کشاورزی قراردادی در کشور اجرایی شد
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا مهاجر عصر چهارشنبه در نشست با مدیران جهاد کشاورزی مازندران و اعضای هیئت مدیره مرکز بین المللی تجارت وپایانه برنج ایران در شهرستان آمل گفت: در اجرای این طرح هم اکنون در تولید چغندرقند با کشاورزان قرارداد کشت بسته شده، تولید پنبه هم امسال اجرایی شده و در سال زراعی آینده، بذر برنج دراین طرح اضافه خواهد شد.

وی، اجرای طرح کشت قراردادی را یکی از برنامه‌های توسعه، پشتیبانی و کمکی وزارت جهاد کشاورزی در حمایت از کشاورزان بیان کرد و گفت: به طور معمول همه ساله کشاورزان در زمان کشت محصولاتشان با کمبود نقدینگی در تهیه بذر و نهاده‌های مورد نیاز مواجه می‌شوند که حمایت وزارت جهاد کشاورزی در کشت قراردادی با کشاورزان بخشی از این دغدغه‌های کشاورزان را کاهش خواهد داد.

معاون امور زراعت وزیرجهاد کشاورزی، ادامه داد، پیش بینی می‌شود در سطح حدود یک میلیون هکتار از زمین‌های کشاورزی در کشور طرح کشت قراردادی وزارت جهاد کشاورزی با کشاورزان اجرایی شود.

مهاجر، به مزیت‌های دیگر طرح کشت قراردادی اشاره کرد وگفت، در صورت حمایت شدن کشاورز به لحاظ تأمین نقدینگی در خرید بذر، سم و کود و دیگر نهاده‌های مربوط به تولید، بستر برای تولید وکشت وکار فراهم می‌شود ودغدغه کشاورز نیز برای تولید نکردن به طور کامل برطرف خواهد شد.

وی اضافه کرد، درعین حال وزارت جهاد کشاورزی نیز حمایت‌های لازم را برای ورود بخش صنایع ازجمله شالیکوبی ها و واحدهای تبدیلی بخش کشاورزی را به کمک تولید وکشاورزی همسو با این طرح داشته باشد.

ورق ژئوممبران ایرانی

معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی، از دیگر اهداف اجرای این طرح را متناسب با تولید و ذائقه مصرف کننده در راستای تأمین نیاز داخلی و نیز توجه به امر صادرات مهم دانست.

کد خبر 5348740

منبع مهرنیوز

 




:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: