها چیست. پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

نایلون گلخانه چیست؟

یکی از سازگارترین پوشش‌ها با هر شرایط آب‌وهوایی و مقرون به‌صرفه‌ترین روش ساخت گلخانه استفاده از نایلون گلخانه درجه یک است. متداول‌ترین روش پوشاندن سقف و دیواره‌های گلخانه تهیه نایلون برای آنها است.

انواع پوشش‌های گلخانه‌ای برای گلخانه و جود دارد. اما امروزه همه میدانند که نایلون گلخانه مناسب‌ترین پوشش برای گلخانه است. زیرا در درجه اول از لحاظ اقتصادی به صرفه‌تر است و مهم تر از آن؛ اضافه کردن انواع افزودنی‌های کاربردی به پلاستیک گلخانه است. پلاستیک گلخانه را میتوان برای انواع گلخانه‌هایی که در مکان‌های جغرافیایی مختلف با شرایط آب هوایی‌های مختلف قرار دارد تولید کرد، قیمت نایلون گلخانه هم مثل سایر نایلون‌های عریض به علت نوع افزودنی، ابعاد، اندازه و وزن نایلون گلخانه قابل تغییر است و به صورت یک اندازه ثابت؛ معمولا تولید و به فروش نمی‌رسد. معمولا نیاز و سفارش هر مشتری با مشتری دیگر برای خرید نایلون گلخانه متفاوت است.

راهنمای تولید نایلون گلخانه درجه یک در کارخانجات صنعتی

راهنمای تولید نایلون گلخانه درجه یک

ورق ژئوممبران ایرانی

نایلون‌های گلخانه به دلیل افزایش خواص فیزیکی و استحکام بالاتر عموما از فیلم‌های پنج لایه تشکیل شده‌اند. در تولید این محصول ابتدا گرانول‌های‌ ماده اولیه که عموما پلی‌اتیلن است به قیف اکسترودر وارد می‌شود. این مواد در اکسترودر تحت فشار و حرارت معینی‌ ذوب می‌شوند و مواد مذاب وارد قالب حلقوی دستگاه شده و به‌صورت مایع از آن خارج می‌شوند.

بعد از خروج مایع از انتهای دستگاه، به‌وسیله‌ بادی که از خرطوم‌ها خارج می‌شود مواد را خنک کرده و این باد با ابعاد نایلون مانند ضخامت و عرض ارتباط مستقیمی دارد. ماده خنک شده که حالا به‌صورت نایلون درآمده است روی مسیری که درون اکسترودر مشخص شده است حرکت کرده و به‌صورت رول درمی‌آید. در این مرحله نایلون ابتدا به غلتک بالایی و سپس وارد غلتک پایینی شده و در این بخش نوعی چشم الکترونیکی تعبیه شده است که فرمان بیرون آمدن نایلون را به دستگاه می‌دهد.

در راهنمای تولید نایلون گلخانه درجه یک متوجه می‌شوید که این نایلون‌ها برای داشتن خواص مکانیکی و فیزیکی‌ خوب، به‌صورت چند لایه تولید و در ترکیب با مواد ارتقا دهنده خواص نایلون، برای استفاده به عنوان پوشش‌ گلخانه مناسب می‌شوند. برای خرید نایلون گلخانه از اینجا اقدام کنید.

راهنمای تولید نایلون گلخانه درجه یک و مواد تشکیل‌دهنده آن

راهنمای تولید نایلون گلخانه درجه یک

در تولید نایلون گلخانه از مواد مختلفی استفاده می‌شود که شرایط مطلوبی را برای رشد محصولات فراهم می‌کنند. از مواد تشکیل دهنده نایلون درجه یک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

نایلون با مواد افزودنی ضد اشعه یو وی (UV)

پوشش استخر کشاورزی

نایلون گلخانه درجه یک عمدتا از نایلون‌های ضد یو وی تولید می‌شود که در برابر اشعه فرابنفش مقاوم است. نایلون گلخانه را می‌توان از جنس پلی‌اتیلن‌، پلی‌استر، مواد پی‌وی‌سی و پی‌وی‌اف ساخت.

این ترکیب برای سقف گلخانه جهت جلوگیری از ورود اشعه مضر خورشید به درون محیط بسیار مناسب است و از صدمه دیدن گیاهان جلوگیری کرده و به رشد مطلوب آنها کمک می‌کند.

نایلون با مواد افزودنی ضد اشعه مادون قرمز( IR)

در واقع این مواد از گرم شدن بیش از حد گلخانه جلوگیری می‌کنند و نوعی پوشش حرارتی محسوب می‌شوند. در واقع این نایلون در طول روز حرارت را جذب کرده و هنگام شب مانع از دست رفتن گرما می‌شود. بدین ترتیب باعث حفظ دمای درون گلخانه خواهد شد. در راهنمای تولید نایلون گلخانه درجه یک استفاده از نایلون ضد اشعه مادون قرمز بسیار مهم است.

راهنمای تولید نایلون گلخانه درجه یک: نایلون با مواد افزودنی ضد مه( anti fog)

نایلون‌های ضد مه از آسیب‌ رساندن این قطرات به گیاهان جلوگیری می‌کنند. زیرا در اثر وجود این قطرات درون گلخانه احتمال ابتلای گیاهان به بیماری‌های مختلف و سوختنشان به علت اثر ذره‌بینی قطرات آب در زیر نور خورشید بیشتر می‌شود.

نایلون با مواد افزودنی اتیل وینیل استات ( EVA)

ورق استخر

این مواد خاصیت کشسانی نایلون را زیاد کرده و باعث می‌شود تا نایلون گلخانه پس از انبساط در روزهای گرم سال به حالت اولیه برگردد و شکل خود را از دست ندهد.

نایلون با مواد افزودنی ضدباکتری (AB)

اشعه خورشید ممکن است باعث رشد برخی باکتری‌های مضر درون فضای گلخانه‌ شود. نایلون‌های حاوی ماده ضدباکتری از رشد این باکتری‌ها جلوگیری‌ کرده و به سلامت محصولات داخل گلخانه‌ آسیب نمی‌زنند.

سخن نهایی راهنمای تولید نایلون گلخانه درجه یک

امروزه در بیشتر گلخانه‌ها و تمام مراحل تولید محصولات گلخانه‌ای و زراعی، استفاده از نایلون گلخانه رواج دارد. در این مطلب راهنمای تولید نایلون گلخانه درجه یک را مطالعه کردیم و دانستیم چه موادی به نایلون‌ها اضافه می‌شوند تا بتوانند بستر مناسبی را برای رشد محصولات فراهم کنند. بنابراین به عنوان یک کشاورز و گلخانه‌دار برای داشتن گیاهانی شاداب و سالم حتما راهنمای تولید و خرید نایلون درجه یک را مطالعه کنید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5450442

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: ساعات پایانی سال ۱۴۰۰ با تب و تاب در گذر است و همچنان شهروندان برای تهیه مایحتاج ایام عید خود در بازارها حضور دارند. اما چیزی که در این روزها بیش از همه شاهد بودیم گلایه شهروندان از عدم ثبات قیمت‌ها، افزایش قیمت‌های افسار گسیخته کالاهای اساسی و مورد نیاز شب عید و بی تأثیر بودن نظارت‌ها است.

ورق پلاستیکی ژئوممبران

افزایش تصاعدی قیمت‌ها سبب شده تا بسیاری از خانواده‌های کم درآمد عطای خرید شب عید را به لقایش بخشیده و نتوانند مایحتاج مورد نیاز خود را تهیه کنند. در این میان اجرای طرح‌های ویژه فروش و برگزاری نمایشگاه‌های بهاره هم نتوانسته زمینه را برای خرید ارزان‌تر شهروندان کم درآمد فراهم کند.

مردم در بازار سرگردانند/ لزوم برخورد با گرانفروشی

عدم تناسب حقوق با قیمت کالاها

رضا رزاقی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه افزایش قیمت کالاهای مورد نیاز مردم در ایام عید اصلاً افسار گسیخته شده است، اظهار کرد: متأسفانه هر روز شاهد یه قیمت برای یک کالای خاص هستیم.

وی با بیان اینکه وضعیت به گونه‌ای شده که اکثر شهروندان با درآمد پایین در این روزها شرمنده خانواده‌های خود هستند، گفت: چند روزی است که برای خرید کالاهای مورد نیاز در ایام عید به بازار می آیم اما قطعاً با حقوق چهار، پنج میلیونی که بخشی از آن بابت اجاره بهای منزل و هزینه آب، برق و گاز پرداخت می‌شود نمی‌توان خرید زیادی انجام داد.

این شهروند رشتی با اشاره به قیمت بالای آجیل، افزود: قیمت‌ها در هر مغازه به یک مبلغ است. قیمت‌ها از هر کیلوی ۲۵۰ هزار تومان شروع شده تا به ۴۵۰ هزار تومان. قطعاً با مبلغ اندکی که از حقوق برای من باقی می‌ماند نمی‌توانم حتی برای مصرف اندک خانواده ام آجیل تهیه کنم چه رسد به پذیرایی از مهمان.

ورق ژئوممبران ایرانی

وی با بیان اینکه از آجیل که بگذریم و آن را از لیست خریدهای عید حذف کنیم قیمت میوه و مرغ و گوشت نیز سر به فلک کشیده و با این اوصاف باید آنها را نیز از لیست حذف کنیم، تأکید کرد: متأسفانه نظارت‌ها بسیار ضعیف است‌.

رزاقی در ادامه با اشاره به اینکه این وضعیت نشان می‌دهد کسب به فکر اقشار کم درآمد نیست، گفت: مسئولان می‌گویند نمایشگاه‌هایی با قیمت‌های مناسب راه اندازه کرده اند اما اگر سری به این نمایشگاه‌ها بزنید می‌بینید که کیفیت محصولات آنقدر پایین است که شما را از خرید منصرف می‌کند.

وی همچنین به وضعیت سایر اقلام مورد نیاز هر خانواده در ایام عید اشاره و تصریح کرد: بی ثباتی قیمت‌ها تنها به بازار مواد غذایی بسنده نشده و بازار پوشاک و کیف و کفش نیز همین وضعیت را دارد.

این شهروند رشتی با بیان اینکه اجناس بی کیفیت با نام برندهای خارجی و با چندین برابر قیمت اصلی عرضه می‌شوند، اضافه کرد: اگر بخواهم برای خانواده سه نفر خود از معمولی‌ترین پوشاک موجود در بازار تهیه کنیم باید چندین میلیون تومان هزینه کنیم که این مبلغ با توجه به میزان حقوق و هزینه‌هایی که با رو به رو هستم از توانم خارج است.

فروشندگان هم ناراضی از بی ثباتی قیمت‌ها

گرانی‌هایی موجود در بازار شب عید تنها موجب نارضایتی شهروندان نیست بلکه گلایه فروشندگان را نیز در پی دارد. احمد امینی یکی از کاسبان بازار رشت در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه وضعیت بازار، اظهار کرد: نوسان قیمت‌ها سبب شده که ما به عنوان فروشنده نیز سرگردان باشیم.

پوشش استخر کشاورزی

وی، گفت: با توجه به شرایط سخت اقتصادی و عدم پرداخت حقوق برخی از کارکنان جیب مردم خالی است و توانی برای خرید ندارند.

این فروشنده ادامه داد: نبود ثبات در قیمت کالا به ما به عنوان فروشنده نیز آسیب زده و ما نمی دانم فردا همین کالا را باید با چه قیمتی تهیه و در اختیار مشتریان قرار دهیم.

امینی با بیان اینکه ما مردم را درک می‌کنیم که نمی‌توانند با حقوق پایین، هزینه‌های بالا و نبود ثبات در قیمت‌ها مایحتاج خود را تهیه کنند، گفت: نظارت‌ها بر قیمت کالاها و یا شرکت‌های توزیع کننده نیز با توجه به شرایط موجود اثرگذار نبوده که هر روز شاهد یک قیمت برای کالاها هستیم.

مردم در بازار سرگردانند/ لزوم برخورد با گرانفروشی

پیش بینی ۵۰ مراکز فروش میوه شب عید در گیلان

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی گیلان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به توزیع میوه شب عید در مراکز تعیین شده و بازارهای میوه و تره بار، اظهار کرد: توزیع میوه با هدف تعادل قیمت میوه‌های مورد نیاز مردم توزیع سیب و پرتقال با قیمت مصوبه عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی در حوزه تنظیم بازار محصولات کشاورزی وظایفی دارد، افزود: برای تنظیم بازار میوه شب عید روز گذشته جلسه‌ای برگزار و نسبت به چگونگی توزیع میوه شب عید تصمیم گیری شد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی گیلان در ادامه با اشاره به اینکه میوه شب عید از امروز در ۵۰ مرکز فروش اقدام به توزیع آن می‌شود، گفت: این مراکز در سطح ۱۷ شهرستان استان گیلان پیش بینی شده است.

عایق استخر

وی به قیمت سیب و پرتقال شب عید اشاره و اضافه کرد: در کارگروه تنظیم بازار تصمیم گرفته شد هر کیلو سیب با قیمت هشت هزار و ۵۰۰ و هر کیلو پرتقال نیز با قیمت هفت هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

محمدی با بیان اینکه در مجموع ۴۵۰ تن سیب و پرتقال ذخیره شده برای شب عید در مراکز فروش توزیع می‌شود، ادامه داد: از این مقدار ۲۳۰ تن پرتقال تامسون شرق گیلان و ۲۲۵ تن سیب ارومیه است.

وی اضافه کرد: قیمت تعیین شده برای هر کیلو سیب و پرتقال شب عید ۲۰ درصد زیر قیمت بازار است.

مردم در بازار سرگردانند/ لزوم برخورد با گرانفروشی

تشکیل ۷۸ اکیپ بازرسی برای بازار شب عید

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان گیلان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تشکیل ۷۸ اکیپ گشت‌های سیار این اداره کل برای ایام نوروز، اظهار کرد: این اکیپ‌ها در سراسر استان اقدام با بازرسی از مراکز تهیه، توزیع و فروش کالاها انجام می‌دهند.

مرتضی امینی با بیان اینکه بیشترین اکیپ‌های گشت و بازرسی مربوط به شهرستان رشت است، افزود: بیش از ۴۳۴ مورد بازرسی از واحدهای صنفی در سطح استان گیلان انجام شده است‌بیش از ۴۳۴ مورد بازرسی از واحدهای صنفی در سطح استان گیلان انجام شده است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی گیلان با اشاره به اینکه از این تعداد ۴۷ مورد دارای تخلف بودند، تصریح کرد: بیش از ۳۰۰ مورد بازدید از واحدهای صنفی بدون تخلف بوده است.

امینی همچنین به مواردی که منجر به ثبت تذکر برای واحد صنفی شده نیز اشاره کرد و ادامه داد: در مجموع برای ۵۷ واحد صنفی نیز تذکر و اخطاریه صادر شده است.

ژئوتکستایل

وی با تأکید بر اینکه عملکرد واحدهای صنفی با دقت رصد و پایش شده و با هر گونه تخلف صنفی برخورد قاطع انجام می‌شود، گفت: اداره کل تعزیرات حکومتی در طول سال نیز اقدام به رصد و پایش فعالیت واحدهای صنفی می‌کند.

مدیر کل تعزیرات حکومتی گیلان اضافه کرد: گران فروشی، عدم درج قیمت، کم فروشی از مهم‌ترین مواردی است که مورد پایش قرار می‌گیرد.

کد خبر 5450233

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها - عصمت اسماعیلی: استان بوشهر با برخورداری از ظرفیت‌های ممتاز گردشگری به‌ویژه ساحل و دریا فرصت بسیار خوبی برای گردشگران نوروزی است که در این تعطیلات خود را به این استان برسانند.

ساخت استخر کشاورزی

طی سال‌های گذشته بوشهر به عنوان یکی از پرترددترین استان‌های کشور برای سفرهای نوروزی مورد توجه بوده است و امسال هم پیش‌بینی شده است که بیش از هشت میلیون مسافر وارد استان شود.

یکی از مواد غذایی پرمصرف در ایام نوروز مرغ است که تقاضا برای مصرف آن در این فصل افزایش می‌یابد و مسئولان امر باید برای تأمین آن اقدامات لازم را داشته باشند.

با توجه به اینکه در ایام نوروز جمعیت استان بوشهر چند برابر می‌شود، باید همه مواد غذایی از جمله مرغ به اندازه کافی و متناسب با نیازهای استان و مسافران نوروزی فراهم شود.

مردم نگران نباشند

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مرغ مورد نیاز استان برای این ایام تأمین شده است و مردم دغدغه‌ای در این زمینه نداشته باشند.

وهیب حاجی دشتی با اشاره به راه اندازی کارخانه تولید جوجه یک روزه در بخش ریگ شهرستان گناوه اظهار داشت: تا قبل از راه اندازی این کارخانه مرغداران استان مشکلات زیادی از جمله تأمین جوجه‌های از واحدهای تولیدی شمال کشور مواجه بودند که این امر موجب گرمازدگی یا سرمازدگی در فصل‌های سال می‌شد و با راه اندازی این کارخانه در بخش ریگ این مشکلات را برطرف کرده است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران استان بوشهر افزود: در حال حاضر ۲۱۸ مرغداری در استان بوشهر وجود دارد که ۲۰۰ واحد از این مرغداری‌ها فعال هستند.

حاجی دشتی گفت: مرغداری‌های فعال استان نیاز استان را در زمینه مرغ برطرف می‌کنند و مازاد آن نیز به استان‌ها همجوار ارسال می‌شود.

قیمت ورق پلاستیکی

وی با اشاره به قیمت مصوب مرغ در بازار گفت: قیمت مصوب مرغ ۳۱ هزار تومان تعیین شده است تا ضمن اینکه مرغداران ضرر نکنند با قیمت بالاتر به دست مصرف کننده نرسد که لازم است متولیان تنظیم بازار کنترل و نظارت لازم داشته باشند.

ایام نوروز و افزایش مصرف مرغ/ نیازهای استان بوشهر تامین شود

کمبود نداریم

حاجی دشتی با اشاره به در پیش بودن ایام نوروز و ماه مبارک رمضان پیرامون تأمین مرغ مورد نیاز استان در این ایام بیان کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با معاونت امور دام جهاد کشاورزی و تنظیم بازار توسط اتحادیه و توزیع مرغ، مشکلی در تأمین مرغ مورد نیاز ایام عید و ماه مبارک رمضان در استان وجود ندارد.

وی با اشاره به برخی مشکلات مرغداری‌ها گفت: یکی از مشکلات بحث نهاده‌های دامی مانند تأمین دان برای مرغ‌ها است که در برخی موارد مرغداران مجبور به خرید دان آزاد هستند که این امر منجر به هزینه مضاعف بر تولید کننده و ضرر و زیان می‌شود.

رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغداران استان بوشهر اضافه کرد: انتظار می‌رود که مسئولان همکاری لازم را در تأمین به موقع نهاده‌های مورد نیاز به موقع تأمین شود تا افزایش هزینه‌های تولید صورت نگیرد.

ورق پلاستیکی ژئوممبران

وی ادامه داد: در حوزه تسهیلات نیز با وجود افزایش هزینه‌های تولید، تولیدکنندگان نیاز به سرمایه در گردش بیشتری دارند که امیدواریم استاندار محرم استان بوشهر و فرمانداران شهرستان‌ها با بانک‌های استان هماهنگی لازم را برای آسان‌تر کردن پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان داشته باشند.

تأمین نیازهای استان

معاون بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته همه نیازهای استان تأمین شده و کمبودی در این زمینه نداریم.

احمد جهانگیرلو با اشاره به تأمین کالاهای اساسی برای تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: کمبودی در تأمین کالاهای استان نداریم و به اندازه کافی ذخیره داریم.

وی در مورد توزیع مرغ و گوشت نیز گفت: به اندازه کافی مرغ منجمد و گوشت قرمز در استان ذخیره شده و توزیع شهرستانی انجام شده است.

معاون بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر تصریح کرد: در تأمین کالاهای اساسی مانند برنج، روغن، شکر، مرغ و گوشت منجمد نداریم.

قیمت عایق استخر

وی ادامه داد: به دلیل اینکه مرغ گرم در استان به اندازه کافی تولید می‌شود اجازه توزیع تا کنون داده نشده، ولی با هماهنگی که انجام دادیم از امروز می‌توانیم هم مرغ منجمد و هم گوشت منجمد را توزیع کنیم.

کد خبر 5450545

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، موج‌های جدید همه‌گیری کرونا، چالش‌های موجود در بازار کار، اختلال‌های به وجود آمده در زنجیره عرضه و بالا رفتن تورم باعث شد اقتصاد دنیا ۴ درصد در سال جاری میلادی رشد داشته باشد؛ در این گزارش قصد داریم به مهمترین اتفاقات رخ داده در اقتصاد جهانی در سال ۱۴۰۰ بپردازیم.

افزایش ۶ درصدی تورم جهانی

ورق پلاستیکی ژئوممبران

موج تورم جهانی در سال جاری سبب شد بسیاری از مردم کشورهای مختلف با گرانی‌ها سرسام آور دست و پنجه نرم کنند؛ آمارها حاکی از آن است که تورم در سال جاری ۶ درصد افزایش یافته و دیگر حقوق و دستمزدها کفاف زندگی را نمی‌دهد، از طرف دیگر قبوض انرژی و مالیات بسیاری از کشورها دنیا نیز افزایش یافته و این امر نمکی بر زخم مردم در سال جاری بوده است.

تأثیر کرونا بر اقتصاد جهانی

شیوع ویروس کرونا در دنیا و ادامه دار بودن آن، تأثیرات عمیقی روی اقتصاد جهان داشته است. در مدت همه گیری این بیماری، برخی کارخانه‌ها و شرکت‌ها به اجبار تعطیل بوده اند و افراد زیادی بیکار شده‌اند. همچنین طبق گزارش کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل، تولید ناخالص داخلی دنیا به علت کرونا ۵.۲ درصد کاهش داشته است.

در ماه‌های گذشته با سرعت گرفتن روند واکسیناسیون، بسیاری از اقتصادها توانسته‌اند تا حدی خود را بازیابی کنند و بار دیگر به مسیر رشد بازگردند، هر چند به نظر می‌رسد همچنان تردیدهای فراوانی در مسیر بازگشت به شرایط پیش از کرونا باقی مانده است.

با عادی شدن الگوی تقاضا، افزایش ظرفیت تولید و بازگشت بیشتر افراد به بازار کار، انتظار می‌رود که محدودیت‌ها و کمبودهای طرف عرضه به تدریج تا دو سال آینده کاهش یابند. میانگین رشد اقتصادی جهانی در پایان سال ۲۰۲۱ به ۵.۶ درصد خواهد رسید، هر چند پیش‌بینی می‌شود که این عدد در سال ۲۰۲۲ به ۴.۵ و در سال ۲۰۲۳ به سه درصد کاهش پیدا کند.

افت و خیز بازارهای مالی

ساخت استخر کشاورزی

بازارهای مالی در سراسر جهان طی سال ۲۰۲۱ تحت تأثیر کاهش محدودیت‌های کرونایی، پدیداری نسبی رونق با حمایت سیاست‌های انبساطی پولی بانک‌های مرکزی و کمک‌های مالی دولت‌ها و ظهور گاه و بیگاه نگرانی‌های تازه از جهش‌های تازه ویروس کرونا بودند.

البته باز نزدیک شدن به ماه‌های پایانی سال ۲۰۲۱ افزایش نرخ تورم در اقتصادهای بزرگ جهان از جمله آمریکا، منطقه یورو و ژاپن از اهداف تعیین شده بانک‌های مرکزی فراتر رفت تا منجر به اصلاح سیاست‌های پولی شود؛ اصلاحاتی که بیشترین تأثیر خود را در سال آینده میلادی به نمایش خواهند گذاشت.

شاخص صنعتی داو جونز طی یک سال گذشته ۱۹.۴ درصد افزایش یافته و این رشد برای شاخص ۵۰۰ شرکت بزرگ‌تر فعال در بورس آمریکا ۲۸.۲۷ درصد بوده است. بنابراین متوسط قیمت سهام شرکت‌های شامل این دو شاخص در بازارهای سهام ایالات متحده کمتر از ۲۹ درصد بالا رفته است.

شاخص قیمت سهام ۵۰ شرکت برتر منطقه یورو نیز طی سال ۲۰۲۱ نزدیک به ۲۰.۵ درصد افزایش یافته است. این رشد برای شاخص بورس آلمان به عنوان بزرگ‌ترین اقتصاد اتحادیه اروپا ۱۵.۶۳ درصد بوده است.

با وجود متوسط ۲۰ درصدی رشد متوسط قیمت سهام شرکت‌ها در بازارهای سهام آمریکا و اروپا، شاخص بورس ژاپن و تهران طی یکسال گذشته به ترتیب تنها ۸.۲۵ و ۱.۶۶ درصد و شاخص بورس‌های هنگ کنگ و شانگهای چین نیز به ترتیب شاهد افت ۱۱.۷۷ و ۲.۱۴ درصدی بوده‌اند.

افزایش شدید قیمت مسکن در جهان

تازه‌ترین گزارش آژنس فدرال تأمین مالی مسکن نشان می‌دهد که متوسط قیمت مسکن در آمریکا در پایان سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ در مقایسه با مدت مشابه سال پیش نزدیک به ۲۰ درصد رشد داشته که بالاترین جهش در طول مدتی است که این آژانس شاخص قیمت مسکن را طراحی و رصد کرده است. همچنین تعداد خانه‌های فروش رفته در ایالات متحده به بالاترین سطح در ۱۵ سال گذشته رسیده است.

همچنین اداره آمار کمیسیون اروپا (یورواستات) نیز اعلام کرده که نرخ افزایش متوسط قیمت مسکن در پایان سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در اتحادیه اروپا به ۷.۳ درصد رسیده است که سریع‌ترین رشد از سه ماهه سوم ۲۰۰۷ تا کنون محسوب می‌شود. این نرخ در کشوری همچون لتونی به ۱۶.۱ درصد رسیده است.

حجم تولید ناخالص داخلی

قیمت ورق پلاستیکی

در سال جاری ایالات متحده آمریکا، چین، ژاپن و آلمان بیش از نیمی از تولید اقتصادی جهان را انجام می‌دهند که تولید ناخالص داخلی آمریکا به‌تنهایی از مجموع تولید ناخالص داخلی ۱۷۰ کشور بیشتر است.

با ۲۲٫۹ تریلیون دلار، تولید ناخالص داخلی آمریکا تقریباً ۲۵ درصد از اقتصاد جهانی را تشکیل می‌دهد، سهمی که در طول ۶۰ سال گذشته تغییر کرده است. صنایع مالی، بیمه و املاک و مستغلات (۴٫۷ تریلیون دلار) باعث بیشترین رشد در اقتصاد این کشور هستند و پس از آن خدمات حرفه‌ای و تجاری (۲٫۷ تریلیون دلار) و دولت (۲٫۶ تریلیون دلار) قرار دارند.

اقتصاد چین با تولید ناخالص داخلی نزدیک به ۱۷ تریلیون دلار، از نظر ارزش‌گذاری اسمی در رتبه‌ی دوم قرار دارد. این کشور همچنان بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی سراسر جهان بر اساس خروجی با تولید گسترده‌ی فولاد، لوازم الکترونیکی و رباتیک باقی مانده است.

بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا هم آلمان است که تقریباً ۲۰ درصد وسایل نقلیه‌ی موتوری جهان را صادر می‌کند. در سال ۲۰۱۹ تجارت کلی صنایع موتوری، نزدیک به ۹۰ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می‌داد.

ایران نیز با تولید ناخالص داخلی ۱٫۱ تریلیون دلار در رده‌ی هفدهم قرار دارد.

افزایش ۸۰ درصدی قیمت نفت

یکی از مهمترین اتفاقات در سطح جهان افزایش سرسام آور قیمت نفت در بازار جهانی بود به طوری که کاهش عرضه نفت در این بازارها به دلیل کاهش ذخایر نفت آمریکا، بدعهدی برخی اعضای اوپک به افزایش تولید و توزیع طلای سیاه، جنگ اوکراین و روسیه، حملات عربستان و امارات به یمن و بالعکس، حضور نداشتن ایران در بازار جهانی قیمت نفت را به یکباره به بیش از ۱۳ دلار نیز رساند.

در اواخر سال گذشته شمسی (۱۳۹۹) قیمت نفت برنت دریای شمال در بازار جهانی به طور میانگین ۷۷ دلار به فروش می‌رسید و نفت خام وست تگزاس اینترمدیت نیز در همین بازه زمانی ۷۵ دلار به طور متوسط فروخته می‌شد.

با این حال برنت در یک ماه گذشته به ۱۳۰ دلار و وست تگزاس نیز به ۱۲۸ دلار رسید که به ترتیب این میزان نشان دهنده رشد ۸۰ درصدی قیمت نفت در طول یکسال اخیر است که بیشترین رشد قیمتی را در ۱۴ سال گذشته به ثبت می‌رساند.

ورق پلاستیکی ژئوممبران

جنگ روسیه و بحران انرژی و مواد غذایی

پس از حمله روسیه به اوکراین بود که آمریکا و اتحادیه اروپا مطابق هشدارهای قبلی که به روسیه داده بودند تحریم‌های را علیه این کشور وضع کردند به همین دلیل اقتصا جهانی تأثیرات زیادی را از این امر پذیرفت.

به طوری که روسیه حدود ۴۰ درصد از گاز و ۳۰ درصد از نفت اروپا را تأمین می‌کند. آلومینیوم، گندم و … روسیه نیز به اروپا صادر می‌شود. اگر اروپایی‌ها نتوانند پول را بپردازند و ارتباطات بانکی ایجاد نشود دچار مشکل می‌شوند.

از طرف دیگر راه اندازی خط لوله نورد استریم ۲ توسط آلمانها و به تحریک آمریکا متوقف شده و گاز پروم نیز توسط برخی کشورهای اروپایی و آمریکا تحریم شده است بنابراین این امر قیمت گاز را در سراسر اتحادیه اروپا با افزایش محسوسی روبرو کرده است.

قطع ارتباط روسیه با سوئیفت، شبکه پرداخت بین‌المللی، زیان بالقوه قابل توجهی برای شرکت‌ها و مؤسسات مالی به‌بار آورد و قیمت مواد غذایی و محصولات کشاورزی که عمدتاً در روسیه تولید می‌شوند و حتی قیمت برق و سایر انرژی‌ها نیز با افزایش بی سابقه‌ای روبرو شد.

امین محمودی؛ خبرنگار اقتصاد بین الملل

کد خبر 5447603

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 180
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و ابراهیم عبدالرحمان‌اف وزیر توسعه نوآوری ازبکستان این تفاهم نامه همکاری‌ را امضا و درباره محورهای مشترک همکاری‌های فناورانه و نوآورانه، گفت‌وگو کردند.

قیمت عایق استخر

ستاری با بیان این‌که تلاش کردیم در سفر وزیر محترم توسعه نوآوری ازبکستان، مدل های همکاری فناورانه و ظرفیت‌های بالقوه در نوآوری را با هدف تعریف پروژه‌های مشترک، ارائه کنیم، ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق دو طرف، محور تعریف همکاری‌های مشترک هستند و در قالب، پژوهش های فناورانه آماده تعامل هستیم، اما نباید فراموش کنیم که تولید محصول دانش‌بنیان، توسعه فناوری و تجاری‌سازی پژوهش، کار شرکت‌ها است و دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها وظیفه ایجاد زمینه تربیت و و بلوغ نیروی انسانی را بر عهده دارند.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری، با اشاره به ۶۵۰۰ شرکت دانش بنیان و ۱۵۰۰ شرکت خلاقی که وظیفه دارند فناوری را به ازبکستان انتقال دهند ادامه داد: آماده هستیم تا از این فرآیند حمایت کنیم اما لازمه آن این است که شرکت های متناظر در ازبکستان این بستر را برای همکاری داشته باشند.

وی درباره زمینه‌های تعامل‌ها و ارتباطات علمی و فناورانه مشترک گفت: نمونه های موفقی از این تعامل را با سایر کشورها تجربه کرده‌ایم. این همکاری از طریق حمایت مالی مشترک دو کشور از پروزه های پژوهشی و فناورانه مشترک دو کشور رخ می‌داد و یکی از زیربناهای اصلی همکاری های مشترک همکاری علمی و فناورانه کشورها قرار گرفته است. آماده هستیم تا در تمامی محورهای مشترک با یکدیگر همکاری کنیم و در قالب یک کمیته، از توسعه طرح های فناورانه حمایت کنیم.

از طرفیت‌ها و تجربیات ایران در فناوری‌ها استفاده می‌کنیم

ورق پلاستیکی ژئوممبران

وزیر توسعه نوآوری ازبکستان نیز در این مراسم، ظرفیت های ایران در حوزه های زیست‌فناوری، کشاورزی و گیاهان دارویی و آب را پیشرو و کمک کننده به ازبکستان دانست و گفت: این فناوری ها می تواند به حل مشکلات زیست محیطی و معضلات آب در ازبکستان به ویژه دریاچه آرال کمک کند.

عبدالرحمان‌اف بیان کرد: این امکان وجود دارد که دانشجویان و متخصصان با یکدیگر همکاری کنند و تجربه هایشان را در زیست‌فناوری، دارو، کشاورزی و آب با یکدیگر در میان بگذارند. با دیدن تجربیات موفق ایران در نمایشگاه فناوری های ایران ساخت، انتقال فناوری شرکت‌ها و مراکز پژوهشی به ازبکستان را آغاز خواهیم کرد.

وی با بیان این‌که شرایط برای انتقال فناوری از ایران به ازبکستان، فراهم است، ادامه داد: فناوری‌های مدیریت کیفیت، نمک زدایی و سایر فناوری ها می‌تواند به صورت پایلوت در منطقه آرال پیاده شود همچنین از پیاده سازی این طرح های فناورانه حمایت می کنیم.

وزیر توسعه نوآوری ازبکستان همچنین از معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اسلامی ایران برای حضور در رویداد فناورانه ازبکستان و نمایش دستاورد شرکت های دانش بنیان ایرانی در هفته نوآوری ازبکستان دعوت کرد.

وی از همکاری با سازمان حفاظت محیط زیست، جهاد کشاورزی و وزارت علم، تحقیقات و فناوری در حوزه های گوناگون گفت و اعلام کرد: با پارک فناوری پردیس توافق شد تا از پروژه های استارتاپی مشترک با حجم مالی ۲میبیون دلار حمایت شود.

ساخت استخر کشاورزی

آغاز فصلی نو در همکاری‌های فناورانه

هدف از این تفاهم نامه تقویت همکاری بین طرفین در زمینه فعالیت‌های فناورانه، نوآوری در زمینه های مشترک و مورد نیاز دو کشور است.

فناوری، نوآوری و فناوریهای نرم و صنایع خلاق، همکاری در حوزه هایی چون زیست‌فناوری، فناوری اطلاعات و ارتباطات، فناوری نانو، کشاورزی، سلول های بنیادی و آب، برخی از محورهای این تفاهم نامه همکاری است.

انجام پروژه‌های تحقیق و توسعه مشترک در زمینه نوآوری و علوم کاربردی، حمایت و تسهیل جابجایی کارشناسان ایرانی و ازبکستانی، سازمان‌دهی کارگاه‌ها و کنفرانس‌های تخصصی در فناوری‌های مختلف، تشویق و تسهیل فعالیت شرکت های مبتنی بر فناوری برای توسعه محصول از سایر محورهای تفاهم نامه همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت توسعه نوآوری ازبکستان است.

با امضای این تفاهم‌نامه، زمینه ایجاد مراکز فناوری و نوآوری دو کشور، اجرای طرح‌های مشترک و فناورانه دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی، شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق دو کشور، حضور فعالان فناور طرفین در رویدادهای حوزه علم، فناوری و نوآوری از جمله «نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران‌ساخت»، «ایران اینوتکس» و ازبکستان اینوویک فراهم شود.

قیمت ورق پلاستیکی

اجرای دوره های کوتاه مدت برای محققان جوان، دانشمندان، شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق در زمینه نوآوری‌ها، فناوری‌ها و محصولات نوآورانه در دستور کار همکاری‌های دوجانبه به شمار می‌رود که برای اجرای این تفاهم نامه، کمیته مشترک علم، فناوری و نوآوری ایجاد می‌شود که متشکل از نمایندگانی از طرفین خواهد بود.

کد خبر 5449503

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر غفاری آثار پنجشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان رزن با بیان اینکه بیش از ۹۸ درصد رازیانه کشور در شهرستان رزن تولید می‌شود، گفت: ثبت محصول رازیانه به نام شهرستان رزن یکی از درخواست‌های مهم تولید کنندگان این محصول است که انتظار می‌رود از سوی سازمان جهاد کشاورزی این امر مهم پیگیری و اجرا شود.

قیمت عایق استخر خاکی

وی افزود: با توجه به کاهش سطح آب ذخایر زیرزمینی و خشکسالی‌های اخیر و از طرفی صرفه جویی انجام شده در شهرستان رزن در انسداد چاهای غیرمجاز، تسریع در تعیین تکلیف چاه‌های فرم یک برای طرح‌های گلخانه‌ای، صنعتی، دام و طیور انجام شود.

فرماندار شهرستان رزن با عنوان اینکه بیش از ۷۵ درصد مردم شهرستان رزن در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند که خشکسالی‌های اخیر اشتغال و تولید محصولات کشاورزی با چالش جدی روبرو کرده است، بیان کرد: یکی از برنامه‌های اساسی شهرستان در راستای حفظ منابع آب کاهش سطح زیر کشت محصولات پرآبر است که به همین منظور می‌توان از ظرفیت اتاق اصناف و سازمانهای مردم نهاد استفاده کرد.

غفاری آثار گفت: با توجه با کمبود نیرو در ادارات شهرستان رزن جذب نیروهای بومی در ادارات و بخش خصوصی بر اساس بومی گزینی صورت گیرد و ما مخالف حضور نیروهای غیربومی در این شهرستان هستیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون اداره جهاد کشاورزی رزن با کم بود نیرو مواجه است به صورتی که در بعضی برخی پست‌های کارشناسی این اداره در شهرستان فاقد نیرو است، یکی از چالش‌های مهم موجود در این شهرستان را کمبود زمین برای ساخت و ساز مسکن در روستاها و شهرها دانست و گفت: ما خواستار تسهیل در تغییر کاربری زمین‌های بی‌کیفیت کشاورزی مجاورت روستاها برای ساخت مسکن و همچنین زمین اختصاص یافته به شهرک‌های صنفی هستیم.

فرماندار رزن در ادامه صحبت‌های خود، یکی از مشکلات حوزه تولید در بخش کشاورزی را نظام مهندسی کشاورزی و نظام دامپزشکی برشمرد و افزود: در صورت تسریع در روند صدور مجوزهای لازم توسط نظام مهندسی و نظام دامپزشکی روند تولید در بخش کشاورزی افزایش خواهد یافت.

قیمت عایق استخر

غفاری آثار با بیان اینکه یکی از اولویت دولت در شهرستان رزن توسعه کشت‌های گلخانه است، خاطرنشان کرد: برای میسر شدن این هدف تخصیص آب و پرداخت تسهیلات روند ایجاد گلخانه‌ها را شتاب خواهد بخشید.

فرماندار رزن ادامه داد: یکی از راهکارهای تأمین آب برای ایجاد گلخانه تخصص آب از طریق چاهای مشاع است که نیازمند مشارکت امور آب با صدور دستورالعمل اختصاصی برای شهرستان رزن است.

وی با بیان اینکه شهرستان رزن در حوزه تولید گوشت سفید بسیار توانمند است و واحدهای تولید متعددی در این شهرستان وجود دارد؛ گفت: تأمین اساسی نهادهای دامی توسط سازمان جهاد کشاورزی به صورت مطلوب انجام شود.

غفاری آثار در ادامه، وجود سم فروشی‌های بیش‌تر از ظرفیت شهرستان با مجوز و بدونه مجوز موجب رقابت کاذب بین این صنف برای فروش محصولات دانست و گفت: این امر سلامت مردم و تولید محصول با کیفیت را با چالش مواجه ساخته است که نیازمند ساماندهی سم فروش شهرستان رزن است.

وی خاطرنشان کرد: تدوام پرداخت تسهیلات ایجاد باغ و همچنین تعیین تکلیف تسهیلات مکانیزاسیون در سال آینده باید اجرایی شود.

ورق پلاستیکی ژئوممبران

فرماندار رزن با بیان اینکه در سال آینده تسهیلات اشتغال تبصره ۱۸ در بخش‌های مختلف سال آینده پرداخت می‌شود، گفت: این تسهیلات با توجه به ظرفیت و شاخص‌های جمعیتی برای ایجاد صنعت و رشد اقتصادی شهرستان به صورت مطلوب پرداخت شود.

غفاری آثار، شهرستان رزن را جز شهرستان‌های غنی استان در حوزه ذخایر معدنی دانست و افزود: اطلاعات معادن شهرستان جهت بهره‌ی برداری و فرآوری تولیدات معدنی جمع آوری و توسه این بخش تسریع شود.

عرضه مرغ در تعطیلات عید تا دو برابر روزهای عادی افزایش یابد

وی با بیان اینکه جمعیت شهرستان رزن در ایام تعطیلات عید تا ۳ برابر افزایش خواهد یافت، افزود: هر سال در ایام عید شاهد کمبود مرغ در شهرستان هستیم.

این مسئول در این زمینه گفت: باید برای حل این مشکل عرضه مرغ در تعطیلات عید تا دو برابر روزهای عادی افزایش یابد.

کد خبر 5449564

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی، وحید کاظم زاده در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه جهاد کشاورزی در ایام نوروز ۱۴۰۱ تعطیل نیست گفت: خدمات رسانی به مردم و بهره برداران بخش کشاورزی در همه ایام سال تداوم دارد و ادارات وابسته به سازمان جهاد کشاورزی نیز در ایام نوروز فعال بوده و به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

قیمت عایق استخر

وی با بیان اینکه به منظور پاسخگویی به ابهامات، مدیریت و جلوگیری از شکل گیری شایعات، پایش و اطلاع رسانی از عملکرد و برنامه‌های این سازمان در ایام نوروز ۱۴۰۱، ستاد ویژه خبری و اطلاع رسانی در اداره روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان تشکیل شده و این ستاد ویژه خبری و اطلاع رسانی به ریاست رئیس محترم سازمان و دبیری مدیریت روابط عمومی سازمان از ۲۷ اسفند ماه ۱۴۰۰ لغایت ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ فعال خواهد بود و این سازمان و مدیریت‌های تابعه در استان به عنوان نقطه تماس برای پایش، پاسخگویی و اطلاع رسانی عمومی و رسانه‌ای در ایام نوروز در قالب ستادهای خبری و اطلاع رسانی فعال خواهند بود.

کاظم زاده با بیان اینکه جهادکشاورزی به منظور خدمات رسانی بهینه به عموم مردم و مدیریت تأمین امنیت غذایی مردم و بلایای طبیعی بخش کشاورزی و حفاظت از اراضی ملی و کشاورزی، کشیک‌های نوروزی تشکیل داده است افزود: سازمان جهاد کشاورزی و ادارات تابعه با راه اندازی سامانه‌های ارتباطی در زمینه‌های بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی، حفاظت اراضی کشاورزی، آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع، تخریب، تصرف اراضی ملی، عرضه فرآورده‌های خام دامی خارج از شبکه دامپزشکی، کشتار غیرمجاز، تأمین امنیت غذایی و … در ایام نوروز به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی و پاسخگویی به شهروندان است.

مدیر روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی تصریح کرد: همزمان با فرارسیدن تعطیلات نوروزی تعداد ۲۶ گشت یگان حفاظت از اراضی کشاورزی و تعداد ۲۲ گشت یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در استان به صورت شبانه روزی در حالت آماده باش کامل قرار دارند و این گشتها آماده دریافت هرگونه گزارش و اطلاعات مردمی در خصوص تخریب و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی و ملی در سراسر استان هستند.

کاظم زاده اضافه کرد: با هدف ارتباط مردمی برای اطلاع رسانی جهت پیشگیری و برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی و اراضی ملی سامانه ارتباط مردمی ۱۳۱ ویژه حفاظت از اراضی کشاورزی و سامانه ۱۵۰۴ یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به صورت شبانه روزی آماده برخورد با متصرفان و سودجویان در عرصه‌های ملی و مواردی چون آتش سوزی جنگل‌های ارسباران و هرگونه دخل و تصرف بر اراضی ملی و مراتع و سایر موضوعاتی که به منابع طبیعی و مراتع مربوط می‌شود، رسیدگی می‌کند.

وی گفت: براساس اهمیت بحث بازرسی و نظارت بر بازار محصولات اساسی کشاورزی، سامانه ۱۲۴ واحد نظارت و بازرسی بر قیمت محصولات اساسی کشاورزی استان، منتظر شنیدن هرگونه شکایت از بابت گرانفروشی، کم فروشی، احتکار و… محصولات اساسی است.

عایق استخر

وی تاکید کرد: سامانه ارتباطی ۱۵۵۹ از طریق باشگاه کشاورزان نیز خدماتی نظیر اطلاعات هواشناسی، خدمات فنی و مشاوره‌ای در امور زراعی و باغبانی، خدمات پس از فروش نهاده به بهره برداران عضو این باشگاه ارائه می‌شود.

دبیر ستاد ویژه خبری و اطلاع رسانی نوروز در سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی افزود: به منظور حفظ سلامت مردم در ایام نوروز، سامانه ۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی استان آماده دریافت و پیگیری گزارش شهروندان در زمینه هرگونه عرضه فرآورده‌های خام دامی خارج از شبکه دامپزشکی، کشتار غیرمجاز و … است.

وی در ادامه از آماده باش نیروهای مدیریت حفظ نباتات در سازمان و مراکز قرنطینه گیاهی مستقر در گمرکات استان به منظور بازدید و بررسی محموله‌های کشاورزی وارداتی و صادراتی خبرداد و بیان کرد: همچنین به منظور کنترل آفت و مبارزه با آفت سن غلات مدیران و کارشناسان این سازمان بصورت شبانه روز در قالب کشیک‌های نوروزی آماده خدمات رسانی به کشاورزان و بهره برداران بخش هستند و با حضور در مزارع و باغات نسبت به ردیابی افات و بیماری‌ها، بازدید از فروشگاه‌ها و نهالستان‌ها اقدام خواهند کرد.

قیمت عایق استخر خاکی

 

مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان با آرزوی سال خوش و خرم برای هموطنان و هم استانی‌های عزیز اعلام کرد: مردم می‌توانند هرگونه پیشنهاد و انتقاد درباره حوزه مسئولیت‌ها و فعالیت‌های سازمان جهاد کشاورزی استان و ادارات تابعه را به شماره ۳۴۴۹۴۱۶۹ ستاد ویژه خبری و اطلاع رسانی نوروز در سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گزارش دهند.

کد خبر 5449679

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 274
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، حمید رسولی مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در رابطه با تغییرات قیمت کدهای فسفاته و پتاسه در سال‌های اخیر اظهار کرد: میانگین مصرف کودهای شیمیایی در کشور ما نسبت به میانگین جهانی تقریباً نصف است و از ابتدای سال ۹۰، وزارت جهاد کشاورزی اقدامات آموزشی و ترویجی بسیاری را در زمینه اصلاح مصرف کود آغاز کرده است و به تدریج از ابتدای آن دهه تا تا سال‌های اخیر، شاهد رشد مصرف کودهای شیمیایی در راستای افزایش کیفیت و کمیت محصولات کشاورزی بودیم.

عایق استخر خاکی

وی افزود: در ابتدای سال ۹۸ با تغییر نرخ ارز تخصیصی به کودهای شیمیایی و نهاده‌های کشاورزی مواجه شدیم که قیمت کودهای شیمیایی را ۵ برابر افزایش داد.

رسولی تاکید کرد: مخالفت وزارت جهاد کشاورزی، گزارشات متعدد از کاهش احتمالی تولید، دفاع در محافل و جلسات متعدد مانع بروز این اتفاق نشد و با تغییر نرخ ارز ترجیحی به نیمایی برای برخی محصولات به ویژه کودهای شیمیایی، قیمت این کالا ۵ برابر شد.

وی افزود: در دو سال اخیر مصرف کودهای پتاسه و فسفاته در کشور کاهش معناداری داشته است؛ میزان مصرف از نصف میانگین جهانی به کمترین میزان مصرف رسید که بر کمیت و کیفیت محصولات کشاورزی موثر بوده است.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: وزارت جهاد کشاورزی و دولت سیزدهم موضوع قیمت کود را به عنوان یک دغدغه در دستور کار قرار دادند.

رسولی ادامه داد: در ابتدای دولت سیزدهم، طبق گزارشات مستند، میزان مصرف کودهای شیمیایی به کمتر از ۱۰ درصد از میزان توصیه شده توسط مرکز تحقیقات آب و خاک رسیده بود که با دستور وزیر جهاد کشاورزی تیم کارشناسی متشکل از معاونین وزیر و کارشناسان موسسات تحقیقاتی مرتبط تشکیل شد و ماحصل جلسات این کمیته تخصصی، تعدیل قیمت کودهای شیمیایی بوده است تا کشاورزان بتوانند مانند گذشته نیاز خود را تامین کنند.

قیمت عایق استخر

وی افزود: این کمیته تخصصی در ۴ ماه گذشته جلسات متعددی داشته و نهایتاً پیشنهادات خود را به وزیر ارسال کرد و طبق دستور ایشان، ما در حال حاضر در حال موجودی برداری از انبارها هستیم و از اول فروردین ۱۴۰۱، کودهای شیمیایی فسفاته و پتاسه را با قیمت جدید در اختیار کشاورزان قرار می‌دهیم و این کاهش قیمت عیدی وزارت جهاد کشاورزی به کشاورزان است.

رسولی در رابطه با میزان کاهش قیمت کودهای شیمیایی عنوان کرد: کاهش قیمت کودهای فسفاته و پتاسه از ۳۰ درصد تا ۵۶ درصد متغیر است اما به طور میانگین ۴۵ درصد کاهش قیمت خواهیم داشت که به نظر می‌رسد استقبال خوبی توسط کشاورزان داشته باشیم که این تغییر قیمت بر کمیت و کیفیت محصولات کشاورزی و در نهایت بر سلامت جامعه موثر خواهد بود.

وی ادامه داد: علی رغم محدودیت‌های شدید اعتباری، وزارت جهاد کشاورزی در راستای سیاست‌های حمایتی خود از کشاورزان و توانمند سازی آنها در مصرف نهاده‌های کشاورزی تصمیم به کاهش قیمت گرفته است تا کشاورزان با خیال راحت نهاده‌های مورد نیاز خود را تهیه کنند.

عایق استخر

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، خطاب به تولیدکنندگان کودهای شیمیایی در داخل کشور گفت: تمام تولید کودهای پتاسه و فسفاته تولید کنندگان داخلی را با قیمت روز و کارشناسی شده خریداری می‌کنیم بنابراین تولیدکنندگان ما دغدغه‌ای در این زمینه نداشته باشند.

کد خبر 5449807

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمدکاظم مدرسی در خطبه های این هفته نمازجمعه با تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد پرخیر و برکت ولیعصر (عج) و آرزوی تعجیل در فرج آن حضرت اظهار داشت: در شریعت هیچ موضوع و محوری نیست که دارای حکم شرعی نباشد و محوری ترین موضوع ما نیز مهدویت است و مهدویت نیز دارای احکام شرعی فراوان و جامعی است.

استخر ذخیره آب باران

وی عنوان کرد: مهدویت از لحاظ شرعی دارای ابعاد اعتقادی، رفتاری و گفتاری است؛ اعتقاد به آن حضرت به عنوان دوازدهمین امام معصوم (ع) و اعتقاد به تولد آن حضرت بر خلاف سایر فرق اسلامی و اینکه صاحب الزمان دادگستر جهان هستند نیز در ردیف واجبات قرار دارد.

مدرسی ادامه داد: در بعد گفتاری، دعا کردن برای آن حضرت یک وظیفه و مسئولیت شرعی است همچنین در بعد رفتاری نیز می توان به گذاشتن دست بر سر و قیام هنگام شنیدن نام مبارک حضرت ولیعصر (عج) اشاره کرد.

انتظار فرج از ویژگی های مکلفین در دوران انتظار است

امام جمعه بخش مرکزی یزد یادآور شد: وظایفی که مردم در دوران غیبت دارند به عنوان مسئولیت شرعی است، انتظار فرج از ویژگی های مکلفین در دوران انتظار است و صدقه دادن و مواظبت بر عدم آزار آن حضرت، موضوعاتی مهم در دوران انتظار تا ظهور است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر و تشکر از سپاه پاسداران و رشادت‌هایی که در رابطه با امنیت کشور به خرج می دهند و تلاش مداوم برای شناسایی مواضع نفوذی و برخورد قاطعانه در مقابل دشمن به ویژه در جریان حمله به مراکز جاسوسی اربیل در جوار مرزها که هدفی جز نا امن کردن کشور نداشته اند، عنوان کرد: این اتفاق پیام هایی ارزشمند دارد و نشان از قدرت موشکی ایران است و بزرگترین خطر و نمایش توانمندی برای دشمنان ما هم به حساب می آید.

دشمن از ورود به حوزه پیرامونی ایران دست بردارد

مدرسی تاکید کرد: این حرکت نشان از استراتژی جدیدی در سیاست دفاعی ما دارد و پیام سوم این حمله این است که دشمن باید بداند از ورود به حوزه پیرامونی ایران دست بردارد و البته سپاه می توانست از سوریه هم حمله کند اما از ایران حمله کرد که اعلام کند از این پس هر گونه تعرضی مستقیما با حمله و واکنش ایران مواجه می شود و بر همه کشورها و منطقه نیز توانمندی شاخص دفاعی ایران آشکار شد و این موضوع که رژیم اشغالگر توان دفاع را ندارد و نباید از آن پشتیبانی کنند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: ایران بر مناطق و کشورهای اطراف خود اشراف اطلاعاتی دارد و بر خلاف آنچه که دولت عراق اعلام کرد ما هیچ جاسوس‌خانه ای در این منطقه نداریم و این موضوع برای همگان روشن شد.

عایق استخر خاکی

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اعدام دسته جمعی مسلمانان و شیعیان حجاز و حقوق دوگانه ای که غربی‌ها در این زمینه دارند، افزود: این یک نگاه خطرناک است که جریانات نامناسبی و ناشایستی به بار می آورد و لازم است در سطح بین المللی به آن توجه شود.

مدرسی، هفته سربازارن گمنام را نیز گرامی داشت و گفت: این نیروهای ارزشمند بخش زیادی از امنیت کشور را تامین کرده اند و مردم مرهون و مدیون تلاش ها و ایثار و تیزهوشی این عزیزان هستند و انشاالله در عرصه های مختلف ترویج مبانی نظام اسلامی موفق تر باشند چراکه هدفی جز حفظ امنیت و دوام کلمه حق در قالب نظام جمهوری اسلامی ندارد.

مروری بر اتفاقات تلخ و شیرین یزد در سال ۱۴۰۰

وی همچنین با اشاره به فرا رسیدن سال نو و آرزوی سربلندی و عزت و رفاه برای مردم ایران اسلامی عنوان کرد: در سال ۱۴۰۰ حوادث تلخ و شیرینی را داشتیم و از دست دادن شخصیت هایی نظیر زنده یاد آیت الله علاقه بند، رئیس فقید شورای شهر غلامحسین دشتی و ... که یاد همه عزیزان از دست رفته را گرامی می داریم.

مدرسی افزود: حوادث شیرینی نیز داشتیم در داخل کشور از جمله انتخابات دولت مکتبی، مردمی و جهادی در سال گذشته با دو اصل ایستادن در برابر زیاده خواهی ها چه زیاده خواهی های بیرونی و چه زیاده خواهی های درونی، مثل و اصل دوم نیز خدمت به مردم است.

سند تحول یزد با نگاه ویژه به اسناد بالادستی استان اجرا شود

قیمت عایق استخر

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رونمایی سند تحول استان یزد اظهار داشت: در اجرای سند تحول باید به سند بالادستی یعنی سند آمایش به شکل هسمو و منسجم توجه شود به طور مثال در بخش کشاورزی باید الگوی کشت اصلاح شود و به سمت گیاهان کم آب خواه حرکت کنیم چرا که کمرنگ شدن و یا حذف کشاورزی کار درستی نیست.

مدرسی ادامه داد: از سوی دیگر گردشگری اسلامی باید مورد توجه باشد و میهمان نوازی یزدی ها نیز در ایام نوروز به شکل مشهود نشان داده شود و یک نکته مهم در این زمینه این است که در کنار فضاهای در نظر گرفته شده برای برپایی چادر مسافران، سالن های سرپوشیده ای نیز همراه با نظارت برای چادرزدن مسافران نوروزی در نظر گرفته شود و با توجه به احتمال هوای سرد و یا گرد و غبار باید در این زمینه نیز تمهیداتی در نظر گرفته شود.

وی، بحث تنظیم بازار را نیز بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: مسئولان اجرایی و نظارتی در این زمینه به شکل جدی‌تر پشت کار داشته باشند و در ایام تعطیلات نوروز نظارت ها و کنترل قیمت ها رها نشود.

کد خبر 5449857

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید احمد رضا شاهرخی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم آباد در سخنانی با بیان اینکه بندگان صالح هستند که وارث زمین خواهند شد، اظهار داشت: خداوند می‌فرماید که ما هم در زبور، کتاب حضرت داوود (ع) و هم در کتاب تورات حضرت موسی (ع) مقرر کردیم و نوشتیم که زمین از آن بندگان صالح خداوند است.

ژئوتکستایل

وی بیان داشت: در این راستا حاکمیت بر زمین دو شرط دارد، یکی عبودیت و دیگری عمل صالح، این همان تقوایی است که باید در زندگی فردی، خانوادگی، اجتماعی، مناسبت‌های حاکمیتی، مناسبت مردم با حاکمیت، مناسبت حاکمیت با مردم، مناسبت مردم با مردم، سرلوحه قرار بگیرد، در این راستا خود و همه شما نمازگزاران را به عبودیت خداوند و عمل صالح که همان تقوا است فرا می‌خوانم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در ادامه سخنان خود با اشاره به روز ولادت حضرت امام عصر (عج)، بیان داشت: گفته شده که ولادت این حضرت در روز جمعه اتفاق افتاده و این رویداد مبارک در طلوع فجر نیمه شعبان سال ۲۵۵ هجری به وقوع پیوسته است.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه دوران کودکی این حضرت که پنج سال بود و در آن پنج سال هم زندگی خودش را پنهانی سپری می‌کرد، در زمان معتصم عباسی که امام حسن عسگری را هم به شهادت رسانید، افزود: این غیبت صغری که از سال ۲۶۰ شروع شد و تا سال ۳۲۹ ادامه داشت، در این ۶۹ سال از طریق نواب خاص به امور مردم رسیدگی می‌کردند، از سال ۳۲۹ هم غیبت کبری شروع شد که تا الان هم ادامه دارد، غریب به هزار و ۱۵۰ سال از زمان تولد این حضرت می‌گذرد.

مردم خواهان تغییر و تحول هستند

وی با بیان اینکه روز میلاد امام عصر (عج) که هم شب و هم روز آن گفته شده که بعد از شب‌ها و روزهای قدر، از این فضیلت برخوردار است گفت: در این روز، دعا، مناجات، استغفار، زیارت امام حسین (ع)، دعاهای مخصوص که در مفاتیح آمده و صلوات شعبانیه سفارش شده است، این روز مبارک را به محضر امت اسلامی و شما نمازگزاران و مردم متدین و انقلابی استان لرستان و خانواده‌های شهدا، جانبازان و قبل از همه اینها به مقام معظم رهبری تبریک و تهنیت می گویم.

استخر ذخیره آب باران

نماینده ولی‌فقیه در لرستان افزود: البته ما در پایان سال ۱۴۰۰ هستیم، مردم در سالی که گذشت با فراز و نشیب‌هایی روبرو بودند، این سال با عزت، شرافت و سربلندی مردم به پایان رسید، سالی که همراه با سختی‌های معیشتی، کرونا، فشارهای اقتصادی دشمن و برخی سو مدیریت‌های داخلی بود، اما مردم ما این دشواری‌ها را با یاری خداوند و صبر و استقامت پشت سر گذاشتند و در انتخابات ۲۸ خرداد شرکت کردند و دشمن را مأیوس کردند و نشان دادند که سرمایه نظام اسلامی هستند و به نظام جمهوری اسلامی اعتماد دارند اما خواهان تغییر و تحول به نفع مردم هستند.

حجت الاسلام شاهرخی تاکید کرد: مردم ما در انتخابات هم وفاداری خود را به نظام اسلامی اعلام کردند و هم نشان دادند با آرای خود که خواهان تغییر، تحول و در استان ما تحول همراه با جهش به نفع مردم هستند، تقریباً ۹ ماه از این انتخاب می‌گذرد، قوه مجریه در حال شکل گیری به طور کامل است، در استان لرستان هم گام‌هایی در جهت شکل گیری قوه مجریه برداشته شده که نیازمند کامل شدن است.

روند انتصابات هر چه سریع‌تر کامل شود

وی با بیان اینکه وزرا و استانداران در سراسر کشور نیاز است هر چه سریع‌تر دستگاه‌های تحت مدیریت خود را با انتصاب‌هایی که می‌کنند، کامل کنند تا شایعات دروغ هم از جامعه رخت بربندد و تأخیری که خودشان در کارها دارند به نحوی بر عهده افراد و اشخاصی نهاده نشود، افزود: بنابراین می‌طلبد که هم وزرا و هم استانداران در سراسر کشور هر چه سریع‌تر دستگاه‌های تحت مدیریت خود را با انتصاب‌هایی که می‌کنند، کامل کنند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان تاکید کرد: البته انتصاب‌هایی که در استان ما صورت می‌گیرد، باید بتواند که تحول همراه با جهش را رقم بزند، مدیران دستگاه‌ها در این قریب به شش ماه گزارش‌هایی از برنامه‌های خود را به مردم اعلام کردند و گزارش دادند، البته این دیگر قضاوت و داوری با خود شما مردم است، مردم دیدگاه‌های متفاوتی دارند و داوری‌های متفاوتی دارند.

حجت الاسلام شاهرخی بیان داشت: مردم انتظار دارند که با برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت، آثار گشایش را در زندگی خود ببینند، این انتظار مردم است، همچنان آن چیزی که می‌تواند گشایش و تحول همراه با جهش را در استان ما به وجود آورد که این خدمت گزار شما بارها بر آن تاکید کرده‌ام و در آینده هم تاکید خواهم کرد و مطالبات همه مردم است، چهار رویداد مهم است تا نرخ بالای بیکاری، تورم، عدم رونق مطلوب کسب و کار، گرانی و آسیب‌های اجتماعی را از بین ببرد.

ضرورت تکمیل سدهای لرستان توسط وزارت نیرو

عایق استخر خاکی

وی ادامه داد: اولین رویداد مهم، به آب مربوط می‌شود، تکمیل سدهای نیمه تمام، احداث سدهایی که مطالعات آن انجام شده و یا در دست مطالعه است، تسریع در اجرای سد «معشوره»، با مخزن بیش از یک میلیارد متر مکعب، بهره برداری همه شهرهای پایین دست این سد از آب آن، از نکاتی است که باید به آن توجه و تسریع شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: اتصال شبکه آبیاری از سدها به دشت‌های وسیع تا بتواند زمین‌های دیم را تبدیل به آبی کند، به سطح میانگین کشوری برساند و تولید محصولات کشاورزی، باغی، دامی، تولید و ثروت افزایش یابد، نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه البته ملاحظه سد «بختیاری» و توجه به جایگاه این سد در زندگی و معیشت مردم استان باید مورد توجه وزارت نیرو باشد عنوان کرد: بهره مندی مردم استان لرستان، شرکت‌ها و پیمانکارانی که در این استان هستند، جذب نیروهای انسانی بومی استان در زمان احداث و پس از آن از مطالبات مردم لرستان است که حتماً وزارت نیرو باید به آن توجه کند.

کارخانه‌های تعطیل به خط تولید برگردند

وی بیان داشت: دومین رویداد مهمی که باید در استان ما به وقوع بپیوندد تا تحول همراه با جهش را رقم بزند کارخانه‌ها، صنایع و کارگاه‌های تعطیل شده است، بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه این صنایع است که راکد مانده است، لازم است که مسئولان استانی با جدیت بیشتر و هماهنگی قوه مجریه، قضائیه، نمایندگان مجلس، کارخانه‌ها و صنایع تعطیل را به خط تولید و اشتغال برگردانند و هزاران نفر از جوانان جویای کار در آنها مشغول به کار شوند تا شاهد سرور و رضایت در چهره پدران، مادران و جوانان این استان باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان افزود: خدمت گذار شما هم در سفری که به تهران داشتند، با برخی از مسئولان در این جهت دیدار کردند و این کار را تا نقطه پایان ادامه خواهم داد، البته بحث صنایع تبدیل در بخش کشاورزی، دامداری و دامپروری هم از نکاتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد، چون ایجاد ثروت افزوده برای کشاورزان، دامداران، باغداران و تولید کنندگان می‌کند، وجود صنایع تبدیلی در این استان امری لازم است که هم باید بانک‌ها، بخش خصوصی، اعتبارات استانی و ملی در این جهت پای کار بیایند، دستگاه‌های مرتبط، سازمان جهاد کشاورزی، صمت، استانداری و… باید برای این کار حتماً چاره اندیشی کنند.

ضرورت توجه به مراکز دینی و فرهنگی

حجت الاسلام شاهرخی ادامه داد: سومین رویداد مهم، توجه به مراکز فرهنگی و فراهم آوردن امکانات سخت افزاری و نرم افزاری برای آنها است، مصلاهای نماز جمعه، مساجد، خانه‌های عالم، فرهنگسراها، مراکز و اتحادیه‌های قرآنی و… که برای خدمت رسانی فرهنگی و دینی به مردم تشکیل شده باید مورد توجه قرار بگیرند.

قیمت عایق استخر

وی با تاکید بر در نظر گرفتن اعتبارات مالی لازم برای این مراکز فرهنگی و دینی که باعث می‌شود آسیب‌های اجتماعی به وجود نیایند، نیروی عظیم جوانان را به سمت پیشرفت کشور متمرکز می‌کنند، جوانانی که ما در همین هفته به مناسبت روز میلاد حضرت علی اکبر (ع) با جمع محدودی از آنها دیدار داشتیم گفت: آنچه در وجود این جوانان بود، این بود که کشورشان و استانشان و رهبرشان و مردم را دوست می‌دارند، شیفته خدمت بی منت هستند، آماده برای مشاوره و خدمت رسانی هستند، در قالب نهادهای فرهنگی، انقلابی و گروههای جهادی، بسیج، حزب الهی، اتحادیه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد اینها فعالیت می‌کنند و عمده جهاد تبیین هم بر عهده این جوانان است، تمرکز این جوانان در مساجد و مراکز دینی و فرهنگی است، در این راستا بخشی از این اعتبارات باید در اختیار مؤسسات فرهنگی قرار بگیرد تا نیازهای سخت افزاری و نرم افزاری تأمین شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان افزود: سه رویداد مهم یاد شده را وقتی در کنار اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور قرار می‌دهیم، که قریب به ۱۷۰ مصوبه است، می‌تواند تحول را در استان ما به وجود آورد و آغازی برای تحول همراه با جهش باشد، این چهار رویداد ما را در ابتدای جهش قرار می‌دهد، باید همه این اتفاقات رخ دهد تا تحول همراه با جهش اتفاق افتد، من این واژه و کلمه تحول همراه با جهش را ۳۶ بار در سخنان خودم تاکید کرده‌ام، همچنین از کلمه جهش، ۷۸ بار به کار برده‌ام، تاریخ‌ها و جملات آن مشخص است چون این انتظار مردم متدین و انقلابی ما است.

انتقاد از وضعیت عمران شهرها

حجت الاسلام شاهرخی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در آستانه سال نو هستیم و این سال جدید را به همه حضار گرامی، نمازگزاران و مردم شریف استان لرستان تبریک عرض می‌کنم گفت: دعای تحویل سال، درخواستی از خداوند برای تحول خواهی و رشد و کمال است، همان طور که در بیرون از وجود ما که طبیعت است تحول اتفاق می‌افتد، در این دعای تحویل سال از خداوند درخواست می‌کنیم که رشد و کمال و تحول را نصیب همه ما، خانواده‌ها، اجتماع و امت اسلامی کند، آن هم در روزهای باقی مانده ماه شعبان و پیامد آن ماه مبارک رمضان که در بهار سال ۱۴۰۱ به وقوع می‌پیوندد، این تحول در طبیعت در ماههای بهار با کمک ماه شعبان و فضیلت‌های ماه رمضان می‌تواند تعالی و رشد را برای ما در پی داشته باشد.

وی افزود: پاکیزه کردن محیط درون خانه، بیرون خانه، کوچه‌ها، خیابان‌ها، دید و بازدیدها با رعایت مقررات ستاد کرونا، احترام و تکریم بزرگترها، مهربانی بزرگترها نسبت به افراد کوچک‌تر از رسوم رایج این سال نو است که در معارف و آداب اسلامی بر اینها تاکید شده است و جز آداب ایرانی و اسلامی ما هستند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: البته من تاکید کرده‌ام نسبت به وضعیت مرکز استان و تقریباً همه شهرهای استان، به هر حال نیاز به یک تحول اساسی در شهر و باز آفرینی شهری داریم، نظافت و پاکیزه کردن شهر، جلوگیری از قطع درختان که هویت تاریخی شهر هستند، باید مورد توجه قرار بگیرند.

عایق استخر

حجت الاسلام شاهرخی افزود: وضعیت شهرهای استان، وضعیت مطلوبی نیست، حتماً باید تغییر اساسی در آن به وجود آید، حفظ و افزایش فضای سبز، آسفالت خیابان‌ها و کوچه‌ها و… باید مورد توجه قرار بگیرد، این تغییر و تحول بر عهده شهرداری و همکاری شورای شهر است، اما همه دستگاه‌ها باید پای کار بیایند، به استاندار نیز عرض کردم که همه دستگاه‌ها تجهیزات و ماشین آلات خود را به کار بگیرند تا این تغییر اساسی در استان ایجاد شود، زیبنده نیست که افرادی در شهرداری ماه‌ها حقوقشان پرداخت نشده باشد، این در نظام اسلامی و در مدیریت و حاکمیت اسلامی امری پسندیده نیست، برای این کار باید فکر اساسی کرد.

کد خبر 5449914

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده در خطبه های نماز جمعه حمله سپاه پاسداران به مقر جاسوسی موساد در ارببل عراق را اتفاق مبارک دانست و اظهارداشت: این حمله از ایران انجام گرفت درحالی که می توانستیم از همان سوریه بزنیم اما این حمله از خود ایران پیام داشت اول اینکه بانک اطلاعات ما از صهیونیست ها گسترده است و دومین پیام دیگر این حمله به کشورهای حوزه خلیج فارس و جمهوری باکو است؛ رژیم جعلی صهیونیستی که خودشان امنیت ندارند چطور می‌توانند امنیت شما را حفظ کنند.

استخر ذخیره ی کشاورزی

وی ادامه داد: اگر روزی قرار باشد اهداف صهیونیست‌ها را بزنیم فرقی نمی‌کند، در کدام کشور باشد؛ جمهوری اسلامی ایران توطئه و ناامنی و شهادت سربازان خود را در هیچ کشوری تحمل نمی‌کند و هرجا امنیت خود را به خطر ببینید حتما به آن کانون توطئه پاسخ کوبنده خواهد داد.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان بیان داشت: تندروهای کردستان در زمان حمله داعش به فلاکت افتاده بودند اما شهید حاج قاسم آنها را نجات داد اگر آن روز شهید ما به داد شما نمی‌رسید امروز اصلا وجود نداشتید اما با کفران نعمت از سلامتی خود، کردستان را به پاتوق جاسوسی صهیونیست‌ها کرده‌اید.

عبادی زاده ادامه داد: کردستان عراق اگر دوباره بخواهد علیه امنیت ملی ایران ایجاد تهدید کند بداند هم خود و هم صهیونیست‌ها در خطر خواهند بود لذا در حمله اخیر سپاه پاسداران به مقر صهیونیست‌ها در اربیل عراق این پیام به کردها داده شد، از طرفی در این حمله، قدرت موشکی ایران به کردستان عراق و تمامی کشورهای همسایه را نشان دادیم.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود به سکوت مجامع حقوقی جهانی در خصوص جنایت جلادانه عربستان سعودی درگردن زدن ۸۱ جوان بی‌گناه در مقابل چشمان اشاره کرد و بیان داشت: ال سعود با این جنایت قرون وسطایی در یک روز جوانانی زیادی را گردن زد درحالی که تمام جوامع بین المللی مدعی حقوق بشر در مقابل این جنایت بزرگ سکوت کرده و خفه شده‌اند.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده، اقدام جلادانه سعودی‌ها را یک جنایت جنگی دانست و اضافه کرد: امروز رفوزه های حقوق بشر برای یک اتفاق کوچک، دنیا را خراب اما برای حفظ دلارهای کثیف سعودی برای خود در برابر جنایت‌های سعودی‌ها سکوت کرده‌اند.

امنیت و آسایش خود را مدیون مجاهدت های سربازان گمنام امام زمان(عج) هستیم

ژئوتکستایل

امام جمعه بندرعباس از دیگر ویژگی‌ها و وظایف منتظران ظهور را استقامت نشان دادن و صبور بودن در مقابل دشمنان خدا دانست و بیان کرد: امروز جبهه مقاومت مرزهای فکر و عقیده و اقتدار ما را در فراسوی دنیا درنوردیده و دشمن را پریشان کرده است.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده در این رابطه ضمن تبریک میلاد حضرت حجت به سربازان امام عصر(عج) یادآور شد: امنیت و آسایش امروز کشور مدیون مجاهدت های سربازان گمنام امام زمان(عج) هستیم.

وی با بیان این نکته که، انتظار فرج، حلقه اتصال ما مقام نورانی و مقام شامخ ولایت است، گفت: امروز کسی نمی‌تواند اداعا کند پیرو و منتظر امام زمان (عج) است اما با نائب او پیوند و ارتباط نداشته باشد چراکه محبت نسبت به نائب امام زمان در عصر غیبت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان یکی از راهها برای سلامتی حضرت حجت(عج) را صدقه دادن به فقرا عنوان و توصیه کرد: در ترویج فرهنگ مهدوی همه رسالت‌ها و وظایفی برعهده داریم یکی از این وظایف دستگیری از فقراست، لذا با وقف و ادای نذر می‌توانیم با امام زمان خود ارتباط داشته و یاد امام زمان در دلهایتان خود زنده نگه داریم.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده در خطبه‌های امروز نماز جمعه بندرعباس به مساله امنیت غذایی مردم و حمایت از کشاورزان اشاره کرد و بیان داشت: جامعه امروز به فرآورده های غذایی نیاز دارند، زیرا کشوری که در مسائل خود نیازمند دیگران باشد این کشور در آینده با خطر جدی امنیت غذایی مواجه خواهد بود.

استخر ذخیره آب باران

امام جمعه بندرعباس در این رابطه به گستردگی موقوفات امام علی(ع)، وقف به فقرا با احیا قنوات از سوی آن حضرت اشاره کرد و بیان داشت: دولت سیزدهم تدابیری اتخاذ کند که کشور به لحاظ امنیت غذایی در مضیقه نباشد.

به گفته وی، کشاورزی گوهر نابی است که پیامبر اکرم(ص) در بیان اهمیت و ارزش کار زراعت و کشاورزی، کشاورز را گنج الهی دانسته و تاکید کرده است نباید به کشاورزان ستم شود.

خطیب جمعه بندرعباس ابراز امیدواری کرد دولت سیزدهم نیز در راستای حمایت از کار، رونق تولید و سرمایه گذاری در کشور تمرکز خود را بر روی حمایت از امنیت غذایی و کشاورزان بگذارد.

کد خبر 5449983

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

علی نیکزاد در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: عملکرد مجلس در سال‌جاری در ۲ مقطع قابل بررسی است که در نیمه اول سال دولت و مجلس همسو و همراه نبودند و به رغم شکل‌گیری مجلس انقلابی، دولت تمایلی به همکاری با مجلس نداشت.

ورق پلاستیکی استخر

 

وی تصریح کرد: در حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم دولت از مجلس فراری بود و تصمیم‌گیری واحدی برای حل مشکلات گرفته نمی‌شد به طوری که رئیس جمهور سابق تمایلی به حضور در مجلس نداشت و نمایندگان مجلس نیز تشنه حضور رئیس جمهور در مجلس نبودند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بعد از روی کار آمدن دولت سیزدهم رابطه دولت و مجلس به مراتب بهبود یافت، گفت: در این ۶ ماه رئیس جمهور بارها در مجلس حاضر شده و سعی کرده تا در کنار قوه مقننه تصمیم‌گیری جدی در حل مشکلات و دغدغه‌های جامعه بردارد.

نیکزاد شاهکار مجلس انقلابی را تصویب قانون حمایت از منافع ایران در مسائل بین‌المللی و هسته‌ای اعلام کرد و افزود: همین قانون مصوب در مجلس مبنای فعالیت دیپلمات‌های ایرانی شد تا ما بتوانیم از حق و حقوق ملت ایران در مذاکرات وین دفاع کرده و در برابر آمریکا و اروپا کوتاه نیاییم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در مباحث اقتصادی، خرید تضمین محصولات کشاورزی، تصویب قانون جهش تولید مسکن، قانون مالیات بر خانه‌های خالی، تسهیل کسب و کار و پنجره واحد و طرح صیانت از دیگر مصوبات و پیگیری‌های مجلس انقلابی بود.

استخر ذخیره ی کشاورزی

 

نیکزاد اضافه کرد: مجلس در حوزه افزایش جمعیت کشور حمایت از خانواده و اصل ۸۵ را مورد توجه قرار داد تا از پیر شدن جمعیت کشور جلوگیری کرده و در کنار آن در عرصه اقتصادی نیز سعی کرد تا اصلاح قانون بانک، نظام مالیات و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را مصوب کند.

وی با بیان اینکه در لایحه بودجه سال آینده تلاش شده تا در کنار پرداخت تسهیلات کم بهره به گروه‌های آسیب‌پذیر، قیر رایگان برای شهرداری‌ها، نوسازی مدارس، راه و شهرسازی، منابع طبیعی و بسیج سازندگی تأمین شود، بیان کرد: در کمیسیون فرهنگی مجلس به صورت جامع طرح صیانت مورد بررسی قرار گرفت ولی واقعیت‌های این طرح در جامعه بازگو نشد.

نیکزاد ادامه داد: به هیچ وجه مجلس قصد قطع اینترنت و یا محدود کردن فضای مجازی و کسب و کارها را در این مجموعه‌ها ندارد بلکه سعی بر این بوده تا از حیثیت و جایگاه افراد صیانت شده و جلوی سیاه‌نمایی‌ها و برخی از اقدامات مخرب در فضای مجازی گرفته شود.

وی در مورد تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۱ در مجلس اظهار کرد: یک‌هزار و ۳۷۲ هزار میلیارد تومان رقم بودجه کشور است که یک‌هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان از این رقم پرداختی دولت در بخش حقوق و سایر هزینه‌هاست و ۲۵۰ هزار میلیارد تومان باید کار عمرانی و توسعه‌ای در کشور اتفاق بیفتد.

ژئوتکستایل

نیکزاد به کسرت عائله دولت و منابع هزینه‌ای اشاره کرد و گفت: با این شرایط نمی‌توان به رشد اقتصادی ۸ درصد امیدوار بود و بهتر است در مسیر کوچک‌سازی، چابک‌سازی دولت و واگذاری امور به بخش خصوصی قدم برداریم.

وی به ویژگی دیگر بودجه ۱۴۰۱ اشاره کرد و افزود: حمایت از معلمان، افزایش منابع ۴۰ هزار میلیارد تومانی برای اجرای رتبه‌بندی، توجه به معیشت بازنشستگان، پرداخت یارانه و مستمری به گروه‌های آسیب‌پذیر، تقویت صندوق‌های قرض‌الحسنه با هدف حل مشکلات گروه‌های مختلف جامعه مورد توجه قرار گرفته است.

نیکزاد با بیان اینکه ۲۵۰ هزار میلیارد تومان برای سر و سامان دادن به پروژه‌های عمرانی اختصاص یافته است، تصریح کرد: در بحث حذف ارز ترجیحی دولت اصرار بر حذف این ارز داشت اما در مجلس چند پیشنهاد مطرح شد تا دولت از بین آنها یکی از گزینه‌ها را به اختیار انتخاب کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در پیشنهاد اول قرار شد تا برای گندم و دارو تأمین ارز ترجیحی انجام شده و ۶ قلم کالا نیز مورد حمایت دولت قرار گیرد تا به نرخ شهریور ۱۴۰۰ مردم به راحتی مرغ، تخم مرغ، گوشت، روغن، شکر و لبنیات را خریداری کنند.

وی اضافه کرد: برای گروه‌های آسیب‌پذیر اقلام دیگری نظیر برنج و پوشش کامل بیمه تأمین اجتماعی نیز در نظر گرفته شد تا از محل تبصره ۱۴ منابع مورد نظر اختصاص یابد.

نیکزاد رقم نهایی در حذف ارز ترجیحی و پرداخت یارانه‌ها را ۳۰۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: به دولت پیشنهاد شد تا برای ۶۰ تا ۸۰ میلیون نفر ایرانی به ازای هر فرد ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان یارانه نقدی پرداخت شود یا در مقابل آن بن کالا و یا کالا برگ توزیع شود که مجموع این اعتبارات ۱۸۰ هزار میلیارد تومان بود.

وی بیان کرد: از این رقم ۱۲۰ هزار میلیارد تومان باقی می‌ماند که دولت آن را صرف پروژه‌های عمرانی می‌کرد که این خود زمینه کاهش تورم را نیز به وجود می‌آورد.

استخر ذخیره آب باران

نیکزاد در ادامه سخنان خود اظهار کرد: دولت تمایل دارد تا پرداخت یارانه نقدی را از محل ارز ترجیحی انجام دهد تا اختیار در دست مردم باشد اما در نقطه مقابل افزایش نرخ کالاها و خدمات موضوع غیرقابل انکار است.

وی تصریح کرد: البته دولت می‌تواند به جای پرداخت یارانه نقدی، با حمایت از تولیدکنندگان این منابع را صرف تهیه کالاهای اساسی کرده و از این طریق کمک کار مردم باشد تا شاهد افزایش سرسام‌آور قیمت کالاها و نیازمندی‌های مردم نباشیم.

نیکزاد گفت: با نظر کمیسیون اقتصادی مجلس و کارشناسان متخصص در حوزه اقتصادی گزینه‌های مختلفی به دولت پیشنهاد شده تا در این زمینه تصمیم‌گیری کرده و اقدام نهایی را انجام دهد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: قطعاً این اقدام و حذف ارز ترجیحی جلوی رانت و برخی از دلال‌بازی‌های گذشته را خواهد گرفت و امیدواریم با مساعدت مجلس و دولت بهترین راهکار در این زمینه در نظر گرفته شود.

کد خبر 5449662

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام حمزه خلیلی از برخی ساخت و سازهای غیر مجاز و محل دفن زباله در بخش کیاشهر بازدید کرد و در نشست شورای مدیریت پیشگیری از وقوع جرم این بخش که با محوریت حفظ انفال، محیط زیست و مدیریت پسماند تشکیل شده بود حضور یافت.

ژئوگرید

حجت الاسلام خلیلی با اشاره به اینکه کار برای مردم یک ارزش و فضیلت است، اظهار کرد: خدمت به مردم و حل مشکلات آنان می‌تواند وسیله تقرب و نزدیکی به پروردگار متعال باشد.

وی یکی از بزرگ‌ترین مشکلات بخش کیاشهر همچنین کل استان را مساله پسماند دانست و افزود: اخیراً تفکیک زباله از مبدا به صورت جدی و فراگیر در این شهر به همت شهردار و مردم منطقه اجرا می‌شود که مستلزم نظارت دقیق و گسترده و کمک گرفتن از ظرفیت بخش خصوصی است.

رئیس کل دادگستری گیلان با اشاره به اینکه شیرابه پسماندها معضلی برای زمین‌های کشاورزی و زراعی مردم است، تصریح کرد: آلودگی محصولات کشاورزی بهداشت و سلامت مردم را به خطر انداخته است.

وی به تمامی افراد سودجویی که با ساخت و سازهای غیر مجاز قانون را زیر پا گذاشته و اراضی کشاورزی را نابود کرده و مبالغ هنگفتی را به دست می‌آورند، گفت: دستگاه قضائی با جدیت و قاطعیت با متخلفان برخورد قانونی و بدون توجه به توصیه صاحبان مقام و قدرت در اجرای احکام قضائی سریعاً اقدام می‌کند.

صدور رأی تخریب مجتمع مسکونی غیر مجاز کیاشهر

روف گاردن

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان نیز در بازدید از مجتمع مسکونی که به صورت غیر قانونی ساخته شده است، اظهار کرد: زمین این مجتمع، اراضی کشاورزی بوده که به صورت غیر قانونی تغییر کاربری داده شده و علی رغم تذکرات دستگاه قضائی و پلمب ساختمان، سازنده با تمرد از قانون پلمب را شکسته و به ادامه ساخت و ساز مبادرت کرده است.

احمد آقایی با اشاره به اینکه رأی تخریب این مجتمع صادر و باید در اسرع وقت اجرایی شود، تصریح کرد: خریداران واحدهای مجتمع می‌توانند از مسیر قانونی حقوق خود را مطالبه کنند.

آقایی با تاکید بر اینکه کاربری این زمین، کشاورزی است، گفت: پس از تخریب باید تمامی آثار ساخت و ساز مرتفع شده و زمین به وضعیت اولیه خود بازگردد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان یکی دیگر از مشکلات کیاشهر را مسئله پسماند و زباله این بخش عنوان کرد و افزود: طرح تفکیک زباله از مبدا با استفاده از ظرفیت مدیران محلی مانند دهیاران و اعضای شوراها در شهرهای کوچک آغاز شده و به زودی در کل استان اجرایی می‌گردد.

لندفیل

وی در ادامه با اشاره به اینکه ورود شیرابه پسماندها، برداشت شن و ماسه، تصرفات غیر قانونی و صیدهای بی رویه حیات پارک ملی بوجاق را به مخاطره انداخته است، افزود: تلاش دستگاه قضائی و مسئولان اجرایی استان، حائل زدایی و رفع مشکلات این منطقه است تا با مدیریت بر اساس قانون بتوان آسیب‌های وارده را کاهش داده و در جلب رضایت مردم این شهر گام برداریم.

کد خبر 5443526

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 172
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 20 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا مهاجر ظهر پنجشنبه در مراسم تودیع و معارفه رؤسای سابق و کنونی جهاد کشاورزی استان سمنان به میزبانی سالن جلسات این سازمان در سمنان با بیان اینکه دوم سوم تولیدات حوزه جهاد کشاورزی کشور، در بخش زراعت است، تاکید کرد: این موضوع نشان از اهمیت تأمین و امنیت غذایی کشورمان دارد.

روف گاردن

وی با بیان اینکه ترویج و توسعه کیفی بخش زراعت از جمله سیاست‌های وزارت جهاد است، افزود: خوراک دام سهم ۴۰ درصد از تولیدات زراعی کشورمان را به خود اختصاص داده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه توجه ویژه به تأمین خوراک دام به واسطه تأمین امنیت غذایی کشور از جمله راهبردهای وزارتخانه است، گفت: یکی از مهمترین راهبردهای ما در تأمین نیاز غذایی کشور، بهینه سازی مصرف آب در بخش زراعت محسوب می‌شود.

ژئوگرید

مهاجر با اشاره به خشکسالی‌های اخیر و دشواری کشاورزی و زراعت، بیان داشت: با همراهی وزارت نیرو در حال اقدام برای کاهش مخاطرات خشکسالی و بهینه سازی مصرف آب در بخش کشاورزی هستیم و اقدامات خوبی را نیز در این زمینه شاهد بودهایم.

وی با بیان اینکه ۸۵ درصد از اعتبارات وزارت جهاد کشاورزی برای توسعه کشاورزی نوین مصرف می‌شود که نشان می‌دهد این بخش از جمله اولویت‌های مهم وزارت جهاد است، تاکید کرد: وقتی کشور سال‌ها درگیر خشکسالی است، باید با آینده‌نگری نسبت به تغییر شرایط برنامه‌ریزی کنیم و این اقدامات در راستای همین برنامه‌ریزی ها صورت می‌گیرد.

لندفیل

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم ضمن تقدیر از خدمات سید حسن میرعماد که نزدیک به یک دهه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بود، محمد رضا قاسمی مدیر سابق جهاد شاهرود و همچنین معاون سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان به عنوان رئیس جدید این سازمان معرفی شد.

کد خبر 5443850

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 20 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تودیع و معارفه مدیران سابق و کنونی جهاد کشاورزی استان سمنان ظهر پنجشنبه در حالی به میزبانی سالن شهید ترحمی مجموعه جهاد کشاورزی سمنان برگزار شد که معاون وزیر جهاد کشاورزی، معاون استاندار سمنان و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی در این مراسم حضور داشتند.

پوشش استخر

در این مراسم از خدمات نزدیک به ده ساله سید حسن میرعماد در مجموعه جهاد کشاورزی استان سمنان تقدیر و به جای وی محمد رضا قاسمی معرفی شد قاسمی در کارنامه خود مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود و معاونت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان و منابع طبیعی را دارد.

رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در این مراسم با بیان اینکه این استان سالانه ۲۹ هزار تن تخم مرغ تولید می‌کند که بخش عمده آن مازاد نیاز استان بوده و صادر می‌شود، گفت: در استان سمنان ۶۰ هزار تن سالانه گوشت مرغ تولید می‌شود که بخش بیشتر آن به دیگر استان‌ها صادر می‌شود.

سید حسن میرعماد با بیان اینکه از دیگر توانمندی‌های بخش جهاد کشاورزی استان سمنان می‌توان به تولیدات گلخانه‌ای، باغی و محصولات صادراتی اشاره کرد، بیان داشت: میزان تولیدات کشاورزی این استان یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن در سال است.

روف گاردن

وی با بیان اینکه خشکسالی سبب شده تا تولیدات بخش کشاورزی استان سمنان تحت تأثیر قرار گیرد، افزود: اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار و نوین از جمله اقدامات ما برای کاهش آثار سو خشکسالی بوده است.

رئیس سابق جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه نرخ تعدیل و کم شدن ذخیره چاه‌های آب‌های استان ۴۰ درصد است که نشان از عمق خشکسالی در این استان می‌دهد، گفت: مهمترین کار ویژه جهاد کشاورزی استان مقابله با خشکسالی بوده است.

به گزارش مهر، در این مراسم حکم انتصاب قاسمی از سوی مهاجر معاون وزیر جهاد به وی اعطا شد.

ژئوگرید

کمبود علوفه و اعتراض شدید دامداران در تمام استان سمنان و همچنین ناکارآمدی سیستم اداری در پوشش این کمبودها در کنار خشکسالی و سرمازدگی و خسارات عمده به باغات و مزارع و حتی دامداری‌های استان سمنان از مهمترین چالش‌های پیش روی قاسمی در این پست است.

کد خبر 5443862
منبع مهرنیوز



:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 20 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تودیع و معارفه مدیران سابق و کنونی جهاد کشاورزی استان سمنان ظهر پنجشنبه در حالی به میزبانی سالن شهید ترحمی مجموعه جهاد کشاورزی سمنان برگزار شد که معاون وزیر جهاد کشاورزی، معاون استاندار سمنان و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی در این مراسم حضور داشتند.

پوشش استخر

در این مراسم از خدمات نزدیک به ده ساله سید حسن میرعماد در مجموعه جهاد کشاورزی استان سمنان تقدیر و به جای وی محمد رضا قاسمی معرفی شد قاسمی در کارنامه خود مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود و معاونت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان و منابع طبیعی را دارد.

رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در این مراسم با بیان اینکه این استان سالانه ۲۹ هزار تن تخم مرغ تولید می‌کند که بخش عمده آن مازاد نیاز استان بوده و صادر می‌شود، گفت: در استان سمنان ۶۰ هزار تن سالانه گوشت مرغ تولید می‌شود که بخش بیشتر آن به دیگر استان‌ها صادر می‌شود.

سید حسن میرعماد با بیان اینکه از دیگر توانمندی‌های بخش جهاد کشاورزی استان سمنان می‌توان به تولیدات گلخانه‌ای، باغی و محصولات صادراتی اشاره کرد، بیان داشت: میزان تولیدات کشاورزی این استان یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن در سال است.

روف گاردن

وی با بیان اینکه خشکسالی سبب شده تا تولیدات بخش کشاورزی استان سمنان تحت تأثیر قرار گیرد، افزود: اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار و نوین از جمله اقدامات ما برای کاهش آثار سو خشکسالی بوده است.

رئیس سابق جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه نرخ تعدیل و کم شدن ذخیره چاه‌های آب‌های استان ۴۰ درصد است که نشان از عمق خشکسالی در این استان می‌دهد، گفت: مهمترین کار ویژه جهاد کشاورزی استان مقابله با خشکسالی بوده است.

به گزارش مهر، در این مراسم حکم انتصاب قاسمی از سوی مهاجر معاون وزیر جهاد به وی اعطا شد.

ژئوگرید

کمبود علوفه و اعتراض شدید دامداران در تمام استان سمنان و همچنین ناکارآمدی سیستم اداری در پوشش این کمبودها در کنار خشکسالی و سرمازدگی و خسارات عمده به باغات و مزارع و حتی دامداری‌های استان سمنان از مهمترین چالش‌های پیش روی قاسمی در این پست است.

کد خبر 5443862
منبع مهرنیوز



:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 20 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تودیع و معارفه مدیران سابق و کنونی جهاد کشاورزی استان سمنان ظهر پنجشنبه در حالی به میزبانی سالن شهید ترحمی مجموعه جهاد کشاورزی سمنان برگزار شد که معاون وزیر جهاد کشاورزی، معاون استاندار سمنان و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی در این مراسم حضور داشتند.

پوشش استخر

در این مراسم از خدمات نزدیک به ده ساله سید حسن میرعماد در مجموعه جهاد کشاورزی استان سمنان تقدیر و به جای وی محمد رضا قاسمی معرفی شد قاسمی در کارنامه خود مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود و معاونت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان و منابع طبیعی را دارد.

رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در این مراسم با بیان اینکه این استان سالانه ۲۹ هزار تن تخم مرغ تولید می‌کند که بخش عمده آن مازاد نیاز استان بوده و صادر می‌شود، گفت: در استان سمنان ۶۰ هزار تن سالانه گوشت مرغ تولید می‌شود که بخش بیشتر آن به دیگر استان‌ها صادر می‌شود.

سید حسن میرعماد با بیان اینکه از دیگر توانمندی‌های بخش جهاد کشاورزی استان سمنان می‌توان به تولیدات گلخانه‌ای، باغی و محصولات صادراتی اشاره کرد، بیان داشت: میزان تولیدات کشاورزی این استان یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن در سال است.

روف گاردن

وی با بیان اینکه خشکسالی سبب شده تا تولیدات بخش کشاورزی استان سمنان تحت تأثیر قرار گیرد، افزود: اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار و نوین از جمله اقدامات ما برای کاهش آثار سو خشکسالی بوده است.

رئیس سابق جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه نرخ تعدیل و کم شدن ذخیره چاه‌های آب‌های استان ۴۰ درصد است که نشان از عمق خشکسالی در این استان می‌دهد، گفت: مهمترین کار ویژه جهاد کشاورزی استان مقابله با خشکسالی بوده است.

به گزارش مهر، در این مراسم حکم انتصاب قاسمی از سوی مهاجر معاون وزیر جهاد به وی اعطا شد.

ژئوگرید

کمبود علوفه و اعتراض شدید دامداران در تمام استان سمنان و همچنین ناکارآمدی سیستم اداری در پوشش این کمبودها در کنار خشکسالی و سرمازدگی و خسارات عمده به باغات و مزارع و حتی دامداری‌های استان سمنان از مهمترین چالش‌های پیش روی قاسمی در این پست است.

کد خبر 5443862
منبع مهرنیوز



:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 20 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

پرویز امجدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از زمان برقراری قرارگاه امنیت غذایی شهرستان تاکنون ۲۲۷۰ تن کالای اساسی به شهرستان ارومیه اختصاص یافته که ۱۲۹۲ تن آن توزیع و ۹۷۸ تن آن در حال توزیع بوده، همچنین ۲۸۹۸ مورد از فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی و نانوایی در سطح شهرستان بازید و ۳۷۵ متخلف به دستگاه‌های قضائی معرفی شده است.

ورق پلاستیکی

وی ادامه داد: از زمان تشکیل این قرارگاه تا کنون، در حوزه کالاهای اساسی ۲۴۹۴ مورد بازرسی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای و توزیع مواد غذایی صورت گرفته که در ۱۷۳۷ بازدید ۳۵۷ فقره پرونده با ارزش کل ۲,۷۴۶ میلیارد ریال‌های تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است و در ۶۵۰ مورد بدون ثبت تخلف بوده است.

امجدی گفت: از دوم اسفندماه سال جاری و تحویل بازرسی حوزه آرد و نان به این قرارگاه، ۴۰۴ مورد بازرسی انجام و ۱۱۱ پرونده به ارزش ۱,۲۹۰ میلیارد ریال تشکیل شده است.

وی با اعلام افزایش شیفت‌های بازرسی با نزدیک شدن به ایام پایانی سال تاکید داشت: به منظور رصد و پایش بازار و مبارزه به هر گونه گران فروشی، کم فروشی و احتکار هر گونه کالای اساسی، با همکاری فرمانداری شیفت‌های بازرسی افزایش می‌یابد و هم اکنون ۵ نفر از بازرسان اداره صمت شهرستان ارومیه و ۱۷ نفر از بسیج اصناف سپاه شهرستان ارومیه در کنار کارشناسان این مدیریت در امر کنترل و تنظیم بازار به صورت دو شیفت با کارشناسان اداره تعزیرات همکاری دارند.

پوشش استخر

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه افزود: از آذر ماه سال جاری تاکنون ۴۶۰ تن برنج هندی ۱۱۲۱ و ۵۹۴ تن برنج تایلندی رده ب و ۱۶۷ تن مرغ منجمد، ۲۴/۲۶ تن روغن صنف و ۴۵ تن تخم مرغ در سطح شهرستان توزیع شده است و برنامه ریزی برای توزیع گسترده اقلام اساسی در ایام پایانی سال و شب عید در دستور کار قرار گرفته است.

وی یادآور شد: در طی چهار ماهه گذشته دو هزار و ۸۹۸ مورد بازرسی از واحدهای صنفی، نانوایی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای به عمل آمده که ۳۷۵ فقره پرونده‌های با ارزش ۴,۰۳۶ میلیارد ریال به تعزیرات حکومتی معرفی شده است.

روف گاردن

امجدی افزود: طی هفته جاری ۴۰۰ تن برنج هندی ۱۱۲۱، ۳۸۰ تن برنج تایلندی، ۳۲ تن روغن صنف و ۱۶۶ تن شکر به شهرستان ارومیه اختصاص یافته که از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای در سطح شهر در حال توزیع است.

کد خبر 5443898

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 20 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری مهر روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه از خراسان رضوی، حجت الاسلام سید مهدی خاموشی در جلسه هم اندیشی امنای موقوفات خراسان رضوی با بیان اینکه در حفظ موقوفات و احیا موقوفات، اخذ سند مالکیت، رفع دعاوی، نقشه برداری و Gis و تعیین حدود از اهمیت بسزایی برخوردار است، گفت: در برخی از شهرستان‌ها موارد متکثری را می‌توانیم نام ببریم که با این اقدامات توفیقات بسیاری کسب شده است. در افزایش منافع موقوفات، ابتدایی‌ترین کار این است که مدل اجاره دادن را به مدل بهره وری و توسعه تغییر دهیم.

geomembrane

وی با بیان اینکه بزرگترین سرمایه امین موقوفه، امانت داری او است؛ افزود: مفهوم امانت داری این است که امین موقوفه برای حفظ آن چه که در دست دارد تمام تلاش خود را انجام دهد؛ همچنین مهمترین نقش امین، پرهزینه اداره نکردن موقوفه‌ای است که در دست او است.

رئیس سازمان اوقاف تصریح کرد: اگر حضور امنا و فعالیت مؤثر آنها نبود کارهای خوبی که در حال حاضر شاهد آن هستیم تا ۵۰ سال دیگر هم اتفاق نمی‌افتاد.

ورق پلاستیکی

خاموشی در خصوص اهمیت مسئله آب اظهار کرد: رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر لزوم حرکت از اجاره‌داری موقوفات به سمت بهره‌وری گفت: آب در ایران سرمایه بسیار مهمی است، اوقاف نیز این سرمایه مهم را حفظ خواهد کرد بنابراین احیای قنوات را در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: زمین‌های موقوفه باید زیر کشت‌های دانش بنیان که دارای ارزش است برود. دور مزرعه را می‌توان برای کشت چوپ استفاده کرد و چوب آن را به فروش رساند.

وی با تاکید بر صدور کارنامه برای امنای موقوفات؛ اظهار کرد: امنا گزارش نوبه‌ای را مکتوب به اوقاف ارائه دهند، مکتوبات در پرونده حفظ می‌شود و سال بعد می‌توانید گزارش اقدامات سال قبل خود را ببینید.

پوشش استخر

وی با بیان اینکه امنای جهادی، خبره و با پشتکار و امین در این مجموعه به کار گرفته شده اند؛ افزود: امنا در حفظ امینانه وقف تلاش کنند، در خصوص سندها مراقبت و حساسیت در خصوص درستی آن داشته باشند، امنا نباید در مقابل واحدهای اجرایی قرار گیرند چون مکانیزم کارکرد واسپاری موقوفات به مردم را قانون گذار دیده است.

کد خبر 5443817

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 20 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

خلیل نیکشاد در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: ۴۲۰ هزار تن ظرفیت تولید باغات استان است که از لحاظ اقتصادی و درآمدزایی بخش باغات از ظرفیت‌های ممتازی برخوردار است و قطعاً در تأمین امنیت غذایی و اشتغالزایی نیز این بخش نقش‌آفرینی اصلی دارد.

لندفیل

وی تصریح کرد: در سال‌های اخیر و با ارقام جدید متناسب با شرایط اقلیمی توسعه باغات هدف‌گذاری شده که یکی از نمونه‌های موفق در بخش انگور و تولید گردو است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل روسیمی کردن باغات انگور را در ۴۵۰ هکتار از تاکستان‌های مشگین‌شهر یادآور شد و گفت: با این حرکت میزان تولید انگور در استان ۲ برابر افزایش یافته و تلاش بر این است تا در سایر تاکستان‌های مشگین‌شهر و کوثر نیز روسیمی کردن مورد توجه قرار گیرد.

نیکشاد ورود ارقام دیر گلده به سامانه باغداری مدرن استان را یادآور شد و افزود: در کنار معرفی گونه‌های جدید متناسب با شرایط اقلیمی منطقه، سر شاخه‌کاری درختان گردو مورد توجه قرار گرفته و بیش از ۴ هزار و ۶۰۰ هکتار سر شاخه‌کاری در باغات گردوی جنوب استان به انجام رسیده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: هدف‌گذاری ما این است تا در سال‌های آینده این عملیات سر شاخه‌کاری را در ۲۵ هزار هکتار اراضی باغی جنوب و شمال استان انجام دهیم تا با تغییر رقم تولید گردو، زمینه افزایش بهره‌وری را در این بخش شاهد باشیم.

نیکشاد توزیع نهال گردو به صورت یارانه‌دار را در بین باغداران منطقه یادآور شد و اضافه کرد: اصلاح و جایگزینی سالانه ۳ هزار هکتار از باغات استان هدف‌گذاری شده و ما سعی می‌کنیم با گذر از تولید سنتی به مراحل بنیادین و مدرن در این بخش دست پیدا کنیم تا تولیدات متنوع و متناسب با شرایط اقلیمی استان باشد.

geomembrane

وی فعالیت سایت تحقیقاتی باغبانی را در مشگین‌شهر با همراهی هیئت علمی مجرب و کارشناسان زبده یادآور شد و بیان کرد: در این مرکز سعی می‌شود تا متناسب با خاک، اقلیم و آب و هوای مناطق مختلف استان، در نظر گرفتن عوامل خسارت‌زا، تغذیه گیاهی و تأمین آب ارقام متنوع باغات معرفی شده و امکان توسعه و کشت باغات به شکل مطلوب فراهم آید.

نیکشاد در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در کنار این امر آموزش باغداران و همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی هدف‌گذاری شده و سعی می‌کنیم در مناسبت‌های مختلف و از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی باغداران را انجام دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل سرمایه‌گذاری در باغات را ۱۵ تا ۲۰ ساله و در عین حال پرهزینه اعلام کرد و گفت: باید گونه‌هایی مورد توجه قرار گیرند که ارزش اقتصادی و همچنین سودآوری تجاری داشته باشند.

وی از علاقه‌مندان به حوزه باغ و توسعه این بخش خواست تا نسبت به تهیه ارقام شناسنامه‌دار و دارای نشان استاندارد و با کیفیت توجه کرده و در مصرف کود، بذر و سایر روش‌های اصلاحی نیز از نظرات کارشناسی و متخصصان امر استفاده کنند.

نیکشاد تصریح کرد: ما آمادگی داریم در مدیریت جهاد کشاورزی، نظام مهندسی کشاورزی و سایر واحدهای تحقیقاتی راهنما و هدایت‌گر فعالان این حوزه باشیم تا با تهیه نهال شناسنامه‌دار و معتبر پرداخت یارانه بین ۵ تا ۱۰ هزار تومان را نیز برای ارقام مختلف باغی و ۴۰ هزار تومان برای ارقام جدید گردو انجام دهیم.

ورق پلاستیکی

وی در مورد تولید بیش از حد برخی از محصولات افزود: باید تولید متناسب با ظرفیت صنایع تبدیلی و تکمیلی و زنجیره متنوع سودآوری در این بخش باشد که انتظار می‌رود با تعامل مناسب با صادرکنندگان بخش خصوصی و همچنین سرمایه‌گذاری در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی بتوانیم مشکلات گذشته باغداران را حل کرده و به عرضه محصولات کمک شایانی داشته باشیم.

نیکشاد برندینگ، بسته‌بندی، سورتینگ و تولید کیفی در بحث تجارت محصولات باغی و زراعی را ضروری اعلام کرد و ادامه داد: با جلوگیری از خام‌فروشی محصولات در حقیقت ارزش افزوده بیشتری متوجه فعالان این بخش شده و تولید و تجارت تقویت می‌شود که در سال‌های اخیر در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی و احداث سردخانه اقدامات و فعالیت‌های پرشتابی آغاز شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل خاطر نشان کرد: در گرامیداشت هفته منابع طبیعی سعی ما بر این است تا در کنار توزیع نهال و کاشت نهال‌های مثمر و غیرمثمر، حمایت‌های لازم را از فعالان این بخش انجام دهیم تا بتوانند از فصل بهار در توسعه باغات استفاده کنند.

وی رویکرد دولت و استاندار اردبیل را در حمایت از احداث و توسعه باغات در اراضی شیب‌دار دیم را یادآور شد و اضافه کرد: به ازای هر هکتار ۱۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود و قرار است در ۵۰۰ هکتار اراضی دیم، باغات راه‌اندازی شود.

کد خبر 5443322

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 20 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، سید حامد عاملی شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان مشگین‌شهر اظهار کرد: مهمترین مطالبه مردم توجه به عمران و آبادانی شهرهای مختلف است که در مشگین‌شهر نیز به رغم وجود نعمات فراوان در بخش‌های مختلف ما با نقصان تولید ثروت روبه‌رو هستیم.

لندفیل

وی تصریح کرد: خداوند متعال تمام نعمت‌های خود را نصیب شهرستان مشگین‌شهر کرده که در حوزه گردشگری، کشاورزی، معدن، صنایع تبدیلی، باغی و… ما شاهد قابلیت‌های بی‌نظیری هستیم که با تدبیر و مدیریت شایسته می‌توان از این ظرفیت‌ها در مسیر تولید ثروت و افزایش رفاه مردم استفاده کرد.

استاندار اردبیل گفت: تلاش بر این است تا در دولت سیزدهم تصمیمات شجاعانه گرفته شده و خدمت به مردم به عنوان یک اصل در رأس کارها قرار گیرد و قطعاً در عمل باید به مردم نشان دهیم که خادم و خدمتگزار آنها هستیم.

عاملی حل مشکلات سرمایه‌گذاران را ضرورت انکارناپذیر در خروج مشگین‌شهر از شرایط موجود در مسیر پیشرفت همه‌جانبه اعلام کرد و افزود: در توزیع اعتبارات ما نیز به رعایت اصل عدالت اعتقاد داریم ولی بر این باوریم به تناسب ظرفیت و قابلیت هر منطقه باید منابع اعتباری تأمین و تزریق شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: قرار نیست به همه شهرستان‌ها در یک حوزه مشخص اعتبار و منابع بودجه‌ای تخصیص پیدا کند بلکه به دور از نگاه سلیقه‌ای، باید به تناسب توانمندی هر شهرستان در بخش‌های کشاورزی، گردشگری، صنعت، معدن و… به راحتی می‌توان هدف‌گذاری مشخصی را در مسیر تولید ثروت انجام داد.

عاملی ضرورت تکمیل بزرگراه اردبیل به مشگین و اتصال آن به اهر را یادآور شد و اضافه کرد: قرار است تا فروردین سال آینده ۵۰ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل افتتاح شده و ۵۰ کیلومتر نیز در طول سال ۱۴۰۱ با تلاش و پیگیری‌ها به انجام برسد.

وی بیان کرد: از ۷ تقاطع محور اردبیل – مشگین‌شهر مقرر شد تا ۵ تقاطع اجرایی شده و عملیات اجرایی ۲ تقاطع نیز در سال‌های آینده به انجام برسد.

لندفیل

عاملی تاکید بر احداث واحدهای مسکونی را در قالب طرح جهش تولید یادآور شد و ادامه داد: در این شهرستان ۱۵ هکتار زمین تهیه و تحویل بنیاد مسکن شده تا عملیات احداث واحدهای مسکونی بعد از نهایی شدن متقاضیان انجام شود.

استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در بخش راهداری و آسفالت راه‌های روستایی روکش آسفالت راه‌های اصلی و فرعی و همچنین توجه به طرح‌های گردشگری اقدامات خوبی آغاز شده که قطعاً با همکاری فرمانداری شهرستان مشگین‌شهر پروژه‌های متعدد در این حوزه عملیاتی و اجرایی خواهد شد.

وی توسعه باغات در اراضی شیب‌دار و تولید محصولات باغی با ارقام با ارزش افزوده را یادآور شد و تصریح کرد: امیدواریم الگوی باغداری اقتصادی در مشگین‌شهر ارائه شود تا سودآوری و تولید ثروت فعالان این بخش را شاهد باشیم.

عاملی به تکمیل سدها و پایاب سد سبلان و تأمین منابع آب در مشگین شمالی و جنوبی گفت: به اندازه مناسب و از طریق شبکه پایاب سد سبلان اراضی منطقه ارشق و همچنین روستاهای اطراف از آب کشاورزی بهره‌مند خواهند شد.

وی ضرورت تکمیل زیرساخت‌های ناحیه صنعتی رضی و ناحیه صنعتی شماره ۲ مشگین‌شهر و همچنین بهره‌برداری از معادن این شهرستان را با ذخایر مناسب مس و مولیبدن و توسعه صنایع فرآوری این محصولات یادآور شد و افزود: تمام تلاش ما بر این است تا در کنار طرح‌های عمرانی و زیربنایی، در بخش عمران شهری نیز طرح‌های مختلف در مشگین‌شهر به سرانجام رسیده و امکان رفاه عمومی بیشتر فراهم آید.

عاملی همچنین در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید پای صحبت ۱۵ سرمایه‌گذار طرح‌های تولیدی نشست و در جریان روند حمایتی دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها از این طرح‌های تولیدی و صنعتی قرار گرفت.

geomembrane

وی تولید ثروت را نیازمند حمایت از سرمایه‌گذاران توصیف کرد و ادامه داد: طرح‌های خوبی در مشگین‌شهر و نواحی صنعتی رضی در حال اجراست که با به ثمر نشستن این طرح‌ها، اشتغال جوانان منطقه برطرف خواهد شد.

استاندار اردبیل خاطر نشان کرد: ما تلاش می‌کنیم تا زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری به ویژه در بخش آب، برق و گاز را در این شهرستان تأمین کنیم تا زمینه سهولت کار برای سرمایه‌گذاران در طرح‌های مختلف فراهم آید.

کد خبر 5444071

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 20 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

حسین وحیدا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به اینکه اراضی شرق اصفهان در بهمن ماه امسال زیر کشت گندم و گلرنگ رفت، محصول گندم ابتدای فروردین ماه به آبیاری مجدد نیاز دارد.

پلاستیک استخر

وی در عین حال خاطرنشان کرد: بازگشایی آب برای کشت کشاورزان شرق در روزهای نخست فروردین و ایام عید نوروز به بارش‌های این مدت بستگی دارد؛ از این رو رهاسازی آب برای آبیاری اراضی کشاورزی بسته به شرایط آب و هوایی در دهه اول فروردین ۱۴۰۱ باید انجام شود.

عضو هیئت مدیره صنف کشاورزان اصفهان افزود: اگر در روزهای باقیمانده اسفند و اوایل فروردین در اصفهان بارندگی نشود، آب از بین یکم تا پنجم فروردین ماه برای آبیاری گندم حتماً باید باز شود ولی اگر بارندگی شد یک هفته دیرتر از این تاریخ (بین یکم تا پنجم فروردین) باید آب رها شود.

وحیدا با اشاره به اینکه کشت گندم تا پنج فروردین ماه باید آبیاری شود، ابراز داشت: آبی که همیشه در نوبت اول برای کشت گندم رهاسازی می‌شد بین ۱۸ تا ۲۴ روز بود، امسال در بهمن ماه ۱۰ روز آب رها کردند و کشاورزان نتوانستند ۱۰۰ درصد اراضی خود را کشت کنند و تنها ۳۰ درصد از اراضی شرق اصفهان زیر کشت گندم و گلرنگ رفت.

عضو هیئت مدیره صنف کشاورزان اصفهان درباره مدت زمان رهاسازی آب برای نوبت دوم آبیاری اراضی شرق، گفت: اگر از یکم تا پنجم فروردین آب زاینده‌رود بازگشایی شد باید تا رسیدن محصول گندم تا ۷۵ روز (تا ۱۵ خرداد) جاری شود.

لندفیل

وحیدا اضافه کرد: نوبت آبی که کشاورزان در صحرا و کانال‌ها دریافت می‌کنند در برخی مناطق ۱۸ روز طول می‌کشد تا دوباره دریافت کنند. دبی آب ممکن است کمتر باشد ولی جریان آن باید پایدار باشد تا کشت به محصول برسد.

وی با بیان اینکه جلساتی درباره میزان و مدت رهاسازی آب برای نوبت دوم آبیاری با مسئولان جهاد کشاورزی، آب منطقه‌ای و استانداری در هفته آتی برگزار می‌شود، ادامه داد: مسائل کارشناسی در این کمیته بررسی می‌شود و سپس در کمیته سازگاری با کم آبی با ریاست استاندار تصمیم نهایی گرفته خواهد شد.

عضو هیئت مدیره صنف کشاورزان اصفهان تصریح کرد: میانگین بارندگی‌ها در سرشاخه حوضه زاینده رود نسبت به بلندمدت نرمال (طبیعی) است و پیش بینی این است که روزهای باقیمانده اسفند و فروردین سال آینده این بارش‌ها خوب باشد. امید است بارش‌ها از این بهتر باشد و حتی امید داریم که کشت تابستانه را هم در سال آینده داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، خروجی سد زاینده رود دوازدهم تا بیست و چهارم بهمن ماه سال جاری به مدت ۱۲ روز به منظور توزیع نوبت اول آب برای کشت پاییزه دوم کشاورزان شرق اصفهان افزایش یافت و اراضی این منطقه زیر کشت گندم و گلرنگ رفت.

مهران زینلیان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان پیش‌تر اعلام کرده بود که رهاسازی آب برای نوبت دوم آبیاری کشت کشاورزان بسته به بارش‌ها در بهار سال آینده خواهد بود.

وی در نشست خبری اخیر خود نیز بار دیگر اعلام کرد تصمیم‌گیری برای رهاسازی زاینده‌رود در کمیته متشکل از نمایندگان صنف کشاورزان اصفهان، جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای استان و استانداری انجام می‌شود به این صورت که کشاورزان تاریخی را که کشت آنان به آب نیاز دارد اعلام می‌کنند و سپس مسائل کارشناسی آن در این کمیته بررسی می‌شود.

ذخیره سد زاینده رود رود تا ۱۸ اسفندماه به ۱۸۴ میلیون مترمکعب رسیده است و بارش‌ها در کوهرنگ سرشاخه اصلی حوضه زاینده رود تا روز پنجشنبه ۱۹ اسفندماه ۹۶۳ میلیمتر بوده که افزایشی ۵۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد و با میانگین بلندمدت بارش‌ها در این منطقه که ۹۷۰ میلیمتر بوده، برابر است.

geomembrane

سد زاینده رود با ظرفیت اسمی یک میلیارد و ۲۳۹ میلیون مترمکعب به عنوان یکی از اصلی‌ترین سدهای مرکز کشور و تأمین کننده آب آشامیدنی، محیط زیست، کشاورزی و صنعت در منطقه مرکزی ایران است.
این سد قوسی شکل که سال ۱۳۴۹ به بهره‌برداری رسید در ۱۱۰ کیلومتری غرب اصفهان در شهرستان چادگان قرار دارد. رودخانه زاینده‌رود به طول افزون بر ۴۵۰ کیلومتر بزرگترین رودخانه منطقه مرکزی ایران به شمار می‌رود که در عین حال در سال‌های اخیر خشکانده شده است.

کد خبر 5444106

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 20 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، سید امیرحسین مدنی شب گذشته (پنجشنبه ۱۹ اسفند) با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چه تعداد واحد نیمه فعال یا

آب بندی استخر

غیر فعال داریم که برنامه ریزی برای بازگشت به چرخه تولید آنها شده است، افزود: در کشور آمار دقیقی در این زمینه نداریم، چون واحدهای اقتصادی در چند بخش تقسیم بندی می‌شود یکی از بخش‌هایی که بیشتر به آن توجه شد حوزه صنعت است یعنی واحدهایی که در این حوزه‌ها تعطیل شدند بخشی در شهرک‌های صنعتی، بخشی در ناحیه‌های صنعتی و بخشی لکه‌های صنعتی هستند، یکسری بخش‌ها در حوزه کشاورزی و یک بخش دیگر در حوزه معادن است یعنی واحدهای اقتصادی که در قسمت معادن ایجاد شده است که یکسری تعطیل و یا تعیین تکلیف نشدند، بخشی هم در حوزه خدمات است که هیچ آماری در این بخش وجود ندارد.

وی ادامه داد: در حوزه اصناف و واحدهای تولیدی صنفی هم این شرایط وجود دارد.

مدنی گفت: در حوزه واحدهای اقتصادی صنعتی در مجموع ۷۳ هزار واحد ثبت شده داریم که از این تعداد ۱۲ هزار و ۶۷ واحد تعطیل هستند، در حوزه واحدهای معدنی ۱۲ هزار و ۸۷۵ واحد داریم که ۶ هزار و ۹۳۳ واحد تعطیل هستند. در حوزه واحدهای کشاورزی ۹۱ هزار و ۵۳۸ واحد داریم که ۱۶ هزار و ۳۷۷ واحد تعطیل هستند البته این آمار فقط مربوط به واحدهای تعطیل است.

وی بیان کرد: ما واحدهای نیمه تعطیل در کشور داریم که با ظرفیت زیر ۵۰ درصد فعالیت می‌کنند که آمار آنها هم بسیار قابل توجه است البته در این حوزه‌ها، آمار دقیقی وجود ندارد و در تلاش هستیم که آمارها را به صورت تجمیعی داشته باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که چند درصد این واحدها قابلیت برگشت به چرخه تولید دارند؟ افزود: یکسری از واحدهایی که ایجاده شده است متناسب با مزیت جغرافیایی منطقه نبوده است به عنوان نمونه واحدی که به آب فراوان احتیاج دارد در یک منطقه‌ای که آب وجود ندارد یا بسیار کم می‌باشد احداث شده که منجر به تعطیلی شده است و الآن احیا کردن این واحد با شرایط قبل، توجیه ندارد، همچنین از دلایل تعطیلی واحدها می‌توان به بخش‌های محیط زیست، حقوقی، ساختاری، مدیریتی و فناوری نام برد.

پلاستیک استخر

نماینده معاون اول رئیس جمهور در نهضت احیای واحدهای اقتصادی گفت: یکی از دلایل تعطیلی واحدها، مدیریتی بوده یعنی مدیریت درست در آن شرکت‌ها نبود که منجر به تعطیلی شده است.

وی ادامه داد: کاری که در کشور طی این سال‌ها برای احیای واحدهای اقتصادی انجام شد این است که مشکل این واحدها، مالی است و تنها نسخه‌ای که برای این واحدها پیچیده شد تسهیلات و مراجعه به بانک‌ها بود.

مدنی گفت: پرداخت تسهیلات حتی در دنیا، راه علاج برای احیای واحدهای اقتصادی نیست.

وی تصریح کرد: زمانی که یک واحد تولیدی راه اندازی می‌شود به دلایل نبود مدیریت درست، مشکل حقوقی، نبود ساختار مالی مناسب و مشکل تکنولوژی تعطیل می‌شود، ولی دوباره به این واحد تسهیلات پرداخت می‌کنیم و کارخانه شروع به فعالیت می‌کند، اما چون ساختار نیست، مشکلات حقوقی وجود دارد، زیرساخت‌ها و تکنولوژی هم به خوبی پیاده سازی نشده است منجر به یک واحد تولیدی ورشکسته با بدهی‌های بیشتر بانکی می‌شود و بانک‌ها این واحدها را تملک می‌کنند.

پرونده‌هایی که بازداشت، موجب تعطیلی کارخانه باشد انگشت شمار است

معاون دادستان کل کشور گفت: در حال حاضر تعداد پرونده‌هایی که بازداشت، موجب تعطیلی کارخانه شده باشد انگشت شمار است.

سعید عمرانی در ارتباط تلفنی با برنامه گفتگوی ویژه خبری درباره مشکل اصلی تعطیلی واحدهای تولیدی در پرونده‌های قضائی افزود: نزدیک به ۲۰۰ پرونده احصاء شده که یکی از دلایل تعطیلی واحدهای تولیدی، قضائی است و تعداد زیادی از آن مربوط به بخش قضائی نیست.

وی ادامه داد: رویکرد قوه قضائیه این است که تا جایی که امکان دارد با همراهی بخش خصوصی برای واحدهای تولیدی پرونده تشکیل نشود همچنین رویکرد قوه قضائیه در نهضت حمایت از تولید طی ۳ تا ۴ سال اخیر روز به روز بهتر شده است و باید با بخش خصوصی تعامل کرد تا به طور جدی ورود کنند و این سالم سازی در حوزه خودشان اتفاق بیفتد.

عمرانی گفت: الآن تعداد پرونده‌هایی که بازداشت، موجب تعطیلی کارخانه شده باشد انگشت شمار است ولی ما به این تعداد هم راضی نیستیم و سیاست رئیس قوه قضائیه و مجموعه اقتصاد مقاومتی این است که حداکثر ارفاق‌های قانونی را برای آنها اعمال کنیم البته هم قانون باید رعایت شود و هم کار غیر قانونی انجام نشود.

وی بیان کرد: سران سه قوه اشتراک نظر دارند که بهترین اتفاقات در حوزه تولید بیفتد.

حمایت از صندوق‌های سرمایه گذاری خصوصی، راهکار احیای واحدهای صنعتی

لندفیل

نایب رئیس اتاق ایران گفت: شاید یکی از ابزار مداخله غیر مستقیم، حمایت از صندوق‌های سرمایه گذاری خصوصی و تخصصی است که می‌تواند از طریق طی کردن روند احیای مستقیم یا فرآیند ادغام، زمینه احیای واحدهای صنعتی را فراهم کنند.

حسین سلاح ورزی در ارتباط تلفنی با برنامه گفتگوی ویژه خبری درباره مهم‌ترین دلیل تعطیلی واحدهای تولیدی افزود: تسهیلات و تأمین مالی نمی‌تواند این مشکلات را برطرف کند.

وی ادامه داد: معتقدم تفکر دولت برای اتخاذ تدابیری که منجر به احیای صنعت شود خیلی خوب است ولی نکته اساسی این است که اول باید با دید کلان به احیای صنعت نگاه کنیم و بعد به فکر احیای واحدها باشیم.

نایب رئیس اتاق ایران گفت: همیشه در بخش خصوصی یک درخواست‌های ثابت داشتیم که باید تدابیری اتخاذ شود تا منجر به افزایش سهم بهره وری بخش خصوصی در رشد اقتصادی شود.

سلاح ورزی گفت: آنچه که به احیای صنعت کمک می‌کند برقراری حاکمیت قانون، محترم شمردن حقوق مالکیت خصوصی، موضوعات مرتبط با حذف مقررات دست و پاگیر و بهبود فضای کسب و کار است همچنین دولت مداخله دستوری در نظم طبیعی بازار نداشته باشد.

نایب رئیس اتاق ایران گفت: اگر دولت برنامه‌ای برای مداخله مستقیم در احیای واحدها دارد بهترین محل برای ورود جایی است که توقف فعالیت واحد صنعتی به دلیل اعمال تضامین ثبتی و موضوعات مرتبط با بدهی‌های ناشی از حقوق عمومی اتفاق افتاده است.

ضرورت نظام تأمین مالی از طریق بازار سرمایه

رئیس کمیسیون صنایع مجلس گفت: اگر دولت تمهیداتی فراهم کند تا نظام تأمین مالی از طریق بازار سرمایه انجام شود خیلی بهتر خواهد بود.

عزت الله اکبری تالار پشتی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری درباره طرح حمایت از واحدهای تولیدی در مجلس افزود: این یک موضوع اساسی برای کشور است و حضور صدا و سیما به شکل پر رنگ به بحث تولید، اثرات بسیار خوبی خواهد داشت.

وی ادامه داد: طراح طرح دو فوریتی حمایت از واحدهای تولیدی در مجلس، کمیسیون صنایع بود و این طرح دو فراز دارد اول اینکه به هیچ عنوان واحدهای تولیدی و خدمات وابسته پلمپ یا تعطیل و دوم اینکه فعال اقتصادی به خاطر جرایم اقتصادی زندانی نشود و قاضی در محیط تصمیم گیری کند تا مجازات‌های جایگزین را اعمال کند.

اکبری تالارپشتی گفت: واقعیت این است که بانک، صلاحیت بنگاه داری ندارد.

وی تصریح کرد: اگر دولت تمهیداتی فراهم کند که نظام تأمین مالی از طریق بازار سرمایه انجام شود خیلی بهتر خواهد بود البته ممکن است کمی هزینه بالاتر برود.

اکبری تالارپشتی درباره رأی ندادن مجلس به این طرح گفت: بعد از اینکه دو فوریت طرح حمایت از واحدهای تولیدی رأی آورد در صحن بعضی از دستگاه‌های دولتی لابی و اعلام کردند دیگر پول را نمی‌توانند وصول کنند و فکر می‌کنند پول را فقط از طریق بستن واحد تولیدی می‌توان وصول کرد.

geomembrane

رئیس کمیسیون صنایع مجلس درباره اهتمام مجلس برای برطرف کردن قوانین دست و پا گیر در مسیر تولید افزود: ۹۹ درصد قوانینی که الآن داریم لایحه دولت است که مجلس وضع کرده است و برای تغییر قوانین، دولت لایحه بیاورد و قوانین را تغییر دهد.

وی ادامه داد: مشکل فعلی کشور این است که دولتی‌ها تصمیمات خلق الساعة می‌گیرند، در مجلس قانونی وضع کردیم که هر فردی برق، گاز و آب واحدهای صنعتی را قطع کرد مسئول است و بنا نیست مسئولان دولتی تصمیم بگیرند و مسئولیت نداشته باشند و تصمیمات آنها خسارت زیادی وارد کند.

اکبری تالارپشتی گفت: در سال ۸۵ پیشنهاد کردیم کلینیک صنعت برای عیب یابی واحدهای صنعتی قبل از آسیب ایجاد شود.

احیا واحدهای اقتصادی با صندوق‌های خصوصی سرمایه گذاری

نماینده معاون اول رئیس جمهور در نهضت احیا واحدهای اقتصادی گفت: تأمین مالی در دنیا به عنوان احیا واحدهای اقتصادی دنبال می‌شود و یکی از راه‌های انجام آن از طریق صندوق‌های خصوصی سرمایه گذاری است.

سید امیرحسین مدنی در ادامه برنامه گفتگوی ویژه خبری افزود: بخشی از دلایل تعطیلی واحدها به خاطر قوانین دست و پا گیر دستگاه‌ها است و آنها هم طبق مسیری که برای شأن مشخص شده است پیش می‌روند.

وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در حوزه تعطیلی واحدها داریم مجوزهاست یعنی مجوزهایی که باید اخذ شود البته این موضوع را دولت به شکل جدی پیگیری می‌کند تا مجوزها به صورت الکترونیکی و سریع انجام و امضاهای طلایی هم حذف شود.

مدنی گفت: ۲۰۹ دلیل برای تعطیلی کارخانه و واحدهای از رده خارج شده احصاء شد که در ۱۷ تا ۱۸ بخش وجود دارد که بخشی از آن به محیط زیست، سوخت و انرژی، مالیات، تأمین اجتماعی، مالی، بانکی و مجوزها مربوط می‌شود، البته در دولت برای هر کدام از این موارد میزهای تخصصی شکل گرفته است.

ورق پلاستیکی

وی بیان کرد: یک بخش اساسی که همیشه اعلام می‌کنیم دولت مداخله مستقیم نداشته باشد موضوع تأمین مالی است، تأمین مالی در دنیا برای احیای واحدهای اقتصادی دنبال می‌شود که یکی از راه‌های انجام آن از طریق صندوق‌های خصوصی سرمایه گذاری است.

وی تصریح کرد: اشکالاتی در قانون تجارت وجود دارد که کاملاً به سمت بانک‌ها یا بورس سوق داده می‌شویم، یکی از ابزارهایی که الآن در کشور اتفاق افتاد صندوق‌های سرمایه گذاری خصوصی است.

مدنی گفت: نزدیک به شش و پنج دهم درصد جی. دی. پی کل دنیا در صندوق‌های خصوصی سرمایه گذاری است و این صندوق‌ها در ابتدا شرکت‌هایی که تعطیل شدند تملک و مزیت‌ها و ظرفیت‌های شرکت را بررسی و این شرکت‌ها را متناسب با شرایط روز دنیا احیا می‌کنند، این اتفاقی است که در دنیا می‌افتد ولی در کشور ما هنوز نیفتاده است که این باید یکی از مسیرها برای احیا واحدهای اقتصادی باشد.

وی افزود: شرکت‌هایی داریم که با سرمایه در گردش راه اندازی دوباره می‌شوند که در دنیا به عنوان جمع سپاری مالی مطرح می‌شود و این شرکت‌ها در تابلوهای بورسی مطرح می‌شوند و در کشور اگر زیر ۱۰ میلیارد تومان منابع لازم داشته باشد مردم سرمایه گذاری کوتاه مدت می‌کنند و منابع از بازار سرمایه جمع آوری می‌شود یا اگر شرکت‌ها بزرگ‌تر باشند از طریق پذیره نویسی انجام می‌شود یا به صورت شرکت پروژه و یا موضوع تأمین مالی زنجیره ارزش دنبال می‌شود که وزارت صمت به تازگی شروع کرده است یعنی یک زنجیره ارزشی برای بنگاه‌ها تعریف می‌شود و یک سری بنگاه‌ها در حلقه‌های این زنجیره قرار می‌گیرد اگر در ابتدای این زنجیره، تأمین مالی صورت بگیرد تأمین نهاده‌ها به شکل زنجیره‌ای صورت می‌گیرد که هزینه را بسیار پایین می‌آورد.

نماینده معاون اول رئیس جمهور در نهضت احیا واحدهای اقتصادی درباره زمان احیای هزار واحد که روز پنجشنبه تفاهم نامه آن امضا شد گفت: باید به واحدهای خرد، کوچک، متوسط توجه شود البته در بخش خرد، کوچک و متوسط ۴ هزار واحد انتخاب شد که تفاهم نامه با صندوق کار آفرینی امید، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، بنیاد مستضعفان و مجموعه نهضت احیا از طریق بسیج سازندگی برای احیای این واحدها در مدت یک سال صورت گرفت البته احیاگر بسیج سازندگی است و منابع آن توسط نهضت احیای واحدهای اقتصادی تأمین می‌شود.

کد خبر 5444137

 

منبه مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 20 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پژوهشگاه فضای مجازی، حسین فرازمند در مجموعه نشست‌های حکمرانی فضای مجازی با محوریت «جایگاه سکوهای اجتماعی دیجیتال در کشاورزی» با تاکید بر این که ایجاد این سکوها نیاز روز بوده و باید هرچه سریع‌تر در حوزه کشاورزی محقق شود، گفت: باید با توجه به ارکان کشاورزی از تولیدکننده تا مصرف کننده نهایی، عرضه و تقاضا را روی سکوهای دیجیتال ایجاد کنیم.

حوضچه پرورش ماهی

وی افزود: باید تمام حلقه‌های داخل پلتفرم در این موضوع تبدیل به ذینفع شوند تا در کنار آن جریان بخش کشاورزی رخ دهد و شفافیت، کاهش هزینه‌ها، تنظیم بازار و واسطه گری محقق شود.

دبیر ستاد هوشمندسازی جهاد کشاورزی با بیان اینکه یکی از مدل‌های سکوهای دیجیتال، شبکه‌های اجتماعی کشاورزی است، تصریح کرد: بر اساس نیازسنجی انجام شده طی چند سال اخیر، مسیر جریان به مرحله راه اندازی رسید که بر اساس آن خدماتی در بستر شبکه اجتماعی انجام خواهد شد. این خدمات در حلقه‌های مختلف از تولیدکننده آغاز و به مصرف کننده می‌رسد و در این میان بحث تأمین کننده ها و ارائه دهنده‌های نهادهای کشاورزی بازار محصولات کشاورزی نیز در سیستم قرار گرفته و آموزش و ترویج نیز در قالب کالاهای آموزش مجازی و شبکه‌های اینترنتی در حال انجام است.

فرازمند ادامه داد: اشتراک گذاری اطلاعات در سکوهای دیجیتال می‌تواند در قالب ویدئوهای آموزشی، عکس‌ها، توصیه‌های علمی و ترویجی، افزایش ضریب نفود دانش و فناوری در بخش کشاورزی و یا اشتراک گذاری نیازهای اولیه در بحث اینترنت اشیا در بخش کشاورزی را بروز کند.

آب بندی استخر

وی با تاکید بر این که در این بخش نیازمند اطلاعات پایه‌ای هستیم، افزود: نمونه این اطلاعات، اطلاعات اقلیمی و هواشناسی کشاورزی است که با راه اندازی این سکوها می‌توان به جای همه کسب و کارها و شرکت‌های دانش بنیانی که قادر به فعالیت در حوزه اینترنت اشیا در بخش کشاورزی هستند، اطلاعات هواشناسی را از مدل‌های جهانی تولید کرد تا نسبت به انعقاد قرارداد با سازمان اقدام کنند بر این اساس این سکو می‌تواند اطلاعات را به اشتراک گذاشته و در اختیار سایر شرکت‌ها قرار دهد.

دبیر ستاد هوشمندسازی جهاد کشاورزی افزود: اطلاعات پایه حاکمیت مانند بهره برداران بخش کشاورزی به تأمین کننده خدمات و نهاده‌ها و همچنین‌ها سرویس‌ها متصل شده و در نهایت سکوی اجتماعی کشاورزی به ارتباط چند سویه بین حلقه‌های مختلف بخش کشاورزی در قالب یک پلتفرم و سکو منجر می‌شود که در کنار آن با هدف ایجاد جذابیت برای کشاورزان نسبت به طراحی سرگرمی، اخبار، سرویس‌های مالی و گردشگری در این سکوها اقدام شده است.

فرازمند با اشاره به ۳ چالش کشاورزی دیجیتال اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین چالش‌های این حوزه که منجر به عدم جذب کشاورز به این موضوع می‌شود، عدم اطمینان به سکوها و پلتفرم‌های اجتماعی داخلی است چرا که هم اکنون ترجیح به استفاده از شبکه‌های خارجی بیشتر است. در عین حال پهنای باند اندک یکی از ایرادات این حوزه به شمار می‌رود در حالی که بخش کشاورزی و طرفداران استفاده از سکوهای کشاورزی دارای تجهیزات اینترنت هستند اما برای حرکت به سمت اینترنت اشیا و فارم ممکن است با مشکل در این زمینه مواجه شویم.

پلاستیک استخر

به گفته وی، تبلیغات چالش اصلی این حوزه بوده در حالی که می‌توان با تبلیغات، جذابیت‌های این حوزه را به کشاورزان معرفی کرد.

کد خبر 5444210

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 20 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، صبح جمعه در سفر استاندار اردبیل به شهرستان سرعین و در گام نخست کلنگ احداث مرکز بین‌المللی تحقیق و توسعه تولید بذر قارچ خوراکی در سرعین به زمین زده شد تا این واحد تولیدی بتواند در مدت یک سال شکل عملیاتی و اجرایی به خود بگیرد.

ورق پلاستیک

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در این مراسم اظهار کرد: این واحد تحقیق و توسعه در مدت یک سال عملیاتی خواهد شد و ظرفیت تولید آن یک‌هزار و ۲۰۰ تن بذر با کیفیت قارچ خوراکی خواهد بود.

خلیل نیکشاد تصریح کرد: ۳۰۰ تن مصرف استان و مابقی این تولیدات به بازار داخلی و خارجی عرضه خواهد شد و سعی ما بر این است تا در این مجموعه مرغوب‌تری و با کیفیت‌ترین محصول تولید و روانه بازار مصرف شود.

وی به فعالیت مناسب تولید قارچ در سرعین اشاره کرد و گفت: در مراحل مختلف طرح‌های توسعه‌ای تولید کمپوست و بذر قارچ خوراکی در سرعین مورد توجه قرار گرفته به طوری که این مجموعه با سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیارد تومان توان تولید خود را افزایش داده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ظرفیت تولید کمپوست را در این مجموعه ۲۵ هزار تن در گام اول اعلام کرد و افزود: این ظرفیت تا ۳۵ هزار تن قابل افزایش است و امیدواریم در کنار تولید کمپوست زمینه تولید بذر قارچ خوراکی نیز فراهم آید.

حوضچه پرورش ماهی

نیکشاد در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۶ واحد تولید صنعتی قارچ خوراکی در استان اردبیل وجود دارد که ظرفیت این مجموعه‌ها بیش از ۲۰ هزار تن است.

وی به مجهز شدن این مجموعه‌ها به دانش نوین و تکنولوژی‌های مدرن اشاره کرد و ادامه داد: ورود به تکنولوژی‌های پاک و دانش‌بنیان از رویکردهای جهاد کشاورزی است که در این بخش توانسته‌ایم موفق عمل کنیم.

راه‌اندازی بزرگترین گلخانه تولید گل رز در استان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل به واحد تولید محصولات گلخانه‌ای در سرعین به عنوان بزرگترین واحد گلخانه‌ای گل رز به مساحت یک هکتار اشاره کرد و گفت: این مجموعه به شکل هیدروپونیک تولیدات خود را انجام می‌دهد.

نیکشاد اضافه کرد: از سال ۹۸ تولید این مجموعه گلخانه‌ای آغاز شده و در سال ۱۴۰۰ شاهد افزایش تولید به یک میلیون و ۱۰۰ هزار شاخه گل رز هلندی در این گلخانه هستیم.

وی بیان کرد: در سال‌های اخیر توسعه گلخانه‌ها مورد توجه قرار گرفته تا ما بتوانیم ورود مناسبی را به بازارهای هدف به ویژه روسیه و آسیای میانه داشته باشیم.

آب بندی استخر

استاندار اردبیل در سفر به سرعین علاوه بر بازدید از واحدهای تولید بذر و کمپوست قارچ خوراکی، از واحد تولید محصولات صنعت ساختمان در سرعین بازدید کرد که طرح توسعه این پروژه در قالب تولید نیوجرسی اتوبانی، دکوراتیو ساختمان، بتن آماده و تیرهای چراغ برق در حال انجام است که این طرح توسعه‌ای در چند ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

سید حامد عاملی همچنین از کارخانه تولید یک واحد آب معدنی در سرعین و گلخانه در حال احداث نیز بازدید کرد.

کد خبر 5444200

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 20 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمد حسینی پیش ازظهر در جلسه شورای اداری شهرستان سوادکوه، با اشاره به زمینه‌سازی برای ظهور حضرت مهدی (عج)، از جمله موارد این زمینه‌سازی را آبادانی کشور، حفظ اعتبار و آبروی مردم و الگو شدن ایران به‌عنوان یک کشور اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: همچنانکه رشادت‌ها و شهادت‌طلبی مردم در دوران دفاع مقدس، در منطقه تسری یافته و الگوی جبهه مقاومت شده است.

ژئوسنتتیک

معاون امور پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان سخنان رهبری مبنی بر توسعه کشور و طرح مباحث اقتصادی در طی یک دهه توسط ایشان، به کم‌کاری‌ها و رخوتی که در حوزه اقتصاد وجود داشته اشاره و بر لزوم جبران آن تأکید کرد و افزود: ما به‌عنوان یک کشور اسلامی باید الگو و الهام بخش باشیم و همچون دوران دفاع مقدس، در جبهه اقتصادی، فرهنگی، رسانه و روایت‌ها مجاهدت کنیم.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه همیشه نیاز به بودجه کلان نیست، همه افراد را در آگاهی‌بخشی و بصیرت‌افزایی مسئول دانست و به اقدامات دولت طی ۶ ماه اخیر اشاره کرد و گفت: در همه حوزه‌ها تلاش جدی در حال انجام است اما برخی کارها زمان‌بر بوده، هرچند دولت برای همه امور برنامه دارد.

حسینی با عنوان اینکه گام‌های خوبی در حوزه سیاست خارجی، اقتصاد، کشاورزی و صنعت برداشته شده و فروش نفت افزایش یافته و ارز نیز وارد کشور شده است، از عزم و اراده جدی در دولت برای انجام کارها خبر داد و افزود: رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت تصمیمات بزرگ را گرفته و با انجام برخی اقدامات مسیر را باز می‌کنند اما در کنار آن، در تمام مدیران نیز باید این روحیه و عزم راسخ وجود داشته باشد.

وی با اشاره به تفاوت جمهوری اسلامی و مردمی بودن این انقلاب و نظام، بر اهمیت و ضرورت حضور همه مردم در همه صحنه‌ها تأکید کرد و ادامه داد: عده‌ای از مردم ناراضی هستند و این نارضایتی به حق است چراکه برخی مسئولان تنها به فکر منافع خودشان بودند و موجب تأسف است که مسئول در نظام جمهوری اسلامی به دنبال نفع شخصی باشد و محاکمه شود و البته این محاکمه خود بیانگر سلامت نظام است که با مفسدان برخورد می‌کند اما باید در انتخاب مدیران نیز دقت شود.

ورق پلاستیک

این مسئول با بیان اینکه در بودجه سال ۱۴۰۱ سعی شده است تا انضباط مالی حاکم شود و هزینه جاری کاهش و هزینه عمرانی افزایش یاید، تصریح کرد: اینکه تعریض یک محور (محور سوادکوه) ۲۰ سال طول می‌کشد بیانگر آن است که هزینه‌های جاری آنقدر زیاد شده که به کار عمرانی نمی‌رسد.

وی با بیان اینکه پیچ‌وخم اداری آنقدر زیاد است که سرمایه‌گذار را از سرمایه گذاری منصرف می‌کند، بر لزوم استقبال همه مدیران از سرمایه‌گذران و ایجاد اشتغال اشاره کرد و افزود: درگاه ملی صدور مجوز برای رفع مشکلات صدور مجوز ایجاد شده است.

حسینی با عنوان اینکه تلاش می‌کنیم تا رضایت عمومی جلب شود، مردم را بعد از خداوند پشتوانه نظام دانست و خاطرنشان کرد: اینکه نظام توانست است ۴۳ سال در برابر تندبادها بایستند بخاطر حمایت مردم بوده و تلاش دشمن بواسطه ایجاد جنگ اقتصادی و جنگ نرم، بر جدا کردن مردم از نظام است.

حوضچه پرورش ماهی

وی با بیان اینکه تلاش ما علاوه بر انجام کارهای زیربنایی، رفع مشکلات موردی مردم تا جای ممکن است، گفت: مردم بدانند که هیچ نامه‌ای ناخوانده نمانده و به آنها توجه می‌شود و روند تمام مصوبات در همه سفرها توسط معاون اجرایی رئیس جمهور پیگیری شده و این سفرها نمایشی نبوده و به همه رسیدگی می‌شود، البته با توجه به شرایط کشور نباید توقع داشت که همه امور در کوتاه مدت انجام شود.

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 20 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف نوری بعداز ظهر جمعه، در جلسه شورای اداری شهرستان قائم‌شهر، با اشاره به مدیریت خدمتگزار و مؤلفه‌های بحث مدیریت گفت: دولت جدید با سه شعار مردمی بودن، عدالت و شفافیت بر سرکار آمد، و نمونه بارز مردمی بودن آن تولید انبوه واکسن بوده‌است.

ورق ژئوممبران قیمت

وی افزود: آزادسازی سواحل دریا و بحث مجوزها و خروج از انحصاری بودن آن، و تسهیل در کسب و کارها از آخرین اقدامات مهم دولت است.

نوری به مشکلات قائم‌شهر، اشاره کرد و افزود: شهرستان قائم‌شهر، دارای ظرفیت‌های خوبی برای جذب گردشگر است اما اماکن اقامتی در سطح بالا، ندارد که باید با جذب سرمایه‌گذاران، و کمک به سرمایه‌گذاری، بوم‌گردی را توسعه و نسبت به احداث هتل‌های خوب اقدام شود.

نماینده ویژه رئیس جمهور به قائم‌شهر، به بیمارستان در حال احداث بیمارستان رازی که بیش از ۹۰ درصد ساخت و تجهیز آن انجام شده‌است، اشاره کرد و گفت: لازم است بودجه لازم برای اتمام این پروژه که مرکز عفونی استان مازندران است، تأمین شود.

وی با اظهار تأسف از حاکم بودن فرهنگ اداری، و وجود افراد فرهیخته بیکار، بیان کرد: بر روی مهارت آموزی جوانان کار نکردیم و بیکاری زیاد است، باید مراکز فنی و حرفه‌ای فعال شوند و با بکارگیری ظرفیت‌های کشاورزی و گردشگری و عملیات ساختمانی و حل معضل کارخانجات نساجی، زمینه جذب جوانان بیکار فراهم شود.

نوری با اشاره به اهمیت تکمیل استادیوم شهید وطنی قائم‌شهر، اظهار امیدواری کرد با اختصاص بودجه‌های لازم تا پایان اردیبهشت کار چمن این ورزشگاه به اتمام برسد.

نرخ بیکاری ۱۳ درصدی در قائمشهر

ژئوسنتتیک

در ادامه جلسه شورای اداری، یوسف یحیی‌پور فرماندار شهرستان قائم‌شهر، از مشکلات و مسائل قائم‌شهر گفت و بیان کرد: نرخ بیکاری در استان مازندران حدود ۱۳ است که این عدد در قائم‌شهر، ۱۲.۶ است که باید توجه ویژه‌ای به معضل بیکاری شود.

وی به تیم محبوب نساجی اشاره کرد و با تأکید بر ضرورت ساخت ورزشگاه وطنی، عنوان کرد: تاکنون بیش از ۵۰ میلیارد تومان هزینه شده‌است و ۲۵ میلیارد تومان دیگر برای تکمیل مجموعه و سکوهای تماشاگران لازم است.

فرماندار قائم‌شهر، در خصوص بیمارستان جایگزین بیمارستان رازی قائم‌شهر، اشاره کرد و افزود: ساخت این بیمارستان که مرکز بیماری‌های عفونی مازندران است، از ده سال پیش شروع شده است و تاکنون بیش از ۸۵ درصد ساخت آن انجام شده‌است و برای تکمیل به ۲۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

فرماندار قائم‌شهر، دفن زباله و دپوی زباله در این شهرستان را چالش بزرگی دانست و بیان کرد: فاز ۱ و ۲ لندفیل زباله توسط شهرداری انجام شده‌است و برای ایجاد فاز ۳ و ۴ به ۹۰ میلیارد تومان اعتبار نیازمندیم.

یوسف‌پور، با اشاره به قرار گرفتن قائم‌شهر در منطقه استراتژیک حمل و نقل و رفت و آمد استان مازندران، تصریح کرد: با توجه به حجم مسافر ورودی به استان، کمربندی قائم‌شهر دیگر توان این همه ترافیک را ندارد لازم است طرح الغدیر امتداد یابد و به جاده کیاکلا و ساری متصل شود و ترافیک تهران به آن سمت سوق داده شود.

وی ارزیابی هزینه بودجه در فاز اول این طرح را ۲۵۰ میلیارد تومان بیان کرد. فرماندار قائم‌شهر، در بخش دیگری از سخنان خود، به کشاورزی بودن قائم‌شهر اشاره کرد و توضیح داد: این شهرستان ۱۵ هزار و ۲۰۰ هکتار اراضی مرکبات و ۸ هزار هکتار اراضی برنج دارد و سالانه ۳۵۰ هزار تن مرکبات تولید می‌کند و ۴۰ درصد مرکبات کشور در این شهرستان تولید می‌شود.

وی با ابراز نگرانی از دپوی ۷۰ هزار تن مرکبات در شهرستان قائم‌شهر، عنوان کرد: شرایط صادرات امسال فراهم نیست و از مسئولان استدعا داریم برای جلوگیری از متضرر شدن کشاورزان، تصمیمات لازم را اتخاذ کنند، سهم خرید مرکبات از قائم‌شهر امسال فقط ۸ هزار تن است.

ورق پلاستیک

فرماندار قائم‌شهر در خصوص تقاطع غیرهمسطح شهید مهدوی گفت: این پروژه از سال ۱۳۸۸ آغاز شد و با توجه به اینکه پروژه ملی محسوب می‌شود و تاکنون ۳۰ میلیارد تومان هزینه شده‌است، پس از ۱۲ سال هنوز به پایان نرسیده و برای تکمیل آن به ۲۵ میلیارد تومان بودجه نیازمندیم تا از ترافیک شهر در گلوگاه و ورودی مسافران کاسته شود

کد خبر 5444399

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 20 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، عزت الله ضرغامی بعدازظهر جمعه در حاشیه بازدید از طرح‌های گردشگری شهرستان رامسر در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه نماینده ویژه رئیس جمهور در غرب استان هستم، بررسی مسائل در حوزه‌های مختلف از جمله گردشگری را از جمله اهداف بیان کرد.

ژئوممبران

وی گفت: شهرستان‌های رامسر، تنکابن و عباس آباد موقعیت‌های ویژه و کم نظیر و جاذبه‌های گردشگری اعم از دریا و جنگل هستند و بررسی پروژه‌ها و مشکلات از جمله اهداف است.

وی با اشاره به وجود ۲۰۰ پروژه نیمه کاره در استان مازندران و فعال بودن کارگاه‌های آن گفت: برای تکمیل این طرح‌ها ۲۶ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

ضرغامی این طرح‌های نیمه کاره را شامل هتل‌ها، مجتمع‌های گردشگری و غیره بیان کرد و گفت: در قالب بودجه سفر نیز بخشی به حوزه میراث فرهنگی اختصاص داده شده است.

ضرغامی با عنوان اینکه اوضاع بخش گردشگری در زمینه تسهیلات خوب است و از محل تبصره ۱۸ اعتباراتی درنظر گرفته شده است، به تفاهمنامه جدید با صندوق توسعه ملی اشاره کرد و گفت: شش هزار میلیارد تومان اعتبار در این بخش درنظر گرفته شد و شرایطی خاصی منظور شده است.

ژئوممبران چیست

وی گفت: منطقه غرب مازندران دارای ظرفیت سرمایه گذاری زیادی بوده و تاکنون توجهی به آن نشده است و یکی از مسائل حریم ۶۰ متر دریا است و وزارت میراث فرهنگی مأموریت دارد برنامه گردشگری برای حریم آزادشده ساحلی ارائه کند.

وزیر میراث فرهنگی گفت: ما برنامه خو را را در این بخش ارائه کردیم و نقاط مناسب برای تأسیسات گردشگری در مازندران مشخص شده و پروژه جامعی نیز درنظر گرفته شده است و نیازمند هماهنگی با میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی و راه وشهرسازی هستیم و سه دستگاه در جلسات آتی هماهنگی لازم را به عمل می‌آوردند.

ورق ژئوممبران قیمت

ضرغامی گفت: در رامسر در برخی مناطق تأسیسات خوبی در نوار ساحلی ایجاد شده و حیف است این تأسیسات تخریب شود زیرا هدف آزادسازی ساحل، دسترسی مردم به ساحل و دریا است و باید از تأسیسات خدماتی بهره گیری کنیم و جلوی از بین رفتن سرمایه‌هایی که به نفع مردم است گرفته شود.

کد خبر 5444421

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 20 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

سید صولت مرتضوی در حاشیه جلسه شورای اداری شهرستان آمل در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر که آیا در این دولت معضل زباله مازندران برای همیشه برطرف خواهد شد، گفت: دولت برای این طرح مهم و حل این مشکل در استان‌های شمالی به خصوص مازندران بسیار جدی است و حتی در خصوص پسماند آقای رئیس جمهور دستور دادند در وزارت کشور سازمان پسماند تشکیل شود.

ژئوممبران چیست

وی افزود: ما هم در سفرهای استانی به خصوص در سفر به استان مازندران اعتبارات خوبی در این حوزه پیش‌بینی کردیم و انشاالله با کمک دولت و با همت مردم و مسئولان استان قطعاً معضل پسماند برطرف خواهد شد.

مرتضوی با تاکید بر اینکه موضوع تفکیک زباله از مبدا باید در دستور کار همه مدیران قرار بگیرد، تصریح کرد: دولت در این رابطه بیشترین اعتبار پسماند را برای استان‌های شمالی در نظر گرفته است ولی متأسفانه مدیریت خوبی نشده است.

برطرف شدن مشکلات آب مازندران تا سه سال آینده

معاون اجرایی رئیس جمهور همچنین در خصوص برنامه‌های دولت برای تکمیل سد در حال ساخت هراز شهرستان آمل که حدود ۴۷ درصد بعد از گذشت ۱۲ سال پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: در حوزه آب و خاک استان مازندران که تقریباً یکی از ذخایر کشاورزی ایران است هم برای سدها و هم برای بخش کشاورزی استان اعتبار پیش بینی شده است.

ژئوسنتتیک

مرتضوی تصریح کرد: در حوزه توسعه کشاورزی چه در راستای اجرای طرح‌های آبخیزداری اعتبارات بسیار مناسبی وجود دارد و برای توسعه صنعت کشاورزی استان نیز تسهیلات بسیار مطلوبی در سطح استان پیش بینی و پرداخت خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد: در حوزه آب و کشاورزی در اعتبار تکمیلی دولت دیده شده و دوره زمانی ۱۴۰۱ تا ۴۰۳ مشکل آب مازندران به طور کامل برطرف می‌شود.

سند تحولی دولت، عدالت محوری است

ورق ژئوممبران قیمت

معاون اجرایی رئیس جمهور همچنین در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار مهر در خصوص سند تحولی دولت سیزدهم گفت: سند تحویلی دولت آیت الله رئیسی هفته گذشته رونمایی و خوشبختانه ابلاغ هم شد.

مرتضوی ابزار امیدواری کرد: در راستای سند تحولی که خروجی آن رفع فقر و محرومیت و توزیع عدالت، ایجاد اشتغال، تولید مسکن، توسعه راه‌ها، افزایش بهروری در صنعت کشاورزی و سایر صنایع خواهد شد.

کد خبر 5444432

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 20 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها- سمیه نوری: آب ارزنده‌ترین هدیه است که خداوند نثار بشر کرده و از نیازهای اساسی برای حیات تمام موجودات کره زمین است به طور کلی روزانه کودکان زیادی در دنیا به دلیل ابتلاء به اسهال می‌میرند که یکی از دلایل آن آب آشامیدنی آلوده است و همچنین ۸۰ درصد کل بیماری‌ها و بیش از یک سوم مرگ و میرها در کشورهای در حال توسعه مصرف آب آلوده است.

نصب ورق ژئوممبران

ثَلاث باباجانی (در زبان کُردی: سه‌لاسی باوه‌جانی) یکی از شهرستان‌های استان کرمانشاه و یکی از چهار شهرستان منطقه هورامان در استان کرمانشاه با جمعیتی بیش از ۳۶ هزار نفر بوده و از شمال به شهرستان پاوه، از مشرق به شهرستان جوانرود، از جنوب به شهرستان‌های اسلام آبادغرب و سرپل ذهاب و از مغرب به خاک عراق محدود می‌شود و دارای سه بخش مرکزی، ازگله و زمکان با ۲۰۹ روستا که ۱۶۷ روستای آن دارای سکنه است.

این شهرستان دارای حدود ۲۳ هزار هکتار زمین کشاورزی است که حدود ۲۰ هزار هکتار آن آبی است و در حال حاضر از ۱۰۰ هکتار آن به شیوه آبیاری بارانی بهره‌برداری صورت می‌گیرد و همچنین حدود یک هزار هکتار باغ میوه که عمدتاً سیب، گردو و انگور است، در این شهرستان حدوداً ۱۵۰ هزار رأس دام سبک و ۱۴ هزار رأس دام سنگین وجود دارد و باغات سیب، هلو مزارع، گوجه، خیار و تخمه آفتابگردان ثمره زراعت مردم زحمت کش این منطقه است.

طی چند سال گذشته به دلیل کم آبی‌های شایع در این شهرستان مردم ثلاث باباجانی برای تهیه آب آشامیدنی خود با بحران جدی رو به رو شده‌اند.

عدم کیفیت مناسب آب شرب ثلاث باباجانی / ‏مسئولان‬ به وعده‌های خود عمل نکردند

کیومرث عبداللهی یکی از شهروندان ثلاث باباجانی در خصوص آب شرب این شهرستان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از روزی که ما به خاطر داریم تاکنون منبع تأمین آب ثلاث باباجانی از چشمه میرو واقع در ۱۵ کیلومتری این شهرستان بوده که از طریق لوله‌کشی به داخل شهر آبرسانی می‌شود.

وی افزود: حدود ۲ سال است که آب لوله‌کشی منازل دچار کدورت و آلودگی شده و حتی گاهی می‌توان شن و ماسه‌های موجود در آب را مشاهده کرد و در اکثر مواقع نیز با قطعی آب در ساعات طولانی از روز مواجه هستیم که به ناچار از همسایه‌هایی که در منزل چاه دارند آب می‌گیریم.

ژئوممبران

این شهروند ثلاثی در خصوص تبعات و مشکلاتی که به واسطه آب آلوده ایجاد شده است، گفت: طی این ۲ سال که آب شرب منطقه ثلاث باباجانی آلوده شده و به جرأت می‌توان گفت که ۹۰ درصد کودکانی که در این منطقه مریض می‌شوند به دلیل مصرف آب آلوده بوده که با علائم مربوط به آن بروز پیدا می‌کند.‌

وی افزود: مشکل آب ثلاث باباجانی بارها و بارها به مسئولین شهرستان و ادارات مربوطه گوشزد شده و حتی به نماینده مردم در مجلس و وزارت کشور نیز ارجاع داده شده و تنها در حد چند گمانه‌زنی و دلایل مختلف علت آلودگی آب را شکستگی و فرسودگی لوله‌ها عنوان کرده‌اند.

تامین آب سالم انتظار مردم ثلاث باباجانی

عبدالهی ادامه داد: مسئولین در ابتدا علت آلودگی آب را فرسودگی لوله‌های خط انتقال دانسته که هنگام قطعی آب و پس از وصل شدن مجدد آن گل و ته مانده‌های لوله‌های انتقال آب همراه با جریان آب وارد منابع شهری می‌شود اما مدتی نیز علت آلودگی را انفجارهای مربوط به تونل در حال احداث گردنه ثلاث باباجانی و وجود باتلاقی که در کنار چشمه میر هومر قرار دارد، عنوان کردند.

این شهروند ثلاث باباجانی با بیان اینکه مشکل آلودگی آب مردم شهرستان این شهرستان را به ستوه آورده است، خاطر نشان کرد: در این مدت مردم ساکت نماندند و اعتراضات گسترده‌ای از طریق فضای مجازی، شورای شهر و فعالان مدنی در جلسات پیاپی با فرمانداری و اداره آب مشکل را مطرح کردند و حتی در سفر استاندار سابق به ثلاث باباجانی این موضوع به طور جدی عنوان شد که خواستار رفع این مشکل بودیم.

وی تاکید کرد: در سفر استاندار سابق استان کرمانشاه وعده‌هایی داده شد مبنی بر حل مشکل آلودگی و قطعی بیش از حد آب شهرستان ثلاث باباجانی و چند روز بعد اعلام شد که به منظور رفع آلودگی آب دستگاه تصفیه برای منبع ذخیره آب وصل می‌کنند که آب تصفیه شده در اختیار مردم قرار گیرد اما بعد از چند روز نه تنها آب تصفیه نشد بلکه شاهد آلودگی بیشتر آب بودیم.

مشکل تأمین آب شرب ثلاث باباجانی در تابستان بیشتر می‌شود

ژئوممبران چیست

عبدالهی با اشاره به قطعی ۶ الی ۱۰ ساعته آب در طول روز، بیان کرد: با قطعی‌های طولانی مدت آب در شهرستان ثلاث در اکثر مواقع از آب‌های ذخیره سده در تانکرهای خانگی و یا چاه‌های آبی که در بعضی خانه وجود دارد، استفاده می‌کنیم اما این امر در فصل تابستان با توجه به نیازمندی بیشتر به آب میزان آب ذخیره شده در تانکرهای خانگی اصلاً پاسخگو نیست.

این شهروند ثلاث باباجانی مطرح کرد: بیشتر از ۲ سال است که شهرستان ثلاث باباجانی با مشکل آلودگی و قطعی آب مواجه است و مسئولین این شهرستان و اداره آب و فاضلاب استان با وجود یافتن علت اصلی آلودگی آب اما هیچ اقدامی برای رفع این مشکل انجام نداده‌اند و هرچه مطرح کرده‌اند در حد قول و وعده‌های محقق نشده بوده است حتی در مواقعی که آب شفاف می‌شود بو و طعم نامطلوبی دارد که اصلاً قابل استفاده برای مصرف روزانه نبوده و به عنوان یک شهروند و نماینده مردم این شهرستان از مسئولین تقاضا دارم که به طور جدی نه در حد وعده و برای حل این مشکل اقدامات جدی داشته باشند.

گلایه شهروندان ثلاث باباجانی از آلودگی و کدورت آب شرب ثلاث باباجانی موجب شد تا خبرنگار مهر علت این مسئله را از مسئولین مربوطه پیگیری کند.

تامین آب سالم انتظار مردم ثلاث باباجانی

مشکل کیفیت آب شرب ثلاث باباجانی بر طرف می‌شود

یدالله شکری فرماندار شهرستان ثلاث باباجانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: آب شهرستان ثلاث باباجانی از یک چشمه به نام چشمه میر هومر در پایین دست تونل سیاه طاهر تأمین می‌شود و در زمانی که خط انتقال آب از این چشمه برای شهرستان ثلاث صورت گرفت برای جمعیت بسیار اندک آن زمان بوده است اما امروزه که جمعیت این شهرستان به ۲۰ هزار نفر رسیده است پاسخگویی نیاز این جمعیت نیست.

وی افزود: از مشکلات موجود در شهر ثلاث باباجانی تأمین آب شرب در بلندمدت برای این شهرستان بود که طی ۶ ماهه گذشته مشکل کدورت آب نیز به مشکلات دیگر این شهرستان اضافه شد و در پی فعل و انفعالاتی که انجام شد ۲ راهکار پیشنهادی برای رفع این مشکل ارائه شد.

فرماندار شهرستان ثلاث باباجانی تصریح کرد: یکی از راهکارها برای رفع کم آبی شهرستان ثلاث باباجانی استفاده از آب سد آزادی تا دشت حر است باید میزان ۸۰ لیتر در ثانیه آب شهر را در بلند مدت تأمین کند که به همین منظور منبع ۲ هزار متر مکعبی آن احداث شده و ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی را در کار مشاهده می‌شود.

شکری با اشاره به اینکه با همکاری اداره آب منطقه‌ای و استاندارد در پی رفع شکستگی‌های موجود در لوله‌های انتقال آب هستند، بیان کرد: با همکاری مسئولین مربوطه در تلاش هستیم تا علاوه بر تأمین آب بلند مدت مردم ثلاث برای رفع کدورت پیش آمده در آب نیز طی یک یا ۲ ماه گذشته یک دستگاه هوا زن و چند دستگاه تصفیه آب نصب شده که در حال حاضر در حال فعالیت و تصفیه آب هستند.

نیاز آب شرب ثلاث باباجانی به اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی

ورق ژئوممبران قیمت

وی خاطر نشان کرد: بر اساس اقدامات انجام شده به دلیل وجود منیزیم و منگنز موجود در آب هنگام کلر زنی باعث کدورت شده و در حال حاضر وعده‌های داده شده با صرف ۲۵ میلیارد تومان تا حدی بسیار زیادی عملیاتی شده و مبلغ ۴۰ میلیارد تومان دیگر نیز برای تأمین آب مردم ثلاث باباجانی در دراز مدت پیش‌بینی شده است.

فرماندار شهرستان ثلاث باباجانی تاکید کرد: مشکل قطعی آب این شهرستان در یک مقطع زمانی فصل تابستان بیشتر به چشم می‌آمد اما با تعمیر شیر فلکه‌ها و نصب دستگاه‌های هوشمند برای آب‌رسانی بهتر نزدیک به ۲ ماه است که گزارشی مبنی بر قطعی آب در هیچیک از محلات ثلاث باباجانی داده نشده است.

شکری با اشاره به اینکه مدیرعامل شرکت آبفای استان کرمانشاه در جلسات مختلف اعلام کرده که وظیفه دارند آب سالم برای مردم تأمین کنند، ادامه داد: طی چند روز گذشته شرکت آبفا استان کرمانشاه به همراه بهداشت محیط مجدد آب منطقه ثلاث باباجانی را برای آزمایش فرستاده‌اند که تا چند روز دیگر جواب نهایی اعلام خواهد شد هرچند در حال حاضر نیز آب از لحاظ قابل شرب بودن مشکلی ندارد.

پس از گذشت چند روز از موعد مقرر برای اعلام جواب آزمایش آب ثلاث باباجانی خبرنگار مهر برای پیگیری بیشتر از چگونگی آب آزمایش شده از مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه جویای امر شد.

تامین آب سالم انتظار مردم ثلاث باباجانی

بارندگی و انجام پروژه عمرانی علت کدورت آب شرب ثلاث باباجانی

امیر کرمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به دلیل بارندگی‌هایی که در این فصل سال صورت می‌گیرد با جاری شدن آب‌های سطحی در چشمه‌ای که آب منطقه ثلاث باباجانی تأمین می‌کند و همچنین فعالیت‌هایی که در تونل احداث شده نزدیک چشمه انجام گرفته تا حدودی سبب تغییرات رنگ آب ثلاث شده است.

وی با اشاره به یکی دیگر از دلایل کدورت آب شهرستان ثلاث باباجانی، افزود: بر اساس آزمایشاتی که پیش‌تر بر روی آب ثلاث باباجانی انجام شده بود علت اصلی آن وجود املاح زیاد در آب این چشمه موجود است که طبق یافته‌های آزمایشگاهی وجود این میزان املاح طبیعی در آب برای انسان تهدید کننده نیست.

مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: طبق آخرین آزمایش بر روی آب ثلاث باباجانی میزان کدورت آب بسیار کم شده و مشکلی برای مصرف ندارد و میزان کلر باقی مانده در آب در حد استاندارد است که علت اصلی کدورت آب طی چند روز گذشته و بارندگی و جاری شدن آب‌های سطحی در منبع اصل آب بوده است.

کرمی برای رفع کدورت‌های گاه به گاه آب شرب مردم شهرستان ثلاث باباجانی، تاکید کرد: دغدغه و مطالبه‌ای که ما در زمینه رفع کدورت و آلودگی آبی که پس از هر بارندگی در منبع اصلی تأمین آب مصرفی مردم شهرستان ثلاث باباجانی ایجاد می‌شود به مسئولین مربوطه ابلاغ شده است که باید از طریق امکان سنجی و تعیین منبع جایگزین به جای چشمه میر هومر توسط شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه اقدامات لازم انجام شود.

پروژه‌های تأمین آب شرب ثلاث باباجانی نیمه تمام است

پس از پیگیری‌های پیاپی به منظور آگاهی از تصمیمات و اقدامات شرکت آبفا استان کرمانشاه برای رفع مشکل بی آبی و کدورت آب شهرستان ثلاث باباجانی علی رحمانی سرپرست امور آبفای این شهرستان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تأمین آب شرب شهر تازه آباد به وسیله یک دهنه چشمه با آبدهی حدود ۶۵ لیتر در ثانیه و ۲ حلقه چاه نیمه عمیق با آبدهی ۶ لیتر بر ثانیه صورت می‌گیرد.

وی افزود: آلودگی آب شهرستان ثلاث باباجانی نه به دلیل عوامل میکروبی بلکه به علت افزایش آهن در آب خام چشمه میر هومر که باعث کدورت در شبکه توزیع می‌شود اما شرکت آبفای استان کرمانشاه به منظور ایجاد لخته و جداسازی تا حدود ۵۰ درصد حذف آهن در آذر ماه نهایی و به مرحله اجرا رسید.

تامین آب سالم انتظار مردم ثلاث باباجانی

ژئوسنتتیک

‏آب‬ شرب ثلاث باباجانی استاندارد است / ‏انتقال ‬آب از سد آزادی مشکل را حل می‌کند

سرپرست امور آبفای شهرستان ثلاث باباجانی تصریح کرد: طی اقدامات انجام شده سیستم تصفیه در محل مخزن آب شهر تازه آباد صورت گرفت و با توجه به آزمایشات جدید از آب شرب این شهرستان در حال حاضر میزان آهن آب در حد استاندارد است اما باید گفت که کدورت یا آلودگی آب هیچ‌گونه ارتباطی با بارندگی‌ها ندارد.

رحمانی بیان کرد: بسیاری از پروژه‌ها در خصوص آب شرب شهرستان ثلاث باباجانی نیمه کاره رها شده و برخلاف مطالعات جامع آب‌یابی که در اکثر استان‌ها ۲۰ سال پیش صورت گرفته اما هیچ اقدامی در این راستا در شهرستان ثلاث انجام نشده است.

وی با اشاره به اینکه چشمه میر هومر از آبدهی خوبی برخوردار است، خاطر نشان کرد: چشمه میر هومر در سال ۸۲ به بهره‌برداری رسیده اما خط انتقال آب آن پاسخگو نبود که با تعویض پمپ‌ها حدود ۱۰ الی ۱۲ لیتر ظرفیت آن افزایش یافت و برای قطعی‌ها و کمبودهای آبی که امسال در شهر بود نیز با در نظر گرفتن اعتبارات لازم احداث خط انتقال دوم در جوار خط انتقال آب موجود در دستور کار قرار گرفته است.

سرپرست امور آبفای شهرستان ثلاث باباجانی ادامه داد: شرکت آبفا استان کرمانشاه برای رفع مشکل آب شهرهای تازه آباد و میر آباد حفر ۲ حلقه چاه را در دستور کار قرار داده که مرحله مطالعات ژئوفیزیک حفر چاه انجام شده که با بررسی‌های انجام شده در شهر تازه آباد احداث چاه در تازه آباد با ۴۰ درصد موفقیت و در میرآباد با احتمال ۶۰ درصد موفقیت به دست آمد و در صورتی که چاه میرآباد به نتیجه برسد برای حفر چاه در تازه آباد نیز اقدام خواهد شد.

رحمانی تاکید کرد: روش دیگر برای حل مشکل کم آبی شهرستان ثلاث باباجانی انتقال آب از سد آزادی است که هم از لحاظ مالی کم هزینه‌تر بوده و هم برای تأمین آب در بلند مدت و پایدار این شهرستان جوابگو است.

کد خبر 5443344

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 20 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی عصر جمعه در دیدار با نخبگان، علما، خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جمعی از اقشار مازندران با ادای احترام به مردم مازندران، علما و مفاخر استان اظهار داشت: هر جای استان چهره‌های درخشانی وجود دارد و مفاخر و سرداران شهید، فخر استان و دفاع مقدس هستند.

ژئوممبران چیست

وی با تاکید بر تهیه نظام مسائل در استان مازندران گفت: نظام مسائل استان و راهکارهای برون رفت آن از مشکلات باید مشخص و اولویت‌ها شناخته شود زیرا باید با اولویت دنبال مسائل بود و بودن دانشگاه در کنار محیط زیست، اقتصاد دریا، دیجیتال، معدن، صنعت، تجارت امری مهم است.

وی خواستار تشکیل کارگروهی در حوزه بنیاد شهید و ایثارگران و لزوم ارائه پیشنهادات برای اصلاح قوانین گفت: مدارس شاهد باید مورد نظارت قرار گیرند و تکریم و سرکشی به همه خانواده شهیدان و ایثارگران امری مهم است.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه شورای انقلاب فرهنگی موضوع و جایگاه ویژه ای برای موضوع زنان و خانواده قائل خواهد بود، گفت: سازوکاری برای اجرای این نظر در شورای انقلاب فرهنگی مدنظر قرار می‌گیرد و در دولت نیز این موضوع با اولویت توجه می‌شود.

وی با عنوان اینکه دولت، دولت جریان و حزب خاصی نیست، گفت: بیش از نیمی از دولتمردان را بعد از انتخابات و با معرفی افراد مختلف پیدا کردیم و باید نیروهای کارآمد را پیدا و معرفی کنیم.

رئیس جمهور شناسایی نیروهای کارآمد و معرفی به دولت را فرصت مغتنمی برشمرد و گفت: این افراد سرمایه کشور هستند و باید ارتباط با جامعه نخبگانی را تقویت کرد.

توجه به روستاها برنامه مهم دولت

نصب ورق ژئوممبران

وی مازندران را قطب کشاورزی دانست و گفت: باید بررسی شود چرا روستاییان به رغم داشتن امکانات و خدمات در روستاها نمی‌مانند، گفت: این درحالی که وضعیت مازندران در حوزه روستاها نگران کننده نیست بلکه در برخی استان‌ها نگران کننده است.

رئیس جمهور فعال کردن اقتصاد روستاها را مسئله مهم دانست و گفت: وقتی کشاورزی برای روستاییان صرف نکند و تسهیلات داده نشود، اقدام به ترک روستاها می‌کند و اگر به موقع خدمات لازم داده شود، روستاها را رها نمی‌کنند.

وی توجه به روستاها را یکی از مهمترین برنامه‌های دولت بیان کرد و گفت: بیشترین اعتبار تخصیص یافته در سفر مازندران حوزه کشاورزی و فعال شدن این بخش خواهد بود.

توجه به کشاورزی در مازندران

حجت الاسلام رئیسی با اظهار اینکه کشاورزی نباید به سخن باشد بلکه در عمل به آن توجه شود، گفت: کشاورزی در مازندران محور است و دولت نیز باید تمام هم را بگذارد تا کشاورزی رونق جدی بگیرد.

وی فعال شدن صنایع تبدیلی را در استان مازندران الزامی دانست و گفت: صنایع تبدیلی باید ارزش افزوده پیدا کند و صادرات آن با ارزش افزوده انجام شود.

مقابله با ساخت وساز در قلب جنگل

حجت الاسلام رئیسی با اظهار اینکه توجه به محیط زیست امری مهم است، گفت: استاندار باید سریعاً کارگروهی را تشکیل دهد و ساختمان‌های درحال احداث در جنگل را شناسایی کند چرا در قلب جنگل ساختمان ساخته شده است.

ژئوممبران

وی گفت: اولویت ما ساختمان‌هایی است که در قلب جنگل ساخته می‌شود و باید دید از کجا مجوز گرفتند و برخورد سریع صورت گیرد و اینکه ساختمان احداث و بعد برخورد شود را نوعی کنش می دانم.

رئیس جمهور با تاکید براینکه نباید آجر روی آجر در قلب جنگل گذاشته شود، گفت: باید مردم در جریان گذاشته شوند که ساختمان‌ها با چه مجوزی در دست ساخت است و در این دولت نباید عکس العملی برخورد کرد و باید با موارد قانون برخورد شود.

میانکاله احیا شود / ‏‬استفاده کیفی و مطلوب از دریا

وی با اظهار اینکه نباید گذاشت محیط زیست از بین رود بر لزوم احیای میانکاله تاکید کرد و آن را زیستگاهی برای پرندگان برشمرد و گفت: باید این زیستگاه برای پرندگان حفظ شود.

رئیس جمهور مسئله گردشگری را مهم برشمرد و گفت: مازندران دارای فرهنگ غنی و باورهای اصیل است و نباید گردشگری مسئله فرهنگ را تهدید کند و حتماً باید برنامه‌ای برای کیفیت استفاده از ساحل ارائه شود و ستادی در این زمینه تشکیل شود.

وی با عنوان اینکه استفاده ضابطه مند از دریا استفاده شود، گفت: این فضا باید امیدبخش و مفرح باشد و یک فصل آزادسازی و فصل دیگر برنامه ریزی برای کیفیت استفاده از ساحل است.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه سرمایه جنگل، دریا، فضای سبز و سرمایه انسانی کارآمد استان را باید حفظ و استفاده کرد، گفت: این مسئله نیز مورد تاکید و توجه است.

ژئوممبران چیست

وی با بیان اینکه دولتمردان شبانه روز در حال تلاش هستند، گفت: امروز اعلام می‌کنیم نسبت به کالاهای اساسی، تأمین ارز و امور زیرساختی نگران نیستیم و آینده را بسیار امیدوارکننده و درخشان می‌بینیم و یقین داریم کارهای خوبی در آینده برداشته خواهد شد.

کد خبر 5444496

 

منبع مهرنیوز



:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 20 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری مهر، بابک نگاهداری رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در مصاحبه‌ای با اشاره به اقدامات مجلس دو حوزه مجلس گفت: مجلس یازدهم ۵۳ اقدام مثبت و سازنده در خصوص لایحه بودجه ۱۴۰۱ دولت داشته است.

ژئوممبران

وی در خصوص اصلاحات اعمال شده بر روی تبصره ۱ لایحه که به موضوع نفت و روابط مالی آن با دولت و صندوق توسعه ملی می‌پردازد، گفت: جلوگیری از اتلاف منابع کشور از طریق جمع آوری و بازیافت گازهای مشعل، ارتقاء حمل و نقل عمومی تا سقف ۱۰ هزار میلیارد تومان از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی و استفاده از منابع حاصل از صرفه جویی انرژی، تکلیف به دولت جهت اصلاح رابطه مالی شرکت ملی نفت و دولت به جای تعیین سهم ثابت ۱۴.۵ درصد با هدف جلوگیری از برداشت غیر صیانتی و خام فروشی در شرکت ملی نفت، تسهیل و تسریع پیشبرد راهبرد بی اثر کردن تحریم از طریق رفع موانع احداث پتروپالایشگاه ها، ساماندهی به ارز ترجیحی جهت حذف مفاسد آن و هم‌چنین جبران زیان مصرف کالاهای اساسی برای خانوارها، ممنوعیت دولت و دستگاه‌های موضوع ماده ۵ قانون خدمت کشوری به تخصیص، فروش، تهاتر و یا مبادله منابع ارزی به غیر از نرخ سامانه معاملات الکترونیکی (ای تی اس) مهمترین موارد است.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در مورد تبصره ۲ لایحه که پیرامون شرکت‌های دولتی و واگذاری آنها، اظهار داشت: پرداخت برخی از مطالبات سازمان تامین اجتماعی با واگذاری سهام به این سازمان، کمک به تامین مالی بخش تولیدی از طریق سازوکار فاکتورینگ و احکام انضباطی در رابطه با بودجه شرکت‌های دولتی را از اهم اصلاحات در این حوزه دانست.

وی افزود: پیرامون تامین مالی خارجی و فاینانس در تبصره ۳ لایحه بودجه ۱۴۰۱ برش یک ساله اقدام فعالانه در جهت تحریم ناپذیری و دیپلماسی فعال اقتصادی و تعیین تکالیف مشخص برای بانک مرکزی، وزارت صمت، وزارت راه و شهرسازی، وزارت جهاد کشاورزی موضوع زمین مانده‌ای بود که توسط مجلس در لایحه گنجانده شد.

ژئوممبران چیست

نگاهداری تصریح کرد: در تبصره ۴ لایحه بودجه در خصوص مشارکت با بخش غیر دولتی برای اجرای طرح‌ها تسهیل فرایند مشارکت عمومی و خصوصی و تعیین ضابطه مشخص برای تعیین وضعیت طرح‌های تملک سرمایه‌ای نیمه تمام در کشور و پیشبرد هر چه بهتر این طرح‌ها، اجازه به بانک‌ها و موسسات اعتباری جهت سرمایه گذاری مستقیم و غیر مستقیم در طرح‌های بزرگ زیربنایی و طرح‌های آزاد راهی و بزرگراهی، حذف مالیات نقل و انتقال سهام صندوق‌های سرمایه گذاری به منظور تسهیل سرمایه گذاری بخش خصوصی در پیشبرد طرح‌های نیمه تمام و تسهیل و نوسازی روش‌های تامین مالی شرکت‌های دولتی و سازمان‌های توسعه‌ای در راستای افزایش سرمایه گذاری و ایجاد رشد اقتصادی در کشور را می‌توان از اقدامات اصلاحی مجلس در خصوص لایحه دولت برشمرد.

وی ادامه داد: در خصوص تامین مالی داخلی از محل اوراق مالی اسلامی در تبصره ۵ بودجه، مجاز بودن بانک مرکزی در خرید اوراق بهادار منتشر شده از سوی خزانه در بازار ثانویه و ممنوعیت خرید اوراق بهادار منتشره از سوی دولت یا شرکت‌های دولتی در بازار اولیه، تکلیف به پرداخت سود سهام دارن در قالب سامانه جامع اطلاعات مشتریان، تصویب حکم پیشنهادی اخذ مالیات از سپرده‌های اشخاص حقوقی با انجام برخی تغییرات، اخذ مالیات از فعالیت هنرمندان با درآمد بالای ۲۶۰ میلیون تومان در سال در راستای عدالت مالیاتی، کمک به اسقاط و نوسازی خودروها و کاهش آلودگی هوا و راه اندازی مجدد صنعت اسقاط با استفاده از ظرفیت رانت عرضه خودروهای جدید از جمله اقدامات مفید مجلس در این تبصره از بودجه بود.

نگاهداری تاکید کرد: در حوزه عوارض و مالیات در تبصره ۶ لایحه بودجه، جلوگیری از اسراف و هدر رفت منابع آبی و سیاست‌گذاری جهت اصلاح الگوی مصرف آب از طریق افزایش جریمه مشترکینی که بیش از دو برابر الگو مصرف کرده‌اند، تشویق به سرمایه‌گذاری و ساخت مدارس خیریه از طریق معافیت مدارس خیر ساز از پرداخت هزینه‌های انشعاب و سایر هزینه‌های آب، گاز و فاضلاب، افزایش شفافیت مالیاتی با تبدیل تمام معافیت‌های مالیاتی به مالیات با نرخ صفر و اخذ مالیات از صادرات مواد معدنی فلزی و خام و نیمه خام و تعیین حقوق ورودی ۱٪ برای واردات ماشین الات رویکردهای صحیحی بود که مجلس یازدهم در این خصوص اتخاذ کرد.

وی افزایش عوارض ورود گوشی‌های همراه خارجی با قیمت بیش از ۶۰۰ دلار به ۱۲ درصد و اختصاص منابع آن به صندوق حمایت از تحقیقات و صنایع پیشرفته، جلوگیری از کم اظهاری حقوق دولتی و بهره مالکانه معادن با وصل کردن سامانه‌های سازمان امور مالیاتی و وزارت صمت و مشروط شدن هزینه‌های قابل قبول مالیاتی به ارایه صورت حساب الکترونیک و کمک به افزایش رقابت بخش خصوصی در اکتشاف و استخراج معادن را در حوزه صنعت و معدن و ارتباطات در تبصره ۷ لایحه بودجه را مثبت ارزیابی کرد.

نصب ورق ژئوممبران

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: از جمله اقدامات اصلاحی مجلس در حوزه آب و کشاورزی در تبصره ۸ لایحه می‌توان به تصویب مجموعه احکام جهت مدیریت بحران آب در کشور، پیشگیری از تصمیمات خلق الساعه دستگاه‌های اجرایی در حوزه صادرات محصولات کشاورزی حمایت از کشت گلخانه‌ای صنعتی و محاسبه نرخ آب بهای آنها به نرخ مصوب کشاورزی در راستای توسعه گلخانه‌ها اشاره نمود. همچنین در تبصره‌های ۹ و ۱۴ کمک به ازدواج و تشکیل خانواده در راستای سیاست حمایت از جوانی جمعیت در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: در تبصره ۱۰ لایحه بودجه در عرصه قضایی، انتظامی و دفاعی در نظر گرفتن معافیت سربازی در راستای استحکام خانواده، در نظر گرفتن ۳ هزار میلیارد تومان برای منابع برای آزادی زندانیان نیازمند جرایم غیر عمد، تصویب مجموعه احکام در راستای کاهش هزینه‌های قوه قضائیه از طریق ارتقاء بهره‌وری، پیشگیری از وقوع جرائم و دعاوی و الکترونیکی کردن فرآیندها و تسهیل و کاهش هزینه‌های اسناد تک برگ روستاییان را می‌توان از اقدامات مثبت مجلس تلقی نمود

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس افزایش حداقل دریافتی از ۳.۵ میلیون تومان در سال ۱۴۰۰ به ۵.۶ میلیون تومان در سال ۱۴۰۱ و در نظر گرفتن حداقل دریافتی برای والدین شهدا و همچنین افزایش دریافتی سربازان وظیفه و مبنا قراردادن حداقل دریافتی برای محاسبه دریافتی سربازان را از جمله اقدامات مثبت مجلس یازدهم در عرصه حقوق و دستمزد در تبصره ۱۲ بودجه دانست.

نگاهداری در حوزه هدفمندسازی یارانه‌ها در تبصره ۱۴ لایحه، افزایش نرخ خرید تضمینی گندم به ۹,۵۰۰ تومان و در نظر گرفتن بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومان منابع برای خرید تضمینی گندم، الزام وزارت رفاه به ایجاد پوشش بیمه برای سه دهک پایین درآمدی بدون نیاز به ثبت نام و مراجعه حضوری افراد و صرفاً از طریق کد ملی افراد فاقد بیمه، هم‌چنین بازنگری در لیست داروهای مشمول پوشش بیمه با توجه به اثربخشی آن‌ها، ملزم شدن بانک مرکزی به مسدود کردن حساب‌های شرکت‌های تابعه وزارت نفت نزد بانک‌های تجاری مربوط به منابع ناشی از فروش داخلی آن‌ها و واریز این وجوه به خزانه‌داری کل کشور افزایش قابل توجه منابع اختصاص یافته جهت کالاهای اساسی، دارو و خرید تضمینی گندم و یارانه نان (اختصاص بیش از ۲۴۰ هزار میلیارد تومان) را مثبت و موثر ارزیابی کرد.

ژئوممبران چیست

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس تصریح کرد: در مورد تبصره ۱۶ لایحه بودجه پیرامون تسهیلات تکلیفی، مکلف نمودن شورای پول و اعتبار برای تهیه دستورالعمل اجرایی و تخصیص احکام تسهیلات تکلیفی جهت ساماندهی تسهیلات تکلیفی و به منظور ایجاد انضباط پولی در کشور، الزام بانک مرکزی به شفافیت مانده تسهیلات و تعهدات کلان به تفکیک هر یک از (مرتبط یا ذینفع واحد)، نرخ سود، مدت بازپرداخت، دوره تنفس، وضعیت بازپرداخت (جاری، سررسید گذشته، معوق یا مشکوک الوصول)، نوع و میزان وثیقه دریافت شده و الزام به وثیقه گیری بانک مرکزی برای اعطای اعتبار جدید به بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی در قالب خط اعتباری یا اضافه برداشت از جمله اصلاحات سازنده مجلس بود.

وی ادامه داد: همچنین در تبصره ۱۷ لایحه، می‌توان به الزام کلیه مؤسسات پزشکی بخش خصوصی به ثبت پروانه فعالیت اخذ شده از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اساسنامه و مشخصات سهامداران مؤسسه مربوطه در اداره ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری در راستای مدیریت تعارض منافع، ایجاد صندوق حمایت از بیماران سرطانی و صعب العلاج، مکلف نمودن وزارت رفاه به تهیه نقشه جامع در خصوص دسترسی مناطق شهری و روستایی به امکانات و خدمات (مانند آب، برق، بهداشت، آموزش و …)، پروژه‌های محرومیت‌زدایی در دست احداث و میزان پیشرفت آنها در راستای ساماندهی و کارآمدسازی سیاست‌های مرتبط با محرومیت زدایی اشاره نمود. ساماندهی ساز و کار صندوق پیشرفت و عدالت در تبصره ۱۸ نیز توسط مجلس انجام پذیرفت.

ورق ژئوممبران قیمت

نگاهداری تصریح کرد: در تبصره‌های ۱۹ و ۲۰ مکلف نمودن وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه به تنظیم آیین‌نامه ماده ۳۰ قانون برنامه و بودجه جهت سامان‌دهی به مدیریت هزینه‌های جاری و عمرانی و تخصیص بهینه منابع و افزایش شفافیت بودجه و مصارف تمام دستگاه‌های اجرایی از جمله مجلس شورای اسلامی می‌تواند آثار مثبت قابل توجهی در آینده داشته باشد.

کد خبر 5444503

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 20 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری مهر، بابک نگاهداری رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در مصاحبه‌ای با اشاره به اقدامات مجلس دو حوزه مجلس گفت: مجلس یازدهم ۵۳ اقدام مثبت و سازنده در خصوص لایحه بودجه ۱۴۰۱ دولت داشته است.

ژئوممبران

وی در خصوص اصلاحات اعمال شده بر روی تبصره ۱ لایحه که به موضوع نفت و روابط مالی آن با دولت و صندوق توسعه ملی می‌پردازد، گفت: جلوگیری از اتلاف منابع کشور از طریق جمع آوری و بازیافت گازهای مشعل، ارتقاء حمل و نقل عمومی تا سقف ۱۰ هزار میلیارد تومان از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی و استفاده از منابع حاصل از صرفه جویی انرژی، تکلیف به دولت جهت اصلاح رابطه مالی شرکت ملی نفت و دولت به جای تعیین سهم ثابت ۱۴.۵ درصد با هدف جلوگیری از برداشت غیر صیانتی و خام فروشی در شرکت ملی نفت، تسهیل و تسریع پیشبرد راهبرد بی اثر کردن تحریم از طریق رفع موانع احداث پتروپالایشگاه ها، ساماندهی به ارز ترجیحی جهت حذف مفاسد آن و هم‌چنین جبران زیان مصرف کالاهای اساسی برای خانوارها، ممنوعیت دولت و دستگاه‌های موضوع ماده ۵ قانون خدمت کشوری به تخصیص، فروش، تهاتر و یا مبادله منابع ارزی به غیر از نرخ سامانه معاملات الکترونیکی (ای تی اس) مهمترین موارد است.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در مورد تبصره ۲ لایحه که پیرامون شرکت‌های دولتی و واگذاری آنها، اظهار داشت: پرداخت برخی از مطالبات سازمان تامین اجتماعی با واگذاری سهام به این سازمان، کمک به تامین مالی بخش تولیدی از طریق سازوکار فاکتورینگ و احکام انضباطی در رابطه با بودجه شرکت‌های دولتی را از اهم اصلاحات در این حوزه دانست.

وی افزود: پیرامون تامین مالی خارجی و فاینانس در تبصره ۳ لایحه بودجه ۱۴۰۱ برش یک ساله اقدام فعالانه در جهت تحریم ناپذیری و دیپلماسی فعال اقتصادی و تعیین تکالیف مشخص برای بانک مرکزی، وزارت صمت، وزارت راه و شهرسازی، وزارت جهاد کشاورزی موضوع زمین مانده‌ای بود که توسط مجلس در لایحه گنجانده شد.

ژئوممبران چیست

نگاهداری تصریح کرد: در تبصره ۴ لایحه بودجه در خصوص مشارکت با بخش غیر دولتی برای اجرای طرح‌ها تسهیل فرایند مشارکت عمومی و خصوصی و تعیین ضابطه مشخص برای تعیین وضعیت طرح‌های تملک سرمایه‌ای نیمه تمام در کشور و پیشبرد هر چه بهتر این طرح‌ها، اجازه به بانک‌ها و موسسات اعتباری جهت سرمایه گذاری مستقیم و غیر مستقیم در طرح‌های بزرگ زیربنایی و طرح‌های آزاد راهی و بزرگراهی، حذف مالیات نقل و انتقال سهام صندوق‌های سرمایه گذاری به منظور تسهیل سرمایه گذاری بخش خصوصی در پیشبرد طرح‌های نیمه تمام و تسهیل و نوسازی روش‌های تامین مالی شرکت‌های دولتی و سازمان‌های توسعه‌ای در راستای افزایش سرمایه گذاری و ایجاد رشد اقتصادی در کشور را می‌توان از اقدامات اصلاحی مجلس در خصوص لایحه دولت برشمرد.

وی ادامه داد: در خصوص تامین مالی داخلی از محل اوراق مالی اسلامی در تبصره ۵ بودجه، مجاز بودن بانک مرکزی در خرید اوراق بهادار منتشر شده از سوی خزانه در بازار ثانویه و ممنوعیت خرید اوراق بهادار منتشره از سوی دولت یا شرکت‌های دولتی در بازار اولیه، تکلیف به پرداخت سود سهام دارن در قالب سامانه جامع اطلاعات مشتریان، تصویب حکم پیشنهادی اخذ مالیات از سپرده‌های اشخاص حقوقی با انجام برخی تغییرات، اخذ مالیات از فعالیت هنرمندان با درآمد بالای ۲۶۰ میلیون تومان در سال در راستای عدالت مالیاتی، کمک به اسقاط و نوسازی خودروها و کاهش آلودگی هوا و راه اندازی مجدد صنعت اسقاط با استفاده از ظرفیت رانت عرضه خودروهای جدید از جمله اقدامات مفید مجلس در این تبصره از بودجه بود.

نگاهداری تاکید کرد: در حوزه عوارض و مالیات در تبصره ۶ لایحه بودجه، جلوگیری از اسراف و هدر رفت منابع آبی و سیاست‌گذاری جهت اصلاح الگوی مصرف آب از طریق افزایش جریمه مشترکینی که بیش از دو برابر الگو مصرف کرده‌اند، تشویق به سرمایه‌گذاری و ساخت مدارس خیریه از طریق معافیت مدارس خیر ساز از پرداخت هزینه‌های انشعاب و سایر هزینه‌های آب، گاز و فاضلاب، افزایش شفافیت مالیاتی با تبدیل تمام معافیت‌های مالیاتی به مالیات با نرخ صفر و اخذ مالیات از صادرات مواد معدنی فلزی و خام و نیمه خام و تعیین حقوق ورودی ۱٪ برای واردات ماشین الات رویکردهای صحیحی بود که مجلس یازدهم در این خصوص اتخاذ کرد.

وی افزایش عوارض ورود گوشی‌های همراه خارجی با قیمت بیش از ۶۰۰ دلار به ۱۲ درصد و اختصاص منابع آن به صندوق حمایت از تحقیقات و صنایع پیشرفته، جلوگیری از کم اظهاری حقوق دولتی و بهره مالکانه معادن با وصل کردن سامانه‌های سازمان امور مالیاتی و وزارت صمت و مشروط شدن هزینه‌های قابل قبول مالیاتی به ارایه صورت حساب الکترونیک و کمک به افزایش رقابت بخش خصوصی در اکتشاف و استخراج معادن را در حوزه صنعت و معدن و ارتباطات در تبصره ۷ لایحه بودجه را مثبت ارزیابی کرد.

نصب ورق ژئوممبران

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: از جمله اقدامات اصلاحی مجلس در حوزه آب و کشاورزی در تبصره ۸ لایحه می‌توان به تصویب مجموعه احکام جهت مدیریت بحران آب در کشور، پیشگیری از تصمیمات خلق الساعه دستگاه‌های اجرایی در حوزه صادرات محصولات کشاورزی حمایت از کشت گلخانه‌ای صنعتی و محاسبه نرخ آب بهای آنها به نرخ مصوب کشاورزی در راستای توسعه گلخانه‌ها اشاره نمود. همچنین در تبصره‌های ۹ و ۱۴ کمک به ازدواج و تشکیل خانواده در راستای سیاست حمایت از جوانی جمعیت در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: در تبصره ۱۰ لایحه بودجه در عرصه قضایی، انتظامی و دفاعی در نظر گرفتن معافیت سربازی در راستای استحکام خانواده، در نظر گرفتن ۳ هزار میلیارد تومان برای منابع برای آزادی زندانیان نیازمند جرایم غیر عمد، تصویب مجموعه احکام در راستای کاهش هزینه‌های قوه قضائیه از طریق ارتقاء بهره‌وری، پیشگیری از وقوع جرائم و دعاوی و الکترونیکی کردن فرآیندها و تسهیل و کاهش هزینه‌های اسناد تک برگ روستاییان را می‌توان از اقدامات مثبت مجلس تلقی نمود

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس افزایش حداقل دریافتی از ۳.۵ میلیون تومان در سال ۱۴۰۰ به ۵.۶ میلیون تومان در سال ۱۴۰۱ و در نظر گرفتن حداقل دریافتی برای والدین شهدا و همچنین افزایش دریافتی سربازان وظیفه و مبنا قراردادن حداقل دریافتی برای محاسبه دریافتی سربازان را از جمله اقدامات مثبت مجلس یازدهم در عرصه حقوق و دستمزد در تبصره ۱۲ بودجه دانست.

نگاهداری در حوزه هدفمندسازی یارانه‌ها در تبصره ۱۴ لایحه، افزایش نرخ خرید تضمینی گندم به ۹,۵۰۰ تومان و در نظر گرفتن بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومان منابع برای خرید تضمینی گندم، الزام وزارت رفاه به ایجاد پوشش بیمه برای سه دهک پایین درآمدی بدون نیاز به ثبت نام و مراجعه حضوری افراد و صرفاً از طریق کد ملی افراد فاقد بیمه، هم‌چنین بازنگری در لیست داروهای مشمول پوشش بیمه با توجه به اثربخشی آن‌ها، ملزم شدن بانک مرکزی به مسدود کردن حساب‌های شرکت‌های تابعه وزارت نفت نزد بانک‌های تجاری مربوط به منابع ناشی از فروش داخلی آن‌ها و واریز این وجوه به خزانه‌داری کل کشور افزایش قابل توجه منابع اختصاص یافته جهت کالاهای اساسی، دارو و خرید تضمینی گندم و یارانه نان (اختصاص بیش از ۲۴۰ هزار میلیارد تومان) را مثبت و موثر ارزیابی کرد.

ژئوممبران چیست

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس تصریح کرد: در مورد تبصره ۱۶ لایحه بودجه پیرامون تسهیلات تکلیفی، مکلف نمودن شورای پول و اعتبار برای تهیه دستورالعمل اجرایی و تخصیص احکام تسهیلات تکلیفی جهت ساماندهی تسهیلات تکلیفی و به منظور ایجاد انضباط پولی در کشور، الزام بانک مرکزی به شفافیت مانده تسهیلات و تعهدات کلان به تفکیک هر یک از (مرتبط یا ذینفع واحد)، نرخ سود، مدت بازپرداخت، دوره تنفس، وضعیت بازپرداخت (جاری، سررسید گذشته، معوق یا مشکوک الوصول)، نوع و میزان وثیقه دریافت شده و الزام به وثیقه گیری بانک مرکزی برای اعطای اعتبار جدید به بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی در قالب خط اعتباری یا اضافه برداشت از جمله اصلاحات سازنده مجلس بود.

وی ادامه داد: همچنین در تبصره ۱۷ لایحه، می‌توان به الزام کلیه مؤسسات پزشکی بخش خصوصی به ثبت پروانه فعالیت اخذ شده از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اساسنامه و مشخصات سهامداران مؤسسه مربوطه در اداره ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری در راستای مدیریت تعارض منافع، ایجاد صندوق حمایت از بیماران سرطانی و صعب العلاج، مکلف نمودن وزارت رفاه به تهیه نقشه جامع در خصوص دسترسی مناطق شهری و روستایی به امکانات و خدمات (مانند آب، برق، بهداشت، آموزش و …)، پروژه‌های محرومیت‌زدایی در دست احداث و میزان پیشرفت آنها در راستای ساماندهی و کارآمدسازی سیاست‌های مرتبط با محرومیت زدایی اشاره نمود. ساماندهی ساز و کار صندوق پیشرفت و عدالت در تبصره ۱۸ نیز توسط مجلس انجام پذیرفت.

ورق ژئوممبران قیمت

نگاهداری تصریح کرد: در تبصره‌های ۱۹ و ۲۰ مکلف نمودن وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه به تنظیم آیین‌نامه ماده ۳۰ قانون برنامه و بودجه جهت سامان‌دهی به مدیریت هزینه‌های جاری و عمرانی و تخصیص بهینه منابع و افزایش شفافیت بودجه و مصارف تمام دستگاه‌های اجرایی از جمله مجلس شورای اسلامی می‌تواند آثار مثبت قابل توجهی در آینده داشته باشد.

کد خبر 5444503

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 20 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، محمد نوذری با اشاره به اهمیت اجرای قانون کاداستر، اظهار کرد: قانون کاداستر فقط برای ارضی ملی نبوده و برای اراضی مستثنیات هم قابل اجرا است.

نصب ورق ژئوممبران

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد از اراضی ملی در سطح کشور منجر به صدور سند مالکیت کاداستر شده است، به تشریح برخی از مشکلات تثبیت و صدور ثبت سند استان پرداخت و افزود: بیش از ۶۰ درصد اراضی گیلان پوشش جنگلی دارد و این استان به علت شرایط توپوگرافی که دارد در کنار نقشه برداری هوایی باید نقشه برداری زمینی صورت گیرد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک گیلان با بیان اینکه گیلان استان کشاورزی است، اضافه کرد: با توجه به کشاورزی بودن گیلان، تلاش می‌کنیم تداخلی بین اراضی ملی و مستثنیات ایجاد نشده و حق مردم تضییع نشود و دقت در این بخش سرعت در روند کار را کاهش می‌دهد.

نوذری با بیان اینکه فقط چهار شهرستان گیلان زیر ۹۰ درصد کار ثبت و صدور سند انجام شده است، گفت: در شهرهای کوچصفهان، ماسال، کلاچای، آستانه اشرفیه، آستارا و شفت ۱۰۰ درصد تثبیت اراضی و منجر به صدور سند شده و شهرهای فومن ۹۹ درصد، انزلی و املش ۹۸ درصد و سیاهکل ۹۷ درصد و مابقی زیر ۹۰ درصد منجر به صدور سند شده است.

وی با اشاره به صدور سند اراضی کشاورزی، افزود: بر اساس قانون رفع موانع تولید و همچنین قانون کاداستر تمامی اراضی کشاورزی و زراعی می‌بایست منجر به صدور سند رسمی شود.

ژئوممبران

مدیرکل ثبت اسناد و املاک گیلان از اخذ اعتبار ۶۱ هزار هکتاری برای اجرای کاداستر ملی و صدور مالکیت اراضی زراعی در استان خبر داد و بیان کرد: این میزان اعتبار در شهرستان‌های لاهیجان، آستانه اشرفیه و رشت در حال اجرا است.

نوذری همچنین اضافه کرد: علیرغم جذب اعتبار ۶۱ هزار هکتاری، ۴۸ هزار هکتار هم برای اجرای کاداستر و تثبیت اراضی کشاورزی شهرهای فومن، لنگرود، رشت، سنگر و خمام جذب شده است.

وی با اشاره به مزایای سندهای رسمی به نسبت به قول نامه‌ها، افزود: در طرح کاداستر، از تداخل متصرفین و همچنین تداخل اراضی ملی با مستثنیات جلوگیری می‌شود و به نوعی در اراضی شفاف سازی می‌شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک گیلان، اجرای موفق طرح کاداستر و تثبیت اراضی کشاورزی و ملی را مستلزم مشارکت و همکاری مردم دانست و بیان کرد: در این راستا جلسات متعددی با اقشار مختلف گذاشته شده و محسنات و مزایای این طرح برای مردم تبیین شده است.

ژئوممبران چیست

نوذری با بیان اینکه طرح کاداستر هزینه ثبتی مردم کاهش می‌دهد، گفت: اجرای طرح کاداستر حاشیه امنی برای کشاورزان و مردم فراهم می‌کند و جلوی بسیاری از اختلافات و درگیری‌های قضائی گرفته می‌شود.

وی اضافه کرد: از زمان اجرای این طرح بیش از ۱۵۶ هزار سند مالکیت در استان گیلان صادر شده است که بیش از ۵ هزار سند آن مربوط سال جاری است.

کد خبر 5441665

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، احمدرضا قاسمی شامگاه دوشنبه در نشست خبری با تبریک اعیاد شعبانیه بیان کرد: ۴۰ پایگاه علمی و هفت مرکز رشد در زمینه‌های الکترونیک، شیمی، مکانیک، کشاورزی، عمران، صنعت و… ذیل سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری استان فارس مشغول فعالیت هستند.

ویژگی ورق ژئوممبران

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس با اشاره به سخن رهبری مبنی بر افزایش کمی و کیفی شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار داشت: در مراکز تحت نظر سازمان در نظر داریم ایده‌ها را به نمونه‌های اولیه و با هدایت، حمایت و مشاوره به محصولات تجاری تبدیل کنیم و در نهایت هسته‌های فناور به واحدهای فناور و سرانجام به شرکت‌های دانش بنیان مبدل شوند.

به گفته وی باید از کار جزیره‌ای دوری کرد و در این مسیر با سایر مجموعه‌ها هم افزایی داشت.

این مقام مسئول با بیان اینکه کلید اصلی امور رسیدن به تمدن نوین اسلامی است، اذعان داشت: با افزایش تعداد شرکت‌های دانش بنیان می‌توان دست برتر را در دنیا داشته و به مرجعیت علمی تبدیل شد که این مرجعیت کشور را در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی فراهم خواهد کرد.

به گفته قاسمی، خانه نخبگان سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری استان فارس دارای پنج کارگروه صنعت، عمران، سلامت، گردشگری و کشاورزی است که به احصاء چالش‌ها، فرصت‌ها و مسائل می‌پردازد.

وی ادامه داد: فارس رتبه اول کشور در عرصه گیاهان دارویی را دارد که در این راستا از چندین سال قبل مرکز هدایت و حمایت را راه اندازی کرده‌ایم.

ژئوممبران

قاسمی شروع جشنواره را از ساعت ۱۴:۳۰ اعلام کرد و گفت: مهمانان و سخنرانان ویژه ای همچون سردار بوعلی، فرمانده سپاه فجر استان فارس و دکتر رحیمی، رئیس سازمان بسیج علمی کشور را در این جشنواره خواهیم داشت.

امضای تفاهم نامه میان ISC و سازمان بسیج علمی، رونمایی از کتاب برتر با عنوان طرز فکر برتر نوشته دکتر نعمتی عضو شورای شهر زرین دشت و مسئول پایگاه علمی زرین دشت، رونمایی از طرح برگزیده ترمز قطار شهری و تجلیل از خانواده‌های شهید مدافع حرم ستار محمودی و شهید مدافع سلامت سعید شفاعت به همراه تجلیل از برگزیدگان بخش‌های دیگر همچون پایگاه علمی برتر، مدیران علمی برتر، مرکز رشد برتر، کارگروه برتر از دیگر برنامه‌های هشتمین جشنواره جهادگران علم و فناوری استان فارس است.

ژئوممبران چیست

پژوهشکده بسیج با ۲۸۶ نفر پرسشگر و حوزه علمی اقشار تخصصی بسیج نظیر بسیج اساتید و مهندسین از دیگر بخش‌ها و فعالیت‌های سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس است.

کد خبر 5441383

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۱۷ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ چند بند از تبصره ۱۸ تصویب شد.

در بند (الف) تبصره (۱۸) آمده است:

کاربرد ورق ژئوممبران

۱- به منظور رشد و پیشرفت استان‌های کشور از طریق ارتقاء بهره‌وری و توسعه سرمایه‌گذاری‌ها، تکمیل واحدهای نیمه تمام و ظرفیت‌های خالی بنگاه‌های تولیدی بر پایه آمایش سرزمین و همچنین حمایت از پروژه‌های دانش بنیان و پیشران و بسط و عدالت سرزمینی.

۴- تا سقف بیست هزار میلیارد (۲۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال از منابع این بند به منظور اشتغال خرد و خانگی مستمری‌بگیران کمیته امداد امام خمینی و افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی، به نسبت ۷۰ درصد کل کشور و ۳۰ درصد به صورت تسهیلات بانکی قرض الحسنه تخصیص می‌یابد.

۵- تا سقف سی هزار میلیارد (۳۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال برای اجرای طرح‌های اشتغالزایی با اولویت مناطق روستایی و محروم جهت ایجاد طرح‌های خرد، کارگاهی و بنگاهی به بنیاد برکت ستاد اجرای فرمان امام (ره) اختصاص می‌یابد.

۶- به منظور هدایت عرضه نیروی کار به سمت مشاغل و حرفه‌های مورد نیاز کشور، دانشگاه فنی و حرفه‌ای و سازمان فنی و حرفه‌ای ۵ درصد از این منابع را می‌توانند با ترکیب منابع بانکی به صورت تسهیلات برای اشتغالزایی فارغ التحصیلان و تجهیز و به روزرسانی کارگاه‌های آموزشی خود استفاده نمایند.

۷- منابع یاد شده از طریق سپرده‌گذاری در بانک‌ها با اولویت بانک‌های توسعه‌ای و تخصصی و صندوق کارآفرینی امید پس از تصویب اساسنامه آن به منظور سرمایه‌گذاری برای تولید، اشتغال و کارآفرینی و تکمیل طرح‌های نیمه تمام و ظرفیت‌های خالی بنگاه‌ها با تأکید بر فعالیت‌ها و زنجیره تولید و تأمین کالاهای اساسی و راهبردی با ساز و کار تسهیلات تلفیقی و ترکیبی با منابع بانکی و با نرخ ترجیحی تخصیص یافته و تلفیق منابع در اختیار مجاز دستگاه اجرایی مرتبط و همچنین منابع صندوق توسعه ملی با رعایت اساسنامه آن مجاز است.

ویژگی ورق ژئوممبران

۸- نرخ سود سپرده‌گذاری منابع مذکور حداقل یک درصد از نرخ سود تسهیلات اعطایی متناسب با میزان مشارکت منابع نظام (سیستم) بانکی، صندوق توسعه ملی و صندوق نوآوری و شکوفایی تعیین می‌گردد.

۱۰- دستگاه‌های اجرایی مربوط موظفند طرح‌های مشمول این بند را ظرف مدت دو ماه پس از تصویب این قانون به وزارت امور اقتصادی و دارایی جهت بررسی و تأیید ارائه نماید.

۱۱- تا ۱۰ درصد منابع مذکور به صورت کمک فنی و اعتباری و یارانه سود بر اساس چارچوب تعیین شده در شورای موصوف قابل هزینه‌کرد است.

۱۲- صد درصد از منابع حاصل استانی به همان استان و ۵۰ درصد آن در شهرستان مربوط اختصاص می‌یابد و مجموع منابع در استان بر اساس دستور العمل مصوب شورای یاد شده توسط شورای برنامه‌ریزی و توسعه هر استان بدون نیاز به مبادله موافقت آن با سازمان برنامه و بودجه به منظور سرمایه‌گذاری در بخش‌های زیرساختی تولید اختصاص می‌یابد.

۱۳- توزیع استانی منابع این بند با رعایت حداقل پیش‌بینی شده برای هر استان در جزء (۳) و بر اساس شاخص‌های بیکاری، محرومیت، وسعت و جمعیت استان‌ها توسط شورای موضوع جزء (۹) این بند تهیه و ابلاغ می‌شود.

۱۴- وزارت امور اقتصادی و دارایی موظف است با همکاری دیوان محاسبات کشور ظرف دو ماه پس از تصویب این قانون رویه ثبت و نگهداری حساب منابع، مصارف و برگشتی وجوه این بند را تدوین و ابلاغ نماید، همچنین وزارتخانه موظف است با همکاری دستگاه‌های اجرایی ذیربط و استانداری‌ها هر سه ماه یک بار گزارش عملکرد این بند شامل ظرفیت‌های تولیدی تکمیل شده، ایجادی و توسعه یافته و مشاغل ایجاد شده را تهیه و به کمیسیون‌های برنامه و بودجه و محاسبات، جهش و رونق تولید و نظارت بر اصل ۴۴ قانون اساسی و اقتصادی مجلس شورای اسلامی ارائه نماید.

نصب ورق ژئوممبران

۱۵- دولت مکلف است ظرف دو ماه پس از ابلاغ این قانون به منظور مدیریت کارآمدتر منابع این بند در راستای ارتقاء رشد و پیشرفت استان‌های کشور لایحه اصلاح اساسنامه یکی از صندوق‌ها یا بانک‌های توسعه‌ای یا تخصصی موضوع را تدوین و جهت تصویب به مجلس شورای اسلامی ارسال نماید.

بر اساس بند (ب) در تبصره ۱۸، به روسای دستگاه‌های اجرائی ملی / استانداران اجازه داده می‌شود اموال و دارایی منقول و غیر منقول مازاد دولتی (به استثنای انفال و موارد مندرج در اصل (۸۳) قانون اساسی) در اختیار خود و دستگاه‌ها و مؤسسات تابعه / دستگاه‌های استانی را پس از تأیید کارگروه‌های ملی و استانی واگذاری اموال (اعضای آن در آیین نامه اجرائی تعیین می‌شود) و بدون رعایت تشریفات مربوط به تصویب هیأت وزیران با رعایت قوانین و مقررات، از طریق حراج عمومی در بورس کالا و یا از طریق مزایده عمومی درسامانه تدارکات الکترونیک دولت با رعایت قانون تجارت الکترونیک با اصلاحات و الحاقات بعدی و نیز مقررات تعیین شده در قانون برگزاری مناقصات به نحوی که با مزایده منطبق باشد، به فروش رسانده و منابع حاصل را به حساب خزانه داری کل کشور واریز نمایند.

معادل وجوه واریزی به صندوق پیشرفت و عدالت ایران نزد خزانه داری کل کشور توسط دستگاه‌های اجرائی ملی صرف حمایت از طرح‌ها و پروژه‌های مرتبط با رشد و تولید همان دستگاه در چهارچوب جدول شماره ۱۸ شده و وجوه واریزی دستگاه‌های استانی در اختیار صندوق استانی تابعه در استان مربوطه قرار می‌گیرد. درصورت درخواست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی تحت پوشش آن، وجوه واریزی به خزانه داری کل کشور قابل واریز به حساب صندوق شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری نزد خزانه داری کل کشور است.

ژئوممبران

بر اساس بند (ج) تبصره ۱۸، بانک‌ها و مؤسسات عامل موضوع قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری (برداشتی از محل منابع صندوق توسعه ملی) مکلفند منابع حاصل از بازپرداخت تسهیلات تلفیقی موضوع قانون مزبور را با رعایت دوره تامین مالی تسهیلات (موضوع ماده (۱۳) آیین نامه اجرائی قانون مزبور) براساس دستورالعمل این بند صرف اعطای تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زایی در مناطق هدف نمایند. دستورالعمل اجرائی این بند به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور و با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری و وزارت جهاد کشاورزی ظرف یک ماه پس از ابلاغ این قانون، تهیه و برای اجرا ابلاغ می‌گردد.

کد خبر 5441872

 

منبع مهرنیوز

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 اسفند 1400 | نظرات ()