سد گرین ۳ سال دیگر به اتمام میرسد
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا شهبازی سه شنبه در بازدید از محل کارگاهی پروژه سد گرین از تیم کارگاهی خواست تا کار را ادامه دهند و افزود: برای جلوگیری از توقف پروژه و اینکه زمان نگذرد و هزینه‌ها افزایش پیدا نکند، با اقدام به نصب سنگ شکن با مسئولیت اینجانب کار را ادامه دهید تا وقفه‌ای ایجاد نشود.

قیمت ژئوممبران

 

وی ادامه داد: این پروژه با تسهیلات سه بانک کشاورزی صادرات و تجارت جان چند باره گرفت و در حال حاضر با دریافت قسط دوم، در حال اجرا است و باید از اعتبارات دولتی هم برای ادامه پروژه استفاده کنیم.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال گذشته، مبلغی از طریق امور آب تزریق شده است؛ خاطرنشان کرد: اگر پروژه با همین شرایط پیش برود تا ۳ سال آینده پروژه به اتمام می‌رسد و تکمیل می‌شود.

شهبازی افزود: مهمترین هدف از سد گرین آب تضمین کننده آب کشاورزی نهاوند است و باتوجه به قرار گرفتن در شرایط خشکسالی این سد کشاورزی نهاوند را تضمین خواهد کرد و همچنین تضمین کننده صنعت شهرستان هم خواهد بود.

سد گرین ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

قیمت ورق ژئوممبران

 

پیمانکار سدگرین نیز در ادامه خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی سدگرین نهاوند در سال ۹۰ کلنگ زنی و سال ۹۲ با حجم مخزنی ۲۰ میلیون متر مکعب آغاز به کار کرد اما چندین مرحله توقف سبب کند شدن مراحل اجرایی سد شد؛ تا سال ۹۷ با مبلغ ۱۷۲ میلیارد وام به عنوان تسهیلات در ۶ قسط ۶ ماهه که بخشی از این اعتبار تسهیلاتی دریافت شده است.

هدایی بیان کرد: این سد را در ۳ کیلومتری سراب گاماسیاب و ۱۶ کیلومتری نهاوند در حال ساخت است و سهم صنعت با ۳میلیون مترمکعب، ساخت یک نیروگاه با افزایش حجم ۱۰ مگابایت هم در حال انجام است.

وی با بیان اینکه پروژه سد گرین در شرایط فعلی با ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به اتمام می‌رسد که بستگی به شرایط مالی در کشور خواهد داشت؛ تصریح کرد: پیش از این موانع متعددی از سال ۹۷ بعد از جمله کمبود منابع مالی، ممانعت منابع طبیعی از بهره برداری معدن مصالح سنگی علیرغم صدور مجوز اداره صمت و مواردی از این قبیل بوده است.

ژئوممبران

وی با بیان اینکه این پروژه، عدم تحویل معدن به تیم اجرایی این پروژه از جانب منابع طبیعی سبب افزایش هزینه نهایی اجرای پروژه می‌شود که اگر موافقت انجام شده به صورت کتبی انجام شود کار نصب دستگاه سنگ شکن ادامه خواهد یافت، در زمینه اشتغال در این پروژه گفت: بالغ بر ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم در پیک عملیات و ۳۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم در زمان احداث در سد مشغول به کار خواهند بود.

هدایی درباره بحث لغزش زمین نیز در این پروژه خاطرنشان کرد: در مطالعاتی که انجام شده حدود سه میلیون متر مربع مساحت‌های لغزنده داریم و به دلیل بحث لغزش زمین و خاک سد با توجه به موقعیت بخشی از پروژه را به برداشت لغزش‌ها در قسمت‌های داخلی و بدنه سد اختصاص داده ایم.

کد خبر 5455712

 

منبع مهرنیوز

 




:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 فروردين 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: