مصوبه امیدبخش دولت در حوزه راه‌های فارس/ ایمن شدن محور حادثه‌ساز
نوشته شده توسط : شیما شریفی

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: حذف گردنه حاجی آباد - شهرپیر شهرستان زرین دشت به عنوان یکی از مطالبات مهم مردم شهرستان زرین دشت برای رونق اقتصادی این منطقه از فارس است که طی مدت اخیر خبرگزاری مهر استان فارس با انتشار گزارش‌های مختلفی از این محور مشکلات موجود در جاده مذکور را بازتاب داد.

geogrid

پس از انتشار گزارش ویدئویی این گردنه محمد جواد عسکری نماینده مردم داراب و زرین دشت از اختصاص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار از طریق رایزنی‌های وی با رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی خبر داد.

امروز چهارشنبه یکم دیماه ۱۴۰۰ محمد هادی ایمانیه استاندار فارس در ادامه سفرهای شهرستانی خود با حضور در شهرستان زرین دشت دستور حذف این گردنه را داد و باعث شد تا رایحه امید و خشنودی در شهرستان محروم زرین دشت استشمام شود.

مصوبه امیدبخش دولت در حوزه راه های فارس/محور حادثه سازایمن می شود

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر در این رابطه اظهار کرد: در راستای مطالبات بحق مردم زرین دشت و بار ترافیکی موجود در این مسیر خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده مقرر شده است با اعتباری افزون بر ۵۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری و حدود ۴۰ میلیارد تومان مربوط به اعتبارات سطح استانی و ملی سازمان راهداری و حمل و نقل کشور عملیات حذف این گردنه به سرانجام برسد.

زیرسازی جاده

محمد جواد عسکری افزود: خوشبختانه با تلاش‌های بی وقفه اعتبارات مورد نیاز محقق شده و معاونت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور از نزدیک از محور بازدید کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: با حذف این گردنه شهرستان زرین دشت از بن بست خارج شده و قطار رونق اقتصادی این شهرستان به حرکت در می‌آید.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس با بیان اینکه با حذف این گردنه محور دو راهی بهادران به حاجی آباد- حاجی آباد به شهرپیر و از شهرپیر به سمت لار، یک مجموعه راه جدید به محورهای مواصلاتی این شهرستان اضافه می‌شود، تاکید کرد: با حذف کامل این گردنه پس از سال‌ها، انتظار مردم این شهرستان محقق و از اتفاقات ناگوار جاده‌ای در این محور جلوگیری می‌شود.

مصوبه امیدبخش دولت در حوزه راه های فارس/محور حادثه سازایمن می شود

ژئوممبران

رئیس کمیسیون کشاورزی، منابع طبیعی، آب و محیط زیست مجلس خواستار توجه ویژه دولت به راه‌های مواصلاتی شهرستان زرین دشت برای رونق اقتصادی این شهرستان محروم شد و گفت: حذف گردنه شهرپیر - حاجی آباد یکی از دغدغه‌های مهم مردم و کامیون‌داران این شهرستان است که به دلیل وجود این گردنه مجبورند مسیر ۷۰ کیلومتری را طی کنند تا به مرکز شهرستان برسند، این در حالیست که با حذف این گردنه، کامیون‌داران با طی مسیر ۱۲ کیلومتری به مرکز شهرستان می رسند.

عسکری ترغیب سرمایه گذاران در زرین دشت را در گرو حذف این گردنه و از بن بست خارج شدن این شهرستان عنوان کرد و گفت: با حذف این گردنه عملیات جاده دبیران به جوخاری که نهایتاً به شهرستان فسا می‌رسد، محقق و زمینه حمل و نقل فراهم می‌شود.

او لازمه رسیدن به رونق همه جانبه در شهرستان زرین دشت را استفاده از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های حوزه حمل و نقل دانست.

مصوبه امیدبخش دولت در حوزه راه های فارس/محور حادثه سازایمن می شود

ورق ژئوممبران

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس ابراز کرد: یکی از راه‌های مواصلاتی که تأثیر شایانی در اقتصاد این منطقه دارد همین محور یاد شده است که امیدواریم شاهد عملیاتی شدن این پروژه که مطالبه عمومی مردم این شهرستان است، باشیم.

شهرستان زرین دشت با جمعیتی نزدیک به ۸۰ هزار نفر در ۲۷۳ کیلومتری جنوب شرق استان فارس قرار دارد.

کد خبر 5381621

 

منبع مهرنیوز

 




:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 فروردين 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: