حل مشکل آب ۲۰۰ روستا با مشارکت سپاه/ آبرسانی روستایی متحول می‌شود
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا کرموند شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ما در یک منطقه خشک و کم باران هستیم و تغییر اقلیم هم وضعیت را از نظر منابع آب بدتر کرده است؛ اظهار داشت: در لرستان برخلاف چیزی که تصور می‌کنیم استانی بدون مشکل آب است؛ اعداد و ارقام سال آبی گذشته نشان می‌دهد بدترین استان از نظر افت بارندگی استان لرستان و زاگرس مرکزی بوده است.

تأمین آب شرب اولویت وزارت نیرو است

وی با بیان اینکه این یک هشدار است که باید روی مدیریت آب کار کنیم، تصریح کرد: همه مردم این حساسیت را دارند و امروز خوشبختانه مردم همگام هستند و آشنایی و آگاهی جامعه در این رابطه بالا رفته که یک نکته مثبت است و باید بیشتر روی آن کار کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان با تاکید بر اینکه وزارت نیرو برنامه‌های گسترده‌ای دارد برای اینکه خود را با شرایط کم آبی موجود سازگار کنیم؛ افزود: باید بر اساس داشته‌ها برنامه ریزی کنیم، باید با منابع موجودی که داریم مشکلات را حل کنیم و آب شرب و صنعت و کشاورزی را تأمین کنیم؛ لذا از این نعمتی که خدا به ما داده باید درست استفاده کنیم.

تأمین آب شرب پایدار ۵۰ درصد لرستانی‌ها در گرو تکمیل ۳ سد

کرموند با اشاره به اینکه وزارت نیرو اولویتش تأمین آب شرب است، افزود: یکی از نکات و شاخص‌های منفی در لرستان این است که در بحث شرب هیچ سد تأمین کننده‌ای نداریم، البته اخیراً پروژه‌های خوبی شروع شده و در حال تکمیل است؛ مانند سد مخملکوه که تأمین کننده آب شرب پایدار شهر خرم آباد خواهد بود، سد آبسرده که با اجرای خط انتقال آن تأمین کننده آب شرب بروجرد است و سد کمندان که آب شرب ازنا و الیگودرز را تأمین خواهد کرد.

وی با بیان اینکه اگر این پروژه‌ها به مرحله نهایی برسد و تکمیل شود بیش از ۵۰ درصد جمعیت شهری و روستایی ما از آب شرب پایدار استفاده می‌کنند؛ یادآور شد: متأسفانه در حال حاضر هیچ شهر و روستایی در لرستان این مشخصه را ندارد اما می‌توانیم امیدوار باشیم در چند سال آینده این امر محقق شود.

۲۰۰ روستای لرستان با تانکر آبرسانی می‌شود

لیچینگ

کرموند در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بیش از ۳ هزار روستا داریم، استانی هستیم با روستاهای خیلی زیاد که هشتمین یا نهمین استان از نظر تعداد روستا هستیم و مدیریت مصرف و تأمین آب شرب روستاها مشکلاتی دارد که امیدواریم در سال‌های آینده و در کوتاه مدت مشکلات را حل کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان با تاکید بر اینکه الان بالای ۲۰۰ روستای استان با تانکر آبرسانی می‌شود که این فرآیند آبرسانی در ۴۵ روستا به صورت مداوم و در ۱۵۵ روستا به صورت متناوب اتفاق می‌افتد، افزود: طرح‌های آبرسانی در ۳۰۰ روستای لرستان در حال اجرا است و همه شهرستان‌ها پروژه‌های آب روستایی زیادی دارند.

کرموند با اشاره به اینکه قرارداد بسیار خوبی در بحث رفع مشکل آب روستاها داریم، اظهار داشت: توافقی با سپاه داریم که یک توافق کشوری است و مجلس و دولت این توافق را کرده‌اند تا سپاه و بخش جهادی بسیج برای محرومیت زدایی آب روستایی کمک کند.

آبرسانی به ۲۰۰ روستای استان با مشارکت سپاه

وی با بیان اینکه در لرستان در قالب این توافق ۴۲۰ میلیارد تومان قرارداد داریم که ۳۸۰ میلیارد تومان آن تخصیص پیدا می‌کند، تصریح کرد: هزار میلیارد تومان پروژه آب روستایی دیگر هم برای سال آینده پیشنهاد داده‌ایم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان یادآور شد: در قالب این قرارداد مشکل آب رسانی ۲۰۰ روستای استان حل می‌شود.

کرموند افزود: با این سرعتی که پروژه‌های روستایی به پیش می‌روند طی ۲ تا ۳ سال آینده تعریفی که از آب روستایی در استان داریم متحول می‌شود و شاخص‌ها ارتقا می‌یابد.

کد خبر 5505706

منبع مهرنیوز

 




:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 خرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: